< Tilbake til oversikten

Hva med en tråd for aprilstartere?

nokia90 sa for siden:

Hei! :)
Tenkte det kunne vært spennende å ha en aprilstarter tråd, slik at vi kan motivere, dele erfaringer og rett og slett ha det trivelig. For vi skal jo tross alt gjennom det samme samtidig:)
I morgen braker det løs for min del. Da erstattes brusen med vann, godteri med grønnsaker;). Tiden med med tårer i øyne etter å ha sett seg i speilet og nedturen etter og ha gått opp på vekta er nå fordi! Om du er interessert i å være med på denne tråden så er det bare å slenge seg på! :)

Med vennlig hilsen en veldig motivert kvinne!!

Svadadama sa for siden:

Hei!

Jeg startet egentlig i mars jeg da, men i og med at det var like før månedsskifte så kan jeg vel være med her?

Snart ferdig med min første uke og er kjempespent før veiing i morgen.

maritzo sa for siden:

JEg begynner også i morgen, dette blir spennende;)

stirol sa for siden:

Jeg starter på Tirsdag:)
Skulle gjerne begynt i morgen men er desverre ikke hjemme og da blir det litt vanskelig.. Gleder meg virkelig og er veldig motivert.

nokia90 sa for siden:

Du er hjertelig velkommen!:-)
Hold oss oppdatert angående veiing. Hvordan har din ukesmeny sett ut?:)

nokia90 sa for siden:

Jeg gleder meg også veldig! Salaten er laget som jeg skal ha til lunsj, og gleder meg bare til å få begynt på omeletten i morgen tidlig! Nå er jeg stappmett etter helgas søtsaker, så ser frem til å få renset kroppen!!:) Jeg skal inn i en shorts og tunika jeg brukte i fjor sommer, og jeg skal ikke se ut som en stappet julepølse i den:)

stirol sa for siden:

Ja jeg skal ha bikinien min som motivasjon!
Holder jeg på å sprekke så skal jeg ta den på meg! Da tror jeg fristelsene vil forsvinne..

MinMort sa for siden:

Hei!
Jeg begynner også på ordentlig i morgen. Har holdt på en måned med lavkarbo, men har nuh lest ketolyseboken og er klar for å ta fatt på dette på ordentlig etter en påske med et par små utskeielser.
Har gått ned ca 4 kilo, men ønsker å gå ned 10-12 til og har valgt ketolyse som min vei.
Dette blir spennende!!!
Lykke til alle sammen!
Hilsen Mette

maritzo sa for siden:

Min motivasjon er en sydentur til sommeren, jeg har aldri slanket meg før pga migrene (får vondt i hodet når jeg skal minske på matinntaket) så jeg skal prøve litt ketolysediett, og jeg skal være flink! Min eneste bekymring er at jeg får oppmerksohet rundt dette og at folk "ikke skjønner" hvorfor jeg skal slanke meg. Dette handler om å ikke være helt komfortabel med vekten min etter at jeg fikk barn for et år siden, jeg vil bare finne tilbake til trivselsvekten min:)
Lykke til alle Aprilere:))

Pearl75 sa for siden:

Her melder jeg meg inn!!! Har egentlig holdt på snart en uke da - men føler ikke jeg hører til hos mars starter gjengen i og med at det bare ble et par dager jeg gikk på kuren i mars.
Så langt går det veldig greit, jeg kom i ketose på dag tre og føler meg kvikk og opplagt. Har vært en del plaget med kvalme pga fettet men det virker som det er litt bedre nå.. Er omentrent ikke sulten og 2 egg og 4-5 skiver bacon til frokost holder til laaaangt ut på dag.. Må nesten minne meg selv på å spise... Det blir som oftest 3 måltider per dag, en sjelden gang 4... Har ikke vært så veldig godtesyk annet enn en kveld, men det ga seg fort..
Blir spennende å se når jeg går på vekta i morgen!!!!

stirol sa for siden:

Velkommen, velkommen:)

Solange sa for siden:

Hei, jeg hører nok hjemme her, har forsåvidt tjuvstartet litt før påske på ketolysekuren, men etter en London-tur nå blir det ikke "ordentlig" start før påskeferien er over. Jeg har tidligere gått ned nesten 23 kg på eurodiett, men har 10-15 kilo igjen til mål, og prøver nå en ny diett for å få tilbake motivasjonen og forhåpentligvis få opp farta litt igjen....Men regner uansett ikke med å være i mål før utpå høsten en gang.

RainAngel sa for siden:

Jeg begynner også i morgen, og har gledet meg til at påsken skal være over sånn at jeg kunne begynne på ketolyse ;)
Men jeg hadde bursdag på Påskeaften, så måtte få unna all feiring før kostholdet legges om :p

Junibrud sa for siden:

Eg og min kjære starter på onsdag, kjøper boka og alt sån på tirsdag, gleder meg veldig :) gifter oss i juni då det er vell hovedmotivasjonen min ;)

R0SA sa for siden:

Jeg begynner på tirsdag! Men har ikke vekt (den er ødelagt!), så må kjøpe ny til uken. Kjipt at jeg ikke får veid meg nå før jeg starter, men pyttsann!

Håper jeg greier å holde meg i ketose, slik at jeg går ned i vekt og kan føle meg litt mer vel med kroppen min til sommeren.

Ønsker dere alle masse lykke til!! :D

alexiiee sa for siden:

Henger meg gjerne på her! Jeg er på min tredje dag nå, og har de siste dagene lært masse nyttig ved å lese forum-innlegg :) Merker allerede en stor generell endring, både når det gjelder energinivå og humør, og ikke minst føler jeg meg lett og god i kroppen - fantastisk!! Også så mye god mat det plutselig er "lov" å spise:p Masse fine oppskrifter her inne, har bla. bakt ketolysebrødet til Lollypop. ANBEFALES! Enkelt å lage og NAAM!

Lykke til videre alle sammen, dette blir bra!! :D

nokia90 sa for siden:

Hjertelig velkommen alle nye fjes! Så moro at vi alle har forskjellig motivasjon, men samme mål:)

Dagen i dag startet ikke knallbra, våknet med kjempe halsbrann. (dette er også en av grunnene til at jeg går på ketolyse, pga halsbrann). Men på ukeplanen min stod det at jeg skulle drikke to glass med kaaaaldt vann, og det gjorde jeg og de forsvant litt. Nå har jeg nettopp spist ferdig min første frokost, omelett med baconost, revet ost, og sopp. Smakte herlig, og den ble selvfølgelig toppet med rømme!:)
Nå er det jobb som venter. Ha en fin dag!

Siw Dolla sa for siden:

Hei, har dere en dagsmeny som jeg kunne bynt med ? jeg aner ikke helt hva jeg skal spise for å få ketolyse igang , er det noen som har en dags meny å dele eller vet hvor jeg finner enle menyer?
takknemlig for alle svar.:-)

Pearl75 sa for siden:

Da var det veiedag! Ned 1,4 kg på en uke - det må jeg si meg fornøyd med!!!! Spesielt når jeg vet jeg ikke har vært så flink å gå tur hver dag og jeg heller ikke får i meg nok fett.... Ugh.. Blir kvalm med tanken.. Men, jeg går på uke to med godt mot!!!:)

Pearl75 sa for siden:

Du finner masse flotte oppskrifter inne på forumet her - se helt øverst på sida så finner du oppskriftene. NB husk at det ikke er alle oppskriftene som passer for ketolysekuren!

Du finner ikke noen dagsmeny som sådan her inne men jeg kan jo fortelle hva jeg har spist den siste uka :

Frokost : 4-5 biter bacon og 2 egg stekt i meierismør. 2 store glass vann
Lunsj: Stekt kylling i meierismør, soppstuing med masse fløte, salat med agurk og fetaost med olje oppå. En annen dag var det eggerøre med 2 egg og fløte samt 2 store skiver røyka laks. Jeg har også laget gryterett med 1 løk og kjøttdeig stekt i smør, blandet i en boks hakkede tomater (landlord) og godt med fløte og litt krydder - denne gryteretten har jeg hatt til ca 4 måltider (både lunsj og middag) 2 store glass vann
Middag: gryterett (se ovenfor), grillribbe, stekt kylling, kyllinglår med kokt brokkoli/blomkål med smør på, soppstuing med fløte og salat ved siden av.2 store glass vann
Kvelds: Omelett av 2 egg, fløte, skinke, taffelost i røra og oppå, spises med majones og litt agurk... 2 store glass vann

Drikker i tillegg vann utenom slik at det blir tilsammen 3 liter for dag - prøver også å få i meg ekstra fett ved hjelp av cocosa som du får kjøpt på helsekost... Sliter litt med det men det er nok bare en vanesak - jeg blander det i kaffen eller te (uten sukker)

Håper dette kan gi deg noen ideer å starte med; det blir nok sånn at man "safer" litt i begynnelsen før man tør å utvide repertoaret litt og prøve nye retter....

anita3 sa for siden:

jipiii,da kan vi starte sammen :)
klar, ferdig, GÅ!!!

Håkona Matata sa for siden:

Begynner idag! gleder meg og er supermotivert :) good luck alle sammen!

Georgine sa for siden:

Jeg er i full gang fra i dag og sniker innom tråden jevnt og trutt :D

Neslah sa for siden:

Hei! Starter på onsdag og er veldig spent! Lykke til alle sammen! :D

Lenel sa for siden:

Hei:)
Håper jeg kan få være med!!
Føler ikke at jeg har fått opdatert meg og lest nok om Ketolyse og dette forumet, men sukker kuttes fra i morgen! Da er det hverdag og jeg har mange kilo å gå ned;)

Fint at man han mange å følge med og motiveres av!!:D

Lykke til!

RainAngel sa for siden:

Eggerøre og røkelaks til frokost i dag :) Ungene kommer til å bli bortskjemte etterhvert når mamma er på ketolyse kur :p

nokia90 sa for siden:

Gratulerer så mye! Dette er jo en knall start.. Hvordan frokost har du spist denne uken? Spent på og klare å variere nok med frokosten jeg.. Redd det kan bli mye egg, elsker egg.. Hehe

Idamor sa for siden:

Hei folkens! Kan jeg også bli med her?
Begynte egentlig på ketolysekuren i slutten av mars, men følte meg liksom ikke helt inne i mars-gjengen ;-)

Ned 1,7 kg første uka, men i løpet av påsken har jeg gått opp igjen 1,8 kg. Så nå er det full skjerpings. Ikke det minste lille skal gå mine øyne forbi. Men føler for øyeblikket at det er lettere når jeg er på jobb enn når jeg er hjemme.

Skal ned ca 25 kg. Kan hende jeg stopper før, men får se det litt an.

nokia90 sa for siden:

Velkommen Idamor:)

Jeg merker allerede en bedring i magen jeg.. Har ikke vært sulten i det hele tatt.. Rundt omkring på disse tider pleide magen å skrike etter middag, men ikke i dag nei.. I dag blir det laks gratinert med rømme og ost, grønnsaker og stekt sopp! :)

EyeShock sa for siden:

Jeg henger meg på her.

Min motivasjon er å gå ned de kiloene jeg ikke klarer ved vanlig trening. Har gått ned relativt mye på omlegg av kosthold og trening, men har enda en del lubb og mage. Men nå sier ihvertfall ikke folk at jeg er gravid (jeg er da en gutt) og har kjøpt meg en helt ny garderobe.

Tidligere var jeg på ketolyse kuren i 3 måneder fra oktober til januar og gikk ned 10 kg på det. Så fikk jeg omgangsyken og etter den ville jeg bare spise vanlig mat igjen. Gikk da opp 5 kg på null komma niks. Har vært på ketose tre uker nå, men registerte meg her nå i april.

Jeg gleder meg til neste sommer, da jeg kan gå på en badestrand uten å være redd for at noen peker. (har ikke tro på at jeg blir "normal" til sommeren). Har første delmål å komme under 100 kg før sommerferien. Det er 6 kg til. :)

maritzo sa for siden:

Hallo alle sammen!
Dette er min første dag på kur, og det har gått kjempefint, har vært mett mellom alle måltidene, jeg er veldig optimistisk nå:)
I morgen må vi handle inn litt flere matvarer som passer til denne kuren, i dag har vi tatt hva vi hadde, og det var ikke så mye siden vi kom hjem fra påskeferie i går.
JEg må forresten få tak i boka, den selger de ikke her jeg bor, så en venninne av meg må sende en til meg:)
Ha en fin kveld!

Svadadama sa for siden:

Så morsomt at så mange er med! :)

Jeg gjorde et stort steg mot målet mitt idag, -2,5 kg den første uka! :D
Vet jo at mye av det er væske, men arti læll!

Målet for denne uka er å få i meg mer fett, sliter litt med det kjenner jeg. Men nå har jeg akkurat spist en lasagne med ostesaus og masse ost på toppen og det var med på å dra opp fettet idag. Snadder var det og.

Grattis!
Kjenner det med å bli kvalm av tanken på fett. Jeg er så vant til å spise magert at jeg sliter skikkelig med å få i meg nok fett. Men øvelse gjør sikkert mester. ;)

Pearl75 sa for siden:

Får håpe det.. Prøvde meg på avakado i dag for å få i meg ekstra fett men det var IKKE noe godt.. Noe jeg synes er merkelig med tanke på at jeg faktisk liker guacamole - men bare avakado var æsj...... Har prøvd cocosa men brakk meg, prøver å få i meg nok ved å bruke smør å steke i, og fløte og seterrømme i sauser... Tenk så enkelt å bare klare å ta et eggeglass med olje og hive nedpå som enkelte gjør - men jeg er redd det vil fremkalle sprutbrekninger ca 0,1 sekunder etter inntak....
Grattis med vektnedgangen!!! En ting må jeg vel kanskje si har "skuffet" meg litt - når man leser boka "lover" jo Torkil vektnedgang på 1-2 kg per uke (med forbehold om at det selvsagt er forskjellig fra person til person) men når jeg leser her inne så ser det ut som vekttapet er en god del mindre hos de fleste.. Spørsmålet blir jo da - er det mange som "jukser" og skeier ut og derfor ikke går ned i vekt - eller lover den godeste doktoren mer enn han kan holde?
Ikke har jeg jukset eller skeiet ut - så tiden får vise......

monji sa for siden:

Hei hei alle sammen. Jeg begynnte her for en uke siden, men har brukt det meste av tiden med å bli kjent med hvordan ketolysekuren fungerer, lese oppskrifter og bloggene forøvrig. Så jeg starter også i morgen, og ønsker å delta sammen med dere. :) Monji

linnkri sa for siden:

Så bra at det er flere enn meg:) jeg begynner også imorgen, må innrømme at jeg ikke orker å veie meg før imorgen, men tipper at jeg skal ned mellom 10 og 15 kg. Har en sønn på 4,5 mnd som akkurat har bestemt seg for å slutte å amme, dermed er det over på flaske og mor kan senke seg ned i ketosen med god samvittighet:)

Med 5 bryllup til sommeren og en 30-års dag som nærmer seg med stormskritt er det mye som motiverer kan en si, men først og fremst tanken på eget velvære!

Lykke til alle sammen, dette klarer vi:)

L:)

tuttatei sa for siden:

Jeg og min bedre halvdel starter også i morgen. Har gått på Ketolyse før og vet det virker og at hele meg fungerer bedre med lavkarbo.
Har laget lapper/ pannekaker som ligger klar til lunsj i morgen. :)

sol75 sa for siden:

Jeg skal også begynne på ketolyse igjen. Har forsøkt en gang før men må ha gjort noe galt, for ingenting skjedde med vekten - gikk heller opp. Men skal gi det et forsøk til :)

skal ned 10 kg (i første omgang) !! Basta!! :D

Joppe sa for siden:

Det høres bra ut! Er helt ny her, og starter i morgen. :)
Råd og tips mottas med takk.

stirol sa for siden:

Jeg gleder meg til å sette i gang i morgen!
Måltidene for morgendagen er planlagt!
Ikke spesielt spennende ble det egentlig fordi jeg måtte bare røske med meg noe jeg visste var lovlig på søndagsbutikken i dag hehe.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Da ser jeg at april starterne er godt i gang og legger inn en link til en tråd hvor jeg har samlet sammen nyttig informasjon for nybegynnere på lavkarbo, bl.a. linker til hvorfor vann og fett er viktig samt en hendig brosjyre, lavkarbo på 3 minutter.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Her finner dere oppskriftsdelen av forumet.
Her er noen linker til inspirasjon for frokost, lunsj, middag og kvelds:
Hva har du spist til frokost i dag?
Lunsj
Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Hva har du spist til kveldsmat i dag?

EyeShock sa for siden:

Hvis du sliter med å få i deg nok fett så er triks (hvis du klarer) å ta 2 spiseskjeer kaldpresset olivenolje morgen og kveld de dagene du vet at du får for lite fett. Vet ikke om det er noe som er "imot reglene" men det funker for meg. Det er litt vanskelig, men i starten lukket jeg nesa og svelget det ned. Hadde et glass kaldt vann rett etter jeg svelget. :rolleyes:

tropico sa for siden:

Heisann!

Får jeg slenge meg på her?
Jeg startet opp med ketolyse nå nylig, litt ned den første uka mi, men nå etter uke to har jeg gått opp pga påsken!

Ny start i dag!

Svadadama sa for siden:

Hva med å lage en guacamole da? Vet ikke om det er noen karber i den jeg, men går sikkert an å tilpasse den litt.

Jeg har også oppfattelsen av at folk går ned mindre, iallefall etterhvert som kiloene renner av. Men sånn er det kanskje, at dess mer normalvektig man er dess vanskeligere er det å få av det siste. Det er iallefall min oppfatning. Jeg har kvittet med med 12 kg ved å trene og spise sunt, men disse siste kiloene har ikke gått av samme hva. Og derfor forventer jeg ikke at de skal rase av nå heller.

Takk for tipset. Men jeg er såpass lettbrekkelig at jeg tviler på at det går egentlig, men skal prøve å snike inn fett der det kan snikes inn. Igår var jeg riktig så flink. :D

tropico sa for siden:

Og jeg spiser "sjokolade" for å få i meg ekstra fett. Lager denne sjokoladen og har den liggende i fryseren.
Hjelper både mot søtsug og for å få inn ekstra fett:

3 ss cocosa
1 ss kakao
1 ss kokos
noen hakkede nøtter
Søtningsstoff (Splenda osv)

Mmmmm.... kjempe godt!

jcg sa for siden:

Hei hei!
[color=#ff00ff][/color]
Jeg starter med ketolysedietten idag, har ventet siden lenge før påske med å komme igang! Jeg veier ca 75 kg nå (er 173 cm høy) og vil ned ihvertfall ti kg.. Kjempeglad for at jeg fant denne tråden :)
[color=#ff00ff][/color]
Idag er jeg på jobb, og pga hastverk og dårlig planlegging (I know, I know) blir det cottage cheese til frokost/lunch.. men jeg vet ikke om det er helt lovlig? Altså en hel boks Tine Original (3oo g)? Skal jo være bare 1,5 g karbo per 100 g. Håper noen kan svare meg på dette så jeg ikke bommer fullstendig her :confused:
[color=#ff00ff][/color]
Lykke til alle sammen!! :)

MinMort sa for siden:

Da er man i gang på ordentlig, selvom jeg egentlig har testet ut dette i en mnd nesten. Jeg har bare ikke leste boka og satt meg ordentlig inn i ting og har hatt et par helger for mye med litt for mye av det gode i glasset!
Har dog gått ned nesten 4 kilo, så jeg vet at det funker.
Frokosten i dag besto av 2 kokte egg med en klædd meierismør og brokkoli.

Ha en fin dag! :)

Idamor sa for siden:

Da er det tirsdag, og påsken er offisielt ferdig.
Frokosten i dag besto av 2 tykke skiver kässler skinke, 2 stekte egg og masse agurk. :-)

Georgine sa for siden:

Har du ikke noe annet er en boks CC helt grei. Det er lovlig, men optimalt bør et måltid inneholde grønnsaker og.

Jeg må på butikken, har spist skiver med bare smør på til lunsj og kunne godt tenke meg å knaske masse pålegg. Må bake nytt brød i morgen og.

jcg sa for siden:

Takk for svar Georgine! :)

Går det an å spise gull-salami og camembert? Og hvordan er det med brus, feks Sprite Zero og Cola Zero?

Håper jeg ikke kommer med alt for mange teite spm her.. :o

RainAngel sa for siden:

Sjekk karboinnholden på salamien og camemberten. Men generelt sett tror jeg slami og ost er ganske greit å spise. Spiser det ofte selv hvis jeg er litt småsulten.
Personlig holder jeg meg unna alt som smaker søtt i begynnelsen av ketolysen nå. Så jeg drikker bare Farris og vann og te. Ville holdt meg unna lett-brus så langt det var mulig for å lettere vent meg av det 'søte'.
Jeg gikk ei uke på ketolyse i høst, og det gikk ikke mange dagene før søtsuget forsvant.
Hvis du holder ut noen dager så kanskje du ikke føler behov for Sprite Zero og Cola Zero? :)
Farris anbefales forresten pga saltinnhold. Spesielt i begynnelsen av kuren er det litt viktig å få i seg salt (i følge boka).
Lykke til ;)

RainAngel sa for siden:

Skal vi ha en fast veiedag for oss alle sammen her? Eller har folk begynt på så forskjellige dager at det ikke har noen hensikt?

Jeg veier meg hvertfall om mandagene, siden jeg begynte på en mandag.
Gleder meg fælt til neste mandag nå, spennende å se om det har vært noen resultater første uka :p

Men jeg sjekka med stix i går kveld, så allerede etter 14 timer var jeg i ketose :) Tar det som et godt tegn!

To ting plager meg litt: jeg røyker og har forferdelig røykesmak i munnen hele dagen, så jeg må på apoteket og kjøpe sånne karbofrie drops snarest mulig! (vennligst ikke kommenter: 'slutt å røyke'... en ting av gangen her ;))
Og så tisser jeg HELE tida :rolleyes: Men jeg drikker jo store mengder vann da, så det er jo naturlig. Bare lit plagsomt å måtte gå på do hver halvtime liksom hehe.

Noen andre med nybegynnerplager eller ting som er litt iriterende? :)

Svadadama sa for siden:

Nei, ikke nå lenger. Men hadde du spurt meg i forrige uke så hadde jo nok kunne skrevet side opp og side ned.

Det som irriterte meg mest var at jeg ikke fikk trent skikkelig, ble raskt kvalm og uvel og hadde nærsyncoper under trening. Men det har heldigvis gått seg til nå. Har hatt ei bra økt idag.

Og det med dogåinga kjenner jeg og til, de første dagene hadde jeg følelsen av at jeg satt på do stort sett hele tiden. Nå har det roet seg litt + at jeg sikkert har blitt vant med det.

Jeg veier meg også på mandager. :)

heidi68 sa for siden:

hei alle sammen :) jeg begynte også i dag. vil gjerne ha tips om retter eller mat jeg kan spise. og hva jeg bør holde meg unna.

EyeShock sa for siden:

Jeg også veier meg mandager! :) Når vi er så "mange" som veier oss på mandager så blir det den offisielle dagen. hehe..

Jeg også hater at jeg må tisse hver time nesten. hehe.. Men det går visst over etterhvert sier dem. Vi får se.

Et tips til for å få i seg masse fett er som et måltid:

• Halv avacado uten kjernen
  • (superduper) mye majones
  • Noen par reker (helst ikke i lake hvis du vil ha null karbs)

Jeg pleier å toppe denne med olivenolje på toppen (mest fordi det er så sabla godt)

nokia90 sa for siden:

Hei igjen alle sammen!

I dag hadde jeg frokost med omelett og smårettsbacon (lagde dobbel porsjon slik at jeg kunne ha det til lunsj idag). Men jaggu så klarte jeg å glemme lunsjen min hjemme! *Utrolig nok har jeg ikke følt sult i det hele tatt, så nå har jeg ikke spist på lenge og er ikke sulten.. Er ikke dette litt skremmende?? Tenker på at jeg er litt redd det skal gå utover andre ting i kroppen jeg.. Gidder liksom ikke trykke i meg mat når jeg ikke er sulten.. Kjenner meg forresten veldig igjen med do flyinga.. hehe.. Jeg bor nesten på doen på jobben..
Var forresten på trening i dag, og jeg ble så ufattelig svimmel! Har hatt det et par ganger siden jeg begynte på ketolyse.. Det gir seg sikkert etterhvert:)

Dagens middag er entrecote med soppstuing og en salat bestående av agurk,isbergssalat, tomat og fetaost.. + rømme!!:)

Et kjapt spørsmål, baconsnacks=1,6g karbohydrater, kan vii spise dette da??
Cola light=0 karbohydrater?

EyeShock sa for siden:

Les alltid på pakningen på produktet du vil spise. Finn ut hvor mye fett, proteiner og karbohydrater det er.

Helst skal det inneholde mer fett en proteiner. Over 5 g karbohydrat pr 100 g burde du holde deg unna i starten for å komme i ketose.

Solange sa for siden:

Hei, da er jeg godt i gang igjen. Venter spent på å komme i ketose. Jeg har også veiedag på mandag. Første mål er å bli kvitt det jeg gikk opp i påsken, 2,3 kg, håper mye av det er vann....Til middag i dag hadde vi janmesis kjøttkaker med mye godt i, samt blomkålmos. Kjøttkakene gjorde stor lykke og kan anbefales! Min 13-åring som sier han ikke liker kjøttkaker, syntes disse var veldig gode. (se oppskriftsforumet)

RainAngel sa for siden:

Det skal finnes en baconcrisp som har 0 karbohydrater. Sjekk de forskjellige merkene i butikken, husker dessverre ikke merket det var.

Pearl75 sa for siden:

Må bare spørre noen dumme spørsmål.. Hvor mye splenda har du i denne blandingen din? Hvordan fryser du den - i plastfolie eller? (var liksom den mest logiske måten jeg så for meg å gjøre det på... ) Hvor mye tar du av dette per dag??

Huff.. Sliter med dette fettet og MÅ gjøre no....

RainAngel sa for siden:

Isj, jeg hadde kjøpt inn noen frosne reker vi skulle ha til middag i dag, men så smakte de skikkelig rumpe :mad:
Så da ble det omelett til middag i stedenfor ;)

Gleder meg til sommeren nå med masse gode ferske reker og masse majones :D

Har også fått smake på noen gele-bamser ei venninne har kjøpt i USA. Sånne lavkarbo da! Lurer på om det var Jelly Beans merket?
Og de var skikkelig gode, men jeg tror jeg skal holde meg unna søte ting nå i begynnelsen for å venne meg av det.
Så kan jeg heller spandere på meg noen gele-bamser når ketolyse-rutinene sitter som spikra, og jeg tør eksperimentere mer.
Men jeg kjøpe sånn drops på apoteket i morgen da, for å ikke ha røyksmak i munnen hele tida. Satser på de med salmiak-smak, så blir det ikke så søtt i munnen :rolleyes:

RainAngel sa for siden:

Hvor kjøper dere forresen cocosa? På vanlig dagligvarebutikk?

Pearl75 sa for siden:

Jeg fant det på helsekost.. Der selger de flere andre ting som kan være nyttig og kjøpe etterhvert som jbkm, fiberhusk og sukrin... Skal avgårde på handletur i morgen!!

RainAngel sa for siden:

Takk for svar, da stikker jeg innom helsekost i morgen ;)
Jbkm og fiberhusk kommer nok etterhvert når jeg er mer dreven i faget :D

Svadadama sa for siden:

Er det mye fett i reker altså? Ante jeg ikke.

Jeg sliter også med at sulten ikke er der, og det er nytt for meg! Til vanlig så er jeg konstant sulten og går og småspiser hele tiden. Har sett på meg selv som verdens største matvrak. Når andre har sagt det at kun proteiner og fett gjør deg mett på en annen måte og at du er mett lengre så har jeg bare fnyst. Har tenkt at det er ikke mulig å gjøre meg mett over tid. Men nå er jeg altså der. Har ikke spist siden lunsj i 1-tiden og vet at jeg bør få i meg noe før det blir for seint.

Og ja, finnes baconsnacks uten karbohydrater, vet om to forkskjellige rene svorsnacks, den billigste heter for Øffer og de har den på Rema1000. En annen, som skiller seg litt ut for de heter 'Bakon Krisp' og er fra Kims, den har jeg kjøpt på Statoil.

Jeg er allerede nesten på fornavn med helsekostdama. :p

Pearl75 sa for siden:

Det er vel ikke fett i rekene som er problemet men sukker i laken om du kjøper reker i lake...... Fett skal jo vi på ketolyse være redd for vettu!!!!!

Svadadama sa for siden:

Det er jeg fullt klar over. Men jeg trodde at det sto tre måter å få i seg fett på, og avocado og majones har jo mye fett. Så da trodde jeg at den tredje måten var reker. Men ser nå at de tre skal kombineres som et måltid.

EyeShock sa for siden:

Rekene har null fett og karbs (med lake kan du regne 1karb pr 100g). Men de har mye protein. ca 22 g pr 100g. :)

EyeShock sa for siden:

Stemmer!

Del en avacado og putt reker i den lille "dalen/gropen" kjernen har vært. Ta majones på toppen (jeg har MASSE majones). Spises med skje!

Du kan eventuelt skrape ut avacadokjøttet fra skallet og lage alt i en bolle som guacamole. Fungerer fint det også.

stirol sa for siden:

Da var jeg igang men er ikke mye jeg har fått i meg idag for å si det sånn. Tror det er en snikende omgangssyke som er her for er greit kvalm. Frokost ble det ikke noe av og dårlig med lunch også. Nå har jeg fått i meg litt salat som består av kjøttdeig, salat, agurk og paprika, ostebiter og cottage cheese. God var den men veldig lite fristende likevel, som alt annet.
Ang Veiedag, så er mandagen grei! Er med på felles veiedag selvom jeg egentlig startet på en tirsdag..

troll46 sa for siden:

Hei. Da er jeg i gang igjen. Gikk ned 13 kg for et år siden, da med ferdigmaten fra Spis deg slank. Har holdt vekten og nå er det jammen på tide å ta de siste 7-8 kiloene. Så flott med dette forumet. Håper jeg klarer dette med p kokke selv denne gangen. Mye tips her inne har jeg sett:)

R0SA sa for siden:

Da har jeg veid meg og jeg veier sørgelige 95 kilo. Ønsker i første omgang å gå ned 10 kilo, selv om 30 hadde passet meg best. :nedfor:

Jaja, da har jeg litt å jobbe med fremover!!

MillaØnskerMinus sa for siden:

Hellu :)
Har sitti å lest på denne nettsida i hele dag nå, og har bestemt meg for å begynne med denne Ketolyse-kuren.
Har aaaaltfor mange kilo på kroppen, har lagt på meg 25+ det siste året pga 9 aborter, så har vært endel deprimert og utslitt.. Men nå får det bare være med babylaginga frem til jeg får gått ned i vekt:)

Målet i første omgang(ikke delmål såklart) er 33 kilo i minus. Da har jeg BMI på 35, og "fikk ikke" bli gravid igjen før den tid uansett :(

Har prøvd så godt jeg kan å sette meg inn i det idag nå, men tror kanskje jeg trenger litt lengre tid, samt de "riktige" matvarene for å begynne "ordentlig". Men gleder meg til å begynne å se om det funker:)
Har jo aldri prøvd før, men forestiller meg av en eller annen grunn at det kommer til å funke:D

Må kjøpe med vekt også, for det har jeg ikke hatt på maaaange år, er litt redd den..hehe :p

RainAngel sa for siden:

Ketolyse passer jo for de som har litt som skal av, og jo mer du veier, jo mer tar du av i begynnelsen :) Lett å bli oppmuntret altså!
Jeg skal ned 25 kg, så vi har nesten samme målet, og dette går bra vettu :D

Har som delmål å ta av 5 kg før 17. mai. Lov å håpe på det i løpet av 6 uker vel ;)
Når håper du å ha tatt av 10 kg? Eller har du ingen frist?

tropico sa for siden:

Jeg legger det bare på bakepapir.
Hvor mye søtstoff du bruker kommer helt an på hvor søtt du vil ha det. Noen dropper det helt, jeg tar det bare litt på "feelingen"...

jcg sa for siden:

Hei igjen alle sammen :)

Snart ferdig med dag 1, eller det jeg håper er dag 1 dersom jeg har gjort det riktig!

Idag har jeg spist en boks med CC, en pakke med gullsalami (småspist de gangene jeg har fått lyst på noe godt), kylling og champignoner (stekt i smør) og kokt brokkoli. Drukket mengder med vann og et glass Sprite Zero.. står tross alt på ketolyse.no at det er lov med denne kuren ;)

Ble litt sånn halvveis frokost/lunch pga dårlig planlegging.. men vet ikke om dette er ok på én dag, eller om jeg har misforstått og fått for mye/for lite av noe?

God kveld til alle! :)

Pearl75 sa for siden:

Det er vel ikke så lurt å småspise hele dagen, du skal spise deg passelig mett til måltidene og da vil du ikke ha behov for å småspise sånn. Salami inneholder også mye salt som kan holde på væske. Det virker som om du har fått i deg lite fett i dag så det må du få myyye mer av.. Ha fløte på champignonene og lag soppstuing f.eks, du kan ha tzatsiki av seterrømme ved siden av kyllingen osv. Det er viktig med variert kost med mye fett og grønnsaker ved siden av på denne kuren!
Anbefaler sterkt å kjøpe boken og lese den om du ikke har gjort det allerede. Lykke til videre!

Georgine sa for siden:

MillaØnskerMinus: Velkommen hit :blomster:

Det må ha vært et forferdelig år med alt du har opplevd og da kan det være godt med et annet fokus.

Siden du er helt nybegynner anbefaler jeg deg å ta deg tid til å lese mye. Her inne og gjerne låne bøker på biblioteket i tillegg. Helst kjøpe Ketolyseboka og bruke den aktivt.

Lykke til :klem:

R0SA sa for siden:

Takk for oppmuntrende ord. :klem:

Jeg går veldig sakte ned i vekt - uansett. Så jeg rasker nok dessverre ikke ned. Jeg har satt 17. august, da har det gått 20 uker. Målet er altså å gå ned en halv kilo i uken, men det er nok dessverre altfor mye...

Takk for det:)

Ja tror det jeg også at det kan være greit å skifte fokus, selv om jeg tror det blir veldig vanskelig mht til at vi må ha prøvepause.. Å vi vet ikke hvor lenge, sånn uvisshet er no dritt...

Meeen, regner med(og håper)at fokuset vil snu seg når jeg ser fremgang og merker forskjell på humør og form:) Det er det jeg savner mest, å ha energi til å smile.. Energi til å vaske hus.. Ja.. Energi.. Tror den har vært på minus en laaang stund nå:mad:

Har tenkt å kjøpe den boka, har bare ikke funnet ut om jeg må kjøpe den på nett, eller om jeg kan kjøpe i butikk enda..hehe
Er så sinnsykt mye info her inne at jeg tipper det blir til at jeg bruker uka her på å lese. Har sitti i 12 timer idag å lest, er sikker på at det er mange 12 timere igjen å lese før jeg er metta med info :p

Takk for lykkeønsking, tror jeg trenger det :):)

EyeShock sa for siden:

Signerer den, men jeg har kjøpt etter at jeg gikk fra å være superdiger til litt stor. Det er faktisk gøy å veie seg nå ;)

Det som er utrolig viktig med denne måten å spise på er i all hovedsak å "unngå" karbohydrater (les ALLTID på innholdsverdier på ALT du kjøper) og få i deg så mye fett at du tror du sprekker. Hvis du gjør dette riktig vil kiloene rase av de første ukene pga høy fettverdi og vann i kroppen.

Lykke til, sammen klarer vi dette!:heia:

EyeShock sa for siden:

HEADS UP!t

Skulle kose meg med egg og bacon til frokost nå. Kona hadde kjøpt first price bacon i flerpakning. Etter at maten var spist opp var det en søtsmak rundt leppene mine. AJAJAJAJ! FIRST PRICE har sukker (ren sukker!) på sin bacon.

Har sjekket ut forumet litt og ser at det er en tendens for kjøttprodukter å ha skjult sukker/glukose (enda verre er Dextrose.. Det er et annet ord for sukker). Luringer!

Sitter her og tvinner tommeltotter og håper på at jeg ikke faller ut. Spiste bare 2 skiver bacon i dag, så jeg tror det går bra.:mad:

Nilz1 sa for siden:

Hei!
Helt fersk her på forumet, og også til alt det andre.
Jeg kommer til å bruke April til å komme i gang, det er bare så mye info jeg må fordøye før jeg vet helt hvordan. Har begynt delvis allerde, med å kutte ut sukker og øke inntaket av fett, samt kutte ut brød, pasta, ris og poteter.
Elsker pasta så jeg er nødt til å finne en plass de selger lavkarbo-pasta, noen tips?
Alle snakker om å kjøpe boka, men hvilken bok er det snakk om? :o
Jeg er jo i utgangspunktet glad i fett, så det skal sikkert gå bra:eek:

Ja blir spesielt å lese på innholdsverdier, har aldri gjort det før..:eek: hehe
Men regner med at det blir rutine etterhvert som man har gjort det en stund, pluss at jeg har lest masse hva som kan spises..:)

Dette fixer vi:heia:

Pearl75 sa for siden:

Pasta - lavkarbo eller annet har nok ikke noen plass på en ketolyse diett om det er den du vil gå på.. Sjekk www.ketolyse.no - der finner du informasjon om kuren og om den boka "alle snakker om"... Du finner også masse info her inne men jeg anbefaler sterkt å lese boka - det var viktig for meg iallefall for å "forstå" hva som skjer i kroppen..
Lykke til!

Junibrud sa for siden:

eg bare MÅTTE veie meg i dag, på dag 3, å ned 2,2 kilo !!! MÅ ver noe galt med personvekta mi ;) Å eg går på do som en GAAALL !!! Sikkert en gang i timen..!! Og i natt var eg oppe 2 ganger midt på natten og måtte på do..

nokia90 sa for siden:

Jeg også bare måtte veie meg idag.. Jeg har gått ned 2,7 kg!! Jeg veide meg 6 ganger, på to forskjellige vekter.. Så vekta må jo stemme, men herregud! Du har sikkert fått ut masse vann av kroppen din. Jeg kjenner meg igjen i doflyinga, våknet på morgenen og kjentes ut som om jeg skulle sprenge;P hehe..

Solange sa for siden:

Det er nok ikke noe galt med vektene deres, vanlig å gå ned noen kilo med vann første uka (opptil 3-4 kilo), og det er kjempegøy! (men vannet er på plass igjen straks du spiser "vanlig", by the way....) Holder akkurat på å bli kvitt litt "påskevann" nå, håper det forsvinner i løpet av uka. Nå begynner iallefall ketosen igjen, vondt i hodet, tissetrengt,småkvalm, Jippi:p Nå skal jeg holde meg i ketose så lenge at det blir litt fart på fettforbrenninga! Drømmer om å komme under 80 kilo snart.... Har vaket alt for lenge rundt 81-82, nå vil jeg komme et steg videre!

YvonneP sa for siden:

Hei alle sammen.
Begynte i dag og virkelig gleder meg til å ta fatt på dette.
Skal være fresh til sommeren, selv om målet ikke er nådd da.
Har gått på ketolyse før, med godt resultat.
Men så ble man gravid igjen og jeg er av de som blir feite under svangerskap.
Men i løpet av 2010 skal jeg bli "yummimummy", for nå er minsten 1 år så jeg har ingen unnskyldninger lenger.
Glad i å trene og gå turer så jeg føler meg virkelig motivert.
Mandag er første veiedag, skal bli spennende.

nokia90 sa for siden:

[quote=Solange;859014]Det er nok ikke noe galt med vektene deres, vanlig å gå ned noen kilo med vann første uka (opptil 3-4 kilo), og det er kjempegøy!

Ja, hehe.. Det er ordentlig gøy.. Bare flira når jeg gikk ut av badet.. Moro!

nokia90 sa for siden:

Det er virkelig bra at du sier dette! Jeg har ikke tenkt på å se på innholdsfortegnelsen på bacon, tenkte at det er fett som bare det jeg. Jeg har spist smårettsbacon fra sverige og vanlig bacon.. Tulip tror jeg de heter.. Men har ikke pakningen lengre, noen som vet om det er noe sukker i de??

Solange sa for siden:

Gå helt sikkert bra! Jeg oppdaget det samme med min bacon i dag, hadde kjøpt en ny type, og jammen meg var det ikke sukker der ja....Men det utgjør kun 0,6 g pr. 100 g, 8 skiver delt på 0,6 blir jo ikke så ille da. Men viser at man må passe på som en smed i begynnelsen, det er skjulte sukkerbomber overalt, selv der man ikke skulle tro det fantes!

monta88 sa for siden:

heia jeg begynner i dag=)
har slitt lenge nå å begynner endelig å finne mote til å starte.. mamma går og på kuren så nå har hun motivert meg og=)
07.04.10 kg 109,7

Hei og velkommen hit:)
Så bra at du har mot og motivasjon, da blir dette knallbra:D

Er selv helt fersk, så er spent, og veldig spennende å se hvordan det går med folk etterhvert:)

Lykke til!

Lille123 sa for siden:

Jeg vil være med! Startet mandag 5.4., er supermotivert og gleder meg til å (over tid) komme meg ned i vekt, og få en frisk og fin kropp! Lykke til alle sammen :)!!!

RainAngel sa for siden:

Jeg tviler på at en halv kilo i uken er uoppnåelig, høres veldig nøkternt ut spør du meg :)
Men da blir du jo ikke skuffet når du ikke går ned 2 kilo i uka liksom :p

Synes det høres ut som du har realistiske mål, så nå er det bare til å holde ut i hele vår og sommer. Mange fristelser ute og går om sommeren :rolleyes:

R0SA sa for siden:

Tusen takk :klem:, håper jeg greier dette. :(

Madri sa for siden:

Jeg henger meg gjerne på denne tråden! :-) Jeg er førstegangs-slanker på denne dietten, og er KJEMPESPENT på hvilke resultater jeg greier å oppnå! Jeg er snart igjennom min andre dag, og er overrasket over hvor lite sulten jeg er. Kjempehyggelig om vi april'ere kan holde litt sammen, og "hjertesukke" litt sammen, om/når det skulle være nødvendig. Hvordan får man forresten en slik "ticker"? Har greid å lage en på Tickerfactory, men greier ikke å få den hit...
Noen som kan hjelpe meg?

arnakristin sa for siden:

Det er nok denne du leiter etter kan jeg tenke meg, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

Anine76 sa for siden:

Nå ble jeg ekstra giret når jeg så at flere begynner nå i april:)
Hjelper veldig på! Jeg prøvde denne kuren for ca 1 år siden, men ga opp etter 3 dager pga hodepine og slapphet! I dag gjør jeg et nytt forsøk, og er forberedt på at dette vil vare de første ukene..! Heia oss!:):)

EyeShock sa for siden:

Disse symptomene er HELT vanlige når du starter. Det er fordi kroppen brenner de siste sukkerkarbs du har i kroppen. Vondt i hodet kan du kurere med paracet eller ibux. :p

Det som skjer videre er at du tisser i hytt og pine. Drikk derfor farris eller noe saltinnholdig vann. Hold deg unna "sukkererstatere" som Cola Zero etc de(n) første månede(ne). Det kan stagnere vekttap, selv om det er "lov". Drikk så mye vann du klarer ;)

Senere vil sultfølelsen forsvinne. Du vil også sannsyneligvis merke en merkelig smak i munnen. Denne forsvant på meg etter en måned (eller ble jeg vant til den?).

Lykke til! Vi er alle sammen om dette! :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.