< Tilbake til oversikten

Maistarternes veietråd!

Hevingen sa for siden:

Ikke jeg heller... Har vært på vekta hver dag denne uka. Men må passe meg så jeg ikke blir for opphengt i om det går opp en dag.

Matgud sa for siden:

Jeg er sånn som kan gå på vekta fler ganger om dagen....:P
Men nå skal jeg la være......

Hevingen sa for siden:

Flere ganger om dagen gir jo veldig mye svingninger. Plutselig har man drukket mye før man veier seg, eller andre "indre" faktorer. Har prøvd meg på kveldsveiing noen ganger, men det blir jo totalt feil.

Matgud sa for siden:

Jupp!!! blir gal. Veiing i morra og ikke før søndagen igjen.

whynn sa for siden:

jeg klarte det ikke ;p veide igjenn i dag;p
pokker asså.. men skriver bare opp en dag i uka da om ikke annet;p sjerpings hehe

Mammamiia sa for siden:

Hjelp! Vekta mi har gått OPP en kilo siden forrige uke! :(
Men da jeg skulle ta av meg ringene i morges, skjønte jeg hvorfor. Det gikk ikke... Kroppen min lagrer vann noe så til de grader når det er varmt! Når jeg er i syden er fingre og tær (og legger!) som tømmerstokker... Jeg drikker mellom 2 og 3 liter vann hver dag, - så det å drikke mer vann er ingen løsning for meg. Ikke spiser jeg mye salt heller. Så i dag har jeg vært på helsekost'en og kjøpt lett vanndrivende urtetabletter.
Får håpe dette hjelper, - for varmen vil jeg ha!
Satser på bedre resultat neste uke. :)

Paris sa for siden:

jeg sitter å venter på lavkarbo-kveldsmaten skal bli ferdig:p MÅ ha mat!! :)

Mammamiia sa for siden:

DET var bedre ja! Masse vann har forsvunnet, - så nå er vel vekta mer riktig. :) (og jeg får av meg ringene!)
Ned 0,6 kg siden forrige uke. :) Passe fart det, - synes jeg.

Men jeg skal på ferie om ei uke, - borte i to.... det er jeg spent på åssen går. Men mannen er med, - og han spiser også ketogent, så vi skal klare det, - kanskje med en aldri så liten utskeielse eller to, - det tar vi oss lov til! ;)

Frøkengiraldriopp sa for siden:

Står på stedet hvil - siden sist fredag - totalt 6 kg - men det er fjerde uka mi. og det er vel ikke helt unormalt at det står stille?

whynn sa for siden:

å da har jeg akkurat fått barnevakt til i morra og skal på wings & wheels i lunde... ! gud bedre jeg gleder meg da blir det nokk litt drikke, men med tuborg lite og sprit og pepsi max så skal jeg nok klare og holde meg i ketolyse...!

:):) ønsker alle en flott helg.! :D

Matgud sa for siden:

ja jeg skal på oslo-tur så aner ikke hva jeg skal drikke! :P

Goooooooooooooooo heeeelg :)

whynn sa for siden:

hehe.. finner nok på no..;)

bah, jeg har hatt en sprekk i dag.. hadde egentlig ikke lyst men følte jeg måtte av høfflighet.. har vært på besøk hos besteforeldrene til guttungen å de hadde jo baka marengskake til oss.. så blei ett stykke av den..

meeeeen, er i ketose enda, får håpe det holde utover kvelden..
kaka var god da om ikke annet... :):)

kurt.merethe sa for siden:

Hei
Trenger tips, kommer ikke i ketose. Spiser antagelig for sunt. Men men vekta går nedover har tatt av 11 kg på 6 uker men føler den står litt stille nå.:o

whynn sa for siden:

skriver du ned no sted hva da spiser ? matdagbok lissom? vansklig og gi tips når enn ikke vet hva du spiser :)

Paris sa for siden:

ej må sei at ej he ikkje vert noe flink:o NO e de full skjerpings!!!!

Paris sa for siden:

WOW! Det er flott da! :)

hanne42 sa for siden:

Hatt en helt okay uke, stått omtrent stille, men vært veldig mye stress. Glad for at jeg ikke har gått opp. Dessuten hadde jeg en veldig god uke 7!

Startvekt 68 kilo
Uke 1: -3,5 kilo
Uke 2: -400 gram
Uke 3: -500 gram
Uke 4: -300 gram
Uke 5: -700 gram
Uke 6: +900 gram
Uke 7: -2,4 kilo
Uke 8: +100 gram

Nå-vekt 61,2 kilo, til sammen 6,8 kilo siden 2 mai.

Nå skal jeg en tur til utlandet og deretter får vi overnattingsgjester en hel uke og tar ut en del fri. Tror jeg hopper over neste ukes veiing, for det kommer til å bli et glass vin og kanskje en del restaurantmat fremover.

Lykke til med veiingen alle sammen!

Hanne

Jeg har hatt en karbohelg - på hyttetur med kusina mi, vi har pusset opp kjøkkenet og da ble det pizza til mat - i tillegg så falt vi begge for fristelsen til å kjøpe smågodt .. uff - nå er jeg full av vann i kroppen - for jeg har nok drukket alt for lite også. fingrene er helt stive og da jeg gikk på vekta i morges var det ganske deprimerende - 1,6 kg opp .. og nå skal jeg på en ukes ferie til England, hvor jeg skal besøke masse venner - og jeg lurer på hvordan det skal gå :( kjenner jeg er litt deppa i dag ..

whynn sa for siden:

huffda.. jeg har vært på byen i helga å da er jeg rett opp par kg igjen. :( går jo opp 2.5 kg bare av og se på for mye karbo jeg nå... men nå skal jeg ikke ut på non uker så får satse på det går rette veien nå..

stå på videre:) reasturang mat er jo ikke noe problem :) bare og bestille uten poteter og med ekstra grønnt i stede.. :) mye morro på menyene som går ann. å så greit med litt variasjon fra det enn te vanlig lager:)

Majanne sa for siden:

4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg
25.mai: 103 kg ( -3,5 kg ) :D
1.juni: 102,9 kg (-3,6 kg)
7.juni: 102,5 (-4 kg) :D
:mad::(:mad: Ble så litt tull, men klarte heldigvis å komme på rett spor igjen! Stolt av meg selv!! Gikk opp 2-3 kg, tror jeg.
21.juni: 102,2 (-4,3 kg)
28.juni: 101,5 (5 kg)
[color=#008000][/color]
Kjenner det på klærne nå, ja! Har nok gått inn en del cm, men har ikke helt oversikten der.

imorgen sa for siden:

Har stått stille siden 14 juni men veide meg i dag og har gått ned 600g sist uke. Jiippii. :heia:

Har bare 800g til første delmål. Begynte 14 mai og har gått ned 6,2kg på 1 1/2 mnd. Sto stille i nesten 2 uker og håper det har løsnet nå. Blitt flinkere med å drikke vann og bruker lite melkeprodukter. Så får vi se om det er løsningen.

meretely sa for siden:

Det opplevde jeg også. Full stans i nesten tre uker...:( Men, nå i helga kom jeg i full ketolyse, nå er vekta allerede ned et halvkilo...
Tror jeg ble litt for opphengt i feit mat, rett og slett. Da salathodet kom på bordet, ble det action!
Anbefaler MrMinisters Tacograteng på det varmeste! Den er blitt en kjempehit hos oss.

Lill-B sa for siden:

Her er det også på stedet hvil. Mye svingninger siste uken. Mens, bihulebetennelse og besøk hele helgen. :o
Følte meg som en stinn vannballong søndag/mandag.:mad:
Jeg har ikke vært flink nok med balansen i næringen. Og drukket
for lite vann. I tillegg til å drukket litt vin. Okey -det var tilståelsen.
Til mitt forsvar har apetitten vært elendig samt slitt med mens kilo. Jepp!!
start : 94.7
Uke 1: - 2.8
Uke 2: - 1.2
Uke 3: + 0.5 :eek:
Uke 4: ferie
Uke 5: ferie
Uke 6: - 1.3
Uke 7: - 0.9
Uke 8: 0.0 :( (drittuke)
Tilsammen: - 5.7 :rolleyes: kunne vært bedre :ja:

Vatti sa for siden:

BÆSJ!!!!! :mad:

Hvorfor står vekten helt stille selv etter mange uker i ketose?? Er det pga pepsi max'en? Den sliter jeg virkelig med å kutte ut.
Føles litt urettferdig etter å ha vært streng og flink gjennom en hel helg full av feriringer, restaurantmat, kaker, drinker, skåling, nattmat... Jeg styrte unna og behersket meg, og holdt meg i ketose - men har jeg gått ned?? Nope. Ikke et gram. Tror jeg begynner å grine snart.

Skikkelig, skikkelig motløs nå. Det er nok PM'en .... For hva ellers kan det være?

Matgud sa for siden:

Ta det med ro, er vist helt normalt å stagnere å stå stille..Jeg blir og helt gal i hue..så jeg ga meg selv en sprekk for å så se hva som skjer.

Hevingen sa for siden:

Her har vekta endelig rikket litt ordentlig på seg! Jeg har klart første delmål: Under 100 før 1/7! I dag stod vekta på 99,7 og selv om det ikke er riktig veiedag, så måtte jeg jo sjekke om jeg hadde klart det. Og det hadde jeg! Har skikkelig mestringsfølelse her nå!

Ned 6,3 siden 1. mai. Dette går bra!

Mammamiia sa for siden:

Ny veiedag. Vekta stoppa på 75,8! :D Jippiiii! Jeg hadde ønsket å se 75-tallet før jeg drar på ferie, og jammen gikk det akkurat. (drar på mandag...)
Jeg har veid meg hver dag (vanedyr) og vekta har ligget på 76,3-76,4 hver dag denne uka... så jeg trodde nedgangen hadde stagnert helt. I går kveld tok jeg meg en real porsjon vanlig vaniljeis, - spent på om jeg fortsatt var i ketose da jeg la meg, - og det var jeg. Også i morges. Kan den sakte nedgangen komme av at jeg spiser for LITE karber tro? Mulig jeg er av de "heldige" som tåler endel karber før jeg faller ut av ketose? Er jo lov å håpe.... ;)
Det blir ingen oppdatering her for meg på to og ei halv uke nå, og da er jeg spent på om ferien har satt sine spor.....

Kjøttbolla sa for siden:

juhu..... jeg er ikke feit lenger.. bare overvektig. hehe..
Dette går sent, men nedover.:)

Hevingen sa for siden:

Så gøy! Gleder meg til sånne resultater selv.

Kjøttbolla sa for siden:

Ja. Dette har vært et mål i mange år. Et delmål iallefall. Selv om BMI ikke er helt riktig er det ikke gøy å være over 30 i BMI. Jeg begynte med en BMI på 34,4 1.jan i år. Har prøvd det meste, men det var med lavkarbo resultatet kom. Nå har jeg "bare" 20 kg igjen.. Hehe.

Lill-B sa for siden:

:heia: Gledelig - og om det er noen trøst så går det enda tregere her i leiren. :lol:

Kjøttbolla sa for siden:

Vi får trøste oss med at det er sundt å gå ned sakte.. For da henger kroppen med. Hehe. Det er ingen fare med meg iallefall.:lol:

martiana sa for siden:

etter 2 mnd: 68 kg!!!!!!!!!!! Hurra:D:D:D

Hevingen sa for siden:

:heia::heia: Du er flink!

Lois Lane sa for siden:

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert, men her går det rette veien. I dag da jeg stod på vekten, var jeg 75,8!! Jeg går litt opp og ned, men mest ned. Har ikke sett 80-tallet på lenge føles det som, og godt er det.
Fikk på meg en bukse i dag, som jeg ikke har kunnet gå med siden jeg ble gravid med yngste for snart 2 år siden. Gav ett lite kikk til selvbildet det ja

Lill-B sa for siden:

Så flott med gode resultater :ja:
Jeg har en stagnasjon + oppgang. :eek:
Jeg hadde en bestenotering på - 6 kilo men har ikke det lenger. :mad:
Vet ikke helt hva som skjedde eller hvor det gikk skeis. Jeg har hatt noen tøffe uker, det begynte med mens, så en bihulebetennelse, og et helgebesøk til slutt. Det jeg VET er at jeg holdt meg til lavkarbo, ikke noen utskeielser, har vel ikke vært optimalt flink med vannet, og spisingen har vel vært noe tilfeldig ifht. en vanlig dag.
Men nå har jeg spent igang trenigsutfordringen for juli og jeg er myyyye flinkere med vannet. Det går ned ihvertfall 2 liter, og de siste dagene ytterligere en liter til. :) Håper på en snarlig endring her i gården. :ja:

Matgud sa for siden:

Skjønner hva du mener..... Er i samme båt her. men skal mosjonere litt mer da:) vipper så på vekta enda, merker heller ikke nedgang i cm..

Har vel ikke gått ned noe på 3 uker nå så...

Lill-B sa for siden:

:dulte: you and me..... :klem:Får håpe det snur seg kjapt!!! For tre uker??:hylgrine:
Det høres ulidelig kjipt ut. Jeg prøver å ikke stresse med det - men det er vanskelig å la være. :nei:

Matgud sa for siden:

mhm...frustrert!!!!

whynn sa for siden:

Ojj det er gøy..! har selv en del bukser her som skal på som jeg ikke har fått på meg på en stund... mangler 2 kg nå så er jeg der jeg var føre jeg blei gravid... :) men gikk jo på ketolyse da jeg blei gravid å så skal jo lenger ned..

det artige var at når jeg var høygravid så veide jeg akkurat like mye som jeg gjorde føre ketolyse... dvs 3 mnd føre jeg blei gravid... :) flaks for meg at jeg rakk og gå ned føre kula kom ;p

Kjøttbolla sa for siden:

Da er det helt klart avgjort. Jeg går ned bra en uke i mnd. Noen dager før mens og noen i mensuka går jeg bra ned i vekt. Men ellers står det helt stille. Føler det er helt motsatt av alle andre, men der har du meg:p Kjøttbolla fra bakvendtland der kan alt gå ann. Nå har jeg gått ned 1,5 kg på 5 dager. Da er det bare å vente til neste mens for å gå ned litt mer.. Hehe.

Hevingen sa for siden:

Ned enda litt mer siden forrige uke. Jeg har gått ned 7,2 totalt. Og det er jeg kjempefornøyd med!

whynn sa for siden:

veid meg i dag jeg å.. eller det gjør jeg støtt men "skrive ned" dag ;p

800g ned denne uka.. men så vet jeg aat det har skjedd siste 2 dagene etter at jeg kutta søtstoffene... :) gleder meg til og se neste uke.! :D

Lill-B sa for siden:

Dette er så nedslående for tiden men kan jo sette ned ukens for syns skyld.
start : 94.7
Uke 1: - 2.8
Uke 2: - 1.2
Uke 3: + 0.5 :eek:
Uke 4: ferie
Uke 5: ferie
Uke 6: - 1.3
Uke 7: - 0.9
Uke 8: 0.0 :(
Uke 9: +1.0 :( (drittuke)...igjen
Tilsammen: - 4.7 :rolleyes: kunne vært bedre

Fisken sa for siden:

Ja, jeg må følge opp veietråden. :)
Dagens vekt 94.9 kg. Det er ÅR siden jeg var under 95 kg. Hurra! Det går langsomt, men det er greit. Det går ihvertfall nedover, det er det viktigste nå. Skal være fornøyd om jeg er i mål til bursdagen min i februar neste år. Tilsammen 7,8 kg på ketolyse, 10,1 kg siden november!

emgra sa for siden:

Huff! Nå starter jeg på nytt etter 2 uker ferie. Fytti så fort disse kiloene kom! Jeg gleda meg til å komme hjem å begynne på Ketolyse igjen, for d har vært skikkelig ille å spise karbomat igjen. Å jeg innser at slik har jeg hatt det de siste årene! Masse luft, mange do-besøk, dårlig form og trett. Det er slik at jeg lurer litt på om jeg kanskje er intollerant mot f.eks gluten eller noe. For med en gang jeg gikk over til LC så ordna kroppen seg! Hmm... Mulig jeg blir en LCHF for life!
Men uansett
2 uker ferie: +3 kg, +24 cm :_oy::_oy:

Lill-B sa for siden:

Nå har det løsnet her i gården - gleder meg til neste veiedag. :heia:

Matgud sa for siden:

Huff, jeg fant ut det samme etter en planlagt sprekk..Men nå har det heldigvis begynt å gå nedover!!!!!!!!!!!!

Kjøttbolla sa for siden:

Så morro..:blomster:
Det er en deilig følelse når det endelig løsner litt.

siri0109 sa for siden:

da har jeg gått ned totalt 6 kilo og 18 cm rundt magen siden 31 mai;) er veeeldig fornøyd;) hva med dere andre?

imorgen sa for siden:

Her har det stått stille i nesten 3 uker og jeg gikk opp 1 kg i tillegg. :( Har vært flink med mat og har ikke spist noe gotteri. Hmmm.
Ble litt deppa og bevilget meg en dag med litt flere karber og det ser ut som det gjorde susen.
Fikk i dag beste notering og er bare 400 gram unna første delmål. :heia:

siri0109 sa for siden:

det er jo veldig bra da:) grattis;)

Lill-B sa for siden:

Ikke så mye å komme med fra meg. Jeg hadde en bestenotering i uke 7 på
-6 kilo. Så stagnerte det og gikk opp igjen et hakk. Vel nå i uke 10 så er jeg
700 gram fra den bestenoteringen jeg hadde, og håpet i grunnen på at
jeg kan skrive den på nytt på mandag. Grunner for stagnasjonen kan være mange
Men det startet ved sist mens, en bihulebetennelse, på tur en helg og nå sist tannpine.
Jeg får ikke spist så mye og jeg har brukt endel smertestillende. Uansett
så ser jeg nedgangen igjen selv om det går sakte. Og jeg skal til tannlegen
på tirsdag og få fikset den tannen. :ja:

Matgud sa for siden:

Huff å huff! God bedring.

siri0109 sa for siden:

da har jeg gått ned 2 kilo til:) bare 2 kilo unna andre delmål;)

Paris sa for siden:

Dere er så flinke alle sammen:)

Hei jenter - har hatt fire uker ferie jeg - og har vel spist en del mer karber enn jeg burde - men på langt nær så mye som jeg pleide. har ikke sjekka status etter ferien ennå, har ikke tort, enda så vektavhengig jeg er. men i morra skal jeg veie meg. Nå er det stramt regime igjen, ferien er over :D God å være tilbake :D

Mammamiia sa for siden:

Status etter 2,5 ukers ferie med div utskeielser: opp 1,5 kg..... Jaja, det er bare å bite tenna sammen og trø til igjen...

Vatti sa for siden:

Er på ferie as we speak. Hyttetur i ingenmannsland. Har spist endel uvanlige saker (jordbær, f.eks) men har holdt meg i ketose. Er bare en dag jeg ikke har sjekket med stix. I morgen skal vi hjem igjen, og fredag skal jeg veie meg - blir spennende å se hvor det ender.

Har vel egentlig innsett at jeg må kutte Pepsi Max for å få vektnedgang, men det sitter langt inne må jeg innrømme. Det er liksom den eneste "godis'en" jeg har igjen. Jaja, får se hvordan det går på fredag, og så får jeg heller ta meg selv i nakken - med støtte fra dere - og kutte den dumme brusen. Vet jo at det ikke er særlig sunt uansett.

Er litt stolt av meg selv. En hel sommerferie uten øl, uten vin, uten is, uten godteri.... klapper meg selv på skulderen

Vatti sa for siden:

Har forresten meldt meg på et tolv-ukers intesivkurs: sprekogblid.no/xtravaganza.php

Her legges det opp til at man skal gå i ketose, så jeg stusser litt på hardtreningen - men det er vel kanskje verdt et forsøk. Uansett skal det bli lit kjekt med mer personlig oppfølging (da min samboer er litt lite støttende ved å hele tiden si ting som "Herlighet, her har jeg laget spaghetti/pasta/pizza/whatever, og så skal du ikke spise!")

LillePille sa for siden:

Etter ca to mnd på ketolyse har eg no gått ned ca 7 kg. ( +1 kg på suppekur først.) Har vore på ferie ei veke no, og til min store overraskelse hadde eg likevel gått ned 0,4 kg! DET var eg veldig fornøyd med! Mannen min, som har vore på kur like lenge, har gått ned det dobbelte! :)

Vatti sa for siden:

HATER ketolyse, DRITTDIETT!!! Alle andre raser ned i vekt, jo - mens jeg har vært i ketose HELE TIDEN siden mai og gått ned svimlende 0,4 kg. Faen, faen, faen. Drittkropp, drittmat, drittopplegg.

Argh, synes jo selv at jeg er så flink, men ser ikke noe resultater på vekten - selv om jeg ser at kroppen er mindre oppblåst og jeg føler meg friskere. I ferien har jeg strevd litt med motivasjonen, men har stått over is, kake, øl, potetgull, sommerkosemat av alle slag... og jeg har gått tur i fjellet annenhverdag. Bratt opp og ned med 12 kilos barn på ryggen. Trodde jeg skulle ha gått ned litt og var kjempeskuffet da jeg kom hjem og veide meg i dag tidlig. Jeg har gått ned fra 80,0 til 79,6 siden mai.

Hva er dette for noe tull??? Jeg er sååååå lei meg nå!

siri0109 sa for siden:

det skjønner jeg...men kansje du må øke på med fett...og drikke mer vann? det er veldig viktig.for at kroppen skal forbrenne fettet. også viktig å spise masse grønnsaker og bruke lite søtning. jeg har gått ned 9 kilo siden 31 mai, men jeg har ikke brukt noe form for søtning i det hele tatt og jeg spiser masse grønnsaker og drikker MYE vann:.....

Hamster59 sa for siden:

Har levd på lavkarbo mer eller mindre siden midten av mai. Starta i det små og har gått mer og mer over til et kosthold med lavkarbo. Veide meg ikke før jeg starta, men forrige gang jeg veide meg viste vekta ca 94-95 kg, og i forrige uke da jeg omsider fant ei vekt igjen var vekta 86 kg! Er godt fornøyd med 8-9 kg på 2 mnd. Sånt motiverer. Har vært på ferietur i 9 dg, det ble noen utskeielser som pizza og endel ris da vi spiste indisk for maten var litt sterk.. Godt å være heime igjen, så man kan kokkelere sjøl og velge hva man putter i maten.

Vatti sa for siden:

Kan du (eller noen av dere andre som har så gode resultater) være så snille å skrive ned NØYAKTIG hva dere spiser til hvert enkelt måltid?

Jeg er utrolig utstrukturert med måltidene, og sliter litt med rutinene. Og i dag har jeg hatt min første sprekk siden mai. Har spist en kvart skillingsbolle og et par sånne sjokoladebananer - men FY så søtt og ekkelt det var!! Så jeg regner sprekken for overstått og starter på nytt nå.

siri0109 sa for siden:

en normal dag for meg er

Vatti sa for siden:

[quote=siri0109;905060]en normal dag for meg er

Lill-B sa for siden:

Jeg gikk relativt greit ned de første 6 kiloene, men nå har det vært 4 uker med stagnasjon og vekten har gått litt i sikksakk opp og ned. Men nå mangler jeg "bare" 400gr før jeg er nede på bestenoteringen igjen. Håper og tror nedgangen fortsetter nå. :ja:

Mammamiia sa for siden:

Ny veiedag. (det vil si jeg veier meg hver dag, - men oppdaterer ikke alltid tickeren....)
Jeg har vært veldig spent før hver veiing denne uka i og med at jeg hadde gått opp 1,5 kilo i ferien, - men jammen har jeg ikke gått ned 1,4 av de siden mandag! (sikkert masse vann, - men lell....) :) Så nå er jeg bare 100 gram unna bestenoteringen min igjen. Veldig spent på hvordan vekta blir utover, - om den ferien med tre utskeielser bare gjorde godt. Det vil nå vise seg....

Så atter en gang ser jeg 75-tallet... såvidt. :)

kurt.merethe sa for siden:

Det er bra.
Har faktisk gått ned 13 kg så jeg er meget fornøyd. Vekten har stått stille i snart 3 uker nå men håper den snart beveger seg videre nedover..

Paris sa for siden:

Dere er veldig veldig flinke:p Jeg er så utrolig IKKE flink...:mad: Jeg har slurvet og gått opp igjen. Nå har jeg ikke veid meg på lenge pga vi er på ferie og vekt og målbånd ligger trygt plassert hjemme:(

Men for 2 dager siden så innsåg jeg at jeg måtte sluutte å tulle, og gikk derfor strengt til angrep og prøver nå å "holde ut". Vi er på ferie, og tilgangen til å lage seg mat er ikke sånn all verdens... Men jeg MÅ prøve og jeg VIL prøve. Jeg har det "problemet" at jeg hele tiden føler meg sulten. Drikker masse vann, men føler meg likvel "alltid" sulten. Nå skal vi straks spise middag. Jeg finner liksom ikke på noe. Alt jeg kommer på blir jeg lei av...og jeg er ekstremt lite oppfinnsom på mat om dagen :P

Nei dette ble negativt...skulle ønske jeg var så flinke som dere!!:(

Mammamiia sa for siden:

Huff da, - Paris. Hørtes kjipt ut... Min sult forsvinner bare jeg får i meg nok fett... Egg og bacon stekt i smør til frokost metter til langt på dag. Men kanskje vi maistarterne kan tipse hverandre om matretter som faller i smak?? -utvide tråden litt så den ikke blir "bare" en veietråd? Så blir det kanskje lettere å finne på noe nytt å spise også....

Jeg vil på det varmeste anbefale OSTETORSK til middag! Vi hadde det her om dagen - og det smakte nyyyydelig! Fløten sammen med vann fra fisk/tomat (og hvitløk!) ble til en deilig sjy, - så neste gang skal vi servere retten i suppetallerken, - og spise sjyen som suppe. (jeg hadde nok i endel mer hvitløk enn det står i oppskriften, - men det er fordi vi alle her i huset elsker hvitløk!)

I kveld har jeg tenkt å prøve meg på Nannas gode vafler.

Forresten, - i dag ble det ny bestenotering på meg! 75,3! Og daaa er jeg kun 300 gram fra mitt første delmål! :heia:

Mailin sa for siden:

Huff og huff! Vel, det er som de andre sier her veldig veldig viktig å spise nok fett. Hvis du søker på forsiden etter "stagner" eller "stopper" eller noe, så får du en masse tips for å få forbrenningen i gang igjen!
Så finnes det jo utrolig mange deilige oppskrifter og tips rundt på sidene her, synes ost med rømme og vann hørtes litt kjedelig ut jeg hehe:) Har kjøpt meg tyrkisk yoghurt (med 10% fett) som jeg spiser til frokost med noen stavmiksede bær fra frysedisken på. Kan selvfølgelig også spises til kvelds. Bare et lite tips der altså ;)

PS jeg har også "stagnert" om man kan kalle det det etter knapt en uke. Skal kjøpe meg et nytt glass med cocosa i dag, kjøre på med farris, så får vi se om det funker!
PPS jeg veier meg også hver dag, og ser ikke noe galt i det. Det går veldig mye opp og ned (sikkert vann), og synes det er litt motiverende, i forhold til om veiedagen er en typisk "opp-dag"....
PPPS Glemte å se etter om du er jente eller gutt, men om du er jente har jo syklusen også veldig mye å si.... før mensen er jeg som regel et par kg (!) tyngre enn rett etter mensen.....

Lykke til!:heia:

Vatti sa for siden:

Takk, er ved litt bedre mot i dag.

Jeg er jente, heheh. Ang. syklus så har jeg hatt kun to menstruasjoner etter at barnet mitt ble født for over 2,5 år siden, og det gikk noen måneder mellom de to blødningene - så... I don't know, rett og slett.

I morgen tidlig er det slutt på Pepsi Max. Slutt, slutt, slutt. Jeg har sagt det før men jeg MÅ jo bare klare å gjennomføre det.

Glad for oppmuntringen i denne tråden!!

Mailin sa for siden:

ÅÅÅ grattis med ny bestenotering!
Ang. mat, så er fortsatt min favoritt noe jeg fant på bloggen til Lena Beatrice, nemlig bacongullpanerte kyllingsnitzler (var kanskje ikke akkurat det det het men...) Mmmm de er så gode!
Man tar altså noen egg (3-4 stk) og blander med en masse krydder. Knuser en pose bacongull. Tar en pakke kyllingkjøttdeig og blander med litt krydder. Form kjøttdeigen i flate stykker (som nuggets eller snitzel), dypp i eggeblanddingen så i bacongullet, legg på plate med bakepapir og stek i ovnen. Husker ikke helt steketiden men antar 20 min i 220 grader burde være passe. Så lager man litt rømmedressing (f.eks. rømme, majones, løk, kål, salt og pepper) og bbq-saus (tomatpure, tabasco, chili, salt, pepper, litt sitronsaft) og deler opp noen avocadoskiver, alt dette har man som tilbehør og vips, ny livrett!!!! :D
Mmmm fikk lyst å lage det i dag!

Mammamiia sa for siden:

Ojojoj, dette hørtes snadder ut! Spørs om ikke vi skal ha dette til middag i morgen! :cool: Tipper barna blir fornøyde da. (I dag skal vi ha ostetorsk... BOMBE!)

Yes :) Ny bestenotering. Etter at jeg i løpet av fire ferieuker gikk opp igjen 2 kg, har jeg den siste uken gått ned det + 200 gram til :) Hurra - nå er det på vei ned igjen ... 6,2 kg totalt nå...

Vatti sa for siden:

Flotte greier!! Flinka!

Mailin sa for siden:

Hurra hurra jeg også!
Da jeg var på Roskilde-festivalen i sommer (spiste mye pizza, burger, baguett osv, var jo det man fikk tak i der.... Pluss en hel masse øl selvfølgelig) så gikk jeg opp 2,5 kg, men da jeg kom hjem igjen og startet opp igjen raste det nedover! Minus 3 kg på en uke!
Men i dag altså, ny bestenotering og strålende fornøyd!!!:D:D

Takk, Vatti og Mailin - og gratulerer maillin med ny bestenotering du også :)

I dag har jeg prøvd Zumba for første gang - det var kjempegøy - var med på en time på treningssenteret her jeg bor, og herremin så svett jeg ble :)

Så må det sies at jeg prøvde å unngå å se meg selv i speilet, for OMG - jeg er SVÆR!!! Blir så deppa når jeg ser det, men tenker hele tiden fremover nå - jeg er på vei ned, dette er ikke fremtidsbildet av meg selv, men fortidsbildet ..

Men det er utrolig hvor kjipt det er å se seg selv med andres øyne (eller sånn jeg tror andre ser meg, for det stemmer jo sikkert ikke, jeg har nok et ganske alvorlig vrengbilde av meg selv) Flere som har det sånn?

Debz sa for siden:

Du må i hvert fall ikke føle deg alene...det er veldig opp og ned med meg også. Jeg begynte 12/7 og gikk ned 2.5 kg innen 15/7! men så sa det stopp...ingen kg eller gram ned, heller ikke cm! Jeg ble kjempe trist og lei meg og stakkars folk her inne som tålte mine konstant sutring og klaging. Men så i går sto jeg på vekte (det gjøre jeg hver eneste dag...:rolleyes:) og jeg hadde gått ned 1 kg. MEN, var opp igjen i dag. Jeg har sett at det er stor forskjell hvis jeg "trimmer" eller ikke. Jeg har et muskel og ledd problem så jeg kan ikke "trene" men jeg har en tredemøll hjemme og jeg bruker den. Bare 30-45 min hver kveld - og bar 4.8 kg i timen...men det hjelper utrolig mye. (unntatt at jeg ble sinssykt trøtt...hehe) Du klarer dette, bare kom og klag til meg når tid som helst, for du er IKKE ALENE!

Forresten, du kan ikke være gravid igjen vel??

Debz sa for siden:

:)

Oh God yes....jeg stelle meg på morgenen og syns det er ikke så galt..! Men når jeg kommer på jobb (glass dører på buildingen) og se i dørene, hjertet bare synker...snakk om deprimerende! :eek: Men men, jeg velger ikke å se så mye, bare tenke hele tiden at jeg jobber med deg og håper at det blir bedre etter hvert..

Mailin sa for siden:

Åh zumba hadde jeg ikke hørt om før, er visst litt ute... hehe;) Men googlet det nå, så kjempegøy ut! Kanskje jeg prøver en gang. Men foreløpig holder jeg meg til svømming, sykling og pilates med stor ball, mindre belastning på ledd da... Så får jeg hoppe og løpe litt mer når jeg blir lettere!:)

Vatti sa for siden:

I hear you, sister.... Jeg har vært i undertøysbutikk i dag for å kjøpe ny BH som faktisk passer (etter barnefødsler, amming og 20 kg opp ante jeg virkelig ikke hvilken størrelse jeg skulle se etter - og nå var det virkelig på tide å bytte ut den gamle amme-BH'en med knekt spile og hull).... Ok, der sporet jeg litt av...

Back on track: I dag stod jeg "toppløs" i prøverom mens en dame målte meg med målebånd for å finne BH-størrelse, og jeg må si at den eklingen jeg ser i speilet overhodet ikke føles som MEG. Jeg har en gedigen slaskete bilring som tyter ut overfor bukselinningen (som slett ikke er stram) og henger over kanten. På ryggen har jeg en fold som jeg svetter i når jeg blir varm, jeg ser at jeg nesten ikke har nakke - bare en fold midt i spekket, jeg er rund på en polstret måte over skuldrene. Jeg kikket på meg selv i speilet og tenkte "herlighet, du ser ut som en 50år gammel vaskekjerring"... Slapp og deigete og pølsete og rar i fasongen.

Har meldt meg på intensivtreningskurs, oppstart 16. august. Vi får håpe ting strammes litt opp og at kroppsstørrelsen minker.

Jeg hadde ikke hatt SÅ mye imot å være overvektig dersom vekten var mer jevnt fordelt, men jeg har det aller meste fremme på magen. Ser ut som om jeg er ganske så gravid, og det er leit.

Det høres ut som vi er ganske like, Vatti :) Bortsett fra at jeg aldri, ALDRI, aldri hadde stått toppløs i et prøverom sammen med noen .. kudos til deg.

Jeg har også alt samlet på ett sted, magen, eller overkroppen da. Bena mine er ganske slanke, men jeg har en gedigen pølse på mage nog kjenner meg igjen i denne folden på ryggen.

Gleder meg til å faktisk stå i et prøverom med ei dame som måler meg til en bh som faktisk passer meg. Men gjør det ikke før jeg har gått ned minst 10 kg til, kanskje tilogmed 15 ..

Er så glad jeg har dette forumet å lette hjertet mitt i, for folk som ikke er i samme situasjon, skjønner bare ikke..

Takk, jenter :)

Mailin sa for siden:

Men men men! ordentlig bh må man jo ha! Og da er det veldig viktig å bli målt... Skjønner at det er ubehagelig altså, men det er jo så fort gjort og de ser jo hundrevis av kropper i uka.... Bryr seg ikke de!:)

Tips: var i London i fjor og var innom Marks&Spencer. Der hadde de måledamer, og kjempebillig stort undertøy! (bh-ene jeg kjøper her hjemme koster 7-800 kroner, det er altfor mye!) Der fikk jeg 5 undertøyssett for tusenlappen! :-)

(størrelsen var forresten 85E så da vet jeg det til her hjemme hehe):)

Mammamiia sa for siden:

Så er det fredda'n og ukas dom:
Sist fredag viste vekta 75,9, i dag viste den 75,2. Ned 700 gram og bare 200 unna mitt første delmål, - og det må jeg si meg fornøyd med. :)

Jeg synes jeg har vært ekstra flink spesielt to ganger denne uke (litt sjølskryt her) : Først en kinokveld, - hvor de rundt meg satt og gomla popcorn og drakk Pepsi - mens jeg drakk Farris og spiste sorte Ifa. :P Og så i går da ungene hadde bakt brownies..... mmm lukta fantastisk godt... og jeg spiste kjapp-is av frosne bringebærbær, fløte og Snøfrisk most med stavmixer. Uten søtning. ;)

Er spent på å høre hvordan det har gått med dere andre?

Mailin sa for siden:

Grattis! Flink!:heia:

Mammamiia sa for siden:

Tusen takk. :)

Vatti sa for siden:

Ja, Mammamiia, kjemepfint!! Standhaftig og flink og det gir resulatater. Du har all grunn til å være fornøyd med deg selv.

Jeg skal veie meg på mandag. Håper på litt nedgang, har hatt veldig tydelige utslag på stixene. Var også på kino i går. Barna gomlet popkorn og drakk vann (de liker heldigvis ikke brus og saft), og jeg drakk vann og "vansmektet". Hehehe....

Mammamiia sa for siden:

Du er kjempeflink, Vatti!!! :blomster: Det er i slike situasjoner at jeg står i størst fare for å gå på en smell... Det skapet i kiosken på kinoen med popcornbeger i alle størrelser står lissom og ROPER på meg! Men det gjelder å holde seg hard.. ;) Det er noe med vanen og, tror jeg, - det å sitte og gomle på noe mens en ser film.... Så gjelder det bare å bryte den vanen..... ;) Hjemme er det greit, - for der tyr jeg til strikkepinnene mens jeg ser TV, - men jeg har til gode å ha med de på kino.... :cool:

I dag er vekta OPP 400 gram... :confused: Men jeg regner med det er endel vann, - for i går ble det "litt" utskeielser, - med nesten ei hel plate Cloetta melkesjokolade (den uten sukker selvfølgelig) og en halv pose Bakonkrisp (ja, det skrives sånn på den posen, - Kims sin, - den med 0 karber - Filler's Select Quality står det på posen) ooooog et relativt stort glass rødvin... ;) Jeg spiste ikke så mye karbohydrater ellers i går,- og er fortsatt i ketose tror jeg - skal teste med stick i kveld igjen siden jeg har lest her inne at det kanskje ikke vises på sticken før kvelden etter om en har falt ut... . I går kveld var den imidlertid mørkerosa, som den alltid er hos meg. Uansett hvor mange liter vann jeg drikker...

Mailin sa for siden:

Huff jeg også. En hel plate melkesjokolade fra sukkerfritt, men med relativt mye karber likevel. Og bringebær, baconsnack (fra Kims det også, og uten karber) samt en grevens jordbærcider uten karber men med alkohol. Selv om jeg hadde strikkepinnene mine i hendene hele kvelden! Skjønner ikke hvordan jeg fikk det til jeg.... Og i kveld er det fest, så da blir det masse både cider, vin og øl....:o
Skal også teste ketosen min i dag! Lykke til!

Mammamiia sa for siden:

Hvordan gikk det med sticken din i går? Min var heldigvis rosa. :) Så da gikk det bra med utskeielsen min på fredag.... Meeeen... i dag var jeg opp enda 300 gram! Go figure! :( Spørs om det blir noen ny pers på meg til fredag gitt.... skulle sååå gjerne se 74-tallet.....

Mailin sa for siden:

Fikk ikke gjort det. Men var på fest i går, drakk masse (men holdt meg unna snacksen!)
Men, antakelig pga dehydrering, så veide jeg i dag svimlende 1,8 kg mindre enn i går! Hehe vet det bare er vann så jeg oppdaterer ikke tickeren min, men likevel gøy!:D Skal ta testen i dag tenker jeg.

Mammamiia sa for siden:

Hehe. Kanskje jeg skulle ta meg ei skikkelig kule jeg og.... Næææææ... prøve å pøse på med Mjøsvatn istedet tror jeg.... Skal nemlig opp sju i morgen og ta i mot en meget aktiv 1,5-årig liten frøken.... som skal sysselsette mormor hele dagen! pæs
Det ble reker, egg, avokado og rømme til frokost i dag.

Tasja sa for siden:

Hei!
Kan jeg få være med her?
Jeg begynte også i mai og følger vel i utgangspunktet Atkins, men det er jo mye likt fordet om :)
Er jo kjekt med litt fellesskap i livsstilsendringen (som det jo skal være)
:p

Mammamiia sa for siden:

Hei og velkommen! :) Selvsagt får du være med her, - skulle bare mangle! Jo flere jo bedre! Veldig kjekt å kunne støtte og oppmuntre hverandre om en skulle gå på en smell eller simpelthen bare stagnere. Og ikke minst dele gleden over fremgang! ...eller i dette tilfelle nedgang... :)

Jeg har gått opp 1 kg siden fredag jeg :( Jeg har vært på hyttetur, men med unntak av et par sånne kvadratkarameller, har jeg holdt meg til kostplanen min. Er nok en del vann, men likevel - blei så deppa i dag morges og i dag har jeg hatt kjempelyst på en DIIIIIGER pose smågodt ... Må bare ta meg sammen, er sikkert bedre i morgen. Testa forresten med en ketostix nå på ettermiddagen og den var kritthvit :(

Mammamiia sa for siden:

Huff da, - slikt er ikke noe moro, - men ikke gi deg! Vis at nicket ditt passer til deg nå. ;) Den posen med smågodt smaker bare søtt kliss uansett... (det er ihvertfall hva jeg prøver å si til meg sjøl innimellom..... Hjelper det??? Næææ....) Prøv å bøtt innpå med vann et par dager, - så skal du se vannet slipper. Jeg gikk opp 700 gram fra fredag til i går jeg og. Og i går drakk jeg bøttevis med vann.... I dag var vekta ned 400 av de igjen. (og så fikk jeg besøk fra Raufoss.... det hjalp jo litt det og.... :P )

Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, - men jeg reagerer ihvertfall på varmen... da tviholder kroppen på vann. Faktisk så mye at jeg må gå på vanndrivende innimellom.

Sier som Gjertrud Sand: Vi får tru de bli likar i mårra! ;)

Vatti sa for siden:

OK, jeg sier det samme: Vis at du ER nicket ditt!!
Et par dager med strengt regime, så er du back in business!

Jeg er fremdeles i ketose, som jeg har vært siden mai (med to små glipper), og har nå gått ned den svimlende sum av ....

trommevirvel

1,1 kg

Hmmm, jeg føler kaaaaanskje at noe er i ferd med å skje nå. Vi får se, vi får se. Hadde det ikke vært for at jeg føler meg bedre og har mer energi med ketogent kosthold så hadde jeg jammen sluttet for lenge siden. Blir spennende å se hvordan det går når jeg begynner med trening 16. august. Både gleder og gruer meg. Håper virkelig det har en positiv effekt og at jeg dermed vil RASE ned i vekt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.