< Tilbake til oversikten

Maistarternes veietråd!

kurt.merethe sa for siden:

Veiedag i morgen, er veldig spent på vekta. Startet med en vekt på 97,4 kg og klarer å holde meg til kuren. Hadde en liten utskjeiing i helge med en liten bit hjemmelaget iskake. Men men tror vekta har gått ned.:)

Matgud sa for siden:

Vatti:

Ja, det går søren unna, men i dag har jeg reagert på noe jeg har spist så vekta vipper ganske kraftig..... Men sånn går det nå!

Jeg kan glatt spise 2 porsjoner middag og sjokolade og potetgull etter hverandre jeg ja, har ingen bunn, så skjønner godt hva du mener! Nå til uken skal jeg spise små omeletter igjen:) Da hadde jeg ikke magevondt!

Klarer fint å holde meg unna alle fristelser. Lager litt gode ting så samboer blir fornøyd han og:) Ser han går ned han og, selv om han ikke går på KEtolyse! Men Jeg var jo mest fornøyd med å ikke ha vondt så denne uken blir seende slik ut:

Mye proteiner av kylling/kjøtt og egg, Endel salater og blokmål/brokoli. Mest omeletter tenker jeg. Så håper jeg at jeg får enda mer fart på vekta... Etter at jeg er så oppblåst igjen ser jeg ikke at jeg har gått ned å føler meg feit....HUFF!!! HATER DET!:( Vondt gjør det og.

Men vi håper på det beste, sant ja????
Trenger gjerne råd til gode frokoster osv:D

hanne42 sa for siden:

Uke 6 ble en darlig uke. Mensen og et par utskeielser. Resultat 0,9 opp:mad:
Fordelen med det er at jeg er supermotivert for denne uka!

Og jeg maler jo det samme rundt livet som for 900 gram siden. Ikke vart sa smal rundt livet siden 2001, jippy!:)

Hanne

Matgud sa for siden:

Så bra Hanne! :) STÅPÅ!

Fisken sa for siden:

Ned 0,1 kg. Nå går det treigt, men jeg har ingen planer om å gi opp. Ned 6 kg på 7 uker er jeg fornøyd med. Det vil løsne før eller siden.

Kasiopeia sa for siden:

Ned 4 kg nå på snart 5 uker :D fornøyyyyyyyd!!! Merkes på klærne og er mye fastere i fisken! Juhuuuu!!!

Har gått litt opp på karboene og det funket som snørr på meg!

Synes vi er flinke jeg! Lurer på hvor mange kilo som totalt har forsvunnet fra alle oss i maiklubben?!? :D

Kasiopeia sa for siden:

Nei...begynte 27 mai...kan ikke være 5 uker det?:cool: 3,5 uker er visst mer riktig! Og enda mer fornøyd ble jeg! ;D

Matgud sa for siden:

VI er kjempe flinke alle sammen:D

Matgud sa for siden:

En anbefaling er å trene litt ekstra de evt dagene man skjeier ut. :)
Forbrenn mer! Tror ikke det skader hvis man forbrenner det man har fått i seg, så lenge det ikke er alt for mye. Personlig holder jeg meg unna alt sånt.

Lager heller noen erstatninger:)

Trulte67 sa for siden:

Gurimalla - jeg er under 100 kg i dag!!!!
:D:D:D

Lill-B sa for siden:

Gratulerer Trulte67. :heia:

Benedictee sa for siden:

Idag er veie/måle dag! HJEELP. Jeg har en sånn vanlig vekt, mens vi bruker min mors digitale vekt på veiedagene. Jukset litt med å tråkke oppå min idag og jeg håper virkelig min mors viser nogenlunde det samme. Akk O Ve, jeg er nervøs. Uke 2, kom igjen! Klatrer opp i joggeskoa og tar med bikkja opp til muttern! En liten time til alvoret! Wææ! ha en fin dag alle som kan.

whynn sa for siden:

masse lykke til med det.. :) jeg klarer ikke å vente på veiedager hehe ;p veien støtt og stadig..! ;) har heller en "skrive ned" dag.. hehe

Trulte67 sa for siden:

Akkurat sånn har jeg det også!

Vatti sa for siden:

Trulte67, har du virkelig gått ned 18,5 kg siden 8. mai?? Det er jo helt... ja.. wow!!

Trulte67 sa for siden:

Nei, nei. Jeg startet på ketolyse 8.mai, men hadde gått ned en del på forhånd. Har gått ned 7,1 kg siden 8.mai

Mammamiia sa for siden:

Så flinke dere har vært alle sammen! Har ikke vært innom her på en stund, - og jeg må si det er fremgang å se hos dere!! Keep up the good work!! :heia:
Det er to uker siden siste veiing for meg. (jeg skulle vel egentlig vente til torsdag, - men jeg greier ikke.. hehe)
Har vært på søskenbarntreff :full: i 5 dager, - og der ble det endel utskeiinger gitt - kjempesprekk!! - så jeg hadde vel egentlig ikke forventa noen nedgang siden sist. Men jommen viste vekte 77,2! -0,4kg på to uker. (4,8 siden starten) Tatt den megasprekken i betraktning er jeg fornøyd!
Jeg måtte kjøpe meg ketostix i dag jeg og da vet dere.... og den var POSITIIIV!! Så jeg er i ketose igjen. :)

Matgud sa for siden:

Flinke vi er:)

I morra håper jeg 93 og noe!!!! veide 94,1 i dag :) totalt 6,9 nå.
Det går tregere enn i starten, men så lenge jeg ikke går opp så..er livredd for det!:cool::eek:

siri0109 sa for siden:

3 uker siden start og ned 3,5 kilo og 18 cm totalt på hele kroppen:)

Benedictee sa for siden:

Uke 1: 0,6kg
Uke 2: 1,6kg
Uke 3: 0,9kg

Skuffet idag! Skal slutte med ettermiddagsveiinger og heller ta det tirsdagsmorgen uten klær/mat/drikke som kan utgjøre forskjeller fra en dag til en annen.

Matgud sa for siden:

Synes det er viktig å dele hva man spiser med hverandre. Noen kan jo faktisk gjøre ting helt feil uten å vite det:);)

Mammamiia sa for siden:

Det er ikke sikkert jeg gjør det riktig, - men frokosten min pleier som oftest å bestå av et par kokte egg med en liten dæsj kaviarmix på (eller bare smør), evt. to Kavliost-kjeks med smør, skinke og hvitost og to skiver agurk på, -noen ganger et par ss CC enten bare med kanel, noen ganger med bittelitt Fun Light saft (ei ss omtrent) og litt fløte. Masse vann til.
Andre ganger lager jeg en omelett av 2-3 egg, en dæsj fløte -litt bacon og litt paprika/purre.
Middagen blir oftest fisk/kylling/biff stekt i smør med masse salat og litt dressing (av rømme). Vann. (har ei flaske vann med meg over alt...)
Og som mellommåltid litt rester av middagen dagen før, - eller CC med fløte og saft.
Blir jeg "snavvelsjuk" ruller jeg ei skive kokt skinke og et par skiver hvitost sammen og koooser meg :)
Men... rart å være så lenge mett på så lite mat igrunnen...
Tenkte jeg skulle prøve å lage knekkebrød en dag - for variasjon.

Ser at det kanskje blir litt lite fett, - så kanskje jeg skulle finne på noe smart der...... tips til forbedringer mottas med takk :)

Ja, - og så går det ned litt kaffe her altså.... Må ha det, - bare må. :_plystre:

Frøkengiraldriopp sa for siden:

Har ikke veid meg ennå - offisielt ihvertfall ;) Men regner med at jeg gjør det i morra eller torsdag.

TEnkte bare jeg skulle følge matguds oppfordring og si litt om hva jeg spiser i løpet av en dag.

Altså - frokost - fordi det er enkelt og raskt og godt - så spiser jeg det samme mandag til fredag - det er ett egg, fem skiver spekeskinke og ti skiver agurk.

Det samme til lunsj.

Har en jobb som gjør at jeg er mye på farta, og jeg har ikke tid til å bruke tid på å lage meg noe på forhånd heller - men dette får jeg til og det er i tillegg viktig for meg å sitte når jeg spiser - for da legger jeg mer merke til at jeg spiser :)

I helgene lager jeg som regel eggerøre og bacon, som jeg spiser med salat til.

Middag:

1. Entrecôte stekt i ss tine smør - med 1 dl fløte over når det nærmer seg ferdig
  2. nakkekotelett stekt på samme måte
  3. Stekt laks stekt i smør - også med litt fløte til
  4. Grillmat - grillskiver, sommerkoteletter, biff - med egenmekka grillolje - for det er så mye sånn grillkrydder som har sukker

På kvelden, noen ganger, hvis jeg er litt fysen - lager jeg meg krem av en dl fløte og heller oppi tre bringebær, for farge og litt smak ;)

siden 25. mai har jeg gått ned 4,1 kg, så noe er vel riktig :)

Men kom gjerne med innspill altså.

Matgud sa for siden:

Hvor er grønnsakene??

Jeg spiser som oftest bestandig Advocado, som forsåvidt er en frukt.
Brokoli, blomkål. osv.

Viktig med sunne karbs:)

Mammamiia sa for siden:

Jeg for min del putter både blomkål, broccoli, purreløk, squash og annet snacks i salaten til middag.

Ellers så har både mannen min og jeg falt pladask for blomkålpurè (gjerne med litt sellerirot i) til kjøtt. Snadder! :) Vi bruker det ofte der det før var vanlig med potetmos.

Men jeg må innrømme... jeg savner mais... :( Det gikk det mye av her i huset før. Babymais blir ikke det samme, - synes jeg.

Matgud sa for siden:

Mais er goooodt..så skjønner deg..

Har bare laget blomkålstappe, ikke brokkoli enda:) spennende!!

Så det er bedre med brokkoli og blomkål, enn med grønn salat? Håper det er litt hipp som happ, for jeg er mye mer glad i salat - jeg har oppi isbergssalat, ruccolasalat, agurk, paprika, rødløk, litt revet ost og (den som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, fullstendig jernteppe, den lille røde utenpå, hvite inni som smaker litt peprete). Halve tallerkenen, minst, med salat.

Men jeg kunne jo kanskje spedd på med litt avacado sammen med egg og spekeskinka mi ;)

Mammamiia sa for siden:

Ja takk, begge deler sier jeg :) Her blir det en salig blanding av alt du nevner + litt til. Noen ganger har jeg en diger tallerken med all verdens grønn (og rød) salat, tomater, agurk og rødløk og bare legger feks kyllingkjøtt oppå. Og så olivenolje og litt balsamicoeddik oppå. DET er sommermat det! :)

(kan det være reddik du mener tro? ;) )

Matgud sa for siden:

Det er ikke så mye karbo i salat! å du må ha karbo for å fungere i det daglige...Det er ikke bra med alt det "usunne" av karbo, prøv å få det av grønnsaker:)

*Mali* sa for siden:

Kan vi spise babymais???

Matgud sa for siden:

Er 1,4 karbs i 100 gram leste jeg et sted..så er vel ok med litt:)

hanne42 sa for siden:

Folger oppfordringen om a legge ut hva vi spiser. Jeg hadde en ruskete uke mht mat og trening forrige uke, og har fremdeles ikke gatt ned den kiloen som kom pa da. I gar spiste jeg:

Frokost 07:30: omelett av to egg + vann, stekt i 1 ss smor
Lunsj 13:00: kyllingbryst med en liten dasj appelsinsaus, stekte paprikaskiver og aubergineskiver, litt gronn salat, olivenolje over
Mellommal 17:30: 100g reker, stekt i olje med chili og hvitlok
Middag 21:00: 200g hamburger, blandet salat med gul paprika, cherrytomat og agurk. Fransk urtedressing over.
Drakk 3 liter vann og trente ca 40min styrketrening.

Til sammen (ca-tall): 65% fett, 8g karbo, 95g protein, 1300kcal

Jeg skal oke pa karboene og litt pa fettet denne uka.

Hanne

har veid meg i dag da :) 0,6 kg ned siden fredag (var bortreist i forrige uke, så jeg fikk veid meg litt seint) - 4,7 totalt siden oppstart :) Det er jeg UTROLIG FORNØYD med :) (oppstart var ca. 23. mai - var litt nølende i starten)

Matgud sa for siden:

Jeg veide meg og i dagmorrest! klarer ikke la være..

Vekt i går : 94.1
Vekt i dag : 93.4

:P

Matgud sa for siden:

Forskjellen fra meg til andre er at jeg spiser kunn da jeg er sulten.. Å da spiser jeg mye..:) hehe! Kan spise en relativt stor omelett med masse digg i, så vente til middag å spise en stor porsjon og Bestandig masse grønnsaker. VEkta renner jo bare av!!!!!! Pleier å spise noe til kvelds og da:rolleyes:

Orker ikke masse sånne "små" måltider jeg....Blir så lei av dem:P

whynn sa for siden:

hmmm de her Ketosticks'a.. er noe som ikke helt stemmer på de, for de slo ut med sterk farge på morran i går, også ingenting absolutt ingen ting ve middags tider, men så var den mørk igjen i går kveld, og ikke antydning igjen nå.. jeg har jo brukt ketolyse noen ganger før og da har jeg vært i ketose konstant hele tiden, spiser ikke for mye karbo nå heller, det er bombesikkert.! hva skjer?! kan det være sticksa? for jeg går ned nemmelig..

Mammamiia sa for siden:

Måtte bare veie meg i dag jeg og.... 76,9! Ned 0,3 siden i går. :) Noe så motiverende!!!
Frokost: Big omelett med fløte i, - og purreløk + chili. Et par skiver spekeskinke og to ss CC med fløte og kanel. Det holder til langt på dag for meg. :) Ja, og så vann da! Myyye!

Jeg har kun brukt stix på mårran jeg, - hva er best? grønn

Matgud sa for siden:

Usikker, dem sier jo du burde sjekke på samme tidspunkt, og helst ikke om morgenen.. prøve igjen i morgen kveld?

Lill-B sa for siden:

Stixene skal helst brukes på kvelden og to timer etter siste måltid sies det. :)

Mammamiia sa for siden:

Okey, - da skal jeg huske på det. Tusen takk! :) Prøver en allerede i kveld, - og ser hvordan det går.

emgra sa for siden:

Jada! Veiedag idag!

Uke 1: -1.3kg
Uke 2: -700g
Uke 3: -300g
Uke 4: -1kg!! :D Jippi!

-5 cm til er borte, så nå er den totale summen -28cm.
D å tvinge i meg 1,5l vann hver dag før jeg kan kose meg med Pepsi Max har virkelig gjort nytten! Dumme meg som ikke trodde at vann kunne være så viktig. Der tok jeg feil gitt!!

imorgen sa for siden:

Da har jeg gått fire uke på ketolyse. Har gått ned 5,6 kilo og er kjempefornøyd men merker at det går tregere nå enn i starten. Håper på 2-3 kilo til den neste mnd så får jeg bare være flink å spise nok og drikke nok vann så er det vel håp.

Matgud sa for siden:

I dag har jeg gjort noe gøy:)
Tenkte jeg skulle dele det med dere om dere vil lese da:D

BLOGGEN MIN

Paris sa for siden:

[quote=Matgud;892021]I dag har jeg gjort noe gøy:)
Tenkte jeg skulle dele det med dere om dere vil lese da:D

BLOGGEN MIN

Matgud sa for siden:

Takk:D

Du må huske på å spise vetu, hvis ikke går du ikke ned. Jeg går mer ned ved å spise omeletter og grønnsaker, enn å spise brøderstatninger osv.

Så blomkål, brokoli, herlige salater er best!!!

Synes folk skulle hatt bilde på nettet her. Er så koselig å se ansiktet til folk.
Skjønner og at folk kanskje ikke "tørr" å vise pga dem er overvektig osv. Men hallo, vi er alle vakre, og vakrere skal vi bli... Skulle samlet oss og stashet oss opp med sminke og fine klær å dratt på byen..

Mannfolka hadde blit kliiiin kokkos etter formene våres!!

Gubben er redd for at ræva mi skal forsvinne..:D:D:D:D:D:D den har minket med 5 cm på en uke!

Benedictee sa for siden:

Tror jeg forflytter meg over til Junitråden da jeg strengt tatt bare har vært i ketose og engasjert i ketolyse i to uker! den første uka var bare fjas!

whynn sa for siden:

det jeg har gjort å det ;)

whynn sa for siden:

imorgen: du må huske at første uka/ene er det mye vann som forlater kroppen vettu.. er vel litt derfor det går så fort i starten...

hadde en sprekk dag i forrige uke jeg, og la på meg 5 kg...!! men er klart det må jo være mye vann.. spiste jo ikke 5 kg mat en gang hehe huff.. rett tebake på start gitt... men men da lærte jeg det;p

rik sa for siden:

Flytter over til junitråden. Har slitt med å få resultat, men har vært flink med å holde meg til lite karbo. Skjønner at flere har det slikt i uke 4. Må vel bruke tolmodigheta si. :forvirret

whynn sa for siden:

tomodighet er en dyd,også her...! spessielt vis man har hatt en litt pangstart i begynnelsen med masse vekttap, å ikke husker på at det er mye vann, så kan fort de neste ukene bli treeege...!

stå på vidre Rik ;)

hanne42 sa for siden:

Etter en ruskete forrige uke har jeg tatt meg i nakken denne uka. Spiser under 20 karbo og er selvsagt smakk tilbake i ketose, med pafolgende plager som leggkramper, diare, darlig ande og slitne bein i oppoverbakker og trapper:(. I morges orket jeg nesten ikke lofte armene for a vaske haret. Men heldigvis ogsa gode bivirkninger som vektnedgang og flat mage;).

Jeg trenger visst litt tid pa a bli kjent med hvor jeg skal legge meg karbo-, fett- og kalorimessig for a fortsette a ga snilt og pent ned. Har jo bare et par-tre kilo igjen og har egentlig ingen hast med a fa dem raskt av, men jeg vil jo ikke ga opp heller! Mistenker na at det kanskje er best a kjore ketose pa de siste kiloene og sa prove pa nytt a legge om til et lavkarbokosthold uten ketose (ala Fedon) nar jeg har kommet ned. Kanskje jeg ma ga gjennom Atkins-stigen for a fa litt system pa det hele.

Ellers: kjempebra jobba pa mange andre maistartere!!!:)

Hanne

Hevingen sa for siden:

Jeg har jukset litt... Dvs en mellomveiing i dag. Og endelig har jeg gått litt ned igjen. Så nå er jeg spent på om dette holder til mandagen, som er offisiell veiedag.

Paris sa for siden:

DET syns jeg vi skal gjøre!!!!:D:D

Hehe...gubben her i gården er bare glad for alt som forsvinner;)

(skal se om jeg tørr å legge inn bilde...)

Matgud sa for siden:

Det er så koselig hvis vi skal ha treff etterhvert osv! Tenk vi skal holde sammen for alltid:D

Paris sa for siden:

Ja tenk det;) Jeg trenger ihvertfall dere!!! For ikke å falle...

Matgud sa for siden:

isåfall skal jeg ta deg i mot og hjelpe deg opp igjen;);)

whynn sa for siden:

ikke no tvil om at det hjelper mye og ha et sted og støtte seg på asså...

tenkte på det jeg leste ett sted om vg's Vektklubb.. og at de hadde gått ned så og så mye sammen.. men de har jaggu betalt mange millioner sammelakt for og få være med å.. her har vi vår egen vektklubb helt gratis og men kjempe sammhold og støtte.. bedre blir det ikke...

(å sammenlakt ville jeg tru vi har gått ned vel så mye)

:)

Klarte jo ikke å la være å veie meg i dag heller jeg da - og ble hoppende glad - måtte gå på vekta fire ganger for å klare å tro det jeg så. Siden siste fredag har jeg gått ned 1.4 kg :D HURRA!!! Totalt nå: 5,5 kg.

Matgud sa for siden:

Fllink du er :) Hurra! :heia:

Tusen takk :) Klapper meg stolt på skulderen :) Så langt har helgene vært en utfordring - hver lørdag har jeg gått i karbofella, og i morgen skal jeg på fest igjen - men nå er jeg veldig motivert til å ikke drikke alkohol - sånn at jeg ikke detter utpå igjen. Dette skal være en lavkarbohelg :) Hurra!!

Matgud sa for siden:

har såååå lyst på noe søtt jeg:( uææææh åså hadde dem ikke aktinsbar på butikken..iiiiik 70% kokesjokkis istede..

whynn sa for siden:

Lag gele av fun light saft... nyydlig asså fun light og gelatin.. også litt fløte på toppen når den er ferdig..!

Matgud sa for siden:

:P frister ikke..mer lyst på brownies!!! lurer på om jeg skal llage:p

Paris sa for siden:

;) gikk det greit eller?? Finnes en "lovlig" brownies-variant? som er god?

Paris sa for siden:

Tusen takk!! :klem:

Matgud sa for siden:

lovlig og lovlig...:P har ikke laget nei..spist så mye annet idag..stappfull i magen...

Jeg verker i kroppen:(

Paris sa for siden:

Noen av dere som er på facebook? Kanskje vi kan holde kontakten der også?? jeg trenger ihvertfall litt støtte i hverdagen;)

Lill-B sa for siden:

Da har jeg nådd en ny bestenotering :heia:Og det er såå motiverende:ja:
Jeg er over halvveis og bare 4 kilo fra første delmål. :D
start : 94.7
Uke 1: - 2.8
Uke 2: - 1.2
Uke 3: + 0.5 :eek:
Uke 4: ferie
Uke 5: ferie
Uke 6: - 1.3
Uke 7: - 0.9
Tilsammen: - 5.7 :w00t: :D

Alouis sa for siden:

Hei og hå.

Jeg er på en noe ufrivillig pause. Skal gifte meg om tre uker, og hvis jeg minsker mer nå så blir det vanskelig å fikse kjolen. Den er allerede for stor sånn som det er nå. Så da blir det ingen ketolyse på meg - men lavkarbo skal jeg fortsette med, for det er mye bedre for helsa.

Håper et lavkarbokosthold vil hjelpe meg til å holde vekta der den er nå - og at jeg ikke går opp i vekt i alle fall.

hanne42 sa for siden:

For en deilig uke! Ketose er et vidundermiddel :hearts:

Startvekt 68 kilo
Uke 1: -3,5 kilo
Uke 2: -400 gram
Uke 3: -500 gram
Uke 4: -300 gram
Uke 5: -700 gram
Uke 6: +900 gram:mad:
Uke 7: -2,4 kilo:visemuskl

Nå-vekt 61,1 kilo, ned 6,9 kilo til sammen siden 2. mai. Har ikke veid så lite på 8 år!

Gratulerer til dere andre som har gått ned! Og stå på, dere som har hatt en dårlig uke!

Hanne

Lill-B sa for siden:

Så flink du har vært Hanne42 :klem:
Vi begynte samme dag men du ligger litt foran ser jeg. Hadde jeg ikke kost
meg 14 dager i Bulgaria hadde vi gjerne hatt samme resultat. :o

hanne42 sa for siden:

Hei Lill-B

men den ferien var sikkert fullt fortjent og veldig deilig! Og vi har jo brukt noen uker eller måneder (eller år) på å legge på oss, så det er greit at det tar litt tid å få det av.

Jeg har tenkt litt på hva som gjør at dette fungerer så godt for meg, og hittil ser det ut til at dette har vært og er viktig:

1. Jeg har ikke insulinresistens eller PCOS eller noen andre diagnoser. Når jeg leser trådene i dette forumet slår det meg hvor mange som har smerter og som plages av diverse sykdommer og hormoner på ville veier. Jeg er helt frisk, og det kan være en viktig faktor ved vektnedgang.
  2. Jeg har en "streng" samboer som støtter meg veldig. Han kjøper aldri inn noe høykarbomat, han klager aldri over menyen, og han er veldig klar og tydelig hvis jeg skulle få lyst på is eller sjokolade.
  3. Jeg har en kjempeflott kantine på jobben som serverer to varmretter og masse ulike salater hver dag. Minst to dager i uka er det fisk. Er det noe høykarbo på dagsmenyen, som pasta, er det alltid noe rent kjøtt i tillegg, som svinefilet eller kyllingbryst eller pancetta etc. Dette betyr at jeg slipper å tenke på å ta med meg mat, og lunsjen holder meg mett til middag.
  4. Jeg trener flere ganger i uka, og mest styrketrening.
  5. Jeg prøver å være aktiv på dette forumet og blir inspirert av andre!

Hanne

Matgud sa for siden:

Huff jeg har vippet SÅ i vekt siste dagene..Lurer på om det er pga en tyggis jeg spiste..Hadde så dårlig ånde å bare måtte, så da spiste jeg like godt hele pakka :-| Er i ketose altså, men likevel.

Så nå er jeg på samme sted som for en uke siden :confused::confused::mad:

Blæh, man lærer vel av sine feil.

Vatti sa for siden:

Jeg har vært på fotballcup med barna. Har hatt strålende vær, styrt unna ulovlige fristelser, og har egentlig kost meg. Helt til i dag... da jeg så blider av meg selv. Fy søren så lei meg jeg blir!! Jeg vet hva jeg veier, men den Vatti jeg ser på bilder stemmer overhodet ikke med den Vatti jeg ser for meg inni hodet.

Jaja, jeg har printet ut og hengt opp til skrekk og advarsel.

Vatti sa for siden:

Blir fryktelig imponert over dere, alle sammen.

Om bare jeg klarer å justere noen småting her nå så håper jeg at jeg også skal begynne å krympe i racerfart.

Matgud sa for siden:

JEg vil og krympe mere:(

Paris sa for siden:

Jeg og :(

Jeg har bare hatt verdens største sprekk denne helga:mad: sint på meg selv samtidig som jeg føler jeg ikke klarer mer...syns alt er vanskelig...

Matgud sa for siden:

Huffda!!!

Jeg er så innstilt på å klare det at jeg skal faen ikke gi meg nå:) Går inn i min 4 uke!

hanne42 sa for siden:

Matgud: Du har jo gatt ned over 7 kilo pa tre uker!!! Det er fantastisk og du burde vare kjempestolt over deg selv! Det er sjeldent at man ser sa gode resultater sa raskt.

Paris: 3 kilo er slett ikke sa verst. Jeg vil anbefale deg a ta en streng uke. Det vil si, bare lovlig mat, ikke mer karbo enn 15-20g per dag, og rundt 70% fett. Ikke drikk noe alkohol, ikke te eller kaffe, ikke spis noe kunstig sotning (heller ikke brus eller sukkerfri tyggegummi eller drops), ikke lag noen erstatningskaker eller godterier. Ga en rask tur pa 30min hver dag. Drikk 3 liter vann om dagen. Prov a kjore dette i en uke til neste mandag og se om det hjelper.

Hanne

Hevingen sa for siden:

Det har stått stille en periode, men denne uka har det løsnet igjen. Ned 0,6 kg.

Vektoversikt:
2. mai: 106 kg
24. mai: 101,4 kg -4,6 kg
21. juni: 100,6 kg -5,4 kg

Håper det fortsetter. Vil under 100 før 1. juli.

Matgud sa for siden:

Takk. Du skjønner, jeg sliter med oppblåsthet pga matintoleransen min..så jeg ser ut som jeg begynte:( føler meg så uvel. jeg som ble bra i magen når jeg startet. Så jeg har streng uke jeg og...egg og bacon!!! feit mat, ikke kunstig søtning så langt det holder. alkohol blir det til helgen igjen, men da skal jeg reise på besøk, skal ikke sprekke. jeg lover!!!!

Fisken sa for siden:

Hurra, hurra! Da har jeg slitt meg gjennom platået (ned 0,2 kg på 3 uker) og gått ned en hel kilo uka som gikk. 7 kg på 8 uker og 9,3 kg siden november. :D

Majanne sa for siden:

4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg
25.mai: 103 kg ( -3,5 kg ) :D
1.juni: 102,9 kg (-3,6 kg)
7.juni: 102,5 (-4 kg) :D
:mad::(:mad: Ble litt tull, men klarte heldigvis å komme på rett spor igjen! Stolt av meg selv!! Gikk opp 2-3 kg, tror jeg.
21.juni: 102,2 (-4,3 kg)

Matgud sa for siden:

Jeg gleder meg selv til vekta begynner å bli stabil igjen...fatter ikke hva som skjer:P

Hører mye om stagnasjoner osv. men booooring..:(

Lill-B sa for siden:

Nå er det jo sånn at det er kroppen som er sjef over oss alle :ja: Uansett hva hodet vil så er det kroppen som bestemmer. ;)

Matgud sa for siden:

Jupp..synes jeg er like flink som i starten nesten. bare at jeg spiser mer nå da. spiste veldig lite i starten...

siri0109 sa for siden:

min 3 veiedag idag. og vekta viste ned 2 kilo...veldig fornøyd med det:)

startvekt 90
uke 1 88,1
uke 2 87
uke 3 85,3( veide meg rett etter inntak av lunsj...)

er veldig fornøyd med vektnedgangen denne gangen:) og mister cm er det viktigste har gått ned en hel kles str fra 44 -42 og er takknemmelig for det:) stå på jenter ;) neste sommer ser vi lekre ut:)

whynn sa for siden:

ja at vi gjør ;D

trur jeg må bli flinkere til og holde veiedagene hellig holdt jeg på og si hehe ;p
la være og veie vær dag...

klare ikke vettu.. ikke selvdisiplin ;p

Matgud sa for siden:

Samma her..! skjerpe oss..

siri0109 sa for siden:

er helt enig....sjerpings;)

whynn sa for siden:

oki, greit..! skal ikke veie meg giejn føre mandag...! har jeg ikke gått ned no da blir jeg driiit skuffa hehe huff ;p skal være superflink denne uka ;D

siri0109 sa for siden:

vi kan være superflinke sammen;) heldigvis og godt for oss er at vi bor kun 10 min GÅTUR unna hverandre...;) kjekt å ha noen i nærheten tilfelle kriser:P

whynn sa for siden:

stemmer det... men nå som jeg har stoppa såå opp, nå skal jeg virkelig være flink denne uka.. å skriver det her, for da har jeg lissom gjort det offesielt ;p

men jeg er litt sadist vøttø, for ha kjøpt sjokolade:) den ligger i skapet og roper på meg ;p men jobber med og oppdra'n så skal ikke ta'n hehe ;)

Matgud sa for siden:

Klarer ikke la være å veie meg jeg:P

whynn sa for siden:

ikke jeg heller.. men skal gjøre en innsats nå ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.