Som bruker av ketose i noen måneder (er i aprilstarter fordi jeg registerte meg i april) lo jeg ganske godt av denne artikkelen og dens kommentarer på Dagbladet.
Skal det være lavkarbo må du nok kutte ut brødet. Noen "debantanter" der mener at feite folk skal spise mindre. Andre mener at det er helt feil å spise fett fordi det gir hjerteinfarkt osv... vel vel.. vi her på forumet vet at FETT forbrenner FETT! :) Ha en fettfin dag videre ;)
Jeg drakk 3 liter cola hver dag før, og klarte etter hvert å gå over til cola zero. Etter at jeg startet på ketolysekur har jeg ikke smakt en dråpe brus. Drukket 3.5 dl farris med lime/sitron hver dag, men resten vann. Jeg hadde til og med kjøpt inn cola zero siden jeg startet på en fredag, og det var lov. Har fortsatt enormt søthunger så derfor styrer jeg unna en stund til :eek: er nesten sjokkert over meg selv...
Heisan :)
Jeg har lest masse inne på forumet siden jeg meldte meg inn, og sett hvor flinke alle sammen er med å gå ned i vekt. Også er det så masse flotte oppskrifter her.
Begynte i går med ketolyse-kost, og er veldig spent på hvor dette bærer hen....Har egentlig 15-20 kg som skal av, men første delmål er nå i alle fall 10kg.
Har dette suget som flere av dere andre skriver om, men har ikke rørt noe med søtningsstoffer i siden dette kanskje vil trigge søtsuget mer. I går spiste jeg 4 måltider pga dette suget og sultfølelse. Hvor mange måltider spiser dere andre aprilstartere? Og hva er det som er vanlig på ketolysekur? (Har bestilt boka til T.Andersen, men den har ikke kommet enda, så mulig det står noe om det der). Regner dere kalorier i det hele tatt eller bare spiser så mye dere orker?
Jeg spiser 4 måltider og kommer til å gjøre det til sultfølelsen forsvinner. Jeg har alltid gjort det, og det skal mye til for meg å klare 3.
Men så lenge man holder seg innenfor karbohydratgrensa så går det jo bra. Og det er jo en ekstra mulighet til å få i seg fett. :)
Du er utrolig flink som klarer å holde deg unna søtning. Det hadde nok ikke jeg klart..:p
Har ikke noe søtsug i det hele tatt jeg......Men, det har jeg vel i grunn aldri hatt heller, hender jo at jeg har lyst på noe søtt, men det er ikke hver uke for å si det sånn :)
Grunnen til at jeg ikke drikker vann, er at brønnvannet her er så innmari vondt, og flaskevann har jeg egentlig aldri hatt sansen for - ihvertfall ikke det med kullsyre som gubben drikker :o
I går spiste vi karbonader til middag, og så hadde vi bittelitt hjemmelaget is til dessert - i dag har jeg diare, er oppblåst og full av vann, så vekta viste +1,4 kg til morra'n i dag (før jeg var 'ordentlig' på do, da) - på et døgn :eek: Glad jeg ikke skal oppdatere vekta mi før fredag som er min 'offentlige' veiedag ;)
Dette er min andre runde på ketolyse, og begge gangene har jeg fokusert på å være mett og tilfreds. Jeg har spist hver gang jeg er sulten, men da lovlig mat. Gikk mye ost og bacon på starten gitt:o Så de første 1-2 ukene, både forrige og denne gang, spiste jeg kanskje 4 måltider om dagen.
Etter ting stabiliserte seg så spiser jeg 2 måltider om dagen, Noen ganger må jeg til og med skjerpe meg for å få i meg de to.:rolleyes:
Jeg har lagt mye vekt på at dette skal være noe jeg kan klare å gjennomføre, og at det skal være realistisk for meg å gjøre. Både med mat og med trening. Derfor så hadde jeg aldri klart å telle kalorier, hvilket jeg heller ikke ser hensikten med da fett inneholder mye kalorier og vi skal knekke innpå med fett.
Så jeg spiser mest mulig med 0g karber. Spiser det med 0g karber først på tallerkenen, men forsyner meg godt med grønnsaker. Grovregner i hodet hver dag slik at jeg kommer opp på ca 15g. Det funker for meg:p
Frokost: et egg, 5 skiver bacon, salat, ost
Middag: indrefilet av svin, bro/blom grateng med ost, bern.saus
Kvelds: To skiver kavli i micron, med en kylling/kalkun karbonade, agurk paprika og ketshup
Mellom: baconsnacks, 8 ruter dark sjokolade og litt av en annen jeg fant på price club, ikke god. pepsi max, og mer vann idag. Må bli flinkere med vannet..
Trening: 20 min løpe/gå, og 8 min jillian fra youtube. Den 30days MÅ jeg bestille meg altså, ble støl av bare de 8 minuttene:))
Jeg (og familien) er blitt avhengig av Nannas knekkebrød, de skal inneholde ca 1 kb pr stk. Jeg spiser tre til frokost med litt egg eller jædersylte og majones til frokost, så blir det tre til til lunsj, ingen ved middag, men viss jeg blir småsulten til kvelden kan jeg ta et til. Men det blir altså sånn 6-7 stk i løpet av en dag... Lurer på om det blir for mye fiber? Vekta mi går opp og ned som en jojo, med variasjoner på opptil et kilo..:rolleyes:
Tenker at dette må jeg se på lang sikt.. Må jo gå ordentlig ned til slutt..;)
Har gått ned igjen 700g av de 1,4 kiloene som kom fra tirsdag til i går - utrolig hvor mye en liten feil kan utgjøre :eek: Så nå er jeg tilbake på fredagens vekt, som er 700g mer enn tickeren viser, men den oppdaterer jeg ikke før i morra, som er veiedagen :) Er så demotiverende å endre den sånn at den går opp i stedet for ned :o
Sliter fortsatt med magesmerter og diare etter tirsdagens fadese, håper det gir seg snart!
Bakte ny forskyning av Nannahs knekkebrød i går, greit å ha som litt variasjon :)
I dag fikk jeg bakemixen i posten, så nå kan jeg bake! :)
Vet ikke helt hva jeg skal bake da, kanskje må vente litt til jeg har lyst på no annet enn egg til frokost.
Dag 4 idag, og det går så fint at! Har ikke spist noe søtt el brus, ikke har jeg hatt så veldig lyst på det heller. Håper det fortsetter slik. Men er veldig innstilt på at jeg skal ned i vekt, og har masse motivasjon! :)
Har disse dager spist omelett til frokost, rester av gårsdagens middag til lunsj, fisk el kjøtt med blomkålmos, salat el brokkoli til middag. Salat blad, ost og kalkunpølse pålegg til kvelds. Drikker mye vann, er så tørst hele tiden! Og litt kaffe.
Smørdampet brokkoli eller rosenkål er jo helt nydelig!
Ennå 5 dager til første veiing, men er veldig spent :)
Takk for svar dere som har svart meg:). Ebbalilla, du sier at antall måltider stabiliserer seg etter hvert og at man ikke tenker så mye på mat....håper det skjer hos meg også. Jeg er veldig glad i mat, og tenker mat 24/7 omtrent.
Jeg har spist 4 måltider om dagen selv, og føler sult når det har gått 4-5-6 timer foreløpig. Men i ettermiddag er første dagen da ketolysestixen endelig fikk litt utslag. Har hatt lett hodepine i går og i dag samt at jeg har vært ganske trøtt og tung i kroppen. Skulle egentlig ha trent litt etter jobb i dag, men var for slapp til å orke. Men i morgen har jeg fri,og da skal jeg trene! Og gleder meg veldig til det.
Har foreløpig gått ned 2kg bare i vann.
Mo9ca, jeg drikker også mye, er ganske tørr i munnen...
Også har jeg alltid pleid å spise mye frukt, så det er litt rart at jeg ikke kan ta et eple som mellom-måltid en gang nå. Men jeg vil følge kuren - for nå skal jeg gå ned altså!
Jeg har tenkt å begynne å telle karbene skikkelig nå i uke 2. Synes det er vanskelig, men vil kjøre en skikkelig innsats for å gå ned mest mulig disse første ukene.
Litt vanskelig å regne om synes jeg da. Fra gram til dl f.eks.
Fløte oppgis med 2,6 karbohydrater pr 100g. Men jeg måler jo i dl. Noen som vet? :confused:
Hei!
idag har jeg hatt en helt for j*vlig dag, rett og slett.. Jeg spiste tre kokte egg, 8 striper bacon til frokost, og thats it.. Dro på trening, klarte 10 min løp på tredemølla og besvimte.. rett på legevakta, og der ble det påvist at jeg er kraftig underernært (både at jeg har alt for lite mat i kroppen, og vann).. herregud.. De trodde jeg hadde anorexi, så jeg må i møte med fastlegen min i morgen.. Ser jo at det jeg har spist i dag er aalt for lite, men jeg orker ikke spise når jeg ikke er sulten!!! Jeg har da for f**n ikke anoreksi, se på meg sier jeg bare.. åå.. unnskyld for all klagingen men er bare så langt nede..
Huff det var sikkert ikke en behagelig opplevelse..:confused: Du må prøve å tenke positivt på det, tenk om du virkelig hadde anorexi, da er det bra at det ble fanget opp..
Er sikker på at når du forklarer fastelegen din, så skjønner han/hun hvordan det er. Men jeg mener å ha hørt før at man skal ikke trene for hardt når man er i ketose.
Opp med humøret og lykke til..:)
Huff da, for en opplevelse du har hatt da!!
Men jeg vet ikke hva slags vektmål du har satt, og om det er urealistisk for deg. Er du overvektig i det hele tatt da? Høres ikke helt bra ut når du får diagnosen kraftig underernært. Kanskje du har gått ned for mye?
Jeg er litt redd for at jeg skal besvime når jeg er på løpebåndet jeg også, da jeg føler meg litt rar nå i begynnelsen på dietten.
Er du i starten av kuren, nokia90? Man skal vel ikke trene noe særlig da. Jeg har lagt all trening på hylla fordi jeg ikke orker stort annet enn de 30 min man skal ha (eller jeg går 25 x 2 hver dag da).
Det er lett å bli svimmel kjenner jeg, så det er nok lurt å lytte til kroppen. :)
Kjipt at du måtte oppleve noe sånt da! :(
Håper du klarer å venne deg til å spise et par-tre måltider ihvertfall så kroppen får det den trenger.
Jeg er ikke i starten av kuren, er straks på uke 4.. Moderat trening skulle jeg ha klart, og det var kun 10 min på mølla.. jeg veide 73.5 når jeg begynte og nå er jeg nede på 65kg.. var tydelig lubben når jeg begynte, veide 60 kg før, så har hatt planer om godt over 10 kg og gå ned.. jna, er bedre at de bryr seg, men måten de gjorde dte på var ikke ålreit.. de beskyldte meg for å ikke spise i det hele tatt liksom.. Er ikke noe gøy å få høre.. jeg spiser når jeg er sulten..
Frokost: 7 baconbiter, eggerøre av 3-4 egg, salat
Middag: 3 hjemmelagde kjøttkaker, kålrabistappe, brunsaus, brokkoli og blomkål
Kvelds: En stekt kavli ost, med en karbis oppå og mer ost og ketshup, salat, 5 baconbiter
Mellom: Nesten en 100 grams cavalier:S Uff.. og baconsnacks, pepsi max og endel vann.
Trening: 30 min tur løpe/gå
Endelig er jeg tilbake igjen til der jeg var sist søndag :)
La på meg 700g fra søndag til mandag - etter å ha spist vafler på søndagen, og så la jeg på meg 1,4 kg fra tirsdag til onsdag - etter å ha spist karbonader, så jeg ble faktisk satt en uke tilbake pga uforsiktighet..... Men, nå er jeg back on track :) Vektnedgangen fra sist fredag er på 1,8 kg, men i realieten har jeg gått ned over to kg til sammenlagt pga det jeg gikk opp igjen :rolleyes:
Hei! Jeg rekker vell akkurat å kvalifisere for denne tråden :)
Jeg startet for to dager siden og i går kveld tisset jeg på en slik stiks - den var mellom rosa :p.
Jeg har ambisjoner om å gå ned ca 7-8 kg, men mest av alt er det et ønske om å bli kvitt sukkeravhengigheten som er mest motiverende for meg.
Men jeg har, på en måte, med meg dattera mi på dette. Jeg begynner nesten å gråte når jeg tenker på at hun kankje en gang ikke skal føle seg tjukk og utilpass. Hun er bar 11 år, men har alltid vært lubben og det har bare forverret seg. Og det som er så merkelig er at hun fanktisk spiser sunt. Bare godis på lørdag, ordentlige middager med grønsaker, poteter og litt kjøtt. Brød niste på skolen og alltid frokost. Hun er glad i mat, men jeg fatter ikke hvordan hun kan legge på seg av det hun spiser. Hun er veldig glad i pasta og brød (og godteri så klart) men synes ikke hun spiser mer enn andre selv om hun nesten alltid føler seg sulten. Jeg er veldig spent på hvordan denne lavkarbo dietten fungerer på henne. Når jeg leste boken til Dr. Atkins forsto jeg at dette er nok kosthold som kan hjelpe henne. Tror ikke hun "tåler" mel selv om hun er helt hol på slike matvarer. Men selvfølgelig jeg får litt kvaler når jeg tenker på at jeg setter ei 11 år gammel jente på "diett"! :mad:. men på den andre siden det er IKKE bra å miste selvbilde over overvekt heller. Og dette handler jo ikke om "sulting" som vel "vanlige" kurer går ut på. Jeg har veiet for og i mot lenge, men tror jeg gjør det rette. Tar i mot synspunkt og kommentarer med takk!
Flott forum, fantastisk flinke og hyggelige mennesker her inne også :).
lykketil til alle dere, til dattera mi og meg selv :D
Velkommen! Kan se ut som din datter har medfødt lav insulintoleranse, det er jo noe som både Lindberg og andre har skrevet endel om, at noen mennesker tåler mindre karbohydrater enn andre. Og da virker "vanlig" sunn mat overhodet ikke, tvert imot så får man kanskje i seg mere karbohydrater. Brød og pasta er i denne sammenheng "sukker", blir gjort om til glucose, og gjør en bare mer sulten. Jeg synes du har gjort noe fornuftig for din datter, og jeg har tro på at det virker. Bare ikke gå for hardt ut, men sørg for at hun får nok mat, og lag gjerne noen fristende erstatninger for ting hun savner. Ser du har skrevet Lindberg som kostholdsfilosofi, det er en passe måte å leve på for en 11-åring. Lykke til:)
Er i nesten samme situasjon - har ei datter på 10,5 år, hun er ganske lubben og spiser mindre enn lillebroren sin som er tynn som ei flis...... Hun klager sjøl på at hun er tjukk, men jeg har vært litt skeptisk til å sette henne på diett enda..... Har også vært hos lege og fått beskjed om at hun bør ta av litt, samtidig som vi sjekka for tidlig pubertet - hun utviklet bryster og hofter allerede som 7-åring, men fikk beskjed om at dette bare var fett......det var ikke noe i hormonverdier og skjellettmodning som tilsa at puberteten var nært forestående i høst...... Hun er ikke spesielt glad i mat, og veldig kresen - værre enn meg :o
Legen mente mindre mat og mer aktivitet - vel hun spiser en halv brødskive med hvitost til frokost, to brødskiver eller knekkebrød med ost eller kjøttpålegg på skolen, en tallerken havregryn med melk etter skolen, til middag bare pirker hun i maten stort sett og noen ganger spiser hun en brødskive til kvelds....... I tillegg er hun aktiv hele dagen.... Hun er ca 145 cm høy og veier godt over 40 kg.......
Du sier selv at det er litt vanskelig, og du tenker mye på mat.
Dette høres etter hva jeg har erfart, lest andres erfaringer og lest boken, HELT vanlig. Kroppen er på avrusning etter karber i starten. Du vil nok sikkert være småsulten og kanskje til og med kroppen skriker etter sjokolade, eller et eple for den sakens skyld. Da pleier jeg å gå i kjøleskapet å ta meg noe, for eksempel et par skiver ost eller litt kjøttpålegg.
Du er helt i starten på å forandre livet ditt, legge om kostholdet og å gå ned i vekt. Det er store saker. Men med tanke på alt matfokuset, det er seriøst bare å holde ut litt til.. For plutselig så forsvinner det, jeg lover:) Imens kan du ta deg en neve med noe "lovlig" eller en kopp te dersom du blir fysen.
Lykke til, det blir bare lettere herfra, på alle måter;)
Vet du hvordan de kom frem til at du var kraftig underernært?
Du skriver for lite vann og mat i kroppen, men hvis du selv mener du spiser tilstrekkelig (og det stemmer vel å merke), så syns jeg dette låt kjemperart og egentlig veldig skremmende!!
Jeg spiser jo ikke så veldig mye akkurat selv for tiden... Ble bekymret for alle her inne plutselig:love:
Stor klem til deg, og håper du får bedre dager fremover:klem:
Jeg har siden 7. april til 26. april begrensa inntaket av karbohydrater, mens jeg prøvde å finne ut hvilken retning jeg skulle følge. Raida biblioteket og har lest til øyet blei vått og stort. Og jeg har landa på Ketolysekuren. Fra 7. april til 26.april har jeg gått ned 6,5 kg. 26. april starta jeg med ketolysekuren og i dag har jeg gått ned yttligere 3 kg. (Jeg har virkelig mye å ta av)
Jeg er blitt helfrelst - ikke er jeg sulten, ikke fyser jeg på noe godt, ikke er det vanskelig å stå imot fristelser og alle luftsmerter og plager med magen er borte.
Det eneste jeg sliter med er å spise nok fett - etter 30 år med slanking og holde seg unna det - er det ikke gjort i en feil å endre "huet".
Jeg synes det er flott at du tar det alvorlig når datteren din legger på seg, det behøver jo ikke være en slankekur, men en omlegging av kosten. :)
Lykke til for dere begge. :)
Takk!!!!
Så deilig å få litt støtte. Føler meg liksom "skyldig" i å være dålig mor eller noe når en har et barn som sliter med vekta. Takk og takk igjen :-)
Det kan bety at man drikker for lite, har jeg lest meg fram til nå. Men jeg gjør jo ikke det. Var 2 timer etter at jeg hadde spist mye middag, kanskje det var grunnen? Ikke så nøye, jeg er i ketose :)
Jeg er stolt av å annonsere at jeg i dag har spist lavkarbo på burger-king!!
Uten problem:)
Var med ei venninne som bare MÅTTE ha burger. Kjente jeg var litt sulten selv, men hadde ikke noe håp om å stille sulten på den sjappa der. Så jeg trasket nå med, og til min store overraskelse hadde de kyllingsalat. riktignok med brød, men det lot jeg bare være:) Utrolig stolt over å ikke skyve i meg en burger når jeg først var der:D
Hurra for deg! Greide det samme på mc Donalds her forleden. Det er en utrolig seier å greie det, da jeg må innrømme at jeg er svak for pommes frites.... Jeg skal konfirmasjon i morgen, og er spent på hvordan det går. Har bakt lavkarbo kaker å ta med meg, så vi får håpe jeg greier meg med det...
Jeg lurer på om det er andre enn meg som har en vond smak i munnen? Jeg har hatt en skikkelig vond ekkel smak i munnen de tre siste dagene. Jeg skyller med fluorvann morgen og kveld, men det hjelper ikke..
Jeg kommer til å starte nå i april, jeg liker bare å planlegge litt først før jeg starter ordentlig. Uansett, det blir spennende å se hvordan det går, spesielt fordi jeg nok kommer nok til å få litt problemer. Å kutte ut pasta, brød, poteter og ris høres egentlig forferdelig ut, og jeg er ikke sånn superbegeistret for grønnsaker, så det blir jo spennende. Tror nok jeg ikke kommer til å kutte ut alt fullstendig, men heller redusere inntaket med Lindberg.
Uansett, sukkeret er byttet ut med sukrin og jeg spiser kun godis én gang i uken. Jeg er dog overbevist om at trening er det aller viktigste og prøver å trene ca fem ganger i uken.
Jeg leste et sted at det er når ketonene skilles ut gjennom munnen/åden, får vi denne dårlige ånden. Men mesteparten av ketonene skiltes ut gjennom urinen, så da er det vel naturlig at vi må drikke mer. :rolleyes:
Jeg jobber med kunder så jeg måtte gjøre noe med det, jeg har kjøpt en pakke med B12 tyggis, tar en halv på formiddagen og en halv etter matpausen. Vet ikke om det er ok iforhold til dietten, men jeg er bare nødt.. Noen som vet? :cool:
Hei alle dere som er nybegynnere, akkurat som meg. Jeg er ca 13 kg overvektig, men har gikk ned i vekt 2,4 kilo første uka. Starta mandag for to uker siden, så i morra er det ny veiedag igjen, og jer er veldig spent. Har spist bare "lovlig" mat ( ketolysekuren) og vært i ketose fra dag 1, men er veldig usikker ang daglig inntak (mengde). Har spist kun kjøtt, fisk, salat, litt blomkål og broccoli, egg, rømme, ost og cottage cheese som jeg spiser til frokost hver dag. Savner frukt og andre grønnsaker. Er allerede lei salat. Kan jeg spise melon, tacokrydder av ferdigtypen og andre grønnsaker? Ratatuille?
Er takknemlig for all tilbakemelding.
Dersom noen der ute har gjennomgått brystrekonstruksjonsoperasjon vil jeg gjerne høre deres erfaringer. Har fått tilbud om denne operasjonen, men veldig lite info, så jeg har ikke bestemt meg ennu.
selv om melon kun inneholder 7 g pr 100 g, er det dumt å bruka alle karboene på litt vannmelon. dessuten er frukt fyfy:)
Når det gjelder tacokrydderet, inneholder den ferdige blandingen noe sånt som 51 til 58 kh pr 100 g, fikk sjokk når jeg så det første gang!:eek: Men inne på oppskriftsidene er det en super en som du kan blande sammen selv, smaker helt likt:)
Jeg slenger meg med her jeg også, jeg startet med Ketolyse kuren 10 april og har gått ned 4,5 kg på tre uker...er kjempemotivert. Jeg leser Torkils bok om kuren og bruker den flittig når det er noe jeg lurer på...Og jeg er inne her i forumet og får gode råd fra de som har gått veien før. Jeg føler meg såå mye bedre både psykisk og fysisk
heeerlig :)
Ja Ebbalilla, jeg slenger med i tankegangen din..Det kan ikke være allverden med karber, og den hjelper faktisk utolig godt..:) Man skal jo føle seg litt vel også og den ånden er..:eek:
Ferdig med første uka, og vekta viste -1,7 kg :) Kommet greit i gang med maten den første uka, så nå står treningen for tur. Tror det blir en større utfordring! Er midt i flytting, og det er bare 1 mnd til de nye huseierne tar over, så det blir noen hektiske uker frammover. Man har utrolig mye i et helt hus :o
Jeg blir litt frustrert her nå..... Har gått opp igjen 400g i løpet av helgen, enda jeg har vært helt nazi med maten :( Kan det være for at eggløsning er nært forestående? Har drevet med hagearbeid hele helgen også, knapt sittet rolig, så egentlig burde jo vekta ha gått enda mer ned?! Uvant at den bråstoppa sånn, jeg har ikke forandra på noe og gikk ned 4,4 kg de første to ukene.....
Jeg har ikke gått ned noe på en mnd, har vært litt småstressa av den grunn, men har besluttet å driiiiiite i det!:)
Jeg er flink med både mat og trening, så kroppen kommer vel diltende etter hvis den har lyst. Har ikke så mange kilo jeg vil ha vekk heller, så kan jo hende det tar litt lengre tid av den grunn.
Eneste jeg forandrer er at jeg skal spise mer grønnsaker, for jeg får i meg litt lite karber de aller fleste dager.
Utover det skal jeg ikke lete med liv og lyst etter partystoppere, jeg har myyyyyyyye morsommere ting å bruke tid på og jeg føler meg jo helt topp og kjenner at dette er bra for kropp og sjel, sideflesk eller ei.
Det er ikke nødvendigvis slik at man mister vekt dagen etter at man har trimmet, man kan faktisk samle litt mere vann når man vært aktiv, men det slipper igjen, så du kan sikkert regne med at du går ned en av dagene fremover. Eggløsning kan også ha noe å si.
Da er jeg i gang (begynte sist uke)
Føles ganske så bra! Dette SKAL bli bra, jeg har mange jeg vil vise min nye, flotte kropp til, når det tid kommer ;)
Jeg har gått på ketolyse før, i en kort periode, bare fordi jeg skulle inn i en kjole til et bryllup. Denne gangen er det mer varig. Utrolig hvordan klærne krymper i skapet gitt... så daaaa :)
Håper på mye støtte og at jeg kan gi mye støtte tilbake til dere. Mange tåra, tunge stuinne, e æ reidd førr at det bliiii....
Dette er det nest mest fantastiske jeg har vært med på (1. plass barnefødsler). Jeg raser ned i vekt og samtidig som jeg føler meg mett og har det bra.:blomster:
Ja, ikke sant! Det er slik at man blir litt ivrig misjonerende for alle de som ikke har sett lyset! Hadde de bare visst hvor bra det er, liksom! Til og med mannen min har blitt med på lasset denne gangen og blitt like ivrig som meg:D
Endelig løsnet det litt for min del. -1.3 kg i dag. Stod helt bom stille forrige mandag. Har ikke trent så aldeles mye denne uken (2 ganger bare), så jeg ble litt forbauset. jaja, det er bedre enn ingenting. 900gram til så er jeg under 100......:D
Drikker ca 3 liter om dagen, i tillegg er det jo væske i maten - og jeg spiser stort sett akkurat det samme som de to foregående ukene - og da gikk jeg jo ned 4,4 kg til sammen - selv med et par bommerter i matveien......nå har jeg altså gått opp uten bommerter :(
Nå har jeg vaket her inne på forumet over et år, og noe jeg synes går igjen, er at man stopper litt opp i uke 3-4, for så å gå ned igjen når fettforbrenningsprosessen er blitt optimal etter en 4 ukers tid. Så bare fortsett som du gjør, så får du snart belønning for strevet!
Jeg må skryte litt jeg... :o
Jeg fikk for ca 4 mnd siden en bukse av kona til min svigerfar. Hun har gått ned mye og buksa var blitt for stor til henne. Jeg prøvden den men fikk den ikke igjen om jeg lå sengen og suge inn magen alt jeg kunne. Skikkelig deprimerende siden buksa var blitt for STOR til henne liksom.. :(
Men gjett hvem som sprader rundt i den buksa i dag da!! Og jeg fikk den fint på meg i stående stilling. hehe :D
Er litt stolt av meg selv nå. Og det var gubben også. :D
En kollega og jeg var på infomøte på Lånekassen, og først var det rundstykker kl 10. Greit, jeg var ikke sulten, så de hoppet jeg glatt over. Jeg tenkte at siden det var standard rundstykker først var kanskje lunsjen annerledes..
Men neida: lunsjen kom, og der var det baguetter, og wienerbrød til dessert..:p
Heldigvis varte det mye kortere enn det skulle, så jeg kjøpte en kyllingsalat på vei tilbake til jobben. Jeg har sittet og pirket i den en halvtime nå, prøvd å unngå all pastaen, ananasen, bønnene osv..
Jaja, godt man ikke har den voldsomme sultfølelsen! :)
Gurimalla, skal ikke være lett....Glad jeg ikke har sånne møter lenger, men den menyen du beskriver er helt typisk for hva jeg pleide å bli servert på møter før....Godt man ikke er så sulten på denne dietten.
Jeg møter også den innimellom og har derfor alltid med meg nødmat i veska på slike dager: opphakkede grønnsaker eller ost i plastboks, ølpølser eller annen spekemat i plastboks eller en Atkinsbar. På den måten er man alltid berett når det man får servert ikke passer.
Ja der kjenner jeg meg igjen, at det skal være så vanskelig å finne noe som er lavkarbo når man er på reise, eller på restaurant.. Til og med Mc Donalds har jo lavkalori... Hvem har lavkarbo? Det er igrunnen ganske rart siden det er blitt mer og er populært de siste årene.. :rolleyes:
Idag har jeg laga lavkarbo vaffler. Var så sugen på noe godt, så etter å ha scrollet side opp og side ned her fant jeg en oppskrift som jeg hadde alle ingrediensene.
De luktet akkurat som vaffler skal, så tenkte de kom til å smake sponplater, noe jeg synes soyabrødet gjør... Men vafflene var overraskende gode! Så da var dagen berga. Hurra :)
Er det flere som er slappe? Jeg var veldig slapp helt i begynnelsen av uke 1, men så kom det seg. Nå er jeg like slapp igjen..
Svimmel og slapp. Orker ikke så mye, og trening annet enn det jeg går hver dag er det bare å glemme.. :(
Jeg blir også slapp igjen innimellom. Vet ikke helt hva det kommer av. Passer på å ta magnesium for å se om det hjelper. Men det er ofte i forbindelse med at jeg blir veldig varm, lurer på om det er fordi kroppen legger inn et høyere gir i forbrenninga?? Er jo lov å håpe at det er derfor....
Jeg har vært veldig fraværende etter sist jeg skrev. HUsker ikke hvem som spurte, men de tok blodprøver nok til å fylle en 10 l følte jeg.. Og der ble det vist at flere verdier var for lave.. men har vært i møte med legen, og da testet han på nytt, og da var alt bra. Vi hadde en laaang prat om akkurat dette, og han syntes jeg så kjempe frisk ut! Tror faktisk også han ble litt sint måten legevakta oppførte seg.. Jeg har vært ut og inn av legekontoret siden november, og blant annet fordi jeg ikke klarte å holde på maten.. Men etter jeg begynte på ketolysekuren har jeg ikke kastet opp en gang! Dette var noe legen var superfornøyd med.. Det første han sa når jeg kom inn var: jøss, nå har du gått ned mye i vekt! hihi.. da ble jeg glad:D
Men nå er det ikke lenge til jeg har nådd målet mitt, og da er jeg litt usikker på hva jeg gjør.. Kroppen min reagerer kjempe dårlig med for mye karbohydrater, smerte, kvalme, utslett, vann i kroppen osv.. Så jeg tror det blir lavkarbo.. Hvertfall inntak av karbohydrater i kontrollerte former.
Gud, dette ble et laaangt innlegg.. Håper alt står bra til med dere!!:)
Klem
Jeg er en liten snik, fordi jeg har snikveid meg. Og jeg håper ikke kroppen svinger alt for mye frem til mandag. Nå i kveld (kommet hjem fra kveldsvakt) viste vekten 99.9 kg. Jeg har altså begynt å suse nedover 2 sifret på vekten for første gang på 8 år.. :cool: GJETT OM JEG ER STOLT.
Flott å høre at det går bra med deg. ;) Når du skal over til annet kosthold, hvorfor ikke prøve å kutte brødet, det er jo værstingen. Så kan du jo spise litt karbo fra andre ting.. :) Lykke til..
Har vært litt overmodig noen ganger jeg også! Men se det positive i det, da får du testa limiten, så blir det lettere for ettertiden å vite hvor man skal stoppe....
Jeg har skeiet ut for første gang på 6 uker på ketolyse - men vil påstå at jeg hadde god grunn!!! Ble overrasket med utdrikningslag i helga, og selv om jeg tok mange fornuftige valg ble det jo en goood del alkohol, og etterhvert noen ikke så fornuftige valg... Litt potet og brød ble det og en smak av en ostekake.. Har ikke sjekket med stix men regner sterkt med at jeg er ute av ketose.. Men, i morgen er en ny dag - og den gode nyheten er jo at jeg fikk prøvd brudekjolen som satt som et skudd pga en del kg ned - så nå fortsetter jeg med nytt mot i morgen!!!!!!!
Får du i deg nok fett? Jeg var slapp og uvel flere ganger de første ukene. Kom frem til at det var på de magreste dagene mine. Nå når jeg har blitt flink til å spise nok fett går ting strålende.
Jeg prøver så godt jeg kan, men synes det er vanskelig. Jeg får smøre på med litt ekstra! :cool: FOrtsatt utrolig slapp forresten, og nå er jeg jo snart ferdig med uke 3.
Hva spiser dere til mellommåltid? Jeg har fortsatt ikke kommet dit at sultfølelsen er borte, ihvertfall ikke mellom frokost og lunsj. Jeg spiser som regel omelett eller et par skiver ketolysebrød til frokost, og det varierer litt, men i 10/11-tida er jeg utrolig sulten! Tidligere spiste jeg jo da et eple, men det går jo ikke lenger..:rolleyes:
Jeg er heller ikke over sultfølelsen, selvom den er mye mindre enn før. Jeg spiser som regel en feit og fin frokost, men blir ofte fort sulten igjen.
Da jeg ikke har gått ned et gram siden før påske, så har jeg bestemt meg for å gi litt beng i ketosen, men alikevel leve meget lavkarbo.
Jeg vil gjerne ned ca 5 kg til, men de sitter hardt og jeg blir helt stressa av å fokusere for mye på det, så nå roer jeg ned egget og tenker litt mindre på sideflesk, UT MED VEKTA og fokuserer på å trene og spise sunt. Hvis kroppen min vil være som den er, så får den jaggu lov til det, for jeg er jo ikke tjukk og jeg føler meg jo mye bedre enn før.
Og det kan jo hende det skjer noe på sikt...???:)
Hei Alle Aprilstartere :)
Slenger meg på her eg og, begynte 26 April:)
Etter å ha veid meg i dag så har jeg gått ned -5.7 kg :_oy: Hopper av glede!
Men så har eg mange kg å gå ned og da hehe.:p
Veldig spennende å følge alle dere her inne :goodluck:
Ja, hva skal man si. Jeg har endelig passert hundre og litt til. Veier nå 98,4 kg. Tilsammen har jeg gått ned 11,6 kg på ketolyse (på 6 uker med ketolyse). Totalt har jeg gått ned 26,6 kg på et år. Og har enda 15 kg til målet mitt. Men nå ser jeg virkelig et lys i tunnelen her.
På 17. mai har jeg planlagt en karbosprekk, en oppkarbing, så jeg regner med at jeg ikke går så mye ned om 2 uker. Vi får se :cool:
Avacado! Genial frukt med masse fett og proteiner! Du kan gjøre mye med en avacado. Fyll den med ting som skinke og ost, spis den rå, lag guacamole (eller hvordan det skrives) og nyt med majones. Min favoritt er en halv acacado med litt reker og litt for mye majones!
En salat kan du også lage. Bruk bogskinke eller noe annet kjøtt for å få litt smak på det. HVis du er redd for å ikke ha nok fett så tilsett feta eller hell litt olivenolje over :)
Søk på forumet også etter mellommåltid. Fant en god del snacks der også! Lykke til!
Velkommen Mariarn! Kjempebra vekttap!!
Så bra det går med deg da, Eyeshock. Hva er oppskriften din på å gå ned over 11 kg på 6 uker da? Trener du mye ved siden av?
Jeg er ikke så sulten mellom måltidene jeg, så spiser ikke så ofte mellom-måltider. Men det hender jeg er litt sugen på noe på kveldene. Da har jeg kokt meg blomkål med masse meierismør og litt ost på eller spist litt ost sammen med skinke. Eller så er jeg utrolig glad i feta-ost, og spist litt av det sammen med agurk og tomat. Egentlig er jeg veldig glad i de fleste typer oster, og det passer veldig fint på denne kosten her.....
I dag spiste vi kyllingvinger til middag og jeg lagde gresk salat til med fetaost og tzatsiki av seterrømme. Mmmm, det var innmari godt og jeg spiste kanskje litt for mye. Håper ikke det gjør at vekta stopper opp......
Dessuten har jeg vært fryktelig sær da jeg var på et formiddagsbesøk hos en kollega. Det ble servert to kaker der, og jeg takket nei........men de så helt utrolig gode ut!!
Var så fornøyd når jeg gikk ned 1,7 kilo den siste uka, men i morra er planlagt sprekk pga min sønns barnedåp. Så da er jeg veldig fornøyd om jeg bare ikke går opp ved neste veiing..men er forberedt på det også:-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.