Da er jeg atter en gang berocket! Syns det er mye lettere å ta frem rockeringen nå som den står i stuen hele tiden. Kjapt å svinge noen runder når det er noen minutter til overs, feks venter de siste minuttene på at vaskemaskinen skal bli ferdig. Øyner snart håp om å rocke utendørs, hurra! :p
Du er jammen storveis flink med den rockingen Tangoto :heia:
Hvordan går det med deg Karissima? Syns det er toppers at du titter innom og holder øye med oss her i tråden :klem:
Da har jeg rocket søndagsrunden, jiha! I tillegg er jeg nå ferdig med første uken på stram-opp-armene, gleder meg til jeg skal begynne å se resultater. Kanskje like greit at det enda snør her oppe :D
Flinke, snille Karissima som holder meg med selskap her :heia:
I dag har jeg rocket to runder - hurra for meg :heia:
Var det noen som så innslaget med trimme-Kari på frokost-tv? Fikk ikke sett det i morges, men så det på nett-tv og ble så inspirert over alle lovordene at jeg tok meg en ekstrarunde nå i kveld :D
Du er jo superflink Fryda :heia: Jeg kommer ikke til å klare å holde følge med dere når jeg begynner igjen . Det blir som å starte helt på nytt igjen men med tyngre ring. Blir nok endel blåmerker kan jeg tenke meg :eek:
Jeg har rocket to ganger i dag også! Kjenner det litt i ribbeina, men det er sikkert borte i morgen :)
Er det noen som har målt seg etter de begynte å rocke? Jeg tror ikke midjen min på det smaleste blir noe tynnere, men håper og tror bilringen under navelen blir fastere/mindre :D
Dakar Karissima, du skal se at du tar oss igjen med rekordfart når du setter inn støtet igjen. Jeg fikk faktisk ikke blåmerker da jeg begynte å rocke igjen etter et lengre opphold. Håper det går bra med deg! :blomster:
Ja, tro det eller ei Karissima, men i morges sa de på radioen at det var 51 cm snø her i Tromsø! :hjelp:Heldigvis har metereologen lovd oss en uke med regn så det er håp i hengende snøre at vi slipper ski i 17. maitoget - men tviler for at det kommer til å bli hulahulaføre til den tid :D
Jeg har rocket og er fornøyd med at jeg snart har klart 2 uker i sammenheng!
Jeg har ikke snø! Ikke hatt på lenge :heia:
(gråter litt for dere som fremdeles har skiten)
jeg har rocket, både igår og idag, teller ikke minutter, det gjør så sinnsykt vondt!
Har ikke rocket på en god stund, så jeg er vel litt "hudløs" :lol:
Men det kommer seg :ja:
For min del syns jeg det er flott å rapportere her når jeg har rocket, da kan jeg følge med meg selv at jeg faktisk har vært flink :heia: Og så tenker jeg at om noen er innom og ser at det er rockeliv her så kanskje det inspirerer til å slenge seg med - det er aldri for sent!
Jeg brukte en litt tykk genser når jeg rocket da det var på det vondeste, det dempet den verste vondten :p
Går det bra med deg Karissima? venter og venter på at du snart skal være fit for fight igjen :blomster:
Joda Fryda det går stadig bedre men det blir nok lenge til jeg kan slenge rockeringen rundt livet igjen :lol:
Skal ikke på kontroll før 31 mai og frem til da skal jeg fremdeles bruke krykker og ikke legge tyngde på beinet. Får søren meg ikke lov å kjøre bil engang .
Så blir det fysioterapi en stund og da tar det sikkert ikke lang tid før jeg er fit for fight :)
I mellomtiden får jeg glede meg over hvor flink dere andre er :heia:
Så flink du er som klarer 20 min hver kveld! :heia: Tror det stod på min ring at man ikke burde holde på mer enn 20 min i strekk, men regner med det var myntet på utrente og feite amerikanere for at produsenten av ringen ikke skal få forsikringssak på nakken :D
Jeg hadde også blåmerker de luxe første gangen jeg rocket Gus, men slapp unna det neste gang. Så du trimme-Kari på frokost-tv? hun var med på rockeringtime på et treningssenter og jeg innbiller ganske bestemt at de holdt på 1 time i slengen... de brukte samme type ring som den jeg har, den store fargerike :)
Ja for tenk, nå regner det her - farvel snø, hallo vår :D
Har rocket og sett på øspøsregn med et stort smil. Regner med at siden jeg har gjort unna rockingen tidlig i dag blir det en liten ettermiddag/kveldsrunde også. Bonusrunde til ære for våren :p
Det skal ikke mer til enn noen solglimt og usle 4 grader pluss før en nording plutselig ser sommeren i sikte :D Ble så inspirert av solgløtt og fuglesang at jeg har plantet 10 georginer i dag, de skal bo innomhus til langt ut i juni!
I tillegg har jeg rocket både hit og dit og litt andre veier også :p
Takk for det Karissima :klem: Verandaen min er i det minste bar nå, så hadde jeg bare motet meg opp med ullgenser, polvotter og skinnlue hadde jeg sikkert kunnet rocke utendørs :D
Har rocket og sett på solen som leker seg i fjelltoppene, føler meg en smule døgnvill. Det ser ut som morgengry, men er snart natt. Jeg vil ha sommer, men ikke lyse netter! :wacko:
Det snødde bra her også i dag. Det la seg et godt lagt på plenen her men det er gudskjelov borte igjen nå :) Tror nok alle lengter etter sommeren nå ja
Så var onsdagsrockingen gjort! Jeg rocket så lenge at stompflesket er numment :D Nå får jeg god dreis på rockingen både rundt stompen og midjen. Prøvde meg også med en av de tynne gamle ringene, men du verden for et pes :p Måtte jo ha turbofart for å klare og holde den oppe og sånt er jeg ikke ung nok til lengre!
Rart hvor fort man venner seg til de tunge ringene ja. Nå skjønner jeg egentlig ikke hvordan jeg klarte å rocke med den leketøys ringen jeg hadde. :lol:
Leketøysringen jeg har er av typen sjokkmetallikrosa, med småstein eller noe inni - så den rasler og bråker som et uvær når jeg rocker med den. Var eneste de hadde på leketøyssjappa da jeg kjøpte, og ring skulle jeg ha - okke som :D
Er det lenge til du får begynne å rocke (eller røre på deg på annet vis) igjen Karissima?
Håper ikke det . Skal på kontroll i slutten av mai så da får jeg nok informasjon om hva som skal skje fremover . Kanskje først begynne forsiktig å belaste beinet :)
Mandagsrocken ferdigrocket :heia: I dag kunne jeg faktisk stått ute og rocket, men får heller ta det igjen i morgen. Værgudene skal vise seg fra sin beste side resten av uken her nord, sier i alle fall yr.no :D
Syns "flesket" burde begynt å bli fastere nå, men kanskje det bare er meg som er utålmodig :rolleyes:
Tirsdagrocken er gjort - i full akkompegnement til gjesping! Fristet nesten til å sluntre unna i dag, men har bestemt meg for å være i herdig med rokingen frem til det er ferie. Kanskje jeg slipper å holde pusten hver gang det skal tas bilder da :D
I'm rocked! Nå skal jeg kose meg med et glass rødvin med god samvittighet :D
Jeg måtte måle midjen nå til ære for deg Karissima :p ca 61-62 cm, tror ikke den blir så mye smalere gitt, men jeg håper på å få strammet den litt opp og stompen skrumpet inn - det er der jeg har tyngden min :D
Jeg gleder meg til du er klar for rocking igjen, skal vente på deg!
Torsdagsrocken er ferdig :heia: Måtte nesten tenke meg om hvilken dag det er, har jo lørdagsfølelse!
Reklamen lovde at både midje, stomp, lår og legger skulle bli trimmet når man rocker, så derfor jeg gir jeg meg ikke :D Nå smelter det med rekordfart her, så i tillegg til rockingen er det snart fjellturtid - gleder meg!
Det har vært en utrolig dag her i nord, 24 grader, sol og sommer. Siden jeg ikke er noen ihuga 17. maifeirer har jeg feiret dagen i bikini på verandaen :D Må passe på å nyte alle slike dager, i morgen er det spådd nordnorsk sommer igjen - 12 grader og overskyet!
Håper alle har hatt en strålende dag :blomster: (får leke at blomsten er flagg)
I'm a rockstar :D det føles i alle fall sånn ut nå! Jeg har rocket dagens dose og begynner nesten å bli litt avansert. I dag rocket jeg på skrå og kjente at det tok helt andre steder i magen, moro å eksperimentere :p
Hei Ina64, så moro med flere fjes her i tråden :) Jeg har ikke all verdens mange cm rundt midjen i utgangspunktet sånn at jeg blir neppe særlig smalere. Merker at magemusklene er blitt strammere og at jeg ikke en gang blir svett når jeg rocker 20 - 30 minutt nå. Det tar jeg som et tegn på at utholdenheten har bedret seg. Her tenkes og tolkes alt positivt :p
Målte du deg på strategiske punkter før du begynte å rocke?
Jeg gjorde nok ikke det. Men har jo merket forskjell, så det er helt klart en forbedring.
Tror jeg skal måle meg skikkelig imorgen, og så se om jeg kan måle forskjellene og.
Leser at dere rocker på ulike måte, jeg har bare rocket begge veier jeg. Ikke på andre måte (virker jo fornuftig å variere litt).
Angrer på at jeg ikke målte meg før jeg begynte å rocke, ville vært kjekt og hatt som motivasjon - sett at det faktisk krymper noen cm her og der. Tror også det er lurt å variere på måten man rocker, øver meg stadig på å rocke lenge rundt stompen. Det er den som er stor på meg :D
Hmm, kanskje jeg også burde måle cm i morgen - bedre sent enn aldri liksom.
Nå har jeg rocket hver dag i måned, jiiiiha :heia: det har gått forbausende lett og ikke vært noe pes med å huske på det - tror virkelig det hjelper på å ha den stående lett tilgjengelig i stuen hele tiden. I tillegg har jeg trent pilates og vært ute 1 times tid i kveldssolen og raket plen - skal se sommerformen kommer sigende sånn smått om senn :p
O'boy, i dag har jeg skikkelig gangsperre i magemusklene, men har likevel rocket som en helt :D Med litt åh- og oiing i begynnelsen gikk det bedre etter hvert som jeg ble varm i trøyen. I tillegg fikk jeg målt vitale mål i morges så nå blir det spennende å se om det vises forskjell på cm etter hvert!
Jeg er virkelig imponert over deg Fryda :heia: Du er søren meg så flink at det halve kunne være nok :lol: Blir spennende å følge med nå når du har målt deg .
Håper du holder ut til jeg er tilbake igjen :suss:
Klart jeg venter på deg Karissima :klem: Har gått vitenskapelig til verks nå, lagd meg skjema i et Excelark der jeg fører opp cm for hver uke, samt hva jeg rører på meg hver dag. Det er oversiktelig og greit å se hvor det blir "hull" i trimmingen og pluss/minus i cm - kanskje det er drahjelp for bikinimotivasjonen min :D
Siden dagens runde med rocking er gjort så er belønningen ett glass vin for godt gjennomført uke :p
I dag har jeg trent både pilates og rocket :heia: Nå kjennes det jammen ut som jeg holder på å få magemuskler gitt! Regnet slik at jeg følte ikke for fjelltur som planlagt, dermed ble det alternativ trim :p
Kan være det står et annet sted i tråden, men hvor tung rockering har dere?
Jeg har den på 1,7 kilo, og selv om jeg rocker over 20 minutter daglig - får jeg ikke bukt med magefettet. Og ikke kjennes det ut som om jeg får magemuskler heller...:(
Så flink du er Ina64 :heia: Jeg har enda ikke fått unna dagens dont, men det kommer!
Hvor lenge har du rocket? Jeg har den ringen på 1,7 kg, og syns det er først nå den siste uken at jeg har merket forskjell. Nå skal det sies, atter en gang, at jeg har ikke mye rundt midjen i utgangspunktet, men syns det er blitt strammere og kjenner definitivt at magemusklene er trent.
Jeg har hatt ringen i 1-2 år, men det er først de siste ukene jeg har brukt den aktivt. Startet opp for 3 uker siden, og rocket første uke totalt 40 minutter, 2.uka 70 minutter og denne uka har det blitt 2 timer og 40 minutter.:spent: Er litt fornøyd med ukas innsats.
Har du målt deg før du begynte Ina64? Om man ikke ser det på kg kan det jo vises på målbandet :) jeg har målt hele meg nå, håper det gir motivasjon å se at ting skjer selv om jeg ikke syns det merkes så godt. Noen ganger er jeg utålmodig :p
Da var søndagens rocking ferdig :heia: I tillegg har jeg trent powerpilates og ble faktisk svett. Nå gjenstår det bare å finne motivasjon til å få stompen ut av huset og opp noen fjelltopper :D
Nå har jeg vært ute og raket i 1,5 time (ja jeg har plen på størrelse med en golfbane :D), trent powerpilates OG rocket :heia: Når jeg først er i siget er jeg jommen meg ivrig!
Det hadde vært kos, trenger noen som ville vært med på tur :klem: Hvordan går det med kneet? Det er i neste uke du skal på kontroll? Jeg krysser alt som krysses kan for at du snart overgår meg med trimmingen :p
Da var tirsdagens rocking passé :heia: I dag var jeg så trett at det var nesten vanskelig å få ringen til og svinge rundt. Av gammel vane er jeg sikkert mandagstrøtt selv på en tirsdag :D
Så bra at du holder ut og står på Ina64 :heia: Jeg har rocket og rocket, nå kjennes det virkelig at magen er blitt mye strammere - bikiniformen nærmer seg med små skritt :D
Ferdig med rock'n for i dag :heia: Har visst god tid på meg mht til bikiniparade, sukk. Var og tittet på bikinier i dag, og det var ganske nedslående. Etter runde gjennom x antall butikker satt jeg igjen med følgende inntrykk: utvalget bestod var stort sett sjokkfarget, type skrikende turkis, hawaimønstret eller psykedelisk mønster med gullkjeder og de aller fleste med halterneckknyting. Fant en i flott lillafarge, men de var kun laget for de med pupper og overkropp str stooor.
Jeg rocker ca 15 - 25 minutt Ina64. I begynnelsen tok jeg tiden, men nå rocker jeg så lenge jeg gidder og av og til tar jeg heller flere runder. Håper du har hatt en fin rockedag :heia:
Ny bikini skulle jeg og hatt. Men det får bli en annen gang ut fra hvordan du beskriver dagens bikinimote.:D
I dag har jeg rocket i ca 22 minutter. Merker godt at magemusklene er styrket, prøvde å rocke ekstra hurtig. Har og gått to turer. En gå/joggetur med hunden i dag morges, på ca 30-40 minutter. Og en rask tur med stavgang(kupert terreng) på ca 30 minutter nå i kveld. Prøver å legge inn mer og mer jogging, men merker jeg må ta det litt rolig (gamle damer og vonde hofter :D ). Totalt sett fornøyd med dagens innsats.
Selv om jeg har vært stille noen dager har ikke rockeringen hvilt på laurbærene :heia: Tenk om jeg hadde vært like flink med kondistrening som med rokcing, sukk sukk. Jeg er ekspert i å finne på gode grunner for å slippe unna, og dagens unnskyldning er at det er så kaldt at det er like før regnet kommer ned som snø :D
Finværet kommer sikkert snart til deg også:) Her har det vært strålende sol i dag men jeg har ikke kunnet komme meg ut på tur likevel :( Blir nok en god stund til både det og rocking. Får bare trøste meg med at det gror fint og at jeg ellers er sunn og frisk :heia:
Dagens runde er unnagjort. Ble 20 minutter i dag og 21 minutter igår. Ut fra mine målinger, har jeg gått ned 4 cm rundt hoftene, og det er jeg jo fornøyd med. :D Rundt magen 1-2 cm, tror jeg.:)
Jeg merker det jo på musklene når jeg rocker, men ikke slik at noe er synlig (tror jeg). Burde nok ha trent litt mer variert ang. magemuskler, for det trengs.:o
Jeg håper at jeg får ny dvd i morgen, Weight loss yoga med han fyren som trener de i slankekrigen, Bob Harper tror jeg han het. Det skal stramme godt opp i flesket og være super styrketrening sies det, for sånne makelige anlagte som meg :D
I dag har jeg vært på fjelltur, og jogget hele veien ned igjen :heia: Da jeg kom hjem tok jeg en god runde med rockeringen og styrke før stompen ble parkert i sofaen!
Jeg vurderte å kjøpe meg en wii, men fant ut at jeg kom til enten å ende opp med å sitte og se på eller aldri åpne den :D
To dager før jeg brakk kneet bestilte jeg 30 days shred med Jillian fra slankekrigen :lol: Har åpnet den og sett på men lenger enn det kommer jeg jo ikke på en stund. Jeg har mye å ta igjen etterhvert :eek:
jeg har rocket i et par uker nå, siste uken hver dag.. MEN jeg lurer på om jeg gjør det feil jeg.. Jeg kjenner det veldig i lår og legger mens jeg holder på, pittelittegrann i magen.. Og jeg blir heller aldri støl i magen av det.. Jeg rocker 15 min om gangen omtrent..
Skal det være sånn eller er det noen som har noen råd/tips til meg?
Jeg gjør det også.. Spenner musklene så mye jeg klarer, men fortsatt ingen stølhet.. Skulle jo gjerne holdt på i 20-25 minutter, men jeg får så voldsomt til blåmerker om jeg gjør det for mye.. :rolleyes:
Samme som med meg det. Men jeg kjenner jo nå (er på femte uke med rocking) at magemusklene er blitt betydelig sterkere, og det merker jeg godt hvis jeg f.eks. rocker fortere. Jeg blir ikke støl i magen, men tenker det tar godt uansett.
I dag fikk jeg bare rocket ca 22 minutter. Målet er å rocke minst 5 dager i uka, og minst 15 minutter hver gang. Stort sett rocker jeg litt over 20 minutter hver gang. :)
Har rocket og vært på 1 times fjelljogging i dag, huhei! Var utrolig flott å være ute, duskregnet pitterlitt, men dermed ble det en fantasisk lukt av lyngen. Stimulanse av alle sanser kan man si :p
Jeg har rocket hver dag i 6 - 7 uker og merker stor forskjell på magemusklene nå. I begynnelsen av min rockekarriere (nå høres jeg ut som DEN popstjernen :D) hadde jeg også mest vondt i legger og lår. Har ikke vært støl i magen, bare øm i starten og maaaasse blåmerker. Trodde rockering var snarveien til stram midje, men har skjønt at det tar litt tid selv om målet er innen rekkevidde :heia:
Der skulle jeg virkelig ønsket at jeg kunne ha svart ja, men den kan jeg ikke. I følge mannen kan han godt se det, men jeg har nok hengt meg opp i at jeg vil ha en helt flat mage - og det har jeg ikke. :p
Torsdagensrocken er ferdig :heia: Har trent styrke i dag, skulle egentlig på fjellet igjen, men tåken lå tykk og det niregnet så fristelsen til å trene innendørs vant.
Har du mange barn nightly? Fortsett med rockingen så lenge du gidder og klarer, alt er jo bedre enn ingenting. Og som sagt er det først nå i det siste at jeg virkelig kan si jeg merker forskjell. Har fått de magemusklene, så nå er det bare noen få cm "glasur" (som trimme-Kari kaller det) som skal vekk/minskes :p
Fredagsrocken er gjort :heia: Tro det eller ei, men det SNØR som bare det ute, hjelp! Trodde endelig sommer og fjelltur var i boks, så feil kan man ta. Nå har jeg satt Brazil butt lift på nedlastning, det er en treningsdvd som skal gjøre underverker for den bakre region, lår og lovehandels. Her skal det trimmes selv om det snør :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.