< Tilbake til oversikten

Hva med en tråd for aprilstartere?

tonel sa for siden:

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Solange sa for siden:

Har du vært og trent kan det være nok til at kroppen holder på vannet! Men treninga får du igjen for litt senere, skal du se:)

R0SA sa for siden:

Jeg er også veldig stiv i bena, kan nesten ikke gå! Har pøst på med ekstra magnesium de siste dagene, så håper det går over snart.

For meg har det mye å si hvor i mdn jeg er når det kommer til vannmengde i kroppen. Nå fremover kommer jeg til å ha mye vann i kroppen, så slipper det forhåpentligvis om en to-tre uker. :rolleyes:

kalla82 sa for siden:

Jeg har gått ned 600 gram. Litt skuffet, trodde man gikk ned mest de første 2-3 ukene. Men gikk ned 2 cm til rundt midjen da..

Elizabeth sa for siden:

jeg gikk bare ned 400 gram, MEN har ikke vert på do på 3 dager..:o
Pluss at jeg kjenner jeg har fått mye vann i kroppen. Ikke så rart siden det er blitt mye salt i d siste.

lynmamma sa for siden:

Nå trenger jeg hjelp og støtte!! Jeg sliter maks om dagen og ser ingen annen løsning enn å spise karbo resten av uka... Jeg er på skole denne uka, og har studenthybel med kjøkken som jeg deler med to andre. Kjøkkenet er så utrolig skittent at jeg ikke orker å gå inn dit en gang, langt mindre oppbevare og lage mat der. I kantina har de kun brødmat og salatbuffet uten proteiner.. Bruker som oftest å kjøpe middag der, men i går var det taco og i dag var det fiskegrateng og jeg tok ikke sjansen noen av dagene.
Dermed har jeg siden søndags ettermiddag spist fire egg, 100 gr salami, 100 gr ost, to salater med tomat, agurk og rømme og en halv kylling. Jeg ser virkelig ingen andre muligheter nå! Jeg har ikke tilgang til stekeovn eller mikro, siden alt er så skittent. Maten min henger i en pose utenfor vinduet (takk og lov at man bor i nord-norge..) og jeg prøver å holde meg gående på ingenting. I tillegg er det laaange skoledager som setter høye krav til konsentrasjon. Og brødhylla butikken borti veien kommer stadig nærmere...

Hvis jeg skeier ut vet jeg at jeg kommer til å spise mye brød (grovt, men likevel) og sikkert noe sjokolade. Jeg kommer nok likevel til å spise lavkarboalternativene hvis jeg finner noen. Jeg vet også at det er over på fredags ettermiddag, da kommer jeg hjem igjen og er tilbake på lavkarbo. Det er helt grusomt å gå rundt slik som dette, jeg er svimmel, kvalm, trøtt og føler meg helt elendig. Jeg vil jo ned i vekt, men jeg tror ikke dette er den riktige måten å gjøre det på. Jeg sulter og døyer sulten med masse vann og null næring. Kroppen er på tur inn i seriøst sparebluss og jeg fungerer ikke. Og jeg vil heller ha en kontrollert sprekk enn å bare plutselig kaste meg over alt jeg finner fordi jeg dør av sult....

arnakristin sa for siden:

Hei,
Da ville jeg i alle fall holdt meg unna de verste kh bombene, dersom du begynner for eksempel å spise mye brød, uansett hvor grovt det er, så kan du oppleve å bli skikkelig uvel.
Finnes det en butikk i nærheten med varm matdisk? Grillede kyllinglår og koteletter har vært greie nød løsninger… Jeg har også tydd til Gildes fleskepølse som krisemat…
Håper andre stuper innom med noen geniale råd, ikke bra å bli sjuk av høykarbo heller når en er på skolen.

Aina34 sa for siden:

Gått på kur en uke nå, og skal veie meg i morgen, spent på om det er noe resultat:p Lurte på hvordan man merker at "vannet slipper"???:confused:

Solange sa for siden:

Når du ikke kan være mer enn 2 min unna en do;)

Aina34 sa for siden:

Hehe, ja jeg springer en del på do, men så drikker jeg jo en hel del vann om dagene og da:)

Benebella sa for siden:

Jeg er ny her inne, begynte på ketolyse i går:) Det går så langt bra, vi er tre venninner som skal backe hverandre og gå turer sammen.

Jeg lurte på hvor dere fikk tak i de lekre BMI og vektreduksjon målerne som dere har nederst på siden? Jeg vil også ha!

Ellers er jeg veldig glad for et knallbra forum!

Flippy sa for siden:

Nå har jeg levd uten brød, pasta, ris, poteter, frukt osv i en uke - resultatet er -2,6 kg :) Har veid meg litt for ofte da, for jeg har gått opp igjen 200g siden søndag.......har sjekka hver kveld at jeg er i ketose :)

Flippy sa for siden:

Hvis du går inn her: tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php så kan du lage deg en - når den er ferdig bare kopierer du den bbCode som kommer opp langt nede på siden, og limer inn i signaturen din her :)

Benebella sa for siden:

Jeg tror jeg fikk til noe, så jeg tester med en melding her nå:)

Tusen takk, Flippy!

Benebella sa for siden:

Jaha, det gikk ikke... Men nå prøver jeg igjen!

Benebella sa for siden:

Der ordna det seg gitt! Nå laga jeg jo noen unødvendige innlegg her da...

Går det an å slette innlegg?

Flippy sa for siden:

Der var det i orden, ja :) Bare hyggelig å kunne hjelpe :)
Jeg fikk også et tips, at man ikke skal skrive komma, men punktum i den vekt-greia, ellers kommer det bare hele kilo.....

nokia90 sa for siden:

Hei hei alle sammen=)

Håper det går bra med alle sammen. Med meg går det bra med, jeg tenker ikke noe på det at jeg går på lavkarbo lenger.. det er liksom blitt en fin livsstill. Idag til frokost stekte jeg egg og bacon, samboeren min fikk også med brød under.. Han var storfornøyd med en slik frokost på en onsdag! :) Til helga skal jeg slå ut håret, noe som jeg ikke har gjort på leeenge.. Så da blir det sprit med cola light/sprite zero, og ikke noe junk mat fra byen:)

velkommen alle nye medlemmer, det er så koselig å være flere om samme mål:) Hvordan har det fungert så langt for dere?

Krøsus sa for siden:

Jeg henger meg på! Startet i går..

kalla82 sa for siden:

Jeg har veiedag tirsdag og i går viste den -0,6 kilo. Men klarte ikke dy meg, og veide meg i dag også. Nok -0,5 til fra i går.
Noen som vet grunnen til at det kan bli sånn, og hva skal jeg følge? Var veldig fornøyd i dag, for da gikk jeg faktisk ned -1,1 i stedet, men jeg registrerer det ikke..

nokia90 sa for siden:

Hvis du nettopp har begynt med ketolysekuren er det fordi du mister mye vann.. Første uka mistet jeg 4,4 kg.. utrolig motiverende!

sportdama sa for siden:

Hei, jeg henger meg på jeg også. veier meg hver onsdag.
1 uke 81.4 kg

MinMort sa for siden:

Jeg har liksom stoppa opp helt føler jeg, ligger og vaker mellom 75,5 og 76,5 og har gjort det lenge.
Egentlig så stresser jeg ikke så mye med det, men skulle gjerne ha gått ned 5-6 kilo til innen August. Burde jo klare det! :)
Jeg spiser litt for lite karbohydrater de aller fleste dager, så skal prøve å øke litt der i form av grøntfør og kutte ut min kjære pepsi max for å se om det skjer noe.
Drikker ikke mye av det, men et par dl om dagen blir det jo.
Jeg trener daglig og føler meg ellers helt topp, så fordelene ligger jo strødd rundt meg uansett, da!

Synes alle er så flinke og flotte! Dette er jo egentlig veldig HERLIG!!!!!!!!:D

Flippy sa for siden:

Jeg sliter litt med å spise NOK i det hele tatt, jeg..... Finnes jo ikke sulten og hater å lage mat, det skal helst være ferdig på 10 minutter og allerede etter en uke er jeg drittlei både egg, kokt skinke og ribberull....... Og så blir jeg sprø av den smaken i munnen - jeg jobber i butikk (er selvstendig) og føler at jeg må ha noe i munnen hele tiden, fordi det bare er jeg her.....kan jo ikke stå og puste dårlig ånde rett på kundene, men hva skal man putte i brødhullet da, når sukkerfri tyggis og sukkertøy er 'nei' :(

MinMort sa for siden:

Ja, jeg sliter litt med matmengde jeg også, men MÅ jo spise i løpet av dagen!
Jeg driver også butikk og har vært litt "åndeplaget", men jeg har en boks med kanel lett tilgjengelig, så når jeg føler det blir for ille tar jeg bare og hiver innpå en liten klype. Funker veldig bra!
Brukte noe fribol i begynnelsen, men ble litt uggen i magen av det? Vet ikke om det bare var innbillning, men har iallefall kutta det ut.
Men nå etter noen uker er ånden på bedringens vei føler jeg, ikke SÅ kjip som den var med en gang.

Solange sa for siden:

Her går det kjempefint, er i ketose og går ned:) Bruker mye mer tid enn vanlig på å lage mat,merker jeg, men jeg har jo tida til det. Fint å ha middag laget fra bunnen hver dag! Mannen har også begynt med lavkarbo (light versjon:rolleyes:), og oppdaget til sin overraskelse at vinterfrakken plutselig passet! Magen hans er også mye bedre, og jeg har merket meg han er i mye bedre humør enn vanlig;), så nå er motivasjonen hans heldigvis på topp. Han trenger kostomleggingen like mye som meg.... Tenåringen spiser stort sett det han får, med litt ris eller pasta til en gang i blant!

Silva31 sa for siden:

Hei.
Jeg vil også være med. Starta i dag jeg. Kan det være mulig at kroppen kvitter seg med vann allerede nå??! Mye do springing i dag.:p

Har et mål om å gå ned 20 kg. Har aldri vært på kur før så dette blir spennende. Er topp motivert:)

kalla82 sa for siden:

oj...det var veldig mye, og spesielt med tanke på at du ikke har så mange kilo du skal ned:-)

Har gått to uker på kuren nå jeg. Mistet 2,3 kilo første uka. Men synes rart at en halv kilo mindre i dag enn i går. Men det kan så klart være forskjellige grunner til det.. Gikk på denne kuren for 3 år siden. Da gikk jeg ned 10 kilo på 3 måneder, og kom ned dit jeg ønsket.
Men denne gangen har jeg dobbelt så mye å ta av. Svangerskapskilo, litt kjedespising mens jeg var sykemeldt under svangerskap og kilo ved blant annet røykeslutt. I tillegg har jeg pcos. Men har tatt mer fatt i dette nå, og skal få det skikkelig utredet hos lege og gynekolog. Gleder meg:-)

Ebbalilla sa for siden:

Her går det så det suser. Allerede ned nye 2 kg siden mandag, meeeeeeeen...
Jeg skal på husmorferie i helga!:D:eek:

Så nå planlegger jeg hva slags mat jeg skal ha med og hva slags mat jeg skal spise. Skal til Trondheim og møte gamle gode venner. Blir sååå koselig!
Så jeg planlegger å spise ketogent så mye som mulig og være forsiktig med alkohylene, så får vi se hva vekta sier på mandagen igjen... Blir vel en såkalt planlagt sprekk, også prøver jeg å la den få så lite betydning som mulig.

Har bestilt EA Sports Active til Wii'en og prøvde i sta. Morsomt, og bra med lavintensitetstrening for sånne som meg (les dårlig kne og hjertesykdom.)

Så da blir jeg vel å holde på med den innimellom, og wii fit som jeg har fra før, også kommer Jillian Michaels sin dvd i posten om noen dager. Moro å trene hjemme!

Flippy sa for siden:

Takk for tips :) Og, er det sånn at ånden blir bedre etter hvert? håpe, håpe

nokia90 sa for siden:

For meg var det hvertfall det.. De første 10 dagene luktet det ille synes jeg, og jeg smakte det også.. -fribol var redningen min, fikk ikke noe ubehag ved å bruke det.. Jeg pusser tennene 2 gr daglig, og bruker listerin munnvann(den dreper alt)!

nokia90 sa for siden:

[quote=kalla82;865690]oj...det var veldig mye, og spesielt med tanke på at du ikke har så mange kilo du skal ned:-)

quote]

Du har hatt bra vektnedgang du også da:) Men skjønner ikke helt det de sier om at de som har mest overvekt mister mer vekt den første uka.. Jeg sliter ikke med fedme, har litt overflødig som skal bort noen steder.. Men det er jo selvfølgelig individuelt dette med vektnedgang.. Jeg har fortsatt å gått ned og gikk ned 1 kg uke nr 2.. Nå er det ikke lenge til jeg er på 65 kg:) Tenker sånn hele tiden jeg, setter meg små mål hele veien...

Flippy sa for siden:

Har ikke hørt noe om at andre kjenner det, men jeg har en sånn ekkel smak på tunga hele tida...... satser på at det snart går over da, vet ikke hvor lenge jeg har vært i ketose, men tror jeg var det allerede sist torsdag :)

kalla82 sa for siden:

[quote=nokia90;865719]

Så bra da:-) Jeg setter meg mål jeg også. Skal kun holde på til midten av juli, resten for jeg ta ved trening og kosthold:-)
Men har et mål til første planlagte sprekk(barnedåpen til sønnen min), et mål til min kjæres bursdag og et siste til dagen jeg har planlagt slutte..
Men tviler på jeg klarer det. Da må jeg nødt klare 1 kg i uka i gjennomsnitt..

monta88 sa for siden:

var veie dag i dag (onsdag) så gikk på vekta med godt mot=) den viste 1,3 kg mindre nå en sist så da har jeg gått ned 3,6 kg på to uker. er fornøyd med det=)

to nye cm rundt magen og 2 nye cm rundt hoftepartiet=)

er fornøyd med ressultatet til tross for at æ har vert sløv denne uka.. har ikke fått i meg nokk veske, å sliter veldig med magen=( så håper det kommer seg
:)

har prøvd noen av oppskriftene her inne nå.. å det er knall godt=)

Flippy sa for siden:

Jeg regner med at det kommer en sprekk i helga, for da blir det mye bilkjøring og reising...... Men, nå har jeg gått ned over 3 kg siden forrige onsdag, så om det blir litt på igjen nå, så vet jeg at det går av igjen :) Og, så vidt jeg vet, skjer det ikke mer spesielt framover heller, så da får det heller være med en liten sprekk nå.....

Ellers lagde vi oss pannacotta på tirsdag, og i går var jeg 200g opp, regner med at det var natreen'en som sørget for litt ekstra vann, for i dag var jeg ned 700g siden i går :D

Covn sa for siden:

Tosifret for første gang på 6-7 år, så fornøyd med det. Er ikke så ille mtp høyden min (189)

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg slenger meg med her. Jeg startet i dag!

Datteren min tok helfigurbilder av meg som nesten fikk meg til å grine, og vekta og målene hjalp ikke akkurat på, så her er motvasjonen på TOPP!

Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å fungere for meg i praksis, men jeg kommer vel inn i det..

Lenel sa for siden:

Velkommen til dere nye! Lykke til!!

Har sluttet å spise bacon hver dag jeg, fant ut at det var det som gjorde meg så kvalm... Kan vel prøve det igjen etter en liten stund.

Lenel sa for siden:

Et spørsmål ang oppskriftene på brød!
Har en venninne som ikke går på noen diett, men som har fryktelig lyst til å prøve å lage feks Nøttebrød. Kan man bruke vanlig hvetemel eller Speltmel istedenfor Bakemixen/soyaproteinet??

Katrinepi sa for siden:

Hei! Jeg er helt ny her! Jeg er inne i min 4 dag på lavkarbo, og merker allerede at kroppen har det bedre :)

EyeShock sa for siden:

Nydelig! Bra jobba!

Det var nesten sånn jeg også startet. Godt å se at det er fler som har fått opp øynene. Det er ikke vanskelig bare du leser godt om måten å gjøre dette på. Gjør du det feil slår det ut i negativ retning. Lykke til!

Kjempebra! Hodepine er det mindre av regner jeg med, og vannlating er det mye av?

tonel sa for siden:

Tips til de som savner "skiva" under egget...Prøv Nannas Knekkebrød, det er fantastisk godt, her spiser hele familien det. Dessuten er det kjempelett å bake. (så takk til Nanna..:)
Ha en fin helg, alle sammen. :)

Solange sa for siden:

Kan også anbefale Karins brød. Jeg har faktisk fått mannen min til å gå over til det brødet(fra vanlig brød), og et er en bragd....

Benebella sa for siden:

Hvor finner man oppskrift på Nannas og Karins brød? Tips?

Hei,
Gå til utvidet søk forum.lavkarbo.no/search.php

Nøkkelord: knekkebrød Brukernavn: Nannah Søk i fora: gå ned til du vinner oppskriver
Da skal det nok dukke opp.

Ikke sikker på brukernavnet til den som la inn Karins brød, men bruk samme metode, uten å legge inn brukernavn

tonel sa for siden:

Du kan også gå helt til toppen på denne siden og tykk på Oppskrifter..:D
Må dit nå å se på Karins brød, spennende med gode alternativer. :rolleyes:

tonel sa for siden:

¨Hei,
kan du legge ut en link til det brødet, fant det ikke..:rolleyes:

RainAngel sa for siden:

Fribol drops du kjøper på apoteket. De pleier å stå ved kassen, i små gjennomsiktige plastbegre.
De koster ca 35,- pr beger, men det er en pris jeg gladelig betaler egentlig...
Kommer i tre smaker som jeg har sett: peppermynte, lakris og salmiak.

Jeg synes det er vanskelig dette her, jeg.. :rolleyes:
Nå er det bare den tredje dagen min da, men jeg er fortsatt kjempesulten mellom måltidene, og har veldig lyst på spesielt søtsaker..
Jeg var ikke i ketose i går kveld, så jeg håper resultatet er annerledes i kveld.

Fettet er vanskelig for meg merker jeg. Det blir veldig magert med kun rent kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker. Men jeg skal bryne meg litt på noen av sausene her inne. Jeg spiser omelett og salat til frokost og lunsj, og det blir jo ikke rare fettet av det (selv om jeg har fløte i omeletten).

Jeg liker dessverre ikke ost, og det merker jeg kan bli vanskelig i denne kuren. Smeltet ost går greit da, så jeg skal prøve å lage en form men karbonadedeig, sopp, tomatsaus jeg har funnet her og masse ost, og etterhvert skal vi vel teste pizzadeigen også, og lasagne.

Kveldskos er det største problemet da. Jeg synes det er vanskelig å finne på noe jeg kan spise til kvelds. I kveld skal jeg ha lightgelé med krem (selvsagt laget med sukkererstatning), og det er jeg spent på. Men jeg kan jo ikke ha det hver kveld.. :confused:

Oi, dette ble litt langt.. hehe. Håper dere bærer over med meg! :)

Hei,
Neida, det er ikke vanskelig – det bare virker sånn…
En del opplever sult i begynnelse, ette pga den store omstillingen fra høykarbo til fettforbrenningsmodus. Det kan faktisk ta opp til 4 uker for kroppen å oppnå optimal fettforbrenning.
For de som har problemer med å få i seg fett så anbefaler vi at de begynner med litt for deretter å øke jevnt og trutt. Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg overhode ikke noe søtsug.
Dersom smeltet ost går greit, så er halvsmelta brie kjempegodt.
Mange har nok havnet her inne for de man må ha noe å kose seg = ofte søtt/usunnt. I og med kostholdsendringen så er det også på tide å se litt på vaner/uvaner, man må ikke spise søtt/usunt for å kose seg, de aller, aller fleste av oss må også jobbe med den mentale biten, ikke bare kostholdet. Noe av det første man må gjøre er å jobbe med å linke kos med noe helt annet en MAT som for eksempel en god film, lese en bok, en god samtale med ei venninne etc. Må du ha noe på kvelden så spis ordentlig mat. Husk at kunstig søtning kan være med å vedlikeholde søtsuget. Når du får sulten under kontroll så kan det hende at du ikke behøver å spise mer enn 3 ganger for dagen jeg spiser som oftest bare to ganger.

Har lagt inn denne linken tidligere, men der finner du linker til tråder som forklarer hvorfor bl.a. vann og fett er så viktig – og som er de to største nybegynnerfeilene.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Anbefaler deg å lese boka nøye, har du ikke kjøpt den så kan den lånes på biblioteket, den er lettlest.
Er du usikker på noe med matinntaket dit så anbefaler jeg at du legger ut hva og ikke minst hvor mye du spiser.

EyeShock sa for siden:

Jøssenavn. Jeg "kontrollveide" meg på fredag, og da så det veldig lovende ut på vekten. Hoppet på morgentimene i dag. Ingen endring fra forrige mandag. Er nok noe vann og slikt som har samlet seg i kroppen. Og når jeg tenker over det, så er det vel ikke så mye som har gått ut av kroppen. Da kommer jeg vel sterkt tilbake neste uke!:D

mo9ca sa for siden:

Heisann!
Idag starter jeg på ketolysekuren :)
Har gått på den en gang før (2005), og gikk masse ned i vekt, men så falt jeg tilbake i det gamle sporet, og gikk opp igjen. Nå er jeg klar for fight igjen!

Jeg har en drøm om å gå ned 25-30 kg, men det er et fjernt mål foreløbig. Første mål er at vekta sier 79, og ikke 89 som den sier nå...

Jeg er veldig svak for egentlig all usunn mat, så nå blir det stor rydding i skapene. Jeg stoler ikke helt på meg selv, så alt må bort!
Har i tillegg PCOS (kanskje flere som har det?) og håper at vektnedgangen kan hjelpe oss med å bli gravid! Noe som vi har slitt med i maaaange år :(

Ha en fin dag :) Ny uke - nye muligheter!

Pearl75 sa for siden:

Nå har det snudd for meg og det går rett vei - dvs nedover... Har "bare" gått ned 2,5 kg på en mnd, men jeg har spist godt og aldri vært sulten så jeg kan vel ikke klage.. På en lavkalori diett kunne jeg kanskje gått ned mer, men jeg ville sultet og slitt og gaaanske snart gitt opp.. Nå er jeg fortsatt ved godt mot og håper bare fettforbrenningen er kommet skikkelig i gang nå!!! :D

Flippy sa for siden:

Hmmm, laget vafler i går, fant oppskrift her inne - i dag har jeg vannvittig vondt i magen, masse luft og diare...... Kan det være vaflene som gjør det?

Elmira86 sa for siden:

Lykke til:)

Solange sa for siden:

Brukte du noe med sukkeralkoholer til? I røra eller i form av kunstig søtet syltetøy? Man får gjerne den effekten av det....

Flippy sa for siden:

Jeg brukte dette:

3 dl creme fraiche
4 egg
2 ts bakepulver
5 ts johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
1 ss sukrin
50 gr smeltet smør

Spiste uten noe som helst på - bare 'naturell' :)

kalla82 sa for siden:

Var de gode da? Og mye karbo er det i de? Jeg reagerer generelt på vafler med kardemomme i og vet det er mange som gjør det. Men du vet kanskje at du tåler det fint?

Flippy sa for siden:

De hadde nok vært bedre med noe på, og så var de best mens de var nystekte :) Vi satte dem i kjøleskapet og spiste til kvelds, men da hadde de filtra seg sammen og smakte ikke like godt..... Fant oppskrifta her inne, men bytta ut rømme (for det hadde vi ikke) med creme fraishe - husker ikke hvor mange karber det sto det var - 15 tilsammen på hele røra kanskje? Søk på vafler i oppskriftene, så tror jeg det sto der :)

Har aldri reagert på matvarer tidligere i mitt liv, bortsett fra fisk/skalldyr, noen nøtter og sopp......så det spiser jeg selvfølgelig ikke, men vet ikke om man kan reagere på ting man vanligvis tåler, når man er i ketose?

lillesky89 sa for siden:

Hei!

Denne tråden her syntes jeg var fenomenal:)
jeg begynner på kuren i dag, med gode anbefalinger fra min mor :)
Hun har diabetes og har stabilisert blodsukkeret sitt ganske bra med ketolyse :)

gleder meg til å starte på denne kuren jeg ^^

mo9ca sa for siden:

Hei! Jeg har også startet opp idag :)
Masse lykke til :)

lillesky89 sa for siden:

Masse lykke til, til deg også :)

vi får oppdatere hverandre og dele erfaringer her :)

monta88 sa for siden:

heia
jeg levde omtrent på egg å bacen og vanelig kokt egg med smør den første uka. å masse vann ca 3 liter hver dag.. men jeg og slet med søt suget så lagde isen det er oppskrift på her inne å tar litt av den.. bare jeg bytta ut vanilje stanga med å hakke opp de mørke 86% sjokolade å hadde oppe med mint smak. å det går ikke ann å spise mye av den for da blir du kvalm.. jeg har vert i ketose på 100 % selv om jeg har spist den.. jeg er ikke så nøye på å telle karpsene.. men ser jo etter at det ikke er alt formye av karbsa da... har gått på kuren i snart 3 uker.. første uka mista jeg 2,3 kg, andre uka 1,3 og til nå denne uka 1,3 så går nedover=) å jeg har ikke lest boka å ser ikke på det som et must.

lykke til=):)

Flippy sa for siden:

Jeg har heller ikke lest boka, jeg teller ikke karber men ser på pakkene at det ikke er mer enn 5g karber pr 100g av det jeg kjøper :) Og jeg har vært i ketose siden dag to - dvs snart to uker. De første 9 dagene gikk jeg ned 4,2 kg :)

monta88 sa for siden:

det er jo kjempe bra=)=)

peltz sa for siden:

Jeg får hive meg med her jeg og.

Etter at en kompis av meg gikk ned ufattelige 37kg på 4 måneder på Ketolyse, bestemte jeg meg for bli med på turen. Har i mange år hatt for mye, ikke pga at jeg er så glad i søt - men MAT! Gud, jeg elsker mat..og poteter..og saus..og poteter..sa jeg poteter?

Startet for 3 uker siden, og mistet fort vekt. I løpet av den første 1.5uka mistet jeg nesten 5kg. Siden har det vært stille... utrolig kjedelig, men håper det løsner igjen. Jeg har vært i ketose derimot ifra dag 2. Stix slår ut, og ånden også visstnok :s

Jeg begynte også å trene, men ingenting som skaper stoore muskler som således skulle påvirke vekta. Jeg går i 50min hver dag, ca 6km/t.

Har ett delmål på å havne under 3 siffer på vekten, ett endelig på mål på 90kg eller 01.juli -10. Jeg er for glad i mat og drikke til å gå i Ketose hele sommeren. Sitter nå på ca 111kg, håper å få av en del mer i løpet av de neste 3 ukene, da jeg har to uker på jobb igjen. (nordsjøen, 12 timer på beina hver dag i 2 uker)

Hei,
Det er ikke noe motstridende i det å være i ketose og det å være glad i mat, det man spiser er jo kjempegod mat og så slipper man søtsug og tanker på mat hele dagen. Sommeren er jo egentlig et eldorado for oss på lavkarbo – tenk alt det gode lavkarbo vennlige som kan ordnes på grillen da… og skulle du hive i deg poteter etter en stund på lavkarbo så vil du fort oppdage at de egentlig ikke smaker noe særlig.
Til inspirasjon på sausefronten kan jeg anbefale denne tråden: Våre fantastiske lavkarbosauser av kjøpesauser så inneholder Fjordlands bernaise og peppersaus forholdsvis like kh.

JEg sliter også veldig med søtsuget, og derfor har det blitt litt Sukkerfritt-melkesjokolade, sukkefri gelé med krem osv på kvelden. Jeg håper det forsvinner da! :)

Jeg har kommet i gang på mylog.no, men jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg har spist av alt. En porsjon grønnsaksblanding f.eks. Jeg kan jo ikke veie nøyaktig hvor mange gulrøtter, hvor mye blomkål osv. Jeg deler jo middagene med ungene. :cool:
Så jeg tar det også litt på "feelingen". Tror ikke jeg ligger over 20 karber om dagen ihvertfall, og de aller fleste går til grønnsakene.

Det var gledelig å finne ut at jeg kan spise karbonadedeig, noen pølser osv, for da blir variasjonsmulighetene mange fler. Hjemmelagede fiskepinner ser også bra ut. :)

Jeg fikk lyserosa resultat i går kveld, så da er jeg vel endelig i ketose.
Huden er uren, og det er vel et godt tegn. Jeg har ikke hodepine, men et konstant lett "press" oppå hodet og veldig anspent hodebunn, samt litt svimmelhet. Men dette skal jo gå over, og jeg gleder meg til det. :)

Boka har jeg lest forresten, men jeg synes det er MYE mer info her inne.

Lykke til videre til deg også!

Hei,
Ja, du har alle de klassiske tegnene på at du har kommet i ketose. For noen så går ubehaget over i løpet av et par dager men for noen få så kan det vare i opptil to uker. Husk at kroppen trenger opp til 4 uker på å omstille seg til optimal fettforbrenningsmodus. For de aller, aller fleste så forsvinner søtsuget raskt, husk på å få i deg nok fett det hjelper mot søtsug. På den andre side så kan bruk av søtningsmidler trigge/vedlikeholde søtsuget.

¤Lene¤ sa for siden:

I dag har jeg også kommet i gang med ketolyse. Fikk litt sjokk da jeg gikk på vekta i dag tidlig og den viste 86,3 kg :eek: Det er faktisk omtrent det samme som jeg veide da jeg var høygravid...

Men nå skal ting endres her!!! Begynner med maten i dag, og skal i gang med trening. Kjenner bare at jeg kan trenge litt tid på å endre livsstilen min, så jeg får ta en ting av gangen :)

Målet mitt til slutt er 60-65 kg. Vanskelig å si et eksakt tall, må se det an litt når jeg nærmer meg. Foreløpig er det en lang vei igjen, men nå skal jeg klare det! Har det virkelig ikke bra sånn som det er nå

Lenel sa for siden:

Velkommen alle nye! Og lykke til!!:)

Har også PCO, og har stooor tro på at denne måten å spise på er riktig for oss! Synd at dere har slitt så med barn, men det er vel e sjangs for at det blir lettere om du går ned i vekt! Lykke til!

emilie_lavkarbo sa for siden:

Kan jeg bli med her eller??

Jeg startet 25 mars. Har gått ned 3 kilo, på 4 uker. Går litt treigt, for jeg har spist endel sukkerfri sjokolade og annet goddis erstattning, åsså har jeg hatt 2 sprekker. Men denne uken har jeg bestemt meg for å spise minimalt med søtstoff, og mer fett.

Mitt mål er å være normalvektig igjen, ifølge BMI. Få tilbake trivselsvekten som jeg hadde før mine to svangerskap.

Et spm: den cocosa`n (sykt dyr by the way:S) Smaker den ingenting? Vurderer å kjøpe den til å ha i teen min.

Jeg kom til å tenke på at jeg drikker vann med smak, jeg! Jeg sjekket flasken (Olden Smak), der var det fruktose ja. Bare å droppe det da..:cool:

Men jeg drikker endel Farris nå, og da Farris Bris. På den flasken sto det ikke noe om søtingsmiddel i det hele tatt, kun aroma. Kan man drikke det? :confused:
Vanlig Farris er nemlig helt uaktuelt for meg..

Og mens jeg er i gang: hvilke lightbruser er ok og hvilke er ikke?
Jeg er veldig glad i Pepsi Max og har "skeiet ut" med et glass hver kveld for å variere Farrisen og vannet.

Flippy sa for siden:

Jeg drikker bare Cola Zero - ikke vann......

lillesky89 sa for siden:

jeg også :)

og jeg har egentlig aldri lagt på meg av cola zero, da er vel den brusen grei??

Solange sa for siden:

Det er veldig individuelt hvor mye man tåler av kunstig søtstoff. Vil anbefale å prøve og begrense det, jeg trodde ikke jeg skulle greie det, men det er faktisk mulig;) Jeg går også ned i vekt selv om jeg bruker noe kunstig søtning, men merker at jo mindre jeg bruker, jo mindre søtsug får jeg.

Covn sa for siden:

Har ikke drukket en dråpe brus av noe slag siden jeg begynte selv. Kun vann og et glass vin i ny og ne når jeg har besøk.

Det anbefales jo å drikke Farris i starten pga saltet (jmfr boka). Noen som vet hvordan det er med Bris?

Det er klart. :)
Men jeg er helt i starten på kuren og har fortsatt enormt søtsug. Jeg skal trappe ned etterhvert.

Men nå lurte jeg på hvilke typer brus som har "lovlige" søtstoffer og hvilke som har "ulovlige".

kalla82 sa for siden:

Huff..gikk opp 300 gram denne uka(uke 3). Fikk mensen i går, og følt meg oppblåst og fæl noen dager. Kan det være årsaken?

Solange sa for siden:

Ja, det er helt sikkert årsaken! Når mensen er borte igjen så går du ned, garantert!

Solange sa for siden:

Det er det så mange meninger om her inne at jeg har gitt opp å danne meg et klart bilde av det....Lovlig i forhold til hva, blir spørsmålet. Let etter tråder ang. emnet, finnes mange av dem.

Flippy sa for siden:

Jeg har ikke lagt på meg av brus eller usunt kosthold heller, jeg har lagt på meg av medisiner jeg brukte i to år sammen med altfor lite mat :) Ferdig med medisinene i mars og vil derfor ned til min trivselsvekt igjen..... Aldri vært overvektig tidligere, men har hatt anorexi i ungdommen......

Jeg drikker 1,5-2 liter Cola Zero hver dag, spiser minst en pakke Extra-tyggegummi og gjerne noen Läkerol eller Extra-pastiller også, har gått ned over 4 kg på under to uker, så bekymrer meg ikke for partystoppere enda ihvertfall :) Men har fått ekstreme magesmerter og diare etter å ha spist noe med Natreen (rørt bringebær+pannacotta) og Sukrin (vafler) i :(

kalla82 sa for siden:

Godt og høre:-) Går en times tur med sønnen min hver dag og tar 2-4 timer på senteret hver uke, da er det ikke moro se noen bedring på vekta eller på andre mål. Mye er det vanlig at man går opp ved mensen?

Momsis sa for siden:

Hvorfor ikke prøve Skaldeman sin måte å leve på. Da er du aldri sulten og kiloene forsvinner

kalla82 sa for siden:

Hvordan fungerer den i sånn korte trekk? Har aldri hørt om denne før jeg..

Solange sa for siden:

Har hørt at folk kan gå opp opp til 3 kg når de har mensen. Ikke gi opp trimminga, du binder kanskje litt vann i begynnelsen, men på lenger sikt vil trimminga føre til at du går mer ned i vekt, evnt. insulinresistens blir bedre, forbrenninga blir høyere, kroppen fastere osv. Dessuten veier muskler mer enn fett. Jeg har gått ned snart 25 kilo uten å ha fått løshud enda, tror det kommer av trimminga.

Hei,
Skaldemann er også en ketogen diett ikke veldig ulik ketolyse. Dersom du spiser riktig på ketolyse så skal man heller ikke sulte og samtidig gå ned i vekt slik som på Skaldeman. Skaldeman delen av forumet finner du her.

kalla82 sa for siden:

Nei, skal ikke gi opp trimmingen, synes det er så moro og utrolig deilig:-) Så får bare prøve ikke tenke for mye på det...
Og trening er noe jeg vil fortsette med etter dietten også så klart, og som du sier, så slipper man den løse huden.
Skal til gynekolog om en uke også og få utredet pcos'en min, gleder meg til det:-) Håper på noe hjelp/gode råd derifra også..

tonel sa for siden:

Hva gjør dere med tickeren etterhvert som dere går ned i vekt? Lager dere ny, eller går det an å oppdatere den? Fikk det ikke til, så jeg måtte bare lage ny...:rolleyes:

Flippy sa for siden:

Klikk på tickeren din og logg deg på med passordet ditt - så går du på edit/update weight data (rett under passordruta) :)

mo9ca sa for siden:

Da var det dag to på ketolysekuren.
Kjenner jeg har lyst på no søtt, har pepsi max stående, men klare å la vær å åpne flaska :) Er det sånn at Zero brus er bedre?
I går handla jeg kjøleskapet fult av lav karbo varer - det ble dyrt! Blir harry tur over grensa neste gang ;) Masse bacon!

Så flinke dere er, som har gått ned så mye! Solangen - 25 kg! Kjempe bra!! Har du gått lenge på kur?

Elmira86 sa for siden:

Mange sier at Pepsi max er bedre for å håndtere søtsuget, men jeg sverger nok til zeroen. Min største last;) Den syns jeg er best. Det har nok mest med hva du føler selv å gjøre.

Solange sa for siden:

Ja, jeg har holdt på mer eller mindre over ett år....Gikk ned 20 kg på 4 mnd med eurodiett i fjor, men greide å legge på meg igjen 5 av de kiloene. Tok en ny runde med ED fra jan-mars i år, gikk ned 7 kg. Men da var metningspunktet for pulvermat definitivt nådd for meg....Nå har jeg gått på ketolyse i 4 uker og har det supert, går ned samtidig som jeg kan spise masse deilig mat! Håper å bli kvitt de siste 10-15 kiloene på en mer behagelig måte, samtidig som jeg nå innlærer et kosthold som jeg tenker å gå på over lang tid.

mo9ca sa for siden:

WOW - så mye og så fort! Har ikke hørt om eurodietten, liker å kunne spise mat og ikke gå på shaker iallefall! Mye godt man kan spise, så det føles egentlig ikke som jeg er på slankekur.
Men sist jeg var på denne fikk jeg så stygga på egg etterhvert. Tok lang tid før jeg spiste det igjen! Så skal være flink å variere nå fra starten av.

emilie_lavkarbo sa for siden:

hei folkens:) Tror ikke noen la merke til mitt første innlegg her i går hehe men skriver et til;)

Dagens mat var:
Frokost: 3 egg, 5 skogsbaconskiver, salat m fetaost og olje, paprika, agurk.
Middag: Taco med tacokrydderet fra rema, kjøttdeig, ost, agurk, paprika, rømme og tacosaus
Kvelds: 2 skiver skogsbacon, en karbonade av kylling og kalkun (den stolte hane, 2 karbs per karbonade) med ost og sukkerfri ketshup på, salat med agurk paprika, fetaost, olje, og litt philadelfia ost

Mellom: Litt baconsnaks. 8 ruter mørk cloetta sjokolade, pepsimax.
Trening: vekslet mellom gå/løpe i 25 minutter.

Bra dag:) Natta!

lillesky89 sa for siden:

hvordan er det med keton ånden?
hva kan man gjøre med den ??

EyeShock sa for siden:

Den er diskutert litt tidligere i denne tråden. Det ble henvist til diverse andre tråder. Kort oppsumert: Munnskyll (klisterin eller hva den heter) og B12 (tyggis og munnskyld). Ikke bruk vanlig extra etc som er "sukkerfrie" fordi søtningsmiddelet i dem virkerer mot ketose og er ikke ordentlig sukkerfri. :cool:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.