KattaG sa for siden:
Jeg har espresso maskin :D Men ja, den skal lages flere ganger!!:D Er vel mindre karb i den enn med soya :)
KattaG sa for siden:
Jeg har espresso maskin :D Men ja, den skal lages flere ganger!!:D Er vel mindre karb i den enn med soya :)
MarensLille... sa for siden:
Det der er så forskjellig fra person til person, det der med treningen... Jeg raste ned 3,7 kilo første uken på ketolyse, og da trente jeg ikke en gang! De neste to ukene har jeg trent endel, og vekten har stått bom stille... Snodig! Men skjønner at du mister litt motivasjon asså... Det er bare å holde ut, vi vet jo at det funker!!! :D
Hva bruker du cocosaen til...? Spiser den rent eller...? Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe inn et glass, eller om det er nødvendig...?
Skogstur hørtes nydelig ut! Kanskje jeg skulle tatt med meg eldstemann en tur ut i ettermiddag... :rolleyes:
Elsker å være ute, men angst for orm og slangelignende djevler hemmer meg litt... Får håpe de har gått i dvale nå så jeg slipper å bli hentet ut fra skogsholtet i full panikkangst med tvangstrøye... Hihi
Nei, hold ut kjære du, plutselig raser det nedover med både deg og meg og alle sammen!!! :D
Lille34 sa for siden:
Nei, jeg føler det ikke på kroppen egentlig. Jeg begynte aldri med målebånd, men jeg merker jo at magen har gått ned ganske mye. Når jeg tenker meg om har det blitt mye kjøttdeig og annet salt denne uken, og det binder jo vann i kroppen, så noe av forklaringen ligger nok der.
Lykke til med veiingen søndag:)
Ja, skal definitivt holde ut:) Jeg vet jo at det helst skal gå litt sakte, slik at vekttapet er mer holdbart. Håper på ca 2 kg pr mnd, men blir bare litt utålmodig innimellom:o Cocosaen skal jeg bruke til å lage sjokoladebiter til lørdagskosen. De ser veldig gode ut :)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25522
Og ja, dette skal vi klare:D
Husker dere å oppdatere veietråden folkens????????????? :D
Er så nysgjerrig på hvordan det går med alle sammen jeg!!! ;)
Men det hadde vært fint om alle bare kan endre den første tråden de la inn underveis, slik at vi slipper å bla så mye frem og tilbake for å se hvem som har gått ned hva... osv... ;) You see???
Lillalill sa for siden:
På dag 5. En ting som slo meg i dag er at jo lengre man kommer, jo større blir fallhøyden ved sprekk. Noe som igjen gir et incentiv til å holde seg. Ikke at jeg tror at jeg kommer til å være fullstendig sprekkfri frem til 1. desember, men det kan jo hende ... Jeg legger inn pause i hele desember, slik Torkil foreslår i ketolyseboken. Planen er å være ferdig til mai. Men er jeg ikke det, så tar jeg en ny tørn til høsten igjen.
Dollsine sa for siden:
Artig med flere nye! Ser at det er flere som ikke går ned; jeg har målt med ketostix hver dag denne uka og vært i ketose alle dager med unntak av i går. Registrerer alt jeg spiser også, og håper og tror jeg kan finne en sammenheng. Gir ikke opp så lenge jeg ikke legger på meg! Selv om det er lite motiverende å stå sånn stille. Ser andre raser ned kilo på kilo - skulle jeg fulgt dette hadde jeg til nå gått ned 6-7 kg, og ikke 1,7 som det faktisk er. Nå er det helg med helgekos. Gleder meg! God helg til dere alle:p
Titania sa for siden:
Må innrømme at jeg har snikveid meg. Bom fast siden forrige uke.:nedfor:
Ikke veldig rart siden jeg har sprukket annenhver dag denne uka.:o
MEN jeg strammet inn ett hull i beltespenna !!!!! det er omtrent 2 cm rundt livet. :D
God helg alle sammen.
Medli sa for siden:
Nå har jeg akkurat blandet eggedosis av egg og sukrin.. Tok for det første aaalt for mye sukrin, og har bare håndvisp. xD Resultatet er supersøt halvblandet røre.. Uuh, kvalm etter 2ss. Er sinnsykt spent på veiing, faller ikke ut av ketose selv om jeg har uheldige dager. F.eks. var jeg med på Egon og spiste tacosalat, som inneholder mais.. Dårlig utslag den kvelden, men utslag er jo utslag! Har litt dårlig magefølelse (forhåpentligvis er det bare eggedosisen xD) :/
Tonje85 sa for siden:
Denne uka har både hatt gode og dårlige dager. Jeg begynte så bra mandag og tirsdag og syntes alt gikk som en lek. Men onsdag måtte jeg holde meg hjemme fra jobben, for jeg har fått betennelse i kjevebeinet etter å ha opperert ut en visdomstann. Det er så vondt at jeg holder på å dø. Torsdag og fredag var jeg på seminar med jobben. Hadde store planer om å være flink og avstå fra alt som inneholdt for mange karber, men hadde stå utrolig store smerter og har knasket paralgin forte som sukkertøy og har styntes å synd på meg selv at alle forsetter gikk til hælvete. Nå prøver jeg å finne tilbake til motivasjonen og starte på'n igjen i morgen.
God helg alle sammen!
Muffin sa for siden:
God bedring til deg, Tonje! :)
Dollsine sa for siden:
God morgen! Har spiste en bedre frokost her nå, med tebrød, smør, masse majones:hungry: og egg. Livet er godt å leve med sånn god mat :D
Jeg var på en helsekostbutikk hvor jeg fant cocosa; visste ikke hva det skulle brukes til og spurte dama i kassa. Hun (skrinn og mager som bare det) brukte det på brødskiva med blåbær på. Smurte på et tykt lag sa hun; hun var så glad i kokossmaken. Jeg så ikke helt for meg å gjøre det samme så jeg droppet kjøpet. Sånn utenom sjokoladebiter - hva brukes det til??
Jeg har heldigvis ikke lyst på snop; og skulle det komme så tenker jeg på mørk sjokolade 86% - og så går det over:p. Digger mørk sjokkis men det smaker ikke mer. Tar heller ei skjei seterrømme; det smaker skikkelig søtt!
Nå gleder jeg meg til fårikålsesongen:sikle:; masse fett kjøtt - som jeg jo aldri har spist pga nettopp fettet! Koker alltid fårikål uten hvetemel så det blir det å spise masse kjøtt og litt mindre kål. I stede for motsatt;) Nammis!
Hvordan gjør dere det med vitamintilskudd?? Jeg tar en krom, en selen og 3 magnesium + trantabletter. I den første ukene tok jeg alt samtidig; det har jeg skjønt ikke alltid er så lurt. Tar derfor hver og en spredt utover dagen. Hva tar dere? Har lest at kalium og kalsium er viktig og, men tenker at med så mye ost, rømme, fløte i kosten må det være nok. Tar jeg feil?
Samme her! Vi har allerede hatt en fårikålmiddag, og det smakte nyyyyydelig :D Hvetemel i fårikål, er det vanlig??? Vi bruker nå bare kål, kjøtt, vann, salt og maaaaaaasse hel pepper... :D
Jeg kjøpte alle tablettene fra www.ketolyse.no jeg, og der står det på pilleglassene når på døgnet man skal ta de ;)
Frokost: Krom+Kalium, Lunsj: Selen+Sink, Middag: Krom+Kalium igjen, Kvelds: Magnesium.
Enkelt og greit ;)
hmmm sa for siden:
Jeg SLIIITER!
Orker ikke mat, og går opp i vekt. Er i ketose, men tipper kroppen min lagrer ALT, siden jeg har mista matlysta...... Dritt...:mad:
Vet du, jeg var ganske nedfor jeg også for et par dager siden... Synes alt var slit, ingen matlyst osv... Vekta hadde stått bom stille i 2 uker... Mistet skikkelig motet helt til jeg tok meg selv i nakken i går. Drakk masse vann hele dagen, ingen pepsi max, 4 feite måltider (selv om jeg ikke var sulten) og når jeg gikk på vekta i morges... MINUS EN KILO FRA I GÅR!!! :D:D:D
Det jeg vil frem til er at jeg tror det er heeeeeeelt normalt å ha nedturer hvor alt virker bare bajs, men så plutselig løsner det igjen!!!
Hold ut kjære du, dette går over!!! :)
hmmm sa for siden:
Ja, jeg får håper det.
Må drikke mer vann og spise mer fett. Tror du har helt rett.....
Dollsine: Hva algs tebrød er det du spiser til frokost?
Matlei sa for siden:
Hei
Måtte bare skrive inn noen tanker jeg har gjort meg i løpet av de nesten 14 dagene jeg har holdt på. Jeg trodde faktisk det skulle bli veldig vanskelig å ikke få spise sjokolade og potetgull som jeg VAR så glad i... kunne mumse om kveldene når ungene hadde lagt seg. MEN jeg har nesten ikke tenkt tanken på godis, og jeg har ikke sprukket og ikke vært over 20 kh noen dager. I dag baka jeg sjokoladekake til fotballturnering og jeg hadde ikke lyst å smake engang :D ER SÅ STOLT :D og har funnet ut en belønning til meg selv om kveldene da søtsuget var som værst... En halv SKYR skogsbær/vanilje med fløte... mmmmmmm.... Er jo såååå godt :)
Men i dag har jeg som sagt vært på fotballturnering så ble mange timer det ikke ble spist noe, andre kjøpte seg is og pølse i varmen mens jeg var fornøyd med livet og ei cola light. Jeg føler at energien er topp og hodepina som jeg var plaga med er helt borte :)
Og for dem som ikke ser endringer på vekta eller kanskje går litt opp - mål cm istedenfor :) Har hørt om mange som står stille på vekta ganske lenge mens kroppen strammes inn (og dersom man trener - definerer muskler) MEN det vises på cm og kjennes på klærne :D
God helg folkens :D og nyt den på skikkelig vis :D
Dollsine sa for siden:
Du sier noe som jeg har "fryktet".... gir ketostixen utslag når kroppen forbrenner det fettet vi spiser og??? Lurer på om det kan være det som skjer i kroppen siden jeg ikke går ned...Jeg lager tebrød etter oppskrift fra LenaBeatrices tekaker:
Tebrød ca 6 stk
3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme/creme fraiche
litt salt
1,5 ss fiberhusk
20 g linfrø
20 g sesamfrø
20 g solsikkekjerner
Ca 40 – 50 g kruskakli - til røren blir tykk nok
1 ts bakepulver
Pisk eggene lett, bland i ost, rømme, salt og fiberhusk til en jevn røre. Ha i kruskaklien til slutt; rør i litt etter litt med inntil 40 g og la røra stå i 8-10 min. Hvis den er veldig løs ha i mer. Røra skal bli tykk nok til å kunne legges på stekeplate i runde kaker og de SKAL flyte ut litt, men ikke så mye. Ha derfor i så lite kruskakli som mulig - det er her karbene sitter.
Ha i bakepulveret helt til slutt, rett før steking. Bruk ei skjei og legg 6-8 kaker på bakepapir på stekeplata.
Stek i ca 15 min på 170 grader eller til de er gyldne
Disse har jeg liggende i fryseren, og tar opp det jeg skal ha en dag. Er jeg mye på farten legger jeg et par i en pose i veska; da har jeg alltid mat tilgjengelig hvis noe dukker opp. Det er alltid ost å få tak i rundt omkring som brukes som pålegg. Hvert brød gir ca i underkant av en kh.
Dollsine sa for siden:
Her i trøndelag bruker mange mel mellom lagene ja; har opplevd "søet" som en grøtete blanding og:eek:. Jeg bruker det aldri; kun det samme som du:p
Takk for tips til vitaminene; jeg tar en mulitivitamin med gerymax på morgenen, så fordeler jeg krom, selen og magnesium. Kanskje jeg skal kjøpe ketolysetablettene når jeg går tom og følge den planen?
Nå er lørdagskvelden snart over og det er tid for senga. Ha en god dag i morgen alle sammen!
aktivjente sa for siden:
Søndag formiddag, og jeg føler meg SÅÅ elendig etter lørdagens sprekk på sure godterier... spiste garantert 2-300 gram. Hadde kjøpt inn nøtter, men det var ungenes smågodt som frista. Hva gjør dere for å unngå slike sprekker??? Kan vel ikke nekte barna lørdagsgodt, men duverden så mye lettere det hadde vært om jeg ikke hadde noe godt i huset:mad:.
Medli sa for siden:
Investerte i Hexebergs 'Frisk med lavkarbo' i går, og vil virkelig anbefale den ettersom det er fint å få mer info når man skal ha en slik livsstil. I tillegg inneholder den beskrivelser av utallige medisinske fordeler utover det å gå ned i vekt, som kan være gode å poengtere dersom man må 'forsvare' livsstilen sin. Det var også nyttig å lese mer om fett (som man lenge har blitt fortalt hvor 'farlig' er), og forstå spesifikt hvilken type som kan lede til hjerte- og karsykdommer (transfett, overveiende syntetisk og finnes i friterte matvarer og noe halvfabrikat i Norge).
Siden det står en hel masse om diabetes kommer jeg garantert til å ta med denne hjem til familien en gang jeg drar på besøk i høst, la dem låne den og håpe de tar hintet.. :P
Det kan være flere grunner til at man ikke går ned. Hexeberg nevner høyt alkoholinntak, stress og kortison. Ellers kan kroppen havne i en fase hvor den 'vurderer' om den burde forbrenne mer fett eller spare det til en periode med matmangel, men jeg fikk inntrykk av at dette var mest vanlig om man først hadde gått ned en hel del.. Uansett er det anbefalt å fortsette som før, og står man stille over 'lengre tid' (ukesvis eller månedsvis, litt upresist :P), så anbefaler hun faktisk å spise mer karber et par uker uker så stramme inn igjen. Eller vurdere porsjonsstørrelsene sine..
Biggirl sa for siden:
Er så kjekt å titte innom her og se hvor bra dere gjør det. noen utfordringer er det jo selvfølgelig, men da er det jo greit å diskutere det med andre i samme båt!
flotte nedganger på flere her inne og det er motiverende å se, selv om jeg selv ikke går like fort ned. i dag starter min tredje uke og jeg er i prøvefasen når det gjelder oppskrifter og sånn. :)
har et mål om å komme meg ned 10 kg til før jul, for da vil jeg være halvveis til ålvekten. hiv og hoi, er visst bare å brette opp ermene.
300 gr ned denne uken og -7 cm! er fornøyd med det, men satser på å trappe opp treningen og kutte ned på søtstoffene i uken som kommer. heller prøve å spise mer fett så jeg holder meg mett og unngår søtsuget.
lykke til med ny uke folkens. :D
KattaG sa for siden:
Har du sett på oppskriftene for dessert? Du kan faktisk lage mye godt, bare ved å bruke søtningsmiddeli istedet, og en riktig oppskrift selvfølgelig :) Jeg har to ganger spist bær med fløte og splenda for ikke å sprekke. Er mye bedre det :o og så godt som det er!
Lille34 sa for siden:
I dag har jeg ikke gått på vekta:smile: Skal prøve å la være en hel uke, da stress over manglende vektnedgang ikke akkurat hjelper meg videre. Har begynt å skrive opp alt jeg skriver på diett.no for å holde oversikt med fettinntak mm. Jeg ligger ganske bra an, er sånn ca der jeg skal være. Prøver å spise mer grønnsaker og drikke mer vann, så får jeg håper alt dette fører til at vekta går nedover igjen:)
Fredag lagde jeg sjokoladebiter, sjok.muffins og vafler for å ha noe å kose meg med i helgen - likte ingen av delene:( Jeg får holde meg til god mat istedet. Spiste vanvittig middag i dag! Fylt kyllingfilét med baconbånd:p Fylte fileen med osteskiver og Tine smøreost urter da den var nesten ferdig stekt, surret et par baconskiver rundt og stekte til disse var brune. Hadde stekt tomat og kokt brokkoli til, og lagde en nydelig saus av stekefettet blandet med fløte. Nam:p Skal lage meg et par ostepizza biter til kvelds, de er det ihvertfall mer enn nok fett i.
Lille34 sa for siden:
Jeg har ikke hatt noen sprekker enda, men det hender godterisuget kommer ja. har jo unger i huset, og som dine så spiser de godteri på lørdager. Verst er det om de har sjokolade, da det er det beste jeg vet og det jeg savner mest...
Får jeg søthunger, pleier jeg å ta 1 dl creme fraice og blande med litt Fun Light. Smaker aldeles nyyydelig!:)
Hei folkens :)
I dag har jeg vært i sverige med svigerforeldrene mine og hamstret kyllingfilet, svineschnitzel (skrives det sånn da tro :confused:), karbonadedeig, bacon, spekemat, roastbeef og hamburgere! :D Også fant jeg sånne tynne spekepølser som het Ølkorv, som hadde NULL kh... O' du herlige pølse... :D
Kjøpte masse smågodt til jentungen også (min aller aller aller største last)... Og vet dere, det fristet ikke LITT en gang!!! ;)
I love this life!!! :D
Håper alle har kommet seg gjennom helgen uten de alt for store utskeielsene, og at vi som har veiedag i morgen får fine resultater! Jeg skal begynne å måle midjen (den begynnende midjen vel og merke ;)) i morgen i tillegg til å veie meg, så det blir spennende å se fremover hvordan tallene blir...
Nyt de siste timene av helgen alle sammen, i morgen er det ny uke og maaaaaaaaange nye muligheter! :D
Medli sa for siden:
Liker du ikke mørk sjokolade, da? Freia Premium med minst 86% kakao har 'bare' 19g kh per 100g. Ei - to ruter om det føles tungt kan funke. :)
Kjøpte en annen type økologisk med 86% kakao tidligere, men den hadde faktisk over 30g kh per 100g. Ble overrasket da jeg så Freia var bedre! Kommer til å bruke denne typen i kaker o.l. fremover. Da kan det bli lov med litt glasur også, nemlig. :D
belino sa for siden:
Jeg sliter for tiden. Savner SÅÅÅ "vanlig" mat! Synes dette er tøft og jobber med meg selv HELE tiden for å finne motivasjon til å fortsette.
Kjøpte du noe annet? Skal også på harryhandel og må skrive liste. :D
Mjaaaaaaa, babymat, bleier, morsmelkerstatning... ;)
Altså alt av kjøtt er jo sååååå billig der da. Angrer på at jeg ikke kjøpte bankekjøtt eller noe oksekjøtt av noe slag... Indrefilèt, ytrefilèt, entrecòte...
Og pålegg må du jo hamstre da! :D Fet ost...
Men vær obs, for det er mye av pålegget som er 0 kh her som har endel kh der borte... Ble skuffet over smøreosten til kavli f.eks... 0 kh i Norge, mens den i sverige hadde 3 kh pr 100 g... Det er jo ikke sååååå mye, men man må jo kutte til det minimale der man kan... ;)
Endel av salamien og annen pølse hadde skyhøyt kh innhold også, så bruk god tid på innholdsfortegnelsene...
Tyrkisk yoghurt kjøpte jeg... Hmmm, var det noe mer da...? :rolleyes: Jo!!! Eldorado Linfrø!!! Kostet 17 svenske kroner for en kilo, og de er det 0 kh i!!! :D Mange andre typer linfrø er det langt over 30 i... :(
Lille34 sa for siden:
Ikke så veldig glad i mørk sjokolade, nei. Da måtte jeg isåfall spist den sammen med en kopp te, men sistnevnte tør jeg jo ikke drikke lenger pga søtstoffet jeg pleier å bruke i den sukk. Det er jo sååå godt med en kopp te og melkesjokolade:p Men sånt gjør man ikke... nope:o
Dollsine sa for siden:
Hva slags søtstoff bruker du? Og hvorfor har du sluttet....???Jeg SLITER - skikkelig! :hylgrine:Motivasjon for å fortsette er på laveste nivå. Ønsker meg så veldig å gå ned litt - bare sånn at jeg ser at dette funker. har prøvd det meste; kuttet ut det ene og det andre. Snart har jeg bare igjen å prøve Skaldemans rene kjøttkaker som eneste mat. Det er litt drastisk; tross alt lever jeg ikke helt alene.
Depper skikkelig nå!:veitikke:
Lille34 sa for siden:
Huff da, høres skikkelig kjipt ut å ha det sånn som du har det nå:( Jeg er nok litt tom for motivasjon selv for tiden, ettersom vekten har stått stille (faktisk gått litt OPP) den siste uka. Men jeg kan ikke, og vil ikke gi meg! Skal greie dette, orker ikke å spise masse karbo og fortvile over at vekta bare stiger lenger. Dessuten ble jeg så daff av all karboen og usunn mat, godt å slippe den matdaff-følelsen. Det sies at det er individuelt hvordan kroppen reagerer på lavkarbo. Noen raser ned, andre går ned, stopper opp, går litt opp, stopper igjen osv osv. Jeg tror vi bare må være tålmodige og holde oss til lavkarbo, så blir nok alt bra til slutt.:klem:
Ang søtningsmiddel, så pleier jeg å bruke Natreen suketter i te'en, og det skal visstnok være partystopper for enkelte. Jeg bruker jo Splenda i matlaging, og det er vel neppe noen forskjell på disse to, men jeg har fått det for meg at suketter er verre:rolleyes: Burde kanskje kutta ut smoothiene mine hver morgen, som jeg jo har Splenda i, men det er eneste frokosten jeg greier å gå i meg. Blir kvalm om jeg spiser masse fett om morgenen.
belino sa for siden:
Å, endelig en god dag. Etter en elendig helg med tusen fristelser (selskap) gikk jeg på en smell og spiste et lite kakestykke. Sikkert 1000 karber i ett stykke. :( Det tok nøyaktig 30 min før jeg fikk vondt i magen og masse luft (noe jeg minimalt med på ketolysekuren), og som ventet gikk jeg ut av ketolyse. :( Har ikke turt å gå på vekta i dag... :(
I dag har jeg bakt knekkebrød (uten kanel denne gangen - mye bedre så slipper jeg å tenke på julekaker hele tiden) og kost meg med kokt egg, ovnsbakt laks med rømme og brokkoli og nå en nydelig kaffelatte med soyamelk. Elsker min Nespresso!
Dollsine sa for siden:
Takker! Jeg bruker også natren i te. Nå har jeg lagt inn drastiske tiltak; alt av grønt er borte, har kuttet ut te/kaffe/ost you name it. Jeg har ikke stått i ro en uke; det er 2 mndr. I dag viste vekta liten nedgang; en halv kilo. Dessverre har disse kommet og gått mange ganger i de siste to mnd. Krysser fingrene for at hardkuren virker! Korppen er merkelig; er dønn sliten i helgene - sover 11-12 timer hver natt, + noen timer på ettermiddagen. Går i døs resten av tiden; lurer på om kroppen protesterer mot det som skjer og at trettheten er et resultat av dette? Jeg er nok altfor opptatt/fokusert på mat/kosthold og manglende resultater - men hvordan i all verden greie å ikke fokusere på det når jeg venter på å gå ned?!?!
Nei; dette var nok sutring for i dag. Ha en god kveld alle sammen!!
aktivjente sa for siden:
Jeg skjønner godt at du er fortvila Dollsine! Ser bare hva en helgesprekk og 1 kg OPP har gjort med mitt humør. Har tenkt litt over reaksjonen min (orka ikke engang skrive ned alle tallene fra vekta), og kom fram til dette: når vektnedgang blir definisjonen på hverdagslykke er noe galt fatt! Dette skal jo bli en ny livsstil, og jo mer man stresser, dess mer fortvila man blir over tallene på vekta - jo vanskeligere blir det å gå ned. Det er mange som har skrevet det på forumet; la kroppen få den tida den trenger...
Skulle bare ønske det var så enkelt som det høres ut... Du har holdt ut så langt, så du klarer det nok!! Jeg håper bare at jeg kan være like tøff.
Lille34 sa for siden:
Så enig med deg, Aktivjente. Kroppen tar den tiden den trenger, og stress gjør det bare verre om man først opplever stillstand. Mener å huske at jeg leste her inne et sted om ei som handde stått stille de første fire mnd før hun begynte å gå ned, men likevel greid å gå ned over 20 kg på et år, inkl de fire første mnd. Så det er håp for oss alle:)
Dollsine, jeg synes du høres litt vel trett ut. Kanskje du skulle lagt ut egen tråd med beskrivelse av trettheten din, så får du råd fra erfarne folk her inne. De leser jo ikke vår tråd:) Fortsetter det, hadde det nok vært lurt å kontakte legen for å sjekke at alt er ok.
KattaG sa for siden:
Håper det er greit at jeg skriver spm her, men jeg får plutselig ikke lagt inn ticker på signaturen, er det noen som vet hvorfor? Får bare "invalid file" når jeg prøve å legge den til..
Fjasnissen sa for siden:
Hvilken av linkene prøver du å bruke?
Du skal bruke den øverste av de tre, og lime den inn i den store hvite ruta på signatursiden (ikke i de små rutene med link er)
KattaG sa for siden:
Der jaaa!! Taaaaakk! Har prøvd utallige versjoner, men nå gikk det finally :)
Flinkesen :D
Men altså, seriøst, nå må jeg bare spørre om noe...
Er det bare meg som synes det er litt dødt i dette forumet...? Altså, Ketolysedelen av forumet...?? :(
Jeg synes ikke det er så mange "aktive" her egentlig... Og med aktiv mener jeg ikke å sitte å skravle og synse og dele alt om seg selv og sitt liv... Men det er liksom svært få nye tråder... Litt kjedelig rett og slett... :( Eller er det bare meg som er så vant til skravlekjerringene på Babyverden at dette blir litt dødt i forhold??? Hehe :D
Lille34 sa for siden:
Hadde en "rævva"-dag i dag, kroppsmessig. Følte meg virkelig ikke særlig lekker, og ende med mørk dongeribukse og en jakke da jeg skulle ned til byen - i flere-og-tjue-varmegrader:rolleyes: Varmt, gitt... Merkelig nok, da jeg forrige sommer veide bare 6 kilo mindre enn nå så følte jeg meg ganske ok. Skulle ikke tro 6 kilo hadde så mye å si, men har man en dårlig dag, så har man en dårlig dag...:_oppgitt:
Dessuten, jeg hadde ikke forberedt meg på en varm sommerdag nå i september. Huden min har fått et litt sånn nå-er-det-lenge-siden-man-har-sett-sola-gitt-utseende, og hvit hud er definitivt ikke slankende:rolleyes: Jeg er klar for den nye, lekre vinterfrakken og mer dekkende tøy umiddelbart.
Lille34 sa for siden:
Tjaa... vært litt rolig i denne tråden de siste dagene ihvertfall, men det kan jo ta seg opp igjen. Er så ny her inne enda, at jeg vet ikke hva normalen er :) Og Babyverden er helt ukjent for meg, i og med at minstebarnet blir 11 år, så jeg kan ikke sammenligne;)
Nupsida sa for siden:
smugveide meg idag, og vekta viste 89,6!!!
Husker ikke sist jeg veide åtti å noe :D
bolleblondina sa for siden:
Jadda, nok en uke er over og det har gått forholdsvis greit (-800 g) selv om jeg bare MÅTTE drikke ØL på fredag :D
Sliter litt med matlysta (er jo aldri sulten), så noen dager er nok inntaket litt i minste laget. Men vektpila viser jo nedover så noe jeg gjør er nok riktig :) Vekttapet kunne nok vært en smule høyere hvis jeg ikke hadde vært klodens lateste he he! Går på jobb (30 min hver vei, men skal innrømme at noen ganger tar jeg bussen hjem....) og tur med bikkja (absolutt ikke i høyt tempo siden alt skal snuses på), men det har foreløpig bare blitt med det....Skjønner at jeg snart på ta meg sammen og i det minste få til et par økter med styrketrening i uka, vil jo at kroppen skal være litt "fastere" når jeg er i mål!
De neste ukene vil være preget av fristelser (les: ØL, jeg er nemlig ikke så fryktelig glad i sjokolade, kaker etc.), så det er bare å manne seg opp! Jeg skal nok holde ut med hvitvinsglasset mitt jeg :-D
Lillalill sa for siden:
Jeg også er ølhund. Det er faktisk det vanskeligste for meg også. :) Har bestemt meg for å drikke én lavkaloriøl, før jeg finner frem hvitvinen. :)
KattaG sa for siden:
Hehe, skjønner hva du mener! Virker som de som har vært her en stund kanskje har vært borti mange av de samme temaene og henviser til andre tråder... (skjønner det altså!). Vi får bli flinkere!! :):)
KattaG sa for siden:
Dere som har holdt på lenger enn meg (litt over 1 uke..) opplevde der eå plutselig bli slitne og svimle? De to siste dagene har jeg liksom vært litt slapp og sånn, ikke orket å trene osv. (Men likevel ikke i nærheten av hvordan jeg ble før jeg begynte på kuren! ) Venter på mensen, kanskje det kan være det..
Og søtsuget disse dagene tar hel av..! Drikker latte/kaffe med soya og suketter og/eller pepsi max hver dag.. :blinke:
Lignende opplevelser..?
Jeg hadde det akkurat sånn når jeg fikk mensen forrige uke. Bare bajs rett og slett... Såååååå søtsug!!!
Orker ikke trene fremdeles jeg da, og jeg er i uke 4, men jeg går laaaaaaaaaaaange turer hver dag med lillegutten da :D
En ting jeg har merket med denne kuren... Jeg har mye mere energi enn jeg har på høykarbo, MEN... Når energien tar slutt, da tar den virkelig slutt også!!! I dag gikk vi tur, ca 15 km (frem og tilbake til svigermor), og de siste 100 meterene hjem de var rett og slett et helvete! Måtte kjempe for hvert skritt jeg tok... Hadde liksom brukt opp alt!!! :(
KattaG sa for siden:
Hmm.. er det sånn det skal være da..? Jeg prøvde meg på styrketrening på mandag, en time i sal, og da følte jeg at jeg virkelig hadde lite krefter! Jeg merket jeg var sulten, så det kan være , som du sier, at når kroppen trenger mat eller man har brukt mye energi, så blir det helt tomt..
Men er det fordi man spiser for lite fett eller for lite proteiner at man ogsp kan føle seg slapp? Har ikke vært flink med grønnsaker de siste dagene..
Nokkin sa for siden:
Jeg også sliter med å drikke nok vann. Vi bør jo drikke minst 2 liter vann, men jeg er jo ikke tørst.... Og jeg syns de er vanskelig å tvinge i seg vann...
Lille34 sa for siden:
Etter 2-3 uker ble jeg mye tørstere enn jeg pleier å være, og har stort sett ikke problemer med å få i meg nok vann lengre. Om dere venner dere til å drikke 1/2 l vann til hvert måltid, og spiser 4 måltid, har dere fått i dere 2 liter i løpet av dagen:)
belino sa for siden:
Jeg var rett og slett ØDELAGT på treninga. Måtte gå ut av salen de to siste minuttene av timen fordi jeg var helt utslitt og superkvalm. :(
Medli sa for siden:
Søtsug rundt 'mensenperioden' er vel ganske vanlig? Har alltids kunnet beregne når det nærmet seg, uten å telle dager, basert på søthungeren.
Jeg har de siste dagene vært plaget av at beina 'dovner av / prikker / sovner' mye lettere enn før. Om jeg bare sitter litt uvanlig (ikke rett-opp-og-ned-stilling) så merker jeg det nesten med en gang. Og det kan til tider bli ganske ubehagelig. Trenger jo ikke ha noen tilknytning til lavkarboen, men har ikke opplevd det så pågående før.. Prøvde å søke på forumet her om det fantes tråder om det, men greide ikke finne noe.
monstermarihone sa for siden:
Jeg hadde det skikkelig sånn med treninga til å begynne med, men nå synes jeg det er bedre, er litt usikker på hvorfor, men kanskje kroppen venner seg til å forbrenne fett etterhver?
NIK sa for siden:
Hei alle sammen. Nå har jeg levd en uke på lavkarbo/ketolysekosthold. Gikk ned litt de første dagene, så kom det på igjen, så jeg står nå bom stille. Tar det ikke så tungt- Regner med at kroppen trenger litt tid til å justere seg etter en total kostholdsomlegging.
Lurer på om noen har noen gode dagsmenyer å dele med meg?
Lurer også på om noen har noen tips til noen gode salater (og dressinger) som jeg kan ha med meg som lunsj på jobben :)
hmmm sa for siden:
æsj.i dag hadde vi helsekontroll på jobben.
Der fikk jeg vite at jeg var i dårlig form, og at fettprosenten var for høy.
Jeg var i følge hennes målinger i dårligere form enn det jeg var for to år siden, noe som er tull. Da trente jeg aldri. Nå trener jeg tre ganger i uka (i 6 uker nå). Videre hadde fettprosenten steget med 10%.
jeg veier altså 84 kg, er 164 cm og hr fettprosent på 40. For to år siden veide jeg 77 kg, og hdde en fettprosent på 30. Hvordan kan det ha deg? Skjønenr ikke det helt.
I det minste roste hun meg for at jeg hadde gått ned 6 kg, og sa at de dårlige resultatene på formen, kunne komme av at ejg var i ketose (noe hun faktisk kunne lukte mens jeg sykla). (pluss medisiner jeg går på).
Er ihvertfall litt deppa.
Hvor mye må jeg gå ned for å få en normal fettprosent da? Når den er på 40 nå?
KattaG sa for siden:
Jeg er/var sukkeravhengig/avhengig av karbohydrater, så før jeg begynte på denne kuren hadde jeg søtsug konstant. Er sikker i sammenheng med det, men er bare redd for at den ikke skal gå bort igen.
Tar du magnesum?
1979 sa for siden:
Jeg har de siste dagene vært plaget av at beina 'dovner av / prikker / sovner' mye lettere enn før. Om jeg bare sitter litt uvanlig (ikke rett-opp-og-ned-stilling) så merker jeg det nesten med en gang. Og det kan til tider bli ganske ubehagelig. Trenger jo ikke ha noen tilknytning til lavkarboen, men har ikke opplevd det så pågående før.. Prøvde å søke på forumet her om det fantes tråder om det, men greide ikke finne noe.[/quote]
Jeg og er veldig plaget av at beina sovner en del etter jeg har begynt på kekolyse kuren. Jeg tenkte det fordi jeg er litt utrent eller kanskje røykeføtter Nei da, vi får håpe det ikke er nå farlig
Jeg fikk beskjed av en personlig trener på elixia, at min fettprosent burde ligge på ca 33... Nå er den på ca. 40... Jeg er 170 høy å veier 87 kg... Skal ned på 70 kilo ca, og han regnet med at da ville fettprosenten ligge på 33 % avhengig av hvor mye jeg trente. Damers fettprosent skal være høyere enn mannens pga. pupper og lår sa han så pent mens han blunket litt! :D
De har vekt som måler fettprosenten på Elixia, så kanskje jeg burde tatt meg en tur på trening igjen snart, for å sjekke... ;)
Har lite energi til overs til trening om dagen dessverre, men håper det bedrer seg snart :)
Titania sa for siden:
Har det også slik. Har lest ett eller annet sted at det er naturlig. Kroppen venner seg ikke til det nye kostholdet før det har gått et par måneder minst.
Lille34 sa for siden:
Er det noen som vet om det har noe å si hvis karboinntaket ligger under 15? Ser jeg sliter med å få i meg nok karber, og håper ikke det stopper vektnedgangen. Har omsider fått bestilt de anbefalte kosttilskuddene på Ketolyse.no. Har ikek tatt noe hittil, og ser det påstås at dette også kan stoppe vektnedgang. Her taes ingen sjanser, nei:)
Spiste noe veldig godt til kvelds.
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25155
Disse knekkebrødene er veldig gode med kremost med urter, ei skive hvitost og rød paprika oppå der igjen:p Var så gode at jeg måtte ha 4 stykker:o Til mitt forsvar var det dagens tredje og siste måltid, så jeg var litt sulten:rolleyes:
Medli sa for siden:
Jeg kjøpte et tilskudd etter en morgen med muskelkrampe i beinet (har opplevd dette tidligere selv før lavkarbo, men har vært lenge siden sist). Problemet er bare at det tilskuddet inneholder så sinnsykt med karbo.. Jeg kan kun ta en halv anbefalt dose på en dag hvor jeg er 'superflink'. Har ikke kikket etter andre tilskudd, men jeg vil ikke ha piller som må svelges hele.
Men dette med at føttene sovner begynte først etter at jeg tok tilskuddet noen dager. Muskelkrampe har jeg ikke hatt flere ganger.
Randi70 sa for siden:
Hei jeg er ny, og gleder meg til å være glad, frustrert, sint,lei meg, gi og få støtte:o
Dette klarer vi:)
Dollsine sa for siden:
God kveld alle sammen! Er tilbake etter noen dager unna forumet :). Til ditt spørsmål vil jeg svare nei; jeg ligger på 3-4 g kh pr dag nå; har vært nødt til å gå så langt ned. Ser du skriver at kosttilskudd kan stoppe nedgang; takk for tipset! Jeg har sluttet helt å ta alle tilskudd, samtidig som jeg har sluttet all annen mat enn egg, kjøtt, fisk og fett (dvs som Skaldeman). HVis dette ikke får meg i gang så vet jeg ikke! Hvis det hjelper så tenker jeg å innføre litt etter litt for å se hva det er som stopper. Merker at jeg har mistet mye vann; dette til tross for stort vanninntak hver dag :) Vann og farris <3. Ketostixen viser svakt utslag hver dag nå, og jeg regner med det er alt vannet som gjør at den er svak.
Lille34 sa for siden:
Velkommen, Randi:) Vi er nesten naboer også, ser jeg. Jeg bor 15 min unna deg, i Rock City'n:) Lykke til med lavkarbo!
Lille34 sa for siden:
Jeg har vist formulert meg litt feil; jeg mente at kosttilskuddene fra Ketolyse skal være til god hjelp for vektnedgang, og om man ikke tar kostti.. så kan det føre til en saktere vektnedgang:) Jeg bestilte produktene for to dager siden, og de kom allerede i dag! Jeg står helt stille nå, har gjort det i 2 uker. Frustrerende, ettersom jeg er så utålmodig etter å gå ned i vekt. Men ifølge de mer erfarne her inne, er det ikke uvanlig å stå stille selv etter så kort tid. Så jeg holder meg trofast til 10-15 karber ettersom kakaediagrammet i diett.no er rimelig bra i tillegg til at jeg har vært i ketose siden dag to. Det må da løsne til slutt:rolleyes:
Dollsine sa for siden:
Da har jeg nok misforstått ja:D. Lykke til med tålmodighetsprøven; for min del er den nå snart vart i 2 mndr. Holder ut ennå...
Lille34 sa for siden:
2 mndr føles nok vanvittig lenge når man har begynt på slankekur og ser for seg hvordan man skal rase ned i vekt. Man leser jo masse her inne om alle som raser ned i vekt, og mindre om de som sliter. Vi ønsker jo helst å fortelle om alt det positive, det vi har gått og drømt om, mens vi holder det negative for oss selv. For at vekten stagnerer alt for tidlig, føles jo ikke positivt for noen. Jeg tror likevel at mange har opplevd det samme, og jeg har tro på at det er individuelt hvor fort kroppen greier å ta til seg dette nye kostholdet. Planen min var jo å gå ned 10 kg til oktober, men det ser ut til at kroppen min har andre planer.
Krysser fingrene for oss begge, og for alle andre som har stagnert:)
Stå på:klem:
Nupsida sa for siden:
Herremin! Idag ser jeg faktisk hvor mye jeg har tatt av meg! jeg veier meg jo bare, måler ikke med målebånd å slikt for har det ikke. Å går bare med litt posete klær, så merker liksom ikke noe forskjell der. Men idag, når jeg skulle ta på meg mage beltet mitt fikk jeg sjokk! Før måtte jeg ha det i det andre hakket, greide å presse det inn i det tredje, men så ikke bra ut. Når jeg skulle ta det på meg idag, fikk jeg det inn i det FEMTE hullet uten problem! DEt er sykt! :D
Er så gla nå! :D
Titania sa for siden:
Gratulerer:heia::heia::heia:
Dollsine sa for siden:
Gjett om jeg hadde samme mål og tanker - som kroppen ikke ville helt være med på :eek:. Merker jo på klærne at de er blitt løsere, men det og har stoppet litt opp nå - helt til denne uka da jeg kjører nådeløst på bare fett og kjøtt.
Jeg og krysser fingrene for både deg, meg og flere med. HAr tro på at det blir, men vil så gjerne kunne fortelle om mer enn 2 kg:p - som forsvant for 2 mndr siden liksom:p
En eller annen spurte meg i forrige uke om jeg var sliten, og det stemmer - jeg var veldig sliten noen dager akkurat da innleggene ble skrevet. Sånn "helt tom"sliten. Det var helt sikkert i sammenheng med kroppens protester generelt. Heldigvis har det vært bedre denne uka, selv om det kan være tussig på slutten av dagen enkelte dager. Takk for omtanken til deg som spurte!
Lille34 sa for siden:
Så bra, Nupsida:D
Dollsine: Dagene kan jo bli litt tøffere når ting ikke går som man hadde tenkt også. Kjenner selv at humøret synker når vekta IKKE gjør det:( Har gått et par dager nå og grublet veldig over hva jeg gjør feil ettersom jeg ikke går ned. Prøver å spsie mer grønnsaker og har begynt med disse kosttilskuddene, og håper det gjør seg litt. Får ikke trimmet så mye pga sykdom, men håper jo å få opp trimkvoten litt også. Vet man ikke skal stresse med slanking, men det er jaggu ikke enkelt...
Men, vi kjemper videre, vi:D Håper du får beder dager etterhvert, Dollsine:)
Medli sa for siden:
Fantastisk! :D Har ikke gått ned like raskt selv, men merker at jeg egentlig kunne trengt et nytt belte fordi mitt gamle er for stort, evt. se om noen kan lage nytt hull i det. Kjøpte det nemlig slik at det passet på det innerste hullet (såpass 'optimistisk' var jeg i tida før lavkarbo...).
Søndag er veiedag, og på tirsdag har jeg gått en måned på lavkarbo og holdt meg i ketose hele tida! Vekta rapporterte -1kg fra forrige søndag! Er utrolig glad for at jeg enda fortsetter å gå ned, bare venter på at det skal stoppe opp eller noe slikt..
Nupsida sa for siden:
smugveide meg idag ( dårlig vane, skal snaaart slutte!) Og vekta viste 87,9. Det vil si at siden juli har jeg tatt av meg tropmpetfanfare 10 KG! :D
Lille34 sa for siden:
Kjempebra!!:D Hva spiser du iløpet av en dag for å gå ned så mye? Trimmer du mye? Litt misunnelig her...:)
tassa69 sa for siden:
Men hva er vanlig fettprosent da?? syns å huske jeg hadde 46%.....er 180, og 95kg...men jeg kan huske feil gitt...
tassa69 sa for siden:
Hmmm, vært innlagt med astmasyk gutt...og spist ikke så bra på sykehuset., mer luft i magen, mer vann i kroppen...usj og urk....
Matlei sa for siden:
Jaja...
da har jeg vært på konferanse(hotell) og det gikk dårlig... tilbake igjen på ketolyse-mat torsdag, men gikk på en liten sprekk igjen fredag i bursdag... og lørdag i godteposen sammen med ungene...Puh.. harde bud..
MEN i dag er jeg på rett spor igjen og syns det er godt å komme inn i rutinene med mat igjen :-) Har veiedag i morra og gleder meg IKKE akkurat til den for å si det sånn... Regner med jeg desverre har gått opp igjen det jeg hadde gått ned :mad: Så jeg bretter opp armene igjen og gyver løs på ei ny uke med nye muligheter :D
Nupsida sa for siden:
Hihi :D
Nei, jeg spiser egentlig ikke helt så strengt så jeg skulle gjort :P
Er litt fæl til å glemme telle karbene (les: glemmer alltid!) Pluss at jeg har en skyr til lunjs, som oftest hver dag noe som opptar en god del av karbogrensa mi, men det gjør jeg for jeg sliter med å få i meg nok iløpet av en dag :P
Drikker også en del sukkerfri brus. Trimmer ganske lite, går rundt 20-30 min hverdag til bussen til skolen. (skal bli bedre på dette!)
Men, så lenge jeg går ned i vekt kommer jeg til å fortsette sånn her.
Slapp livsstil : D
Lille34 sa for siden:
Huff da, stakkar gutten din:( Mye melmat osv på sykehuset, men kunne du ikke fått lavkarbo om du hadde spurt etter det? Håper det går bedre med sønnen din nå?
Lille34 sa for siden:
Kanskje det faktisk er det at du ikke stresser med ting som faktisk gjør at det fungerer så bra for deg? Vi vet jo at stress er en partystopper. Tror jeg skal følge ditt eksempel ei stund, og se hvordan det går:)
Nupsida sa for siden:
Jeg er litt fel ned å stresse med vekta da, når den ikke går rett vei.. men ellers stresser jeg ekstremt lite :P
Ja, du kan jo se hvordan det funker for deg :)
Er litt morro at folk misunner meg, hihi :P
Medli sa for siden:
Hva som er sunt/normalt kommer litt an på alder, disse tallene her kommer fra bruksanvisninga til fitnessvekta mi (Tanita) som måler blant annet fettprosent:
17 år
Mindre enn 16% = for lite
16% - 30% = sunt
Over 30% - 35% = for mye
Over 35% = fedme
19 år
Under 19% = for lite
19% - 32% = sunt
Over 32% - 37% = for mye
Over 37% = fedme
20 - 39 år
Under 21% = for lite
21% - 33% = sunt
Over 33% - 39% = for mye
Over 39% = fedme
40 - 59 år
Under 23% = for lite
23% - 34% = sunt
Over 34% - 40% = for mye
Over 40% = fedme
Bayone sa for siden:
Blæ. Høykarbohelg de lux. Tenkte det kom til å skje for vi skulle tilbringe mye tid i bil i tillegg til to overnattinger uten tilgang på skikkelig kjøkken. Det ble pizza, potetskruer, popcorn, yoghurt, IKEA kjøttboller MED poteter og avsluttet i dag med koldtbord med loff og stort kakebord i barnedåp i dag.
Trenger jeg si at magen krangler og kroppen føles skikkelig uggen. Heldigvis hverdag igjen i mrg. Da er det tilbake til det kostholdet kroppen trives med. Eneste jeg vet at jeg ikke har mer hjemmelaget knekkebrød igjen så i mrg må jeg bake både brød og knekkebrød. Det trenger jeg for å overleve ;)
1979 sa for siden:
Off. Perfekt start på dagen
Sovna av i mårrest, glemte helt av veiinga.
Men det er da en dag i morgen å, får bare krysse fingrene på at det iallefall er nedagen.
Dollsine sa for siden:
takk for støtten på veietråden 1979! Jeg håper dette kan være starten på noe mer :p
Dårlige dager kommer og går; det er jo noe som heter blåmandag - kanskje ikke uten grunn?? Vi er jo egentlig kjempeheldige som stadig får nye dager å bryne oss på. Og nye muligheter. Lykke til med veiing i morgen!
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36559
Prøvde noe nytt til middag i dag, og det var suksess! Bør prøves ;)
Dette var nam for meg som har savnet pasta bolognese! :D:D:D
Randi70 sa for siden:
Jeg er ganske fersk på denne lavkarbokuren...eller jeg vet ikke hva jeg følger egentlig. Har lest boka til Torkil, og bruker de produktene som blir anbefalt der ( bakemix, vitaminer). Jeg tenker 0 karbo hele tiden, også får jeg i meg noe selvsagt. Men hvordan vet jeg hvor mye karbo jeg får i meg????
Det står jo på varen man kjøper hvor mye d er pr. 100 gram, men jeg spiser jo ikke en hel pakke pålegg hvert måltid???
Et eksempel. Her er dagens meny...så langt.
Frokost : Et egg
Lunsj: To skiver lavkarbobrød med majones og okserull
Mellommåltid: Et kokt egg
Middag: Laksefilet i rømmesaus med blomkål og brokkoli.
Dette er så lang idag....regner med det blir en skive til kvelds med ost e.l.
Får jeg da i meg nok karbo, eller for mye???
Noen sier jeg skal veie maten, ser ikke helt poenget med det. Det er jo Grete Roedefilosofi hvor de teller kalorier...her teller vi jo ikk kcal.
Jeg passer bare på å holde meg unna frukt,sukker,mel,melk,potet og andre grønnsaker som vokser under jorden, pasta og brød.
Sikkert dumme spm, men jeg lurer alikevel :rolleyes:
Randi :
Det er akkurat derfor du skal veie, fordi du ikke alltid spiser akkurat 100 g av noe!!! ;)
F.eks om du spiser 4 skiver agurk oppå kjøttpålegget, som utgjør ca. 20 g, så må du finne ut hvor mye 100 g inneholder, og så dele og gange... :)
Hvis ikke har du jo NULL kontroll på kh inntaket da...?
KattaG sa for siden:
Hjelp meg folkens... jeg har blitt så lei!! Føler jeg spiser det samme hele tiden.. Avokado har jeg totalt stopp på, klarer ikke få det i meg. Det har gått i kjøtt og blomkål mos til middag, med saus av ost, fløte og krydder... :( Huff, nei, skal skjerpe meg, kan lage pizza osv, men må bare lufte frustrasjonen min litt. Har lyst på all mat for tiden! Boller, pasta, knekkebrød! Har bare gått ned 300 gram denne uken :confused: Men skal ikke gi opp!!
Jeg lurte litt på disse partystopperne.. hvorfor er det partystoppere egentlig? Sånn som meieriprodukter? Hva er grunnen?
Ellers, går det bra med dere andre, får dere trent?? Får ikke det jeg.. Er det noen som merker at veknedgangen forbedres mye med trening?
nina75 sa for siden:
Har akkurat nå hatt en fantastisk kveldsmat! Jeg har funnet noen kjøttboller som bare inneholder 2 karber pr 100 gr (kyllingkjøttboller fra den stolte hane kjøpt på ica). :D. Noen kjøttboller, litt gulost og salatrester. Super mat!
Randi70 sa for siden:
Jaaaaa.......endelig noe som er like matlei som meg. Jeg også sliter vannvittig. Føler jeg lever på kyllingfilet og laks.
Jeg er redd jeg ikke får i meg nok fett. Jeg er drittlei egg og bacon.....og fløte klarer jeg ikke i annet enn en skvett i sauser. Idag klarte jeg å bruke seterømme til laksen, men syns d e kvalmt med mye fett faktisk. Hva kan jeg spise for å få et fett-kick???
En pose Bacon-crisp unner jeg meg i helgene...det kan jeg faktisk like.
Men jeg tror vi alle går på en matlei periode...så det er vel bare å være kreativ og ikke mnst finne tid til det i en stressende hverdag med uger, jobb og aktiviteter :-)
KattaG sa for siden:
Ja ikke sant..! Jeg sliter med å få i meg for mye karbo tror jeg.. Jeg teller ikke :eek: Men tror jeg har en grei oversikt. regner du ut? De kaffelattene ute med spyamelk er litt skumle.. Klarer ikke la være å kjøpe.:rodme: Nei, liker du avocado da? Med reker og majones? da blir det en del fett.. Hmm.. Kommer bare på fet ost, fløte og bacon :cool:
Dere som sliter med å få i dere nok fett, har dere vurdert cocosa...? Kokosfett som fås kjøpt i helsekost... Jeg vurderer å kjøpe det nå, for jeg har ikke fullt så stor vektnedgang som jeg håpet på...
Vet at flere har hatt vellykket resultat av å spise 1-2 ss på kvelden så fettforbrenningen får seg en skikkelig boost i løpet av natten ;)
Ellers har jeg fått dilla på fløtegratinert avocado som tilbehør til middagene... Bruker en liten ildfast form (sånne som egentlig er til creme brulèe), kutter 1/2 avocado i biter, krydrer med salt og sitronpepper, heller over litt fløte og topper med masse ost :D Kjempegodt, og en fin fettkilde :)
Randi70 sa for siden:
Reker og majones spiser jeg om dagen + litt ridderost. Er ikke så glad i Avokado, men d hørtes godt ut :-)) Kokos er ikke et alternativ for min del...jeg liker ikke noen form for kokos. Må prøve å kutte ut matfløten og bruke kremfløte tror jeg....kanskje litt mer feite oster. Bacon liker jeg jo, men er så lei egg. Kanskje fløtegratinert grønnsaker med bacon er en idè??
Jeg har ikke regnet hittil, men tror jeg har en viss oversikt. Spiser lite av alt egentlig. Har sluttet å spise meg så mett at jeg sprekker...spiser til jeg er passe mett, og heller flere måltider om dagen.
Men hva mener der om farseprodukter som fiskekaker, pudding, kjøttkaker osv?
Lille34 sa for siden:
Det så ganske godt ut, så det må prøves:D
Vi spiser mye farseprodukter hjemme, men jeg lager de selv fra bunnen av, slik at jeg vet hva de inneholder... Det meste du får kjøpt i butikken inneholder både hvetemel, potetmel og annet man ikke bør spise i lavkarbokost... Jeg bruker jbkm, bakemix eller soyaprotein som bindemiddel istedet for mel, og det funker kjempefint! :)
Lille34 sa for siden:
Har aldri falt meg inn at det kan være lurt å spise noe ekstra fettholdig på kvelden, men det er kanskje ikke så dumt? Den avocadogratengen din så veldig god ut, så da har jeg enda et alternativ til tilbehør. Det blir liksom de samme tingene hele tiden...
Dollsine sa for siden:
Grunnen? Ja si det? For enkelte kan noen matsorter sørge for å stoppe all vektnedgang. Jeg har lest en del om emnet (siden jeg har stått i ro så lenge), og ser at for noen er det tomat, andre ost, light brus osv. Jeg vet ikke hva som er mine partystoppere, men lever nå kun på fett, kjøtt, fisk og egg - og tenker å innføre en og en matvare for å se hva det er.
Dette visste jeg ikke! Men....hvordan inntar du cocosa? Det er jo i fast form? Tips mottas med takk! Og jeg iler avgårde og kjøper meg et glass ;)
Det finnes 2 typer. En er til matlaging (steke, bake), mens den andre kan du ha på skiven eller spise rent. Ser for meg at det blir rimelig seigt å spise rent, men ned går det vel på et vis... En får holde seg for nesen så en ikke merker smaken :heia:
Lille34 sa for siden:
Tror nok ikke det hjelper å holde seg for nesen for å ikke merke smaken, ettersom at smaksløkene sitter på tunga:) Lukta vil du derimot ikke merke da;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.