< Tilbake til oversikten

Auguststarternes tråd

Brittk sa for siden:

Eg bruker ei skei cocosa i kaffe og soyamelk, eller kakao( kakao, søtningsmiddel, vann og fløyte) Kjenner ikkje smaken på cocosaen då :)

MarensLille... sa for siden:

Men smaksløkene funker ikke så lenge du holder deg for nesa! Bare prøv! :heia: Du kjenner ikke smaken før du slipper igjen! Seriøs! :D

Lurt! :D Jeg liker kokos da, så for meg er det vel heller konsistensen av å spise det rent som ville vært det verste :p

Lille34 sa for siden:

Sykepleieren i meg nekter å godta dette:o Såfremt man har en av sansene (smaks-) så burde man jo kjenne det, selv om lukte- og synssansen er bort. Men jeg legger meg paddeflat, da det visstnok skal være gjort forskning på akkurat dette:D Jeg prøvde da, med et banandrops, og jeg sverger på at jeg kjente ihvertfall litt smak, altså. Nesten helt sikkert:D

TrillTrall sa for siden:

hehe Har du ikke opplevd å være så tett i nesa at ikke noe mat smaker noe som helst?

Hihihihi, jeg ser den ;)

...det var nok bare hodet ditt som VISSTE at du sugde på et banandrops... :p

Rart med det, men det funker på meg hvertfall! Gjør alltid dette om jeg må ta hostesaft eller annet flytende som smaker giftig... :D

Lille34 sa for siden:

Det smaker jo litt, ikke sant? Sånn bittelitt ihvertfall? Nesten helt sikker på det også:p

Lille34 sa for siden:

Da har jeg konkludert med at luktesansen er sterkere enn smakssansen, sånn at jeg har litt rett ihvertfall;) Føles mye bedre:D

Skal likevel svelge stoltheten min såpass neste gang jeg må svelge medisin som smaker gift (da gjør det jo vondt å svelge uansett...) at jeg holder for nesa mens jeg svelger. Sånn i ren slår-et-slag-for-fellesskapet-ånd:D

Medli sa for siden:

Da hadde jeg månedsjubileum, ketose fra dag 1 og fortsatt i gang i dag. :) Er litt spent ettersom jeg har gått meg på å prøve ut sukkerfrie sjokolader, siden de inneholder så lite karber.. Men så var det hva disse sukkeralkoholene vil gjøre med vektnedgangen, da. :P Leser flere steder at de kan være veldig store party-stoppers. Vil prøve denne uka og vurdere nedgangen på søndag. Freia 86% kakao er jo helt fint brukbar, selv om man skulle ønsket det var enda litt færre karber i. Skal teste ut en cookies-oppskrift med nøtter og sjokolade til helga. :)

Om man bare finner nok lavkarbo-ting som er nommis så kan man vel også overleve jula uten nevneverdige sprekker. :D

Dollsine sa for siden:

Da har jeg både kjøpt og smakt på cocosa ;) Ikke så ille på smaken og kokos lukter jo godt. Jeg var mest spent på konsistensen; fryktet at det ville bli et belegg av fett i munnen etter å ha spist det. Heldigvis var det ikke det. Jeg kjøpte den som skal haes oppå mat, brød osv, dvs ikke til steking.
En av dere nevnte at det å ta ekstra fett på kvelden før leggetid fikk fortgang på fettforbrenningen. Det har jeg ikke hørt/lest om før men jeg synes det er inspirerende (alt er det for min del for tiden da:rolleyes:).
Ketostixen gir kraftig utslag hver kveld nå, men vekta (joda..snikveier hver morgen) viser over en kg opp siden mandag. Jeg setter min lit til at det er fordi jeg får "tante rød" på besøk i disse dager. Hvis ikke....:realmad:

Nå er det god natt her i gården; ble så altfor seint i går og når man er i min alder må man ta igjen det tapte:sove:
Ha en super dag i morgen alle sammen!

Nupsida sa for siden:

Har endelig fått begynne på treninga nå! :D Idag var det zumba i en time, knall morsomt! å hardt ikke minst!

Morro! :D

Det er sånn det skal være :D Hihihi

Åååååh, jeg har såååååå lyst å bli med på en Zumba-time på Elixia en gang, men foreløbig har jeg bare stått å smugtittet i døra... :( De er såååå flinke de som trener de timene, og jeg, med alle mine tjukkebolla-kiloer, føler liksom at jeg ikke passer helt inn... :p
Kanskje jeg rett og slett bare skal kaste meg inn i det, og driiiiiiite i hva alle andre syns??? Jeg er 30 år og 2 barnsmamma, da er det lovlig at det disser litt vel??? :D:D:D
I morgen blir det hvertfall spinning, så får vi se om jeg klarer å manne meg opp til en Zumba-time i løpet av neste uke... ;)

Dollsine sa for siden:

Drit! i hva de andre synes! Du er du, de er dem! Gi blaffen! Diss i vei; de kommer til å misunne deg som tør å være SÅ tøff at du gjør det. Kom igjen; dans - og fortell oss hvordan det var. Jeg har råååålyst til å prøve zumba; men treningssenteret mitt tilbyr det ikke dessverre.

Nupsida sa for siden:

slik hadde jeg det også.. men jeg hoppet i det, og angret ikke ett sekund! :D

Dessuten så har folk det nok med å trene, enn å sitte å kikke på andre! :D

hmmm sa for siden:

oppskrift Nupsida?

Ja, du sier noe...:o Flesk er flesk bare en kort stund til, så jeg burde egentlig bare hoppe i det!!! :D (Selvironi har jeg hvertfall nok av ;))

Jaaaaaaa, jeg kikker på andre når jeg trener jeg da... ;):p Men det er bare fordi jeg er misunnelig... :D

Nupsida sa for siden:

Kan nok være det.. jeg har varmluftsovn heldigvis :)

Nupsida sa for siden:

JEg spiste forresten ikke kakepynten (hjertene), siden den er ren sukker, men synes den var fin som pynt :)

Medli sa for siden:

Har ikke varmluftsovn, men fikk laget disse uten at de ble seige. Tok vel ekstra varme på, og så får man bare se an steketiden. Det ene brettet mitt ble delvis svidd, og det var ikke godt!
Du får prøve på nytt, men det er mulig å få et bra resultat selv uten varmluft. :P

EDIT:
Var på en innflytningsfest i går, og siden jeg forutså mengder av potetgull og høykarbofestmat så lagde jeg cookies5 på forhånd og tok med en del. Gjett hva som ble totalt spist opp! :D Har heldigvis 4 stk igjen hjemme som jeg kan kose meg med i kveld. Men var kjempegøy å få komplimenter på denne.. alternative baksten min. Også var de så superenkle å lage! Nå kan ikke jeg finmale nøtter uten å bruke en evighet, så de ble mer grovhakkede. Men kjempegode og faste kjeks ble det likevel. :)

Hedge71 sa for siden:

Hei :)
Begynte 23 august og tror det vil være smart å være med i dette forumet.
Har gått ned ca 6 kg og er fornøyd så langt, men regner med at det vil komme tøffere dager. :eek:

Merker at jeg blir litt matlei, hva gjør dere da?
Hva når dere er ute og reiser,har dere med dere mat?

Syns dere alle virker så flinke og er gode til å motivere hverandre, og håper vi kan dra nytte av hverandre videre:D

Hedge71 sa for siden:

når knekkebrødene har stått så lenge som de skal og fortsatt ikke er stive kan du sette ned temperaturen på ovnen å sette døra litt på gløtt. Da blir de stive uten å bli brendt

Dollsine sa for siden:

Velkommen! Jeg reiser en del og er nøye på planlegging. Har jeg tilgang på kjøleskap (på hotell el) så blir det med skaldemans kjøttkaker, stekt ost (i micro) og tekaker/proteinbrød og kokte egg lurt. Stabburs-laks og peppermakrell er også lurt å ha. Blandes med majones og/eller rømme og evt kokt egg er god mat på tur. Er jeg uten tilgang på kjøleskap fryser jeg ned kjøttkakene og brødene og har de med i en liten kjølebag med fryseelement. Ellers er salat, omelett, kokt egg enkelt å få tak i siden mange butikker har salatdisk. Bor jeg på hotell går det mye i egg, bacon, fisk, salami mm til frokost og lunsj. Alt handler om planlegging og forberedelse!

Du blir matlei; har du sjekket kokeboka for lavkarbo? Søk den opp her inne. Ellers står det flere oppskrifter i bøkene til Anderson, Hexeberg og Skaldeman. Lykke til!

aktivjente sa for siden:

Har vært på klassetur i Køben ei uke. Tok med meg fiberrik (berga frokosten), og spiste ellers MYE salat. Er også blitt litt matlei, og må nok ta en titt innom mattrådene her på forumet, spes hva skal du ha til middag i dag. Den anbefales!

Nupsida sa for siden:

Da er min første sprekk overstått! Blir spennende å se hva vekta viser tirsdag morgen nå.

Dollsine sa for siden:

Alt unnagjort er "godt gjort". Greit å være ferdig med det? Du er forberedt for denne tirsdagen, så jeg ønsker deg lykke til med neste tirsdag; da er du ferdig med sprekken igjen:D

Nupsida sa for siden:

Ja, er greit å være ferdig med det! å fannt ut av det å sprekke ikke er så morro som man skulle trodd.. sitte der å spise sjokolade med dårlig samvittighet..

Takk :)

Medli sa for siden:

Maltitol - jeg forbanner deg! Vil herved fraråde alle fra 'sukkerfrie' produkter med lite karbo som inneholder slikt søtningsstoff. 0kg ned, men en halv kg opp (fra muskler vel og merke! o.O) I tillegg ble det mer lettbrus enn vanlig i helga pga jeg bruker det til blandevann.

Er sjeleglad for at jeg har fitnessvekta.. Om jeg kun hadde sett + halv kg og ikke fått sett sunnere fett- og vannprosent pluss større muskelmasse så ville jeg blitt ganske 'emo'.

Sjokolade med mye kakao 4 life! :)

Forsåvidt kan vel slike sukkerfrie ting være et OK alternativ til 'ordentlig' sjokolade o.l., siden man sannsynligvis legger på seg mindre / ingenting, bare ikke går ned like mye. Ikke kommer man ut av ketose heller, som er grunnen til at vi har lett for å la oss lure. :P
Selv på lavkarbo så finnes det få snarveier og triks..

KattaG sa for siden:

Jeg har nå gått på ketolyse i 3 uker. Den første uken var det en fin vektnedgang på 2,7 kg. Neste uke 300 gram, og denne uken 100 gram...

Jeg teller ikke karbohydrater. Er ganske sikker på at jeg ligger rundt 15-20. Og ja, jeg har boken og lest i den. Men, likevel, så har diskutert med blant annet søsteren min, som en gang spiste maten fra spis deg slank. Der har man vel opp til 50 gram karbohydrater pr. måltid. Jeg blir da litt skeptisk og tenker "ok, har det så lite å si om man har 15 eller 25 gr. karbo hver dag"? Derfor jeg har blitt sløv og ikke teller så mye. Burde jeg være knallstreng og telle alt? Kan det gi utslag? Som sagt, jeg vet det står i boken, men vil heller høre med mennesker som har erfaring med det. Har vært i ketose hver dag.

Trening er det lite med, får beveget meg ved å gå, men har ikke nok energi til å dra på helsestudio, noe jeg heller ikke liker. Synes energien min var kjemepbra, så har den sunket vesentlig den siste 1- 1/2 ukene. Det er lettere å stå opp om morgene og blodsukkeret er stabilt, men som sagt, kroppen føles vasnere..

Jeg vil ikk gi opp!!!! :boxing:Jeg hadde så store (sikkert altfor store) forventninger, og det er ikke så rart når man ser alles resultater og leser suksess historier. Man vil jo gjerne være en av dem.. :kadetgaar:kadetgaar

Håper det går bra med dere alle sammen!

Dollsine sa for siden:

Hei! Jeg kan ikke svare deg på de andre spørsmålene dine; det finnes helt sikkert andre på denne tråden som vet. Jeg ser du er i ketose hver dag. Jeg har også sett at flere sier de er det, men at de likevel ikke går ned i vekt. Kan noen forklare meg hvorfor? jeg trodde at når man var i ketose så forbrenner kroppen fett. Er det ikke så enkelt:confused:?

Jeg har også hatt store forventninger; så store at jeg tror det har stoppet nedgangen. Det ble rett og slett en stressfaktor - og stress er en såkalt partystopper. Bildene i hodet/forventningene har vært at magen (den er størst) og bilringene (de er mange) var borte på noen få uker. Sånn gikk det dessverre ikke nei :(. En bilring (den øverste) forsvant de første ukene, så stoppet det opp. De siste to ukene ser jeg (og kjenner) at mageflesket er blitt mer slapsete eller kvapsete - om du skjønner hva jeg mener? Håper og tror det er første tegn på at skrotten endelig skjønner at dette ikke er farlig og at dette er rette vei å gå.

Du sier du går ned, selv om det i uke 3 ble mindre enn tidligere. Jeg opplevde å gå opp over en kilo på bare to dager da jeg ventet mensen; kan det være en forklaring for deg? Spiser du mat med mer salt som binder vann kan det ha innvirkning.

Jeg har i perioder kjent meg slappere og tror det er pga at kroppen tilpasser seg. Enkelte ganger kan jeg trene hardt, andre ganger er jeg utslitt halvveis i oppvarmingen. Da tar jeg det mer med ro og ikke "tar meg ut". Tror det er kroppens måte i si fra på.

Du har holdt på i tre uker - og det er ingen grunn til å gi opp! Jobb med forventningene dine; endre mål og tidsperiode og bildet av deg selv underveis. Hold deg til den oppskrifta du tror på. Går det over 4 uker uten resultat kan du prøve deg på nytt alternativ, som f.eks å telle kh. Lykke til!

1979 sa for siden:

Er kommet hjem fra nok en hyttetur.
Tenkte overhodet ikke på å sprekke engang.
Er igjen så stolt over meg selv.

Kjenner jeg begynner å bli litt matlei og er da veldig ensforming i maten.
Skal sette meg ned å finne meg noen deilige oppskrifter på forumet.

Lykke til alle sammen som har veiedag i morgen, her krysses det både fingre og tær

nina75 sa for siden:

Hei! Takk for tips med døra! Skal teste igjen nå i kveld - nye må bakes! Smaken ble god selv om de ikke var helt krusprige. Har brukt kriseløsning med brødrister...

Lurte på hva andre har som mål ... foruten antall kg.
Mine mål er følgende:

• passe inn i bunaden
  • passe inn i favoritt skjørtet!
  • ikke bli helt utslitt av bare litt trim
  • komme klesstørrelsen jeg var før 3 barn kom

Nupsida sa for siden:

Idag har jeg vært flink når det gjelder trening! Svømming i en time er ikke feil! :D

Hedge71 sa for siden:

• Jeg har som mål å komme inn i klærne jeg hadde før jeg fikk barna.
  • At dongeribukse kan føles (nesten) like greit som joggebukse
  • Bytte låne klær med venninner :goodluck:

hmmm sa for siden:

Jeg er her fortsatt.
Sliten. Livet er hektisk med tre aktive barn.
Er fortsatt i ketose, har ikke sprukket en eneste gang, men går ikke ned noe særilg- Bare 200 g denne uka. Tilsammen har jeg gåttn ned litt over 6 kg, så jeg klager ikke!

1979 sa for siden:

Lurte på hva andre har som mål ... foruten antall kg.
Mine mål er følgende:

• passe inn i bunaden
  • passe inn i favoritt skjørtet!
  • ikke bli helt utslitt av bare litt trim
  • komme klesstørrelsen jeg var før 3 barn kom[/quote]

Mine mål er:
- Passe inn i klærne som jeg hadde på i fjor sommer ( da snakke vi at de skal være behagelig)
- Føle meg vel i en jakke som kun går til livet
- Passe inn i bunaden, hadde vært så arti å endelig kunne ha den på 17. mai

Fjasnissen sa for siden:

Jeg har egentlig bare ett ultimat mål:
Ikke få diabetes som resultat av mitt horrible tidligere kosthold. De 10 kiloene er bare en bi-effekt av kostholdsomlegginga. ;)

Nupsida sa for siden:

Mine mål er:
At jeg skal kunne være fornøyd med kroppen min, få bedre selvtillit.
Gå å handle klær og holde meg i godt humør! (HATER SHOPPING!)
Like å gå i dongeribukser.
Komme inn i ett dongeriskjørt.
Forbedre kondisen min!
At humøret mitt blir mer stabilt.
Lavere kolesterol.

Dette er bare noen av målene mine da, men men :P

Lille34 sa for siden:

Hei igjen:)

Nå har jeg vært hos kjæresten i noen dager. Hadde store planer om å spise lavkarbo hele tiden, men skeie ut litt på lørdag. Det skar seg, for å si det sånn... Jeg hadde ikke råd til å kjøpe inn alt jeg trenger for å spise lavkarbo, og dermed ble det bare delvis den første dagen. Prøvde meg på lite fett og lite karbo for å jevne ut litt fram til den planlagte sprekken, men ga etter dor trangen til å bare spise det som var tilgjengelig. Resultatet ble hodepine, oppblåsthet, og sist men ikke minst, opp 2 kg:mad: Min egen feil da... Kom hjem i går kveld, og nå er jeg i full gang med lavkarbo igjen. Motivasjonen er heller laber, både pga sprekken og fordi jeg i ukene før ikke hadde gått ned noe, men satser på at det går seg til.

Så tvi, tvi til meg:)

Lille34 sa for siden:

Mine mål:

• Se fin ut i min nye bunad som er ferdig i mai-11
  • Føle meg vel i tights og tunika
  • Føle meg mer vel
  • Redusere fordøyelsesproblemer mm

:)

KattaG sa for siden:

Frustrert...!

Jeg har lyst på all mulig mat, har ekstrem søthunger, er så lei egg, er så lei avokado. For å ikke snakke om hvor lite energi jeg har! Booker time på time, men har aldri ork til overs, så må alltid kansellere. Føler musklene mine er veldig svake!:( Hvis jeg har lyst på litt mat, er det vanskelig å finne noe som er lett å mekke sammen.Synes alt var spennend eog gøy til å begynne med, hadde masse energi. Nå føler jeg hele livet mitt dreier seg om mat, og hva og hvordan jeg skal lage neste måltid.

Huff... jeg begynner å bli frustrert, og synes dette er veldig vanskelig.. Hva skal jeg gjøre? :hylgrine:

aktivjente sa for siden:

Skjønner hvordan du har det - var der for ei stund sida selv.

Jeg tok meg en planlagt sprekk - bare for å oppdage at : alt smaker så alt for søtt! Det er godt med pizza, spaghetti og ris, men da må jeg tåle at vekta FYKER opp.. og så var jeg supermotivert til å gå igang igjen etterpå. ( og kiloene tikket så lydig av at..)

Når jeg blir lei av min daglige salat med avokado, egg m.m prøver jeg å finne noe nytt og spennende å hive oppi. Noen biter feta, litt godt salatkrydder, kylling, chili, sesamfrø... og så minner jeg meg selv på hvorfor jeg ønsker å spise ketogen kost.

Ikke sikkert dette er løsningen for deg, kanskje andre har bedre råd.

Lykke til!

Lille34 sa for siden:

Jeg savnet variasjon og flere mattyper, og har derfor gått over til Lindberg's. Passer meg utrolig mye bedre! Det er lettere å finne ting å spise, og jeg føler at jeg spiser MYE mer variert og balansert nå. Ikke godt på det så mange dagene enda, men jeg er allerde i bedre humør og mer motivert:)

monstermarihone sa for siden:

Vittig at så mange andre her også har mål som har med klær å gjøre. Mitt ultimate mål er å passe inn i dongeribukser i "vanlige" butikker. Altså å kunne velge bukser etter hvilke som er fine og ikke hvilke som passer.
Ellers er det:

• føle meg vel med min egen kropp
  • bedre selvtillitt
  • Bedre form, føle at jeg er i god form
  • få mindre vondt i rygg, nakke og hode
  • kunne byttelåne klær med venninner

sikkert flere ting også, skal tenke litt på det fremover tror jeg. Ellers kjenner jeg meg skikkelig igjen i det å miste lysten på mat og å få søtsug. Men det jeg har smakt av søtt har vært skikkelig kvalmt og da har jeg ikke hatt lyst på. Og så har jeg spist bringebær med fløte, det føles som ordentlig dessert :) Maten bare prøver jeg å lage et eller annet hvis jeg er sulten og venter på at matlysten kommer tilbake, sånt går jo i perioder uansett hva man spiser.

Dollsine sa for siden:

Hei IdaMarie! Ikke gi opp!!! Du er nemlig ikke alene i den båten du er i nå. En hører om og leser om alle disse fantastiske nedgangene på lavkarbo; og får noen forventninger til egen nedgang. I alle fall gjorde - og tildels gjør - jeg det. Så når jeg som du, setter i gang får vi et kortvarig vekttap og thats it. Jeg har brukt (altfor) mange timer på å lese meg opp på hva lavkarbo er, både her inne, nettet ellers og i bøker. Mellom linjene leser jeg at det er ingen tvil om at det er flere som du og jeg som ikke raser ned i vekt. Noen kan fortelle at vekta har stått i ro i opptil 6 mndr før det "løsnet". Kanskje er det rette veien å gå, kanskje ikke. Jeg vet ikke om jeg har greid å være så utholdende; det er noe med familieliv, arbeid, sosialt liv også.

Jeg er også demotivert; en blir det når en så sterkt ønsker seg noe og jobber så iherdig for det - og likevel ikke ser anelsen av resultat. Og sånn går uke etter uke:(. Og så sier noen at en kanskje spiser mat som fungerer som partystopper; men at hva det kan være varierer fra person til person. Så går en på med fornyet styrke......og ramler desto lengre ned i kjelleren når ikke det heller gir resultater. Jeg er litt sånn oppgitt, samtidig holder jeg på tanken om at jeg ikke er tyngre enn da jeg startet for 3-3,5 mndr siden - til tross for alt fettet jeg har spist.

Jeg vet ikke hva du har prøvd og ikke prøvd; jeg vet at jeg startet med å kutte åpenbare karbokilder som brød, potet, pasta ol. i maten. 2 kg rett av på to uker; vann tenker jeg men dog. Yezz! Optimistisk og full av pågangsmot fortsatte jeg med dette. Etter noen uker og ikke mer nedgang og atskillige innlegg og bøker lest går jeg over på Skaldeman, dvs kun fett og kjøtt. De eneste kh jeg fikk i meg var de fra kremfløte, meierismør og seterrømme. Alt jeg spiser noteres ned og jeg er nøye med å overholde fettprosenten og forholdstallet mellom fett og kh/protein. Hva skjer; jo 1,8 kg ned på ei uke. Yezz! Enda mer optimistisk og med mer pågangsmot fortsatte jeg dette opplegget; NÅ hadde jeg funnet løsningen MIN. Nå i dag - 2 uker etter den første uke med denne varianten - har jeg gått opp 1,1 av disse 1,8 kg. Og da går jeg ned i kjelleren igjen.... Jeg har forsaket så mye og det har kostet meg så mye. Disse opp og nedturene er så slitsomme; å skifte mellom den optimismen for så å må jobbe hardt med motivasjon igjen... Du kjenner deg sikkert igjen tenker jeg..... Så kommer det gode råd om at sånt gir stress, og stress er en partystopper. Slutt å tenk på det sies det. Jo...det er jo enkelt. Jeg må skifte fokus, men over til hva?

Akkurat nå er jeg lei, nesten så lei at trøstespising er et alternativ. Magen har "stoppet opp", ubehagelig bare det. Jeg ønsker jo så sterkt å kjenne at kroppen krymper! Det er jo derfor jeg holder på! Hadde jeg sett virkning av Skaldemanvarianten skulle jeg ha fortsatt, men akkurat nå orker jeg ikke.

Jeg vet jeg må skifte fokus; bort fra vektnedgang og slanking og over til noe annet.

For en tid tilbake ble vi i tråden spurt om hva som er målet med vektnedgangen; og jeg tenker det er viktig å sette både del- og hovedmål. Jeg har ikke svart, rett og slett fordi jeg ikke helt har visst hva jeg skulle svare. Til nå har hovedmålet vært å gå ned i vekt, og å merke at kroppen minsker. Altså har jeg ikke nådd målet mitt, verken på den ene eller andre måten. Nedtur igjen…. For min del blir det derfor viktig å ha andre mål, mål som ikke handler så mye om antall kg og cm rundt magen.

Ser at flere har som mål å komme inn i bunaden. Det er et godt mål men jeg sydde min selv - og har derfor også sydd den ut selv:(. I klesskapet ligger det klær jeg gleder meg til å komme inn i; men det har sammenheng med vekt og centimeter igjen og er altså ikke så godt mål for meg.

Videre ønsker jeg selvfølgelig å komme i bedre form; og det handler mindre om vekt og mer om meg og hva jeg velger å bruke tiden min på. Jeg har alltid vært glad i å gå, men gjør det bare i perioder. Jeg har en drøm om å gå på et fjell her i distriktet uten å være helt ødelagt etterpå (dårlige knær/dårlig form). Det fjellet har jeg drømt om å gå på i mange år; kanskje er det overkommelig mål. For å nå det målet må jeg trene; som delmål blir det å gå minst en tur i uka + trene styrke minst 1 gang/uke. Jeg er klar over at dette er lite, men i forhold til en travel hverdag ellers liker jeg heller å sette klare og overkommelige minimumsmål - og så får det som kommer oppå bli bonus. Jeg er så heldig å ha en god venn som liker å sette seg små treningsmål og vi tar sikte på fjellet sammen. Det ser jeg fram til kjenner jeg :)

Jeg ser jeg har skrevet et langt innlegg som svar på ditt IdaMarie. Samtidig ser jeg at jeg har skrevet et svar til meg selv og. Sånn sett takker jeg deg for å sette ord på det jeg tenker og føler. Jeg hadde behov for akkurat dette. Du hjalp meg med ditt innlegg, tusen takk.

Jeg går tilbake til grønnsaker i kosten; litt blomkål og brokkoli i omeletten, salat til lunsj, og til kokte grønnsaker til middag. Så får jeg se hva kveldsmaten blir; rester fra dagens middag kanskje. Kanskje et glass vin en gang i blant, en kopp te/kaffe. Så blir det turgåing og trening med fjelltoppen i sikte. Jeg skal ta ut et bilde av fjellmålet mitt og henge på tavla slik at det blir lettere å huske det!

Dollsine sa for siden:

Jeg har lyst til å følge opp Nina75’s spørsmål om hva som er målene våre jeg. Den andre siden av et mål er å gi seg selv små belønninger for godt utført arbeid. Tidligere, når jeg har vært på vanligslankern og forsaket veldig mye godt, bevilget jeg meg selv noe pent hver 2.kg. Det kunne bli langt i mellom hver gang ja…. Det kunne være et skjerf jeg syntes var fint, en god handkrem, en blomsteroppsats, et par øredobber, en duk, et fint lys osv. Ett eller annet som pyntet opp i hverdagen.

Nå spiser jeg jo god mat, og det er jo en belønning i seg selv. Hvis dere har lest det forrige innlegget mitt så ser dere at jeg skal ha fokus på trening og aktivitet framfor vekt og centimeter. Jeg tenker å ha et belønningssystem for dette og jeg. Jeg er veldig flink til å velge TV eller ei god bok:lesebok: framfor aktivitet, så for meg er det å prioritere minst en tur i uka og minst en styrketrening et bra mål. Jeg har fortsatt lyst til å kjøpe noe fint til meg selv, kanskje hver lønningsdag? Det trenger ikke koste så mye, det viktigste er at jeg gjør det og at det er for meg selv. Jeg har såpass oversikt over meg selv og mine gjøren og laden at jeg vet hva jeg har gjort og ikke gjort de siste 4 ukene i forhold til trim. Tror jeg går for det jeg; hver lønningsdag kan jeg investere i de neste 4 ukene med noe til meg selv :D

Hva tenker dere – eller hva gjør dere for å belønne og skryte av dere selv?

1979 sa for siden:

Først vil jeg si at du er utrolig flink til å sette ord på dine tanker, både dette og forrige innlegg.
Du har jo det mest perfekte målet, å gå en fjelltopp er jo en stor bragd.
Jeg og barna skulle gå opp til Vassfjellmasta her en dag (vet ikke om du vet hva det er, men det er iallefall langt og veldig bratt), trodde jeg skulle dø. Så kanskje dette skal bli et av mine mål.

Ellers så har jeg som hovedmål å rett og slett bli komfortabel med min kropp.
Det er jo veldig vanskelig (det vet jo alle som ønsker å ga ned i vekt).
Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i 12 år (gått opp og ned 10-20 kg) og endelig føler jeg at maten ikke er en konstant tanke gjennom hele dagen. Skrev ikke det på mitt først innjegg ang. mål, da det egentlig er et ikke tema.
Sykdommer er der, men begynner også å forstå hvor viktig den er for å leve. Så det er mitt mål, skul bare ønske at det er dette som skal til for å bli iallefall litt bedre. Vet at det står i ketolyseboken at kuren ikke annbefales til personer med spiseforstyrrelser, men det er jo individuelt.
Så jeg er ved godt mot.
Åhh, dette ble kanskje litt rotete skrevet, men gud så godt dette var å skrive det ned!!

Men vil si masse lykke til til deg og håper du vil klare målet ditt.

Dollsine sa for siden:

Tusen takk for den positive tilbakemeldingen 1979! Du skriver ikke rotete; det er lett å lese og følge tankene dine. Skriv mer!
Jeg vet hvor Vassfjellet er, men har aldri vært der selv. Du døde jo ikke, så det er bare å prøve seg igjen. Sikkert lurt å starte litt forsiktigere heller sette masta som langsiktig mål.
Det du sier om å være komfortabel med seg selv er viktig! Jeg tror mye av opplevelsen av å være komfortabel sitter mellom ørene og ikke nødvendigvis rundt livet. Derfor er det viktig å jobbe med hodet underveis og. Håper du får en fantastisk dag i det vakre været vi har i dag

Lille34 sa for siden:

Får jeg spørre hvor i Trøndelag dere er fra, Dollsine og 1979? Vassfjellet er ukjent for meg, tror jeg ihvertfall.

1979: har selv hatt spiseforstyrrelser i 18 år, og jeg kjenner at dette ikke er bra for meg. Har gått over fra Ketolyse til Lindberg, men sf'n blir veldig trigget, slik den alltid blir når jeg er på slanker'n. Eller, den blir jo trigget om jeg ikke slanker meg også, så lenge jeg er misfornøyd med meg selv. Og det er jeg jo stort sett... Har det best når jeg har gått ned noen kilo og greier å holde meg der ei stund. Så begynner jeg å gå opp igjen osv osv. Sf'n er vel egentlig til stede hele tiden uansett, så det er ikke lett å si om dette er bra eller dårlig. Om ting løsner litt, og jeg begynner å gå ned, så roer den seg etterhvert. Når jeg står stille over lengre tid, blir jeg motløs og begynner å tenke sf-tanker. Ikke enkelt dette.... men det skal bli bra til slutt:)

:klem:

1979 sa for siden:

Egentlig så var det du skrev her tatt rett ut av mitt liv.
Ketolyse funker for meg når jeg går ned, men blir det stagnasjon så er det rett tilbake på usunn tankegang.
Men som du skriver så SKAL det gå bra til slutt

Jeg bor forresten i Trondheim. Vassfjellet er i utgangspunktet slalombakker, men er nydelig å gå tur i. Spsielt på høsten.
Er i fra du da?

Dollsine sa for siden:

Jeg er fra nordlige delen av trøndelagen. Ser at du og er trønder; sånt liker jeg! Synd du har slitt med spiseforstyrrelser så lenge; ønsker inderlig at du blir bedre!

Lille34 sa for siden:

Tusen takk for omtanken:):) Håper jo på å få et såpass fornuftig forhold til mat at jeg gradvis blir bedre. Sånn sett tenker jeg jo at kontrollert inntak av mat over lengre tid fører til gode vaner og dermed en svakere spiseforstyrrelse.
Jeg er også fra den nordlige delen av trøndelag, og føler nå at jeg burde vite hvor Vassfjellet er:o

1979 sa for siden:

God morgen alle sammen

Gikk på vekta i dag, 6. veieuke. 1,4 kg ned?? Det er jo helt utrolig, og egentlig litt uforståelig.
Vet at det går laaang til når en skal ned de siste kiloene, men dette er jo
"lett" (kanskje en del overderevet at det er lett da men...)
Det er vel kanskje mest sannsynlig at de siste 5 kiloene går en del tregere da. iallefall var det utrolig godt å vokne opp å gå på vekta i dag. Utrolig hvor mye det preger humøret utover dagen.
Skal prøve å gå ned de siste kiloene til 27. oktober da det er Oslo tur med Mamma Mia show.

Nå er det bare å gå ut å male ferdig huset og plante de siste planteløkene i det fantastiske været her i trøndelag. Knall sol, men kun 8 grader.

Ha en fortreffelig uke alle sammen

Nupsida sa for siden:

Gruer meg til veiedagen i morgen.. Håper bare jeg har gått ned i vekt!

Lille34 sa for siden:

Akkurat nå er jeg så drittlei av all slanking! Det fungerer jo ikke, foreløpig, og jeg kjenner at jeg stresser utrolig mye med akkurat det:( Vet at det ikke er bra å stresse, men akkurat nå opptar manglende vektnedgang meg veldig mye og jeg blir i utrolig dårlig humør av det. Hjelper jo ikke med masse stress ellers i livet akkurat nå + menstruasjon i vente. Vurderer om jeg skal ta en liten planlagt pause for å ikke gå på en skikkelig smell:confused: Trenger å tenke på noe annet enn mat for tiden. Det tar for mye energi, noe som ikke er bra ettersom jeg er syk og trenger å bruke det lille jeg har av energi på viktigere ting.

Bare en aldri så liten utblåsning herfra:o

Dollsine sa for siden:

Flott! Ta utblåsingen her!! Hvis du er syk og trenger all energi på å bli frisk er du nok lur om du prioriterer det. Du kan jo fortsatt spise vanlig mat men droppe brød, potet, pasta, ris osv. Jeg tar en sånn pause nå og jobber samtidig med å få sortert litt i hodet. Lar være å spise ovennevnte og sukker og sånt, og prøver å fokusere på andre ting i stedet. Det går bra til slutt var det en klok mann som sa - og er det ikke bra så er det ikke slutt. Jeg tror det kan stemme for oss som sliter med dette her inne. NUpsia: ikke gru deg; det blir som det blir. Det er bare å fortsette med krum hals det vet du :)

Grattis 1979; det virker som kroppen din har skjønt det:DMåtte det fortsette sånn og

Jeg fikk nå kommentar fra sjefen i dag om at NÅ vistes det at jeg har gått ned i vekt. Ja ja; vekta går opp, målbandet viser det samme som for flere uker siden. Dog har en jakke jeg kjøpte for 3 uker siden blitt litt romsligere, men den er det strech i så jeg vet ikke hva som er årsaken da...

Nupsida sa for siden:

gikk visst greit idag : D
Ned 2,1 kg på en uke :)

Lille34 sa for siden:

Jeg er kronisk syk, og blir neppe frisk igjen. Men jeg blir sykere om jeg stresser, og det vil jeg jo unngå. Har bl a fatigue, og må derfor posjonere det lille jeg har av energi daglig. Skjer endel ting i livet nå, bl a med ungene, som krever at jeg bruker energien der istedetfor på slanking. Så da blir det sånn:)

Jeg kommer til å holde meg til lavkarbo, da det er sånn jeg ønsker å leve, men jeg går ikke inn for å slanke meg nå. Jeg bare spiser sunt, men sikkert med litt mer utskeiielser enn jeg ville hatt om jeg skulle slanke meg.

Helt enig med deg i at en pause er bra om man sliter veldig, ellers går man bare lei og gir opp. Ta heller en pause og begynn med frisk giv senere:)

Lille34 sa for siden:

Gratulerer, Nupsida! Kjempebra:D

Nupsida sa for siden:

Hihi takk : D

Dollsine sa for siden:

Jeg er ganske så stolt av meg selv i dag! Var ikke på vekta i morges; det bruker jeg hver eneste dag...:o Ha en strålende dag alle sammen!

aktivjente sa for siden:

[quote=Dollsine;941198] Var ikke på vekta i dag ![/morges; det bruker jeg hver eneste dag...:o [quote]

Så bra! Liker ditt nye fokus, med å se bort fra vekta og er en smule misunnelig. Jeg er dessverre av dem som bare MÅ veie meg hver dag- og hvor evt. stillstand eller oppgang resulterer i dårlig humør den dagen. Har ikke lyst til å være så opphengt i vekt :mad:

Ser også at det lett blir en utskeielse når vekta ikke jobber med meg - noe som seff. fører til ny stillstand igjen, og så er det hele en dum, negativ spiral. Bare MÅ komme meg ut av den! Skal klare det!!

Lille34 sa for siden:

[quote=aktivjente;941239][quote=Dollsine;941198] Var ikke på vekta i dag ![/morges; det bruker jeg hver eneste dag...:o

Som om jeg skulle sagt det selv! Tallet på vekta styrer dagene mine. Har jeg ikke gått ned, blir jeg i dårlig humør og kan ende med å gi f... og trøstespise. Går jeg opp, er det enda verre. Går jeg ned, er det enten veldig motiverende og bra - eller en grunn til å kunne skeie ut bare bittelitt, ettersom det går så bra likevel. Og da er man jo tilbake til start:o

Burde egentlig kaste den vekta på huet og rævva ut vinduet, men det blir så dyrt i lengden ettersom jeg alltid ender opp med å kjøpe ei ny for hver gang jeg er så fornuftig...

nina75 sa for siden:

:confused:Jeg prøver også å holde meg unna vekta for tida.. Har klart det i to dager nå, og håper at jeg skal klare det frem til mandag som er veidag. Grunnen til at jeg har klart det de siste dagene er at jeg har hatt det så travelt de to siste dagene. Nå håper jeg på fortsatt travle dager.

Håper å få fokuset mitt over på at buksene blir større. OG på målet... som er langt der fremme ennå , men når 5-6 kg er vekke på en måned + så føles det likevel nærmere enn noen gang tidligere. Motivasjonen er der også fortsatt siden jeg føler meg mer mett enn på lenge. OG hos meg er det meste av godtesuget borte.

Som motivasjon har jeg også hengt opp en kjole jeg veldig gjerne vil inn i. Den henger på skapdøra på soverommet og er så fin at jeg hver dag våkner og tenker at denne gangen må jeg holde ut...Denne gangen skal jeg bli fin og tynn igjen selv om det tar tid..;)

Nupsida sa for siden:

Var sikker på at jeg skulle dø idag på treninga! var sykt hardt :S
Men, er godt for kroppen! :D

bolleblondina sa for siden:

Synes det går skikkelig treigt med vektnedgangen!!!!!!! Ned 0,3 kg denne uken, det samme forrige uke og stillstand uka før det. MEN...:) Nå er det en del folk som begynner å kommentere at det syns (spesielt de jeg ikke har fortalt det til!), så det er jo et tegn på at selv om det hittil bare er 3,4 kg totalt, så har det tydligvis vært 3,4 viktige kg he he!! Og buksene passer, eller er blitt store:)

Samme her!!! Synes det går tregt selv, men er mange som kommenterer vektnedgangen og da får man et puff i ræva! :D
(Har gått ned 25 kg på 6 mnd, så det skulle jo bare mangle at det ikke synes!!!)
Jeg fikk på meg jeans i forrige uke, og det er over et år (hvis ikke enda mere) siden sist.... :D DET var gøy!!! Flinke vi ;)

Dollsine sa for siden:

LURT! Vi får bare holde ut; jeg ser ingen grunn til å gå tilbake til brød og pasta (dvs melmat) - så lenge jeg blir dårlig i magen av det. Potet og sånt er ikke noen forsakelse heller. Jeg skal på vekta på lørdag, så skal jeg ha en pause hvor jeg bare spiser når jeg er sulten og akkurat passe nok. Så får vi se :p Som dere ser er jeg fortsatt opphengt i hele greia; jobber videre med hodet!

Dollsine sa for siden:

YEZZ! Halv kilo ned i dag fra sist mandag - selv om jeg har gått de grammene ned opptil flere ganger før :o
Føler meg mye roligere, ikke så opphengt i mat og minst mulig kh og mest mulig fett osv. Altså tenker jeg at jeg har hatt godt av disse dagene. Siden det fungerte fortsetter jeg videre. Skal prøve å ikke veie/måle/notere maten noen dager og; bare for å se om kroppen greier å regulere seg selv. Det blir ekstra spennende! Ha en stråååååålende lørdag alle sammen! Her fortsetter finværet; vi trenger det vi trønderne etter en ganske så miserabel sommer!

Medli sa for siden:

Fikk ikke veid meg sist helg da jeg var bortreist, men i dag viste vekta mi for første gang en fettprosent i kategorien 'overfat' og ikke i 'obese'. I tillegg til at vannprosenten min er under 1% unna å være 'normal'.
Har gått ned litt i kg også, men ikke så fryktelig mye. Samtidig så dukker det opp mer muskelmasse igjen, som jeg ikke helt skjønner hvor kommer fra, ettersom jeg ikke har trent noe ekstra. Denne uka dropper jeg 1 treningsøkt t.o.m. for å øve mer til midtsemesterprøver.

Men siden alt går riktig vei, så kan man ikke klage! Var litt nervøs pga jeg har fått den uvanen at mørk sjokolade som ligger igjen etter helga gjerne blir tatt litt og litt av i løpet av uka. Faller jo aldri ut av ketose, og de inneholder jo bare naturlige stoffer, så ser ikke ut til at det gjør meg noe galt.. Kan prøve å få ei testuke uten nå, siden min 86% kakao snart er borte. :D

Denne helga har jeg også prøvd å lage is (oppskrift fra Hexeberg sin bok) og tekaker. :) Kjempegodt! Tekakene blir god variasjon for knekkebrødene, ettersom jeg går litt lei inn i mellom. Var vant fra før av å ha to typer knekkebrød som jeg varierte med.

Nupsida sa for siden:

Herregud, jeg nekter å tro det! Gikk på vekta idag, å den viste 84,3!!!
Det er ned ca 2 og en halv kilo siden tirsdag!

Jeg gikk på vekte idag med ett lite håp om å se 85 tallet, men så hoppet 84 frem?
JEg vedder på at vekta bare lurer meg!

Du er jo kjempeflink!!! :D Vi begynte så og si samtidig på ketolyse, men du har mye bedre vektnedgang enn meg ser jeg... Hipp hurra for deg!!! :D
Min vekt lurer meg litt innimellom dessverre, men jeg tar alltid utgangspunkt i den laveste vekten uansett da... :heia:
Kan vise ett tall èn dag, for så å vise halvannen kilo MER dagen etterpå...
Nei, nå er det stopp på veiing hver dag asså... :p

Nupsida sa for siden:

Takk søte :D Du er jo også kjempeflink!

Skal veie meg imorgen på en annen vekt for å se om det kan stemme! Isåfall blir jeg utrolig glad! :D

Men, en av grunnene til at jeg mister så mye tror jeg kan være at jeg kanskje er allergisk mot mel. Mamma har alltid lurt på hvorfor jeg la på meg, spiste jo ikke noe usunnt! Alikevell raste kiloene på... Etter ett par tester mente legen at det var laktose jeg var allergisk mot (Gik rundt med diaree flere ganger om dagen på det værste) Men etter jeg begynte på ketolysekuren har jeg ikke slitt en dag me disse problemene, heller ikke når jeg spiser en boks med kremfløte! Så¨nå lurer mamma på om det er mel jeg er allergisk mot, og derfor kiloene raser. Men, er jo bare bra det :D

WAFFELS, BABY!!! :D

I dag hadde jeg sååå lyst på noe søtt til lunsj, og tenkte å prøve ut vaffeloppskriften på Soyaproteinboksen fra ketolyse. Som vanlig klarer ikke jeg å holde meg til oppskriften uten å eksperimentere, så derfor ble det min egen vri. Og jeg ble såååååå overrassket!!! De ble bare så sykt gode, og jeg følte nesten at jeg "jukset", så gode var de!!! Og kun 1,2 g kh i hver plate, så det var jo bare GULL!!!
Så lunsjen i dag ble 2 stk av Marens sinnsyyyyyyykt gode vafler, med 10 g Noras Jordbærsyltetøy Uten Tilsatt Sukker (1,4 g kh) og 10 g seterrømme (0,3 g kh). Tilsammen besto lunsjen i dag da av 4,1 g kh, og det synes jeg jammen ikke er verst når den var sååååååååååå god!!! :)))

Du trenger:
3 egg - ca 1,5 g kh
100 g seterrømme - 2,9 g kh
1 dl kremfløte - 2,9 g kh
1 dl soyaprotein - ca 1 g kh
1/2 dl vann
1 ss natreen eller annen søtning - ca. 1 g kh
10 dråper vaniljeessens (Ikke oppgitt kh...Noen som vet??)
1 ts kanel (Ikke oppgitt kh, noen som vet??)
2 ss fiberhusk - 0 g kh
1 ts bakepulver - ca 0,6 g kh

Totalt 9,9 g karbohydrater i røra, og jeg fikk 8 plater, noe som utgjør ca. 1,2 g kh i hver vaffel :)
Bland alle ingrediensene godt, og la stå å hvile i 10-20 minutter før du steker. Dess lenger den hviler dess tykkere blir røra fordi bakepulveret og fiberhusken sveller.

Jeg overdriver ikke folkens, disse må dere prøve! Smaker (og ser ut) som "vanlige" vafler!!! :D

Aaaaah, ja det kan jo være lurt å få sjekket ut dersom du har tenkt å innføre mer kh etterhvert som du har funnet matchvekten og blitt der en stund :)
Jeg syns vi er flinke alle som èn jeg, uavhengig om man har gått ned 2 kilo eller 20... Det viktigste er at man har tatt tak i vektproblemet og bestemt seg for å gjøre noe med det!!! :) For noen går det lettere enn andre, kroppen skal tross alt venne seg til dette vi driver å utsetter den for... :p Stå på alle sammen, dette skal vi klare!!! :heia:

Nupsida sa for siden:

Ja, synes jeg også! :D

Nå har jeg hatt veiedag igjen, og har gått ned 1,1 kilo, som er ganske mye, spesielt når jeg har holdt på i to måneder. Veldig veldig veldig glad for det!

Nupsida sa for siden:

Gratulerer! Så flink du er! :)

Nupsida sa for siden:

De der skal jeg så sykt prøve ut!! Men, Jeg har noe soyaprotein jeg kjøpte på en helsekost, kan jeg bruke det? eller må jeg bruke sånn ketolyse-soyaprotein?

Det kan du helt sikkert bruke :) Hva er kh innholdet? Ketolyse sitt er 2,8 pr 100 g om ikke jeg husker feil... :cool:

Nupsida sa for siden:

Hmm.. jeg kan sjekke det når jeg kommer hjem ;)

Gerrard sa for siden:

Hei!

Begynner "auguststartere" å falle ifra her? hmmm... Har veiedag i morgen og er veldig spent på resultat. Jeg er MER interessert i kg enn i cm ned..i motsetning til andre her inne. Cm ned kommer jo på kjøpet.. ;-)

Viktig dag i morgen. Laget som jeg trener skal spille avgjørnde seriekamp...poeng i den kampen så vinner vi serien..og så skal Liverpools skjebne om nye eiere avgjøres i engelsk rett...i tillegg skal jeg veie meg.. he he

Skulle ønske jeg var flinkere til å mekke mat etter oppskriftene her inne... ser så godt ut mye av det. Men jeg havner på enkle ting som boksmakrell, reint kjøtt, sauser, majones, fløte, bacon osv. osv....

Nupsida sa for siden:

Ja, synes det begynner å dabbe av litt her! Våkn opp folkens! :D

Gruer meg til veiedag imorgen, to helger på rad med fyll.. det lover ikke godt! :/
Jaja, var jo noen flotte dager da :)

Jeg er her enda hvertfall!!! :D
Men med en hel uke med sjuke unger og motivasjon lik NULL, så har jeg rett og slett ikke turt å veie meg denne uken!!! Hehe
Tror jeg skal vente med å veie meg til den 1/11, og så veie meg månedlig etter det. Jeg synes det blir så mye fokus på vekta nå... Skjerpings Maren!!! ;) Når GRAMMENE teller, da er man litt for vektfokusert syns jeg... Så nå venter jeg til den første før jeg går på vekta igjen... ;)
Har du fått prøvd ut vaflene Nupsida??? :D

Nupsida sa for siden:

Åja, å de var nydelige! :D
Ble litt mer karber i mine da, men de var så mettende, så ble ikke noe problem ;)

Så bra :D
I dag har jeg spist ostekake til både frokost og lunsj... Hihi Lavkarbo da... Ca 3 kh i et stykke... Det kan jeg leve med! :D
Skikkelig søtsug om dagen, så tror jeg må kutte ut kunstig søtning... Men... Åååååååe, jeg vil ikke!!! :P

Nupsida sa for siden:

Ååå, ostekake høres helt himmelskt ut.. Oppskrift? :)
Jeg og har et helsikkes søtsug om dagen.. får sikker t ikke i meg nok fett.. sukk

aktivjente sa for siden:

Er også med her, har bare ikke hatt noe å melde. Lever fortsatt på oppturen jeg har i humøret! Deilig å slippe sukkersug og skjelvinger, men har fått en stygg uvane med å skeie ut i helgene (ikke mye, men nok til å stagnere vektnedgangen). Urrgh. Hvordan i alle verden kommer man seg ut av en slik ond sirkel?? (kan ikke la være å handle inn, jentene mine får godteri kun i helgene, men da må de ha).

Nupsida sa for siden:

Var såå sukkersugen idag, men fant en oppskrift i boka jeg fikk lyst å prøve..
Så nå har jeg STORKOST meg med ostesmørbrød-vaffler, det var så godt! Har hatt skikkelig lyst på ordentlig ostesmørbrød lenge, så dette var genialt :D

Selvfølgelig skal du få det :D
Oppskriften er i utgangspunktet fra Gerds ostekake, men med min egen vri... (jeg som aldri klarer å følge en oppskrift vettu :p)

Bunnen:
250 g kongeblanding (paranøtter, cashew, valnøtter osv i pose) 17,5 g kh
100 g usaltet smør - 1 g kh

Mal nøttene til grovt mel. Smelt smøret i micro. Bland godt sammen til en deig. Trykk deigen godt ned i bunnen av en rund kakeform.

Ostekremen:
1 boks seterrømme - 8,7 g kh
1 boks kremfløte - 8,7 g kh
1 boks philadelphia original - 6,4 g kh
2 dl Fun light appelsin
1 dl vann
4-5 tsk gelèpulver

Varm opp 1 dl vann blandet med 2 dl funlight i en kjele. Ta kjelen av platen før det koker, og bland inn gelèpulveret. Avkjøl.
Pisk fløten til krem.
Bland osten og rømmen til den er klumpefri, og bland inn den avkjølte geleen.
Bland dette forsiktig inn i den piskede kremen.
Hell ostekremen over bunnen og la stå i kjøleskap minimum 4 timer, helst natten over.
Om du ønsker gelèelokk på kaken, kan dette lettvint lages med Confekta sukkerfri jordbærgelèe, bare husk å halvere vannmengden i bruksanvisingen. La den avkjøles før du heller den oppå ostekremen. NB!!! ostekremen må ha stivnet før du heller på gelèelokket!!!

Resultat: Kaken ble kjempedigg!!! Ostekremen er god og syrlig, men geleèlokket ble for kunstig søtt for meg. Tror nok jeg lager lokket av fun light med jordbær eller granateple neste gang, for confecta sin var veeeeeeeldig kunstig. Men ungene likte den da!!! :D Kaken anbefales!!!

Nupsida sa for siden:

Å nam! Du er jo ett naturtalent på kjøkkenet, ser det ut som :) Skal prøve denne når mamma kommer hjem å kan hjelpe meg, hihi :P

Nupsida sa for siden:

HAr trent skikkelig idag!
joggetur 20 min.
Zumba/styrke 45 min¨
svømming 45 min.

Flinke meg :D

Mmm det så godt ut. Har falt litt ut av nettsiden, men kostholdet går det bra med. For tiden jobber jeg så mye at jeg helt glemmer å spise, så det er jo litt kjipt. Vekten går jo ned så det suser da, men på en veldig lite bra måte :( Håper ting roer seg litt ned snart, for sånn har kan jeg jo ikke ha det.

Nupsida sa for siden:

Mmm, hadde en kjempegod, rask frokost idag :)
Ostekjeks (kavlis baconost) med krydderkremost og krydret salami og agurk :)

Nupsida sa for siden:

Endelig viser vekta 1 kilo ned : D
HErsens mensen altså!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.