< Tilbake til oversikten

Rocketråden!

Ina64 sa for siden:

Velkommen tilbake!

Jeg har rocket, men ikke rapportert. :D Blir ca 20 minutter annenhver dag.

Karissima sa for siden:

Rocker fremdeles men det ble dårlig med rapportering når ingen andre var her :( Fint du er tilbake Fryda :D

Fryda sa for siden:

Takk Ina64 og Karissima! syns dere har vært kjempeflinke med rockingen, ser at jeg ikke kommer i havn med septembermålet - men snart ny måned og nye muligheter :D

I dag ble det 20 minutter med rocking :heia:

Fryda sa for siden:

Torsdagsrocken er unnagjort :heia: Har ikke ført inn i signaturen hvor mye det er blitt i september, men kom bare halvveis til målet. Tror jeg beholder samme mål for oktober også, altså 300 minutter.

Ina64 sa for siden:

Har du hatt det som signatur før? Jeg har ikke lagt merke til det i så fall. Mitt mål for uka har normalt vært 5 x 15 minutter, men nå har jeg redusert det til 60 minutter i uka. Kanskje jeg skal slenge meg på et slikt månedsmål, jeg og. :)

I dag ble det spinning, joggetur og 15 minutter med rockeringen.

Karissima sa for siden:

Da er første økt i oktober unnagjort. Kom ikke i mål i september jeg heller Fryda men vi klarer det denne mnd :ja:

Fryda sa for siden:

Mandagsrocken er rocket :heia: Ligger litt etter skjema for oktober, men pytt pytt - får ta det igjen i svingene :D

Jeg satser med friskt mot på at vi skal klare det denne måneden Karissima! :_punk:

Ser i signaturen at du har rocket Ina64, flink jente! :p

Ina64 sa for siden:

Jepp, jeg har rocket. Nå er jeg tilbake på minst 20 minutter om gangen.:heia:

Ina64 sa for siden:

Da ble det 20 minutter nå, og snart er det tid for spinning. :)

Karissima sa for siden:

Dagens rocking unnagjort . 15 min i dag og det samme i går. Søndag tok jeg fri men lørdag ble det 10 min :D

Fryda sa for siden:

Tirsdagrocken ble hurtigrocking :heia: ble bare 10 minutter i dag også, rett og slett lite tid og dårlig planlegging. Trøster meg med at snart er det møkkavær igjen her nord og da må man jo ha noe å ta seg til innendørs :D

Coockie sa for siden:

Lenge siden jeg har bidratt noe i denne tråden nå.

Har kjøpt meg ring og rocket en del. Er oppe i 20 min pr. gang nå :)
Blåmerkene har begynt å minke og. Hehe

Blir ikke så mange ganger i uka da, i og med at jeg må ommøblere halve leiligheten for å få plass til en rockeøkt.

Rock on!

Ina64 sa for siden:

50 minutter spinning + 20 minutter med rockeringen. Trodde egentlig ikke jeg kom til å bli smalere om livet, men nå er jeg jammen "nede" på 68 cm. :heia:

Fryda sa for siden:

Ferdigrocket for dagen :heia: var så tidlig oppe i dag at rockingen var tidlig unnagjort og snart er sengetid for gamle damer :D

Ina64 sa for siden:

Denne gamle damen blir nok sittende opp og strikke på kjøkkenklutene sine.. :D

Sov godt! :)

Fryda sa for siden:

Fredagsrocken er i boks :heia: Nå fortjener gamle damer et glass vin på sofaen :D

Fryda sa for siden:

Takk! og gjett om jeg sov godt, selv om morgenen kom alt for fort :D

Ina64 sa for siden:

Da ble det en joggetur på drøye 1 time og rocking i 30 minutter. Nå skal vi til byen på Hummerfestival. :)

Karissima sa for siden:

I dag ble rockingen unnagjort på morgenkvisten . Har vært ute på langtur i dag og var stygt redd for at det ikke ville bli noen rocking etter den. 10 min pr dag har det blitt etter forrige oppdatering. Får se om jeg ikke heller bør oppdatere hver dag.

Tiki sa for siden:

Kanskje jeg skal la meg motivere, og sette sammen min sammenlagte rockering og begynne å rocke igjen. Er jo flott med en motivasjonstråd som denne da.

Fryda sa for siden:

Ups, jeg glemte meg helt av i går og la ikke inn dagens dont, men har rocket både i går og i dag :heia:

Flott om vi kan være til motivasjon og du slenger deg med Tiki :ja:

Håper dere har hatt en flott helg Karissima og Ina64!

Og bare sånn til opplysning; i dag kom snøen her nord :eek: Regnet i bøtter og spann da jeg dro på jobb, etter en liten stund var det snøstorm. Like før jeg satte på julemusikk :D

Fryda sa for siden:

Dagens rock er i boks :heia: Ble ikke mer enn 10 minutter, har båret ved i 3 stive timer uten stopp - det får kompensere for trim i dag :p

Ina64 sa for siden:

Ble bare 15 minutter i dag, og jeg har ikke båret en eneste pinne. :D

Fryda sa for siden:

Onsdagsrocken ble på 20 minutter :heia:

Glemte å spørre Ina64, er det kjøkkenkluter til julegaver du strikker eller til eget bruk? forskjellige mønster/farger?

Karissima sa for siden:

[quote=Fryda;947855]Onsdagsrocken ble på 20 minutter :heia:
quote]
Dere er så flinke dere to :heia: Jeg faller av lasset med det meste nå for tiden :( Kan bare glemme å komme opp i 300 min som jeg har satt som mål. Har ikke fått rocket i dag men skal prøve å tvinge meg til noen minutter i morgen :D

Fryda sa for siden:

Ich bin gerocket :heia: i går tok latskapen meg så jeg gadd ikke rocke, men jeg ligger ca i rute til å klare oktobermålet!

Håper du snart er på lasset igjen Karissima :klem: Noen dager må jeg bare ta meg selv i nakken for å få gjort unna både trim og andre ting, skylder på at det begynner å bli ganske mørkt her nord og da er jeg meeeget bedagelig anlagt :D

Nå er det rødvin og strikkepinner, fredagskos for eldre :lol:

Ina64 sa for siden:

Jeg strikker til eget forbruk og til julegaver. Samtidig som jeg alltid har et lite lager, som jeg bruker når jeg f.eks. trenger en liten vertinnegave.

Lager litt ulikt mønster, dvs. jeg strikker alle klutene litt avlange, men varierer med ulik strikk. Dere kan se noen av klutene og såpene vi lager i bloggen min. Den er ikke oppdatert, så dette er i fra ifjor jul.

Dagens rocking på 20 minutter er nå unnagjort. :heia:

Ina64 sa for siden:

Kjenner til den! :D

Fryda sa for siden:

Jeg har rocket i en fei i dag :heia: er så opptatt med strikkepinnene for tiden at det var nesten mot min vilje at jeg slet meg løs for å rocke!

Du verden så mye flott du lager Ina64 :blomster: Holder også på med såper, jeg lager de helt fra scratch av, med oljer, lut og vann. Utrolig spennende prosess, men det tar litt lengre tid enn med de ferdige settene man får kjøpt.

Har nettopp strikket ol-genser til snuppa mi, dvs jeg kan selvfølgelig ikke følge et mønster helt nøyaktig, må alltid forandre på noe slik at det blir min egen vri på ting. Nå er det tovede tøfler jeg har dilla på :p

Ina64 sa for siden:

Jeg har sett på en slik oppskrift ang. såper, men så lenge jeg stort sett lager sammen med gutten min på 8 år, innbiller jeg meg at den varianten du snakker om - blir for avansert. Men hører gjerne mer om jeg tar feil, altså.:)

Tovede tøfler høres fint ut, jeg skal snart begynne å strikke sitteunderlag igjen. Kjekt med hobbyer.:D

Fryda sa for siden:

Søndagsrocken er i boks :heia: Tok en 20 minutters runde siden jeg muligens ikke får tid til rocking i morgen, ikke pga strikking da altså :p

Tror ikke det er noe særlig spennende, eller forsvarlig, for en 8-åring å lage såpe fra grunnen av. Det er krever nøyaktighet og venting, pluss at luten må jo behandles med forsiktighet. Jeg eksperimenterer med forskjellig innhold, feks geitmelk, honning, kaffe osv. Får man det til blir det såper som er helt fantastiske, uten ett eneste kunstig tilsetningsstoff :ja:

Tovede tøfler er kjappe å strikke og en sikker vinner under juletreet, det er noen som ønsker seg nye tøfler hvert eneste år :D

Ina64 sa for siden:

Da blir det såpe med lut når jeg er gammel nok til å ha voksne barn. :D

Er hjemme etter en flott tur til Kiel, og har fått rocket i 25 minutter idag. :heia:

Karissima sa for siden:

Fra i går av har jeg begynt med å ta rockingen om morgenen ( så lenge det varer :() Eneste måten å få det gjort har jeg funnet ut og egentlig en fin måte å starte dagen på mens jeg venter på at kaffen skal bli ferdig :heia:

Ina64 sa for siden:

Så flott at du har funnet et tidspunkt som fungerer. :)

Ble 15 minutter på meg idag, etter at jeg hadde vært på trening. Nå skal jeg bare sløve på sofaen resten av kvelden. :D

Fryda sa for siden:

Rocking around er unnagjort :heia: det snør så mye ute at det ble rene skjære julerocken!

Flink du er som holder ut Karissima :blomster: Tror for egen del at jeg hadde kommet til og vært sløvere med rockingen hvis jeg ikke rapporerte her inne, så jeg er innmari glad dere henger med her!

Nå skal jeg også sløve på sofaen (les: sveive noen runder med pinnene) :D

Karissima sa for siden:

Er sløv jeg dessverre Fryda , MEN 10 min rocking i dag er ikke så aller verst for en gammel skrott
Nå skal jeg snart rigge meg til i godstolen og bli der resten av kvelden

Fryda sa for siden:

Rocketirock, ferdig for dagen :heia: I dag rocket jeg mens jeg skravlet med snuppa mi som var hjemom på besøk, og da fløy tiden!

10 minutters rocking er bra Karissima, det er det jeg satser på å få til sånn ca hver dag. Men, sant skal sies, noen ganger må jeg bare bite tenna sammen og Just do it - latskapen lenge leve :p

Nå skal jeg surre med pinner i sofaen, strikker raggsokker str jumbosize :D

Ina64 sa for siden:

The Vampire Diaries er helt supert å se på når man skal rocke lenge. :D Ble 30 minutter i dag. :heia:

senorita sa for siden:

Jeg fant frem igjen rockeringen min.. ikke brukt den på et år.. sist ble jeg blå all over..

bildr.no/view/744364

såg ikke ut, hehehe.. og da måtte jeg stoppe i flere uker, fordi jeg var så øm... Nå skal jeg begynne litt roligere.. Men jeg klarer jaggu ikke like lenge nå som for et år siden, vondt vondt vondt, hehehe.. Men jeg har den tyngste da.. Har dere merket en betydelig nedgang i livvidde etter rockeringen?

Og på dette bildet var jeg 15 kg lettere enn nå.. sukk. hadde gått ned masse på lavkarbo, men så kom alt på igjen i løpet av siste året.. :p

Ina64 sa for siden:

Så flott at du har fått begynt på an igjen med rockeringen. ta det heller litt rolig i starten, og øk forsiktig.

Jeg har merket en betydelig nedgang på livvidden, og en god oppstramming av magen. Jeg har rocket fast siden påsketider. :)

senorita sa for siden:

hvor lenge klarer du å rocke i strekk da? her blir det bare et par minutter og så hyler jeg av smerte, hehehe :) Målet er jo å få det til en god stund.....

Ina64 sa for siden:

Til å begynne med ( da jeg kjøpte ringen) klarte jeg bare 2-3 minutter hver gang. dette er 2-3 år siden. Så ble ringen liggende lenge og kun brukt sporadisk. Da jeg startet opp igjen etter påske, ble det ikke rare øktene. Jeg startet med å skrive ned hvor mye jeg rocket hver uke fra uke 18, og da så min uke slik ut:

Mål for uke 18.

Ina: Rocke minst tre ganger, og minst 5 minutter hver gang.

Mandag 5.30 min
Tirsdag 11 minutter
Torsdag 9 minutter
Fredag 8 minutter
Lørdag 8 minutter (3 minutter "feil" vei)

Totalt uke 18: 5 dager og tilsammen 41.30 minutter!!

Ina64 sa for siden:

Glemte jo resten. :D

Som du ser, målet var ikke så veldig høyt. Kun 5 minutter tre ganger iløpet av uka. Og hvert minutt over var bare et pluss. Siden har jeg bare økt på gradvis. :)

senorita sa for siden:

høres bra ut, da får jeg bare øve meg :D

Fryda sa for siden:

Rocken er rocket :heia:

Klarte jommen meg å bli forkjøla, så helgen ble på sofaen og særdeles lite rocking. Satser på at formen snart er tilbake og at innspurten berger meg slik at jeg er i mål med alle minuttene når det står november!

Karissima sa for siden:

Flinka , god bedring

Må dessverre innrømme at jeg ikke er noe flink med rocking for tiden :( Dropper ut resten av mnd og satser for fullt igjen i november sammen med annen trim . Håper du henger med da også

Ina64 sa for siden:

Håper formen er bedre. :)

Jeg dro meg ned på trening i dag, og fikk 15 min. med løping, 40 min. med styrketrening, 20 min. med spinning og 20 min. med rockeringen. Godt fornøyd med egen innsats, men stuptrøtt og på vei til sengs. :D

Fryda sa for siden:

Rocketiferdigrocket :heia:

Må innrømme at nå er det så vidt jeg har tid til å rocke, maler og styrer med den ene hånden og strikker og syr med den andre - jeg skulle vært blekksprut :D

Fryda sa for siden:

Takk Karissima :klem: Lover at jeg skal henge med i november, og stille opp som heiagjeng - alltid drømt å få være duskedame :p

Fryda sa for siden:

Formen er på sterkt oppadgående Ina64, og jeg satser på at nå holder den seg der en stund fremover :)

Du har jo vært superflink, skjønner godt at du er fornøyd med egen innsats!

stuper tilbake til symaskinen og durer videre

Ina64 sa for siden:

Da ble det endelig tid til litt rocking igjen. Fikk bare rocket 15 minutter, men kanskje jeg rekker 15 min. litt senere i dag og. Hadde vært kjekt å nådd målet for oktober.

Men nå stikker jeg på søndags-spinning. :heia:

Fryda sa for siden:

Ferdigrocket :heia:

Jeg kom i havn med et nødrop, tok innspurten i dag så sammenlagt ble summen 300 min OG 15 sekunder :D Tror at for november må jeg justere ned litt på minuttene, skal være borte en del av måneden og vet ikke om jeg tar ringen med. Må fintenke litt på det til i morgen!

Fryda sa for siden:

Ferdigrocket! :heia:

Siden jeg skal reise bort satser jeg på litt færre minutt denne måneden, og i tillegg blir det sikkert en del festligheter nå i november :D

Fryda sa for siden:

Onsdagsrocken er ferdig :heia:

Innsatsen er ikke helt på topp, men trøster meg fortsatt med at alt er bedre enn ingenting!

senorita sa for siden:

nettopp begynt på igjen med rocking, ikke rocket på et år.. GUD DET GJØR VONDT!..

klare ikke rocke hver dag nå, gjør så vondt i siden, er helt øm :$ huff.. hehe.. men det går vel over etterhvert, hihi..

Fryda sa for siden:

Ferdiglørdagsrocket :heia: Satser som sagt ikke på den store innsatsen denne måneden, men ser at litt rocking nå og da drar i vei mot novembermålet!

Fryda sa for siden:

Trøsten er at det går over ja :p jeg hadde et ganske langt opphold før jeg startet på'n igjen med rockingen i vår og syns vondten gikk fortere over denne gangen enn første gangen. Supert om du rocker med her inne :ja:

Ina64 sa for siden:

Min innsats er ikke på topp heller, jeg har faktisk ikke fått rocket noe denne uka.

Men denne tråden her motiverer meg og sørger for at jeg henter meg inn igjen. Skal straks av gårde på trening, men skal få rocket litt før jeg drar. Gjør som deg, og setter meg et annet mål for måneden. :)

Fryda sa for siden:

Fullfartrocket :heia: har måket så mye snø i dag at jeg gadd ikke rocke mer enn 10 minutter - jeg må ha flyttet minst ørti tonn :D

Enig med deg Ina64, det er tråden her inne som motiverer at jeg ikke faller helt av rockelasset og som gjør at jeg klarer å holde oversikt over når jeg har rocket. Dere er gode å ha!

Fryda sa for siden:

Onsdagsrocken er rocket :heia: i dag gikk 20 minutt som en lek, snodige greier hvordan tiden av og til bare flyr når man rocker!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.