< Tilbake til oversikten

Rocketråden!

Maissa89 sa for siden:

Nå har jeg funnet fram rockeringen som sambo fikk til jul, og endelig (etter 20 år) lært meg å rocke :D Det er en stor tung "trene" rockering.

Så jeg tenkte å begynne å trene med denne hver dag. Jeg har fått med deg at det er mange her inne som eier en slik rockering, men har følelsen av at mange ringer står ubrukt og nedstøvet i et skap. Derfor lurer jeg på; Er noen med meg å rocke HVER dag frem til sommeren?? Det er lettere å huske å få det gjort hver dag hvis man er fler:)

Hvem er med?:D

Viclin sa for siden:

Jeg har ikke rockering, men kan kanskje rocke på Wii Fit?

Fryda sa for siden:

Jeg er gjerne med på rocking, selv om jeg neppe blir å klare hver dag! Tror nemlig jeg fort kan gå lei da :)

DrBabe sa for siden:

Jeg kan nok sikkert rocke hver dag med deg, ja. Blir variasjon i hvor mye jeg tar, avhengig av hva jeg trener ellers, men absolutt - rocking hver dag har nok bare positive sider.

I'm in!

Karissima sa for siden:

Tror jammen jeg skal finne frem mine også.Har 2 stk. En er sammenleggbar men den får jeg ikke til noe på så får ta i bruk den jeg kjøpte først. Hvor mange runder klarer dere ? Jeg er ikke noe flink men øving gjør mester :)

Maissa89 sa for siden:

Så bra at noen er med:D Jeg har rocket hver dag, men mengden har variert siden magen er vond nå i starten. Har fått noen blåmerker, og etter endel rocking i dag blir det sikkert ikke noe bedre i morgen. Magen må vel bare herdes;)

Liker forresten den trenings-tickeren du har Karissima. Tror jeg må skaffe meg en sånn. Det kan jo hjelpe på den dårlige motivasjonen jeg har til trening nå de siste ukene.

Karissima sa for siden:

Starter i morgen jeg :) Ny mnd og ny start, forhåpentligvis bedre resultat enn i febr for da klarte jeg ikke målet jeg hadde satt meg :( Hvor mange min. rocker du om dagen da ?

Knoll og Tott sa for siden:

Åh - har ikke snakket om annet den siste tiden - jeg vil skaffe meg rockering! Hvilke har dere, hvor er de kjøpt og hva koster de?

Karissima sa for siden:

Mine er gamle og jeg husker dessverre ikke hva de kostet:( Du kan jo sjekke litt på nettet :)

DrBabe sa for siden:

Anbefaler denne fra Treningspartner. Jeg har den tyngste (1,7 kilo)

Kan kjøpes her:
www.treningspartner.no/produkt/1656_Rockering_1,7_kg.aspx

DrBabe sa for siden:

Dere som ikke får det til, bør absolutt prøve de største og tyngste modellene. Mye mye lettere å rocke med enn de lette. Jeg sliter litt med vanlige rockeringer fra lekebutikken, men jeg mister omtrent aldri den tunge treningsringen.

Karissima sa for siden:

Da er jeg i gang med rocking. 5 min og det meste jeg klarte var 116 runder. Ikke så aller verst vel :)

Fryda sa for siden:

Da var dagens rocking unnagjort! Tok 150 runder hver vei, er innmari lenge siden jeg har rocket og regner med at jeg kommer til å se ut som et atlas i morgen :D

Får dere til å rocke rundt stompen? ble bare 30-40 runder der før den deiset i gulvet :rolleyes:

Jeg har også den rockeringen med fargene på, min er 1,5 kg og ypperslig å rocke med!

Karissima sa for siden:

Da er du jo kjempeflink. Jeg får bare til den ene veien jeg :(

Fryda sa for siden:

Øvelse gjør mester, skal se du snart får det til alle veier Karissima :) Forresten, hvilken type rockering har du? en slik som dr. babe la ut på bildet over eller annen type?

Karissima sa for siden:

Nei jeg har ikke den på bildet. Er det den du har? Min er en gammel fra leketøysbutikk :) Har en annen også som er sammenleggbar men den får jeg det ikke til med i det hele tatt:(

DrBabe sa for siden:

Jeg er også igang! :cool:

Gleder meg til å kunne ta bilder av de fine fargenyansene som sikkert vil dukke opp. Jeg gidder ikke telle "omdreininger", men jeg satte på kjøkkenklokka og rocket 5 min hver vei. Mistet den en gang i starten på feil vei, så jeg også merker at det er en stund siden ringen var i bruk sist.

Fryda sa for siden:

åi, da er jeg mildt sagt imponert over at du klarte 116 runder :blomster:
Jeg har den på bildet og den er utrolig lett å rocke med, sikkert pga tyngden. Kjøpte meg en på lekebutikken, men den sleit jeg så fælt med at den er donert til naboungene :D Har prøvd en sammenleggbar (fra synnøves rockering) og den gikk det heller dårlig med. Etter at jeg kjøpte den på bildet gikk det som sagt som en lek!

Karissima sa for siden:

Ja da er det kanskje håp for meg også hvis jeg går til anskaffelse av den dere har :)

Fryda sa for siden:

Uten tvil, er sikker på du kommer til å overgå oss andre! Ser de har en på Intersport som ligner min, Casall. Om du har en butikk i nærheten får du sikkert prøvd en for å finne tyngden du liker :)

Karissima sa for siden:

Sjekket på g sport for de er nærmere her. De har casall men den er sammenlegg bar.Er din det?

Fryda sa for siden:

Det er samme type hos G-sport som hos Intersport ser jeg. Min er også sammenleggbar, men ser at den har flere ledd enn Casalls uten at det spiller noen rolle vil jeg tro. Dette er ledd som du kan ta helt fra hverandre, ikke som den andre typen med strikk inni.

Karissima sa for siden:

Får gå og se på de en dag. Artig dette :)

Karissima sa for siden:

Har vært og kjøpt ny rockering i dag og nå skjønner jeg hvorfor dere snakker om fargenyanser på kroppen ja :) Dette er jo virkelig skikkelig trening. Det morsomme var at da jeg etterpå prøvde den gamle fra lekebutikken var den jo så lett som en fjær og umulig å få rundt kroppen:stortsmil

DrBabe sa for siden:

Å så bra, Karissma!

Jeg fortet meg å pine meg gjennom rockingen rett etter jobb, mens ungene satt i ro og spilte DS/så på NRK super. Det var ganske ømt, men jeg tok de samme 5 minuttene hver vei i dag også og håper det blir bedre om 1-2 dager.

Faktisk ikke så mye å se, så kanskje jeg er såpass fettpolstret at det ikke blir blåmerker. Juhu liksom...

Fryda sa for siden:

Grattis med ny rockering Karissima, jeg visste det ville gå som en lek med den nye ;)

Blir nok bedre når kroppen er "herdet" litt dr.babe, skal se vi ender opp med sixpack og muskler av stål :D

Har ikke rukket å rocke i dag, skal la middagen synke litt ned først. Etter det er det ingen unnskylding, da skal bilringen til pers!

Karissima sa for siden:

He he. Det var ikke bare lett å begynne med en tung ring men det kommer nok til å gå seg til. Skjønner ikke hvordan dere klarer begge veier, tror aldri jeg kommer til å greie det og er det strengt tatt nødvending ???:D
Lurer på hvor det har blitt av hun som startet denne tråden :confused:

Fryda sa for siden:

Rocket 10 minutter, tør ikke mer siden jeg nettopp er startet opp igjen.

Jeg er jammen ikke sikker karissima om det er nødvendig å gjøre det begge veier. Så bare et sted her inne at det stod de delte det opp og rocket begge sider. Skal sies at jeg sliter med stilen når jeg rocker "feil" vei, til og med katta var skeptisk når jeg satte i gang :D Får du til over stompen? Lurer på om det har noen hensikt å rocke der...

Karissima sa for siden:

Har ikke prøvd stompen ennå. Har mer enn nok med å få den rundt livet jeg :lol: Kommer til å ta det litt rolig til å begynne med for denne kjennes godt ja

Fryda sa for siden:

Tror det stod på min at man bare skulle bruke den 2 minutt de første dagene, og maks 20 minutt i slengen (selv om jeg tror jeg er møkklei før 20 min er gått :p). Fulgte det med noen bruksanvisning/instruksjon på din ring?

Bollemor sa for siden:

Har fått lånt meg rockering, så skal ta rocke litt før jeg skal finne senga;)

Karissima sa for siden:

Nei det fulgte ikke med bruksanvisning .For min del tror jeg det holder lenge med 5-10 min. Jeg trener Zumba i tillegg og blir ganske støl av det også :)

Karissima sa for siden:

Gøy :) Kom med en tilbakemelding da

Fryda sa for siden:

Supert bollemor at du slenger deg med :) blir spennende å høre om dine erfaringer med rockingen. Forresten, hvordan ring har du?

Fryda sa for siden:

Hehe, jeg har akkurat fått junior til å laste ned Zumba-dvd til meg, for det ser så gøy ut! Trener du på senter eller hjemme? evt hvilken dvd har du kjøpt/lånt/lastet ned?

DrBabe sa for siden:

DER er det jeg har de 20 minuttene fra, vettu! Gådd, jeg hadde helt glemt hvor jeg leste at det var anbefalt makstid. Jeg trener mye annet også, så 10 min hver vei pleier å holde lenge. Det viktigste er nok å gjøre det daglig og over lang tid.

Frem til sommeren for eksempel. :cool:

Karissima sa for siden:

Åh det er kjempegøy :) Jeg trener hjemme. Kjøpte på tv shop og da fulgte det med 4 dvd pluss et sett med manualer

Karissima sa for siden:

Er det nødvendig å svinge begge veier ? Tror det blir et uoppnåelig mål for min del :(

Fryda sa for siden:

Så morsomt å høre, det er de dvd'ene poden laster ned til meg - gleder meg allerede til i morgen :) Hvor lenge har du trent zumba? merker du fremgang? Kanskje vi må starte en zumbatråd også :D

Karissima sa for siden:

Tror det er mange her i forumet som driver med Zumba, enten hjemme eller på trenings senter. Du må lage deg en treningsticker og melde deg på mars trenings tråden :)

Fryda sa for siden:

Syns å minnes at den maks 20 minutt-greia er pga de bølgene inni, at den har en slags akupressurvirkning.

Leste nå på den engelske hjemmesiden til ringen, og den lover at med 10 minutts rocking hver dag skal midjen bli 5 cm smalere pr måned - så stå på jenter, bikini i sikte :D den lover forresten at både legger, lår og rumpe skal bli fantastisk... I dag tror jeg på alt!!!

Fryda sa for siden:

åh, marstreningstråd... det har ikke jeg fått med meg. Meldte meg inn her for votter og år siden, men ikke vært aktiv. Var mer enn forbauset over at kontoen min ikke var slettet. Er det pga zumbaen du har klart å få så mange trimminutter så tidlig i mars? Jeg er jo grønn av misunnelse, tror jeg har knappe 45 minutt til nå.

Karissima sa for siden:

Zumba i går og tur i det nydellige været i dag :)

Inertia sa for siden:

Jeg trener på Innersvingen treningssenter. Der har de disse tunge treningsrockeringene. Kjøpte en på 1.7 kg allerede sommeren 2008 fordi ei på jobben anbefalte det. Det var en enorm utfordring, siden jeg ikke fikk det til i det hele tatt. Brukte tre uker på å lære meg kunsten og var både gul og blå rundt livet. Vondt var det også. Da jeg fikk det til begynte jobben med å lære meg å rocke motsatt vei. Det var som å skrive med venstre hånd, men øvelse gjør jo mester... Så ble jeg syk og ringen lagt bort i mange måneder. Starta opp igjen nå på nyåret og nå har jeg rocka nesten hver dag i minst 10 minutter. Har for to uker siden kjøpt meg en ny, ekstra tung som veier 2.2 kg. God trening for mage og ryggmusklene... Ringene kan også bestilles på nett: www.rockeringer.no/Rockeringer.html Jeg er altså med på utfordringen om å rocke hver dag fram til sommeren :-) Sett på litt "funky" musikk så er det morsomt!

Karissima sa for siden:

Flott at flere blir med :) 2,2 kg høres utrolig tungt ut. Nå har jeg kjøpt en på 1,5 og det holder i massevis, foreløpig ihvertfall :D

Matglad sa for siden:

Ser flere lurer på om det er nødvendig å svinge begge veier.

Det er ikke nødvendig, men absolutt veldig lurt. Dette fordi det handler om koordinasjon og balanser i kroppen. I utgangspunktet er det ønskelig å ha lik balanse og styrke i forhold til høyre og venstre side i kroppen, i tillegg til at det bør være en viss balanse i forhold til foran og bak, oppe og ned i kroppen.

Så ikke nødvendig, men absolutt lurt å gi det et forsøk. Det er utrolig hva vi kan trene oss til å klare. Lykke til rockeringjenter (og evt gutter).

Karissima sa for siden:

I dag har jeg fått det til begge veier :heia: Ble ikke mer enn 5 min tilsammen , det slår jo skikkellig i magen :) Får prøve å øke på etterhvert

Fryda sa for siden:

Juhu, jeg visste du kom til å få det til :_punk: I dag har jeg bare rocket litt rundt magen og resten rundt stompen. Var så ømt at jeg klarte ikke mange rundene, men plutselig satt stompbevegelsen og det gikk som en lek :D

Fryda sa for siden:

Jeg har samme ring som deg Inertia, bare at jeg rocker med den på 1,7 kg. Den på 2,2 hadde nok blitt for stor til meg og vet ikke hvordan den ville vært for mage/rygg nå når jeg er passe utrent :)

Karissima sa for siden:

Flink du er :heia:Skal ta en runde til før jeg legger meg :)

Fryda sa for siden:

Skal si du er ivrig Karissima :blomster: Bruker du måleband for å sjekke om midjen skrumper? eller tar du det bare som ekstra bonus om magemusklene blir sterkere?
Jeg har forresten brukt en time på zumba i dag!

Karissima sa for siden:

Ivrig nå i begynnelsen ja fordi jeg er sta og skal få det ordentlig til :) Synes du det var gøy med Zumba ? I dag har jeg vært lat og ikke trent i det hele tatt :(

Fryda sa for siden:

Syns det var kjempegøy, men regner med at om noen hadde sett meg hadde de nok hatt det enda morsommere enn meg - tipper jeg var omtrent like grasiøs i stilen som Bambi på glattisen :D

Du er da ikke lat, du har bare hatt en litt mindre aktivitetsnivå :) Tror man trenger rolige dager innimellom, at man ikke trimmer om kroppen sier at den helst vil holde seg i ro...

Inertia sa for siden:

Jeg har jo holdt på en stund med 1,7 kg, i tillegg til styrketrening av rygg og mage. Prøvde 2,2 kg på treninga et par uker før jeg bestemte meg for å kjøpe. Det gjorde skikkelig vondt de første gangene, men etterhvert går det greit. Er man utrenet og nybegynner bør man nok absolutt begynne med noe lettere :)

Lava sa for siden:

Dere er jo kjempeflinke! :heia: Min ring skal også frem igjen snart..

DrBabe sa for siden:

Så bra! Tung ring lett å meste (gammelt jungelordtak)

Jeg rokket 5 min hver vei i går (etter en skikkelig runde på tredemølle og styrketrening). Blir nok det samme i kveld. Tror jeg venter til det slutter å være så ømt før jeg øker tiden. Har ikke fått blåmerker denne gangen, men man føler seg jo skikkelig spanket... ;)

Coockie sa for siden:

Tenkte bare jeg skulle skyte inn at det er smart å rocke begge veier. Kanskje ikke så mye for selve treningens skyld, men for motorikken i kroppen og for å treffe alle muskelgrupper.
Du bruker ikke nødvendigvis de samme musklene på å rocke med klokka som mot klokka. Og ingen vil vel ha et stramt høyrelår og et slapt venstrelår? :p

Jeg har danset i flere år med type «hofterulling» dans, og det er virkelig god trening for både muskler og hjerne når man kommer til «feil vei» retningen.
Og øvelse gjør mester, så ikke mist motet om du ikke får det til så bra med det første :)

Karissima sa for siden:

Ja kom og bli med her :heia::heia:

DrBabe sa for siden:

Jeg har i hvert fall ikke lyst til å kun rocke en vei. Man bruker jo noen muskler til å "skyve" imot med og de blir forskjellig brukt om man vender retningen.

Måtte bare innom og bekrefte at jeg har rocket i dag også. Tilfeldigvis ble det nå 5,5 minutt hver vei, altså 11 totalt. Får vel øke tiden litt i morgen, for i dag var jeg faktisk ikke så mørbanket lenger.

Fryda sa for siden:

Så flinke dere er! :heia:Har enda ikke fått tatt dagens runde med rocking, måtte ut å flytte x antall tonn med snø, syns den burde holdt seg sørpå :D Men, jeg får vel brukt litt muskler på det, jeg er i alle fall sliten!

Har heller ikke blitt blå, gul, grønn denne gangen, enda så lett jeg har for å få merker. Kanskje alderen som siger på, at alt går mye treigere :p

Karissima sa for siden:

Ble 6 min total på meg i dag, 3 hver vei :heia: Kanskje jeg klarer å komme opp i 5 hver vei i løpet av neste uke :spent:

Fryda sa for siden:

10 minutters rocking alle veier unnagjort!! kan hende jeg tar en 5-minutters runde til før sengetid.

Hvordan teknikk bruker dere andre når dere rocker? fra side til side liksom? eller mer frem og tilbake (ala michael jackson)?

cmh sa for siden:

Slenger meg på her da jeg viser meg å være totalt talentløs på dette, men fortsetter å prøve:D
Men kjære deg, jeg ønsker så å få til rundt rompa. Hvordan klarer du dette???

Fryda sa for siden:

Så moro at du slenger deg med cmh :) du skal se du snart er en kløpper!

Tror øvelse gjør mester, merker at det blir lettere å få det til for hver gang. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare det med stompen, men jeg åler den liksom ned på skinka, finner bevegelsen og rocker. Merker at det må en mye jevnere bevegelse til på stompen, ellers deiser den fort i gulvet.

Karissima sa for siden:

Hei. Jeg er helt nybegynner men det går stadig fremover. Nå klarer til og med jeg å rocke begge veien :heia:En må bare trene trene trene :)

cmh sa for siden:

Hohoho:)
Måtte prøve litt nå også. Klarer å holde den på midjen noen runder, og det er ikke like smertefullt som for en uke siden. Bortsett fra når den deiser ned på beina;)
Men rompa skal visste en god del øving til for å få dreisen på. Dette funka dårlig:D

Karissima sa for siden:

Jeg konsentrerer meg først om å få det skikkelig til rundt livet. Så får rompa komme etter hvert :lol:

tangoto sa for siden:

Hei dere!

Skrev på en annen rocketråd jeg så på bussen i dag som så noe utdatert ut, men her finner jeg jo dere! Jeg vil være med jeg og! :D Fenomenalt å kunne trene hjemme og ungene synes sikkert deter gøy å se på og! Mulig de blir litt lei, men likevel.. ; )

Har aldri rocket før og må få tak i ring. Supersta og lite mellomtingaktig som jeg er tenker jeg på den tyngste med en gang, men.. Er jeg sprø om jeg bestiller en over 2 kg??

Fryda sa for siden:

Velkommen i rockegjengen! her satser vi på innsats, ikke på stil :D

Mener det stod at om du er godt trent, dvs har sterke mage/ryggmuskler er det greit å bestille den på 2.2 kg - eller hvis du er litt tung. Jeg har den på 1.7 kg, evig nok for meg :)

Karissima sa for siden:

Hei Tangoto
Det er en av de andre damene her som har en på 2.2 men hun har drevet på lenge og begynte først med 1.7. Vet ikke hvor sterk du er i ryggen. For min del holder det med 1.5 foreløpig så får jeg heller kjøpe en tyngre etterhvert :)

Fryda sa for siden:

Måtte rocke en gang til for å sjekke hvordan stompestillingen er når jeg rocker. Fikk det best til når jeg var litt bøyd i knærne og brukte gyngende bevelgelse frem og tilbake (fra side til side).

Fryda sa for siden:

Her kan du se litt om størrelse: www.rockeringer.no/Storrelser.html

cmh sa for siden:

Stilig! Jentungen ligger og ruller på gulvet og ler i kramper når hun ser på. Så her går det etter leggetid fra nå av. Mister jo motivasjonen av mindre:cool:
Akkurat nå kjennes det ut som om at hoftebena er knust, så tenker jeg prøver rompevarianten din i morgen, jeg:D
Står du forresten med bena sammen eller fra hverandre, en foran eller bak..??

Karissima sa for siden:

Det er vel samme bevegelse jeg har når jeg holder på å miste den og skal ha den opp igjen :)

Fryda sa for siden:

Her er det katta som legger seg godt til rette og ser sjokkskadet ut når jeg rocker :D

Jeg har beina godt fra hverandre når jeg stomperocker, omtrent som hockeystilling, bare ikke så bøyd i knærne. Når jeg rocker rundt magen har jeg ofte den ene foten litt frem, men prøver å venne meg av med det. Kan ikke komme med DE musklene i bare ene leggen :p

Fryda sa for siden:

Tror det var sånn jeg fant stompebevegelsen, at den holdt på å deise i gulvet mens jeg rocket rundt magen :D Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Karissima sa for siden:

Vi har det ihvertfall moro :lol:

DrBabe sa for siden:

Har lest men har glemt hvem som spurte om side-til-side eller fremover-bakover... (og ja, jeg er for lat til å klikke meg fremover på sidene og sjekke. :D )

Jeg prøver å bevege meg i en sirkel/oval form, heller enn å bare bevege meg fra side til side. Jeg vil jo gjerne at dette skal funke på de små og skrå støttemusklene også og det tror jeg det blir dårligere med om man beveger seg frem/bakover. (Høres litt ubehagelig ut også i grunnen).

Jeg er støl i intercostalmusklene (de små mellom ribbeina), men jeg vet ikke om det har sammenheng med rockinga eller med at jeg ror på romaskin...

Flere med støle nedre ribbein?

Fryda sa for siden:

Ja og etter jeg fant den siden der det stod at både legger, lår, rumpe og mage skulle bli supertrent av å rocke visualiserer jeg for livet mens jeg rocker!:stortsmil

Karissima sa for siden:

Hvor har du lest det ? Da må jeg jammen øke innsatsen min slik at jeg kan gå sommeren lyst i møte :D

Fryda sa for siden:

Jeg er støl i både inter og untercostal'n :D altså, jeg er øm både nede på ribbeina og hoftekambeina.

Var forresten jeg som lurte på stilling, siden jeg tester frem ulike måter og kjenner på hva som fungerer best for meg.

Karissima sa for siden:

Har ikke støle nedre ribbein men så rocker jeg heller ikke så hardt og lenge som deg :)

Fryda sa for siden:

Var selvfølgelig på en amerikansk side som reklamerte for sånne ringer Karissima :D men som sagt, jeg tror på alt for tiden!!

Karissima sa for siden:

Man kan jo alltids håpe. Ikke noe galt med det :)

DrBabe sa for siden:

Man skal ikke kimse av placebo heller. ;)

Karissima sa for siden:

Har fått meg noen blåmerker :) men i dag ble det 4 min hver vei. :heia:

DrBabe sa for siden:

Har fått rocka 6 min hver vei i dag. Tok i så jeg ble helt svett, faktisk.
(Og hadde en 20-minutters date med tredemølla på treningssenteret tildigere på dagen).

Maissa89 sa for siden:

Jeg har også den på bilde, den tyngste varianten. Jeg har aldri klart å rocke før nå, i hele mitt liv altså! Men med denne klarer jeg å rocke begge veier:) Denne første uken med rocking har vært vond, så har rocket veldig lite...bare noen ti-talls runder av gangen, men tror jeg er litt "herdet" nå, for igår var det hvertfall ikke noe vondt. Da hadde jeg hatt en dag uten rocking. Så igår ble det 600 runder:) 300 hver vei. I dag satser jeg på det dobbelte! Må bare vente til middagen har sunket:P

DrBabe sa for siden:

Imponert over dere som gidder å telle snurrer. :blinke:

Fryda sa for siden:

Det har du jammen rett i doktor! :p

Karissima sa for siden:

Jeg teller bare minutter og håper de går fort :D

cmh sa for siden:

Det gjør så VONDT!!! Er blå over hele midtpartiet på kroppen.. Noen få runder, så må jeg slippe den i gulvet. Har forsøkt litt og litt så og si hver dag i to uker..:(

DrBabe sa for siden:

Aua! Stakkars, det der høres ikke godt ut. Så noen bilder av en venninne som også fikk vanvittige bloduttredelser. Creepy. Tror nesten man bør legge inn noen fridager mellom, slik at kroppen rekker å heles litt, mellom slagene. (bokstavelig talt, slagene...).

Jeg ble ikke blå denne gangen, men ble det første gang, da jeg fikk ringen i posten og skulle begynne. Men vondt har det vært denne gangen også. Men i dag kjente jeg at det ømme er over, så nå øker jeg tiden så høyt opp jeg gidder. Har allerede rodd og rocket i dag, så det ble 14 min. rocking (så fort at jeg ble svett i hodet) og deretter 16 min. roing. Halvtimes trening tilsammen.

Inertia sa for siden:

Du kan jo forsøke å "polstre" magen litt ved å ha på deg en tykk genser den første tiden :)

Fryda sa for siden:

Det gjorde jeg, og det funket faktisk! Ble mye mindre ondt på ondt'en når jeg rocket.

Fryda sa for siden:

Har heller ikke fått fargeriker merker denne gangen, men sist så jeg ikke ut. Kanskje det er lurt som drbabe sier, noen dagers pause og så på'an igjen. Håper det gir seg snart :klem:

Maissa89 sa for siden:

Ja, en fridag eller to er nok ikke dumt. Jeg har bare fått noen få blåmerker uansett om jeg vanligvis får blåmerker av inngenting. det er sikkert fordi jeg har ært veldig pinglete i starten, første dagen holdt jeg på i 10 min og fikk dagen etter noen blåmerker og kjeeempevond :P Da tok jeg bare noen få runder de følgende dagene:P

i går ble det 1200 runder, 600 hver vei, og det ble det noen blåmerker av i dag. Kommer ut av telling heele tiden, men da teller jeg bare sånn at jeg er sikker på at jeg hvertfall ikke har telt for lite. Ble faktisk litt kvalm etter jeg var ferdig. det ble litt mye trykk på magen:P Er det flere enn meg som opplever det med den tunge ruglete ringen?

cmh sa for siden:

Dere er altså så flinke!!!

Karissima sa for siden:

Har tatt 4 min hver vei i dag også. Får se i morgen om jeg har fått flere blåmerker :( Det positive er jo at jeg ikke har vondt så da er det bare å fortsette :)

Bollemor sa for siden:

Ringen er kjøpt på coop sport.. veier 1,5 kg.
Men synes faktisk det er "lettere" å rocke med den 1,7kg.. så blir vel til innkjøp av det:)
Uff, gir opp veldig lett siden det gjør så vondt:P hehe

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.