< Tilbake til oversikten

Maistarternes veietråd!

Majanne sa for siden:

4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg
25.mai: 103 kg ( -3,5 kg ) :D
[color=#008000][/color]
Ikke kommet i gang med trimmen,men det skjer I DAG!

meretely sa for siden:

Litt deppa i dag, vekta viste 700 gram opp !?!?! :(
Men, jeg drev litt eksperimenter sist uke med Cocosa, laga sjokolade, bakte kake osv., og det måtte jo smakes og spises....
Det skal det jaggu bli slutt på! Nå er det full skjerpings igjen :mad:

Paris sa for siden:

Det kan bare være bare en liten svingning - i forhold til syklusen din eller noe? Håper du får full motivasjon videre og ser at det funker:) Masse lykke til :klem:

Paris sa for siden:

Du har jo vært kjempeflink!

Lykke til med treningen! Jeg og skal begynne på igjen med trening. Tok en pause nå når jeg begynte på lavkarbo igjen - med fare for at jeg ikke hadde nok energi til å fullføre og at kroppen skal venne seg på lavkarbo. Men neste uke da begynner jeg med bodypump og step igjen :love:

Zoila sa for siden:

Begynte i dag!
Startvekten min er 106 kg og målet er 80kg. Har et delmål på 10 kg innen august.
Dette klarer vi!:)

Hevingen sa for siden:

Stå på! Klart du kan!!:D

Paris sa for siden:

Veldig bra!! Velkommen i maistarerne og lykke til :klem:

emgra sa for siden:

Veide meg idag.
-1,3kg
Endel mindre enn jeg hadde håpt den første uka på ketolyse. Men, men... Det går jo nedover! :D

Marianne2 sa for siden:

Hei!

Jeg gjorde det samme som deg og sprakk så det sang 17 maihelga.. :) heldigvis var jeg i svak ketose allerede etter en dag med kur! Vet ikke om det er sånn for alle, men for meg ble det sånn..

Før jeg sprakk viste stixen sterk ketose, men har lest her at det ikke skal bety
noe hvilken valør stixen har, bare det er utslag! Stoler på det.. ;-) jeg har
kanskje også vært flinkere å drikke masse i det siste..

Håper du kommer raskt inn i sporet igjen! :)

*Mali* sa for siden:

I dag har jeg hatt min første veiing :)

18 mai: 60.1
26 mai: 58.1 Har aldri hatt problemer med å fly opp og ned to kilo, så det er nå kampen begynner, i`m ready :cool:

Kasiopeia sa for siden:

Hei,

Slenger meg på her jeg også...hadde noen fantastiske måneder på ketolyse rundt juletider, men havnet litt sånn halvveis tilbake i karbohydratene...nå er det full sjerpings og strammere tider fremover mot bikinisesongen. :cool: Blir litt lettere og følge kuren når jeg skal ha to måneder lang "lærerferie" også ;D

Begynner i morgen...har ca 10 kg som skal av. Eller som en venninne av meg sier så fint, hadde vi bare vært ca 20 cm lenger så hadde vi hatt matchvekta inne ;D hehe!:D

Så da er salaten til lunch imorgen i matboksen og eggene til frokost er kokte! På an igjen!

hanne42 sa for siden:

Da er jeg godt inne i fjerde uke. Vekta star stille, eller det vil si, jeg gar opp og ned den samme kiloen hele tiden:høh: Men jeg er allerede over halvveis til malet, sa jeg er godt fornoyd. Det er viktig a ikke stirre seg blind pa vekta. Jeg har gatt ned seks cm i livet og merker stor forskjell.
Na kommer jeg inn i alle de gamle klaerne mine og har fatt "ny" garderobe. Det er deilig!:stortsmil

Jeg har godt inne i et nytt styrketreningsprogram, med lose vekter hjemme. Merker at det gir resultater etter bare en ukes tid. Dette er programmet mitt, som jeg tar tre ganger i uka:

1. magen/core:
    Planke, oker ett sekund hver gang
    Sideplanke, oker ett sekund
    Rumpehev, oker en hver gang
    Skjeve situps, oker en
    Planke, oker ett sekund

2. rygg/core:
    Hunden, oker en
    Rygghev, oker en

3. skuldre og armer:
    Skulderhev med vekt i hver hand, oker vekt hver gang
    Triceps med vekter, oker vekt hver gang
    Biceps med vekter, oker vekt hver gang
    Pushups pa knaerne, oker en
    Benkpress med vekter, oker vekt hver gang

4. Bein
    Kneboy med vekter

I tillegg ror jeg tre ganger i uka pa romaskinen min, vanligvis en langtur og to intervaller eller kortere turer.

Maten gar fint, har ikke hatt noen sprekker. Jeg har okt litt pa karboene denne uka og lagt pa enda mer gronnsaker. Prover a komme opp i ca 20g. Er i ketose. Drikker na bortimot 3 liter vann om dagen og det er ny rekord for meg:blomster: Sover godt om natta og er fin og jevn i humoret. Kan det bli bedre?

Alouis sa for siden:

Klarte ikke å vente til mandag - måtte sjekke vekta - og nå er jeg tilbake der jeg var før utskeielsen - huh - det gjorde godt å se. Utrolig hva de kiloene med vann gjør - enten det er opp eller ned. Er ikke kommet i ketose enda da - selv om jeg har vært veldig nøye og veid all mat. Men det kommer vel.

Lois Lane sa for siden:

startvekt: 84,5kg (antagelig mer, siden jeg har brukt to forskjellige vekter)
22 mai: 81kg
28 mai: 80kg (og det til tross for at jeg spiste taco i går, med vanlig taco krydder, og spiste en liten tacolefse)

Jeg merker at jeg har problemer med å få i meg mat i løpet av en dag. Flere som sliter med det? Jeg har ikke matlyst, og går til det begynner å rumle i magen. Frokosten i dag, skal jeg spise nå.... Blir jo ikke riktig det da? Vet at jeg skal spisenår jeg er sulten, men jeg er litt sånn "BAH" når det kommer til mat for øyeblikket. Får bake meg ett godt brød, for merker jeg savner noe å ha pålegget på

hanne42 sa for siden:

Startvekt 68 kilo
Uke 1: ned 3,5 kilo
Uke 2: ned 400 gram
Uke 3: ned 500 gram
Uke 4: ned 300 gram
I alt 4,7 kilo. Nå-vekt 63,3 kilo:p

Går sakte og pent nedover. Veldig fornøyd.
Etter at jeg regnet ut sammensetningen av fett-protein-karbo i maten jeg spiser har jeg kuttet litt ned på fettet og proteinene og økt karbohydratene; har gått ned hver dag siden det.

Ha en fin søndag og god veiing!

Hanne

Vatti sa for siden:

Bra vektnedgang, og fint å lese at dere som også datt av i forbindelse med 17. mai nå er tilbake.

linnkri sa for siden:

Veiedag idag; ny vekt: 74,1 kg, ned ca 700 gram til tross for en sprekk i helgen. Ikke dårlig ! :) God mandag:)

Frøkengiraldriopp sa for siden:

Kan jeg være med her?? :)

Startet 18. mai - da veide jeg 88,6 kg - grøss og gru (er bare 155 cm høy). Nå, etter to uker (eller egentlig halvannen uke) på ketolyse, veier jeg 85,3 kg og har mistet flere cm på veien :)

Jeg gjør dette for andre gang, forsøkte meg på ketolyse for to år siden, da falt jeg av etter et bryllup og fant aldri tilbake. Denne gangen har jeg et kurs i kognitiv tenkning i ryggen, og merker at motivasjonen er en helt annen, jeg tenker annerledes - jeg øver meg nemlig på å tenke som en slank person ;)

Merker at også er utrolig inspirerende å være del av et forum, å se andre suksesser er utrolig moro.

Ha en fin dag alle sammen :)

Fisken sa for siden:

Hei, hei. Svært dårlig veiedag. Opp 1,6 kg.... :eek:
Kan være vann, eller resultatet av en uke med noe alkohol (lite-øl og tørr hvitvin), brøderstatning, nøtter, generelt mye salt. Tar en tur på vekta i morgen også, er det like galt får jeg revurdere solsikkebrødet og/eller nøttene (blir nok ikke noe alkohol denne uken). :forstoikk

Majanne sa for siden:

1.juni: 102,9 kg (-3,6 kg)

Bare bittelitt ned, men det er jeg fornøyd med!For jeg spiser riktig og så har jeg mensen. I helgen blir det noen utfordringer for meg i forhold til masse festligheter, men tror det skal gå bra! Skal drikke vin, men ellers prøve å få tak i den riktige maten. Og ha litt på lur i vesken! Snop og sånt frister anyway ikke!!

Paris sa for siden:

Hvilken "formel" bruker du på fett-protein-karbo inntak? Jeg er så lat at jeg ikke orker å veie maten...men spørs om jeg må begynne med det:p

Paris sa for siden:

Uke 1: -2,1 kg
Uke 2: -500 g

Altfor lite andre uke. Tror ikke jeg har gått ned noe før de siste to dagene. Mulig jeg spiser for lite fett. Og så kan det hende jeg spiser for lite karbo. Men hvor mye karbo gjør at blodsukkeret stiger? Jeg er livredd for insulin-nivået skal øke og lagre ting som fett:confused:

Paris sa for siden:

Velkommen til veie-tråden! Jeg er også på for andre gang, og denne gangen skal jeg klare det!! Men jeg har allerede sprukket litt to ganger... det er ikke så enkelt syns jeg når omverdenen ser rart på deg og du ikke får fred for å gjøre det du vil selv.

Det med kurs i kognitiv tenkning hørtes veldig interessant ut! Jeg har lest endel om det, men er nokså lei og nedfor om dagen, så det gjør at jeg har en litt tung hverdag i tillegg til at jeg bare mååå gjøre noe med kostholdet.

Masse lykke til!! Dette klarer du!:)

hanne42 sa for siden:

Hei Paris

jeg regnet ut hva jeg spiste en vanlig dag i forrige uke og kom fram til 79% fett (bor ligge mellom 70-75%) og over 100 g protein (bor vare 1g per kroppsvekt, maks 1,5, noe som betyr 64g/96g for min del) og bare 3% karbo (under 20 g). Dessuten spiste jeg nesten 200kcal mer enn jeg forbrenner daglig.

Na har jeg kuttet ned pa fettet og proteinene og kaloriene og okt karboene. De siste dagene har jeg spist 35-40g karbo, det er det eneste jeg har regnet ut noye. Sa har jeg kuttet ut bacon til frokost, kuttet ned pa olje over gronnsaker og salat, og kuttet ut notter. Jeg spiser ogsa litt mindre kjott og bytter ut med fisk og skalldyr der jeg kan.

Resultatet er at jeg droppet 300 gram med en gang og sa 400 gram dagen etter.

Jeg har ikke regnet ut hvor mye jeg spiser av fett/proteiner/kcal na. Som deg er jeg litt lat fordi det krever litt utregning:rolleyes:

Hanne

Paris sa for siden:

Hei Hanne!

Tusen takk for svar. Jeg begynte så fint idag og veie maten...men når man ikke gjør det på alt så kommer det for skevt ut. Jeg trodde det var problem å få i seg nok fett, men kan se ut som om det ikke er det? Jeg bare må bli flinkere... skal se i morgen:cool:

siri0109 sa for siden:

hei kan jeg henge meg på maistarterne? startet egentlig den 31 mai, så føler meg litt som en liten maiblomst:) har ikke veid meg ennå, og gikk på ketolyse i fjordt 9 kilo ned på 2 mnd, har gått på lavkarbo siden og har stått stille...heldigvis, nå¨skal jeg ned ihvertfall 10 kilo til, men må få veid meg så jeg vet hva startvekten er;) er 24 år og mor til 2 små jenter på 1,5 og 3,5 år:) mine veiedager blir mandager, har også målt cm på hele kroppen, så kommer til å både måle på nytt og veie hver mandag;)

Paris sa for siden:

Velkommen!! Klart du er en mai-blomst:D

siri0109 sa for siden:

takk for det:)

imorgen sa for siden:

Har gått litt opp etter uke 3, 200gram :(. Sikkert på grunn av mens.

Men har gått ned 3,8 kg til sammen så jeg er fornøyd.

Men jeg har veldig liten matlyst for tiden og sliter med å få i meg mat. Kan være grunnen til at det har stoppet litt. Må prøve å skjerpe meg.

:)

*Mali* sa for siden:

18 mai: 60.1
26 mai: 58.1 Har aldri hatt problemer med å fly opp og ned to kilo, så det er nå kampen begynner, i`m ready :cool:
2 juni: 58.6- føler det ikke er så enkelt det her nei. Har mensen, samtidig som det har vært sen middag og litt sjokolade og brød på lørdag og søndag. Føler at magesekken er bitteliten, og blir veldig fort mett. E redd for at kroppen går helt i sparemodus, om det e muligheter for det....

hanne42 sa for siden:

Hei Mali

hvorfor onsker du a velge en egen vri pa lavkarbkostholdet ditt? Det er ofte vanskelig for en nybegynner a kjore egne vrier og for a sikre en sunn vektnedgang er det ofte lurt a velge en av variantene som er utviklet av f eks en lege (Atkins, Fedon, Ketolyse). Jeg ser du inkluderer brod og sjokolade i kostholdet ditt. Hvor mange karboer ligger du pa daglig?

Det er fint at du er mett. Sorg for at du blir mett pa sunne ting som masse gronnsaker, masse salat, nok protein (1 gram per onsket kroppsvekt, dvs ca 55 (?) gram per dag for deg, mer hvis du trener hardt flere ganger i uka) og nok fett.

Lykke til denne uka!

Hanne

Mammamiia sa for siden:

Status etter 3 uker for meg: Ned 4,4 kilo fra 82 til 77,6! :) Det gikk fort ned i starten (vann ut av kroppen) Men nå ser det ut som det skal stabilisere seg på 0,5-1 kilo pr. uke. Akkurat passe synes jeg! :)

Jeg har ikke kjøpt stix, tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller, for jeg tikker ned i vekt, - beltereima er stramma inn to hakk og jeg er konstant mett. Deilig å ikke kjenne sult under "slanking" gitt! :stortsmil Så i følge det jeg leser om symptomene rundt omkring på forumet her, - så er jeg i ketose.

Digresjon: Jeg spiste en maiskolbe da vi grilla på mandag (skeia litt ut, hehe) og den smakte utrolig SØTT! ?? Noen andre som har oppdaga at det søte blir fryktelig søtt etterhvert?

Anbefaler forresten denne tråden: Om ketose

Matgud sa for siden:

Spennende!!! :) Startet nettopp selv. Har ikke vekt i hus, men må vel kanskje kjøpe meg:D

siri0109 sa for siden:

hohoho klarte ikke dy meg, men måtte gå på vekta idag....og wow ned 1 kilo på 3 dager:D vet det bare er vann og dritt, men alikavel er det minus 1 kilo, og jeg er i ketose:D

emgra sa for siden:

Uke 1: -1,3kg og 11cm
Uke 2: -700g og 7cm
= -2kg og 18cm

:) :) :)

Paris sa for siden:

18 cm?? Det er jo helt rått!!!! måler for å prøve å finne 1 cm jeg:phehe

Grattis- dette er jo helt enormt! ;)

emgra sa for siden:

Takk!
Ja, jeg er glad jeg måler meg. Ellers hadde jeg nok vært kjempeskuffa over "bare" 2kg! Jeg ser virkelig resultater, ære være Ketolyse!! :D

Matgud sa for siden:

Hoi hoi! Nå blir det veiedag for meg på lørdag! Regner ikke med jeg har gått ned noe særlig! I dag kjenner jeg at jeg spiste for mye til middag:( huff!

meretely sa for siden:

Endelig på sporet igjen etter en og en halv ukes stopp !! ned 1 kg på to dager...:):):)
Skal ikke bruke noe særlig Cocosa eller Bakemix mer.
Laget et brød etter oppskriften på bakemix-boksen, det fikk magen min til å omtrent stoppe opp :(

meretely sa for siden:

Klarer du å la være å veie deg hver dag??? Da har du STYRKE!

kurt.merethe sa for siden:

Hei.
Startet på ketolysekuren for snart 4 uker siden, har gått ned fra 97,4 - 89,2, er kjempefornøyd med dette.
Trenger alt av gode oppskrifter da jeg føler at jeg kun spiser egg, bacon, kylling og salat. Ikke flink til å variere. :)

hanne42 sa for siden:

Hei Kurt.Merethe!

Det finnes masse gode tips til lunsj og middagsretter pa oppskriftraden!:)

Jeg er heller ikke sa flink til a variere, men her er noen av mine retter som jeg spiser relativt ofte:

Blaskjellgryte med gronnsaker: Kutt varlok, purre, persille, fersk chili, hvitlok etc i biter og varm dem noen minutter i olje. Tilsett blaskjellene (etter a ha vasket dem og kastet de som ikke lukker seg under rennende kaldt vann). Damp dem i gronnsakene noen minutter til de har apnet seg. Varier med a tilsette flote. Varier med indiske krydder.

Fiskeform: Tin frossen fisk eller bruk fersk. Legg fisken i smurt ildfast form. Tilsett gronnsaker etter smak. Tilsett flote og topp med ost. Varier med knuste tomater fra boks (NB sjekk karboinnhold).

Kjottdeig og ost: Stek kjottdeig og tilsett krydder og knuste tomater fra boks/tomatpure (NB sjekk karboinnhold). Tilsett brokkoli/blomkal/squash eller andre gronnsaker i biter. Legg alt i en smurt ildfast form og topp med ost. Stekes i ovnen til osten har smeltet og gronnsakene har onsket konsistens. Varier med a tilsette bacon, skinkebiter etc. Varier med flote i stedet for tomater.

Grillmat: Grill kjott eller fisk. Lag blandet gronn salat. Tilsett oljedressing (sjekk karboinnhold). Ha gjerne romme pa fisken.

Svinefilet: Kjop ferdig oppskjart svinefilet eller kutt selv filetene i biter. Stek i olje eller smor. Tilsett gronnsaker etter smak (f eks brokkoli, gronn paprika, purre, hvitlok) og ha over knuste tomater fra boks (NB sjekk karboinnhold). Varier med flote og revet ost.

Pakistansk lam: Skja lammekjott i store biter (helst fra lar eller bog slik at bein og marg er med). Legg i gryte. Skjar lok i skiver og legg pa toppen av kjottet (NB karboinnhold). Bland tomatpure (NB karboinnhold) med vann og hell over slik at det star rett oppunder kjottet/loken. Tilsett en god dasj piripiri/knust chilipulver. La koke pa svak varme til kjottet er mort og faller fra hverandre, ca 2 timer.

Kjottkaker i brun saus: Bland kjottdeig med 1 egg og en god dasj flote, salt og pepper. Form til store kjottkaker og brun dem i smor (de blir lose, sa behandle dem forsiktig). Ha dem over i en kjele og kok ut panna med varmt vann, tilsett i kjottkakekjelen. Lag brun saus av pulversjysaus (NB karboinnhold) og hell over kjottkakene. La trekke ca 10 min til kjottkakene er ferdige. Server med kokte gronnsaker (brokkoli, blomkal).

Andre tips:
Stekte koteletter (nakkekoteletter er billige og mye mat. Kan spises kald til lunsj og frokost)
Stekt flesk med salat eller kokte gronnsaker
Lammegryte fra pose (frossen i kjoledisken) med gronnsaker og flote

Hanne

rik sa for siden:

Takk til alle som bruker forumet. Dette gir motivasjon for å være med på dette opplegg som er meget, meget bra med mye gode resultater.
Er inne i uke 3: 1. uke -4 kg. 2. uke -2 kg. Veldig spent på fortsettelsen.
Takk til alle som har innlegg her inne. Meget spennende!:)

Benedictee sa for siden:

Hei alle sammen! Håper også å få være med i denne gruppen. Jeg startet med Ketolyse Tirsdag 25/5, på 91,9 kg. Håpet er å komme såvidt innunder 70, men har ikke satt meg noe spesielt mål på nøyaktig kilo da jeg ikke er ute etter å bli det ene eller det andre, bare slankere og mer riktig formet i forhold til høyde.

Den første uka gikk jeg på to sjokoladesmeller, så har prøvd å utelukke uka fra kuren, men gikk da ned 0,6kg til tross for to store melkesjokolader :P

NÅ, derimot, er jeg skikkelig motivert. Har bestilt startpakken fra Ketolyse.no og er igang med stix og kosttilskudd. MEN, sliter med to ting: Pepsi max er min avhengighet. Det står at denne er tillatt, men samtidig leser jeg om søtningsmiddel som ikke er lov, aspertam er vel ett av disse som var tillatt. Trenger jeg å kutte ut min kjære pepsi for å få bedre resultat?

Det andre er tyggis. Jeg jobber helt oppi ansiktene til folk og røyker i tillegg så jeg er helt avhengig av tyggis for ikke å sitte med ufattelig dårlig smak i munnen. Har ikke sjans til å pusse tenna stadig vekk på jobb, men kan gurglevann være aktuelt? Leste meg til at 1 stk extra tyggis faktisk er halvannet karbohydrat! 3-4-5 slike iløpet av en arbeidsdag så er jo det strengt tatt halve dagskvoten :P

Så til noe jeg bare lurer på: Jeg prøver å ikke være "hysterisk", men jeg kjenner jo at jeg ser veldig nøye etter på alt jeg kjøper og mye kan derfor bli litt lite variert. Jeg er fryktelig glad i kylling og svinekjøtt, og disse er jo mager..så hvilke tips har dere som er mer erfaren i gamet for at jeg kan øke fettet?

Ellers en vanlig dag: Omelett til frokost med sopp, paprika, tomat og skinke/bacon
Til lunsj spiser jeg mest salat med kylling og/eller egg og reker.
Middag er oftest kyllingfilet med salat, svinekjøttdeig med smeltet ost og salat, biffstrimler med brokkoli og blomkålgrateng..osv
Spiser ikke særlig mye kveldsmat.

Jeg har hund og går tur 2-3 ganger om dagen avhengig av skiftet på jobb, vanligvis i minimum en time pr tur. Prøver å gå raskt, men jeg har en hannhund..såeh..hehe, han skal stadig stoppe og snuse/markere..Har ikke samvittighet til å gå ekstra turer uten ham.

Jeg 'scorer' bare 10% på ketostixen, men har jo som nevnt bare hatt 5 dager siden siste "utskeielse" forrige uke så håper dette tar seg opp! Noen nybegynnertips dere vil komme med for å øke motivasjonen ytterligere?

Har forøvrig ikke tatt mål, bare vekt..vet jeg burde målt også, men glemmer stadig å finne ett sted jeg kan kjøpe ett målebånd..

Ellers, morsomt å lese alle som får så gode resultater og skulle ønske jeg greide det også!

whynn sa for siden:

hiver meg på her jeg å ;) begynnte 26 mai vel... ;) er min andre runde med ketolyse hadde en runde på samme tiden i fjord, da gikk jeg ned 12 kilo fra 4 mai til 2 juli :)
men så blei jeg gravid..! nå er jeg igang igjen.. starter på 90 kg.! og vil ned te ca 75 i første omgang :) ser at det blei veldig likt deg som skrev inn over meg her hehe :)

har gått ned 3 kg alt.. veldig forrnøyd med det.. bare og holde på nå ;)

Benedictee sa for siden:

Kjempebra med 3 kilo!! Skulle ønske denne uka hadde syntes på vekta mi også! Jeg kjenner at uniformen på jobb strammer mindre og det er bra for det er jo de typiske håpløs-passform-uniformene som man merker med en gang blir større ;) Men, nå er det lørdag og vi har veiedag på tirsdager og vekta står bom på 90, skal prøve å kutte ut paprika for den har visst ganske høy kh faktisk, og heller bruke mer agurk og tomat. Spiser forholdsvis lite så kan ikke tenke meg at jeg går over dagens kvote. Skal kjøpe en matvekt for sikkerhets skyld :) Kjempegøy å lese andres erfaringer her, da får jeg skikkelig lyst til å konkurrere. I tillegg er både mor og far med på kuren sammen med meg, og da de bor ca 200 meter unna er det enkelt for oss å sammenligne/jobbe sammen. Hadde dog håpet på litt mer kickstart, da jeg har lest de utroligste historier om de første par ukene hos andre. Men, jeg har tålmodighet!..iallefall pittelitt :P

Paris sa for siden:

Velkommen til dere nye!! Dette skal vi klare:D

hanne42 sa for siden:

Jeg tar veiedagen i dag i stedet for søndag.

Startvekt 68 kilo
Uke 1: ned 3,5 kilo:D
Uke 2: ned 400 gram:)
Uke 3: ned 500 gram;)
Uke 4: ned 300 gram:rolleyes:
Uke 5: ned 700 gram:p
Nå-vekt: 62,6 kilo:ja:

Hanne

whynn sa for siden:

i dag har vært en fantastisk dag mat messig asså.. ! hehe.. fant denne "sjokoladeprinsen" i dag..! og herreminljå. det var jo ordentgi sjokolade jo..!! og bare 6 karber i hele plata..! 50g. går ann og unne seg i ny og ned,, :)

også var jeg så grusomt lei av den vanlige kjøtt cf og brokkoli middag så i dag har jeg laget:

revet grillet kylling stekt med litt fløte for og få litt "gryte" over det hele, med sjampinjong og frisk spinat stekt med hvitløk. smakte nyydlig ;*

veiedag til mandag for min del.. ser frem til det nå. spent ;)

Paris sa for siden:

Blir sulten av all lesingen her inne. No skal eg grille. Utrolig mye god mat, men jeg har en tendens til å spise "det samme" hele tiden - syns ikke det er så mye å variere med, men det kommer vel når jeg får kjørt meg inn igjen. I morgen skal jeg ha gjester - som er super-skeptisk til lavkarbo...så nå skal jeg lage masse godt som de kan se jeg kan spise! Masse grønnsaker og sunne ting!! :D

og så får jeg koke litt poteter å se om de frister noen;) - ikke meg ihvertfall!!

Lykke til dere. jeg veier meg hele tiden...men det er ikke noe smart!!!:cool:

whynn sa for siden:

skal vel ikke si jeg er så te og følge veiedag jeg heller hehe ;p veier når eg føler for det egentlig med prøver og holde mandagen hehe:)

Paris sa for siden:

Kor fant du den? Har lyst å prøve;)

whynn sa for siden:

fant den på Meny i bamble Telemark.. men har de den der har de den sikkert på andre meny'r av litt størrelse å ?!

vettu, den var helt nydlig :):) nesten farlig.. hehe

Fisken sa for siden:

Dagens tall: 96,8 kg. Det er ned 1,7 kg denne uka.
Dvs ned de 1,6 jeg gikk opp forrige uke pluss 0,1 kg. Netto 0,1 kg på 2 uker. Jaja.

Majanne sa for siden:

1.juni: 102,9 kg (-3,6 kg)
7.juni: 102,5 (-4 kg) :D

Matgud sa for siden:

Weee:) En uke har gått og jeg er 5 kg lettere!!!!!

siri0109 sa for siden:

første ordentlige veie og måle dag:)

minus 2 kilo ot totalt 9 cm på mele kroppen...er veldig fornøyd jeg:)

Alouis sa for siden:

Da har jeg veid meg på en mandag - etter nok en glipp i helga, men mot alle forventninger så hadde det sluppet 500 gram. Så nå skal jeg klare å holde meg frem til juli uten synder :D

Vatti sa for siden:

Må innrømme at jeg er misunnelig på alle dere som har gått ned så mye allerede, for det har ikke jeg. Men - det er jo bare å skjerpe seg, vet jeg.

Fredag i forrige uke opplevde jeg vel alle jenters store mareritt, da en kollega på jobb gav meg klem og gratulerte med graviditeten. "Jeg har jo sett det en stund" sa hun "men jeg ville ikke si noe før jeg var helt sikker. Og NÅ er det jo ingen tvil om at du skal ha barn igjen" sa hun. Og det skal jeg da IKKE. Jeg holdt på å begynne å gråte midt blant kollegaer og kunder, og ante ikke hva jeg skulle si. Til slutt klarte jeg sånn halvveis å spøke det vekk med noen halvhjertede "uff, ja det straffer seg å spise så mye is og kose seg så mye som det jeg har gjort, skjønner jeg"....

Faen!! :(

Jaja, i dag har jeg spist ketogen mat, og denne gangen MÅ jeg holde meg. Hjelp meg, alle sammen!!! bønnfaller

Vatti sa for siden:

For ordens skyld: Jeg er 164 cm høy og veier rundt 80 kg. Det er fremdeles innenfor "overvekt" i følge BMI-kalkulatoren, men mye ligger rundt magen. Jeg må ned i vekt og jeg må trene magemusklene.

Tenker jeg må ha 75 kg som første delmål. Om bare jeg kommer dit, så skal jeg nok klare resten også.

Majanne sa for siden:

Vatti: sånt sier man da ikke til folk, altså!!Skjønner godt du ble lei deg!klem Prøv å ikke tenk på det!

whynn sa for siden:

huffda vatti, Drittfolk. men er ikke noe og bry seg om. tenker hu er ganske flau nå den som sa det..

men da må du bare tenke at tenk å mye oppmerksomhet du vil få på det når du nå skal rase ned :) masse lykke til, les masse på jornalene å dagbøkene og bildetråder.. det er motivasjon :))

Benedictee sa for siden:

Idag er det Tirsdag og veiedag. Må innrømme at tilfeldighetene har hjulpet meg veldig denne uka, selvom jeg også har vært veldig obs på alt som går inn i kroppen. På lørdag var det sommerfest med jobben og jeg hadde da 5-6 pärecider og dessverre ikke den sukkerfrie. Tidligere på dagen hadde jeg bare en salat og til middag en grillet kotelett uten tilbehør så jeg håper det ikke ble for ille. I tillegg tok jeg èn sjokoladebit fra et vorspiel. Hadde vi vært der 2 minutter lenger, ville jeg nok glefset i meg hele posen, men tilfeldigvis skulle vi gå. Og igår på jobb ville jeg gjerne ha en is, men heldigvis og tilfeldigvis var kantina stengt og isboksen låst. PHEW!!

Så, tirsdag 08.juni : 89,7 kg, ned 1,6 fra forrige uke. Det er jo faktisk rimelig bra når jeg tenker meg om, men jeg skulle veldig gjerne ligget på jevnt 2kg pr uke.

Jeg har forresten kuttet ut tyggis og heller gått over til Fribol Host/hals, denne har ingen karbs og bare 0-1g søtningsmiddel. Det får duge, NOE må jeg ha når jeg jobber så tett med ansiktene til folk.

Gleder meg til neste tirsdag! :)

whynn sa for siden:

Fribol host/hals?! er det tygge gummi? har sett reklama for den på tv forsåvidt men. smaker det godt da. trodde det var medisin jeg ;p :)

siri0109 sa for siden:

fribol er sukkerfrie drops:) min redning på denne kuren...kjøpes på apoteket;) 0 karbo i de...

Matgud sa for siden:

KLarer ikke vente på å kjøpe vekt jeg!!!!

whynn sa for siden:

jeg skal kjøpe til fredag...!! gleder meg hehe:)

Matgud sa for siden:

Ja, Jeg tror jeg må handle i morgen eller torsdag, kommer ann på når pengene tikker inn. Har såå stort håp...Egentlig blir jeg vel heller skuffa tenker jeg....Tørr ikke å håpe.................:( Håper hvertfall at jeg ikke har gått opp!:eek:

whynn sa for siden:

synes det går litt treigt her om dagen å.. men er forde det gikk så fort sist gang hehe :)

men men. nå har jeg veid meg på sånn vanlig "gammel" vekt, blir både lettere og se og mere nøyaktig når jeg får kjøpt en digital :)

Matgud sa for siden:

Huff! regna ut at jeg har spist 17 karbs i dag.. tror dere det er krise:(?:confused:

Vatti sa for siden:

De dagene jeg har spist litt for mye karber så har jeg passet på å være i bevegelse mer enn det jeg vanligvis ville vært, og da har det gått helt fint.

Sliter litt om dagene - pga streik må min sønn være med meg på jobben, og jeg synes nesten at han må få is i løpet av dagen (det er varmt, han blir lei) og det er ganske tortur å kjøpe is til ham uten å kjøpe til meg selv også.

Om bare jeg er flink til jeg kommer ned til 75 kg så tror jeg alt går mye lettere - men det er altså så forferdelig tungt akkurat nå. Er i utgangspunktet ikke noe flink med mat. Har dårlig struktur på både måltider og mengder. Uff og uff så sutrete jeg!

whynn sa for siden:

Matgud: bruker du keto-sticks?

alle er jo forskjellig men for min del passer jeg bare på at jeg er i ketose,
teller skjeldent nøye over men sånn ca.. ;) burde nok vært litt flinkere.. men så lenge det fungerer så er jeg fornøyd jeg..

emgra sa for siden:

3 uker overstått!
Vekttap:
Uke 1 -1.3kg
Uke 2 -700g
Uke 3 -300g
Har mistet ytterligere 5cm på kroppen, å har nå mistet 23cm tilsammen! :D Veide litt mer idag enn igår, men det gjør ingenting. Fordi det gir kanskje større vekttap til neste uke! Å det er jo megamotivasjon!
Jeg koser meg tynnere! Livet er herlig! :stortsmil:geip:

Stå på alle sammen!! :heia::heia::heia:

Matgud sa for siden:

Jeg bruker det ja:) første gang jeg sjekket var den rosa, andre gangen lilla. så vet ikke helt jeg:) Tenkte å snikveie meg i kveld! veiedagen er egentlig ikke før fredag, men skal på trening og der har dem sånn god vekt:P hihi

whynn sa for siden:

etter det jeg har lært her inne har det ikke så mye og si hvordan farge det er på den i forhold til nedgangen. men er den helt mørk kan det være du får i deg for lite vann .. :)

ja jeg har en tendens te og veie meg på helsestasjon når jeg er innom med guttungen :) stoler lissom mere på den vekta hehe ;p

*Mali* sa for siden:

E nok ikke flink med å telle nøyaktig, noen dager blir det litt for lite, noen dager blir det litt for mye. Spiser mye grønt og mye egg + proteiner av forskjellige slag og knekkebrød. Klarer nok ikke å få i meg nok fett, men det kommer seg. Har god tid og føler at ting går rett vei.

Spiser ikke lavkarbo for å primært gå ned i vekt, spiser det for å endre kostholdet og for å føle meg bedre. Har vært plaget med ett blodtrykk som har blitt lavt i perioder, det e blitt mye bedre nå ...noe som jeg håpet. :D

Jeg har lest her inne en god del før jeg startet den 18 mai, og dietten var streng den første tiden. Nå er jeg ikke like streng men føler meg bra og synes fremdeles det er mye nyttig å hente her inne. Jeg har spist 1 brødskive, 2 rundstykker og 4 havre polarbrød siden 18 mai, fyfy men helt greit for min del. Sjokolade har det desverre sklidd mere ned, både 70%, sukkerfri og med sukker, men spiser langt mindre en tidligere. Trives og har det bra, lærer masse nytt og nyter det :D

Kjøttbolla sa for siden:

Det går veldig treigt med meg om dagen.. Men det går da iallefall nedover. Er fornøyd med det. Ny vekt i dag var 91,4 kg

Vatti sa for siden:

Går fryktelig tregt med meg også for tiden. Men jeg er i ketose iallefall - sjekket i går kveld. Jeg lurer på om jeg må innse at pepsi max er en partystopper for meg. Mistenker at det er den som er skyld i min manglende vektnedgang.

Æsj!! Ikke røyker jeg, ikke snuser jeg, ikke drikker jeg mye, ikke spiser jeg is eller frukt eller godterier, og nå skal jeg da altså ikke kunne drikke pepsi max heller. Livet er ganske urettferdig til tider.

emgra sa for siden:

Jeg også eeelsker Pepsi Max'en! Er d eneste snopet jeg har liksom! Men Bestemte meg igår for å kutte litt ned på inntaket, så bestemte meg for å drikke MINST 1,5l flaske med vann før jeg får røre Pepsien. Å har du sett, 400g ramla av over natta! :D

Benedictee sa for siden:

Æsj, slikt vil jeg ikke høre..haha! orker ikke engang tanken på å legge pepsien min på hylla. Men selvsagt, dersom ting hadde fått opp farta så er det under vurdering. kan alltids prøve en uke..men det får bli tirsdag etter veiing :P

LillePille sa for siden:

Uke 1, ned 2,2 kg
Uke 2, ned 0,6 kg

Totalt: 2,8 kg

Og det er så digg å gå ned i vekt utan å gå og vere konstant svolten og hjernevaska på mat!!! :jippi:

Vatti sa for siden:

Ettermiddagens styrkeprøve... Skoleavslutning med kaker, boller, is, brus.... Jeg klarte å holde meg til lovlige ting (litt røkelaks, litt spekekjøtt, agurk, paprika og pepsi max).

Jeg er visst litt laber i humøret for tiden. Skulle ønske jeg var slank og pen, sånn at jeg kunne drikke øl til fotballkampene, føle meg vel med å være sammen med andre osv osv osv.

Jaja, får vel slutte å sutre. Tar meg sammen SPORENSTREKS!!!

hanne42 sa for siden:

Er pa 5. uka. Har mensen og snikveiing viser 1,3 kilo opp. Fyttirakkern!!! Foler meg tjukk og tung. Merkelig nok synes det bare pa magen. Vanligvis hovner jeg litt opp i fottene og anklene, men ikke pa lavkarbo. Godt det er noen lyspunkter da:o

Haper dere far en fin helg uten de store utskeielsene og fristelsene!

Hanne

Lill-B sa for siden:

...og her er jeg etter 14 dager i Bulgaria. Føler jeg har levd godt i matveien
etter lavkarbo, men har sprengt alle grenser med øl bl.a. Tar det ikke
så tungt. Ferie er ferie og jeg føler meg akkurat nå full av vann.:eek:
Så jeg rører ikke vekten før tidligst på mandag. Må komme meg inn i ketose først og ikke minst få kjøpt tingene i kjøleskapet. Nå er det
ekko inni der... :lol: Har jo resten av året på å gjøre alt riktig.

Frøkengiraldriopp sa for siden:

Er på tredje uka, og kan melde etter dagens veiing :

Ned 0,7 kg :)

Totalt 4.1 kg - og takk for det :)

Matgud sa for siden:

Tjoihei....

Måtte jo veie meg i dag!!!!

uke 1 fra 29/5 - 6/6: 5 kg vektnedgang
uke 2 fra 5/6 - 11/6: 1 kg, forløpig. ( 2 dager igjen, kan vel ikke skje noe stort enda...

Men totalt 6 kg!:D:D:D:D:D

Matgud sa for siden:

6,2 faktisk :O

Vatti sa for siden:

Det er jo supert, Matgud!!

Matgud sa for siden:

Takk Vatti! Synes jeg bare ryr av meg kg jeg! For godt til å være sant syns jeg!!!!!

Men må innrømme å si at jeg er veeeldig hard på kostholdet da. Å teller nøye og prøver å få i meg rett antall Karbs. Har ingen sprekker hittil å har ingen planer om å ha det enda heller:)

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee:D:D

Er det sånn at man går ned mest om nattan?? Det virker som at jeg kan gå ned opp til en halvkg jo!

Vatti sa for siden:

(hjelp, fant plutselig ikke igjen tråden - og nå som jeg endelig fant den så har jeg glemt hva jeg skulle si, så jeg sier bare hei. Hei!)

Vatti sa for siden:

Matgud, det foregår en viss forbrenning om natten også (basalstoffskiftet), men hovedgrunnen til at man veier mindre om morgenen enn om kvelden er vel væsketap. Man svetter om natten og mister også endel væske med utåndingen. Tror ikke det blir riktig å snakke om vektnedgang om natten, for det er om dagen vi har forbrenning av betydning.

Matgud sa for siden:

:) Ja. Ikke bare bare. Jeg pleier å veie meg rundt kveldstid. for det var da første gang jeg veide meg:)! :D
Men i går når jeg veide meg veide jeg 100 gram mer. så det likte jeg ikke noe særlig....

Lill-B sa for siden:

Jeg fryktet et "rykk-tilbake-til-start" resultat etter 14 dager med All Inclusive i Bulgaria.
Men det har gått over all forventning og jeg har "bikket" over på 80-tallet. :heia:
Goodbye 90-tall :boxing: Så nå er jeg halveis på mitt først delmål. :ja:
start : 94.7
Uke 1: - 2.8
Uke 2: - 1.2
Uke 3: + 0.5 :eek:
Uke 4: ferie
Uke 5: ferie
Uke 6: - 1.3
Tilsammen: - 4.8 :w00t: :D

Vatti sa for siden:

Lill-B, det er jo supert!! Har du passet på maten når du var på ferie, eller har du bare kjørt på og kost deg?

Lill-B sa for siden:

Kjørt lavkarbo etter beste evne og masse grønnsaker og salater. Nok vann ingenting søtt, men ellers kan det vel sies at det ble ganske mye rødvin og endel pils på 14 dager. :o Trodde med den pilsen at den ville torpedere alt - men det har jo gått flott. :heia:
Det var buffet til alle måltider, og utvalget var stort. OG jeg har storkost meg. :ja:

Lois Lane sa for siden:

På fredag var jeg 78.4 så her går det unna. Mannen min har tatt av 10kg på samme tid. Han har vært borte i 2 uker, og jeg så at han var blitt tynnere i ansiktet. Han merker det på klær også sier han:)

Benedictee sa for siden:

To dager til ukas veiing :O Prøvde en slik 70% sjokolade på fredag..synes den smakte papp så det blir nok ikke så mye mer av det, men håper ikke den har gjort stort utslag. hadde dårlig utslag på stixene fredag og lørdag, men var tilbake litt igår kveld :) Spent ja!

Matgud sa for siden:

Hei alle mine forumister!!!!

Da er det hoveddag for å veie meg! Såklart har jeg veid meg før denne uken blush:flau:

Startvekt : 101 kg
Nå : 94.4 kg!

1 uke: -5 kg
2 uke: -1,6 kg
totalt: -6,6 kg

Første delmål er under 90 kg! Skal til Oslo den 25 Juni, så håper Håååper at jeg kanskje er på nesten 90 kg ved mosjon å godt humør!!!!!!:heia::meditere:

Glad for å ha dere:D

Vatti sa for siden:

Oi, Matgud - nå går det unna!!! Morsomt når det merkes på kroppen, synes du ikke?

Jeg er tilbake på riktig spor etter å ha hatt tidenes sprekk - derav ingen vektoppdatering, men nå har jeg vært i ketose en uke (endelig!!) og jeg merker at magen er litt mindre. Føler meg ikke sulten og generelt føler jeg meg bedre.

Lurer på om jeg kan ha insulinresistens, rett og slett. Jeg har hatt tendens til å (crave, hva heter det på norsk?) ... karbohydrater, og har merket at jo mer karbohydrater jeg spiser jo mer sulten blir jeg. Kunne glatt spise en kraftig middag, for så å ha uimotståelig lyst på sjokolade en halv time etterpå, og har vel i perioder småspist utrolig mye mellom måltidene.

Noe av det beste med ketosen er at denne intense lysten på karbohydratholdig mat er borte, og jeg klarer faktisk å holde meg til måltidene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.