Tusen takk for det :) Kjekt å ha en plass å skrive!
Jeg har gått ned 12,1 kg (merkelig hvor viktig det er med desimaltall :cool:) siden februar, vil anta at sikkert 8-9 av de har jeg gått ned etter at jeg begynte på atkins(hadde ikke vekt når jeg bodde i USA, så er litt ca på når jeg gikk ned hva der borte). Så det synes jeg er veldig kjekt da. ;) Jeg ønsker i hovedsak å gå ned ca 7 kg til, da tror jeg at jeg er fornøyd for denne gangen. Men det vet jeg jo ikke før jeg er der :p
Tenkte jeg skulle komme med et lite tips jeg har funnet ut av de siste dagene. Jeg koker meg tevann til de fleste måltid, slik at når jeg er ferdig å spise koser jeg meg med en kopp te i stedet for å ville ha dessert. Funker for meg ihvertfall. Chai-te med fløte er supergodt!
Heia alle sammen, vi er flinke som svømmer mot strømmen og står på :heia:
Selv om det ikke alltid går akkurat slik vi vil :hest:
Arrrgh jeg står også bom stille for tiden.... Har vært på 94-tallet i snart 3 uker! Holder ut altså og ketostixen gir utslag, så det er vel bare en kneik jeg må over. Men neste uke er det danmarksferie og bryllup, regner med å skeie ut litt da, så kanskje det blir en slags karboboost på meg da...
Enten det eller kjøpe meg en graviditetstest, man vet jo aldri hehe
Tusen takk for gode ord :) Jeg skal vise meg nicket mitt verdig. Klarte å stå i mot smågodtet i går (det lå litt i en pose i skapet, datterns rester etter lørdagen - det havna i søpla - godt tilgrisa av kaffegrut og middagsrester - hahahaha). I dag har jeg pøst på med vann, har tissa et par ganger i timen minst - så kvitter meg ihvertfall med vann - håper det skal synes på vekta i morgen :)
Samme her.... før ferien (månedsskiftet juni/juli) var vekta 75,8, - i dag var den 75,3..... (100 gram unna bestenoteringen) Og imellom der har den vært helt oppe i 77,6!! Ikke mye å hoppe i taket for det heller. Halvkiloen ned på 5 uker lissom.... Men vi gir oss ikke, - gjør vi vel? ;)
Burde vel begynne å trene litt igjen, - men det var den derre dørstokken, - den er så HØY...
Vi gir oss aldri! Forrige onsdag var jeg på 93-tallet (eneste gangen) og har svømt i dag. Hvis det hjalp og jeg er på 93-tallet i morgen også er onsdagen min offisielle veiedag!:)
Da krysser vi fingrene for flotte tall i morgen! Nye bestenoteringer?? ;)
Jeg sender minstemor på ferie i morgen, - og blir da helt alene til søndag. Så da tenkte jeg at jeg skulle være litt flink og veie og skrive ned ALT jeg spiser i noen dager, og føre det inn på diett.no - kanskje jeg får en aha-opplevelse? Synes liksom ikke jeg kan drive og veie, telle karber, protein, fett og kalorier og styre verre med to tenåringsjenter rundt meg, - som er utrolig fikserte på utseende og livredde for "love-handles".... (de er syltynne begge to!) Men nå som jeg skal være alene kan jeg jo tenke bare på meg selv?? :D
Synes liksom ikke jeg kan drive og veie, telle karber, protein, fett og kalorier og styre verre med to tenåringsjenter rundt meg, - som er utrolig fikserte på utseende og livredde for "love-handles".... (de er syltynne begge to!) Men nå som jeg skal være alene kan jeg jo tenke bare på meg selv?? :D
Jah, - det tror jeg jammen jeg gjør...
Jeg er enig med deg der, best å trå litt varsomt. Jeg har prøvd til tider å skrive ned, men jeg synes ikke det hjelper meg så mye. Eneste det fører til er nesten at jeg spiser mindre grønnsaker for de drar opp tallene så mye :rolleyes: Forsøker å spise grønnsaker til hvert måltid og ikke bytte det ut med andre litt mindre gunstige karbohydratkilder.
Mailin: Flinkas! Bare husk at musklene kan ta opp mer vann etter trening, så man kan veie litt mer etter man har trent. Men det virker jo uansett, man vil jo helst være fast i fisken når man først er blitt slank :D
Mye bra resultater her! Og jeg tror vel jeg kan si at jeg føyer meg inn i rekken.
På mandag var det ny veiing. Da stod vekta på 96,9. Min beste på 4 år. Det er nå ned litt over 9 kg siden mai! Det begynner jo å bli litt :) Og ca 18 siden mitt aller tyngste.
SÅ flott Mailin!! :) Det var bra deilig å se det 3-tallet, tenker jeg. ;) Og jeg VIL se 4-tallet før gubben er hjemme fra Nordsjøen!!!
Kjempebra resultat på deg og, Hevingen! Så inspirerende å se at dere går ned!
Ikke fullt så flott her.... 75,5, - opp 200 siden i går. Men jeg har ikke veiedag før fredag, så jeg får klemme på. Burde trene litt, jeg vet det.... Kanskje jeg tar en rask gåtur når jeg har sendt avgårde jentungen?
Jeg har hele tiden bestenoteringen på tickeren ja. Det blir et lite "minimål" i seg selv, synes jeg. 300 over pers i dag..
Var kjempedeilig ja! Hm da oppdaterer jeg også tickeren igjen med bestenoteringen (ikke den fra søndag da jeg var nede i 92,5 pga øl og vin altså hehe)
Du klarer helt sikkert 4-tallet før helgen hvis du trener og drikker vann, stå på!!
(eller kanskje trikset er å drikke noen glass hvitvin dagen før veiedagen:D)
Jeg kan også oppdatere tickeren min. Minus 500 g. Nå begynner det å skje ting, endelig. Total vektnedgang siden mai (1,6 kg) er jo ikke noe særlig å skryte av, men magen har blitt... holdt på å skrive flatere, men ordet "flat" har jo ikke noe med min mage å gjøre.... magen har blitt mindre bollete.
Forhåpentligvis kan jeg trekke fra enda mer på tickeren på mandag. Gleder meg allerede!
Så bra Vatti!! Endelig løsner det for deg, - og nå skal du se det bærer "utforbakk" med deg.... ;) Vektmessig altså! Så moro! (og gjett om du fortjener det, etter å ha holdt ut så lenge uten å gi deg!)
Da er ferien snart ferdig og jeg må innrømme at det har blitt 3 is i løpet av disse tre ukene og 3 kvelder med jordbær og fløte (litt store posjoner) :rodme: og Fedonbrød til frokost. Ellers har jeg vært flink.
Gikk på vekta i dag og har gått ned 1,5 kg men har ikke veiedag før på mandag. Er kjempefornøyd. :) Tilsammen 8 kg siden 14 mai og er halvveis til målet.:heia:
Jeg sto stille i over 3 uker så å se at vekta fremdeles går ned nå er godt.
Så fantastisk bra!
Skal selv på ferie neste uke, og vet at det kommer til å bli en del utskeielser. Blir vel sånn i bryllup i danmark hehe.... Og å dele hytte med et annet par, og spise middag med andre blir vanskelig med et lavkarbo-kosthold vet jeg...
Ny bestenotering i dag :) I dag stoppet vekta på 81,7 - 700 gram mindre enn i går - og 2 kg mindre enn mandag, var nok mye vann ja - men altså - 81,7 - Det betyr at det bare er 1,8 kg til jeg er under 80. Sist jeg gikk ned i vekt var etter jeg fikk barn - altså for ca 4 år siden - da gikk jeg ned 18 kg - da var bestenotering 77,7 kg - nå ser jeg det i en ikke fjern fremtid :D
Totalt nå: 6,7 kg, på 2 måneder og noen dager (med 4 uker ferie i midten) Er godt fornøyd jeg :)
Veldig moro å se at det er gode resultater på så mange - Gratulerer så masse alle - vi er dødsflinke - nå er det fart i maistarterne .. .
Jeg rir på bølgen jeg og, - offisiell veiedag i dag, og resultatet er: 74,5!!! Jippiiii! ENDELIG er første delmål nådd og jeg fikk se 4-tallet! (de siste hundre gramma satt langt inne...... :P )
Åh så bra!!! Gratulerer!:) Tenker det var deilig ja!
Jeg står fortsatt bom stille. Har drukket vann i dag til den store gullmedaljen, og løper på do et par ganger i timen.... (litt irriterende når man er på jobb siste dagen før ferie og har 1000 ting å gjøre men)
Håper på bedre resultater i morgen og en real karboboost til neste uke:D
Gratulerer Mailin!!! :) Så moro! :heia:Dette går rette veien!
Burde nesten ha feira med et vinglass i kveld, - men jeg skal på Gardermoen og hente to tenåringer som kommer hjem fra Kreta klokka TRE i natt, - så det skjærer seg.... hehe.
Såå bra mammamiia :)
Selv sto vekta på stedet hvil for min del, men det er SÅÅÅÅÅ utrolig mye bedre enn sist mandag, da den viste 1,8 kg opp :) Så jeg regner med at jeg får ny minstenotering i løpet av uka, snart nytt 10-tall :)
Har gått ufattelig tregt her i gården, med skoleferie som ALDRI tar slutt, er
det ikke så mye produktivt jeg får gjort for meg selv. Har to unger som
ikke kan overlates til seg selv en stund - og da blir det ikke så mye å få gjort.
MEN jeg har allikevel en ny bestenotering uten trening i juli til nå -6.8kg:ja: :heia: Så når jeg kan kjøre ungene på skolen er jeg tilbake til et bedre aktivitetsnivå igjen. :heia:
Så godt at det endelig løsner for deg, Vatti. :) Du skal se kiloene kommer til å renne av deg jevnt og trutt nå framover. ;)
Kjempebra, Lill-B. Veldig bra resultet i ferien!!
Og jammen skal det bli "godt" å komme inn i hverdagen igjen. For min del synes jeg det er lettere å følge dietten da. Jeg skal på 1,5 ukes ferie fra mandag, - og jeg er fryktelig spent. Vi skal bl.a. innom min svigermor, - og jeg VET hun har kake klar til vi kommer. Vi skal feire hennes 80-årsdag litt på etterskudd, - så jeg vrir hjernen min for å komme unna en megasprekk. (enda hun VET at både mannen min og jeg går på ketolysekur....) Men kanskje jeg skal unne meg en sprekk akkurat den dagen? Sprakk så det sang sist vi var der og....
Men i dag er det go'nytt på hjemmefronten: Må oppdatere tickeren min igjen, - ned nye 300 gram siden sist. :) (og bare 200 gram unna halvveis!!)
Så bra det går med alle!
Selv er jeg tilbake fra 1 ukes ferie i danmark, hvor jeg spiste og drakk hva jeg ville. Visste jo det kom til å bli en nedtur å gå på vekta, og det ble det jammen også... opp over 2,5 kg! Men, det var det samme etter forrige sprekk og da gikk jeg ned igjen veldig veldig fort (3,5 kg på en uke!) så håper på det samme denne gangen! Får være litt ekstra flink, drikke mye vann, være i aktivitet og ikke ha noen sprekker så ordner det seg nok!!
Lykke til i uka som kommer, Mailin! Så får vi håpe det går like greit denne gangen. Du koste deg sikkert veldig i Danmark, så da får du heller ta en litt streng uke nå.
Takk takk!:)
Ja det ble myyyye øl og vin, burgere, brød, pommes frittes, chips, snop osv. Tenkte ikke noenting over hva jeg spiste men etter som uka gikk følte jeg meg bare mer og mer pløsete og gledet meg til å komme meg hjem og begynne på'an igjen!:) Dette skal gå bra!
Jeg fikk mensen før helgen, og gikk umiddlebart opp halvannen kg - men i dag da jeg gikk på vekta hadde jeg ny minstenotering - riktignok bare 100 gram, men likevel :)
I tillegg har to personer i dag, uavhengig av hverandre, sagt til meg: "Har du gått ned i vekt eller? Du ser helt annerledes ut" Har ikke sett dem på en måned, så ting har jo skjedd siden sist - ble jo såååå glad :)
Hevingen; knallbra :) Flink er du :)
Mailin: skal se neste veiedag blir enda bedre ja :)
Her har jeg dessverre bikket utav ketose, og jeg aner ikke hvorfor. Skulle teste med stix i går kveld og regnet med at den ble lys lilla som alltid - men nei, den var kritthvit. Testet en gang til med samme resultat. Og jeg vet ikke hva jeg har spist. Jeg mistenker at det kan være dip'en jeg hadde til mine ostestenger og agurkstenger... Irriterende er det iallefall. Når jeg første skulle ut av ketose kunne det iallefall ha vært pga en diger pose med smågodt, noen halvlitere eller en diger softis!
Så i dag har jeg spist ost, egg, ren kylling og andre ting jeg vet er helt sikre, så får vi håpe at det ikke tar så lang tid før jeg er tilbake i ketose.
Og det intensivkurset jeg har meldt meg på er selvsagt utsatt fra 16. august til 16. september. Og jeg som var så motivert!!!
Gratulerer!!!
Jeg raser ned, nå er jeg bare 300g til det jeg var før jeg reiste. Altså 2,3 kg på bare 3 dager! Skal jo ikke være mulig det men sånn er det ihvertfall!:D Håper på ny bestenotering i løpet av helgen eller tidlig neste uke!
Ojojoj :) Det raser av :) I dag kom jeg for sent på jobben - for jeg måtte prøve klær - et skjørt som jeg ikke fikk igjen glidlåsen på i det hele tatt på 17. mai - nå får jeg det på og det sitter pent :) Jeg måtte også prøve en shorts jeg kjøpet i fjor, uten å prøve, for den var så kul - har aldri brukt den - men har nå pakket den med meg til hyttetur i helga, for nå sitter den :)
7,9 kg totalt nå - halv kilo til, så er jeg under 80. Jeez, dette er så moro :)
Så flinke dere er! Morsomt med klær som plutselig passer. Kom selv på at nå kan jeg sikkert bruke igjen noen kjoler jeg kjøpte for noen år siden når jeg skal noe fremover. Skal i bryllup i oktober, og har kanskje en nesten ubrukt kjole i skapet!
I dag har jeg gått ned 1,4 kg fra forrige uke! Hurra. Det synker nedover, og det er herlig.
OJ! Sååååå flott å se at det løsner for dere! :) Dette skal vi klare, dere!
Jeg er akkurat inn døra etter et par ukers ferie... (og med et par kjempesprekker.....) Så jeg er superspent på vekta i morgen. Regner med jeg har gått litt opp, -men håper det ikke er for mye...... :veitikke:
Takk for oppmuntringen! ;) Ja det håper jeg da virkelig. Drikker vann så det tyter her nå, - og håper det gjør susen. Dessuten er det vel snart tid for tantebesøk, -selv om hun kommer relativt uregelmessig for tiden........ (ikke ringer hun og sier i fra på forhånd heller........ :rolleyes:)
...og jeg må være kjerringa mot strømmen.... for her er det OPP en kilo fra i går til i dag. Håper det er mens i anmarsj som gjør det...... og så jeg som drakk 3 liter vann + mye kaffe og litt rødvin i går........
Jaddaaaaaa! :rolleyes: Nå er jeg nesten nede igjen, - kun 600 gram til minstenoteringen.
Merkelig med disse vektsvingningene du.... jeg har en mistanke om at jeg har drukket litt lite i ferien (les:vann) og at kroppen derfor tviholdt på det vannet jeg drakk førdagen.... (og slipper igjen nå...) Så får vi se da, - om jeg er like heldig (flink) som deg, Mailin, og at vekta begynner å rase nedover hos meg og. :) Håper det.
Mammamia - jeg har laget en lapp som jeg har hengt på kjøleskapet jeg - der står det: "Husk hva som skjedde da du tok en karbohelg sist". For det gjorde jeg sist helg, og da jeg kom hjem hadde jeg rast opp over 2 kg,. og jeg har brukt en uke på å komme meg ned på minstemålet mitt igjen - så nå er jeg der jeg var fredag for halvannen uke siden. NÅ i helga har jeg vært flink, har holdt meg til min spiseplan, og har tenkt å gjøre i uoverskuelig fremtid, for jeg VET jo at det er da det funker :) Nå gleder jeg meg til å komme til et nytt titall :) Ha en fin uke alle :)
uff det er noe med lørdagskosen altså.... Jeg ble helt despo etter sjokolade på lørdag. Skulle se film, var alene hjemme, tente stearinlys og det regnet ute. Men ingenting godt på bordet!
Despo som jeg var kjørte jeg langt om lenge til jeg fant en butikk som var åpen og som solgte sukkerfri sjokolade.
Jeg gumlet og gumlet.
Takk gud for at jeg var alene den kvelden! For maken til trompetkonsert i stua der etter at 1,5 sjokolader var inntatt! Til og med katten ble skremt! Det der er jammen meg ikke noe man kan spise i sosialt lag, men må gjøres helt på egenhånd hvis det absolutt skal gjøres. (og denne gangen var det helt nødvendig, veldig synd på meg den kvelden.)
Men altså, det frister ikke noe særlig å gjøre det igjen hehe.
Jepp. Tror jeg har lært nå. Hehe. Den ene sprekken var forøvrig planlagt lenge (Svigermors 80-årsdag) Men den andre (eller egentlig den første) ble litt impulsiv... Vi var på hotell i Geiranger, - med middagsbuffet - noe som er helt genialt for oss lavkarboere, var kjempeflink med fisk/skalldyr og div egg til forrett, stek, biff og blomkål til hovedrett og oster til ettermål.... men så lyste dessertbordet opp, - og jeg så en SVÆR rosa bolle med TROLLKREM i! Og trollkrem har jeg ikke spist på 20 år minst - så det ble en for stor fristelse. Og da jeg skulle sprekke likevel, - så leste jeg på hjemmelaga karamellpudding med karamellsaus (!!) og sitronfromasj i samme slengen! OG SÅ VAR DET IKKE TROLLKREM - MEN BRINGEBÆRKREM! :sint: Kjempeskuff - og totalt bortkasta sprekk. Jaja. Har lært ja. :) Men jeg blir ikke uvel av karbosprekker jeg da, - dessverre kanskje..... I helga blir "utskeielsen" bacongull og rødvin!! NEMLIG! :cool:
På tide å oppdatere tickeren min igjen :D Akkurat 80 stoppet vekta på i dag, det betyr at det er bittelitte gran som skal til før jeg er på et nytt titall :) JIPPI!!!!
Gratulerer med ny bestenotering Frøkengiraldriopp! Kjempebra!!! :)
Det er nok bare vann Mailin, - ingen legger på deg 1 kilo fett over natta vettu. ;) Spent på neste veiing hos deg.
Her går det sakte men sikkert nedover etter ferien, - nå er det kun 300 gram til jeg er der jeg var før utskeielsen :) Og sååååå...... håper jeg på ny bestenotering snart jeg og. :) Te hælga kanskje.....???
300 gram går fort Mammamiia:) Det er jeg et levende bevis på.
Og mailin - det er garantert vann - denne uka har jeg pøst på med te, vann, litt funlight og det funker :)
I dag jumpa vekta under 80 - og stoppa på 79,3 - jeg bare smiler i dag jeg :) Det går så bra, og jeg er så glad for denne ekstra motivasjonen før hyttetur i helga. Var i bursdagsselskap hos ei venninne i går kveld, og sa pent nei takk til alt av kaker, drakk bare te, og det var egentlig greit. Belønningen fikk jeg i morges :)
hurra, hurra, hurra :)
Så bra, mammamiia :) Gratulerer med minstenotering :) Gleder meg til jeg kommer dit - er ikke så langt unna. Har holdt meg stabilt på 79,3 siden torsdag nå, og er veldig fornøyd med det. Har vært flink i helga, og holdt meg til kostholdsplanen - selvom jeg mistenker at mensen er på vei for i går hadde jeg syyyyykt lyst på sjokolade ..
Ha en herlig mandag damer - og ha hele tiden målet i siktet :)
Jeg synes vi er så flinke jeg! Vi fortjener virkelig en applaus! :blomster: (fant ingen klapper, - så da får det bli en blomst i stedet.) Tenk så mange kilo vi har kvitta oss med tilsammen her i "maigjengen" da!
Apropos.... jeg lurer veldig på hvordan det går med dere alle, spes de vi ikke har hørt noe fra på en stund - håper ikke noen har gitt opp?? For dette greier vi jenter. Stå på! :)
Til sommeren skal jeg kjøpe meg ny bikini!! Jepp, det skal jeg - nemlig! En fiiin en og! :kul:
Bra, Mammamiia :) hvert gram teller ... selv har jeg notert 600 gram opp, men venter tantebesøk hvert øyeblikk, så det tar jeg ikke så tungt, går alltid opp på den tia i måneden. Bare holder meg til den nye livsstilen min jeg, som jeg trives så godt med :)
Bare du får jaga tanta på dør så raser nok vekta nedover igjen, skal du se. ;) Her har jeg venta på tanta i flere uker, - hun er neimen ikke ofte innom for tia! (kan jo ha noe med alderen min å gjøre og da.....:o)
Er helt enig med deg i at dette absolutt er en "likanes" livsstil! Alltid god og mett, og så mye godt en lan lage seg! I gårkveld var jeg litt fysen, og tok ei spiseskje Skyr Naturell i en kopp, slo over fløte og en liten dæsj Fun Light med blåbærsmak. Ohlala! DET var godt det! :)
Så herlig å ha klart første delmål mammamiia... Grattis! :heia:
Jeg henger med fortsatt med det går såååå seiiint..... :høh:kan i allefall
En liten ny bestenotering og jeg mangler "kun" 2.9 på det første
delmålet mitt. Har økt en god del på treingingsøktene så litt kan være muskler. hehe- kan i allefall få lov å tro det. :snill:
Går skikkelig bra her også for tiden, hele 10 kg ned nå, og første delmål nådd! :D
Blir en utfordring i helgen da, når min kjære har bursdag. Skal bake et par lavkarbo-kaker (eller ihvertfall prøve), så det går nok bra. Er litt spent på hvordan gjestene vil reagere da hehe
WOW!!! :) Gratulerer med kjempeflott resultat så langt, Mailin! Stålsett deg i helga du, - jeg har erfart at en sprekk koster mer enn det smaker... (ble satt mange uker tilbake.....) Spis deg mett før kakene er på bordet, - så går det lettere. ;) Krysser fingrene for deg!
Muuulig de 100 grammene mine skyldes at jeg var hos frisøren på tirsdag og fjerna ganske mye hår? :D Og mulig jeg går ned noen til neste uke også, da forsvinner en visdomstann.....
er en stund siden jeg har vært her...men veier nå 79 kilo og det vil si ned 13 kilo fra starten av...:) veldig fornøyd og søknaden om bukplastikken er sendt for nå veier jeg nok til å få operasjonen:)
100 gram til.... Dette går SMÅTT, - men godt. Jeg føyk opp et par kilo forrige uke i forb. med denne tanta, - men de er borte igjen nå. Håper det ikke stopper med disse 100 grammene. Time will show. ;)
Edit: Så forresten at det var TOhundre gram ned..... Det er jo dobbelt så mye.:D
Jeg har gått opp 2 kg siden søndag. Da jeg i går fikk enormt sjokoladesug (sukkerfri selvfølgelig) og gråt av begge Hellstrøm-episodene skjønte jeg at noe var i gjære, og jada jeg fikk tanta i dag. Så regner med at de 2 kg renner av igjen like fort som de kom på!
Men om en uke drar jeg til Rhodos og tar karbopause igjen.
Åh, - jeg er IKKE misunnelig! jugekors Rhodos høres jo helmaks ut da! Tenk deg all den deilige greske maten. Åh.... asså! Gresk salat med tzatsiki, og en ISKALD Amstel.... DET er lunch det. :) Kos deg masse.
Tantekiloer er ikke noe å by seg om, - det er bare vann. ;)
Hei jenter :) Hatt en liten pause jeg :) Fikk besøk fra england og tok en planlagt liten sprekk - dvs at jeg var såvidt over 80 igjen på mandagen, men det renner fort av - snart nede på minstemålet igjen :)
Dere er forøvrig kjempeflinke - så deilig å se 2-tallet, Mammamiia.
Så bra, mammamiia :) 10 kg er fantastisk. Jeg har nytt minstemål i dag jeg og - tror jeg da. For vekta mi klarte ikke helt å bestemme seg, tror den er sulten på nye batterier. Den stoppet først på 77,9 - to ganger - så måtte jeg sjekke en gang til - for det var så mye - da stoppet den på 79,3 - da måtte jeg selvfølgelig sjekke igjen - og da stoppet den på 78,8 - to ganger. Så nå er jeg litt usikker - noterer det siste - for det er sannsynlig - også må jeg kjøpe nytt batteri i ettermiddag. 100 gram ned altså - ny minstenotering :)
Gratulerer med ny minstenotering, Frøkengiraldriopp! :) Det er så moro når en ser det går rette veien! (og jeg er spent på veiing med nye batterier... :) )
Her er jeg visst inne i en god periode, - ned 200 gram i dag og. Måtte det vare en stund.......
[color=#00ffff][/color]
71,8! :visemuskl
Grattis mammamiia :) Du er snart på 6-tallet du :D
Nye batterier i vekta, og i dag stanset den stabilt på - 78,4 - fire ganger på rad. JIPPI!!!
Det vil si at jeg nå har gått ned 10 kg siden 18. mai - det er 2,5 kg i mnd det - i snitt. Er så kult. ER inne i en god stim jeg og - håper det varer leeeeenge for oss begge, mammamia
Se der ja! :) Så utrolig bra. Ja, tenk at vi tilsammen har "spist" bort to slike 10-kilossekker med sukker da?? (og de er tunge!) :) Kjempeflinke er vi! Jeg hadde egentlig sett for meg at jeg skulle ned på 65 til sommeren jeg da, - men med denne farta så går det jo mye fortere! (Og JA, - jeg er klar over at de siste kiloene går saaaaaaktere, - men lell da gitt....)
Faktisk så gikk jeg på vekta igjen i sted, - og da viste den 71,7 - og selvsagt må jeg oppdatere ticker igjen! hehe.....
Men nå er det kaffetid for meg! :) Keep up the good work! ;)
Guri malla! Dette går jo så det suser! :) Så gøy!! Vi er helt borte vekk til påske vi, med den farten her! Gratulerer med ny pers!! Og jammen er du straks halvveis til målet ditt og! Kjempeflink er du!
Ja jeg klarer ikke la være å gå på vekta hver dag jeg. Men jeg merker at jeg blir MER stressa av IKKE å veie meg.... da går jeg og grubler på vekta hele dagen. Veier jeg meg, - så vet jeg det lissom. Og så har jeg det i bakhue at OM det skulle gå opp en dag, - så er det ingen krise. I dag var jeg 72,1 - altså opp 400 gram siden i går. Men det kan komme av at jeg spiste ganske seint (og ganske mye) i gårkveld, - at jeg ikke har vært på do enda i dag (drittprat) etc... Så lenge jeg spiser og gjør som jeg pleier, - så går jeg ned sakte men sikkert, - det vet jeg jo nå. Litt i rykk og napp riktignok men.... ned! :)
Og i dag prøvde jeg på meg ei bukse som jeg i vår ikke fikk over låra engang..... Den var fortsatt litt trang, - men jeg fikk jammen igjen glidelåsen!! :) Snart er den passe. Sånt er gøy!! :D
Så utrolig flinke dere er. Jeg har ikke like mye vekttap som dere misunnelig
MEN jeg har derimot mistet MASSE centimeter. 6 cm rundt lårene og ikke mindre
enn 12 centimeter rundt midjen. :heia: OG gått ned en buksestørrelse - fra 44 til 42 :heia:
Siden jeg har økt antall trenngsøkter samt at de er en del tyngre økter så velger
jeg å tro litt på større muskler også :ja: jepp!! alt i alt fornøyd. :)
Mammamiia :) Fantastisk - det er så gøy når klær som ikke har passet på en evighet, passer igjen - beste følelsen i verden :)
Lill-B: 7,7 kg er jo masse, bare 3,3 kg unna meg - og det høres ut som du trener hakket hardere enn meg. Og som du sier, muskler veier mer enn fett :) Du er kjempeflink :)
Cm ja, det har jeg nesten ikke tenkt på, det må sjekkes i morra tidlig - lenge siden jeg har målt - men jeg vet jo at jeg har tapt cm - siden jeg også har klart å komme meg inn i bukser jeg ikke har brukt på en stund. Uansett, det er så motiverende - og moro.
Kjempebra jobba, Lill-B! :) Du har jo gått ned MYE! Og sikkert masse mer fett enn vekta tilsier, siden du har bygget muskler vettu! Og all ros til deg for at du er flink og trener... Der har jeg et enormt forbedringspotensiale.... (men det er noe drittum når min x eier alle treningssentrene rundt omkring her.... Hrmf.... Får bruke naturen, mange flotte områder rundt her som en kan gå bananas i.)
Jeg er småirritert på meg sjøl for at jeg ikke målte i starten jeg..... Tenkte at det, - næsj, - DET gidder jeg ikke... Men tenk så motiverende da når en ser at cm forsvinner. :) Den trange buksa mi får gjøre nytten-. ;) Og så må jeg snart kjøpe hulltang........ eller nye belter. Men jeg ser og at det er rundt magen at det forsvinner sist....
Åh jeg har gått opp masse! Vært en uke på ferie og spist utallige porsjoner chips, ris, brød, øl osv.... Og det har jammen meg straffet seg! Ja, det er selvfølgelig mye vann, jeg er helt oppsvulmet i både føtter og hender og resten av kroppen, men likevel!
Ikke heeelt tilbake til der jeg startet altså men det er jammen ikke langt fra!:(
Jaja nå er det tilbake til striskjorta og havrelefsa igjen (ikke bokstavelig selvsagt hehe) så får vi se om det renner av igjen, akkurat som etter de andre feriene! Krysser fingrene!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.