< Tilbake til oversikten

Gå ned i vekt sammen til JUL!

Heaven sa for siden:

Er jo helt utrolig bra!! Så flink du er!

CocoNut sa for siden:

så gøy at mange blir med!! nå må vi være flinke å motivere hverandre, og dette kan vel være en skravletråd også, eller?:heia:

agurken sa for siden:

Jeg startet på fredag, og venter fortsatt spent på å komme i ketose.... Stixen er stadig fin og utslagsløs. Og vekta viser samme tall, 72,8.... Får vel være tålmodig, denna kroppen slipper ikke så lett nei!

Sjanten sa for siden:

Hm....nå er vi maaange. Kult! Tror det til sammen er maaaange hundre kilo som skal gås ned før jul:D

StineH sa for siden:

Såklart kan man skravle på denne tråden!
Jeg KLARER ikke å holde meg når helge kommer!
SVARTE FAEN!!! - For å si det pent..

Nå er det nok! Dette MÅ ta slutt!

Victory sa for siden:

Helgen er et helvete for meg og! Fatter ikke at de to, eller 2,5 dagene er vel mer riktig, skal skape så mange problemer! Alt frister da!!! Jeg får luske inn her og få motivasjon eller skam for og være den eneste som ikke går ned noe.. ;)

StineH sa for siden:

OPP over 3 kg på disse to dagene som har gått..
Jeg setter foten ned èn gang for alle. jeg SKAL få kontroll over meg selv. En lørdag er ikke noe annerledes enn en jævla mandag!

Kirsebæret sa for siden:

Takk Heaven, Mamz, Sjanten og Mankell! Koslig med litt cheering!

Har jo ikke presentert meg, så tenkte å gjøre det litt kort!
Begynte å lese her på forumet 9. aug. Da var jeg rett og slett møkk lei av kiloene. I sommer veide jeg nesten like mye som jeg gjorde da jeg var gravid for 3,5 år siden... Og slikt kan man ikke ha noe av? La på meg 30 kilo når jeg gikk med jenta, vanskelig svangerskap med bekkenløsning, og MANGE unnskyldninger for å stappe i seg.Uff. Tenkte at det ville forsvinne med ammingen...men har funnet ut at det kreves litt egeninnsats og!
Så etter å ha lest et døgn her inne satte jeg i gang! Og det angrer jeg ikke på! Har nå gått ned 9,5 kilo på 9 uker!!! (og stått BOM stille på -7 de siste tre ukene). Tror det hjalp å bli med på denne utfordringen, for i morges hadde virkelig løsnet :)

Syns alle her er så flinke, og motiverende! Dette klarer vi!

mamz sa for siden:

Kirsebæret: er det ikke godt når det løsner litt, godt å være i gang igjen ;) ...ja, dette skal vi klare :heia:

Stå på dere:):)

CocoNut sa for siden:

:heia:Dette klarer dere. til dere som savner noe godt i helgen, så finnes det mange deilige oppskrifter herinne. Jeg har spesielt lagt min elsk på Brownies, som er full av fett og minimalt med karbo, og smaker bare namnam. Jeg lager en liten langpanne som jeg kutter opp i biter og fryser ned i en boks, har matpapir mellom bitene, så tar jeg opp et par stykker i helgen, pisker en klatt krem til og nyyyter:heia:Det hjelper på motivasjonen og kunne kose seg en gang iblandt.

mamz sa for siden:

Koser meg med pisket krem/m noen bringebær i helgene( ellers å..... :flau:) + et par sjokoladebiter (kakao 70%) el. baconsvor ;) det er da mye godt vi har lov å spise :) ......fant jeg ut etter hvert, og vekta går jo nedover den :D

agurken sa for siden:

Nam, brownies!! Lyst til å dele oppskriften med meg og sikkert noen til...?

csusegg sa for siden:

Jeg er med!! :D

Har som mål å ikke kjøpe ny kjole til jul, og da må jeg fortsatt ned ca 7kg. Får kjolene på, men det er ikke særlig vakkert å se på å heller ikke så veldig behagelig. Dette klarer vi fint :)

Christina

Victory sa for siden:

Hehe... problemet mitt er ikke og finne lovlige koseting egentlig, er mer at jeg inniblant koser meg så iiinnmari mye! ;)

Sjanten sa for siden:

Du - oppgang over to dager måler vi ikke;) La det gå noen dager så har du skrelt de av deg igjen. En helg er vel stort sett da vi alle innimellom snubler - i alle fall så er alt mye vanskeligere for de fleste av oss når helga kommer. Mer sosialt, færre rutiner og de man har sklir lettere ut...

StineH - vi heier på deg, DU skal også ned 7 kilo til jul:p

CocoNut sa for siden:

Ja det kan jo være et problem ja hihi. Jeg prøver meg på skikkelig selvdisiplin, for jeg skal jo ut av ketosen engang og over på lavkarbo, så da får jeg liksågodt legge om livsstilen nå, og øve meg i selvdisiplin. Er glad for den lille kosen jeg kan få, og det føles kjempegodt når jeg klarer det og.

Victory sa for siden:

Hvor mye skade gjør egentlig vin, om man passer seg og er flink med maten og andre ting man stapper i seg? (Tenker tørre typer selvfølgelig)

CocoNut sa for siden:

Nå vet jeg ikke helt hva som gjelder for din type kostfilosofi, men på Ketolysekuren kan man kose seg med 1 til 2 glass (tørr)vin en gang i blandt.

Victory sa for siden:

...ja er vel her det ryker for meg i helgene... får prøve og legge inn noen flere hvite helger, men det er ikke lett for en sosial person med svak vilje.. :)

Heaven sa for siden:

Klarer meg fint i helgene, siden oppstart 24.mai 2010 har jeg et par ganger bare vært sjesken :) Utrolig nok, for jeg høvla nedpå ALT jeg kunne få i meg før altså..
Skal jeg på beslk har jeg alltid med meg en pose cashewnøtter eller en bacongull i veska. Sær som jeg er :P Til og med kommet på middagsbesøk med medbrakt salat og kun spist denne jeg altså..

Vin derimot er noe jeg gjerne kunne tenke meg et glass av, men får meg ikke til å drikke det nå. Lovet meg selv å ikke bli fanatisk, men gud hjelpe meg så fanatisk jeg har blitt...

mamz sa for siden:

Sånn er jeg å, nå har jeg bestemt meg, så da står jeg for det:D tar gjerne med noe i veska når jeg skal bort på besøk.....var hos søstra mi forrige uke, hun hadde smurt boller og laget en kake, men jeg hadde med baconsvor og en 70% sjokolade, og hun ble sååå skuffet da....menmen....hun og barna spiste da:rolleyes: Skal bli kvitt de ekstra irriterede kiloene en gang for alle!!:D ...og vin liker jeg heldigvis ikke;)

litago35 sa for siden:

Hei, så sannelig skal jeg hive jeg med også! Har laaang vei til endelig mål, men gleder meg over hvert gram som forsvinner ut av kroppen!!! Dette skal vi klare!!!7kg mindre til jul, juuppiii!

Rosekinn sa for siden:

velkommen Litago35! Godt vi er flere :)

nå har jeg kommet i gang igjen. Kjenner det på kroppen at jeg spiser mindre karbo nå. Har vondt i hodet og er litt slapp, men kom meg på trening :) Sto på elipsemaskinen og trente litt styrke etterpå. Holdt ikke ut så lenge som jeg hadde håpet på, men kom meg nå hvertfall i vei :) Ble litt satt ut av de kjekke mannfolka å vettu :)

Nå er det dusjings og så skal jeg kose meg med en goood omelett :)

Gleder meg til å veie meg på mandag! Håper å ha gått ned litt :)

ha en super dag folkens! :)

nlerka sa for siden:

Har bare ett lite spørsmål ang. mosjon! Når dere startet med dietten deres (noen på ketolyse kanskje) trente dere intensivt? eller trente dere i det hele tatt? :confused:

mamz sa for siden:

Hei :)
Selv har jeg gått noe turer som trim.....men har vært syk nå på 3 uka, så har ikke rørt meg mye, men vekta går ned den :D

plastbox sa for siden:

Får slenge inn en link til en tråd jeg nettopp postet, med link til en artikkel om trening (både aerob og anaerob) i ketose. Long story short: kjør på det du orker, kroppen stopper seg selv. Etter 2-3 uker vil energien komme tilbake og treningen vil føles mye letter.

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37303

Tropika sa for siden:

Nå kjenner jeg litt på et at det nærmer seg 1 november og oppstart av ketolysekuren.

Jeg føler både spenning og redsel på en gang.. Den største utfordringen blir vel middagene her i huset. Hva skal ungene få og hva skal jeg ha.. Men jeg tenker at det får bli litt dobbelt opp en periode el.

plastbox sa for siden:

Det burde ikke være noe stort problem. Ta som et eksempel "Høstgryte med svinekjøtt" som lå på forsiden av lavkarbo.no i går. Den kan du jo fint lage til hele familien, og eventuelt koke noen poteter dersom resten av familien absolutt mååå ha det. Ellers er det oppskrifter på gratinerte grønnsaker og potetmos-erstattninger her inne, og smørdampet brokkoli, blomkål, rosenkål og/eller asparges er jo fantastisk godt.

Tror ikke familien klager om de får litt friskere tilbehør i stedenfor poteten, og må de ha potet eller spaghetti.. vel.. én ekstra kjele er ikke noe stort problem!

Lykke til! =D

Tropika sa for siden:

Vi finner nok ut av det.. Men alt er nytt og fremmed og jeg gjør vel en fjær til ti høns.. :p

Kikkin sa for siden:

Gått ned 0,8 av de 7 kg!!

shaya sa for siden:

Jeg er Hjertlig med, men håper på mer en 7 kilo :D

Lykke til alle sammen !!

LIBBA sa for siden:

Har ikke vært flink til å trimme:mad:. Blir en gåtur av og til + at jeg går til jobb
(30 min tur/retur). Ikke mye å skryte av, men alle monner drar:). Håper jeg blir flinkere for hver kilo jeg blir lettere;).

JKBB sa for siden:

Jeg starta med trening før jeg starta på ketolyse, og fortsatte å trene ca to uker inn i ketosen..da stoppa jeg pga sommer og mye jobb, i tillegg til at jeg ville prioritere å være hjemme med min datter på 1 år, når jeg hadde fri. Merka at jeg ikke var like utholdende, de første ukene i ketose...det er jo en stor omstilling og også en påkjenning for kroppen, så den trenger tid til å venne seg til alt det nye.
Jeg starte opp med trening igjen for halvannen måned siden nå, og trener likt som jeg gjorde før ketolysen. Det er ikke noe problem. Merker jeg faktsik har meg energi nå og kjenner virkelig godt progresjon fra gang til gang, og det er herlig! :)

Jeg er på ingen måte noen treningsfantast. Jeg tar noen timer innimellom, på senter, og trener ellers mølle og styrke på egenhånd, med ett program jeg har fått av treningsveileder. Er der alt fra 1-4 ganger i uka..kommer an på hva vi får tid til! :)

StineH sa for siden:

Angående dette med trening!

Noen som har noen tips til styrketrening som man kan gjøre hjemme?
For ei som meg som er skikkelig dårlig form!

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Da var 10 % i mål, -800 g. denne uka. Og nå tar jeg kvelden med god samvittighet etter å ha gjort det som det snakkes så mye om her nå - trent! :D

Pipje sa for siden:

Jeg er med! På tide at jeg engasjerer meg litt i forumet her (pleier bare å snoke rundt uten å skrive noe særlig), og jeg trenger litt ekstra motivasjon akkurat nå.
Vekta er nå 91,7, så til den 14.desember vil jeg være 7 kilo lettere, altså 84,7!
Håper at jeg dette året kan ta meg litt godt ut på julebordet, og på alle bilder som blir tatt i den anledning! :D

LadyStar sa for siden:

Danse er jo fin trim :) Og i disse dager er jo zumba fitness veldig populært. Jeg kjøpte dvd i fjor, og tok den faktisk på i dag, etter lang tids pause. Man har ikke en sjanse å følge med på alt i starten, men poenget er jo å bli litt svett, og å være i bevegelse, så kommer formen etterhvert.
Rockering er visst og populært, men jeg har glemt gamle kunster...

I kveld har jeg gått på svømming for første gang i år. Den dørstokkmilen er størst, så nå tror jeg det blir lettere fremover. Jeg må slå retrett på disse røykekiloene som jeg velvillig har tatt imot :eek:

Cirka sa for siden:

Hei dere!
Jeg er ny på forumet, og har i overkant av 30 kilo jeg skal ned, så syv kilo skal jeg klare før jul! :D

entres sa for siden:

Da ble det bare - 200gr på meg. Ble litt skuffet:confused:. Synes at jeg har spist mye fett og ikke brød, poteter eller annet med mye karb. Men jeg holder ut og håper på fortsatt nedgang neste uke. Jeg har altså igjen til mål. 6,8 kg. Tenkte å forsøke meg på brød som jeg fant oppskrift på her.:) Det gleder jeg meg til. Er forresten imponert over alle som er så dyktige både med trimming og kosthold.! En skikkelig inspirasjon for oss nybegynnere!!:):):)

StineH sa for siden:

Hold ut folkens!
her ble det +300 gram etter sprekken i helgen. Men tar det med godt mot og jeg skal ikke sprekke i helgen som kommer igjen!
Er igjen under 130 kg og jeg skal aldri mer noensinne over det igjen. Nå er det nok!
Kjøttdeig og noen små cherrytomater samt en hvitløksdressing til frokost!
Ha en strålende lavkarbodag folkens! ^^,

LadyStar sa for siden:

Her er det visst helg hver dag for tiden. Så i dag skal alle bursdagsrester ut av huset.
800g opp siden min oppdaterte ticker i går, hærrrrlighet!! Jeg kommer deg visst i møte StineH.

mamz sa for siden:

Hei og velkommen hit:) masse lykke til :)

MyJuly sa for siden:

I dag er min veiedag og jammen ble det -0.6. Sakte men sikkert nedover er helt greit det :D

Malinoshka sa for siden:

Oi. På vekta mi stod det i dag 98,8.. Jeg trodde det var en spøk. Er jeg endelig under 100 kg? Sånn plutselig? :O Nesten ned 10 kg. Har skjedd en rivende utvikling her i huset etter at jeg begynte å trene 3-4 dager i uka. Nå raser jeg visst ned i vekt etter å ha gått trått en periode. Jeg er uansett med på målet om ned 7 kg til jul. :)

Rosekinn sa for siden:

gratulere!! Jeg har veiedag på mandag, gleder meg til å gå på vekta for engangs skyld :)

RosaMilla sa for siden:

Jeg har ikke vært så aktiv her i det siste, men har nå Bestemt meg. Og ja, med stor B! Dette skal vi klare!!! Det blir en god jul i år! :D

xhegex sa for siden:

Jeg er med! Målet mitt er egentlig 10 kg før jul, men tør ikke ha for store forventninger. Kommer jeg meg under 100 kg, blir jeg stooorfornøyd :) Veier ca. 106,5 nå. Hadde en liten stopp i vekta grunnet litt kos i helga, men det er det slutt på!

MyJuly sa for siden:

Takker!
Virker som det blir en stor og fin gjeng dette :) Blir en spennende og morsom tid frem til jul. Gratulerer til alle som har hatt veiedag og gått ned og lykke til til alle dere andre :)
Jeg gleder meg til neste veiedag!

Titania sa for siden:

Vil også være med. Vektreduksjoenen går i rykk og napp nå så jeg satser på beskjedne 3-5 kg :)

Cirka sa for siden:

Jeg har stixet i kveld, og funnet ut at jeg er i ketose! :D Jeg er så glad nå at jeg bare måtte fortelle det.

monstermarihone sa for siden:

Hadde veiedag i dag og har gått ned to kilo siste uka. Så da er det fem igjen. Hadde vært digg å få det til før desember egentlig, I Hvertfall til jul:)

littlettere sa for siden:

Har allerede gått ned til 86,5 kg nå, og mangler 6,5 kg før jeg er på julemålet. Går resten av kiloene like fort å få av som de har gjort denne uka, kommer jeg nok til å justere målet. Fytti som jeg gleder meg til å ha på meg noe fint som ikke bare skal skjule på jul- og nyttårsaften.

StineH sa for siden:

Utrolig bra jobba!!
Jeg satser på at jeg kanskje kan vise til lignende resultater neste onsdag på veiedagen min. Igår var jeg 300 g mer enn det jeg var på forrige veiedag, meeen sniktitten på vekten i dag sier at jeg allerede er på GOD vei nedover! ^^
Gleder meg til å dele med dere, men det blir ikke før neste onsdag!
Og først må jeg jo overleve den helvettes helgen! -,-

Ha en kjempeflott lavkarbodag folkens!

CocoNut sa for siden:

Amen to that!!:) gleder meg vilt jeg og. Gratulerer med vekttapet, og stå på:heia:

blomsterfeen sa for siden:

Kommer meg litt sent på, men satser på å henge med likevel:-)

Klarte å gå ned planlagte 5 kg til 1. oktober, og har nå siden slutten av juli gått ned 9 kilo. Det gikk veldig raskt og greit til å begynne med, men fra midten av september, har det gått tregere og jeg har ikke klart å være så steng at jeg har holdt meg i ketose.

Går likevel på med friskt mot, og planlegger å finne frem stixen igjen. Og akkurat nå får jeg ikke lagt meg, for Nannahs knekkebrød er til steking i ovnen. Verdt å vente på.-)

Pruttilutt sa for siden:

Hmm. Jeg undrer om jeg tør være med eller om det blir enda en faktor for stress og forventninger til meg selv...

Solange sa for siden:

Da har det gått en uke siden jeg begynte, og jeg har gått ned 1,6 kg:D:D:D Noe av det er vann, da jeg har fått noen nye blodtrykksmedisiner som også er litt vanndrivende, men jeg er happy anyway:) Ser klart mindre pløsete ut i ansiktet, og det er deilig! Nå håper jeg på å bli i såpass god form at jeg kommer igang med trimming igjen, og det har jeg stort håp om, siden de nye medisinene ser ut til å virke bra.

StineH sa for siden:

Jeg har bare en ting å si så tidlig på morgenkvisten!
GUD som jeg gleder meg til onsdag og kunne dele resultatene mine med dere!
Mååå snike meg en tur innom vekta når jeg står opp, synes det gir en ekstra piff igjennom dagen uansett om det er bra eller dårlig som står der.
Jeg kan LOVE dere at nå er det bra.. ^^,

Ha en kjempefin lavkarbodag alle herlige juleutfordringsmennesker!
Og pruttilutt, selvfølgelig må du bli med!
Det er bare å sette ditt eget mål, det må ikke være 7 kg... Også må man ikke ta det så alvorlig!
Greier du det, så er det jo helt fantastisk!
Greier du det ikke, så har du mest sansynligvis likevel mistet endel kg på veien, og all nedgang er nettopp det - nedgang.. Og for min del er det kg som er vekk som aldri, aldri mer skal tilbake på kroppen min...

Må også nevne at det er utrolig deilig at jeg nå for første gang begynner å føle meg litt mer "normal" her inne.. Det var meget ensomt i 140 kg's klassen. Og veldig ensomt i 130 kg's klassen også.. Nå er jeg nede på 120 kg og selv om det ikke er en overflod av mennesker i denne klassen heller, så er det jo noen, og det å kunne sammenligne seg med noen og vite at det ER andre som veier det samme som meg, er en fantastisk følelse!
Sammen skal vi bli lettere! =D

Victory sa for siden:

Hei og HURRAAA!

• 0.4 denne uken på meg, ikke kjempeskritt, men jeg har vært på tur med tusenvis av fristelser denne uka, kvelder med middager ute, så jeg er SUPERHAPPY! Uff så stusselig det er der og da med nazikjøret når man er utei sosiale sammenhenger, men GURI så deilig når man ser at det betaler seg. Det er så motivasjon det.... særlig nå som helgen - min aller største trussel på slankefronten - står for døren, men dette skal jeg klare, og det skal du også Stine! Vise helga hvem som er sjefen! :cool:

Grattis alle juleslankere med resultatene!
Scooobiidooobiduuuu!!!

agurken sa for siden:

Fredag og veiedag:) Et gledelig syn da jeg gikk på vekta i dag, for den viste -2 kg for denne uka. Superdeilig! Jeg vet jo at første uka er det mest vann som går av, men likevel. Jeg er ikke mindre barnslig enn at jeg noterer tallet og elsker det uansett;) Dessuten syns jeg at jeg kan kjenne det på kroppen, magen er ikke så "stappa" nå.
Nå kan helga bare komme, håper dere får en superduper helg alle sammen!!

mamz sa for siden:

*Veiedag i dag og vekta viste akkurat 1 kilo ned, kjempeglad :heia:

Uke 1: 65,7 kg
Uke 2: 64,7 kg :D ...og det er 70 dager til jul :)

Sjanten sa for siden:

StineH - du er ikke så langt unna min "klasse". Og med din fart nedover så tar du meg igjen fortere enn svint. For etter 4 uker i ketose har jeg ikke redusert vekta med mer enn 1.6 kilo så denne kroppen gir ikke fettet fra seg frivillig.... Men centimetrene forsvinner og det er bra:)

Status:
Uke 1: 118,1 kg
Uke 2: 117,0 kg (-1,1)

Rest til jul: 5,9 kg

Dette skal jeg klare:p

StineH sa for siden:

Hehee.. tusen takk for det.. ^^, Jeg hååper virkelig at jeg kan være under 120 på juleaften. Det er mitt virkelige mål, selv om jeg skal være uendelig fornøyd når jeg kommer meg ned på 122,1 som er -7 kg for meg..
Centimeterene her har forsvunnet også! Siden jeg begynte 21. Juli har det forsvunnet over 73 cm fra kroppen min.
Over 10 cm rundt brystet, 5 cm rundt overarmene tilogmed 2 cm rundt håndleddene! ^^,
Nå gleder jeg meg bare som en unge til magen begynner å minske.. Og juleønsket mitt er at de neste 10 kg som forsvinner fra kroppen min, forsvinner fra magen!
Og såklart klarer du dette sjanten! Du er jo allerede på GOD vei! =D

Timiane sa for siden:

Jeg blir og med:).
Når jeg startet med ketolyse kuren i sommer var målet å veie under 100 kg før året var omme.
Idag nådde jeg det målet.
Nytt mål: - 7 kg før jul.

Dette SKAL jeg klare!

Sjanten sa for siden:

Åååå helene75 - gratulerer med supert oppnådd mål!!!! Det må være gørartig å komme under 100.

Lykke til med julemålet!

Timiane sa for siden:

Tusen takk, Sjanten. Kjempe artig å se det går ann å slanke seg uten å sulte ihjel. Blir litt lettere med kortsiktige mål.
Lykke til du og:heia:

Rosekinn sa for siden:

go hælg folkens!

ser at mange av oss gruer oss til helga kommer med dets utfordringer! Jeg har arbeidshelg og håper at de har satt bort sjokoladeskåla og potetchipsen til jeg kommer. Driver å lage meg en ekstra god matpakke no med kylling og salat og masse god ost :) og skal kose meg med den i natt. Må jo unne seg litt ekstra :)

StineH sa for siden:

Litt ekstra må man unne seg. Så istedt for å sprekke skikkelig hhar jegg vært på butikken og kjøpt meg en karbsfree julebruuus! Jaa, det er tiidlig! Meeen jeg gleder meg jo allerede sånn til jula kjem! Med alle utfordringene DET fører med seg.. -,-
God helg godtfolk en dag nærmere veiedag for min del! ^^,

Pruttilutt sa for siden:

StineH, takk for piffen ;) Jeg blir med, uoffisielt. Minn meg på det når julen nærmer seg, så får vi se ;) Tror ikke jeg kan ha noe mål, for kroppen min gjør som den vil tross for at jeg følger kuren til punkt og prikke (med det jeg kaller små endringer underveis....kremt)

Jeg vil ned 3 kg før jul, det kan jeg si i alle fall. Jeg har ved tre anledninger vært på 95-tallet, men det var i forrige uke :P Det var like stort problem da jeg gikk på Reductil og stod på 106, kom meg aldri ned på 105. Så 105 var mitt første delmål :) Virker som jeg skal slite litt ekstra med dette femtallet også :P

tora trollmor sa for siden:

Hvilken julebrus merke er det da?:confused:

Sjanten sa for siden:

Tror dere er gale jeg..... er julebrusen virkelig i butikken allerede altså?!!!:o

Gusj....og jeg som jobber hardt med å fokusere på alt jeg kan spise så jeg er godt forberedt når julemarsipanen dukker opp om et par uker....!:eek:

plastbox sa for siden:

Dette med julebrusen er jeg også nysgjerrig på! For 2-3 år siden førte i allefall Ica Maxi en sukkerfri versjon av en av de vanlige Norske julebrusene (husker ikke merke/produsent). Den sukkerfrie flaska hadde grønn skrukork om jeg husker rett, mens de vanlige har hvit. Smakte helt fortreffelig og gav en stakkars diabetiker litt ekstra julefølelse.

Noen som vet hvor man får tak i sukkerfri julebrus?

StineH sa for siden:

Jeg husker ikke helt hva slags merke det var, men den hadde hvit kork som plastbox nevner her.. (Jeg ligger i senga og orker ikke stå opp å sjekke merket, men kan sjekke det etterpå)
Det var i allefall 0 karbs ^^,
Så jeg tok rådet fra dere her inne om å ruste opp litt til helgen med lovlige "sprekketing" så det har jeg gjort. Er uansett kjempe motivert for å ikke sprekke da vekta mi plutselig bare fyker nedover... !!

NitaNita sa for siden:

Så bra at d er så mange som er sammen om dette:). Jeg har gått ned 4 kilo på 3 uker nå så jeg er veldig fornøyd:D. Dette går så bra!!! Lykke til alle sammen......

Her har julemarsipanen allerede stått i hyllene en god stund. Trodde det skulle være verre å gå forbi den enn det er, så langt ihvertfall. Kan hende det endrer seg mot jul. Julebrus har jeg faktisk i boden, rester fra i fjor. Men de skal en nabo få. Merkelig det der, sukkerholdig brus savner jeg virkelig ikke. Må jeg ha noe, drikker jeg litt pepsi max, sprite zero eller 7up free. Trodde det kom til å være noe av det verste, men det føles absolutt ikke som noe tap. God følelse!
Men har tenkt å unne meg en(?) glassflaske med verdens beste julebrus på julaften - Hamar Lillehammer. Brun, akkurat sånn julebrusen skal være :D

StineH sa for siden:

Julebrusen uten karbs er Hansa.. :)
Jeg merker faktisk hvor BETYDELIG mye mindre jeg drikker når jeg spiser lavkarbo! Når jeg spise hhøykarbo kunne jegg LETT drikke to 1,5 l flasker med brus eller bonaqua om dagen! Nå blir jeg stappmett etter ettpar munnfuller..
Blir også mett av de mest absurde ting, sånn som 6-7 skiver ost og 5-6 skiver salami/svartpølse..
Jeg kjenner DOG at lysten på "noe" er mer påtrengende lørdag og søndagskvelden...
Men, jeg klager ikke!
GLEDER meg til å kunne notere vekten på veiedagen på onsdag. Holder den seg der den var i dag tidlig skal jeg IKKE klage GLISE!

ding sa for siden:

Jeg liker denne utfordringen! Helt knall :D Krysser fingrene for at jeg klarer å gå ned 7kg til jul jeg også...

LIBBA sa for siden:

:D "4 kilo på 3 uker!"
Kjempeflott:heia:

Moogie sa for siden:

nå er jeg veldig spent på om jeg har klert å gå ned noe denne uka. Har veiedag imårra. Har vert sååååå mye stress hele den siste uka at jeg føler ikke noe nedgang. Men jeg har mosjonert nesten hver dag og har gått fra skolen så håper det hjelper på. Er kjempe gira på å fortsette for denne uka har jeg fått så mange komentarer på hvor fin jeg er :) flere venniner som undret seg over hva er det som er forandret med meg, om ikke jeg har gått ned i vekt eller noe:D og når jeg forteller at jeg har gått ned over 7 kg på 7 uker (har jo gått ned 2,5 kg på lavkarbo før jeg begynte med ketolyse :cool: ) så blir de så overasket, he-he.
Jeg satser virkelig på en skikkelig nedgang til jul! Har en lekker rød kjole med hvit som jeg kunne tenkt meg å bruke da, eller enda bedre den svarte med grå blomster som er helt utrolig lekker snitt på! Men da må jeg bare under 90 for å passe i en av dem, og gjerne ned til 87 eller noe for å passe i den svarte. 87 blir nok litt mer enn utfordingen, men kanskje det går? Litt høye forventninger, eller? He-he

Timiane sa for siden:

Alt er mulig hvist man bare vil det og er motivert. Har gått mye ned i vekt, men ikke hatt de helt store hoppene. Nå har det løsnet, over 2 kg på en uke. Har tyv startet på juleribba, og det gjorde susen....

Lykke til dere allesammen og gratulere til dere som er igang.

StineH sa for siden:

Jeg kjøpte meg ribberull på butikken i stad... Rustet opp igjen kjøleskapet med lavkarbokos.. Trengte det, for holdt på å bestille pizza fordi jeg MÅTTE ha noe... MEN gikk (jaa, på beina mine) heller i butikken og kjøpte lavkarbomat.. Nå er lysten over og jeg har ikke rørt noe av det jeg kjøpte.. ^^,
stolt

Pruttilutt sa for siden:

Skal jeg tør satse på 5 kg til jul? 15. desember drar vi på en ukes familietur til Spania... Hadde vært digg å kunne skryte av et slikt tap til da! Spørsmålet er bare om jeg tør ha et slikt konkret mål!

StineH sa for siden:

Hvis ikke du tør ha ett helt konkret mål, så si at du har lyst til å gå ned 5 til da.. ikke at du "MÅ" for det er jo ingen tvang! Vil ikke kroppen din, så vil den ikke... Gå på med godt mot! =D

Pruttilutt sa for siden:

Okei, men da peiser jeg på med en liten ticker,da. Sniff!

StineH sa for siden:

liker! (y)

Girlii90 sa for siden:

hei :)
Er ny her og vil gå ned endel kg til Jul, er litt sent ute vet jeg men bedre sent enn aldri :)

StineH sa for siden:

Heeelt klart!
Velkommen skal du være Girlii90! =D:D

Velkommen i gjengen Girlii90!

Nå er jeg superfornøyd, siden sist mandag har nålen gått ned 2,4 kilo!!! Og jeg er snart halvveis til 7-kilosmålet før jul, og mangler bare 3,4 til jeg er under 110. Og i tillegg har jeg nå en bmi på 30-tallet, og ikke 40 som jeg har ligget på lenge! Det er ikke akkurat lavt, men tross alt langt bedre =)

LadyStar sa for siden:

Men vi kan jo spise pizza :) Denne var kjempegod! Limer inn hele oppskriften her:

Nannahs oopsie pizzasnurrer

Oopsierøre:
6 egg
1 boks philadelpiaost naturel
2ts bakepulver
1-2 ss fiberhusk.

Jeg kjører alt sammen i kjøkkenmaskin og lar røra vile ca 15 min
så fiberhusken får tykknet røra.
Imens lager du fyll:

400g kjøttdeig
1løk,1 hvitløksfedd
2 champinjonger
3 toppede ts tomatpure
litt vann og krydder etter hva du liker.

Brun alt i panne og gni kjøttdeigen til den blir finkornet.
Ha i tomatpure og brun litt til. Viktig for å få fram sødmen.
Ha i en skvett vann ...småkok noen minutter og smak til m krydder.
Når oopsierøra er tjukk som grøt brer du den utover 2 bakeplater på bakepapir.Sett dem i ovnen på varmluft 150g i 10-15 min.
Ta dem ut og bre fyllet jevnt utover men ikke helt ut i kanten.
Stek i nye 10-15 min. Imens river du godt med ost.
Når steketida er over tar du brettene ut og strør ost over med engang.
Husk å strø godt ut i kanten. Osten er limet her.
Bruk bakepapiret til hjelp og rull sammen til en fast rullekake som du pakker stramt inn i bakepapiret, legger den på en rist m skjøten ned for å avkjøles.Når den er kald kan du enten skjære skiver og strø ost over disse før du lar dem stå litt ovnen..eller du kan oppbevare rullene i kjøleskapet og skjære pizza snurrer etter behov.
Dette var supergod turmat:)

StineH sa for siden:

Men jeg er ikke sååå flink til å lage mat jeg...:(
Også denne fiberhusken? Hvaa er egentlig det?
Tror det er best for meg å holde meg stramt i trøya og bare spise ekte skaldeman kost.. i allefall til de neste 50 kg er vekk...
Forøvrig er jo ikke akkurat PEPPES pizza det beste alternativet heller...:(

Rosekinn sa for siden:

Veiedag i dag og vekta viste en kg ned! Hurra :) Jeg skal feire den kiloen med en liten gåtur med min kjære mor :)
hvordan går det med dere andre?

LIBBA sa for siden:

Veiedag for meg også. Ned 700 gram.
Ikke helt fornøyd men det går nå riktig vei:). Er nå "bare" 6300 gram igjen til julemålet:p He,he.

Rosekinn sa for siden:

Men det går nedover :) Det er 700 gram som ikke kommer på igjen! godt jobba :)

LIBBA sa for siden:

Takk for det;). Godt jobba du også:).
Vi klarer dette. Gleder meg til en BMI under 30 ( er der snart):).

Isøgla sa for siden:

Hva med når du gjør hvadu kan og vekta står io ro, noen tips så er jeg med

Kikkin sa for siden:

Gikk ned 0,5kg siste uken.
Dvs en total på 1,3 av 7 kg til jul.

JKBB sa for siden:

Og her kommer grunnen til at jeg satser på bare 3 kg ned til jul!!

Forrige mandag: 87,1 kg. Jeg hadde 2,1 kg igjen til mitt mål, som forøvrig er 20 kg ned totalt.
I dag: 87,4 kg...
Vekta varierer mye fra morgen til morgen, og har faktisk på det minste vært nede i 86,4 kg i løpet av uka...

What to dooooooo....

Sånn har vekta holdt på siden jeg veide 95 kg... skikkelig ustabil...så jeg tror nokk at jeg er nede på 85 innen jul uansett, for den går jo ned innimellom og. :)

Jeg har vært i ketose siden jeg starta, så det er ikke snakk om utskjeielser her heller...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.