Jeg trener ca hver 3. dag med styrke. Oppskriften er vel kanskje nok vann og fett. Prøver å spise mest mulig fett uansett hva jeg gjør. En vanlig meny for mer ser kanskje slik ut (selvfølgelig varierer jeg også da):
Morgen: Så mye fetaost jeg orker (som regel ca et halvt glass med Arlas)
Jeg er en skrekkelig morgenfugl pga pendling så dette er ca 04:45 om morgenen/natta
Mellom: Proteinshake med yummy yummy jordgubbar fra PF (0,5 carbs pr. 100). Tar jeg selv om jeg ikke er sulten kl ca 08
Lunsj: 2 egg med piffi og ost. 4-5 bacon skiver (har komfyr på jobbkjøkkenet!) 12:00
Mellom: En lett salat med ost og skinke (hjemmelaget), bogskinke, fenalår, fetaost eller hva jeg har valgt 15:00
Middag: De siste dagen har jeg falt for 2 pølser (ja!!! Brauwürst med 1 carb pr 100) og bacon.
Kvelds: Jeg er ikke så sulten, men hvis jeg føler det sniker seg på tar jeg kanskje resten av fetan fra morgenen.
Åj, du må virkelig like Fetaost, EyeShock;)
Grattis med super nedgang!!
Jeg har igrunn ramlet litt av kuren den siste uken. Først var det sprekk i konfirmasjon. Så var det å starte i ny jobb og litt uforberedt da med matpakke. Litt redd for å bli sulten osv. Så har spist brød og bananer.
Forventet å ha gått opp alle 3 kiloene igjen da jeg veide meg i dag tidlig......
...men neida! Hadde heller gått ned 300gram!! happymodus
Nå skal jeg bake et lovlig brød og ha med på jobb, og komme meg tilbake i Ketose, for jeg trives med vektnedgang, selvom det går sakte:)
Jeg jobber hardt for å få i meg nok fett og skulle virkelig ønske jeg var glad i ost!
Lunsjen i dag var en omelett stappfull av baconbiter, og middagen en feit nakkekotelett med brokkoli. Ikke så verst vel :)
Trening ble det i dag også, på tross av slappheten. Lenge leve viljestyrken sier jeg da, for jeg hadde mest lyst til å legge meg på sofaen og ta en lur da jeg var halvveis! :p
Ser at du spiser ganske ofte, Eyeshock. Her kan det ofte gå litt for lang tid mellom måltidene (fordi det tar litt tid å bli sulten igjen). Men det er kanskje lurt å spise litt ofte slik som du gjør, for å holde forbrenningen oppe?
Jeg er også glad i feta-ost, egentlig alle typer ost, så det går endel av det.
Syns du er flink til å trene, sisteinnsats, til tross for at du er så slapp.
Lurer på om antibiotika kan være partystopper?
Jeg er i ketose fortsatt, men vekta har ikke rørt seg på en uke.......og jeg spiser/drikker akkurat det samme som de første tre ukene......
Får du ut ting av kroppen igjen gjennom bimmelim og bommelom? Du har ikke forstoppelse? Har ikke hørt at antibiotika kan være en partystopper. Men måler du rundt på armer, mage etc? Kan banne på de svinner henn selv om du ikke går ned i vekt. Hvis ALT av mål og vekt står stille i 4 uker er det anbefalt av o-store-ketloyseboken at du tar noen dager pause med litt oppkarbing før du giver løs igjen. :cool:
I dag hadde de ikke mer Bacon Gull, så jeg kjøpte Bakon Krisp. Og den er jo mye bedre! :D
Bare helgekos disse bacongreiene for meg asså, men det er kjekt å ha litt 0 karb-kos på kvelden da :)
Både bimmelim og bommelom er i rute her :) Og ja, jeg måler, og krymper - har gått ned noen cm denne uka og, bortsett på overarmene (der har det stått stille i et par uker, så regner med at det ikke er mer fett å ta av der) og puppene har plutselig blitt litt større igjen :snill: - magen, midjen, hoftene, lårene og skuldrene har krympet fra 1-3 cm også denne uka :)
Fikk tips om at kroppen prioriterer å bekjempe sykdommen i stedet for å brenne fett, så da satser jeg på at det er det som skjer......og at når antibiotikaen er ferdig om fire dager, så er jeg frisk og kommer tilbake i fettbrennings-modus :)
ikke for å friste folk her, men nå er jeg på en liten oppkarbing/planlagt sprekk. Savner allerede fet mat.. hehe. Så istedet for å "sprekke" en hel dag, tror jeg sprekken varer en halv dag. Lavkarbo er og blir en livsstil. :confused:
ps: etter å ha levd lavkarbo blir jeg mett av en bit MC burger.. Hva er greia liksom. hehe..
Nå er det på tide med en update fra denne kanten. I går var det 17.mai, og jeg gikk bevisst på en sprekk. Spiste det jeg hadde lyst på, men det var ikke mye som jeg faktisk hadde lyst på. Jeg forventet garantert å gå opp, og gikk på vekten i dag; har ikke gått opp ett eneste gram. Jeg har i motsetning gått ned 100 gram. Hehe. :D
Meen, det var ikke bare fryd og gammen. Når jeg kom hjem i går kveld begynte magen bokstavelig talt å boble. Jeg hadde så mye luft at halve hadde ikke vært nok! Det gjorde vondt når jeg satt, lå og gikk. Jeg sitter ofte å undrer på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig. Jeg startet 5.april, og jeg har gått ned 9,5 kg. Snart, veeldig snart, er målet mitt nådd. Hva gjør jeg da? Folk har sagt jeg kan kutte ut værstingen;brød. Men i går spiste jeg ikke noe brød. En liten oversikt over hva jeg spiste i går:
Flintstek, salat, bittelitt potetsalat, to kakestykker og seks chips. hmm.. Og allikevel fikk jeg såå vondt i magen?! vet at det jeg spiste i går gjorde at jeg fikk et høyt kh inntak, men når jeg skal begynne på det gamle kommer jeg nok til å spise ting som gjør at jeg får et høyt kh inntak. Hvordan er det forresten med lasagne plater, er det veldig høyt?
Sjekket du stixen på morgenen i dag? Husk bare det at urinen som har vært inni kroppen i hele natt kan skille ut ketoner, og derfor gi "falskt" svar på stixen:)
Jeg var flink i går faktisk, men spiste nok litt mye av lavkarbo ostekaka jeg laget. Den var fantastisk god, og det var så stas å kunne kose seg med kake! :D
Aner ikke hva jeg endte på med karbene, men det var kun kaka som var utskeielse. Resten av dagen var omelett (med fløte i, bacon og ost) til frokost, Atkinsbar mellom (for å ha noe når ungene og andre spiste kake og is på skolen) og grillet indrefilet og flintstek med blandet salat til middag.
Ingen ketose i går kveld sa stix'en, men jeg fikk mensen i går og vet ikke om det da er en ordentlig måling..:confused:
Opp 1 kg denne uken. Men jeg veide meg etter nattevakt (har drukket vann og spist egg og bacon på natta). Eller så var det oppkarbingen som gjorde det. Helst håper jeg på det første. Men jeg er ute av ketose. Tar litt tid å komme seg inn igjen tror jeg :) Ha en fet dag!
Ser ut som det har løsna litt igjen her...... Bronkitten er på retur, og mensen på plass og de siste to dagene har jeg gått ned 700g :) Tror jeg tissa 15 ganger i går, derfor mistenkte jeg at noe har løsna igjen - og det stemte jo ;) Men, har ikke offisiell veiedag før på fredag, da, og jeg gikk jo ned litt forrige uke også, men da gikk jeg opp igjen dagen før veiedagen :rolleyes:
Jeg skal bli fornøyd bare jeg ikke går opp denne uken mtp hvor mye karber jeg stappet i meg på 17 mai. Er i ketose igjen allerede da, så skal ikke klage.
Slenger meg på videre her jeg :D
Jeg måtte ha noen ukers pause fra ketolysen av personlige grunner, men begynte friskt igjen idag :)
Det var merkelig å gå tilbake til 'vanlig' kosthold, for de ukene jeg gikk på ketolyse prenta ganske godt inn hva jeg kunne spise og ikke spise. Jeg har hele tida tenkt at sånn kan jeg jo ikke spise, men så kan jeg jo det, for jeg er ikke på ketolyse akkurat nå!
Men jeg har vært utrolig heldig da, og ikke gått opp mer enn 900 gram på disse ukene :eek:
Er på 81,9 kg nå, og håper håper å se 70-tallet neste uke :rolleyes: Det er lenge siden sist, men jeg er supermotivert, så jeg håper det går bra!
Det har jo gått kjempebra med veldig mange av dere!!! Så flinke dere er :)
Jeg har ikke vært flink til å følge kuren etter at jeg begynte i ny og stressende jobb.
Har spist brød til frokost og lunsj, men bare grønnsaker ved siden av middagen istendenfor ris osv. Og jeg har spist litt banan. (tenk at det å spise frukt er å skeie ut!!:eek:).
Går i 8 timer på jobb og svetter, så det hjelper nok på. skal prøve skritt telleren en dag! Kan nok bli overraska da.
Uansett. Til tross for dette så har jeg fortsatt å gå ned. det går sakte, men sikkert. Vekktapet ser dere i signaturen!
Sola skinner og sommeren er på god vei:-)
Denne uken har vært fy,fy,fy for meg altså.. Hatt tre stoore utskeielser, men det komiske er at jeg har gått ned 800 gram siden mandag.. I dag veide jeg meg og det stoppet på 63,1kg, litt til og da er jeg på 62! I morgen skal jeg på hagefest og kjøpte meg en kjole istad, to strl ned fra forrige gang jeg kjøpte. Superglad Hvordan går det med dere? :D
Fytti. Har ikke kommet i ketose etter 17. mai enda. Blir litt fustrert her. Jeg spiser jo bare så og si fett! Ligger på kanskje 2-4 karbs om dagen....:mad:
Tror jeg har funnet svaret på manglende nedgang!
Jeg har drevet å bakt Nannas knekkebrød som er kanongode, i uke fire stagnerte jeg, og det er jo helt vanlig, men da jeg stagnerte og gikk OPPOVER de neste ukene ble jeg bare deprimert... Så her i går, skulle mannen min bake knekkebrød før vi dro på hytta, plutselig fikk jeg se at han hadde MEL i dem :eek:, han hadde brukt feil oppskrift, og det hadde han gjort forrige gang og.... :mad: Her hadde jeg gått å trodd at jeg spiste så lite karbo, spiste de knekkebrødene til både frokost og lunsj...
Hadde jo merket at den dårlige ånden plutselig var borte, men....
Håper jeg nå har en forklaring, og at det går rette veien. Knekkebrøda baker jeg selv heretter..:)
Uffda.. Mannfolk altså! hehe.. Vi får se nå da, nå somdu baker di selv. ;)
Fra min front har jeg ENDELIG kommet i ketose igjen. Jeg brukte 5 dager på å komme i ketose etter 17 mai. ALDRI MER kaker altså. Har gått ned pittelitt selv om jeg ikke var i ketose. Kan ha med at vannet forsvant fra kroppen igjen :heia:
Jeg sitter her og gumler sukkerfri sjokolade og Baconkrisp..
Kjøpte et restlager av et medlem her inne og ble helt gira. Så i går og i dag har jeg spist veldig få karber i måltidene for å få plass til mest mulig godis..
Veldig stas akkurat der og da, men magen blir jo heeelt på trynet da, så det er over i morgen..
Det er jo ikke sånn jeg vil kjøre denne kuren heller, men noen ganger er savnet etter en lørdagskveld fra "før ketolyse" veldig stort!
Veiedag! Jeg var urolig for at jeg ikke kom i ketose etter 17 mai før i helgen. Men du verden, jeg gikk ned 1,7 kg denne uken. Så - etter 8 uker - har jeg gått ned 12,3 kg og vekten er nå på 97,7 kg!
Jeg har hatt et par utskeielser denne helga, men tror ikke jeg har gått ut av ketose likevel :) På lørdag spiste vi fiberrik til frokost, og jeg spiste kjøttkake med brun saus og kålstuing på Oldemors Karjol - likevel var jeg i ketose på kvelden :) I går var vi på Gatebil, og jeg skeia ut med en Atkinsbar til frokost, lompe på pølsa til lunsj, og det ble to glass rødvin til biffen i går kveld - likevel var vekta i dag, på grammet det samme som i går tidlig :D
Lurer rett og slett på om jeg har gått på for lite karber :confused: Vekta har nemlig stått stille i over to uker, men etter de små utskeielsene har den gått litt ned igjen......
Aner ikke hvor mange karber jeg får i meg i løpet av en dag, men en vanlig dag kan se sånn ut:
Frokost: Smelta gulost med agurk på, eller eggerøre med litt tomat og bacon.
Lunsj: Smelta gulost med salami på
Middag: Stekt kjøttdeig (ca 250g) med blomkål og brokkolistuing (en halv pakke)
Kveldskos: En bit Gerds ostekake eller litt bacongull, evt litt sukkerfri sjokolade
Drikke: Cola Zero og evt litt vin
Her er det ikke mye karber nei.. I hovedsak grønnsakene, litt i osten og evt fløte du måtte ha i eggerøren..
Ja, og det du spiser til kveldskos da, bortsett fra bacongullet.
Du kan prøve å legge inn på www.mylog.no f.eks, så ser du hva du ender på. Du kan nok med fordel øke litt. :)
Siden fredag har jeg kutta ut ketosetablettene og øket litt i karbene (med lompe bl.a) og har gått ned over en kilo etter å ha stått relativt stille et par uker, så jeg skal prøve å øke karbene litt, ja :)
Lurer forresten på om jeg skal justere målet mitt litt..... Tror kanskje at jeg vil bli litt for tynn, om jeg skal helt ned i 63 kilo igjen (selvom jeg veide det før jeg fikk barn - og i noen år etter også). Kanskje jeg skal justere det til 65 kilo i første omgang, og så se an når jeg kommer dit :confused: Jeg er 170 cm høy og har spinkel beinbygning.......bare lufter tankene litt her......
Det høres fornuftig ut. Jeg er 172 og har 68 som hovedmål og 65 som drømmemål. Men jeg ser det an når jeg kommer til 68, for de kan hende jeg ikke trives med 65 lenger. Mange år siden jeg var der nemlig.. :rolleyes:
Begynner å bli noen år siden jeg var på 63 også :o men, for tre år siden var jeg på 68 og da synes jeg at jeg var litt for stor - dvs, magen var for stor......nå bruker jeg belte på samme hullet som da, fant jeg ut i helgen :) Tror 65 blir bra jeg, og så kan jeg heller drømme om 63 :D Jepp, justerte tickeren min nå, så får vi se hvor det ender!
For meg er det vel egentlig målene det handler mest om. Jeg vil inn i klærne mine igjen. Så får vi se hvordan det går med kiloene. Men av jeg skal godt under 70 er helt sikkert! :)
Man må følge litt med når man logger på mylog. For de runder nemlig av desimaler nedover. Så om du legger inn en ting som inneholder 1,9 gram karbohydrater så får du opp at du har fått i deg 1 gram. Skikkelig irriterende for oss som finregner.
Jeg har havnet på et platå. Nemlig en vekt hvor kroppen min har vært over lengre tid tidligere. Har mistet tellingen for hvor lenge jeg har stått, her men det er vel 3 uker nå.
Men jeg gir ikke opp. Jeg strammer inn litt og håper nedturen fortsetter snart...
Ikke ketose i går kveld heller. Nå begynner jeg å bli en smule irritert..
Det er veldig rart denne perioden. Jeg har plutselig fått skikkelig stygg hud igjen etter å ha hatt fin hud i noen uker, og har hodepiner. Skjønner ingenting, for jeg ligger ikke over 15 karber om dagen, og spiser nesten nok fett og nok protein.
jeg har ikke så veldig god greie på alt dette. Men jeg tar 2 ss kaldpresset jomfruolje hver morra og kveld og føler det hjelper.. Men vet ikke altså..
For min del tror jeg at det er det og treningen som hjelper:-)
er så gøy å lese gjennom det dere skriver, tenk at vi har faktisk ikke holdt på lengre enn siden april og allerede nå er det mange flotte resultater ute og går:-) Jeg har nådd målet mitt, og er faktisk under det nå. 62,3 kg viste vekta i dag:D Denne uken har jeg brukt på å øke smått på karbohydratene, men jeg er fortsatt i ketose. Jeg kommer nok til å leve et lavkarbo liv, men ikke så strengt som jeg har levd nå. Jeg skal til legen på mandag, da er det en ny evaluering om hva gjør vi nå. Jeg begynte på ketolyse i hovedsak for å redde en helt forferdelig vond mage, men nå er de smertene borte. Jeg var veldig redd det kom til å bli smertefullt å øke smått på karbohydratene men det har ikke skjedd. I september reiser jeg til Kroatia med kjæresten, overraskelsestur! Det hadde ikke vært aktuelt for noen mnder siden for å si det sånn:)
Drikker du mye? Jeg har problem med å få utslag på stixen kvelder jeg har drukket mye vann. Men jeg må være i ketose allikevel, for jeg spiser jo likedan som andre dager. Tror iallefall det er derfor jeg ikke har fått utslag på stix de siste kveldene. Samtidig som jeg har kjøpt en ny stixtype fra Sverige, som bruker 1 min. på å bli ferdig og som har vanskelige farge... :S
Jeg drikker til jeg ser mannen med ljåen...
Jeg er aldri uten et glass ved siden av meg for å si det sånn.
Kanskje det kan være det da.. :confused:
Får se hvordan det går i kveld! Og på veie- og måledag i morgen.
Ja, tror nok det kan skyldes det. Altså når stixen kan bli mørkere når man drikker lite, altså høykonsentrert urin så må den vel bli lysere når man drikker mye. Og ekstremt mye vann = dårlig utslag. Det er min teori iallefall.
HER! Er back on track etter besøk her tidligere i mai. Ble litt for mye karber den uka, det har nå tatt meg to uker å gå ned de 3,5 kiloene som kom på...Men i morgen regner jeg med at jeg er omtrent på utgangspunktet og kan fortsette nedover!
Her! Er i uke 6 og skal ihvertfall fortsette til det har gått 12 uker. Så får vi se hvor jeg står og om jeg skal fortsette litt til. Men det er vel egentlig bare anbefalt med 3 mnd om gangen..
Jeg er også her :heia:
Skal på oppkarbing denne uka, før storfest på lørdag - med ketosefylla friskt i minne, vil jeg ikke oppleve den på storfest med masse ukjente mennesker på et ukjent sted ;) Spent på hvordan vekta tar i mot mer karber, har jo vært i ketose snart 7 uker...... Noen med erfaring :confused: Har aldri hatt problemer med insulin eller andre ting relatert til karber, gluten, laktose eller sånne ting i utgangspunktet.....
Jeg må gå ut av ketose til helga. Det dukker stadig opp mer jeg skal, som involverer alkohol, og den beryktede "ketosefylla" frister meg lite..:rolleyes:
Planen er å spise alle typer grønnsaker, litt frukt og litt ferdigsaus, og så håper jeg at det gjør susen. :)
Søndag er det vanlig opplegg igjen, og jeg håper at jeg kommer inn i ketose igjen etter et par dager. Problemet er jo at stixen ikke gir utslag på meg for tiden da, så jeg vet ikke om jeg er inne eller ute annet enn på ånden.. hehe :p
Mandag 14 skal jeg ut igjen, så det blir en snau uke i ketose i mellom de to anledningene. Jeg er er fryktelig spent på hvordan dette vil påvirke vektnedgangen min. Jeg skal spise lavkarbo hele veien da, så det er bare alkoholen som kommer i tillegg på karbene, men det vil nok merkes litt uansett..
Jeg har spist 4 fiberrik med fløtemysost i dag - to til frokost og to til lunsj, har ikke peiling på hvordan jeg skal komme opp i nok karber til å gå ut av ketose - aner jo ikke hvor grensa mi går, siden jeg har spist både soft-ice og lomper uten å komme ut av ketose...... Kanskje jeg må ha poteter eller pasta til middag? :confused: Har jo ikke lyst til å gå altfor langt over grensa heller......
Jeg er også her. Er vel bare innom sida her når jeg leiter etter oppskrifter, og oppdaterer vekta mi! Jeg har over 20 kg jeg vil ha bort, så skal gå på ketolyse en god stund til!
EyeShock: Er du fra Sande opprinnelig? Kan ikke si at jeg kjenner deg igjen på bildet ditt. Det er to års forskjell på oss, så det vil jo egentlig si at vi har gått på ungdomsskolen og videregående samtidig.
Gratulerer med kjemperesultater :)
Er egentlig fra Lier (Tranby) men har tatt over gården/småbruk etter mine besteforeldre som har bodd her hele livet. Bor i gården tvers over Selvik barneskole. :) Her flyttet mine tipp-tipp-tippfedre for maaaange år siden. Det er ingen kårbolig her, derfor har vi skippet en generasjon denne gang (yay for meg!).
Aha, da er det ikke så rart at jeg ikke har sett deg før. Nabo med onkelen min du da, han bor også rett over veien for selvik skole.
Regner med at dere koser dere der ute, det er jo kjempefint der :)
Hmmm, i dag har jeg vært skjødesløs med karbene - i forhold til de siste 7 ukene ihvertfall.....men hadde fortsatt så vidt utslag på stixen nå :( Har pleid å ligge på helt mørke-mørke-rosa, nå var den på det lyseste - forrige helg ble jeg dritings av to glass rødvin, i dag merka jeg ikke no...... Har ikke drukket mer enn vanlig, så kan ikke være derfor stixen var lysere!
Må nok enda høyere opp i karber for å komme ut av ketosen da..... I dag har jeg spist:
Frokost: To Fiberrik med fløtemysost
Lunsj: To Fiberrik med fløtemysost og en haug med smelta hvitost
Middag: To tortillalomper med taco-kjøttdeig (ferdig blanda tacokrydder fra Santa Maria), Taco-saus (fra Santa Maria), masse løk, paprika, tomat og salat + ost
Kvelds: To glass rødvin
Dette er mer enn jeg orker på en vanlig dag (i dag var jeg ekstra sulten pga eggløsning), så vet ikke hvor jeg skal legge inn flere karber :confused:
Kanskje jeg skal ta to vanlige knekkebrød til frokost i stedet for Fiberrik? Noen som har tips?
Jeg spiste grønnsaksblanding til middag i går, og en stooor bit sukkerfri sjokolade OG en Atkinsbar til kveld. Ikke akkurat det som var meningen, men jeg tror det er eggløsning her også, for jeg var så utrolig sugen på noe søtt! :o
I dag har jeg startet dagen med to skiver Karins brød med cashewnøttsmør på, og skal kjøpe en skikkelig blandet salat med mais og alt til lunsj-kyllingvingene mine. :)
På kvelden skal jeg spise meg en deilig fruktsalat med revet mørk sjokolade over, og så får jeg fortsette i morgen. Jeg får jo ikke utslag uansett, så jeg må bare satse på at jeg er ute. Merker det vel på "generalprøvedrikkingen" på fredag tenker jeg.. :confused:
Ja, kanskje jeg skal hive innpå et par bananer i dag :) Får se hva dagen bringer, har fortsatt el-smerter og har samlet nesten en kg vann de to siste dagene......
I dag har vi feiret 2-årsdagen til minsten, og det er første gang jeg har lagd kaker uten å smake på hverken deig, glasur eller ferdige kaker. Bortsett fra en av kakene som var en lavkarbo-kake. Lagd etter oppskrift herfra - black sunday. Brukte 70% kokesjokolade og sukrin i oppskriften. Fikk utrolig mye ros for den kaken. Glaserte den med pisket kremfløte med sukrin og toppet med litt revet 70 %. Regnet ut til at hele kaka inneholdt ca 90 karber. Nam!!:p
Nå har gjestene gått og vi har fått lagt minsten og ryddet opp. Er så glad for at været ble så fint og vi kunne sitte ute.
Jeg har hatt en skikkelig festhelg, og hadde jo gått ut av ketose for anledningen. Det gikk helt fint å drikke. Fredag ble det to glass hvitvin og en øl, og på lørdagen (utdrikningslag) ble det nærmere 10 glass hvitvin og kanskje 6 øl (to av dem Lite). Ingen forskjell på toleransen med andre ord.. ;)
Maten prøvde jeg så godt jeg kunne med. Fredag gikk helt fint, helt lavkarbo. Lørdag ble det lavkarbo frokost, forholdsvis lavkarbo lunsj (veggislunsj, så jeg spiste salat, hummus, falafel osv), men høykarbo deluxe middag (pizza som var bestilt fra Peppe's). Etter det ingenting, bare mer alkohol..:p
I dag har jeg kjørt vanlig opplegg, og skal fortsette med det fram til neste mandag, som er neste festdag. Gleder meg nesten til den dagen er over så jeg kan komme i ketose igjen og gå nedover i vekt igjen. Jeg føler at mye av det jeg har oppnådd hittil har blitt ødelagt av denne helga, men jeg vet ikke før jeg veier meg da, og det utsetter jeg en stund.. :cool:
Eg er ny her :)
Byrja på ein eigenkomponert ketolysekur 29.april, så eg kan kanskje få ein plass her også.
Eg har tenkt å vera her lenge, har til no gått ned 8,2kg, har framleis 35kg att, så eg vert nok her lenge ;)
Vegedag på torsdagen for meg!
Jeg har vært ute av ketose siden forrige uke, fordi vi skulle på fest i helgen, har levd alt annet enn lavkarbo i helgen, for å si det sånn :) Lørdag var det egg, bacon, stekte poteter og brød til frokost, og det ble marinert svinefilet med båtpoteter, brokkoli, løk og kryddersmør til middag. En flaske rødvin fikk vi kverka, i tillegg til kaffe/Baileys, rusbrus, vodka/sitronbrus og vodka/Battery - holdt på til 0530 i går morres, ikke ble jeg dritings og ikke fyllesjuk :D Det ble rester av middagen til frokost i går, og middagen ble pizza, i tillegg ble det is i varmen, så er ikke fritt for at jeg var skeptisk når jeg gikk på vekta i dag.......men, den viste 600g ned fra fredag - så jeg er strålende fornøyd :heia: Nå er det tilbake til ketose og nazi-regime, sånn at de siste kiloene forsvinner!
Fortsetter å krympe inn jeg. -1 kg denne siden forrige mandag. ticker er ikke oppdatert fordi det er noe galt med alle tickerene pr skrivende øyeblikk.
Har egentlig levd på egg og grillmat (kjøtt) hele uken og lite trening. Trudde jeg skulle bare gå ned 2-300 gram. Men neida. Et helt kilo av.
Da har jeg bestemt meg kun for å holde på ut juni. Er nå for første gang på over ti år normalvektig ifølge BMI. Gåt ned 15,2kg siden 9 april, altså i underkant av 2 mnd, så må si meg fornøyd. utfordringen blir å holde seg der.
Så flink du har vært, covn, som endelig har en normal bmi :D. Gleder meg til jeg kommer der....
Sjekket bmi`en min i dag, og den er nå på 28. Eyeshock, det går rette veien det her!! :D
Velkommen, labaline. Kjempefin vektnedgang!
Er slitsomt med alle festlighetene og utskeielsene i matveien, så skjønner godt at du gleder deg til du kan spise kun lavkarbo, sisteinnsats.
Oi, du går fortsatt nedover, flippy, etter å ha vært ute av ketose siden forrige uke. Ikke verst det!
I'm back! Etter to uker på "vanlig kost" i forbindelse med bryllup er det nå tilbake til masse god mat, null søtsug, mindre sultfølelse og null romling i magen... Bryllupet er over og jeg er blitt fru, og nå er p-pillene kastet så nå starter prøvingen på nr 2... Planlegger å fortsette på ketolyse fram til positiv test - får egentlig håpe at det tar litt tid da så jeg rekker å gå ned noen kg til!!!!!!
Ser at det er en del som henger med fortsatt, og en del som gjør det veldig bra!!!! Cudos til deg eyeshok - kg renner jo av deg!!! Grattis!!!!
Hei,
Dette høres fint ut, jag startet også i april, men her går det veldig tregt, (ikke flink til trimmen pga dårlige hofter, men skal få med en ergometersykkel nå, så håper det blir litt hurtigere nedgang:o
Jeg må nesten le litt jeg asså..
Nå stresset jeg verre med å få utslag på stixen i nesten to uker, og så gikk jeg ut av ketose (eller jeg trodde ihvertfall jeg var ute, utslag fikk jeg jo ikke uansett) og drakk i helga.
På mandag skal jeg drikke igjen, så planen var å leve lavkarbo denne uka og så gå inn i ketose igjen så fort som mulig etter tirsdag. I går sjekket jeg en stix for moro skyld, og gjett hvem som fikk utslag da..:p
At jeg har gått inn i ketose igjen forklarer mye faktisk. Jeg er nemlig drittrøtt, sliten, har stygg hud, ekkelt hår, er i dårlig humør osv. Akkurat som da jeg gikk inn i ketose første gangen.
Jeg går nok ikke ut igjen nå pga mandag, for jeg orker ikke dette kjøret en gang til. Så får jeg bare være forsiktig med drikkingen på mandag og håpe at det går bra.. :rolleyes:
Onsdag var jeg i ketose igjen, og jeg har ikke merka noe til det - unntatt utslag på stixen :) Ikke vondt i hodet, ikke uren hud osv som jeg hadde sist, men da jeg var ute av ketose hadde jeg ikke no luft eller diare - det er nå tilbake :rolleyes: Siden sist fredag har jeg gått ned 1,3 kg - nå har jeg bare 300g igjen så er jeg under 70 kilo :D Jeg kan legge til at jeg ikke trimmer noe, så om jeg hadde gjort det, så hadde jeg kanskje gått ned fortere - men stresser ikke!
Uff.. Gikk på en fest på lørdag. Dog edru så drakk jeg ustyrlig mengde pepsimaks. På lørdag viste vekta nesten 94. Har hatt en fotstoppelse også som løsnet mandag etter veiing. Vekten viste da i dag 96,5 som er +0,2 fra forrige mandag. Da er det full jubel neste mandag håper jeg!
Jeg har hatt noen kjedelige uker etter at jeg skeiet ut under besøk i mai. Kom meg tilbake til minstenotering ganske raskt, men gikk ikke mer ned....Har vært frustrerende.....Trodde jeg spiste for mye, men nå tror jeg det er fordi jeg kuttet ut metforminen. Har nå begynt å ta tablettene igjen, så nå går jeg nedover igjen! Ned 700 gram denne uka:) Lærdommen er altså at jeg er såpass insulinresistent at jeg må ta metforminen min for å gå ned i vekt. Da blir det fortsatt magevondt fremover en stund:(
Har ikke vært inn her på mange uker, men ser at jeg sliter med det samme som mange her. Noe jeg fant ut som var god kveldskos var å ha kremfløte og jordbær og litt Splenda i blenderen og så ble det en slags jordbærkrem. Nammis!
Ellers så merker jeg at jeg har mistet mye matlyst, og jobber litt med å spise nok i løpet av en dag. Og og drikke nok vann! Men har gått ned nesten 10 kg på 7 uker nå, økt litt på karbene, og det går fint.
Nå er jeg ferdig med de planlagte drikkedagene mine, og er spent på veiing på torsdag. Det gikk jo veldig greit forrige uke, så vi får se.:)
Fokuset i de 3 1/2 ukene som er igjen til ferie er å følge kuren til punkt og prikke og å trene mest mulig. Det hadde vært flott å gå ned noen flere kg før ferien kommer og det blir litt vanskeligere både med spising og trening..
Jeg har vært under 70 kilo to ganger denne uka (riktignok bare 69,9 men dog) men nå er mensen i anmasj og vekta kryper sakte oppover igjen...... Frykter at jeg står på stedet hvil eller litt opp på fredag - enda jeg er nazi på kosten :o Jaja, ikke annet å vente heller, kanskje, når man nærmer seg 'normal-vekt'? Har jo gått så lekende lett siden jeg starta, så skulle bare mangle om jeg også fikk litt motgang ;) Frykter ikke, er egentlig ganske fornøyd og er redd for å slappe for mye av faktisk, for nå begynner kroppen å bli sånn som jeg vil ha den.....selvom jeg gjerne vil ned 5-6 kilo til, så er det ikke noen krise om de går saaaaaakte :)
Jeg lagde min egen sjokolade med kakaosmør, kakaomasse og og råkakao og grønn stevia + litt vanilje og litt hakkede mandler. Har smakt noen veldig få biter, kanskje 2 om dagen siden jeg lagde det på tirsdag. Var ganske godt, men neste gang vil jeg prøve litt mer stevia oppi, for den ble en bittelitt bitter ettersmak. Men veldig sunn, ikke sant?
Har ikke funnet noen steder der jeg kan finner omregning for kakaomasse og kakaosmør og råkakao, så vet ikke hvor mye karbo det er.
Ellers hadde jeg en skikkelig sprekk på lørdagen som var, og det tok 4 dager før jeg var i ketose igjen.......:(
Men det var jo litt lærerikt, for da får jeg jo sett hvordan kroppen min fungerer med dette kostholdet.
Ellers trener jeg ganske mye om dagen, men vekta står helt stille....håper den snart beveger seg litt nedover altså. Kjenner på kroppen at jeg er i mye bedre form, og at jeg blir slankere på overkroppen,men de brede hoftene og rumpa skjer det ikke så mye med.....
Endelig litt nedgang igjen. Ser på vektloggen at jeg har hver 4. uke med noen hundre gram opp, også smeller det ned 1 til 2 kilo de neste ukene etter det. I dag endte jeg opp med -0.4 kg. Da ender vekten i dag på 96,1 kg. Skal sies at jeg har vært på nattevakt og veide meg da jeg kom hjem (istedet for etter jeg står opp på en vanlig veiedag). Vedder på at den er mindre enn 96 kg når jeg våkner etter "formiddagsluren". :D
Jeg gikk på en sprekk denne helga, ikke noen krise likevel - selvom jeg har gått opp en halvkilo siden fredag :) Har kosa oss maks i helga, på vogna, og da ble det både pølse med brød og lompe, jordbær med sukker og fløte, gratinerte poteter og Mc Donalds-burger - og et par battery+litt baileys :D Litt usikker på stixen i går kveld, så tar en ny i kveld :) I tillegg har jeg jo mensen og begynner å få vondt i halsen igjen også, men håper å ha gått ned den halvkiloen til fredagen igjen - som jo er veiedagen min! Det skjer så mye ellers i livet rundt meg for tida, at jeg mistenker kroppen motarbeider meg litt der også...... Uansett, jeg har kommet meg ned 9 kilo, min bmi er på 24, klærne som passet for tre år siden passer igjen og da kan jeg ikke klage, de siste kiloene jeg vil ned er bare bonuskilo - og forhåpentligvis blir jeg gravid igjen til høsten, og da må nødvendigvis vekta opp igjen åkke som ;)
veiedag i går: 64.8 kg:) men det går tregt nå..... ser at der er flere som sliter med de siste kiloene.. jeg må vel kanskje øke litt på trimminga og se om det gir noe utslag.
Spiste på Burger King med ungene i dag, jeg.. Tok en Fedon King Chicken og spiste så lite av brødet jeg kunne for å klare å holde den..:p
Jeg ble litt fristet av pommes frites'en, og ikke minst av isen ungene fikk etterpå, men jeg vurderer ikke å sprekke engang. Og det er en god følelse. :)
I går spiste jeg opp to halve marshmellows, en halv sånn karamellkubbe og en halv bit Hobby (rester av ungenes smågodt fra helgen), og jeg ble heeelt ute og kjøre med magen. Fløy på do som aldri før! :eek:
Så det er tydelig at ordentlig sukker ikke er tingen lenger for meg..
Har det motsatt, jeg..... De gangene jeg har skeiet ut med både soft-ice, brød, sjokolade osv har jeg blitt helt fin i magen - når jeg er i ketose så har jeg diare flere ganger hver dag.......har hatt det sånn nå siden 14. april :(
Var på en liten sprekk nå i helga, var fortsatt i ketose søndag kveld, men mandag og i går var jeg ikke det - og vekta øker - men jeg spiser helt nazi..... Skjønner ikke no, akkurat nå! Status søndag var opp en halvkilo i løpet av helgen - i dag er jeg opp 800g siden fredag :confused:
Mandag spiste jeg en Atkinsbar til frokost, en tallerken smelta Ridderost til middag og en Atkinsbar til kvelds - ikke ketose.
Tirsdag spiste jeg en Atkinsbar til frokost, en tallerken smelta gulost til lunsj og en porsjon stekt kjøttdeig med blomkål/brokkoli-grateng til middag - ikke ketose......
Jøss, her var det lenge siden noen hadde skrevet :)
Jeg har levd høykarbo nå i 4-5 uker, og vekta har pr i dag gått ned 200g på de ukene, selvom den har gått både opp og ned i mellomtiden ;) Dette gjør at jeg er ganske sikker på å klare og holde vekta når jeg kommer helt ned dit jeg skal, uten å måtte leve i ketose resten av livet - nå har jeg ikke vært i ketose siden slutten av juni :D Men, nå starter hverdagen igjen snart, og jeg skal leve så ketolyse jeg bare kan til jeg har nådd målvekta - og kanskje noen kg til etter det, får se på motivasjonen når jeg kommer så langt.......
Jeg synes det går utrolig lett for deg, Flippy! Kjenner at jeg blir litt misunnelig.. ;)
For min del er det tungt nå, og selv om jeg går nedover saaaakte synes jeg det er kjedelig å leve sånn, og sliter veldig med motivasjon og ikke minst energi til trening.
Hva spiser dere andre? Denne uka og forrige har ungene mine vært på ferie hos faren sin, og da har jeg hatt veldig ensformig kosthold, men dagene har sett ca sånn ut:
Frokost: 3 egg og 4 skiver bacon
Lunsj: kyllingsalat eller en halv grillet kylling med litt salat til
Middag: To mellomstore koteletter med blomkålstappe til
"Kvelds" Litt mandler eller "is" laget av frosne bær, fløte og søtning
Ja, det har gått lett for meg, og det regner jeg med at er fordi jeg la på meg av ivf-hormonkurer og ikke kostholdet......det at jeg har levd på 'normalt' høykarbo-kosthold nå i over en mnd uten å legge på meg, synes jeg styrker den teorien ;) Starta med hormoner i september 2008 og vekta bare steg helt til jeg slutta med hormoner i mars 2010, og siden da har den stort sett gått nedover :)
Jeg har alltid kunne spise akkurat hva jeg ville uten å gå opp, og det virker som om kroppen fortsatt fungerer sånn nå, etter at jeg slutta med medisinene.....
Heisann! Så flinke dere er alle sammen!
Jeg ga opp etter bare 6 uker, men nå skal jeg starte opp igjen. Ser sist jeg skrev vekt her inne var den på 84.2 (01.06) og idag er den på 84.6, så har ikke gått opp selv om jeg har spist MYE karbo. Det er bra, men skal fortsatt mye ned i vekt. Skal lage knekkebrød idag, er så lettvindt å ha med som lunsj på jobben!
Jeg har levd hverken fugl eller fisk i det siste egentlig, har spist det jeg har hatt lyst på, men blir tilnærmet generell lavkarbo kjenner jeg :) Vekta viste i dag 66 kilo, men vet ikke hvor relevant det er, siden jeg fikk omgangssyke i går natt.....og selvom det er helt stopp i systemet, så klarer jeg ikke å få i meg mat :( Brukte natten til i går, og hele går ettermiddag på knærne foran do'n uten å få ut no, så nå er jeg bare überkvalm og eier ikke matlyst - men har vært flink til å drikke masse altså!
Gubben var sjuk fra mandag til onsdag, han hadde diarè de-luxe, mange ganger i timen i to døgn før det var stopp, på meg kommer det ikke ut noe i noen av endene, frustrerende for da blir jeg ikke kvitt basiluskene.....og det er så ubehagelig når det kjennes ut som om magen skal brenne opp eller sprekke, nå er det rett og slett vondt :nedfor:
Kommer ikke til å være særlig aktiv her inne framover, har igjen en halvkilo til målet, men vurderer et par-tre kilo til av - det kommer helt an på om jeg blir gravid eller ikke nå ;) Skal etter planen få satt inn et fryseegg i morra, så uansett blir det ikke ketolyse noe mer......
Ønsker dere alle lykke til, og jeg kommer nok til å snike litt i kulissene her - og takk til alle for støtte og hjelp, uten ketolyse hadde jeg nok ikke kommet hit :D
ikke så mye liv her akkurat... Nå kommer jeg meg snart ned mot 80-tallet. Vurderer å sette ned målet mitt fra 80 til 75 kilo.. Da er jeg helt "normal" i BMI (selv om jeg er kraftig bygget fra før altså). Får se om markeringene på kroppen kommer frem neste sommer (det hadde vært morsomt å gått på stranden uten å være så utrolig flau).
Oi, så spennende, Flippy! Lykke til, håper egget fester seg og blir sittende i 9 mnd. Håper vi får høre hvordan det går med deg da :4klover:
Eyeshock, syns du har vært kjempeflink og gått ned masse. Det må jo synes ganske godt de kiloene du har gått ned også? Stå på, neste sommer har du en perfekt kropp!!
Jeg har nå vært 1 uke i ketose og det er så deilig å være ordentlig i gang igjen. Begynner å komme i ganske god form nå også, for jeg har heldigvis fortsatt å trene gjennom sommeren selv om jeg har spist litt variert med karbohydrater.
Og det er så godt å trene om dagen!!
Føler jeg har veldig mye energi og kan holde på i evigheter:D.
Nå til helgen er det bursdagsfeiring igjen her i huset, og hele familien er invitert på begge sider.
Bursdagsbarnet ønsker seg 1 nydelig brownieskake og 1 mektig sjokoladekake (som jeg skal lage, men ikke smake). Jeg må klare å holde meg unna de kakene der!!
Skal prøve meg på å lage en lavkarbo-kake hadde jeg tenkt, kanskje oreokaka til Ferskenbeinet?
Så jeg er litt redd for at denne uka blir det litt stillstand på vekta, da jeg ofte reagerer med stillstand på kunstig søtning og sukrin. Vi får se hvordan det går.....
Jeg har gått opp, jeg. Ligger nå 2 kg over minstenotering og er kjempegrinete.. :(
Men jeg holder på fortsatt da, og har kommet skikkelig i gang med trening igjen. Jeg trener 2 eller 3 dager på rad og tar så en pausedag. Det blir endel ganger i uka det da. :) Jeg skal også begynne å legge inn på diett.no så jeg ser fordelingen av karbo/fett/proteiner og ligger helt riktig, og så håper jeg at jeg kommer ned til 73 igjen og videre nedover.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.