< Tilbake til oversikten

Auguststarternes tråd

Siljevalkyrie sa for siden:

Jeg kaster meg også med!

Er på lavkarbo/ketolyse for første gang. Jeg har aldri gjorn noe seriøst forsøk på å slanke meg før, har for eksempel aldri skjønt at det er mulig å gjennomføre en pulverkur. Gikk ned 12 kg med Sibutramin (reductil o.l.) men sa ble de forbudt :( Gått opp "bare" 4 kg. etter det.

har nettopp skilt meg fra mennen min og flyttet ut. Nå begynner DNL: Det Nye Livet. men nye rutiner på mange ting. Slutta å røyke i uka har jeg også gjort :)

Har vært på ketolyse i 10 dager nå, men bare gått ned 1 kg. Gikk opp 1 de første par dagene. Fråtse i fett mens man fremdeles har insulin i blodet er kanskje ikke så bra ;) Tenkte jo så mye på mat, og planla og leste og handla, så det var ikke rart jeg spiste mye.

Jeg driver å trener, spesielt styrketrening er jeg glad i, så jeg har heldigvis litt muskler under alt fettet. Ikke at det har hjulpet på vektnedgang, men jeg har lite kropslige plager, og en god holdning.

Skal ned 27 kilo (på gammel vekt) eller 29 (om jeg tar utgangspunkt i vekta i huset jeg nettopp flyttet inn i.) Da er jeg fremdeles større enn "idealet", men må innrømme jeg synes det ofte er praktisk med litt "apearance", styrke og tyngde

Gleder meg til det begynner å skje noe. Bortsett fra at det koster mer med riktig mat har det vært lett å spise riktig. Dette skal jeg fint klare! :)

Lykke til alle sammen, sammen er vi sterke!

Marjatta sa for siden:

Boken for deg er Sten Sture Skaldemans: Spis deg ned i vekt. Han er mann og han er morsom og gir masse informasjon og tips.

Havfruen sa for siden:

Heisann alle sammen :)
Melder meg på her jeg også.
Startet opp i går og er forhåpentligvis med her lenge. Prøvd ketolyse en gang før og det funket som fy, og er nå klar igjen :D

Marjatta sa for siden:

Jeg er ny i dag og har tenkt å følge denne tråden. Lavkarbo.no er så stor at det tar litt tid å finne ut av hvordan orientere seg.
Jeg blir motivert av å se at flere tidligere har klart å gå ned over 20 kilo på denne måten. Det går altså an.
I fjor leste jeg boka Bedre uten brød og Skaldemans Spis deg ned i vekt. Deretter startet jeg og min mann egg-og-bacon-festen. Tror dietten er veldig effektiv for de som er mest overvektige. Selv er jeg senioren i dette forumet - 64 år. Da sitter kiloene hardt skal jeg fortelle dere!

På et år gikk jeg bare ned ca 3 kilo (må innrømme at jeg er veldig glad i is). Men det positive var at jeg ble kvitt mange plager! Et hissig eksem forsvant, diffuse smerter i kroppen er borte, jeg sover bedre om natten, for ikke å snakke om at humøret er stabilt og kroppen føles sterkere.

Vi gikk også til lege etter en stund og fikk tatt en masse blodprøver forsikkerhets skyld og alt var i den skjønneste orden. Så jeg tror på dette her!

Lykke til alle sammen.

Havfruen sa for siden:

Tickerern er fra forrige runde... Er på tur på jobb nå så den får jeg fikse på når tiden er på min side :rolleyes:

Nokkin sa for siden:

Hei. Syns dette virket bedre, men syns likevel du spiser litt lite fett.
Jeg kjøper vanlig salami, og den inneholder 0,2 karber eller noe, så du behøver ikke kjøpe mager salami :)

gry78 sa for siden:

Endelig fant jeg en tråd der hvor det er litt fler nybegynnere. Startet 1 august og har hatt en strålende 2 uker.:)

1.uke -4kg
2.uke -3,5
Jeg har veiedag på mandag så ser frem til mandag som kommer. Trives masse med ketolyse kuren, livet forandrer seg raskt på alle måter.

gry78 sa for siden:

hvordan vet mann at mann får nok fett,:D

Nupsida sa for siden:

Ja, det lurer jeg også på! Føler jeg får i meg aaaaalt for lite fett :/

Nupsida sa for siden:

Åå, men da så! Jeg trudde det var masse masse karber i vanlig salami jeg føle seg dum Men, da kan jeg jo kjøpe det :)

TrillTrall sa for siden:

Neida - les på pakken. :) Grilstad gullsalami inneholder 1,5 kh pr. 100 g og man spiser neppe mange hundre gram i gangen. ;)

Nupsida sa for siden:

Jaja, men da er jo alt bare flott! Da får jeg jo i meg mere fett også :D

Stor&amp;liten sa for siden:

Da er jeg strålende fornøyd etter veiing i dag :D Enda 2,1kg som er borte :heia:

Totalt: 29,4 kg :w00t:

;)

hmmm sa for siden:

Vi er gode, altså!!!
Hurra for oss!

Hva har dere spist til frokost?
Må nok ekspremtere litt med "brød"
Er fortsatt lei av egg etter forrige runde (for ca 1 år siden)

Ønsker alle en fin dag!

Nupsida sa for siden:

JEg går ikke ned i vekt joo.. :/ smugveide meg idag, å ikke et gram er borte! Hva er det jeg gjør feil? :(

hmmm sa for siden:

Nupsida: Sannsynligvis gjør du ikke noe galt? Litt tålmodighet er bra :)

Hvis du er usikker, kan det nok være lurt å følge menyforslagene i boka noen dager, til du kommer inn i det!

Men du har ikke holdt på så lenge? Veide du deg ikke første gang på tirsdag?

MarensLille... sa for siden:

Spis mere fett!!! :D
Jeg begynte på Mandag å har gått ned 2,6 kilo!
Og jeg spiser maaaaaaasse fett, fløte, rømme, ost og digge ting! :D

Nupsida sa for siden:

Jo, jeg gjorde det, men føler "alle" går ned to-3 kg første uken.. er så redd jeg skal gjøre noe feil!

Jeg har ikke boken lengre..

Nupsida sa for siden:

Men.. jeg sliter skikkelig med å få i meg fett!! Er ikke noe glad i rømme å slikt :/

Ost da?? Alle liker vel ost?? :D Jeg kan jo fortelle hvordan dagen ser ut her sånn ca... ;)

Frokost: 2 osteknekkis, 2 egg, agurk, paprika, tomat.
Eller: omelett med 2 egg, en dæsj fløte, bacon, smelteost og litt grønnsaker ved siden av.

Lunsj: Salat med ost og skinke/kylling/reker/tunfisk og hjemmelaget rømmedressing.
Eller: middagsrester fra dagen før.

Middag: har jeg funnet under middagstrådene her, eller i forskjellige lavkarbo-blogger jeg har funnet på nett ;)
(I går hadde vi squash-carbonara, og dagen før Kyllinglasagne. I dag skal vi ha ostekjøttkaker med fløtesaus, brokkoli, blomkål og gulrot.)

Hvis jeg er "fysen" på kvelden har jeg tatt meg noen hvalnøtter med kirsebærost, eller rett og slett bare et glass rødvin :D

Jeg er ikke sulten i det hele tatt, og måtte tvinge i meg lunsjen i dag. Så du må nok bare prøve deg frem å finne matretter du liker og som inneholder nok fett :p

1979 sa for siden:

Heia.

Ser det er flere som har spørsmål ang. dagsmenyer.
Tenkte kanskje noen kunne ha sett litt på min, er veldig usikker, og tror jeg kanskje spiser for mye mat:

Frokost: 1 nøtt/ost rundstykke m. smør, 2 skiver trøndefår og jarlsberg ost
Eller: 2 oste/cc m. smør og hvitost

Lunch: det samme eller/+ en sånn spekkepølse greier man får kjøpt. En lang tynn greie, mange forskjellige smaker og er kjempe god.

Middag: ofte 200 gr. kjøttdeig m. salsa, en neve raspet ost, rapidsalat, 1/2 tomat, en neve paprika, rød løk, akurk. og en stor dasj med seter rømme. Egentlig en vanlig taco porsjon men uten taco shell.

Kveldsmat: enten 5 skiver ost (pakke med ferdikskåret) stekt i stekeovnen, eller en liten neve med peanøtter.

Noen med noen meninger

TrillTrall sa for siden:

Synes det ser ut som du spiser veldig lite jeg... For mye er det i alle fall ikke!!!

1979 sa for siden:

Ja, når du sier det så ser jeg at det ikke er så veldig mye. Enkelte dager pleier jeg å spise 2-4 oste/cc lapper ekstra ( de er så gode).
Det føles vel som at det er mye for at jeg spiser så ofte

Takk for svar....

Jeg synes også det så litt lite ut... Men nå gnafler jeg jo hele dagen da :D

Titania sa for siden:

Skal absolutt ta det med videre tusen takk !!!
Værste krisen er over nå og søtsuget er over for denne gang. Har økt fettmengden i maten og spiser 4 i stedet for 3 ganger om dagen.

Muffin sa for siden:

I dag har jeg litt dårlig samvittighet, for i går skeia jeg ut..
Har besøk, og i går var vi i byen og da spiste jeg salat, med to små skiver brød til. Hadde tenkt å ikke spise brødet, men synes det er så mye bedre med litt brød til.

Om kvelden skulle vi ha reker, og tenkte at jeg bare skulle spise reker og majones, med sitron på. Men jeg spiste to pg en halv loffskive til...

Jaja, gjort er gjort, og spist er spist..:p

Det er dette som jeg synes er vanskelig med lavkarbo. Når man er flere i selskap, og man ikke kan spise det samme som de andre.

I kveld er det bestilt hjemmelaget pizza, det vet jeg at jeg klarer å motstå, får ta meg en salat isteden.

Ellers har det gått bra, så det er bare å gjøre en bedre innsats fra i dag igjen. :)

Hvordan går det med dere andre?

belino sa for siden:

Hei!

Jeg starter altså kuren på mandag og er utrolig spent. Har ca 20 kg å kvitte meg med.

Er det bare jeg som er nervøs for å starte? Jeg er livredd for å gjøre noe feil. Dette skal bli SPENNENDE! :)

Da har vi nesten samme utgangspunkt, vi og mange med oss ;)
Jeg begynte på mandag som var, og hoppet i det med begge beina! Har funnet et par blogger jeg liker, og finner mange gode tips og oppskrifter der. Og ikke minst her inne er det mye info og inspirerende historier.
Ikke vær nervøs, dette er digg! :D Beste kuren jeg noen gang har fulgt hvertfall! :D (Jeg har mistet 2,6 kg fra Mandag til Lørdag :eek:)

Jeg er på 6. dagen i dag, og jeg synes det går strålende! :D For første dag i dag kjente jeg bittelitt søtsug, når jentungen satt med en diger pose smågodt å gnafla i seg... Hehe Kjente jeg rett og slett ble litt misunnelig! :p Men altså, jeg beit det i meg å gikk å lagde meg en god kopp te istedet... Ikke det at det er noen god erstatning, men jeg fikk i hvert fall i meg noe søtt!
Har ikke hatt problemer med å ikke spise brød, det var det jeg gruet meg mest til! Spiser osteknekkis, oopsi og pannekake istedet, og det går supert... FORELØBIG! Jeg blir vel lei jeg som alle andre, men da får jeg finne på noe annet lurt. Har bestilt meg bakemix og soyaprotein fra ketolyse.no så da blir det brød etterhvert ;)

At du "skeiet ut" i går er ikke noe nederlag, så lenge du klarer å fortsette igjen dagen etterpå, så er det bedre enn å "vente til mandag" slik som jeg er ekspert på! :p

Dette klarer vi! Stå på!!! :D

SiljeG sa for siden:

Hei...

No er jeg på dag syv, og sliter IKKE:) Skeiet ut på fredag med en miniatyr kake stykke i en 75 års dag.. Og tok meg en øl igår for å løse magen(hadde ikke vært på do på 4 dgr) og det hjalp...

1979 sa for siden:

Offa
Ble så skuffet i dag. Når jeg gikk på vekta i mårrest ( veier meg hver dag som så mange andre) så veide 0,6 kg mere enn hva jeg gjorde for 2 dager siden.
Har gått ned 1,1 kg siden forrige mandag, vet det er en del, men leser at andre går ned 2-4 kg etter første uka.
Søndags mårra blues

Muffin sa for siden:

:klem:til deg 1979! Ser at jeg også har gått opp en del gram igjen, men har hatt utskeielser i helga i form av litt karbo.
Vanskelig når man får besøk rett etter man har starta opp ny diett. Men koselig med besøk uansett da, og nå skal jeg skjerpe meg igjen! :D

Dette klarer vi! :goodluck:

hmmm sa for siden:

her går det egentlig greit. Var skikkelig godtesjuk i går da jentene mine spiste lørdagsgodteriet sitt. Jeg EEEELSKER SURT GODTERI!!! Kan man lage det selv? Sitronsyre, natron og "sukker"? Noen som har prøvd?

I dag skal jeg lage kake. Skal til en hyggelig kollega i morgen, og tar med meg en kake. HUn går også på lavkarbo, heldigvis, så jeg da slipper jeg å forklare hvorfor jeg ikke vil spise det som blir satt frem.

I morgen har jeg veiedag igjen, og er litt spent. Prøver å ikke veie meg for ofte, for dette handler først og fremst om å få et bedre liv, ikke bare å miste flest mulig kilo, på kortest mulig tid. Kropper mister vekt forskjellig. For noen går det fort, for andre går det langsomt. Det er nok lurt å ikke henge seg opp så veldig mye på antall gram ned per dag, men heller fokusere på å spise de tingene man skal ,på en slik måte at man blir mett!

Ønsker alle en god dag.

picasso sa for siden:

Joiner dere her jeg:)
Jeg prøvde meg på lavkarbo for litt over et år siden og gikk ned fire kilo fra 69 kg som startvekt. Målet var og er 62. På grunn av diverse mindre koselige ting som har skjedd det siste året er jeg nå tyngre enn jeg noen gang har vært før. Og selvtilliten og humøret er på bånn. Den eneste måten for meg å gå ned i vekt på er lavkarbo/Atkins med mye trening i tillegg. Så nå skal vekten under kontroll og jeg skal atter en gang trives med min egen kropp.
Startvekt nå er 75.4... :( 13 av de skal av!

picasso sa for siden:

Da har jeg laget meg ticker.

Så fint :) Ser ut som du har akkurat likt mål som meg :D

Kjenner meg igjen her altså..... Jeg skal ned 15kg totalt, og de skal aldri på igjen...

Jeg skvetter jo hver gang jeg ser meg i speilet, for der er en lubben sak, og jeg er mentalt tynn :D

picasso sa for siden:

:ja: Akkurat sånn har jeg det også. Nekter liksom å tro at mesteparten av klærne mine ikke passer lenger og når jeg ser bilder av meg selv eller i speilet så skvetter jeg også. DET er IKKE meg liksom. :eek:

Og er enig med deg i at nå skal de kiloene aldri på igjen. Bort med de!

Gleder meg til å følge mere med her inne. Akkurat nå sitter jeg her og prøver å finne it hva jeg skal spise. Blir egg og bacon med en halv avocado tror jeg.
Har sinnsykt sukkersug også. Vet at det forsvinner men det er så vanskelig å holde sesg hrd inntil da. Jeg vet jeg kan drikke Cola light og fortsatt være i ketose, men vet også at jeg får enormt matsug på ting jeg ikke kan spise.
Uff. Den første uken er vanskelig. :(

Når begynte du?

belino sa for siden:

OMG! Det var mye!

Godt å høre at vi er flere i samme båt. Akkurat nå står ketolysebrødet i ovnen. :) Hvilke blogger anbefaler du?

aktivjente sa for siden:

Hei!
Jeg vil også med! Supert med støtte fra folk i samme sit.

Presentasjon: Er 39 (snart 40), alene med to jenter (11 og 13), ungdomsskolelærer og trener ca 5g/uke for å holde energien oppe.

Begynte på det jeg trodde var lavkarbo forrige mandag, men fant dette forumet og skjønte at jeg er i ketolyse. Har ikke kjøpt noen bok ennå, men må vel trø til. Ingen problemer å leve uten brød/potet, eeelsker salat! så her får skilpadda vår konkurranse! Eneste problem så langt: vi er en pastafamilie og vi elsker sushi...

Er superklar for en ny livsstil!

Nupsida sa for siden:

WEE! :D:D Jeg er i ketose!! :D:D
pluss, smug veide meg idag og, å den viste 92,7! Å når begynte viste den 95 og noe! :D

Tulla 81 sa for siden:

Hei damer,

Henger meg på denne tråden selv om august snart er over. Jeg begynte 20. august etter en heisa-sommer. Mye mat, øl, snop og ingen trening. Grøss.

Jeg er uten vekt og vil derfor ikke følge vekten uke for uke, men har et "fornyødbarometer" for meg selv.
Skal ca ned 10 kilo og veier rundt-om-kring 67 i dag. For ett år siden gikk jeg på ketolyse og havnet på 60 kilo. 7 har sneket seg på og ned de siste 3 jeg ikke fikk til sist.
Målet bør være innen rekkevidde innen desember og første delmål er å ha kvittet meg med rundt 5,5 kilo innen 15. oktober. Da skal jeg i bryllup og ønsker å se bra ut i kolen min...

Lykke til alle sammen, jeg vet ketose fungerer.

Dollsine sa for siden:

Åh.....misunnelig!!!!!!!!!!! Samtidig som jeg ønsker deg all lykke til! Må da bli min tur og snart?

Prøvde meg på en ketosestix i ettermiddag; var absolutt ikke i ketose nei :forstoikk Skal se igjen i kveld (vet den skal sjekkes på kvelden... men var nysgjerrig). Spekulerer på hva som ødelegger for meg :confused:. Mener selv jeg holder meg til korrekt mat, registrerer alt på diett.no for å være sikker. Er godt over Skaldemans 1:1 forhold (som oftest på 1,3-1,4:1 eller mer). Det spørs om jeg spiser for mye proteiner; hvor mye tar dere inn pr dag?

Nupsida sa for siden:

Blir nok snart din tur også! :D
Men, skal man sjekke på kvelden??

Da er det kanskje ikke sikkert jeg er i ketose da.. :/

www.lenabeatrice.net Altså, hun må jo være dronningen av lavkarbo!!! :D Jeg finner i hvertfall masse inspirasjon i bloggen hennes... Ellers så er det bare å google lavkarbo og blogg, så kommer det opp mye moro! ;)

1979 sa for siden:

Kanskje litt feil å si, men det er godt at det ikke bare er meg
Men som du skriver, dette skal vi klare

camilla76 sa for siden:

Hei!!

Slenger meg gjerne med her:)
Jeg er en trebarnsmor fra Bergen, og skal ned ca.......10 kg. max fornøyd om jeg klarer 15, men må jo+ se kroppen litt an;)

Dollsine sa for siden:

Den skal sjekkes på kvelden har jeg forstått ja. Les mer i boka om ketolysekuren+her inne på forumet.

Nupsida sa for siden:

Jo, jeg sjekket litt rundt, så får heller teste meg i kveld.. Satser på jeg er i ketose da! :D

Medli sa for siden:

Får slenge meg med jeg også! Startet 17. august og har vært i ketose fra dag 1.
Føler jeg har brukt uendelige summer på mat.. Men så måtte jo kjøleskapet fylles da jeg kom fra sommerferie. I morgen er første skoledag, og er veldig spent på hvordan hverdagen vil føles med denne nye livsstilen min!

Målet er optimalt å gå ned 20 - 25kg for å havne på en 'normal' BMI. Jeg investerte i ei fitnessvekt (Tanita) så jeg har også oversikt over muskelmasse, fett- og vannprosent. Den forteller meg naturligvis at fettprosenten min er ganske høy.. :P
Tenker å veie meg søndager, selv om jeg har gått på hver dag siden jeg fikk den. Og jeg har gått ned i alle fall et halvt kg!

Er forøvrig 20 år og student som bor i kollektiv. Tenker at jeg er heldig som har fullstendig kontroll over hva som er tilgjengelig av mat, tviler på at jeg ville klart dette her om jeg bodde med familien. :P
Har kjempet med kiloene i mange år, og anser lavkarbolivsstil som min 'last resort'. For øyeblikket er jeg opptatt av å finne div. retter som jeg liker og som er enkle å lage, og i tillegg er snille mot et studentbudsjett. Skal bake knekkebrød til uka! :)

Har dere andre merket noe til svetting (endret svettelukt) og ånde?

Selv har jeg ikke fått noen direkte kommentarer enda, men mener selv å merke at noe er annerledes. Har startet med munnskyllevann og tar vanligvis 2 stk Frisk Pust sugetabletter i løpet av dagen, når jeg syns jeg merker at noe kanskje er på ferde.
På trening kjenner jeg selv at svetten min lukter litt spesielt, men kjenner ikke selv at den er spesielt stram eller 'ekkel'. Men det kan jo oppleves annerledes for de rundt.. :P I tillegg 'fortsetter' jeg å svette mer når jeg er ferdig med treninga, inntil jeg får kommet meg i dusjen. Det bare pipler og renner!

Det du skriver med svetten kjenner jeg meg veldig igjen i! Jeg begynte på Mandag, så dette er min 7. dag... Har trent tidligere i uken, men i dag har jeg hatt vondt i hodet og vært litt kvalm. Trillet tur med sønnen min i halvannen time i dag, og jeg rett og slett STINKET når jeg kom hjem! :eek: Aldri opplevd det før...
Har bestilt stix men ikke fått de enda, men tror jeg er i ketose... :rolleyes:

TrillTrall sa for siden:

JA! Ikke ånden for jeg er ikke i ketose, men svetten! Jeg er varmere i kroppen enn før og svettelukta blir fort veldig søt og ekkel. :( Ingen som har sagt noe, men jeg kjenner det selv og synes det er ekkelt.

Snopsnoken sa for siden:

Jo takk, treningstøyet lukter nok litt strammere enn på høykarbo. Tatt i betraktning den enorme fettforbrenningen er det ikke noe å bry seg om :)

Snopsnoken sa for siden:

Det er du nok, og vekttapet ditt indikerer jo at du har fått vekk glykogenet :-)

Brittk sa for siden:

Heisann!!!
Eg er ei jente på 28 år. Begynte på kuren i går!! det går egentlig greit, men sliter å få i meg maten. Virker som kroppen ikkje "takler" den feite maten. HAr slitt med hovudverk, svimmelheit og ekstremt tørr i munnen. Har drukket ca 4 liter vann idag, men alikavel like tørst! har sjekket meg og er i ketose.
Idag spiste eg
2 egg og bacon til frukost
kopp kaffe med søtningsmiddel og 1 dl fløte til lunsj
omelett av 3 egg,1/2 dl fløyte og 100 gram ost og skinke og tomater til,
Dette er vel litt lite fett å spise per dag.

Skal prøve å få i meg eit måltid til, men er ekstremt kvalm.
Er det noko som har opplevd det same som meg? eller gjer eg noko feil?

maritam sa for siden:

Heisann:)
Jeg er ei på 32 år og skal starte med ketogen kost. Har vært borte i dette før, og da fungerte det kjempebra. Men desverre så var jeg lite flink etterpå, så nå må på en runde 2. Full start i morgen, og jeg gleder meg:)
Skal ned 20 kg hvertfall. Denne gangen skal jeg ikke gjøre de samme feilene som sist gang.

Lykke til til dere, dere er kjmepeflinke:)

Klem Marita

Medli sa for siden:

Kanskje dette som er såkalt 'avgiftnings'-greia? Har lest litt om at folk opplever at de kjenner seg dårlige, slappe o.l. i starten eller i løpet av den første tida med lavkarbo. Fordi kroppen må tilvenne seg eller noe slikt. Har ikke opplevd noe liknende selv enda, men er litt engstelig for at jeg skal oppleve det i nærmeste fremtid..

Ellers tror jeg det der er litt lite mat, ikke bare lite fett. :P Kanskje ta noe kjøtt med grønnsaker + litt saus til middag?
Det kan jo være en blandingsting, at kroppen din får for lite energi pga lite mat + at den venner seg av høykarbo..

Brittk sa for siden:

Ja det var det eg rekna med! Er vel egentlig ingen kjøttperson! Ha hatt eit kosthold a la grete roede dei siste åra, men likevel gått sakte men sikkert opp i vekt ( trur det var litt for mykje karbohydrat i kosten og kanskje derfor kroppen reagrer som den gjer)
Skal prøve å få i meg meir kjøtt i morgen ( det er litt vanskelig å omstille seg til å ete noko som en har blitt lært og fortalt at en skal holde seg vekke frå, men det virker for mange andre ser eg så det bør vel då fungere for meg!!
tusen takk for gode råd :)

Dollsine sa for siden:

Koselig at det kommer til flere! Ser at mange stiller samme spørsmål som meg i starten; dvs svette, ånde, mm. Sjekk denne linken den gir mange gode svar. :geip:

Jeg har hatt en megahelsprekk:rulleøyne i helga; selv om jeg faktisk ikke trodde det. Har etterregistrert (bruker www.diett.no) ettermiddagens og kveldens inntak. Det er faktisk ikke noe rart jeg ikke er i ketose i dag nei :rodme: Jeg har den siste uka ligget på ca 20 g kh/dag men det er for mye :_plystre: Starter på'n igjen med godt mot; jeg vet jo at jeg får det til. Må være med bevisst på hva jeg spiser og hvor mye av det som går inn. Altså blir det en slags kur; hittil har jeg spist det jeg har hatt lyst på så lenge forholdet mellom kh+proteiner+fett har stemt.

Har planlagt maten i morgen, og skal ned under 10 kh/dag noen dager. Det blir hardt ser jeg, men det må gå. Har lest meg opp på boka til Torkil Andersen og her foreslås akkurat dette for å komme igang igjen. Så folkens, fra og med i morgen er jeg i gang - igjen!

Lykke til med veiing i morgen (eller de andre dagene)

Bayone sa for siden:

Her går det heldigvis veldig bra. Ingen sprekk i helga, ikke lyst på noe heller ;) Tror jeg har en høy toleransegrense for å være i ketose. Her en dag spiste jeg to pølser med lompe i tillegg til vanlig lavkarbomaten min. En annen dag spiste jeg en pæreis. Samtidig har jeg vært i ketose hele tiden. Det er vel de to tingene jeg har spist som har vært helt utenfor lavkarbo.

En ting jeg lurer på, hva spiser dere når familien spiser på gatekjøkken? Vi var på biltur i dag 4 timer, inkl. middagstiden. Da ble det stopp på gatekjøkken som var det eneste i nærheten. Jeg endte opp med å kjøpe en kebab og ikke spise pitabrødet. Jeg vet jo ikke hvor mye karb det er i sausen, men ellers er resten lavkarbomat.

1979 sa for siden:

Leste faktisk litt i ketolyseboka om dette.
Det var visst helt normalt, og ville heldigvis gå over etter 1-2 uker
Lykke til videre

Nupsida sa for siden:

Jeg tok en ny stix nå å testa, og jeg er i ketose! Wee : D

monstermarihone sa for siden:

Så flinke dere er! Hadde en planlagt sprekk på torsdag, for da var vi ute på fin resturant og spiste, og der var det ikke mange alternativer som jeg kunne spise. Men så har jeg spist noen biter sushi og en tortilla på lørdag, og det er jo ikke det beste. Har skikkelig panikk for å gå opp igjen, så er godt jeg har to dager jeg kan være skikkelig flink på sånn at jeg ihvertfall ikke går opp:) Veide meg med klær på i sted, og da var det opp halvannen kilo, men det telles jo virkelig ikke siden det ikke er riktig dag ;) Men denne uken skal jeg være flink! Og prøve å fokusere på det som går bra, ikke det som går dårlig. For da gir man så lett opp! Dette klarer vi!

Titania sa for siden:

Bruker en blogg som heter lcfh- bloggen, utrolig mye god mat .:stortsmil
lchf-bloggen.blogspot.com/

Noen andre som har gode tips ?

belino sa for siden:

Takk for tipset! Skal sjekkes ut! :)

tassa69 sa for siden:

Jeg var og ganske kvalm de første dagene....men det går over....men er ganske mye fløte i kaffen? det hadde jeg blitt kvalm av..:rolleyes:

tassa69 sa for siden:

Noen som har begynt å merke det på klær og slikt??:-)

Brittk sa for siden:

Ja det vart en del fløte, men det var litt for å få opp fettinnhold ( i tillegg så va det en stor kaffe :) ))
Men formen er betre idag!! har fått tilbake litt sultfølelse og føler meg i betre form idag. eg er kjempemotivert til å fortsette på denne kuren!!!
Men e det mulig å få i seg for mykje fett, eller e det berre karbohydrata enn må vere forsiktig med?

TrillTrall sa for siden:

1-2 uker? Hos meg har det vært sånn i flere mnd... Ekkelt.

aktivjente sa for siden:

Fortvil ikke marihøne ( nekter å kalle noen monster). Hadde en sprekk på lørdag (sushi). Gikk opp en kilo søndag, ned igjen mandag. Fra nå av skal jeg veie med kun mandager. Er litt redd jeg skal sprekke mange ganger, siden det hadde så kortvarige konsekvenser, men føler meg topp motivert til å la være. Avslo nettopp en invitasjon til pizza og er superkry!!

PS: Har ikke fått med den siste kiloen på tickeren- forstår ikke hvordan man gjør det..

aktivjente sa for siden:

Fant forresten ut av det med tickeren ved ren slump. Kom borti "motivet" slik at det ble markert. Nå er den oppjustert. Eller rettere sagt nedjustert.

Vond lukt og mye svette betyr heldigvis at vi er i ketose! Det lærte jeg på en annen tråd.

Nokkin sa for siden:

Litt skuffa over "kun" 300 gr i vektreduskjon denne uka, men nå har jeg lagtinn ekstra trim i hverdagen, så håper det hjelper noe.
Jeg vet man ikke kan være skuffet over 300 gr. Det er da hvertfall en nedgang, hehe. Men slik er det når man setter seg for store forhåpninger.
Jeg måler og cm på diverse steder på kroppen, rundt bryst, mage, rompe, lår og overarm. Det er godt å se at cm også blir mindre og mindre :)

mumfie sa for siden:

Kjempe moro og lese om hvordan hverdagen deres er! Kjenner meg igjen i mye av det for å si det mildt.. Jeg er temmelig lei egg og bacon, det skal sies! men enkelte dager kan dette falle i smak alikevel! :) Merker selv at jeg blir ganske ensformig i kosten, dette skyldes nok at jeg er lite kreativ når det kommer til kjøkkenet altså! ;) Men veldig moro de dagene jeg har tid og kan lage noe ordentlig til oss! :D
Jeg har et mål om at jeg skal holde nå frem til midten av oktober nå - da venter oslotur med mamma ;)

nina75 sa for siden:

Da er jeg i gang! :D Dag nr 2 i dag. Er veldig spent på hvordan den første uka går... det er den første kneika for meg. Jeg synes også det er litt vanskelig å finne ut hva jeg skal spise.. spesielt til frokost. Synes at omlett er litt vel tung start. Noen som har noen gode frokosttips?

TrillTrall sa for siden:

Jeg har helt dilla på kokte egg rett og slett. 3 kokte egg delt på langs og tvers i eggedeler, rørt sammen med en god smørklatt, masse nykvernet eller grovkvernet pepper og kaviar oppå (jeg klarer ikke majones!) og salat til. Jeg bruker paprika, agurk, salatblader av noe slag og gjerne fetaost. Nam! Har også prøvd med makrell i tomat eller tunfisk i egget, men det blir ikke sååå godt synes jeg.

picasso sa for siden:

Det går mye i egg her også. Så langt (dag 3 tror jeg det er i dag) går det bra med "tung" mat til frokost. Er veldig glad i slik mat jeg egentlig;) Jeg har vært i ketose de siste to dagene og vekta viser minus 1.4kg. (vannvekt men en kg er en kg!)

Dette spiste jeg i går:

Frokost:
To skiver bacon
To egg pisket med litt vann og pepper. Stekt sammen med bacon.
En spiseskje kremost
En teskje økologisk ketchup
Halv avocado

Lunch:
Samme som frokost + en tomat og tre tykke skiver ost (sånn ferdig skivet)
En liten flaske cola zero (prøver å slutte helt med dette)

Middag:
Kjøttdeig-burgere med litt løk og diverse krydder i.
Stir-fry grønnsaker (for det meste kål og litt gulrot)
teskje økologisk ketchup
teskje økologisk thai sweet chilli saus
spiseskje kremost

Dessert:
100g bringebær
fløte
Stevia

Tror jeg har ganske høy karbo grense for hva jeg tåler i forhold til å være i ketose.
Er hekta på akkurat disse restene så spiser stort sett det samme i dag:)

Ser det greit ut? (skal prøve å spise enda mer grønnsaker og salat)

picasso sa for siden:

Jeg synes også at den første uka er værst! Går mye bedre når de første kiloene renner av. Da blir jeg så motivert.

Vi får hjelpe hverandre her inne:)

Dollsine sa for siden:

Frokosten min er 1-2 egg stekt egg og ca 70-100 g bacon. Enkelte dager blir det med litt stekt sopp og. Det finnes mange baconvarianter så smakslei blir en ikke. Enkelte dager dropper jeg egget og kun steker bacon :). Ellers baker jeg tekakene til Lena Beatrice og har på ost i alle varianter + smør. Dette er greit å ha med i nistepakka og. Middagsrester er også en grei frokost, men som oftest lager jeg akkurat passe middagsporsjon slik at det sjelden blir rester.

Biggirl sa for siden:

Heisann
er det plass til en auguststarter til, selv om det er like før vi er i september?
har hatt en uke med nedtrapping av karbo, og i dag gikk startskuddet :) har 33 kg jeg ønsker å bli kvitt, så håper jeg klarer å gå ned en del av de før jul.

litt om meg: er en jente på snart 25 år, har samboer men ingen barn. trives med livet ellers, utenom vekt og kropp. er glad i å fotografere, scrappe, og være kreativ. mitt første delmål er å komme under 110 kg! så er bare å brette opp ermene og stå på.

sitter med en grusom hodepine i dag, men er usikker på om det er avvenning av høykarbo som er årsaken eller det at jeg er forkjølet... får ta en paracet før jeg legger meg, så jeg får en god natts søvn.

ser at dere er mange flinke her, og at resultatene allerede har begynt å komme. :) det er kjekt å lese om og er motiverende for oss andre! stå på videre

Dollsine sa for siden:

Hei folkens. Litt bedre tid i dag, så nå har jeg lest meg opp på div. tråder jeg følger. Spennende at så mange henger seg på synes jeg!
Er på dag 2 etter "restart" og har mistet en del vann - det merkes godt på fingrene spesielt. Er "fysinj" på noe å spise/putte i munnen; whatever liksom; regner med det hører med:D. Har vært knallhard de to siste dagene; ligger under 10 kh og håper det får meg i gang igjen. Sjekka med en ketostix søndag; da var det ikke noe fettforbrenning nei. Tok en ny i går da var det i gang, og jeg er spent på kveldens test:spent: . Håper den gir utslag!!

Ikke på klærne, men vekten er 3,7 kilo mindre enn for en uke siden!!!!!!! :eek:

Medli sa for siden:

Selv varierer jeg for øyeblikket mellom omelett og en egen versjon av denne:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33547

Kjøpte inn nøtter (valnøtter og hasselnøtter) for å ha i, i tillegg til frøene. Da blir det i det minste litt mere fett!
I dag prøvde jeg også å ha fløte i som noen hadde nevnt i tråden, men det likte jeg ikke helt..

Ellers har jeg prøvd en versjon av pannekaker også:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35709

Tok i kanel siden jeg ikke liker kardemomme, og tok kanskje litt for mye fordi hele greia smakte mest kanel.. :P Pluss litt olje og creme fraishe. Neste gang jeg lager disse vil jeg unngå å spise mer enn 2 pannekaker på 1 dag, fordi jeg fikk veldig svakt utslag den dagen jeg spise disse til både frokost og kvelds. Er mulig et solid glass melk utpå dagen også hjalp til å synde..
Vil anbefale disse til spesielle dager, hvor man kanskje rett og slett ikke takler tanken på egg og bacon. Dessuten kan vel røra stå et par dager i kjøleskapet om man ikke bruker alt på én gang. :)

Ellers skal jeg nå bake superknekkebrødene mot helga, i tillegg til ei sjokoladekake. Tenker å dele opp kaka og se om jeg kanskje kan fryse biter i matpapir, så ta opp en bit når det skal være kos. :P

Snopsnoken sa for siden:

Her er det plass til ALLE uansett når i måneden det måtte være. Velkommen, og lykke til!

Snopsnoken sa for siden:

Åja da, det merkes på klærne. En av mine favorittjeans går på igjen, og det er jeg veldig fornøyd med!

Gerrard sa for siden:

Veiedag idag...ned 4 kilo på 2 uker. Greit det?:cool:

Men sliter litt med maten nå. Har grei fordeling av kalorier på fett,protein og karber, men er redd for at kalori inntaket blir for lite. Ligger på 1500 til 1700 pr. dag. Er det fare for at kroppen kommer på "sparebluss" da?
Ketolysekuren sier at en skal spise når en blir sulten, men når en ikke føler sult så må kroppen gå på sparebluss etter hvert?

Dag 3 og 4 var slitsomme, men etter det har det gått greit...helt fram til i dag. Vondt i hue og mage, akkurat som kroppen IKKE vil ha fett...noen som ha opplevd det samme?

marjusen sa for siden:

Her vil jeg også melde meg inn. Begynte i dag etter mange ukers lesning både her og i ketolyseboka.

Har prøvd en del oppskrifter, bare for å sjekke at denne dietten var noe for meg, og det kan man trygt si. Er uuutrolig mye heerlig mat jeg kan spise.

Jeg har aldri vært en som spiser mye søtt, derfor er ikke det noe problem. Var en del øl og byturer før, men nå har jeg blitt pappa til ei lita jente som heter Olivia på 7 måneder. For ett herlig liv det er;)

Jeg er 27år, har samboer og jobber i Telenor. Har planer om å slanke meg fra 117 kilo til 80. Er veldig forbredt på at det kan ta litt tid, men med ketolyse kosthold og masse trening er jeg sikker på at jeg skal klare det.

Det var litt om meg, så skriver jeg innpå veietråden også etterhvert. Tenkte jeg sku prøve å ikke veie meg på 14 dager nå først.

Marius

IdaMarie sa for siden:

Får jeg også slenge meg med?

Jeg trenger å ta av ca 10 kg. Jeg gikk ned litt over 20kg ved hjelp av reductil, for to år siden, men nå har 5-7 kg sneket seg på igjen.

Jeg har også revmatisme, så om lavkarbokosthold virker positivt inn på det, så er jo det flott.

Jeg har ikke tenkt å telle karber i utgangspunktet, men kutter ut brød, pasta, ris og potet, samt forsøker å velge produkter med lite karber.

Vekt i utgangspunktet er 78,3 kg. BMI 26,8.

monstermarihone sa for siden:

Hei og velkommen. Hadde veiedag i dag, og da har jeg gått ned en halv kilo denne uken. Går nok litt saktere nå enn de første ukene, men ned er ned:) Jeg spiser stort sett egg til frokost, med bacon eller annet kjøtt, føltes litt mye i begynnelsen, men nå har jeg blitt vant til det så nå går det bra. Ellers spiser jeg mye grønnsaker i forskjellige varianter og prøver å ta inn fett, men synes det er litt vanskelig. Lunsj er som regel middagsrester eller kylling / omelett og salat.

Muffin sa for siden:

Hei og velkommen til alle nye og gratulerer til alle som er gått ned! :)

Jeg har ikke vært noe flink siden fredag. Jeg skled ut når vi fikk besøk, og har ikke klart å ta meg inn igjen. Ser at vekta har gått oppover igjen.:(

Har barn som er litt kresne i matveien, og syns det er vanskelig at jeg skal spise annen mat enn dem (og mannen) veldig ofte.
Skylder også på at jeg venter på den månedlige, da mister jeg litt viljestyrke...

Men jeg vil og skal ned, så jeg må bare skjerpe meg igjen!!

Ingen barn er kresne i matveien! ...i utgangspunktet... :p Det er vi som foreldre som bestemmer hva barna skal spise helt fra fast føde blir introdusert ved ca. 6 mnd. alder, og de formes av våre matvaner som foreldre...
Min 8 år gamle datter spiser samme middag som meg, og sambo også. INGEN problemer :D Hun har ikke en gang eterlyst hverken ris, poteter eller pasta... :cool:

bolleblondina sa for siden:

Hei alle sammen!
Er ferdig med uke 1 og synes jeg har fått et tålelig greit resultat: minus 1,4 kg! Er kjempefornøyd :)

Uka har gått greit, kom i ketose dag 2, falt ut dag 4 (sikkert noe jeg putta i meg uten at jeg helt kan skjønne hva det var..), men vært tilbake hele tiden etter det :) Er ikke overbegeistret for å spise omelett da jeg ikke er så glad i egg, og kokt egg er hvertfall ikke noe alternativ, men må man så må man he he! Tar fatt på en ny uke med full motivasjon, og denne uke tas målebåndet fram også!

Muffin sa for siden:

Kjenner at dette er en diskusjon jeg ikke orker å gå inn på, annet enn å si at barn er veldig forskjellige, og det er matlysten også.
Om du har en datter som spiser alt, så er jo det selvfølgelig fint, men det betyr ikke at andre foreldre har mislyktes om deres barn ikke spiser alt de blir servert.
Dette tror jeg veldig mange foreldre har erfaring med, spesielt de som har flere barn, og som kan se hvor forskjellig søsken er i matveien, akkurat som de er forskjellig ellers.

Meniallverden sa for siden:

Heia, jeg er en stillesittende dame på 44 år. har flere ganger forsøkt lavkarbo - og det virker. Går ikke så veldig strengt ut men har likevel gått ned ni kilo siden etter påske. Hadde laaang og god sommerferie som ble langt i fra lavkarbo, så da kom det et par kilo på igjen. :p
Krise er det likevel ikke, for jeg startet opp igjen og nå er jeg der jeg var før ferien.:D

hmmm sa for siden:

Er fortsatt med, men dt går så trått.... Merker ikke noe på klærne..... er trøtt og sliten. Sover for lite, jobber for mye. Vil bare grave meg ned.

Tror ikke jeg spiser nk heller, så nå sparer nok kroppen alt den kan.

DRITT!!!!!

Nei nei nei nei, det var ikke meningen å lage noen diskusjon ut av det, det var bare en litt små-arrogant påstand fra min side! :D
Etter å ha jobbet som restaurantsjef i mange år, har jeg blitt ganske så oppgitt innimellom av foreldre som bestiller: "En barneporsjon UTEN grønnsaker"... :eek:
Du har så rett i at unger er forskjellige i matveien, noen spiser ingenting, andre spiser alt... :p
Men til syvende og sist er det vi foreldre som bestemmer, og det var det eneste jeg ville frem til... :cool:

picasso sa for siden:

Bra jobbet! Gleder meg til offisiell 1-ukes veiedag. Håper på bra resultat her også.

Og målebånd er en god ide. Er det mer motiverende enn å gå på vekta?

Jeg veide meg i dag tidlig med vekta på to forskjellige steder på badegulvet. Den ene plassen viste vekta 76.1 (!!! Det er jo mer en start vekta min jo) og den andre plassen på gulvet viste vekta 72.9... Tror ikke noen av de stemmer. Er vekten min helt ødelagt? Den er digital. Hvilket underlag skal den helst stå på?

Og kom igjen folkens!!!! Hver dag er en dag nærmere målet:) Selv om vi blir mer og mer lei egg....:D

aktivjente sa for siden:

Merker endelig på klærne at det skjer noe! Synes imidlertid ikke det ses i speilet..

Har så vondt i ei hofte at jeg ikke har trent denne uka - skikkelig nedtur, jeg trener min. 5 ganger i uka. Heldigvis hjelper det å gå- og det tar meg 45 min. å gå til jobb!

Hva spiser dere for å få bort den vonde ånden? Finnes det f.eks en slags lavkarbotyggis?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.