< Tilbake til oversikten

Auguststarternes tråd

Medli sa for siden:

Kjører på med munnskyllevann (listerine) om morgenen og kveld, i løpet av dagen tar jeg sugetabletter (1 - 2) kjøpt på apotek for frisk pust. Mine inneholder i tillegg sink, som visstnok er et av de mineralene lavkarbofolk kan risikere å få for lite av..

nina75 sa for siden:

[quote=Medli;921745]Selv varierer jeg for øyeblikket mellom omelett og en egen versjon av denne:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33547

Kjøpte inn nøtter (valnøtter og hasselnøtter) for å ha i, i tillegg til frøene. Da blir det i det minste litt mere fett!
I dag prøvde jeg også å ha fløte i som noen hadde nevnt i tråden, men det likte jeg ikke helt..

Takk for fine frokosttips! Denne müslien likte jeg kjempe godt!:D
Har gått ned 1 kg nå på de 3 første dagene og er superførnøyd så langt.

Ann65 sa for siden:

Hei

Melder meg også inn her. :) Begynner i dag, har inntatt eggerøre med litt kyllingkjøtt + oopsies til frokost. Har ca 25-27 kg som skal av og er veldig spent på om dette virker:)

(Spent på om jeg får lagt inn melding, første gang overhodet jeg skriver på et forum:D )

1979 sa for siden:

Jeg veide meg i dag tidlig med vekta på to forskjellige steder på badegulvet. Den ene plassen viste vekta 76.1 (!!! Det er jo mer en start vekta min jo) og den andre plassen på gulvet viste vekta 72.9... Tror ikke noen av de stemmer. Er vekten min helt ødelagt? Den er digital. Hvilket underlag skal den helst stå på?

Til deg Picasso
Dette opplevde jeg å i går. Gikk på vekta på forskjellige steder på badet 5 ganger uten at den viste lik vekt på noen av de.
Snakket med ei som jobber på Elkjøp om dette: på badet er det ofte litt helling mot avsluket, og det er veldig viktig at vekta står på et jevnt under lag. Vekta skal heller ikke stå på varmekabler.

Så nå står vekte mi på vaskerommet, kanskje det også hjelper på at jeg ikke går på vekta "hele tiden"

Nupsida sa for siden:

Fikk i meg frokost idag (egg og bacon som min snille pappa lagde til) Flinke meg :)
Så satser jeg på at jeg får i meg skolematen også (rester fra middagen igår, sqaush carbonara)

Muffin sa for siden:

Gikk jo som det måtte gjøre, ettersom jeg ikke har vært flink pike denne uka :p, og spist endel karbo. Opp ett halvt kilo. Nå må jeg ta å bake litt, så jeg har noe å ta til når jeg blir sulten.

Får ikke til å justere tickeren min...noen som har "oppskrift"?

Brittk sa for siden:

Då er dette min fjerde dag på ketolyse og ting går egentlig betre enn forventa! sultfølesen har stagnert og blir sjelden meir enn fire måltid per dag! Har vore i ketose sia dag to og merker det veldig godt på magen. Er ikkje like oppblåst som før. ja heile kroppen føles betre enn før ketolyse, så viss dette fortsette så e det jo berre supert.

Men eit par spørsmå ( eller råd) til dokke som ha vore litt lenger enn meg på kuren.
For eg va på kafe i går, ikkje heilt planlagt og følte eg ikkje hadde sett meg nok inn i ketolyse kuren. alt fungere jo fint så lenge enn er heime, men kva gjer dokke når dokke er på cafe? Med tanke på at ting er litt strengt med oppmåling og sånt, så turte ikkje heilt å ta sjansen på ete noko der.( bestilte ei skål med oliven, pepsi max og ein cappucino.)
Har dokke nokon tips til folk på farten( før var det lett å berre ta med seg eit wasa knekkebrød pakke og ei frukt, men det går jo ikkje lenger)
Hadde vore supert å høyrt kva dokke gjer!!

Ha ein super fin ( nesten)karbofri dag :)

MarensLille... sa for siden:

Jeg synes disse porsjonsomelettene jeg har linket til i bunn er supre å ha med seg i veska når jeg skal ut å shoppe, trille tur med guttungen, på besøk eller som en snack etter trening. (Blir alltid ihjelsulten da...:() Trenger ikke nødvendigvis bruke de ingrediensene jeg har brukt i oppskriften, men idèen er god... ;) Også kan den spises både varm og kald...
Ellers så lager jeg av og til Fedon sine pannekaker med kanel og vaniljeessens, for de smaker kake... :D De er også supre å ha med seg, og trenger verken ligge kjølig eller varmes opp.
På kafèe bestiller jeg nesten alltid en salat, også plukker jeg ut eller lar vær å spise det jeg vet det er for høyt innhold av kh i... ;)
Og du, Cappuccinoen bør du ligge unna... :p

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35999

Brittk sa for siden:

Jepps! såg nett det i eit anna forum og! :o
Skal ikkje skje igjen :)
Takk for gode tips!

Biggirl sa for siden:

vekten har allerede begynt å rikke på seg i riktig retning !! :D måtte det bare fortsette og fortsette, hehe.

laget "marsipan" i går: malte mandler + eggehvite + sukrin/natreen og noen dråper mandelessens... mmm... tok med litt i matpakken i dag og det både metter godt og smaker godt. tar imidlertid beslag på noen kh, så da blir det omelett til kvelds.. hehe.

mat i farta: babybel-oster, en liten boks med nøtter, crabstiks med porsjonspakning med majones, 1 delt avokado og medbrakt skje, cherrytomater...

picasso sa for siden:

Har ikke varmekabler, men det er nok litt hell på gulvet. Det eneste er at i alle andre rom har jeg som regel klær på... Badet er liksom der man veier seg. Hehe jeg finner vel ut av det.

Takk for hjelpen:)

belino sa for siden:

Hvor ofte veier dere dere? Jeg har tenkt å kun veie meg en gang i uken for å ikke bli for opphengt i vekta, men det frister jo selvsagt. har også tatt mål av mage, lår og bryst.

Jeg hadde tenkt å veie hver Mandag, men det har blitt til at jeg går på vekta hver morgen... Nå SKAL jeg vente til Mandag for jeg blir så skuffa når det ikke er noe forandring... Man blir jo såååååå opphengt av den vekten!!! :( Skal finne frem målebånd jeg også, og måle hver Mandag... ;)

belino sa for siden:

Sikkert lurt. :)

Hvor lenge har du holdt på med ketolyse? Sååå mange kg du har gått ned! Imponerende!

Dollsine sa for siden:

Hei. har noen av dere prøvd oopsies? Har sjekka og fant ut at det var noe som kunne brukes til mye; se bilder her
Hvilken erfaring har dere med disse??

Muffin sa for siden:

Hei!

Har tenkt å bake oopsies i løpet av helga, og også de nøtte/ostemuffinsene, både med vanlig smak og noen søte. :)

Må begynne å ha noe ferdig bakst kjenner jeg, for veldig skjelden jeg har lyst på ett egg f.eks, om jeg blir litt småsulten.

Medli sa for siden:

Damn... Ikke mer omelett på meg på ei stund nå! Har bare spist mindre og mindre av porsjonen i det siste, i dag gikk nesten halve i søpla. Tar en evighet å tvinge den i seg (brukte over 10min på den første halve porsjonen), og i dag klarte jeg å brekke meg av det også (gjerne deler av baconet som har sånne ekle 'tråder'). Skal heldigvis bake knekkebrød i dag, opprinnelig tenkte jeg å ta de med til lunsj men nå tror jeg at jeg tar de som frokost noen dager i stedet for omelett.

Tror det er best å begrense seg til å sjekke vekt og evt. måle seg én dag i uka, så har man noe å 'se frem til' også. :P Jeg driver ikke med måling, men mener bestemt at buksebeltet mitt begynner å bli litt for vidt. Er spent på vekta på søndag! :)

aktivjente sa for siden:

Tusen takk! :)
Hva heter de sugetablettene? Hvorfor får vi i oss for lite sink?

Jeg begynte forrige mandag... :D Begynte på 92 kilo, så tickeren er litt feil... Men totalt har jeg gått ned fra 110 siden 1. Mars... Fornøyd med vektnedgangen, men vanlig sunt kosthold og trening var ikke bra nok for meg, følte jeg var sur og grinete og deppa døgnet rundt... :( Derfor vil jeg prøve ketolyse for å se om den livsstilen passer meg :cool:

Skal lage en egen ticker kun på ketolyse vekttapet jeg ;)

TrillTrall sa for siden:

De er greie å ha, det er ikke mye "mat" i dem, men de er fine å legge pålegget på. :) Med litt søtning i røra tenker jeg de blir knall som små kakebunner med litt krem og bær på! Jeg spiste et par her en dag, smør på den ene, så et egg i skiver, pepper og kaviar og en oppsie til på toppen. Godt! Ungene syntes det var en morsom hamburger! :D

Medli sa for siden:

De heter Nycodent Frisk Pust. Da jeg kjøpte dem på apotek 1 for ei uke siden var de på 2 for 1 salg. ^^

Tja, vet bare at et av kosttilskuddene som anbefales til ketolysekuren inneholder sink. Så da antok jeg at lavkarbokosthold generelt risikerer mangel på det.. På wiki står det at sink finnes naturlig i kjøtt- og kornprodukter. Kan være at man lett får for lite når man dropper korn, med mindre man er veldig flink med kjøtt. :P

Nupsida sa for siden:

Uff.. jeg burde virkelig bli bedre på å skrive ned det jeg spiser i løpet av en dag! men, holder meg jo fortsatt i ketose, så satser på det går greit ut helgen, så kan jeg begynne med skrivingen på mandag :)

aktivjente sa for siden:

Varmen er over ! Jeg har vandra rundt i kjole hele forrige uke (var så varm og god i kroppen, så sol og 9 grader var nok til å få meg i kjole :D). Nå er imidlertid den deilige varmen borte!!
Hva skjer? Har fortsatt stålånden, går litt ned i vekt (sikkert naturlig stagnasjon: 100- 200 gram per dag nå). Spiser som før - er nøyaktig på 15 karber hver dag. Fortsatt veldig sulten, selv om jeg spiser salat med en hel avokado til lunch. Er det noe jeg gjør galt?

Dollsine sa for siden:

God morgen everybody! Her i det vakre trøndelagen er det nydelig vær! Dessverre våknet jeg med en kraftig hodepine i dag, muligens forårsaket av et inntak av rødvin:full: i går:rolleyes:. Trivelig kveld i trivelig lag:syklubb:. Merker godt at vinen virker annerledes på meg nå enn før.
Jeg har i mange år veid meg hver eneste dag; og siden gamle vaner er vonde å vende så bryr jeg meg ikke om den:D:geip:. Og vekta står på ca det samme som den har gjrot i lengre tid, med litt +/- i variasjon fra uke til uke. Men - ketostixen gir utslag!! Det har den gjort ett par kvelder, så kanskje kroppen jobber likevel og jeg ramler ned 10 kg plutselig en dag:D

Ønsker alle en god dag med mye god mat!!

ninasov sa for siden:

jeg startet for halvannen uke siden. jeg begynte med ketolyse + trening, men gikk da opp i vekt. så sluttet jeg å trene, bare spiste ketogen mat, og nå har jeg gått ned 2,1 kg på 4 dager!!!!

belino sa for siden:

Jeg mistet litt motivasjonen min i dag og gikk derfor på vekta. -2,3 kg på 5 dager!!! Ble skikkelig gira igjen. Dette gir jo resultater jo! :D

IdaMarie sa for siden:

Jeg er faktisk litt overrasket over at dette virker jeg. :knegg: Spise så mye fett og god mat, og likevel gå ned i vekt, det er jo utrolig egentlig. :D

Har gått ned 0,5 kg på 2 dager. Gikk opp 400 gram de to første dagene etter at jeg begynnte, men etter det har det bare gått nedover. Har bare holdt på i 5 dager da, sånn nesten. Sist lørdag var det bursdagfeiring her med masse kaker osv, på søndagen var det temmelig normal mat igjen, mens mandagen var det litt kake igjen. Tirsdagen spiste jeg et mikroskopisk kakestykke, men etter det har jeg ikke spist noe sukker.

Jeg kjøpte stix på torsdag, for jeg mistenkte at jeg var i ketose, uten å ha prøvd på det, og stixen gav utslag.
Jeg spiser litt hjemmelaget knekkebrød, og litt fiberrik, ellers ingen brødmat. Vurderer å spise litt havregrøt med cottagecheese til frokost framover.

Jeg har ikke som mål å være i ketose, men har visst lett for å komme dit likevel.

Jeg har planer om å leve mest mulig lavkarbo, men kunne ta meg et kakestykke på barnas/min bursdag, spise litt småkaker til jul og sånn.
Min erfaring fra tidligere er at om jeg gir meg selv lov til å spise litt, så spiser jeg kanskje mindre enn jeg har tenkt å skeie ut med, men om jeg tenker å holde meg helt unna, så sprekker jeg, og da sprekker jeg skikkelig også.

Hvordan gjør dere med kommentarer fra andre forresten?

Jeg sliter litt med det på jobb, da vi ofte spiser fellesmåltider sammen med brukere på jobb. Kollegaer kommenterer at jeg har med egen mat. :sukk:

Medli sa for siden:

Prøvd å ta et ekstra måltid med lite karbo og mye fett? Selv spiser jeg salami som er ostegratinert og varmet i mikro halvannet minutt. For å få litt mer energi / kalorier, er som regel derfor kroppen gir beskjed om at den er sulten.

Dette med varme, dårlig ånde, svette osv. sies vel at skal gå over før eller senere, forhåpentligvis ikke noe 'feil'. Selv har jeg ikke merket noen varme.

Er det ikke heller beundringsverdig at noen legger arbeid i å ha et bestemt kosthold? Siden jeg er student, så pleier jo de fleste å ta med seg egen mat. Får bare kommentarer på at 'jeg er flink' siden jeg har med en salat. :p
Ellers når jeg havner i situasjoner hvor folk lurer på hvorfor jeg ikke vil ha ett eller annet sier jeg bare at jeg har et 'lavkarbokosthold'. Med mindre de er frekke så burde de jo ikke si så mye slemt om det.. Evt. om de er halvinformert og mener det er noe galt med det.

Nå vet jeg ikke hva slags trening det er snakk om, men i lengden vil trening hjelpe deg til å gå ned i vekt. Mens du trener bygges muskelmasse, som kjent veier mer enn fett. Men muskler vil øke fettforbrenningen din, foruten å gjøre deg fastere i fisken. :P Muskler brytes ned etter hvert når du ikke trener, så noe av det du har gått ned på de dagene kommer nok derfra. Og det er vel ikke spesielt gunstig i forhold til å miste mest fett..
Selv pleier jeg å trene 30-40min cardio pluss styrkeøvelser for armer og overkroppen to ganger i uka.

Nå bakte jeg lavkarbo-sjokoladekake og knekkebrød i går! Kaken ble konfektaktig, og ganske god. Hadde kanskje blitt bedre om jeg tok i kremfløte i stedet for matfløte slik det stod i oppskriften. Delte den i 12 (for at det skulle være ~6 karber per stykke) og frøs 11. Håper den ikke blir ødelagt av den grunn!
Ikke smakt skikkelig på knekkebrødene, spiste bare noen mindre deler som knakk av mens jeg løsnet dem fra brettet. Men virket svært lovende. :D

Dollsine sa for siden:

Jeg sier jeg ganske enkelt ikke tåler vanlig mel; det er også sant og noe alle har visst i lang tid. Jeg har likevel forsynt med når noe ble servert; var jo så vant til å være dårlig i magen/oppblåst/stinn. Jeg har bakt grove rugbrød i mange år og har fått masse kommentarer på det - ift slanking. Når jeg nå baker tekakene til LenaB så spiser jeg jo brød lell, og det er ok. Sier at jeg har med eget brød siden jeg har funnet ut at jeg ikke tåler mel/gjær.

Synes for øvrig folk skal holde nesa si langt unna andres liv og matvaner. Mange unødvendige bemerkninger! Var i et møte en dag hvor det ble servert vafler; greit nok det. Jeg takket nei og sa jeg var forsynt. Og dermed kom det fra ei: "hva slags kur er du på nå da?" :mad::mad::mad::mad:

Ann65 sa for siden:

Hei

Er på dag tre nå og synes det går ganske greit, bortsett fra at jeg føler meg litt småkvalm i dag. Fikk utslag på stixen allerede første kvelden, fornøyd med det da:) Men skjønner fortsatt ikke at jeg skal kunne gå ned med å spise så mye fet mat:confused:
Har vært å handla inn mat, føler det blir ganske mye dyrere enn vanlig handling, flere som opplever det?

Synes det er helt utrolig at andre blander seg bort i hva en spiser og ikke, skjønner at de kan være nysgjerrige og spørre om ting, men man må da godta andre sine valg.

Sunroad78 sa for siden:

Hei alle august startere. Eg starta i juli og har eit solid vekttap :) men ser at her er eit par som sliter. Eg vil anbefale Jillian Michaels 30 Days Shred, det er 30 min med trening kvar dag i 30 dagar (minimalt med tanke på kor mykje eg elles ligg på sofaen å ser tv). Eg har gått raskare ned etter at eg starta med det og fått merkbar strammare kropp og det berre på 6 dagar :D (trena først 7 dagar, fekk så magevirus og låg på sofaen i 14 dagar), kom meg på beina igjen og har no fått trena samanhengandes i 6 daga og merka STOR framgang. Denne treninga er tredelt og går ut på styrke, kondisjon og mageøvingar. I lvl 1 skal du bruke handmanualar, her brukar eg 2 fylte imsdalsflasker 0,7 dl og det veier ca 700 gram, lvl 2 og lvl 3 veit eg ikkje enda, men trur ikkje det er anna utstyr som trengs.

Nupsida sa for siden:

Grr.. Merker det koker inni meg når jeg hører slikt! De har da vell ingenting med hva vi spiser og slikt? Og slike kommetarer er så forferdelig unødvendige!

1979 sa for siden:

Veiedag i morgen
Er så spendt.
Føler liksom at vekten har sluppet litt nå når jeg har begynt å ta vitamin tabl.
Tvi, Tvi. Får håpe det står positive tall på vekta i mårra tidlig.
Lykke til til dere andre som har veiedag på mandager.

Føler meg nesten som en unge før julaften

Bayone sa for siden:

Jeg har vært litt fraværende siste uka. Var først tre dager på besøk hos søstra mi og familien. Der hadde jeg med knekkebrød for å ha mat til frokost, men ellers laget vi maten selv og tilpasset hva jeg kunne spise. Litt vanskeligere når vi var ute og spiste lunch midt i shoppingrundene ;) Ble en liten smell når jeg bestilte kyllingwok og den kom med masse nudler, men jeg greide heldigvis å kommemeg utenom de fleste. Sjekket med stix når jeg kom hjem og var fortsatt i ketose så jeg er fornøyd med turen. I går kveld var vi ute med 6 andre vennepar ogspiste tapas og drakk vin. Prøvde å holde meg til safe lavkarbomat men det ble ett par friterte saker også, men mest skinke, salater og oster.

Er veldig spent på veiing i mrg. og tror ikke jeg har gått ned noe denne uken for det har vært mye rar mat selv om det har vært lavkarbo så har det ikke vært helt rett.

Hva skjer forresten om jeg ikke får i meg nok fett? Er det kun vektnedgangen det merkes på eller er det noe annet også det går utover? Sliter veldig med det fettet altså.

Tonje85 sa for siden:

Hei. Jeg er klar over at august snart er over, men tenkte å prøve meg på ketolyse fra og med i morgen, så tenkte jeg kunne slenge meg med i siste liten.

Jeg prøvde å gå på south beach i våres, men gikk på en skikkelig smell da påsken kom og har egentlig ikke kommet ut av smellen ennå. Syntes det var vanskelig å ikke spise hverken fett eller karbo på south beath, så tenkte å se om ketolyse passer bedre for meg.

Dette blir spennende. :p

1979 sa for siden:

August er snart ferdig, men så har vi jo julebord sesongen å se fram til
Masse lykke til

KattaG sa for siden:

Jeg joiner her jeg da, siden det forstatt er august, etter råd fra hmmm..
På første dagen jeg da! Har gått overraskende greit egentlig, men føler jeg er en del sulten.. Og blir plutselig veldig sliten, men vet det hører med :rolleyes: (Og jeg spiser altså, 5-6 ganger i dag :)

Hvordan har det gått med dere som begynte i beynnelsen i august? Gått ned mye?

Matlei sa for siden:

Hei

Sitter her og er veldig spent på veiinga i morra jeg også :confused: Grugleder meg. Jeg har også tatt mål av mage, bryst, armer og lår. Så blir spennende å se om det er noe resultat på desse dersom vekta fortsatt står still.

Krysser fingrene for alle med veiedag i morra. Lykke til alle sammen :D

KattaG sa for siden:

Hvordan gikk det med vekten? :rolleyes:

nina75 sa for siden:

Etter ei uke på kuren har jeg gått ned 2,6 kg, buksene sitter bedre, jeg føler meg lettere i kroppen og er stort sett alltid mett. OG hvor er søtsuget blitt av? Borte! :D

Utrolig å føle resultater så raskt. Denne uka skal jeg komme ordentlig i gang med trening!

MamaMariposa sa for siden:

Huff, jeg føler det går så treigt...
Denne uken har jeg kun gått ned 200 gram... Ned er ned, men allikevel... Skikkelig irriterende. Hadde sett for meg at jeg skulle ned mye mer enn dette hver uke.
Har vært lite flink med trening, men skal skjerpe meg denne uken, kanskje det gir resultater???

Bayone sa for siden:

Ned 300 g her. Det går sakte men sikkert nedover. Så får vi bare håpe det forstetter den veien ;) Skulle gjerne ha gått ned ett par kilo til før vi skal i barnedåp om to uker slik at bunaden sitter litt bedre ;)

kineserbolle sa for siden:

Gikk selv ned bare 200g denne uka men er likevel fornøyd! Jeg har nådd første delmål på 4 uker og det er jeg kjempestolt over!

Nå skal jeg ned 5 til før vi reiser til Canada for julefeiring :) (regner med å legge på meg igjen en god del der, og vil da begynne på ny frisk så snart vi er hjemme. Men før det SKAL jeg under 80!!

Dollsine sa for siden:

Jeg står på samme vekt som sist mandag, mandag før det og mandag før det, osv....

Må innrømme at jeg er litt nedfor nå; har lest meg opp på hva dette handler om, har forsøkt å holde meg til de anbefalingene som er gitt osv. Etter å ha fulgt alle gode råd i ei uke hadde jeg gode forhåpninger om resulateter - men nei. Målbandet viser inn 1 cm på lår og bryst - og dette tror jeg bare er en glipp ved måten jeg måler på.

Trenger litt støtte folkens :( og tips om hva jeg kan gjøre.........

hmmm sa for siden:

Hei hei! Koseliig med nye!

Jeg har harr fin vektnedgang, og er i så måte fornøyd! Jeg tenker faktisk lite på mat for tiden, og det er jeg enda mer fornøyd med! Må jo si at det som er verst for meg, er ikke vekten, den vet jeg det går an å gjøre noe med! Det som er verst er det at jeg BRUKER mat som noe annet enn å holde meg i live. Det synes jeg er trist. Har tenkt litt på det den siste uka. Hva er det som hart gjort at jeg har fått et slikt usunt forhold til mat?

Jaja. Får fortsette tankene mine her senere. Nå skjer det mye her, med legging, lekser, kveldsmat osv osv. Mine tre jenter holder i det minste dampen oppe hos en trøtt skrott! Etter legging av de to minste, er det joggin med den eldste!

Snakkes!

Dollsine sa for siden:

Når er dere sultne? Eller....hvordan er det når dere er sultne? Nå skal vi jo spise når vi er sultne, ikke ellers. Tidligere var det jo greit; når jeg ble slapp visste jeg at det var på tide med mat, mens nå har jeg ikke det sånn. Det romler i magen ja, men er det pga :forvirret sult eller tørste?
:hjelp:

Muffin sa for siden:

Dollsine: Skjønner godt at du blir oppgitt og lei deg når vekta ikke rikker på seg, selv om du prøver å gjøre alt riktig. :klem:
Jeg har ikke vært så lenge i dette gamet selv, så har vel ikke så mange råd å komme med...du har jo sikkert også hørt om platå, partystoppere, drikke nok vann, kanskje passe på at du ikke får i deg for mange kalorier og slikt?

Om du ikke får noen gode råd her inne, så kanskje du kan lage deg en egen tråd, og spørre de mer erfarne?

Angående det å være sulten, så kjenner jeg på en måte at det "gnager" i magen, romler, eller blir veldig slapp og sliten. Tror ikke det romler når jeg er tørst?

Lykke til videre! Er veldig spent på hva min vekt vil vise denne uka. Tror ikke den har rast ned den heller...

Lille34 sa for siden:

Heia:D

Hiver meg med her jeg også:) Jeg startet på lavkarbo 12.august, og hadde ca 17 kg å gå ned. 4 er nå borte, men det er fortsatt 13 igjen som sannsynligvis vil sitte litt mer fast... Har veiedag på lørdager.

Jeg har alltid slitt med vekta, og er en erfaren jojo-slanker. Håper på at denne gangen blir det for godt! Jeg er hjemmeværende sykepleier, under utredning for revmatisme og ME. Har en del smerter og annet kroppsubehaf som jeg håper på å få litt mer kontroll over med denne dietten. Har også Fatigue, og er derfor ikke i stand til å trene så mye som jeg gjerne skulle gjort. Planlegger ikke i forveien, men går turer når dagsformen tilsier det. Har foreløpig ikke merket noe forbedring når det gjelder fatiguen, men fordøyelsen er blitt merkbart bedre:)

Er 34 år, mor til to og kjæreste med en herlig mann:)

hmmm sa for siden:

Hei, Lille34, og velkommen til augustgjengen!

Lille34 sa for siden:

Takk, takk:D

KattaG sa for siden:

[quote=Muffin;925235]drikke nok vann, kanskje passe på at du ikke får i deg for mange kalorier og slikt? quote]

Må man telle kalorier også?? Tenkte dette gikk av seg selv, og ikke skal bry seg om det...

Muffin sa for siden:

[quote=KattaG;925502]

Som sagt, jeg er helt ny her, så du skal ikke høre for mye på meg, men mener å ha lest her inne at noen passer på å ikke få i seg alt for mange kalorier heller, for å se om det hjelper på vektnedgangen.

Lille34 sa for siden:

Ei venninne av meg går Extravaganza-kurs, og der fikk de streng beskjed om å ikke telle kalorier, så jeg holder meg til det jeg også. Så lenge vekta går nedover, har jeg null bekymring for kaloriene:) Selv i helga, da jeg hadde i meg masse meieriprodukter med dertil masse kalorier (opp mot 2500 på en dag), gikk jeg ned 1 kilo.

Det er vel først om vekta stopper opp, eller går feil vei, at man evt trenger å se på kalorier i tillegg.

1979 sa for siden:

Åh, jeg er så lykkelig. Fikk på meg en av mine yndlingsbukser i dag
Den var litt trang så det var ikke den jeg brukte i dag, men bare det at jeg klarte å kneppe den igjen var bare helt herlig.
Kanskje den passer helt perfekt etter 2-3 kilo.

Maten går kjempe bra og alt er bare helt vidunderlig for tiden,
lever på en rosa sky
Får bare håpe det vedvarer.

belino sa for siden:

Er jeg den eneste som kjenner søtsuget, og som synes det er tøft å gå på kuren? Jeg LIKER ikke å lage mat, savner brødet kjempemasse, savner å drikke melk osv.:nedfor:

Jeg lagde brødet som ligger under bakst-oppskrifter, og det var såååå godt!!! Anbefales virkelig!!! :D forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639

Å like å lage mat er noe som må læres... Jeg elsker å lage mat, og har jobbet som restaurantsjef i flere år. (Det er vel hovedgrunnen til at jeg sliter med overvekt også...:rolleyes:)
Jeg anbefaler deg å følge oppskrifter du finner her inne på forumet, og i diverse slanke- og lavkarboblogger på nett. Når du får bra resultater å klarer å lage noe som virkelig er digg, tror jeg dette vil trigge deg til å eksperimentere mere. Husk å følge oppskriften, og ikke slump, det kan være alfa omega... :p

Noen god melkeerstatning kan jeg dessverre ikke gi deg, men jeg bruker den røde Alpro Soyamelken til matlaging, i kaffen o.l. Den inneholder kun 0,1 kh pr 100 ml. :D

Og jeg tror kanskje at om søtsuget river i deg, at du får i deg for lite fett og kalorier...? Tar du krom forresten...?
Jeg har holdt på i over 2 uker og har kun hatt EN dag jeg virkelig slet. Hadde sååååå lyst på noe søtt! Da lagde jeg krem av en dl fløte og hadde en god ss med natreen oppi... Dette hjalp på søtsuget fordi jeg ble kvalm! Hehe :D

STÅ PÅ!!! Dette klarer du!!!

KattaG sa for siden:

Nei, du er ikke alene! Kan du drikke tab, pepsi max osv? Det er jo omdiskutert i forhold til søtningsmiddel, men foreløpig må jeg ha det. Hvis vekten går riktig vei, så ser ikke jeg på det som er problem foreløpig. Har ikke gått en uke enda, så får se hvordan det går :) Men liker du maten? Du er fornøyd med resten av kostholdet?

KattaG sa for siden:

Er det forresten noen her som har følt seg kvalme fra tid til annen? I begynnelsen? Jeg er småkvalm innimellom, gjerne en halvtime - time etter at jeg har spist (begynte på søndag).

Jeg var kvalm dag 3 og 4... Så gikk det over!!! :D Tror det er ganske normalt...
Også blir jeg ikke sulten lenger, får bare vondt i mellomgulvet som går over når jeg spiser... Sært å få forandret sultfølelse! :cool:

KattaG sa for siden:

Ok, bra, da går det nok over snart. Er forkjølet i tillegg, så føler meg ganske crap hele tiden for tiden.. :S Gleder meg til den omtale energien kommer!:)

Snopsnoken sa for siden:

Neida, søtsuget har vært der, selv om det er bekjempet per dd. Kjenner jeg meg rett, så kommer det tilbake - gjerne hvis jeg synes noe er stressende. Beste råd for øyeblikket: les denne tråden;
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713

Medli sa for siden:

Jeg kjøpte meg ei lita flaske Pepsi Max på skolen her om dagen siden jeg var fryktelig trøtt, og det skal inneholde litt koffein. Jeg liker nemlig ikke varme drikker!

Før pleide jeg å ta Cola i stedet, føler det er litt mer effektivt enn Pepsi Max men det er nå så.. Er det noen andre lettbruser/drikker som har oppkvikkende effekt? :P

Ellers har jeg bakt lenabeatrice sin sjokoladekake, tenker å ta opp et stykke hver helg. Å kontrollere 'søtsuget' for min del funker mye bedre om jeg vet at jeg kommer til å få spise noe godt fram i tid. Dette har jeg holdt å sjakk i årevis. :P

belino sa for siden:

Å, takk dere! :o Jeg skal klare det! Dessverre MÅ jeg har Zero. Det er virkelig gulroten i hverdagen. Dessuten har jeg spist to ruter Cloetta mørk sjokolade. :o:o:o Føler jeg har fått kost meg litt, og det hjelper veldig.

Takk for brødoppskrift. Den skal jeg prøve. Har laget brød etter en annen oppskrift, men det var ikke det beste jeg har prøvd.

Takk virkelig for oppmuntringen. Det hjelper SÅ på! :)

belino sa for siden:

Begynte nesten å gråte jeg.... Fiiin tråd!

Lillalill sa for siden:

Sv: September slankern
Jeg er så SULTEN. Eller, det kjennes som sult, men er nok karboabstinenser. Begynte i går ettermiddag, vært på Harryhandel i dag og kjøpt MASSe som skal gjøre dette mulig. Kjøtt, fisk, diverse frø og rødvin. Er en ølhund, så det kommer jeg til å savne. I kveld blir det to glass rødvin, og et par sigaretter. Jeg vet at det kommer til å dempe dette suget av en annen verden.

Jeg er 31 år, og 102-4 kg. Har ikke forsøkt å slanke meg før, og har lest at da er det enklere. Jeg har vært langt nede, bipolar lidelse, og med tilhørende medisinering kombinert med stillesitting resulterte dette i en vektoppgang på over 30 kg på et halvt år. Etter dette har jeg gitt opp, derfor er dette første slankeforsøk. Det er 3 år siden vektoppgang, og jeg er nå nærmest medisinfri. Hvertfall fra de typiske vektoppgangsmedisinene. Jeg kommer ikke til å ha noen veiedag med det første. Må merke at jeg kommer igang først. Planen er også å trene 3 ggr per uke ved treningsstudioet på høgskolen min.

La inn dette på september også, men det er jo enda august. Og dere er så mange. :)

juli82 sa for siden:

Hei!

hiver meg på her jeg også:-)
i siste liten
begynte sist fredag, da viste vekta 77 kg,
skal ned 17 kg

jeg er 28 år, jobber på sykehjem nå og da, ikke i fast arbeid, samboer og er mamma til 4. 3 jenter og en gutt.
eldste jenta mi ble bare 7 år, jente nr 2 ble litt over 1 år.
så har jeg en gutt på 3 og lille jenta er 10 mnder:)

Grunnen til mine vekt problemer er at jeg trøstespiser....
fra desember til juli!

nå er det nok, lei av å være små feit og ha problemer med å finne klær som passer!!

så nå skal jeg spise meg slank på god mat og ha det trivelig her inne sammen med dere:)

Lillalill sa for siden:

Å, nei. Det hørtes grusomt ut. :( .

Glemte å fortelle om meg selv at jeg også er mor til en gutt på seks. Og studerer statsvitenskap. Dette er en del av "nye meg". Ut av huset, operasjon slankere, og operasjon klokere. :)

juli82 sa for siden:

Kan jeg ta vanlige multivitaminer eller må jeg kjøpe ketolyse vitaminene??

Tulla 81 sa for siden:

Akutt sug etter noe med karbohydrater. Så sterkt sug at jeg ikke klarer å jobbe, men sitter heller å "har lyst på". Fader det er slitsomt.

Hva gjør dere i disse situasjoene? Spiser dere noe, eller pines til det er over?

lyst på bakeverk, hamburger, ships og smågodt

Jeg spiser noe uten kh så jeg blir skikkelig mett... Da fyser jeg ikke mere! :cool:

IdaMarie sa for siden:

Jeg er så utrolig fornøyd med meg selv i dag. Var på besøk hos ei venninne, som satte fram kaker og lapper til kaffien, og jeg smakte ikke. :D Jeg var ikke så veldig fristet heller, og siden ingen spurte meg direkte om jeg ville ha, så var det lett å la være å forsyne seg også.

Nupsida sa for siden:

klappklapp

Sushi86 sa for siden:

Hei alle sammen!

Hiver meg med her jeg også, siden jeg har holdt på i 20 dager nå :) Er helt ny på forumet, og har lest litt rundt omkring her inne :)

Jeg er 15 kg overvektig, og håper et lavkarbokosthold vil hjelpe meg med dette. Har hatt utslag på ketosestixene alle dagene, men har ikke gått ned i vekt enda. Har veiedag på lørdager, av alle dager :) Kanskje jeg bør forskyve den til mandagene istedet :D På tross av at jeg ikke har hatt vekttap enda, ser jeg flere fordeler med å være i ketose. Har ikke fæle blodsukkersvingninger og er heller ikke så oppblåst i magen lengere. Ei heller har magen vært så ustabil som den er på mitt vanlige kosthold.

Vil bare si LYKKE TIL og STÅ PÅ til alle dere august-startere - Dette klarer vi :D:D:D

Titania sa for siden:

Ett hjertesukk fra meg !!
Har gått på LCHF i 3 uker og hatt et fantastisk resultat. 5 kg ned. Merker at jeg mister litt fokus. Har hatt 2 små sprekker og en stor på under en uke. :(
I dag var jeg i en jobb setting hvor det var en oppsatt meny. Har fulgt enkelte råd på forumet om å prøve å tilpasse kuren men det ble ikke servert noe annet enn brød og pasta. Gikk på vekta da jeg kom hjem og hadde gått 1.5 kg opp(sikkert mye vann men demotiverende ). Lurer på hvor lang tid det tar før jeg er tilbake på sporet.
Har enda ikke sagt det på jobben. Bør jeg ???? Vil det bli enklere om jeg gjør det ? Hva synes dere, noen erfaringer ?

Lillalill sa for siden:

Har ziggylapper i ovnen.

Jeg er litt irritert, for jeg hadde tenkt å bake brød, men glemte å kjøpe kruskakli. Som bakstekjerring er dette noe jeg alltid har i hus, så det sto ikke på lappen, men så var det altså tomt.

Nå har jeg brukt opp cottage cheesen, til ziggylapper. Men jeg har rømme, fløte, linfrø, sesamfrø, bakemix og masse masse egg. Noen tips? :) Jeg har sett gjennom MANGE oppskrifter, men det er jo så mange. Derfor jeg spør. Kanskje noen av dere har noe sånt i hodet?

Gerrard sa for siden:

Har gått på ketolyse i 3 uker nå. Fornøyd med vekttap på 5 kg. Regner egentlig med at jeg kommer til å stå stille i vektnedgangen ei uke eller to nå.

Er en ting jeg lurer veldig på. Det sies at en skal få karber hovedsaklig av å spise grønnsaker som vokser over bakken fortrinnsvis blomkål og brokkoli. I følge Diett.no så må en spise ca 600 gr. med brokkoli for å få 12 gr. karber...går det an å spise såååå mye brokkoli da? Det klarer ikke jeg i allefall..Er dette riktig beregning? evt. hva annet bruker dere som karbokilder?

aktivjente sa for siden:

Jeg spiser en fiberrik til frokost, har litt melk i morgenkaffen, litt karber i salaten jeg spiser til lunch (paprika, agurk, salatblader osv) og så momser jeg så mye brokkoli/blomkål jeg klarer til middag. Da klarer jeg å ligge presis på 15, og det funker bra for meg!

Er inne i tredje uka mi, og vektnedgangen går saktere nå. Hvorfor må man regne med at det stopper opp etter tre uker?

Gerrard sa for siden:

Føler bare at det kommer til å stoppe opp nå. Men vet jo ikke det. Har bare lest endel innlegg fra folk som har startet med ketolyse tidligere (april og mai) og det synes som om det er mange som stopper opp litt etter 4-5 uker.

Prøver å holde meg mellom 15 og 20 gr. karber, men noen dager er det vanskelig. Skal prøve fiberrik jeg også, da får en litt fra staren av dagen og det blir sikkert lettere å havne på ønsket nivå.

Hva bruker du som fettkilder da? her går det mye i smør, fløte, ost, fet fisk (peppermakrell) og bacon/kyllinglår. Problemet er litt at det er mye proteiner i kjøtt og jeg vil ikke ha for mye av det..

Her er mine mål pr. dag:
15-20 gr. Karber
80-90 gr. protein
150-170 gr. fett

Har funka hittil i allefall. Tar kosttilskudd kjøpt på keolyse.no og drikker 3-4 liter vann pr.dag.

Muffin sa for siden:

Hei!
Har tatt av meg 1,2 kilo siden sist veing, og er jo glad for det, siden jeg da har tatt av meg den halvkiloen jeg la på meg og en del til. Ligger nå på 87,3 og er spent om jeg kommer meg bort herfra, da 87-tallet er det jeg har ligget på lenge. Liker IKKE det tallet, så det skal bort.:boxing:

Men kjenner jeg må vurdre kostholdet litt. Føler meg ikke i form for tida. Alt føles som ett ork, svetten pipler bare jeg støvsuger litt, og om natten kaldsvetter jeg, og føler meg generelt i dårlig form. Noen andre som har det slik?

Er det noen her inne som kan forklare meg hvordan jeg kan endre tickeren min? Hadde blitt glad da! :D

Nei, nå har tida gått fra meg her. Må få avgårde meg selv på jobb, og ungene på skole!

Ha en fin dag ! :)

Nupsida sa for siden:

Smugveide meg idag, og vet dere hva!?!?!
Jeg har gått ned 1,3 kg siden mandag! :D:D:D

IdaMarie sa for siden:

Så flott Nupsida. :D

belino sa for siden:

Jeg er såå glad for tipset om soyamelk. Endelig fikk jeg meg kaffe latte og det var helt himmelsk! Tusen takk du som tipset meg!

nina75 sa for siden:

JEg er også uvel om natta - kaldsvetter ikke men føler at hele kroppen jobber og får ikke sove. Også får jeg så dårlig ånde spesielt på kvelden og natta. På dagtid får jeg også helt plutselig svettetåkter også når jeg ikke har gjort noe særlig.

Jeg har anbefalt den røde Alpro'en her inne tidligere hvertfall ;)
(Den er det kun 0.1 kh per 100 ml...) Det regner jeg som NULL!!! :D Jeg lager både kaffe lattè og chai lattè med den hjemme, for jeg har en sånn liten melkeskummer som jeg kjøpte for nesten ikkeno på Ica... Works like a charm ;) I kaffe lattèn har jeg litt natreen og noen dråper vaniljeessens, og det smaker kjeeeeeeeeeeeeempegodt! :D

Nokkin sa for siden:

Har det slik jeg også, har enda, etter 4 uker fortsatt ett enormt søtsug. Går på tabletter og alt mulig for å unngå søtsyken, men hjelper ikke. Tror mye sitter i hodet.
Mitt største problem er savnet etter bakevarer, som brød - boller - rundtsykker, og ikke minst iskald melk eller biola...Sukk....

Men det er verdt det, når man går på vekta :)

Bit tenna sammen, dette klarer du!

aktivjente sa for siden:

"Hva bruker du som fettkilder da? her går det mye i smør, fløte, ost, fet fisk (peppermakrell) og bacon/kyllinglår. Problemet er litt at det er mye proteiner i kjøtt og jeg vil ikke ha for mye av det.."

Fettkilder ja, Føler ikke at jeg er noe flink til å spise fett. Spiser min. en avokado pr dag, elsker laks og kveite. Når jeg spiser fisk hiver jeg over så mye smør jeg kan klare.
Ser du får til det jeg sliter aller mest med; drikke nok vann. Hvordan kan man huske å drikke, når man ikke er tørst?

KattaG sa for siden:

Oi, det var jeg ikke klar over!! Kjøpte nettopp en alpro, men tror ikke den var rød.. Da må jeg få tak i den! Fant ut i dag at det ble litt mye med 1,5 latte som ble nesten 7 karbo tror jeg, men den alproen jeg har. Da skal jeg på jakt :) har du forresten prøvd den eggemelken..? Vanilje essens får man også tak i på vanlig butikk?

TrillTrall sa for siden:

:ja: Jeg kjøpte nettopp på Ica, står blant bakevarene.

salomon sa for siden:

Hei!
Hiver meg med jeg å. Holdt på i 2uker nå, var på vekta for første gang i dag. Gått ned 4,7 kg Dette blir gøy fremover! Vi får oppmuntre hverandre så går dette!

Nei, har ikke prøvd... Hmmm, tror jeg må teste det ut nuh... :D
Ja, 7 karber er mye i en kaffe syns jeg... Da spiser jeg heller 2 dl krem liksom! ;) :p Jeg kjøpte den røde på Ica Maxi, men de har den sikkert andre steder også... Var 2 stk røde kartonger, den ene sto det 0,2 på og den andre 0,1... Tok selvfølgelig den med minst! Smaker jo soya, men med søtsoff og sterk kaffe/espresso blir den god. Kanskje du har kjøpt den som er søtet siden det var såpass med karber i den...? :confused:

KattaG sa for siden:

ja, ikke umulig det.....! Den er faktisk uvanlig god, hehe. Skal få tak i den andre :) Drikekr eggemlken nå, første gang jeg prøver den! Kjempegod:) Men merker man ikke behøve rå overdrive med smøret :rolleyes:

KattaG sa for siden:

Ja.. uvanlig mye skrivefeil i den meldingen der..:geip::geip:

Lille34 sa for siden:

Hei igjen:) Huff, snikveide meg i dag og har gått OPP 400 g siden forrige lørdag??? Vet ikke helt hvorfor, holder meg stort sett under 15 karber hver dag, og aldri over 20. Har riktignok ikke fått trimmet så mye denne uka, men likevel. Det er så mye bedre å stå stille på vekta enn å gå opp, liksom... Mister litt motivasjon da:(

Har kjøpt inn cocosa, mørk sjokolade og fribol banandrops til helga. Trenger å kose meg litt på lørdagskvelden, så da blir det lavkarbo sjokoladebiter og drops. Gleder meg:p Satser på en skogstur i morgen. Liker den skarpe luften om høsten, og med sol i tillegg, er det nok veldig fint oppe i skogen:)

Skal lage jeg også, må bare klare å legge fra meg lille sjuklingen min uten at han begynner å skrike igjen!!! :( Ikke lett å være 6 mnd, ha feber OG få 3 tenner samtidig!!! :(

Nei, skal huske å handle usaltet smør i dag, det blir nok bedre... :D

KattaG sa for siden:

Høres bra ut!! :) Jeg har min første veiing på søndag, er også ganske spent.. Ble forkjølet samme dag som jeg begynte, så har heller ikke trent.
Har du målt deg?? Det jeg synes mange glemmer her inne, er at vekten egentlig har ikke så mye å si, det er cm som teller. Det er utrolig viktig å måle seg, eller kjenne på klærne. Ok, du har gått opp 400 gram, men føler du det på kroppen?
Hvis vekten eller cm mine ikke har gått ned, kommer jeg til å bli skikkelig skuffa.. :( Men, skan ikke tenke på det enda! Føler meg uansett kjempebra for tiden, bare den siste delen av forkjølelsen gir slipp. Magen min føler mye bedre også!

KattaG sa for siden:

Så utrolig bra! :D

KattaG sa for siden:

Hehe, smart, det må jeg gjøre...! Ikke for å bli for personlig, men ammer du..? Bare tenkte på dette med ketolyse, om man kan gjøre det samtidig?

Sendte en ganske forkjølet gutt i bhg isted, han har de to siste ukene fått 4 tenner samtidig... :wacko:

Nei, jeg ammer ikke! :D Og jeg skjønner godt at du spør for jeg synes ikke noe om å amme i Ketose, men det får hver enkelt vurdere selv... Jeg diskuterer ikke sånt, for jeg har til tider vanskeligheter med å holde meg saklig!!! :p:D
Nå sitter jeg å drikker en lattè med eggemelk, og den ble jo sykt god!!! Jeg brukte 20 g smør, 1,5 dl vann og en eggeplomme. Traktet 2 kopper kaffe med dobbelt så mye pulver enn jeg pleier, og hadde oppi 4 suketter og 5 dråper vaniljeessens... NAAAAAAAM!!!! :D Men skal som sagt kjøpe usaltet smør, og en instant espresso... Da blir den nok 100 % :D:D:D

Jeg har ikke målt, men skal begynne på mandag siden jeg har veiedag på mandager. jeg raste ned 3,7 kilo første uka!!! Andre uka var det 400 g... Denne uka er det kun 200 g foreløbig (ja, jeg har jukseveid meg litt!) men jeg kjenner på kroppen at jeg har blitt smalere!!! Selv om vekta ikke har beveget seg så mye di siste 2 ukene, føler jeg selv at jeg har blitt slankere asså! Rart... Magen er flatere, klærne sitter bedre, og jeg føler meg TOPP!!! :D

I looooooooooove my way of living nowadays!!! :D:D:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.