Hei,
Da er jeg kjapt ute og ønsker august starterne lykke til og slenger med denne informative tråden et must for alle nykommer i lavkarboverdenen Til alle nybegynnere på lavkarbo...
Jeg skal ned 13-15kg, og trenger noen til å holde meg med selskap ;)
Har akkurat startet, men dette blir bra :) Har hatt gode resultater med lavkarbo alla Lindberg før, men gikk opp 25kg under graviditeten, og sliter med å få ned de siste 15kg. Så nå trapper jeg opp, og skal ned og bli der :D
Hei, slenger meg med her..skal ned ti kilo i første omgang....gikk ned tre kg tidligere i vår....men rett opp igjen etterpå, men nå er jeg på igjen..har bakt brød og rundstykker:)
Har dere funnet veiedag, eller? Jeg veier på fredager, har gått ned fra 77kg, til 74,9, så er veldig fornøyd i dag :)
Nesten litt skummelt å veie på fredager, enten begynner man helgen lykkelig og ned i vekt, eller motsatt, det siste har skjedd meg så alt for ofte før :o :o :o
Heei:heia:
Jeg vil og være med.
tørr ikke veie meg ennå jeg..men tror jeg veier omtrent 105+-,startet på kuren for 4dager siden,tror nok jeg har gått ned ett par kilo (ikke det at det vises noe særlig-er jo så mye å ta av hehe..Skal ned 30+,så dette blir spennendes!
Jeg hadde en sykdom som heter hyperparathyriodise,og la på meg 15kg på kort tid,sykdommen gjorde at jeg var konstant sliten,greide ingenting -så det sier seg selv at man går opp av å bare ligge på sofaen:/Ble gravid med nr1,og la på meg 39kg(!!),hadde fortsatt sykdommen..
Flyttet så hjem til mitt hjemsted,gikk ned 10kg,ble lovet operasjon så jeg kunne bli kvitt sykdommen.men ble da uplanlagtgravid med nr2,så da ble operasjonen utsatt til 5uker etter fødselen.Etter operasjonen var jeg som et nytt menneske:D Jeg har slitt med spiseforstyllese før(type:ikke-spise-idet-hele-tatt),og jeg var ikke overrasket da jeg tok oppigjen min gale levemåte:/gikk ned 40kg på 5-6mnd..og la jammen alt på meg igjen meget kjapt!Etter det har jeg gått på uttallige nutrilettkura.Nå har jeg gitt opp:hylgrine:..
Jeg føler virkelig at dette er min siste utvei,ellers blir jeg en av de som må skjæres ut av leiligheta..Har fortiden et knekt bein,men skal fjerne gipsen på mandagHURRA,så da har jeg veldig lyst til å begynne med Zumba:)
Jeg føler ikke sult lenger,og har heller ikke lyst på søtt..tenker ikke lenger så mye på mat! Så dette ser jo ut til å gå veldig bra:)
Jeg gleder meg til å gjennomføre denne kuren med dere:klem:
Jeg vil og være med...
Skal ned ganske masse:( Så litt dra hjelp er alltid bra...
Har prøvd meg på Ketolyse før, men var nok ikke motivert nok... Nå har jeg lusket rundt her lenge nok, og er klar til å brenne fett!
[color=#9932cc][/color]
Kanskje vi skal ta en liten presentasjonsrunde?
La meg begynne.
Jeg er 33 år, har tre barn, jenter på 2, 8, og 10 år. Er opprinnlig østlending, men bor på sørlandet, som en slags arbeidsflyktning ;-) Har altså flyttet hit på grunn av jobb, og har bodd her i 6 år. Har akkurat flyttet inn i nytt stort hus. Deilig med plass, MYE å gjøre.
Hadde en fin runde med lavkarbo for et år siden. Da landa jeg på 73 kg, som er 3,1 kg unna målet mitt.
Så gikk jeg på en smell av en annen verden. Det hadde i utgangspunktet ingeting med mat og gjøre, men nå er da det en gang sånn at når det røyner på, da tyr jeg til maten. Min beste venn, i tykt og tynt. Hittil mest tykt.....
Jeg trente aktivt frem til jeg var 22, og var da normalvektig og veltrent, men etter det har jeg ikke rørt så mye på meg kan man si, og kiloene festet seg en etter en.
Gleder meg til å bli lettere i kroppen, og ikke minst hodet! Skal jo også bli nydelig å kjøpe normalstørrelser i klær.
Er en jente på 40, alenemor til en gutt på halvannet......opp og ned i vekt de siste tyve årene....men har lagt på nittitallet siste 10 årene hvertfall, kan ikke huske 80 tallet.....prøvde meg på lavkarbo i vår, men syns det var vanskelig med kun fet mat, og lite brød, men nå har jeg bakt rundstykker og brød, så har når det monner;-)....mitt mål er å gå ned i vekt, men og forhåpentlig bli kvitt en del smerter......:rolleyes:
Charlotte heter jeg og er en jente på 30 :) Mamma til ei lita på 18 mnd. Vil ned 20 kg+. Jeg har ME og har på 5 år lagt på meg rundt 25 kg.
Jeg var 90.2kg (hmmm???:p) ved første veiing 2. august og var 87.2kg ved 2. veiing 9.aug veier hver mandag jeg :p Uansett er dette for meg et langtidsprosjekt - jeg forventer ikke mirakler men jeg vil gjerne ned en god del før vi evt. prøver på nr.2 :rolleyes:
Hovedmålet mitt er 25kg til sammen - skal altså en dag nå 65kg
Jeg har spist lavkarbo i 3 uker nå. Har 20 kg å gå ned. Gått på kuren før men etter at jeg sluttet og flyttet fra vestlandet til østlandet så la jeg på meg liksom 20 kg på 2 år. (er veldig glad i film og skulle alltid ha noe å kose meg med, filmen ble på en måte bedre).:o
Har bestemt meg for å ta skikkelig fatt i dette å ska endre kostholdet.
Slutte å se film å heller stå å lage mat på kjøkkenet (tar laaang tid å lage mat fra bunnen av)
Det har vært en sen start (-3kg) men føler meg motivert.:D
Dette må være tråden for meg også, så jeg melder meg på!
Jeg er 32 år og bor i Bergen. Har vært lubben og god og rund i kjakan stort sett hele livet mitt.
For halvannet år siden fulgte jeg opplegget til Vg sin vektklubb, og gikk ned 8-9 kg. Veldig deilig det, men det stoppet opp et sted......
Men nu!
Nå er jeg såå klar for å ta fatt på veien mot 65 kg!
Det er 15-16 kg unna, og denne gangen vet jeg at det er realistisk.
De første ukene i ketose har selvsagt inneholdt mye ny kunnskap, feiling og hard konsentrasjon. Stort sett går det veldig fint.
Jeg har gått ned nesten 4 kg og det føles veldig fint...
Jeg er en livsglad jente på 35år, har en fantastisk mann, verdens beste sønn på snart 7 år som skal opp i 2.klasse, og en liten snuppe som blir 1 år nå i slutten av august. I dag har vi i tillegg vært å hentet verdens skjønneste hund, en liten Portogisisk Vannhund. Han skal heter Chaos :)
Under graviditeten gikk jeg opp 25kg. Ett halvt år før jeg ble gravid, så hadde jeg nådd og beholdt min trivselsvekt på 62kg, den kan jeg nå bare se langt etter. Jeg skal ned igjen, men på den riktige måten, ikke noen kjapp jojo slanking på meg altså.
Jeg driver en nyoppstartet nettbutikk, og skal starte opp en til medf det jeg igrunn egentlig driver med, interiørting.... Skummelt, men samtidig veldig spennende.... Så selvom jeg går hjemme, er jeg langt fra arbeidsledig.....
Gleder meg til å følge dere, og bli kjent med dere, og ikke minst få den motivasjonen jeg trenger, ikke enda, men jeg vet erfaringsmessig at den tid kommer. Til gjengjeld, skal jeg hjelpe dere å holde motet oppe når det skulle trengs.
Gleder meg, føler at vi blir en god gjeng, og ønsker alle lykke til :D
I dag er en god dag, vi fikk valpen vår, jeg veide mindre enn forje fredag, og min iPhone4 er på plass :)
Jeg har gått på ketolyse for et par år siden, og det gikk veldig fort ned 10 kg, også stoppet det seg for meg. Prøvde etter det å gå på lavkarbo i et halvt år til uten at den løset stort, så jeg gav opp til slutt. Meen så begynte kg å komme tilbake, i fjor sommer kom det mange, og nå i sommer så kom det enda flere kg, og i dag fikk jeg nok, og bare slengte noen egg i stekepannen til frokost og vips jeg er i gang att.
Er ikke helt sikker på veiedag, men lurer på om jeg ikke skal ta mandag.
Håper jeg kan få henge med dere, selv om jeg har startet på feiging-varianten (dvs pulverkur). Begynte ikke å lese her inne før etter at jeg hadde signert kontrakten, ellers hadde jeg nok forsøk ketose på egenhånd først. Nuvel, har en plan om å gå over til ketolysemat, helt eller delvis, etter et par uker på pulver.
Ellers så er jeg 31 år, har et barn på snart halvannet år og en snill samboer (bortsett fra at han lagde hjemmelaget, velduftende pizza første dagen av kuren min :rolleyes:) Jeg har lagt på meg 10 kg siden fødsel, og føler de kiloene er veldig unødvendige. I tillegg hadde jeg vel en 10-15 kg for mye fra før av.
Så jeg skal ned 20 kg!
Jeg får hive meg med her jeg også :) Jeg har ikke begynt på noe enda, holder på å sette meg inn i alt her. I mitt hode høres dette helt rart ut hehe Spise meierismør og seterrømme??! Tror det kommer til å bli tøft å ikke få spise ris og pasta, det er jo det vi har levd på til nå. Men jeg skal klare det! er jo så mye annet godt man kan lage :) Og jeg blir såå imponert av alle dere som har gått ned så mange kilo, dere er superflinke! :D
Lykke til til alle oss som skal og som har begynt på dette!
Hei alle auguststartere!
Jeg er 35 år, har en veslevoksen datter på 3 år, og er gift med en mann som heldigvis også er lavkarbotilhenger. Ellers er jeg lesehest, klesgal, og med en stor forkjærlighet for vesker og sko. Og nå i august har jeg sannelig blitt litt opptatt av trening også. Etter 2 uker på ketolyse har jeg vært mer på bena enn jeg har vært de tre siste årene - energinivået har skutt i været etter denne kostholdsomleggingen. Jeg har hatt et mildt sagt usunt forhold til godis en lang periode, dvs et stort inntak av godteri hver eneste kveld i lang, lang tid. Parallellt med en strutseoppførsel ift badevekten og sofasitting til den store gullmedaljen har jeg selvfølgelig pådratt meg en del kilo. Etter en sommer der jeg har unngått bikini, mistrivdes i shorts og fått en permanent badering har jeg funnet ut at nok er nok. Jeg har ikke hatt en eneste dag i sommer der jeg har følt meg vel uten å tenke på de #¤#¤& kiloene. Veiingen var selvfølgelig en nedtur, men nå skal jeg sørge for opptur mtp helse og vekt.
Jeg gleder meg til å gjøre det sammen med dere andre!
Hei alle sammen :)
Jeg startet Ketolysekuren i dag, så jeg er heeeeeeeeeeeeelt fersk!!!
Fikk barn 23. Februar og siden da har veiingene mine sett ca. slik ut:
ca. 1.Mars: 110
ca. 1.April: 104
ca. 1.Mai: 99
ca. 1.Juni: 95
ca. 1.Juli: 92
I dag: 89
Målet er 70 kilo innen 23. Februar, altså ett år etter fødselen :))) Det er overkommelig ;)
Auguststarter her også. Har gått på ketolysekuren tidligere, jan-mai 08 og gikk da ned 15 kilo. Men så var det div. som sjedde og jeg greide ikke å holde lavkarbokostholdet så nå har de 15 kiloene + 5 nye kommet på :sukk: Startet opp igjen på mandag og til nå har det gått veldig bra. Ikke lyst på karber og karbmat i det hele tatt. Veier ikke maten, men holder meg til mat jeg vet har lite karb. Ligger vel litt over ketolyse nivå egentlig, tipper ca. 20-25 g karb. pr. dag. Har ikke flere ketoskticks men skal prøve å få kjøpt i løpet av uken. Har snikveid meg litt og ser at det går nedover så da gjør jeg sikkert noe rett ;)
Har veiedag på mandag og er spent på vekta i mrg :)
9. august: 82
Jeg begynner også (igjen) på mandag. Har ikke noe tall på hvor mange kilo jeg skal ned enda, men håpet ligger på 20 tallet et sted. Veier nå godt over 90 kg så her er det mye å ta av. Veier meg eksakt i morgen da det blir første offisielle dag. Satser senere på å veie meg på onsdager da dette passer meg best.
Har forsøkt en gang tidligere så vet at det virker da jeg gikk ned rundt 10 kg på forholdsvis kort tid.
Denne gangen skal jeg ta det rolig og pent og håpe at dette er for resten av livet.
Jeg er en jente på 31 år, er gift med to små herlige (til tider store monster;-) barn på 5 og 7 år. Bor i Trondheim, hvor det forøvrig er nydelig vær i kveld :-)
Gikk på ketolysekuren for 3 år siden. Gikk da ned 27 kilo, fra 85 kg til 58 kg. Helt herlig!! Men i det siste halvåret er det sneket på seg ca. 10 kg. av forskjellige grunner.
Litt bittert med tanke på alle de fine klærne mine som er en stor tanke trang, men også en motivasjon.
Har min første da på ketolyse i dag, veiedag i morgen (mandag)
Veier nå ca. 68 kg, og skal ned til 58 kg.
Jeg starter opp i morgen, og blir med på denne tråden. Gleder meg:). Ketose gir en god følelse i kroppen når en bare kommer over de første dagene/ukene med plager.
Jeg hadde en periode på lavkarbo fra januar 09, men mye reising og hotellmiddager gjorde at jeg ikke klarte å holde meg innenfor karbogrensene. Etter å ha gått ut og inn av ketose i ca 1/2 år fant jeg ut at det ikke kan være mye sunt for kroppen og gikk over til vanlig kosthold. Det resulterte selvfølgelig at de kiloene jeg hadde greid å ta av kom på igjen med følge av noen ekstra. :(
Nå er motivasjonen på topp og kiloene skal bekjempes :D
Jeg har 28 kilo som skal av og håper å være kvitt mesteparten av dem før 1.juli 2011:rolleyes:
Hei!
Melder meg inn her jeg også.:)
Har snust på lavkarbo i flere år, men har ikke blitt til at jeg har prøvd det før nå.
Har holdt på ett par dager nå, og er spent på fortsettelen. Er egentlig veldig glad i brødmat, så der tror jeg den største utfordringen ligger. Jeg er ikke så glad i middagsmat, og kommer aldri til å klare å spise en kotelett til frokost f.eks.:nei:
Har egentlig vært slank hele livet, og har som regel bare tatt av meg noen kosekilo som har sneket seg på ett par ganger tidligere.
Men på grunn av en sykdom har jeg lagt på meg mye mer nå (gjorde det samme for to år siden, men ikke fullt så mange kilo, og de gikk jeg ned ved hjelp av kaloritelling). Trives slett ikke slik jeg er nå, så SKAL ned! :D
OI!! Er det en tråd for oss som starta i august og?? Jeg vil veldig gjerne henge med dere! Jeg starta 1.august og har til nå hengt med i en annen tråd. Jeg er fra Trøndelag, er ca midt i livet (den beste alderen:D), har laaaang erfaring fra vanlig slanking - til dels med godt resultat og:). Jeg har hatt hatt muligheten til å jobbe med de samme kiloene mange ganger :hylgrine:uten at de har forsvunnet for godt. Nå har jeg lagt om kursen, og ser at tross fløte, seterrømme, masse smør osv så krymper kroppen om ikke vekta. Jeg gikk ned 2 kg fra midten av juli til 1.august bare ved å kutte ut karbohydrater. Fra 1.august har jeg vært nøye, notert ned hva jeg spiser, lest bøker, lest på nettet, spurt og gravd - og har ikke gått ned mer i vekt. Skaldeman sier i den første boka at å bare se på vekta er feil; altså forholder jeg meg til klærne mine.
Har hatt storarbeid i dag; rydda i klærne mine. Skjemmes! :flau: av å ha så mye klær. Nå har jeg vært knalhard med meg selv; nå er det "fin"klær igjen. Alt som er kjøpt fordi det kan være kjekt, fordi hvem vet hva jeg får bruk for osv, er sendt Fretex. Videre har jeg kun tatt vare på slike klær jeg er stolt av å ha. Skal være flinkere å kle meg fint fra nå av!! Det var ei som sa en gang jeg stod og prøvde klær, at "du vil visst ikke være fin du"... - den satt i lenge. Kanskje har jeg underbevisst unngått å prøve å kle meg fint? Regner med jeg kan være et godt kasus for en psykolog som ønsker å studere slike tanker:p:shifty:
Pr i dag har jeg ca 15 kg jeg skal av med; gjerne ved å spise god mat som jeg gjør i dag. Håper det løsner snart, med tanke på hvor romslige klærne er må det da være mer enn 2 kg?
Gleder meg til å følge denne tråden videre i motgang og nedgang:goodluck: til oss alle!
PS: veiedag på mandager selv om jeg tjuvkikker hver dag
Sjekk bloggen til LenaBeatrice; jeg har laget tekaker og får dekket brødbehovet av bare å ha de i fryseren;). Spiser egg/bacon/laks med ulike varianter til frokost og salat til lunsj
Videre er det en lavkarbokokebok på forumet; se denne linken. JEg er helt overveldet over alle oppskriftene som finnes for lavkarbomat; det er ikke noe problem å holde seg på denne stien hvertfall;)
God morgen! Jeg står standby +/- 3 hg sånn som jeg har gjort i 3 uker. Tror jeg må begynne å studere litt nærmere hva som stopper meg. Ha en god dag alle sammen!
Da var veiedagen kommet, var heldig ikke så ille som jeg hadde fryketet,
67,2 kg. Kan si meg fornøyd med det.
Hodepinen værker, men vet at den vil forsvinne om noen dager.
Eller så går det greit, geder med til den første uka er omme for da vet jeg at motivasjonen er bedre.
Ha en fortreffelig dag, og lykke til alle sammen :-))
Kanskje vi skulle hatt to stykker? det er kanskje enklere å beholde oversikten og applaudere de strålende resultatene vi forhåpentligvis kommer til å oppleve i en egen veide/ måletråd?
Hei,
jeg burde også være med her kjenner jeg...
Etter to barnefødsler og et veldig vektfokus fra 13 års alderen tar jeg nå fatt på mine ca 40 kilo for mye. Det er mye.. det er nesten en hel voksen person... Min mann gjør dette sammen med meg - og takk for det!!! Starter i morgen etter handletur i dag, har ikke turt å veie meg enda... tror jeg venter til Fredag.
Sånn, da har jeg liksom "sagt" det - håper det blir en realitet!
Hei, alle sammen!
Dette er mitt første innlegg på lavkarbo.no, men jeg har lest mye her tidligere. Jeg har to ganger tidligere gått ned ved hjelp av lavkarbo-spising, (en gang 20kg, den andre gangen 25 kg) så jeg vet at det fungerer, men har likevel latt meg selv gå opp igjen (sist gang etter et svangerskap og diverse andre unnskyldninger :(), men nå er jeg motivert igjen og har en plan om at denne gangen skal jeg vedlikeholde vekttapet bedre. Det største problemet med denne typen diett for meg er at jeg blir veldig matlei etter en stund, men nå som jeg har funnet denne siden og oppskriftsamlingen håper jeg at jeg skal holde meg bedre i skinnet denne gangen:rolleyes:
Slenger meg på jeg også. Startet i begynnelsen av august for fullt, og har gått ned jevnt og trutt.
Første mål er å få BMI under 30, og er snart halvveis til det!:)
Vekt fredag 13/8; 88,5
Veie og måledag på fredager.
Har akkurat registrert meg.
Etter å ha lest forumet i en uke synes jeg at det er på tide.
Jeg er 47 og har hatt problemer med vekten mesteparten av mitt voksne liv. Har fulgt Fedon en gang tidligere men det strandet på at jeg ikke likte matan.
Har lest boken til Dr Sofie Hexeberg og er veldig motivert :)
Begynte for en uke siden i dag og vekten viste i dag 3 kg minus.:D !!!!
Jeg spør her jeg, i håp om at noen kan hjelpe en fersking... ;) Hvordan får jeg lagt inn weight loss ticker i "signaturen"...? Jeg vet hvordan jeg gjør det på babyverden, men her var det verre... :P
Jeg glemte å presentere meg her tidligere... Jeg heter Maren, er 30 år, bor i Porsgrunn med samboer, min 8 år gamle datter og min 6 måneder gamle sønn :D
Skal ned ca. 20 kilo, og håper dette er redningen min :D
Slenger meg på her, har slanket meg en stund. men begynte i går på det jeg vil kalle generell lavkarbo. prøve til og begynne med å kutte ut. potet, ris, pasta og brød. men spiser litt frukt og grønnt.
Jobben nå er og trene, gå ned siste 10 kg. men viktigst av allt, finne og komme inn i en fin livstil med god mat/trening for og holde meg på min vekt
:)
Jeg har jukse veid meg i dag, og det ser ut som det går rette veien fremdeles, men nå er det jo hva jeg kommer til å veie til fredag som blir avgjørende.....
Men siden det var så mange mandagsveiere her, så klarte jeg bare ikke å la være :p
Har lest ganske mye om ketolyse/lavkarbo i dette forumet og andre blogger i løpet av sommer`n og bestemte meg for at dette skulle prøves. Ser ut til at det er stor overvekt av damer her inne men jeg fikk lyst til å slenge meg på og utveksle erfaringer utover høsten.
Har ikke lest noe bok om emnet, har ikke prøvd strips for å se om kroppen er i ketogen fase..Litt typisk mannfolk eller?:-) Leser aldri bruksanvisning før vi starter opp med noe. Vi venter med den til det skjærer seg skikkelig! ;-)
Startet med lavkarbo/ketolyse tirsdag 10.08.10. Utgangsvekt 101 kg. Har veiedag på tirsdager...Har både gledet og gruet meg til første veiedag, men er fornøyd med resutatet så langt.
Første vektmåling etter slankestarten.
Vekt pr. 17.08.10 98,8 kg
Har spist 1600-2000 kalorier pr dag og av dette er
ca. 78% fett
ca. 18 % protein
ca. 4% karbo
Går mye i egg, bacon, omelett, makrell, majones, rømme, fløte, isbergsalt, tomat, agurk osv.
Kroppen føles bra nå, men var sliten på dag 3 og 4.
3-4 liter vann pr. dag.
Fysisk aktivitet ca 2 timer forrige uke.
I følge min BMI burde jeg ikke veie mer enn ca. 81 kg. Derfor blir det mitt naturlige mål, altså ned 20 kg.:cool:
Det er endel menn på forumet også tror jeg, (var det i alle fall når jeg hang her for noen år siden) men selvsagt (?????) mest damer :) Så det er godt å få med noen menn også, det kan de fleste forum trenge ;)
Ketosesticks er jo ikke noe man i grunn trenger da, spiser du rett, så kommer du i ketose om du vil eller ikke. Og igrunn får man masse mer informasjon her inne enn det står i noen bøker, men som jente så liker jeg jo å se det på papir også :p
Må kanskje introdusere meg selv litt og...
Jeg er en 33 år gammel jente som bor i Bergen. Er mamma til en sta søt liten prinsesse på 4 år, og nettopp blitt samboer med en fantastisk mann som har tatt på seg papparollen.
Jeg har alltid vært veldig atletisk, trent mye og vært proff landhockey spiller... Til jeg ødela kneet mitt(både menisk og korssleddbånd), noe som innebar at jeg ikke fikk trene på 1 år, og jeg la på meg endel... Så bar turen hjemover etter mange år i utlandet. Savnet alle venner og familien min, så da ble det mer trøstespisning... Så begynte jeg som reiseleder, og det var jo døden for kroppen... For en usunn livsstil vi hadde!
Etter graviditeten med min datter var jeg faktisk nede i 79 kg, og kjempefilnk til å trene...
Så ble jeg samboer i april i år, og etter det har det blitt mange kosekvelder, og hjemmekvelder hvor man har gravd seg ned i sofakroken og kiloene har krøpet på... Til min store skrekk viser vekten nå ett 3 siffret tall, det har det aldri gjort før... Så nå er det på tide å endre livsstil, komme seg opp av sofakroken og bli mitt gamle nye jeg:cool:
Mann 46 her. Startet kuren for en uke siden og raser ned. (fra 88kg til 84,6 pr i dag)
Et par kommentarer. Er ikke enig i at denne kuren kùn er for de som har minimum 10kg å gå ned. Kanskje jeg klarer meg med 5-6 kg ned, so what? Den funker bedre enn noe annet for meg fordi jeg slipper å sulte meg, og mister ikke muskelmasse.
Samt dette med veiing. Joda man kan sikkert gå opp og ned fra dag til dag. Men jeg veier meg hver dag på morgenen, og det gir meg bedre motivasjon med daglig veiing. Vekttapet blir jo ikke mindre av den grunn.
Kanskje noe av det viktigste etter kuren er at man lærer mye om næringsinnholdet i matvarene, og blir mer bevisst på lang sikt.
Mitt problem er at jeg har vært altfor glad i brød, pasta, sjokolade, iskrem og søtsaker. Men det finnes jo fortsatt mye annet godt å spise, eller erstatninger.
Med fare for å virke blondere enn hva jeg allerede er :p må jeg spørre om det i den nye tråden kun skal registreres vekt? Og at denne tråden er for support?
Og forresten synes jeg det er knallbra at mannfolk henger seg på; det løfter tråden. Tøft at dere også "tør" å legge ut offentlig det dere holder på med. Stort sett er det vi damene som er pratete; gleder meg til å følge diskusjonene videre ;)
Hei
Jeg henger meg på her jeg også. Startet litt gradvis i vår med å legge om, men siden 1. august har jeg vært strengere med meg selv, og ser at det fungerer bra! Skal ned 35 kilo og tenker at det skal jeg klare innen 1. juli 2011. Tolv måneder altså. I voksen alder har jeg bare vært under 90 en eneste gang, og det varte bare noen måneder, så det vil bli litt av en omveltning. Litt usikker på hvor mye jeg har gått ned siden jeg har byttet vekt underveis, men ser ihvertfall at det går nedover, og merker det på klærne, som er deilig :) Motivasjonen går opp og ned, men mesteparten av tiden er jeg veldig flink :) Veldig hyggelig med mange andre som begynner samtidig, da får man opp motivasjonen!
Og jeg er 27 år, akkurat begynt i første jobb og bor egentlig i Oslo, men akkurat nå jobber jeg i Bergen. Bor sammen med jobben i en leilighet der, så det å legge om kostholdet er ikke det letteste i verden med mye mat ute og mye gøy på byen, men det skal jeg klare!
Føler meg så usikker på om jeg egentlig følger kuren nå.. Jeg holder karbogrensen, men føler jeg spiser for usunnt alikevell.. Frokosten idag ble eggerøre av to egg, me to skiver mager salami (0 karberoppi) Til lunsj ble det en skyr (6,6 karber) og en pepsimax, middag ble to hamburgere med ost på og rundt 150 gram agurk og litt sopp.(hamburger uten brød vell å merke) og til dessert ble det 50 gram jordbær og 80 gram fløte. Er dette etter kuren? eller blir det for "usunnt"?
Du er som meg, en lite veie nazi :D
Jeg veier meg også hver dag, føler jeg får best kontroll på den måten.
Nå er det endelig slutt på mine utallige sultekurer, det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har begynt på dette før nå.
10 kilo skal bort, og de skal fa** ikke tilbake :cool:
Hei,
Ikke akkurat usunt men litt skjevfordeling på hva du bør bruke kh kvota di på. Kh kvota skal i hovedsak komme fra grønnsaker som vokser over jorda (minus mais) samt litt løk og noe meieriprodukter. Skyr tar litt for mye av kh kvota på ketolysekuren. …og hvor er fettet, mager salami…??? Ingen lettprukter på ketolysekuren. Husk at bladsalater og agurk inneholder veldig lite næring, vær flink med å variere med grønnsakene. Ha gjerne en dæsj med fløte når du lager omelett/eggerøre og gjerne noe grønnsaker. Jordbær i begrensede mengder med fløte er ok en gang i blandt på ketolyse.
Oppsumering dagens meny: alltfor lite grønnsaker for mye av kh kvota de går med til både skyr og jorbær m/følte og alltfor lite fett.
Jeg bruker mager salami, for det er uten karber, dessuten synes jeg den maker bedre, men skal bytte når denne pakken er tom. For lite fett? jeg føler jeg får for mye jeg.. Å den skyr tingen er jeg enig med, men det ble en liten "nødlunsj" for jeg var på skolen lengre enn jeg trudde, så jeg mener på at skyr var det eneste jeg kunne kjøpe på butikken så jeg kan ha på kuren så ikke trenger matlagning.
Fikk ikke fram oppskriftene i lavkarbomatboka, ble noe tull på maskinen, men skal få mannen til å hjelpe meg i ettermiddag.
Har spist mye egg og laks til frokost jeg også, eggerøre eller omelett, men kjenner at jeg begynner å bli lei egg allerede etter en uke.:o
Har hatt veiedag i dag, og gått ned 2, 5 kilo første uka. Sikkert mest vann. Skal finne "veietråden", og skrive meg opp der.
jeg hiver meg på denne tråden, hev meg på juli , men så så jeg at det var jo en tråd for august også :D skal på biblioteket å låne "bli slank med ketolyse" senere i dag :D
gleder meg til å komme i gang. Noen andre som bare leser boka, eller har alle bestillt tabletter å slikt på nette ?
Den boka er råbra! :D
Jeg har ikke bestilt de tablettene å slikt enndå, men går på vanlige multitabletter (vet det er en fattig erstatning, men sånn går det når ønkonomien ikke er helt med :/ ) Men, skal snart på nettet å kjøpe de ketosestixene :)
Selfølgelig hadde de ikke den boka på vårt bibliotek :P typisk. noen som vet en nettside en kan lese skikkelig om ketolyse, liksom om hvilken mat en skal spise og hvor mye å sånnt ? Har ikke penger til å kjøpe boka enda :/ men har kjøpt inn kyllingfille og brokkoli og blomkål som jeg skal ha i kveld og i morgen :)
Da får jeg slenge med med jeg også :-) 10 kg skal bort!
Er 34 år og bor i Oslo. Har alltid hatt litt ekstra og vært på slanker´n mer eller mindre hele livet. For 10 år siden gikk jeg ned 12-13 kg, men desverre er de alle kommet på igjen,og i et forrykende tempo de siste par årene...
Har små-forsøkt meg på lavkarbo noen ganger før (et resultat var at jeg gikk OPP i vekt...), men dette er første gang jeg gjør det skikkelig seriøst. Har ikke lest boka (men den får jeg på fredag), og kosttilskudd og ketostix er innkjøpt! Må innrømme at jeg har litt problemer med å venne meg til fettinntaket (er på dag 2...) siden jeg alltid har hatt fett-fobi og vært kaloriteller tidligere...Men er ved godt mot!!!
Synes det er hyggelig med kjentfolk her inne! Noen som jeg visste om, og andre som jeg ikke visste om :-D
Veiedag: onsdag (Jeg GLEMTE nemlig å veie meg den første dagen! Tro det eller ei!)
Hei,
For de som sliter med fettforbi så anbefaler vi å begynne med litt fett og øke på etter hvert. Anbefaler deg å lese alle fettrådene som det er linker til i denne tråden, masse bra informasjon som hjelper på fettforbien Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Hadde en megakrise på mandag.
Noen snille sjeler hadde kjøpt akkurat det godteriet jeg liker best og puttet det i en godteribolle slik at alle kunne forsyne seg. Jeg var standhaftig og klarte med hjelp av litt mørk sjokolade å motstå det.
Problemet nå er at sukkersuget er blitt utløst og jeg sjesser noe fryktelig på godteri.
Har enda ikke sprukket men det har vært veldig nært noen ganger. Noen som har noe godt tips for hva jeg kan gjøre for å komme på rett spor igjen ?
Idag føler jeg jeg har klart meg litt bedre. hamburger med ost til frokost, en hamburger til med ost og skyr (4,1) til lunsj. wok til middag med 40g brokkoli 50g sopp 90g kinakål 25 g løk og en del kylling. Så hadde jeg et lite måltid med en skive fiberrik (2,7) 4g kremost og en skive salami (mager) til kvelds hadde jeg 4 skiver bacon og to kokte egg.. Er dette noe bedre enn det jeg hadde igår?
Jeg er overrasket over hvor greit det går med maten denne gangen. Den første gangen jeg gikk synes jeg å huske at jeg styrte mye mer med maten hele tiden. Nå går det helt naturlig. Tror mye er takket være Nannahs knekkebrød og annet lavkarbobrød. Lettere å slenge i seg noe til frokost uten å måtte stå å lage mat først. Takler fortsatt ikke omelett etter forrige runde da det ble mye omelett hele tiden. Vaniljekesam er også en fin ting ;)
Hei hei!
Mye jeg skulle kommentert, men ingenting husker jeg....
Jeg har forresten fått blødningsforstyrrelser. (sorry gutter...)
Har leita litt her inne på forumet, og det er tydligvis ikke så uvanlig. Bare jæ.... kjiipt...
Jaja. Sånn er det vel bare. Det er vel en liten pris å betale dersom kroppen får det bedre!
Da slenger jeg meg på her. Vil gjerne ned på 48 kg igjen (hei, jeg er en spedbygd, bitteliten asiat - ikke rynk på nesen) etter et år med overspising som har ført til 6 kg ren fett ekstra. Fullt klar over at det ikke er mye å miste i forhold til å vurdere ketolyse, men til og med litt fullkornsris på generell lavkarbo sender meg rett til karbohelvete med 3 bøtter Ben & Jerry's og så mange Krispy Kremes som er fysisk mulig å få i meg. Jeg har et følelsesmessig anstrengt forhold til karbs, for å si det mildt.
Vekt i dag tidlig: 54 kg. Testet forsiktig ut ketolysemat i dag for første gang for å se hvordan jeg likte det, og det gikk overraskende greit. Speilegg og sopp til frokost, omelett til lunsj og 700g reker til middag. I motsetning til alle forsøkene på "normal kost" à la Grete Roede, har jeg ikke hatt behov for å hive i meg karbs i dag. Er også mindre oppblåst enn på lenge og gleder meg til magen ikke stikker lenger ut enn puppene.
Hei! Jeg heter Nina, og jeg har fått 3 barn de siste 5 åra og gradvis har vekta økt. Veier nå 30 kg for mye :mad:. Leser meg nå opp på ketolysekuren, og skal handle inn og skal bake litt brød, lage kjøttboller osv nå før helga. Så på mandag braker det løs. :D
Hohoi, -2.5kg på 1 dag. Vann, selvsagt, men absolutt motiverende. Regner med at det går mye treigere fra nå av. Jeg liker å veie meg hver dag så jeg har oversikt og kan justere inntaket deretter.
Da har jeg "snikeveietmeg" igjen :) Og vekten viser fremdeles neddover. I morgen har jeg veiedag, og gleder meg til å se om vekten fra i dag til i morgen er stabil :D
Jeg snikveier meg hver dag. Etter meget stort inntak av (salt) serronoskinke en dag ble jeg kjempeirritert, men stort sett er det bare morsomt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.