< Tilbake til oversikten

Hva med en tråd for aprilstartere?

Elizabeth sa for siden:

jeg begynte på nytt i går. Har ikke gått på diett siden begynnelsen av desember av div grunner. Men NO er jeg klar for å virkelig ta i et tak å komme meg ned i vekt. :D

tropico sa for siden:

Nå har jeg bakt deilige knekkebrød og hamburgerbrød! :) Lavkarbo mat er kjempe godt!

Håper alle har en flott kveld!

kali sa for siden:

Hei!

Startet opp i går og vil gjerne være med i denne tråden.
Jeg fulgte en ketogen diett for en del år siden og det fungerte bra da, håper på like gode resultater denne gangen.

Pæra sa for siden:

Heihei. Begynte på mandag, og er veldig spent på hvordan dette skal gå. En venninne er veldig opptatt av lavkarbo og har gått ned masse på det. Godt å ha en å "jobbe" med :) Har sett på haugevis av oppskrifter som virkelig inspirerer, og har allerede prøvd ut to av rettene - kjempe gode :D Så mye god mat man kan spise så håper jeg dette går rette vei. Merker også allerede at jeg er mindre sulten, i tillegg til at jeg ikke blir sånn "tung" mett, veldig behagelig :)

R0SA sa for siden:

Hvilke oppskrifter har du brukt? :)

jcg sa for siden:

Jeg var på apoteket tidligere idag og kjøpte Ketostix, og prøvde dem nettopp og da fikk jeg utslag på den nest lyseste rosafargen (liten ringe 1,5) ? Av det jeg har lest hittil virker det som om dette er riktig - altså at jeg "er i ketose"?

Ser jo at folk skriver flere steder at man ikke må henge seg for mye opp i stix'ene, men kan jo ikke la være å prøve likevel.. :)

Solange sa for siden:

Da er du i ketose!! Uansett merker man det som regel lenge før det gir utsalg på stixen, men hodepine, aceton-ånde, varme i kroppen osv. Men nå begynner moroa, for det betyr at kroppen begynner å forbrenne av det lagrede fettet:D

EyeShock sa for siden:

Gratulerer, du er i ketose! :D
Etthvert når du prøver deg frem med fler karbs etter noen måneder er det kanskje lurt å teste sånn i ny og ne. Jeg har vært litt uheldig med noen bacon med sukker og her om dagen spiste jeg biff på resturant. Der var det mais i salaten, og jeg fikk i meg noen her og der. Da testet jeg meg (heldigvis rosa).

Det er ikke det at den skal være mørk lilla du er i "dyp ketose". Så lenge den gir utslag forbrenner kroppen like mye sånn ca. Lykke til videre!

tropico sa for siden:

Ny dag og nye muligheter!

Hvordan er det med trim og trening da folkens? Hva gjør dere for å bevege på skrotten? :D

I dag skal jeg på thai-boxing. Trener thai-boxing to ganger i uken og styrketrening en dag i uken.
Ellers er jeg ikke noe flink å gå de turene jeg bør gå... men men...

Håper thai-boxingen veier opp for noen gåturer da. Tøff trening. (Forbrenner som regel rundt 800 kcal på en time!)

nokia90 sa for siden:

Heihei! Jeg trener fotball mandag og torsdag (1t 45 min). Spinning på tirsdag og fredag (60 min) og styrke på onsdag (1t).. Dette var altså hvordan jeg trente før ketolysekuren, men på tirsdag drev jeg på å med cardio maskin i 30 min, og når jeg gikk av holdt jeg på å gå i bakken fordi jeg var så svimmel. Så vær forsiktig:)

Men i Torkils bok står det moderat trening, ja, hva menes med moderat trening?

nokia90 sa for siden:

Kjempe bra!:)

nokia90 sa for siden:

Veide meg idag igjen.. Nå har jeg gått ned tre kilo.. Dette er skremmende... meeen gøy!:)

RainAngel sa for siden:

Lagde pannekaker til resten av familien i går, men klarte fint å holde meg til blomkål/brokkoligrateng og tunfisken min :D

Fikk ikke drukket nok vann i går for jeg var på teater og ville ikke tisse gjennom hele forestillingen, men satser på at det gikk greit med bare 1 liter vann i går isteden for 2,5 liter ;)

Neslah sa for siden:

Hvor mye karbs er "maks" om dagen egentlig? Vil så gjerne fortsette å tygge tyggis, men er jo litt karbs å hente der! .. :confused:

geirson sa for siden:

Ok, er i gang nå etter påske. Satser hardt på 0-karbo de første ukene. Er egentlig bare sånn passe motivert denne gangen. Har 10 kilo som jeg håper jeg skal få vekk innen sommeren. Er dessuten i gang med trening som jeg håper skal forsterke effekten. Kan noen av dere gi meg noen tips om hvordan man unngår å lukte rart etter noen dager på dette. Min kone reagerer på lukten og det kan velte hele greia.:cool:

Takker for svar.

Lenel sa for siden:

Neslah: max 15 g karber om dagen..

Så flinke dere er alle sammen:)
Jeg spiste svinefilet med broccoli og bernaise, mens sambo spiste pølser og potetmos til middag i går.. heheh. Syns min mat var bedre! Ikke like mettende da..
Nå drar jeg bort noen dager, skal prøve å være flink da! Vi ses snart! Stå på!:heia:

Har gått ned ca 1 kg på et døgn:D Og følte meg behagelig mett, nesten sulten da jeg la meg i går. Godt og ikke føle seg stappa og oppblåst!

MinMort sa for siden:

Angående trening, så trener jeg ca 5 dager i uka, enten på SATS(spinning /styrke)eller ute. Har blitt lite ute nå i vinter, men har skog rett over veien som brukes flittig når det ikke er snø. Har alltid trent mye og til tider hardt, men nå er det reine pensjonisttrimmen på gang. Orker jo virkelig ingenting! Håper det går over snart.:) HIHI
Også pusser vi opp huset også, så det er sjelden tid til sofasliting.

Elizabeth sa for siden:

Jeg trener hos fysio 2-3 dager i uken og så har jeg et opplegg som jeg har hjemme de dagene jeg ikke er der. Hver onsdag trener jeg først 1 time aleine og så 45 min med fysioene og så prøver jeg å få 2 dager med 1 times egentrening. Hjemmeopplegget er ca 30-45 min. Pluss at jeg er jo ute å går tur med hunden og ungen så og si hver dag.

tropico sa for siden:

Blir litt slapp av ketolyse og trening ja, men det går over har jeg hørt. Har gått bra med meg, har ikke gått helt i bakken.
Håper det fortsetter sånn.

Ja-kropp sa for siden:

Supert! Jeg er så med!:) Begynte på Ketolyse i dag og er spent på hvilke resultater man kan oppnå. Mye inspirasjon og god lagånd på dette forumet så gleder meg sammen med dere! Herlig å kunne "backe" hverandre opp når man trenger en håndsrekning. Lykke til alle sammen og husk at d er du som styrer skuta!;)

monta88 sa for siden:

ja jeg er kjempe motivert.. gledet meg til frukost i dag. å føler allerede at jeg har mer energi, å er bare på dag nr 2=):D

Cogitatio sa for siden:

Hei :) Kan jeg også få være med her?
Har tidligere gått ned i vekt med å spise lavkarbo. Nå vil jeg kvitte meg med de siste kiloene. Da falt valget på ketolyse, og nå venter jeg spent på boken og bakemiksen. Jeg er kjempemotivert og liker konseptet veldig godt :ja:

monta88 sa for siden:

så flott ja lykke til=):D

østfoldjente73 sa for siden:

Jeg vil også gjerne være med. :spent: Startet tirsdag denne uka. Har lest en stund her på forumet før jeg begynte, men lurer sikkert på my etterhvert.

EyeShock sa for siden:

Har egentlig veiedag på mandager, men følte at jeg har stått på ekstra godt denne uken. Måtte derfor prøveveie meg idag. Håper det holder seg til mandag. Ned 2 kg! Nå er det bare 4 kg til, så er jeg under tresiffer på vekta! Tenk at jeg startet med å legge om kostholdet på 125 kg!

Nå som kroppen minker har jeg fått litt mer selvtillit, kjøpt meg noen fargerike klær. For ikke snakke om sex med kona. Noen fler som har vært i ketose en stund merket sexlyst øker? Eller er det bare meg (og våren på annmars?)

kali sa for siden:

Jeg bakte også knekkebrød i dag :), men mange av mine knakk da jeg skulle ta dem av bakepapiret slik at det er mange ulike biter. Vet du ca hvor mye ett knekkebrød skal veie?

Solange sa for siden:

Var på bytur med 13-åringen i dag, og dagens utfordring var å få seg noe mat uten å måtte gå på restaurant. Greide meg med et nødskrik ved å spise cæsarsalaten på mcDonalds....Tok bare bittelitt dressing oppi(den er det sukker i) og grilla kylling istedet for crumle chicken. Tror det skulle være greit? Ble ikke mye fett da, men det kan jeg jo ta igjen nå som jeg er kommet hjem igjen;))

Pearl75 sa for siden:

Åh jeg er så METT.. Klarer knapt å få i meg 3 måltider for dag.. Har jo begynt å ta 2 ss olivenolje før måltid for å sikre nok fett så det kan jo være det som gjør det.. Rart å gå på diett og ikke være sulten etter maaaange år med forsøk på lavkalori dietter... På slike dietter har man jo ikke lykkes før man går rundt og er småsulten heeele tiden.. Nå tenker jeg ikke lengre på mat, det er faktisk nesten et "ork" å lage mat for jeg er jo ikke særlig sulten... Før kunne jeg fantasere i timesvis om hva vi skulle ha til middag men det er det slutt på.. Nå er mat MAT og energi for kroppen og ikke noe jeg trykker i trynet fordi jeg er sulten eller skal "kose" meg...
Må komme meg ut å trene i kveld (tenker det blir body pump på treningsstudio) men ellers har jeg vært flink.. Mistenker at jeg har fått i meg for lite karbohydrater de siste dagene så nå som fettet er på plass er det neste punkt på lista.. Ikke enkelt å få i seg nok av alt når man ikke er sulten...
Spiste forresten blomkål og brokkoli grateng fra landlord i dag (litt over 3 karb per 100 g) og det var nyyyyydelig.. :) En god erstatning for fløtestuede poteter ved siden av kjøtt!!

Pearl75 sa for siden:

Haha.. Tror mannen min hadde blitt veeeeldig glad om jeg fikk den effekten av dietten da sexlivet er noget labert for tiden... Jeg hadde jo blitt glad jeg også selvsagt :p..

nokia90 sa for siden:

ja. Helt enig med deg der.. Jeg har prøvd alt annet møkk og følt at jeg har sultet!! Men i dag har jeg spist 2 egg, avakado m/diverse fett godis og 2 løvstek med ost og rømme.. Orker ikke mer enn det jeg altså.. Åssen går det med treningen din? :)

Pearl75 sa for siden:

Jeg prøver som minimum å komme meg ut å gå minst 30 minutter per dag, evt trener jeg litt på helsestudio med body pump (styrketrening i sal) eller bodyjam (dans i sal).. Jeg har også en dvd liggende med et 30 dagers treningsprogram (30 day shred) som jeg har tenkt å begynne på - det er noen og tjue minutter trening med både styrke og cardio på tre nivåer med 10 dager på hvert nivå.. Jeg venter dog med det en stund til jeg har kommet godt "inn" i dietten og kjenner at jeg har mer overskudd.. Har trent til dvd'en en gang og holdt på å dø dagen etterpå så når jeg begynner må jeg være 100% motivert til å gjennomføre!!!

Du da? Trener du noe spennende?

R0SA sa for siden:

Jeg går turer så ofte jeg har tid, i tillegg trener jeg på treningssenter: aerobic, step, zumba og power. Ca. to-tre ganger per uke.

MinMort sa for siden:

I dag har jeg ikke hatt stort til energi gitt, men har endelig kommet i ketose etter påsken som skled bittelitt ut!
Har vært gjennom dette før og ser frem til lysere tider. Var på trening i dag tidlig, men hadde ikke mye å bidra med... :)
Har snikveid meg og har gått ned 1 kg siden mandag, så nå er jeg back on track. 7 kilo til og mye er gjort!
Har trykka i meg fett i dag og har vært svært lite sulten, egentlig bare kvalm.
Men i morgen er en annen dag og håper den blir bedre for jeg har store planer om å male soverommet i morgen kveld og å rydde ute, for der ser det ut som en slagmark etter diverse bygging i hele vinter
Har dere noen artige planer for helgen?

Pearl75 sa for siden:

Dessverre nei.. Det skal jo være nyyyyydelig vær i Sør Norge til helga men jeg skal jobbe nattevaktshelg og da går dagen bort til å sove og hangle på sofaen før jeg må på jobb igjen... :( SUkk.... Håper det blir like fint neste helg....

nokia90 sa for siden:

[/COLOR]

Kjempe bra trening det der da! Jeg trener fotball mandag og torsdag, spinning tirsdag og fredag, og eventuelt bodypump hvis jeg har overskudd til det.. Jobber mye i helgene, så det er ikke alltid jeg er like motivert for å trene i helgen.. Men nå som jeg har begynt på ketolyse var jeg nødt til å trappe ned til kroppen har vendt seg ordentlig til kuren.. Jeg blir veldig svimmel og har vondt i brystet, men det går nok over etter hvert!

nokia90 sa for siden:

'Jeg har nettopp fått svar på at jeg har fått godkjent budet jeg la på leiligheten vi bor i nå (min bror som opprinnelig eier den). Så jeg skal på malerbutikken å finne maling til kjøkkenet i helgen!! *Bestilte meg spisebord m/stoler, salongbord, lampebord og teppe idag!:) Der var den lønna borte:) I tillegg blir det middag hos svigers, så der blir det en medbrakt salat.. Det var visst entrecote, soppstuing og fløtegratinerte poteter som stod på menyen, jeg tar å bytter ut fløtegratinerte poteter med salat så går det bra;)

Pearl75 sa for siden:

Hmmmm... Opp 200 gram i dag.. Merkelig.. Eller kanskje ikke for venter menstruasjonen snart pluss at jeg ikke har fått gått ordentlig på do siden lørdag (!!!!!!!).. Må vel kanskje en tur på apoteket og kjøpe noe..... :p Får bare holde ut og fortsette for tror ikke jeg gjør noe galt....

Pearl75 sa for siden:

Grattis med leilighet! Å det er så morsomt når man kan begynne å pusse opp og gjøre den til SIN.... Og masse nye møbler - heldiggris! Kos deg på middag hos svigers!!!!

Junibrud sa for siden:

Eg har gått ned fra *6,1 på mandag til *2,2 i dag :D
Altså 3,9 kilo på 4-5 dager ;)
SUPERFORNØYD :D

På Ketosticken har eg ligget på 50 siden onsdag..

Svadadama sa for siden:

Samme her, eller jeg har gått opp 300 gram jeg da.... arg!

Men tror jeg vet hva det skyldes da. Feiret nemlig bursdag på onsdag og tror jeg tok et par glass med rødvin for mye da. Overskred nok ikke karb.grensa så veldig mye, men nok. Så nå er det ingen kjære mor lengre. Nå er det bort med alkoholen for min del altså.

Nå har jeg spist en bedre frokost: to kokte egg med meierismør, stabbursnadd og brie. Snadder.

anita3 sa for siden:

Ser at alle blir så fort mette,er d vanlig og kan være sulten hele dagen i begynnelsen også?det er jeg nemmelig...

Svadadama sa for siden:

De første dagene var jeg veldig mye sulten. Men etter at jeg kom inn i det og fikk i meg nok fett så har det forandret seg. Kan gå timesvis uten mat.

prinsesso sa for siden:

Hei! Jeg skal starte på mandag, og gleder meg til å komme i gang!!!!
Vi skal gifte oss i juni, så det er vel mitt "mål" samtidig som det hadde vært gøy å kunne gått i shorts/bikini i sommer!! Det er mange år siden!!:o

Gleder meg hvertfall til å komme i gang!! Skjønner jeg må kjøpe en eller annen bok!?? Hva heter den??
Har aldri prøvd denne kuren før, og er egentlig litt skeptisk.... Jeg er veldig veldig glad i gjærbakst, boller og brød.... så dette skal bli spennende... ;) Får ta den helt ut i helga, så jeg er skikkelig klar til mandag!!:cool::p

Heia alle sammen!!

mona71 sa for siden:

Jeg er med. Startet 6.april

Pearl75 sa for siden:

Boka heter Slank med Ketolyse kuren og du finner info om den på www.ketolyse.no Der kan du bestille boka og de anbefalte vitaminene.. De kan også kjøpes på enkelte Meny og Ultra butikker.... Anbefaler sterkt at du låner eller kjøper boka og leser den for det er viktig for å forstå tankegangen bak kostholdet.. For de aller fleste av oss strider det jo mot all sunn fornuft at vi skal putte i oss så mye fett pga mange års lavkaloridietter, men boka forklarer på en veldig grei måte hvorfor det fungerer. Bruk også litt tid til å lese i forumene her - du finner masse god informasjon om du leter litt, og det er mange kunnskapsrike og hyggelige folk her...
Lykke til med kostholdssendringen! Forvent ubehag i begynnelsen, men det går over og så blir dagene bedre og bedre og bedre etterhvert..

MinMort sa for siden:

Jeg har faktisk fått mer ut av å lese her enn å lese boka, men den er jo kjekk å ha for sikkerhetsskyld.

Nå føler jeg meg endelig litt ovenpå igjen etter noen dager i slappehelvete! Og bedre skal det bli! DEILIG! :p

Magica fra Tryll sa for siden:

Får jeg å bli med her da kanskje.
Jeg kjører løpet litt lavkarbo nå, før jeg skal kjøre skikkelig på over helgen når jeg får lønn å kan handle mat igjen:knegg:

I dag har jeg spist en laksebir med en liten tomat, en ring løk og en minimais.
Ikke har jeg vekt heller, det må jeg kjøpe meg så jeg kan regne ut hva jeg får i meg.

Men jeg skal på fest neste fredag å lurer på hvordan det skal gå:confused:
Jeg drikker jo bare hvitvin og øl :(

Jeg lurer mest på hvilke grønnsaker jeg skal prøve å holde meg mest til?

Var på 74 kilo for en uke siden, å siden jeg heller ikke har slik vekt hjemme må jeg kjøpe en sånn å til uka:)

Jeg har aldri slanket meg før, så jeg føler jeg sitter med lite kunnskap her, så var kjekt å inne denne siden.

nokia90 sa for siden:

Hei igjen!
Nå er det bekreftet, jeg er i ketose! Stixen lyste mørk,mørk lilla! Moro a gitt:)

Men jeg lurer på en ting, hvordan er det med taco krydder?? Jeg har spist svært lite i dag pga sultmangel, så jeg kan umulig gå over karbohydrat inntaker pr.dag ved å spise kjøttdeig krydret med taco?

Klem:)

Solange sa for siden:

Velkommen hit! Litt alkohol går bra for de fleste, hold deg bare til hvitvinen, øl er FY! Ang. grønnsaker er tommelfingerreglen å spise grønnsaker som vokser OVER bakken. Vær litt forsiktig med tomat,løk og babymais, ikke spis STORE mengder, da det er litt mer karbohydrater enn i andre grønnsaker.

arnakristin sa for siden:

Tacokrydder kjøpt i butikken inneholder ofte mye kh, men man kan jo mixe dette selv hjemme. Her er en oppskrift på Tacokrydder

RainAngel sa for siden:

Uff, i dag ble det så travelt med allting annet, at da jeg skulle spise middag var jeg så sulten at jeg nesten ville spise hva som helst :(

Men jeg har ei venninne som også går på ketolyse, så jeg ringte henne og hun snakket meg ut av det :D

Effektivt å ha en 'sponsor' som kan snakke meg til fornuft når jeg nesten sklir ut!! Oppfordrer alle til å alliere seg med noen de kan ringe til når de får søtsug eller holder på å dette av lasset!

Men nå er jeg kjempemotivert igjen, og fortsetter med stor iver! Nå vet jeg også at jeg kan komme gjennom sånne dager da jeg har lyst til å gi opp!

Er stolt av meg selv da :D

Solange sa for siden:

Kjempefint! Det er er seier hver gang man overkommer fellene man så lett ramler uti. Jeg har en sønn på 13 år jeg da, som sier: "mamma, kan du spise det her da!!!" Det hjelper at han følger med som en smed på alt jeg putter i munnen..... Men ellers blir det stort sett lettere når man får rutine på det nye kostregimet. Da blir man flinkere til å planlegge slik at slike vanskelige situasjoner ikke oppstår så lett. Punkt nr 1 er å holde seg mett, vet også av erfaring at det er når man er skrubbsulten ting går galt. Det er jo derfor denne kuren er så genial, man er lengre mett.

Magica fra Tryll sa for siden:

Takk, r holde meg til vinen da.
Hvilke grønnsaker er best å spise da?
Jeg elsker mais, løk og tomat dessverre hehe, blir værre å ikka ha så mye av det enn ris, potet og pasta tror jeg hehe.

Som Solange nevnte så skal man i hovedsak spise grønnsaker som vokser over bakken, men man kan spise noe løk og så må man holde seg unna mais, mens babymais kan brukes i begrensede mengder og husk at tomat kan være en partystopper. For mange av oss på ketolyse så går det mye blomkål og brokkoli, men husk å varier… og husk at grønnsakene kan være rå, kokes, stekes, bakes, grilles…

Frk.Victoria sa for siden:

Hei! Jeg skal begynne på Ketolysekuren mandag 12. April! I de siste ukene nå så har jeg lest meg opp og planlagt litt for å være godt forberedt til denne store endringen begynner. Mangler bare en digital kjøkkenvekt, men skal nok klare meg de første dagene med min vanlige kjøkkenvekt. Jeg tror dette forumet vil være til stor nytte for meg. Her kan man vel dele oppskrifter + + +
Jeg har ihvertfall kjøpt meg målbånd og bestilt noen ketolyse produkter som vil komme i løpet av uka.
Jeg skal handle inn i morgen og lure på om noen har noen absolutt "must have" tips til meg??
Egg, bacon, fløte, creme fraiche + + + +

Solange sa for siden:

Blomkål, broccoli, squash, stangselleri, sopp, grønn paprika, agurk er iallefall trygge grønnsaker. Men alle grønnsaker er bedre enn potet! Du kan forsåvidt spise hva du vil, bare du ikke overstiger ca. 15 karbohdrater om dagen, men jeg er så dårlig til å veie og telle maten, så holder meg stort sett til det trygge....

Mojito sa for siden:

Har kastet meg på bølgen jeg også :)

Har holdt på i underkant av 2 uker, og har noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.. Jeg har enda ikke kommet i ketose, og forstår ikke helt hvorfor..
Denne uken her har jeg hatt uka mi og kan det visst gi feil utslag. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kom i ketose dagene før det..
Kan et for lavt karboinntak (kanskje rundt 5 gr pr dag) være grunnen?
Jeg har nok heller ikke vært flink nok til å få i meg nok fett, og det kan vel også ha noe med saken å gjøre..?
Har skjerpet meg på det punktet, og kjøpt inn masse feite matvarer jeg skal kose meg med :D

Men sånn bortsett fra det så er jeg kjempemotivert, og satser på å føle meg litt mer vel i bikini til sommeren!

Hei,
Ketosen har kun med karbo inntaket å gjøre med kun 5 kh pr dag burde du absolutt være i ketose, mange er i ketose helt opp mot 40 kh pr dag. Test med stiks skal tas på kvelden minst to timer etter siste måltid og så lenge stiksen skifter farge er man i ketose. Får du den mørkeste fargen så kan det være en indikator på at man drikker for lite vann.
I og med at du ikke skriver hva og hvor mye du spiser så er det vanskelig å si om du får i deg noe du for eksempel ikke burde.

Elizabeth sa for siden:

Jeg lurer litt på om det mann kan få i seg for MYE fett??

M&amp;M sa for siden:

Ja, jeg er også med ! Jeg er helt blank jeg. Har nesten aldri slanket meg seriøst før, men etter 3 barn på 6 år har jeg ca.7 kg. å ta av. Nå er jeg virkelig lei av å høre meg selv si at jeg må bli litt tynnere, og nå er jeg endelig motivert. Har prøvd meg litt frem i 4 dager. Føler at kroppen er litt rar ! Dessuten ammer jeg så jeg skal vel satse på en moderat nedgang. Gleder meg til veien videre med dere her !:D

EyeShock sa for siden:

Nope! :rolleyes:
Det er en tråd om dette her

EyeShock sa for siden:

Vær litt forsiktig med dette når du ammer... Les om andre tanker rundt amming her :cool:

RitaBo sa for siden:

Hei alle sammen.
Jeg vil bare komme med noen tips. Jeg har vel egentlig holdt på siden mars, men dere har så koselig tråd:p Håper det er greit.

Det er en blogg som heter lenabeatrice.net som er kjempefin. Hun har mange oppskrifter som er kjempebra, mange med utregninger av karbo, og alle med bilde. I tillegg er det en spørsmål/svar side på bloggen.
Her inne i forumet er det ei dame som heter Gerd, som også har mange gode oppskrifter med bilde, og også mange gode råd. Jeg har lest mye på disse, og lært veldig mye.
Ønsker alle lykke til videre:)

M&amp;M sa for siden:

Ja det har du rett i, men jeg satser ikke på ketose. Ellers får man jo i seg mange kalorier. Litt usikker er jeg jo for jeg vil jo fortsette å amme. Datter er bare 6 mnd. Er det noen andre her som vet mer ?:confused:

EyeShock sa for siden:

Er ingen ekspert på området amming og low carbs, men så lenge du ikke dukker ned i ketose så har jeg sånn ca lest meg til at det skal gå bra. Hvis du eventuelt vil ned (eller generelt spiser lavkalori) er det lurt å ta noen vitaminer. Les på tråden jeg anbefalte sist så får du tips og hint.

Hei,
Mener å huske at de anbefaler de som ammer å ligge på 100 kh pr dag. Gå på utvidet søk og bruk søkerord: amming så får du opp massevis av tråder vedrørende temaet.

Elizabeth sa for siden:

Tusen takk for svar. :)

tropico sa for siden:

I går havna jeg på fylla.
Drakk en vanlig øl... (ops)
Ellers ble det rødvin og lavkarbo øl.

Vekta i dag tidlig var selvsagt veldig lav, er veldig dehydrert. Nå gruer jeg meg veldig til veiing de neste dagene. Kommer sikkert til å gå opp en kilo eller to

Kjipt.

Fylla har skylda.

EyeShock sa for siden:

Har hatt mareritt i natt. Drømte at jeg måtte spise Smash og Milkyway (mine to.. ehh.. gamle favorittgodterier). Jeg ville ikke ha, men jeg ble truet til å spise. Godt å våkne og skjønne at alt var en drøm. haha..:cool:

Svadadama sa for siden:

Jaja, shit happens. Hilsen ei som var borti det samme på onsdag. Ett glass rødvin ble fort ett par-tre-fire.

Og vekta gikk opp, bare 300 gram da. Men opp er opp, jeg vil at den skal gå ned!

Men vi må lære av våre feil og ta de med oss videre. Det gjør iallefall jeg, og terskelen for å smake alkohol blir mye høyere!

tropico sa for siden:

Morsomt. Jeg hadde samme mareritt fo en stund siden. Ble også truet til å spise en sjokoladebit.

Tydelig at hjernene våre kjemper for å endre tankegangen om hva som er bra og dårlig mat.

maritzo sa for siden:

Hei alle sammen! Nå har jeg vært på diett i snart en uke og vekta står stille:( Det er utrolig kjipt, regner nesten med at jeg spiser for lite, jeg har ikke boka men jeg har lest mye her på forumet og brukt sunn fornuft. JEg synes dette er vanskelig, jeg! Kanskje jeg må kjøpe boka?
Noen andre som også sliter? MAnnen min har gått ned, men ikke jeg.
Hilsen meg:)

EyeShock sa for siden:

Vet ikke hva du gjør galt. Prøv å skriv ned for hvert måltid hva du spiser. Da ser du eventuelt om du mangler fett... Mye tyder på det. Er du i ketose? Har du testet med ketostix?:confused:

Hei,
Ikke alle raser ned i vekt, det bare virker sånn… For noen kan det ta litt tid før ekta går nedover. Husk at kroppen kan bruke opp till 4 uker for å komme i optimal fettforbrenningsmodus. Jeg vil nok anbefale deg å lese boka, den kan også lånes på biblioteket. De to vanligste nybegynnerfeilene er for lite vann og for lite fett. Dersom du lurer på om du gjør noe feil med tanke på kostholdet så legg ut det du spiser i løpet av dagen, både hva og hvor mye.

Legger igjen ut link til: Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Til alle nybegynnere på lavkarbo… masse nyttig informasjon samlet på et sted!

maritzo sa for siden:

HEi og takk for svar:) Nei jeg har ikke prøvd stixene, skal ut og kjøpe dem etterpå tenkte jeg. Det kan sikkert stemme det dere sier, for lite vann og fett. Jeg skal skjerpe meg:) Jeg er egentlig ikke overvektig, men veier mer enn jeg trives med, derfor prøver jeg denne dietten, det er jo litt morsomt også da, spis fett og bli slank:D
Ha en god helg videre!

tonel sa for siden:

Hei,
jeg melder meg på her. Startet rett etter påske og har tatt av 1,5 kg, men man blir litt usikkert innimellom og trenger litt moralsk støtte..:)

EyeShock sa for siden:

Her er vi alle i samme båt! Lykke til, dette klarer vi! :heia:

monta88 sa for siden:

E såååå glad=) trodde ikke æ ville se resultater så fort... men klarte ikke å vente til veiing på onsdag, så veide meg i dag å da viste vekta 2,4 kg mindre en på onsdag... kjempe fornøyd... går en halvtime tur til dagen 10 arm hevinger, og og 50 sittups etter frukost og 50 før jeg legger med=) har gått inn flere cm på magen=) ååå er glad=)

Elizabeth sa for siden:

Nå har vi akuratt spist hjemmelagde burgere med Oopsie hamburgerbrød. :sikle: Og så med pesi max til!!! Ble kanll godt!!!

Pearl75 sa for siden:

Har nettopp hatt et "merkelig" døgn.. Spiste frokost, lunsj og middag i går - middagen spiste jeg i 17 tiden på ettermiddagen, så bare det på nattevakt i natt. Hadde ikke med noe for jeg var ikke sulten, men ble litt fysen i 4 tiden i natt så da spiste jeg meg litt ost jeg hadde liggende og det døyvet suget. Kom hjem i morges og var veeeeldig trøtt og fortsatt ikke sulten (!!!!) så jeg la meg bare og sov som en stein til 15.. Når jeg da sto opp var jeg fortsatt ikke sulten!!!!!! Det er jo helt vilt!! Normalt ville jeg jo vært besvimelsen nær etter så lang tid uten skikkelig mat! Men, jeg spiste nå egg og bacon når jeg sto opp for å få i meg mat da og først nå begynner jeg å føle meg småsulten så jeg skal spise blomkål og brokkoli grateng med litt ost og bacon pølse i får jeg drar på jobb igjen...
Merkelige greier, kroppen min er helt annerledes og reagerer ikke slik den gjorde før.. Tar nok litt tid å venne seg til dette.. Er sikkert ikke bra å spise på så lenge enten man går på lavkalori eller lavkarbo, men når man er utslitt og ikke har ork til å lage mat og heller ikke kjenner seg sulten er det lett å skippe et måltid....
Har ikke gått noe mer ned og denne uka blir nok faktisk i pluss.. Men jeg fortsetter med godt mot og satser på at ting kommer i gang etterhvert og så får jeg bare være flinkere med maten :)

Elizabeth sa for siden:

Jeg har også så og si mistet sulten.. Kjenner det bare ved at jeg er hul i magen. Prøver å spise litt ca hver fjerde time. Da det er greit å ha litt rutine i spisingen og det passer med hvordan dager er lagt opp.
Synes det er deilig å ikke bare så å tenke hva det neste jeg skal spise er. :D
Pluss at jeg skriver i bloggen min hver dag hva jeg har spist og hvor mange karb.
Spiser litt ost og spekeskinke innimellom og jeg vil ha noe mellom måltidene.

MinMort sa for siden:

Jeg kjenner også lite sult og synes det er veldig deilig og ikke bruke så mye tid på mattanker og dårlig samvittighet, for DET hadde jeg mye av før.
For ikke å snakke om blodsukkeret som levde sitt eget liv og jeg tror jaggu jeg var sulten hele tida. Nå er jeg bare glad!

Mojito sa for siden:

Hehe.. Min feil :)

Har hatt en veldig bra dag idag, hvor jeg har vært kjempeflink til å få i meg fett, kuttet ut så og si alle karbohydratene og vært på trening + gått lang tur med vofsen. Og gjett hva: JEG ER I KETOSE!! Hoppe opp og ned

Tusen takk for en kjempemotiverende side :D

tropico sa for siden:

Jeg har akkurat vært på vekta og er super happy!
Hadde forventet å gå opp et par kilo etter all alkoholen på fredag, men jeg har faktisk ikke gått opp noen ting.

Tydelig at kroppen reagerer bedre på utskeielser som innebærer alkohol når man er på lavkarbo enn på lavkalori. Når jeg gikk på Grete Roede og tok en fyllefest gikk jeg opp 2 kg! Og de kom ikke lett av igjen heller! (I tillegg trente jeg masse for å gjøre skaden minst mulig den helga, men hjalp ikke gitt)

Skal ikke drikke på lenge, så nå er det bare å kjøre på og håpe at jeg får mer vektnedgang til uka!
:D
Ha en flott søndag!

Pearl75 sa for siden:

Så bra tropico!!!! Ja det er rart hvor annerledes kroppen reagerer på dette kostholdet. Jeg har nattevaktshelg og da blir det så som så med maten - dvs jeg holder meg til kuren men det blir nok for lite mat..Vanligvis ville en sånn helg med lite mat bety at jeg gikk ned i vekt, men nå stiger vekta sakte men sikkert... Hmmm.. Får håpe det snur igjen når jeg kommer tilbake i "vanlig" gjenge med måltidene. Skal også ta en uke med veiing av mat for å finne ut hvor mye karber jeg får i meg - mistenker at det er for lite og det kan vel også gjøre at man ikke går ned? Mye man skal sette seg inn i med dette kostholdet, men så lenge jeg kjenner meg så bra i kropp og sinn som jeg gjør ser jeg ingen grunn til å slutte på tross av lite vekttap..

tropico sa for siden:

Håper vekta di snur. Kjedelig å føle at man går opp.

Jeg sliter litt med dette å telle karbohydrater. Har foreløpig ikke veid maten, men har valgt ting med lite karbo. Vet ikke om det er nok.
Vet at jeg bør veie for å være sikker på å få i meg riktig antall karber, men etter mye karloritelling i det siste er jeg litt lei av å veie mat.

Ja, de sier vel at man ikke må få for lite karber i seg også. Og så er det vel veldig viktig å spise nok fett.
Så da er det vel bare å kaste innpå med fet mat og masse smør. :D

Pearl75 sa for siden:

Det er nettopp dette jeg tenker også - jeg er lei av telling og vil bare spise det kroppen må ha uten å streve så mye mer med det.. Men, skal veie litt i noen dager iallfall, så får vi se.. Fett problemet har jeg som sagt tidligere løst ved å spise 2 ss olivenolje før hvert måltid - det funker bedre for meg enn å la maten svømme i smør - blir bare kvalm av det... Alle må finne sin egen vei er det vel noe som heter!!! Bare den går ca i rett retning da! (ned og ikke opp - min vei har tatt en liten sving bare.... :D)

tonel sa for siden:

Hei,
ser du ha holdt på en stund.. Ha akkurat begynt, og leser som en gal på alt av mat for å sjekke karbo..Ha funnet et proteinbrød som er en karbo pr skive og da ble alt mye enklere, men så er det grønnsaker, kan man spise ubegrenset av det?

Hilsen taknemmelig for svar.:)
og lykke til, til alle aprilslankerne her inne..:)

tonel sa for siden:

Skal man veie maten? Er det ikke nok å telle karbo, jeg trodde man kunne spise så mye man vil, men ser at noen snakker om veiing?? :P

Solange sa for siden:

Det er for evnt. å finne ut av karbohydrat mengden (evnt fettmengden). Hvis du har en vare som er 10 karbs pr. 100 gr, må du veie det du skal ha for å finne ut hvor mye karbs du får i deg;) Jeg må innrømme at jeg HATER å telle og veie noe som helst, så tar gjerne ting på gefuhlen. Enn så lenge går det greit, men må nok til pers hvis dietten ikke funker.... Det er selvfølgelig best å veie/telle i begynnelsen til du får oversikt.

tonel sa for siden:

Tusen takk for svar :)
Da var det som jeg egentlig trodde, så da håper jeg dette skal gå fint..:)

lynmamma sa for siden:

Slenger meg med her, jeg! Er egentlig januarstarter, men hadde en god måneds avbrekk.. Begynte på igjen tirsdag 06.04, men kommer likevel til å ha veiedag på mandag. Jeg trives godt med ketolyse! Spiser med god og mett på deilig mat med rømme og fett til alle måltider :D For to år siden gikk jeg ned 17 kg ved hjelp av ketolyse og holdt vekten ca 4-5 mnd etter avsluttet "kur". Gikk desverre opp igjen alt og mere til under og etter graviditet, men nå starter jeg på med friskt mot :)

Virker som en koselig gjeng, gleder meg til å følge dere på veien mot et lettere og sunnere liv!

Solange sa for siden:

Velkommen, Lynmamma! Flott å ha med en som har erfaring på dette kostholdet:) Hvor lang tid brukte du på å gå ned 17 kg? Og kom du helt ned til BMI på 25 ved hjelp av ketolyse?

lynmamma sa for siden:

Det er vel ikke helt riktig å si at jeg fikk ned 17 kg på ketolyse, begynte med LCHF-shaker som jeg gikk på i 10 uker. Da gikk jeg ned ca 13-14 kg. Resten gikk jeg ned og vedlikeholdt en stund på lavkarbo. BMIen landet på 24,5 på slutten, ja. Denne gangen håper jeg på enda noen kilo ned, og har tro på at jeg skal klare det, men har ingen tidsperspektiv. Totalt brukte jeg ca 14 uker på 17 kg sist gang, men den shaken i begynnelsen er jo kickstart av dimensjoner under nøye overvåkning.

Madri sa for siden:

Er i gang, jeg også... det er nyyydelig å kjenne at blodsukkeret har stabilisert seg, og at det evige suget etter "noe godt" er borte! Jeg kjenner ingen sult, og spiser fordi jeg må...Helt fantastisk! Håper bare at jeg greier å bruke dette til å holde motivasjonen oppe leeeenge!

Frk.Victoria sa for siden:

Hei Hei! Nå går jeg og legger meg og i morgen våkner jeg til første dag i min nye livsstil! Da starter jeg på ketolysekuren for fullt! Skulle bake Nannahs Knekkebrød i kveld, men manglet 51g med solsikkekjerner så utsatte det til etter treningen i morgen tidlig. Kan jo starte dagen med kokt egg og stekt bacon ;) Har hatt oppkarbingsuke for å bli kvitt en del matvarer fra kjøleskapet og frysen... men endte opp med å kaste en del nå i kveld. Jeg gler meg til å joine dere og håper på å få hente motivasjon og inspirasjon hos dere her på forumet!
"God natt og Ha det bra til mine kjære karboer, jeg orker ikke mer og gjør det slutt! Det er ikke meg, det er deg!" :P

EyeShock sa for siden:

nattevaktuke igjen (hadde det forrige uke også). Ble litt tom i magen, så da var det en snartur i sekken og hentet frem en avacado. En halv avacado og jeg blir mett. hehe.. Det er latterlig! :p

Ellers er det jo veiedag i morgen... Snikveide meg på fredda'n, og tror (og håper) at den har gått litt mer ned. Vi får se..

Solange sa for siden:

Mandag morgen og veiedag! Samt "endelig" slutt på påskeferien... Status denne uke: Ned 2,8 kg!! Det betyr at jeg er kvitt alt ekstra fra Londonturen, pluss 0,5 kg:) Er kjempefornøyd med det! Har virkelig fråtset i god lavkarbomat i påsken og likevel gått ned i vekt.... Nå begynner en periode med skarpere fokus på å gjøre ting riktig, og få inn hverdagsrutiner uten alt ekstra jeg har unnet meg pga. påske. (lavkarbokaker, alkohol....) Så da er neste mål å komme under 80 kg.

tonel sa for siden:

FANTASKTISK! Gratulerer, jeg blir virkelig imponert.:):):)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.