< Tilbake til oversikten

Rocketråden!

nightly sa for siden:

Har bare ett barn, men magan henger godt ja.. :mad:

Ja ejg kommer til å fortsette til jeg evt blir gravid:)
I dag ble det 25 minutter rocking og en mil på sykkel så det sier jeg meg fornøyd med!
Jeg sykler, går i fjellet og rocker hver dag (fjellet er avhengig av om jeg har tid da)

Så det tar 7-8 uker før jeg kommer til å merke forskjell altså? Og da har du rocker 15-20 min hver dag?

Fryda sa for siden:

Gå i fjellet er supert, da får du rørt på hele kroppen og variert underlag. Måtte scrolle meg tilbake i tråden, i morgen går jeg inn i min 8. uke med rocking! jeg har rocket hver dag, men i varierte doser. Noen ganger bare 10 minutter, andre mer. Kan jo hende du merker resultater før, men hos meg gikk det nok minst 5 uker før jeg kunne si at jeg merket særlig forskjell.

Zincite sa for siden:

Jeg har kjøpt rockering nå (dvs 1 uke siden snart). foreløpig bare øver jeg litt hver dag for å slippe å få blåmerker. Kjenner den tar godt. Moro. Håper den hjelper meg å lage mer midje, men tror uansett den gjør godt for kjernemusklatur og holdning :)
[font=Comic Sans MS][/font]
Kaster meg på i denne tråden, fordi jeg tror det blir litt mer forpliktende da.

Fryda sa for siden:

Velkommen Zincite, moro at det er flere som blir med på rockingen :blomster: Jeg har holdt trofast ut med å skrive her når jeg har rocket, fordi det er lettere å ha oversikt over hvor lenge jeg har holdt på og det forplikter.

I dag har jeg rocket i to runder, tilsammen 25 minutter :heia:

Zincite sa for siden:

Takk for velkomsthilsen :)
Jeg har ikke fått blåmerker, men kjenner at jeg er litt øm. Så satser på at jeg rocket passe lenge i går. Så ikke på klokke da :o men skal prøve å sjekke klokka i dag. Det er greit å ha en oversikt kanskje.
Var redd jeg ikke skulle få det til da jeg satte ringen sammen, men det går stort sett greit. Så at det var vanskeligere "vrangveien" da jeg ble sliten, men øvelse gjør mester.
Så flink du har vært Fryda :heia: synes det er veldig greit å kunne gjøre det i omganger, og at det kan gjøres hjemme.

Lava sa for siden:

:heia: dere er kjempeflinke!
Fint at du også er med, Zin! :D
Min ring blir brukt litt sporadisk, alt etter hva ryggen tåler, men det blir hvertfall litt..

Fryda sa for siden:

Ferdig med søndagens rocking :heia: Så på noe på tv'n mens jeg rocket og vips var 25 minutter gått!

I begynnelsen tok jeg ikke tiden, bare rocket til jeg syns det var nok. Ble også øm, men brukte en litt tykk genser som dempet det verste. Du skal se at om ikke så lenge er du ekspert på å rocke alle veier Zincite :p

Karissima sa for siden:

Det rockes mye for tiden ser jeg :) Fint at du har fått selskap Fryda. Er litt morsomme når det er flere som rapporterer. Jeg sitter her tilbakelent og heier på dere :heia:

Waterlilies sa for siden:

Hei - jeg er eier av en slik rockering og har brukt den mye - jeg er med!

Fryda sa for siden:

Du er en trofast heiadame Karissima :klem: håper det går rette veien med kneet, jeg gleder meg til du kan rocke sammens med oss!

Fryda sa for siden:

Mandagsrocken ble både lenge og vel, juhu :heia: Blir inspirert av at jeg merker det på midjen/magen, nå er det omtrent blitt vane å rocke hver dag. Har til og med planer om å ta ringen med på ferie, kan jo ikke la de gode resultatene forfalle :D

Velkommen Waterlilies, gøy med flere her inne :blomster:

Fryda sa for siden:

Først 1 time fjelljogging, knalltøffe oppoverbakker, så styrketrening og avrundet dagen med rocking :heia: Nå skal jeg ikke røre meg fra sofaen på minst et kvarter!

Ina64 sa for siden:

:heia: Utrolig bra!

Jeg fikk ikke rocket i helgen, var i Stavern og deltok på Jentene på kyststien. I går var det Vamp konsert. :D
Fikk dog rocket ca 20 minutter søndag, og i dag har jeg trent 26 minutter med intervalltrening på ellipsemaskinen, og ca 30 minutter med Biggest Looser (jammen ble jeg svett gitt! :D) og som avslutning 22 minutter med rockeringen. Nå venter dusjen. :)

Fryda sa for siden:

Vi er jammen noen flinke gamle damer for tiden Ina64 :D hørtes morsomt ut med den helgen din, måtte google for å se hva det var. Skjønner godt at konsert med Vamp kommer før rocking :p

I dag har jeg vært på 1 times fjelljogg igjen, på øverste toppen snødde det faktisk - ut på tur aldri sur! Så var det hjem og en halvtime med rockeringen, og da hadde jeg liksom fått nok trening i dag synes jeg. Men, har sittet og sett på Brazil butt lift dvd'n, må jo ha en slagplan for å få sprettrumpe også :D

Ina64 sa for siden:

Fjelljogging høres veldig Ok ut. Så for som hytta vår er ferdig, kan jeg kanskje forsøke meg det jeg, jeg og. :)

I dag ble det ca 40 minutter med rask stavgang (gjennomsnitts puls på 128 (som jeg ikke er helt sikker på om er bra eller ei..)), og 27 minutter med rockeringen. :heia:

Jeg har kuttet ned på alt som heter sukker og raske karbohydrater, men i dag skeiet jeg ut med et stykke Pavlova. :happybday :D

Fryda sa for siden:

Gratulerer med dagen Ina64 :happybday :blomster:

Man har jo bursdag bare 1 gang i året og da er det lov å skeie ut! (av og til skulle man tro jeg har bursdag hver uke :D)

Ina64 sa for siden:

Jeg klarer ikke legge inn den tickeren med direkte link til Exercise Fitness ticker. Er det noen som kan hjelpe meg her? :o

Fryda sa for siden:

Jiiiha, torsdagsrock og styrketrening unnagjort :heia: Vurderte fjelljogging i dag også, men tror at en gammel dames knær ikke har godt av å jogge tre dager på rad - i alle fall ikke etter en vinter i sofadvale :D

Legger du ikke bare inn den exerciseticker'n på samme måte som vektticker'n Ina64?

Ina64 sa for siden:

Jeg fikk ordnet det. Det lå jo en tråd her på forumet med hvordan. :D

I dag ble det 30 minutter med rockeringen og 30 minutter med stavgang. Vekten i dag viste en nedgang på nesten 1 kilo siden forrige veiing, og det er jeg godt fornøyd med. Har stått litt stille i de siste ukene.:)

Waterlilies sa for siden:

Jeg kjøpte min fra USA, der finnes det mange varianter, pluss at de er billigere enn her i Norge. Dessverre har jeg ikke navnet på nettsiden akkurat nå, men om du er interessert kan jeg sikkert skaffe den.

Karissima sa for siden:

Har kjøpt rockering for lengst jeg :) Har bare ikke kunnet rocke en periode nå p.g.a kneskade men er nok snart tilbake. Takk likevel :)

kiril sa for siden:

herremin så flinke dere er og rocke, klarer ikke en før den detter ned hehe

Ina64 sa for siden:

40 minutter med jogge/gå tur i skogen, 30 minutter med styrketrening på Atletix og 30 minutter med rockeringen. :heia::heia::heia:

Karissima sa for siden:

Øvelse gjør mester vet du :) Du får det nok til du også bare du fortsetter å prøve :heia:

Fryda sa for siden:

Har rocket som en helt :heia: i tillegg har jeg syklet 15 km og trent styrke! Hvordan rockering har du kiril? om ringen er for lett er det mye vanskeligere å rocke med den :)

Er det lenge til du kan slenge deg med i rockingen igjen Karissima?

Karissima sa for siden:

Om 2 - 3 uker bør jeg vel være klar :) Skal begynne med litt sykling over helgen så får jeg se hvordan kneet takler det. Er litt redd for å begynne for tidlig med trening. Kan ikke gå ordentlig i trapper ennå så bør vel fremdeles være litt forsiktig. :ja:

Ina64 sa for siden:

I dag har jeg gått tur med hunden (40 min), jogget i ca 1.5 time og rocket i 22 minutter. :heia:

Karissima sa for siden:

Herlighet så sprek du er. :heia:

Lava sa for siden:

Jeg går tur hver dag, minst èn time, da er det mest gå, og litt lett jogg..

Men, nå har jeg brukt ringen i snart to uker hver dag, men det gjør så sabla vondt!
Det var ikke vondt forrige gang jeg brukte den fast, hvertfall ikke etter oppstarten,
men nå gjør det ondt uansett..
Har ikke så mye "flesk" i midjen, mest på magen, kanskje det er derfor?

Føler ringen ligger høyt, den tar mest der jeg er smalest..:p

Karissima sa for siden:

Nå er det ikke lenge til jeg er i full sving igjen
[size=4][/size]
[size=4][/size]

Ina64 sa for siden:

26 minutter idag. :)

Fryda sa for siden:

Så bra at du snart er med i rockingen igjen Karissima, det var gode nyheter :klem: Og stilig rockedame du har fått deg!

I dag har jeg slitt oppoverbakker 1 times tid og rocket :heia: Tror jeg skal bytte ut noen av joggeturene med stavgang, mer skånsomt for knærne og effekten skal være noenlunde lik.

Supert at det er så mange flinke rockedamer her nå!

Fryda sa for siden:

I dag har det vært så travelt at alt det ble tid til var rockingen og styrketrening - og rockingen ble gjort mens jeg ventet på at maten skulle bli ferdig :heia:

Karissima sa for siden:

Nå er jeg igang :heia:Klarte ikke vente lenger men tar det forsiktig i begynnelsen. Tok bare 5 min i dag så øker jeg på etterhvert når jeg ser at det ikke blir noen problemer.

Fryda sa for siden:

Fjelljogging og rockerunde er unnagjort :heia: Får jeg ånden over meg kan det hende jeg tar en runde stompetrim før jeg finner sengen, men akkurat nå var det inderlig godt å ha enden parkert i sofaen :D

Fryda sa for siden:

:klem: så bra å ha deg med igjen Karissima! Krysser fingre og tær for at det går rette veien og at du snart er i full vigør igjen :heia:

Karissima sa for siden:

Det blir nok en stund til jeg er oppe i 20 min men skal rocke litt hver dag :ja:

Fryda sa for siden:

Rockingen er unnagjort :heia: Har også trent styrke og syklet i 1.5 time, i sterk motvind og regn, så det burde gi dobbelt uttelling :D Nå er jeg jammen i trimsiget, juhu!

Hevingen sa for siden:

Jeg hiver meg inn her.

Vi har sånn treningsrockering på jobben og jeg og ei anna har begynt å ta rockepauser. Vi har holdt på i en uke, eller så. Jeg prøvde meg i høst også, men da fikk jeg ikke det til. Men når jeg prøvde igjen nå så satt det, i alle fall den ene veien. Jeg har vært heldig og ikke fått blåmerker, men jeg er øm i mage og på ribbein.

I dag tenkte jeg at jeg skulle ta tiden, men fikk ikke gjort det. Får gjøre det i morgen.

Fryda sa for siden:

Hei og velkommen Hevingen :blomster: I begynnelsen tok jeg ikke tiden, det er først nå i det siste at jeg følger med på hvor lenge jeg har rocket. Øvelse gjør mester, så du skal se at når du har rocket litt går det som en lek begge veier :)

Ina64 sa for siden:

Lett jogg i 35 minutter og så 20 minutter med rockeringen. :)

Hevingen sa for siden:

7-8 minutter rocking. Fikk det litt bedre til "feil" vei i dag.

Klarer dere å holde rockeringen oppe hele tiden. Jeg sliter med at den detter ned etter en liten stund. Og den slår så hardt på lårene at det er verre enn i midjen.

Zincite sa for siden:

Datt ut litt av forskjellige grunner, men nå er jeg i gang. Ikke i nærheten av 20 min, men jeg fikk i alle fall til 6 min i går og 6 i dag.
Begynner å bli litt flinkere "vrangveien", og jeg er veldig fornøyd med at jeg får det til. Var litt redd da jeg kjøpte at det var vanskelig, men det gikk på første forsøk :D
Så nå må jeg bare trene opp så jeg klarer lenger, men blir ikke så mør som jeg ble de første gangene.

Jeg er imponert over innsatsen til andre her :heia:

Karissima sa for siden:

Måtte droppe rockingen i går fordi jeg hadde gått så mye og var sliten i beinet. Har tatt 5 min i dag og håper at jeg kan øke litt til neste uke :)

Ina64 sa for siden:

Jeg rocker i ett. Dvs. jeg snur den slik at jeg rocker begge veier, men jeg kan nok rocke "uendelig" tror jeg.:D

I dag ble det 26 minutter.;)

Fryda sa for siden:

Har rocket 35 minutter :heia: i tillegg tok jeg en runde med intensiv rumpe/cardiotrening, jeg svettet mye mer etter den økten enn jeg gjorde etter sykkelturen i går! Blir spennende å se om det blir sprettrumpe av dette (de reklamerte for det på dvd'n) :D

Fryda sa for siden:

Du får det nok til etter hvert Hevingen, blir lettere å holde den på plass når du finner din rytme å rocke i. Jeg er så smal rundt midjen i forhold til stumpen at ringen sitter som limt der, verre når jeg skal rocke rundt stumpen :p

Velkommen tilbake zincite, det er aldri for sent å begynne på'an igjen - flink jente :D

Alt er bedre enn ingenting Karissima, du kan jo snike inn noen minutter her og der når du føler for det. Gåingen er jo super trening så håper det får foten din til å bli fort sterk igjen :)

Ina64 sa for siden:

Jeg og vil ha sprettrumpe! :D

men akkurat nå er jeg litt sur på meg selv. Jeg målte meg i dagmorges, og har gått ned flere cm siden siste måling. derfor feiret jeg med en is og nå flere sjokoladebiter.:mad: Og jeg som så og si ikke har spist noe søtt siden påske. :mad:

Karissima sa for siden:

Har tatt min lille rockerunde i dag men jeg kjenner dessverre at det er litt for tidlig å starte opp igjen :( Legger det på hylla en stund til og kommer sterkt tilbake etterhvert :heia:

Fryda sa for siden:

Rocket i 20 minutter, 1 times rask stavgang og styrketrening i dag :heia: Nå skal jeg kose meg og se film resten av kvelden!

Fryda sa for siden:

Så synd at det ikke gikk bra Karissima, men det er nok like greit at du venter til du kjenner at formen er klar til rocking igjen :klem:

Ina64 sa for siden:

31 minutter i går og 26 minutter i dag. I tillegg hadde jeg 1,5 times lett joggetur.:)

Fryda sa for siden:

25 minutt på rocker'n, 40 minutt rumpetrim (med strikk og vekter, pust pes) og 30 day shred :heia: Får jeg ikke kondis og sprettrumpe nå så får jeg det aldri :D

Hevingen sa for siden:

Det ble bare 3-4 minutter i dag. Mister liksom farten da. Men det gjør ikke så vondt lenger, så det er jo bra.

Fryda sa for siden:

Rocking, 30 day shred og 1 time Sculpt (cardio/vekttrening) unnagjort :heia: 4 grader og høljeregn gjør det lite tiltrekkende å bevege seg ute, dermed trener jeg alternative ting innendørs. Forunderer meg ikke det grann om det snør her snart!!

Glemte jo å si at jeg synes du har vært superflink Ina64, noen sjokoladebiter ødelegger neppe alle cm'ene dine - i såfall burde jeg vært dobbel størrelse i dag med tanke på den halve kiloen med smågodter jeg kjørte i meg på fredag :D

Fryda sa for siden:

Om du tar noen 3 - 4 minutters økter i løpet av dagen blir det jo mange minutter tilsammen :) Jeg trodde aldri at jeg skulle komme meg over 6 minutt med rocking, men så plutselig bare satt bevegelsen der og jeg ble i tillegg sterkere og orket mer - så stå på!

Ina64 sa for siden:

Det gikk greit med sjokoladebitene. Men det er merkelig hvor "feit" jeg følte meg bare ved å spise dem.

I dag har jeg vært på padlekurs, og har padlet rundt i ca 3 timer. I tillegg fikk jeg rocket i 20 minutter.

Vekten går nedover, cm krymper og i morgen er det siste arbeidsdag før ferien. :heia:

Fryda sa for siden:

Her står vekten bom stille på 58, rikker seg verken opp eller ned. Cm'ene er de samme, men jeg merker jo at kroppen er blitt fastere i fisken og snodig nok har jeg gått ned 1 størrelse i bukser.

Hvor skal du dra på ferie? jeg kan gå på ferie når jeg vil, men skal jobbe noen uker til tenkte jeg :)

Ina64 sa for siden:

Hvis du har en vekt på 58, hvor høy er du da?

Jeg skal ha lang ferie nå (avspasering + ferie), men foreløbig er det ikke lagt noen planer. Jeg bare gleder meg til det er fri. :D

Fryda sa for siden:

Jeg er hele 165 cm, altså ikke all verden høy :p

Har ulovlig mye avspasering til gode, over 4 uker, + overført ferie fra i fjor... tilsammen utgjør det ca 12 uker. Så jeg burde absolutt gått på ferie nå. Det bruker å ende opp med 1 mndes juleferie for å få tatt ut ferie og fri som ikke kan videreføres :)

Fryda sa for siden:

Åii, nå var det godt å finne sofaen! 1 times fjelljogging, i 3 grader og øspøsregn/sludd, 20 minutters rocking og 40 minutter med brazil butt-fyrn :heia: Syns faktisk så langt er treningen med han bedre enn den med Jillian, i dag har jeg til og med gangsperre i sidemusklene i magen! og det beste av alt - 40 minutter går som en lek :D (den er delt opp i tre økter slik at man kan ta bare en eller to av de om man vil)

Fryda sa for siden:

Dagens rockedose er ferdig :heia: Tok en runde med 30 day shred i tillegg, mest fordi jeg ikke kjente lysten til å traske ute i øspøsreg i dag åsså - litt lat i dag!

Karissima sa for siden:

Du er vel alt annet enn lat slik du trener med både det ene og andre :heia: Tror jeg skal satse på å starte opp på mandag ellers kommer jeg vel aldri i gang igjen :eek:

Fryda sa for siden:

Håper du kommer i gang på mandag Karissima, om så bare noen minutter i slegen - da er det min tur til å være heiadame :klem:

Det har vært så travelt i dag at alt jeg har hatt tid til er å rocke! Først hjalp jeg til med et flyttelass, så dukket jammen solen meg opp og da var det bare å finne frem plenklipperen når jeg kom hjem. Tenk vi er snart i juli og det er første gang jeg klipper plenen i år :eek: Holdt på i 1,5 time og er enda ikke ferdig, så litt trim ble det. Håper inderlig det ikke regner i morgen så jeg får gjort meg ferdig, i verste fall tar jeg svspasering for å få det gjort :D

Ina64 sa for siden:

Jeg har fått "trent" mye i dag. Først 3 timer med padling (kajakk), så 1,5 time i skogen og så til slutt 31 minutter med rockeringen. :)

Lava sa for siden:

Bare innom og heier på dere flinke! :heia:

Og fortelle at min rockering har gått i streik, ikke mulig å få den til å samarbeide...:lol:

Ina64 sa for siden:

Bare å ikke gi opp!

I dag har jeg fått en drøy time i skogen, og så 20 minutter med ringen. Stod ute i hagen og rocka, slik at jeg fikk solt meg litt og. :D

Fryda sa for siden:

Flott med heidamer Lava, og når ringen din og du er klar igjen skal vi heie på dere :heia:

Jeg har både jogget på fjellet (fy f... var så mye tåke at jeg mistet stien en liten stund) og rocket, men vært så opptatt at jeg ikke har fått skrevet det her.

Håper du er klar til rocking i morgen Karissima :)

Hevingen sa for siden:

Da har det blitt litt rockeringtrening på meg også i dag. Det går stadig lettere, begge veier. Gjør ikke vondt lenger heller, så det er nesten så jeg tror at da kan det ikke virke lenger :)

Ina64 sa for siden:

Det virker nok, uansett. Mener Kari Jaquesson snakker om den indre stabilitet og styrke ang. rockeringen og dens effekt?

Har fått rocket i 24 minutter i dag og vært på en skogstur med sønnen min (på 8 år) Skal ut igjen for å ta samme løype, men da som treningstur. :D

Fryda sa for siden:

Så flott at det går bedre og det ikke gjør vondt mer Hevingen! :heia: Manuellterapeuten jeg går til sa at rocking var super trening for mage og rygg, og jeg merker jo at jeg er blitt mye sterkere. Så bare stå på og rock videre!

Jeg ble så opptatt av et program på tv at plutselig hadde jeg rocket en halv time :heia: og siden det atter en gang er nordnorsk sommer, dvs noen få grader over nullpunktet, tok jeg en runde 30 day shred og stryketrening i stedet for utetrening med polvotter :D

Belin sa for siden:

Nå har jeg også skaffet meg denne ringen, etter anbefaling så mange.
Men D**** det gjør jo vondt jo!!
Jeg klarte ikke 2 minutter den første gangen en gang.
Og er fortsatt øm.
Hvor lenge er det sånn tro??

Ina64 sa for siden:

Gratulerer med rockering. :)

De første gangene er det rimelig vondt, men det går og fort over. Ikke ta mer enn noen få minutter om gangen ( i begynnelsen) og så øker du etter hvert som du kjenner at det ikke er så vondt lengre.

Jeg står gjerne i 30 minutter nå, og kjenner ikke noe. Nå har jeg rocket nesten hver dag de siste 7-8 ukene, så det hjelper jo mye.:D

Hevingen sa for siden:

Lykke til Belin! Som det er sagt andre steder i denne tråden så kan man ha på litt tykkere genser eller jakke når man starter hvis det gjør for vondt. Jeg tenker mer "No pain, no gain". Men klart med veldig mye "pain" er det ikke morsomt. Jeg har vært heldig så jeg har ikke hatt såå vondt. Godt polstret fra naturens side ;)

Fryda sa for siden:

Da var dagens rockerunde unnagjort :heia: Med tettpakket program, bursdagsselskap og godvær ble det ikke tid til annen trening i dag, men pytt pytt - blir nok snart regn igjen og tid nok til trening :D

Velkommen i rockingen Belin! Synes å minnes at det var ømt i et par uker før jeg var tvers igjennom "herdet". Kanskje litt greit at kroppen sier fra slik at man ikke overdriver i begynnelsen :) (tror faktisk på min rockering stod det maks bruk 20 minutt pr dag...)

Ina64 sa for siden:

Tror du at det stod det? Max 20 minutter? Det har ikke jeg fått med meg.

Men idag ble det "bare" 15 minutter og så en time med rask gange.:)

Fryda sa for siden:

Det stod på en av sidene fra usa, copy and paste: "You should only hoop 20 minutes at a time twice a day maximum." Akkurat samme ringen som jeg har, bare at der heter den Acu hoop eller noe i den duren. Jeg rocker så lenge jeg orker, tolker at den "kun 20 min pr runde" er myntet på utrente amerikanere :D Dessuten finnes det jo egne treningstimer for rocking, og de er sikkert på mer enn 20 minutt tipper jeg.

Labomba sa for siden:

Åh du koloenorme banan!!! Det gjorde skikkelig nass etter kort tid. :eek:
Tror jeg får ta det litt pø om pø, men det var moro. 5 minutter var nok for meg nå, men øker på etterhvert. Blir nok flink jeg også om jeg bare trener;)

Karissima sa for siden:

Jeg rocket i går Fryda men det ser ut til at det fremdeles er for tidlig for i dag har jeg hatt litt vondt når jeg går :( Nå skal jeg på ferie i 2 uker og da må jeg vel være klar for både rocking og annen trim når jeg er tilbake igjen :ja:

Håper dere andre er like ivrig når jeg starter opp igjen :)

Ferskenbeinet sa for siden:

Dere rockeguruer, et lite spørsmål:
Er det lettere å rocke med en ring med litt tyngde (1,5kg eller mer) i forhold til sånne gammeldagse plastsaker? Jeg har prøvd de gamle og får det bare ikke til lenger. Var flink på sånn når jeg var lita men nå går det bare ikke! Gidder ikke kjøpe en tung en om jeg kan være ganske sikker på at det ikke heller går liksom! Så på noen i butikken her en dag, datteren min på 6 år forelska seg helt i en 3 kg's ring, men aldri søren om mor skulle prøve den der nei! Ehh

Ina64 sa for siden:

Jeg har aldri klart å rocke med en slik lett ring. Men med min ring, som veier 1,7 kilo, har det aldri vært noe problem. Den "satt" fra første rock. :D

åhh så bra! Da skal jeg jammen vurdere det! Noen spørsmål her, står helt sikkert i denne 16 siders tråden et sted men :o

Hvor er best plass å kjøpe rocker?
Føler dere at det er effektivt, på hva?
Hvorfor blir en BLÅ?
Hva er forskjellen på utbyttet en får av en 3kgs og en 1,7kgs?

Jeg er helt grønn når det gjelder rockeringer så bær over med meg! :rodme:

Ina64 sa for siden:

Her kan du kjøpe slike rockeringer. Der står det og informasjon om valg av str. :)

www.treningspartner.no/ukenstilbud.aspx

www.rockeringer.no/Rockeringer.html

Fryda sa for siden:

Kan hende du får den billig i utlandet, men da kommer frakt og moms i tillegg. Min er kjøpt på [url]www.rockeringer.no[/url], der ligger det også en del info. Ser de har samme ring hos feks G-sport, Intersport, bare at den har annen farge enn min.

Jeg har ikke så mye rundt midjen som skal bort, men merker at jeg er blitt utrolig mye sterkere og strammere i magemusklene. Manuellterapeuten min sa det er knallgod trening for mage/rygg.

Det er jo små slag mot kroppen, siden den er buet på innsiden. Det er ikke alle som blir blå, jeg ble det ikke andre gangen jeg begynte å rocke, men første gangen ble jeg det.

Om du ikke er veldig sterk i rygg/magemuskler vet jeg ikke om det er så lurt å begynne med en på 3 kg. Tror at jeg hadde kommet til og slitt med en tyngre en enn den jeg har. Kroppsvekt har sikkert også noe å si på hvor tung ring man bør/klarer å ha.

Vi har alle vært nybegynnere på rocking så det er bare å spørre om alt du lurer på :)

Fryda sa for siden:

Skal du dra langt på ferie? Tror jeg drar om en uke, jeg kan ta ferie når jeg vil siden jeg har så mye fri til gode :p
Jeg er garantert her og rocker når du kommer tilbake, skal ringen med på ferie. Er livredd for å falle ut av den gode rocketralten jeg er kommet inn i, så derfor pakkes den i kofferten og blir med :D

Belin sa for siden:

Takk for det jenter! :)
Da er det bare å fortsette til jeg er herdet. Klarte såvidt 2 minutter i dag også. AU! Men jeg skal jaggu ta på meg en tykkere genser neste gang.

Dette MÅ jo funke, så vondt som det gjør.

Karissima sa for siden:

Jeg reiser til Portugal og blir der i 2 uker. Har jo rockering liggende der men den får ha ferie den også :) Ser ut som at den eneste treningen jeg kan drive med foreløpig er å gå på tur på flat mark :eek:

Fryda sa for siden:

Da var dagens lille halvtime med rockeringen unnagjort, samt styrketrening og mil etter mil med plenklipperen :D

God tur Karissima, regner med du får det knallflott der nede :klem: Håper du stikker innom av og til mens du er der nede, slik at vi får høre hvordan det går med deg! (og været)

Ina64 sa for siden:

To timer med padling og 15 minutter med rockeringen. :)

Takk for svar! magen/ryggen er nok den delen av meg som jeg føler meg sterkest i i utgangspunktet, så gjerne det da vil gå med en 3kgs ring? Dattera mi på akkurat fyllte 6 år rocka jo med den som bare juling! :eek: om ikke mor får til så får hun overta den! ;)

Zincite sa for siden:

For meg blir det litt til og fra om dagen, men i dag har jeg vært flink. Blåmerkene er nesten borte, og det ble 14 minutter i dag - som foreløpig er det lengste jeg har holdt på. Vrangveien mistet jeg den 2 ganger :mad: men skylder litt på at shortsen er såpass vid at jeg nesten mister den - og brukte litt oppmerksomhet på den.

Ja, ja - sommer, sol og snart stram rundt midjen :p håper og tror jeg :cool:
Så da er dagens trim og dagens skryt unnagjort :p

Fryda sa for siden:

Om du er sterk i rygg/mage hadde jeg nok gått for en som er 3 kg om jeg var deg, blir sikkert mer motstand i den. Og du trenger kanskje ikke rocke så lenge i gangen for å oppnå effekt når ringen er tung. Du kan jo spørre på butikken om det er mulig å deponere på den, slik at du får prøvd den hjemme :)

Fryda sa for siden:

Flink dame! Denne siden er jo til for at vi skal skryte av oss selv og hverandre :D
Jeg er så innrocket at det går på autopilot med ringen nå, men en dag fikk jeg det bare ikke til vrangveien som du sier. Begynte nesten å lure på om motorikken min hadde gått til streik, for ringen bare datt ned etter et par runder. Så byttet jeg treningsbukse, og vips satt rockingen som den skulle igjen. Var rett og slett stoffet i buksen som ikke "matchet" med materialet i ringen, men snodig nok bare den ene veien!

Fryda sa for siden:

Glemte jo rent å rapportere at dagens rockerunde er gjort (og styrketrening) :heia:

Zincite sa for siden:

Merker at klærne betyr en del, men det er ikke bare det på meg ennå i alle fall :o

I dag her jeg gravd i bed og plantet litt av hvert, og rocket over 10 minutter nå. Så nå blir det snart velfortjent middag :)

Catwoman sa for siden:

Kjøpt meg jeg også! Men vi er seriøst uvenner... Får ikke til mer enn kanskje 4 runder før den faller ned.
Gode tips:confused: Eller bare øve,øve,øve:visemuskl

Ina64 sa for siden:

Tror nok du bare må øve, øve og øve. :D Men hvis du følger tipsene på denne siden, kan det jo være det hjelper litt.

Fant denne og. :)

www.youtube.com/watch?v=O4DN3KAV1Xg

Fryda sa for siden:

Har rocket som en helt selv om jeg ikke har skrevet her :heia:

Flink du har vært Zincite, 10 minutter er jo supert!

Er nok bare øvelse som skal til Catwoman, og du får det nok til før du aner ordet av det - plutselig sitter bare rockingen der. Så cluet er å ikke gi opp :)

Karissima sa for siden:

[quote=Fryda;899044]Har rocket som en helt selv om jeg ikke har skrevet her :heia:
quote]
Trodde nesten du var reist bort jeg men her er du jo :)

Fryda sa for siden:

Jeg var bare litt nettlat i helgen Karissima :) Håper alt står bra til og at du nikoser deg i Portugal!

I dag ble det rocking og tre timers fjelltur, hvor store deler av turen var bratt - til tider føltes det ut som 90 graders vinkel :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.