Nupsida sa for siden:
Såå mye har jeg gått ned siden jeg begynte på kuren:
www.sfk-laken.com/images/KarpeThomas12kg.jpg-for-web-LARGE.jpg
Nupsida sa for siden:
Såå mye har jeg gått ned siden jeg begynte på kuren:
www.sfk-laken.com/images/KarpeThomas12kg.jpg-for-web-LARGE.jpg
nina75 sa for siden:
Så flink du har vært...;)
Nupsida sa for siden:
Takk :)
Medli sa for siden:
Haha, det var en artig måte å illustrere nedgangen din på, Nupsida! Absolutt mye å være stolt av der.
I dag fikk jeg se at 75kg-grensa ble passert! Har hatt vekt-fobi i en del år nå så vet ikke helt sist jeg lå der. Men for 4 år siden var jeg vel omkring 70, gleder meg selvsagt vilt til å bikke ned på 6X-kiloene.. Går ikke så superfort, men går i alle fall rette veien, nedover. :P
kineserbolle sa for siden:
Jeg er her!
Ville bare innom å oppdatere - Jeg er fortsatt på lavkarbo, ketolyse - men er ikke i form for tiden og så lei egg at jeg har vanskelig for å finne interesse for oppskrifter og det å lage mat. Så det går i litt enkle ting og definitivt for mye søtningstoffer og nok også for mye fløte, rømme og ost. Vekten står stille og jeg har ikke orket å veie meg på ganske så lenge.
Fortsetter på lavkarbo frem til vi reiser vekk til Jul - blir borte til midten av januar hvor jeg da begynner på igjen med ny kraft og giv!
Er inne og leser innimellom - heier masse på dere!!!
Dollsine sa for siden:
Heia! Jeg er også bare innom og heier! Jeg har ikke tatt pause fra lavkarboen, kun fra Skaldemansvarianten. Det ble for ekstremt og ga ikke resultater etter 4 uker. Da tenkte jeg at jeg går tilbake til vanlig lavkarbo; dvs ikke brød, potet, mel, ris, pasta mv. Jeg prøver å holde forholdstallet over 1, men samtidig registrerer jeg ikke hva jeg spiser.
Dagene er blitt bedre, med mindre matfokus; og det er mye mer komfortabelt å ha det sånn. Stå på videre; så stikker jeg innom en gang i blant;)
aktivjente sa for siden:
Ser ut til å være et fornuftig valg Dollsine. Jeg er av prinsipp i mot alle ekstremvarianter.
Går fortsatt ned veldig sakte (nærmest stillestående), men ned er ned, og jeg skal leve lenge :p.
Dollsine sa for siden:
Å du verdens min hvor deilig det er å endelig møte en likesinnet! Synes å bare lese om alle som raser ned i vekt, og lite om de som meg/oss. Jeg har siden midten av juni gått ned hele 4,2 kg jeg:p. Målebandet viser liten endring og:rolleyes: MEN! Jeg har vært inne i klesskapet og funnet tak i en del klær som det er lenge siden jeg har brukt - og noen av dem passer (eller er på vei til å passe).
Kroppen fungerer bedre enn noensinne; magen går så det suser (og det er ikke vanlig kost her i gården), sliter en del med hodepine men det hadde jeg før og:o. Allergien er blitt bedre, så totalt sett har jeg det veldig bra.
Holder meg unna vekten med unntak av en gang i uka, og bruker heller klærne som suksesskritere. Spiser egg/bacon/omelett til frokost, salat til lunsj og middag med fløtegratinerte grønnsaker til middag. Kveldsmat er microstekte osteskiver med smør og ost. Godt!
Synes jeg er heldig som kan spise så god mat, og føler jeg ikke forsaker noe som helst. Baker lavkarbobrød (Har dere sett Allers denne uka; sjekk den!) og spiser det ved behov eller når det passer sånn. Gleder meg til jul og ribba og svoren; det har jeg aldri kunnet gledet meg over før. Kommer til å savne potetgullet, men det får våge seg.
Skal prøve å komme innom litt oftere; dere har vært gode å ha de siste månedene ;)
Dollsine sa for siden:
Ha ha ha; ser at jeg ikke har helt oversikten selv gitt; har gått ned 4,3 siden midten av juli:p Det er jo 1 kg i måneden det og egentlig veldig bra!Dollsine sa for siden:
Au da? Ingen her siden jeg var her sist? Jeg som tenkte meg inn for å skryte av vektnedgang. Hele 200 g siste uke:D
Men jeg har det bra. Pølsegrateng til middag i dag; Jacops baconpølser fra Meny, brokkoli, fløte m/jbk og masse ost oppå var bærre lækkert. Hvordan er det med dere; har dere funnet andre tråder? Ikke gitt opp nei?
nina75 sa for siden:
Jeg er fortsatt med... bare ikke så aktiv. Har hatt mye syke barn i det siste og tida strekker ikke helt til. Men er inne og leser litt i blant. :D
Planlegger for tida jula.. hva har dere tenkt å ha av julegodter og kaker?
Noen gode alternativer her? Jeg har tenkt å ikke skeie for mye ut i jula, hvis jeg klarer da...Men ting har gått fint til nå så det regner jeg med.
Planlegger en Sverigetur for å shoppe litt godis. Trenger litt forslag på hva som er godt og lavkarbo.
Medli sa for siden:
Når vekta tikker såpass jevnt nedover er det lite fristende å ødelegge for mye i jula. Jeg tenker å rett og slett bare bake div. lavkarbo-kaker og ting, ikke nødvendigvis julerelatert. Det eneste jeg har kjent savn etter er pepperkaker, men de sukker og mel-bombene kan man vel se langt etter. :P Ikke kommet over noen oppskrift for alternativer, i alle fall.
For min del blir jula deilig rett og slett fordi jeg får bedre tilgang til ingredienser, og kjøkken med kjøkkenutstyr. <3
Testet squash-pasta i dag, funker fett! Fint å finne flere retter som sannsynligvis kan varmes greit til middag i eksamenstida. ^^
EDIT:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16072 << Juleoppskrifter samlet i en tråd! :)
Dollsine sa for siden:
Enig med deg om at det er lite fristende. Jeg kommer til å savne potetgull; det har vært min julematfølgesvenn til julematen siden jeg lærte å gå. Pepperkaker og sånt er jo godt, men satser på å finne alternativer som veier opp for disse.
Hvordan laget du squashpasta??
Medli sa for siden:
Jeg har lagd det totalt to ganger nå, og det smaker egentlig ingenting uansett hvilken framgangsmåte jeg brukte. Men nå er det jo tradisjonelt pastasausen som gir smak til pasta/spaghettiretter.
Man tar enkelt å greit å skiver opp squashen på en eller annen måte, selv tok jeg ostehøvelen. Deretter er det nok best å la det ligge i et dørslag, så ta en del salt over, for å la fuktigheten trekke ut. Lot det nok ligge i omkring 10min mens jeg holdt på med andre ting.
Squashen trenger ikke kokes så lenge, knappe 2 minutter. Kanskje t.o.m. litt kortere for å få litt mer solid konsistens. Det er også best å la den ligge noen minutter i dørslaget når man har tatt vannet av for å unngå masse vann på fatet.
Ellers så syns jeg selv at jeg egentlig må ha godt over en halv squash for å få noen nevneverdig 'mengde' til en porsjon.
Uheldigvis 'kom jeg på' at å spise pepperkakehus er det absolutt diggeste jeg vet.. Så spørs om det blir et brudd der. :P Nå settes slikt opp heldigvis bare én gang i året.
Dollsine sa for siden:
Ha ha ha; høres ut som du planlegger en sprekk der ja! Skal prøve den "pastaen"; har savnet det selv om jeg ikke er verdens største fan.Jeg har vært på bursdagsselskap i dag; forsynte meg med en liten cm bløtekake med krem pyntet med to mandarinbåter og en halv kiwiskive. Så søtt at det holdt i lange baner. Dette klinte jeg utover fatet sånn at det så mer ut, og brukte laaaang tid på å spise det. Pratet og var aktiv ellers sånn at jeg hadde den flisa liggende lengst mulig. Syns det gikk ganske bra på den måten!
Medli sa for siden:
Vet enda ikke resultatet av 3-4 uker juleferie, bestemte meg til sist å ikke ta med fitnessvekta. Føler i utgangspunktet resultatet blir 'positivt' uansett, for dersom jeg fortsatt har gått ned noe er det jo supert! Om jeg har gått opp så er det motivasjon til ny, skikkelig lavkarbostart med ekstra trening! Om jeg har stått mer eller mindre stille, får jeg bekreftet at jeg kan ha denne kosten + litt ekstra og fortsatt holde meg stabil. :)
Meeen... Måtte bare prøve den ultimate feit-testen før jeg reiser fra familien. Det er nemlig her den fryktinngytende bunaden henger i skapet, uendret på siden konfirmasjonen. Jaggu satt den ikke trangt på lengre! Husker hvor forferdelig den var under skoleavslutninga på vgs for halvannet år siden. Ville knapt puste, og var sikker på at den måtte sys på inntil neste obligatoriske bunad-dato. Siste 17. mai valgte jeg å ta på noe annet, siden det virket ork å dra med seg en for liten bunad til hybelen. :P Men i år skal den sannelig bæres med stolthet! :)
Husker ikke hvor mye jeg veide omkring konfirmasjonen, men var absolutt ikke spesielt overvektig, om så fall bare helt på grensen mellom normal BMI og 'overvekt'. Det er noen kilo igjen til det punktet, men allikevel deilig å få slik bekreftelse på at kroppen har blitt mindre. :)
Nupsida sa for siden:
Hvordan går det med dere auguststartere? :D Oppdater meg! ;)
Nupsida sa for siden:
Er det noen av dere auguststartere igjen her?
Hvordan går det med dere? :)
marjusen sa for siden:
Jeg er igjen værtfall. Går veldig bra her. Stått litt stille på vekta rett etter jul og ut januar, men for en drøy uke siden begynte vekta å tikke nedover igjen. Så nå er jeg snart under 100 for første gang på veeeldig lenge.
Flere som er igjen her?
monstermarihone sa for siden:
Jeg er her:) Går veldig bra, bortsett fra forrige uke som gikk ganske dårlig. Men nå er det ny uke:)
Nupsida sa for siden:
Så bra! :D
Dollsine sa for siden:
Jeg er også her....
Medli sa for siden:
Er kommet meg fint ned i 6x-kiloene nå, men sliter litt med sjokoholisme.. Har siden januar -alltid- hatt en eller annen bakst (brownies, kokosbollekake, sjokolade+peanøtter-konfekt) tilgjengelig.. Og spist på.. Brownieskaka ble borte i går, og nå fikk jeg lyst til å lage sånn peanøtt-ting igjen. Fant ut at jeg skulle sjekke vekta, for å forhåpentligvis få nok tilbakemelding om å skjerpe meg. Hadde kommet meg ned en halvkilo på to uker, som er saktere enn jeg gjorde før, men samtidig er det jo nedgang.. En kilo i måneden er litt kjedelig om man vil klare 5+ til mai/juni. :/ Er redd peanøttene og sjokoladen vinner i dag, men får prøve å satse bedre etter der igjen (det tenkte jeg jo ikke mens brownieskaka stod i kjøleskapet, neeeida... sukk).
Ironisk nok spiste jeg kun slikt 1 dag i uka mens jeg ikke gikk på lavkarbo alle tidligere år. :P Får vurdere kromtilskudd..
marjusen sa for siden:
Du har ikke prøvd å øke fettinntaket da? Jeg pleier å starte dagen med en skikkelig digg bringebærsmoothie med MASSE olje oppi. Kan fint ta oppi 50-60 gram med olje uten at det smaker noe som helst.
Også tar du ett par egg og litt cottage cheese.
Det gjør at jeg ikke har lyst på sjokolade og søtt lenger, men så fort jeg ikke får i meg nok fett kommer lysten på kvelden etter noe søtt.
Marius
Medli sa for siden:
Har tenkt litt på det også, men vil ikke si jeg merker noen større forskjell de dagene jeg spiser mer fettholdig frokost.
Men 'vet' egentlig viljestyrke burde holde, det er som regel snakk om å venne seg av ting. Vanskelig i kanskje 1-2 uker men så gir det seg, av erfaring. :)
marjusen sa for siden:
Sant det altså. Bare at jeg har ikke den viljestyrken selv. Så jeg hadde nok gått på en smell eller to hadde ikke lysten blitt borte hos meg med mye fett i kosten;) hehehe...
Men det er jo mye bedre at du "skeier" ut med lovlige tinge som ikke har så mye karbohydrater da. Slik som i morra skal jeg feire ett års dag til dattera mi, så da blir det nok sukkerfri sjokoladekake her i heimen også:D
Marius
Dollsine sa for siden:
Hei; kan du tenke deg å dele oppskriften på smoothien?
marjusen sa for siden:
Klart jeg kan det:D
100 gram cottage cheese som kjøres helt glatt som krem med stavmiksern
70 gram fryste bringebær
20 gram fryste bjørnebær*
0,5dl fun ligth saft (Jeg har smakt både bringebær og flere smaker her, de fleste går nok bra tenker jeg;))
2 egg
40 gram smaksnøytral dressing olje
Alt blandes i en blender og kjøres på full guffe før den nytes:D
Nam nam
nina75 sa for siden:
DA... er jeg igang igjen. Juleferien ble utvidet med et x-antall uker... og noen kilo. :mad: Men nå er jeg igang igjen! Klar for de kiloene som ikke gikk bort i høst.
Er det fortsatt mange auguststartere her??
Hvordan går det med dere?
Jeg trenger litt motivasjon til å komme ordentlig igang igjen.:rolleyes:
aktivjente sa for siden:
Jeg har hatt meg en slags "pause". Har stabilisert vekta perfekt, tross en god del utprøvelser i karboverden (uten å ta helt av da).
Nå er jeg også klar for en ny runde :D Lurer på om jeg skal starte med tre "nilleuker", eller bare vanlig ketolyse hvor jeg holder meg unna alle utskeielsene:rolleyes:
Jeg heier på deg Nina 75
nina75 sa for siden:
ju hu.. da er jeg tilbake der jeg var før jeg hadde min laaange juleferie:D
Nå kan det bare gå en vei... videre nedover..
aktivjente sa for siden:
Jeg er godt i gang igjen;) . Har mista noen vannkilo, men venter litt med å justere tickeren til jeg ser at det faktisk går nedover. Krysser fingrene både for deg og meg!!
Nupsida sa for siden:
Da er jeg tilbake etter en uke i london med total pause fra lavkarbo. Merker det skal bli godt og komme igang igjen! :) Hadde en eggemelkkakao til frokost idag, og ble så altfor altfor mett :S
nina75 sa for siden:
Heisann!
Tenkte bare jeg ville si at jeg er kjempe imponert over deg Nupsida. Var inne på bloggen din i går og den er jo kjempeflott. Også har du hatt en utrolig vektnedgang!
Det er inspirerende å lese for meg som ikke har gått ned like mye, men som har et mål om en del flere kilo.
Hurra for auguststarterne!
:D
Nupsida sa for siden:
Tusen takk! Så morro at folk leser bloggen min! :D
Er veldig fornøyd med vektnedgangen min, men har stått på stedet hvil (annet enn ett par kg opp, ett par kg ned) Så håper på at det snart løsner igjen!
Lykke til videre med dine kg! :D
aktivjente sa for siden:
Jeg tror du har glemt noe; det kan ta opp til 4-5 uker før kroppen får til ketogen forbrenning skikkelig:o
Dessuten skriver mange her inne at andre oppstart kan gå tregere. Ikke har vi samme utgangspunkt som første gang heller :p så det er vel ikke rart at vekta ikke raser nedover??
Du har vært så flink Nupsida :D så dette klarer du!!
Nupsida sa for siden:
Åjo, det er jo sannt! Hadde helt glemt det vekk jeg! :O
Håper bare det løsner snart! Vet jo at dette funker, men er så tungt når ting ikke går akkurat som jeg vil det skal gå :P
Tusen takk søte deg! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.