langaard sa for siden:
Reker:)
langaard sa for siden:
Reker:)
senka sa for siden:
Laks,brokkoli,salat:)
BenteR sa for siden:
Lammeskav, kantareller og litt løk i CF/fløte-saus. Dampa blomkål, broccoli og gulrøtter.
Beste årstiden dette, med masse gode norske grønnsaker som smaker noe:D
senka sa for siden:
Linsesuppe,hjemmelaget karbonader,salat;)
Rin sa for siden:
Improvisert kyllingcurry med tomat, paprika, løk, hvitløk, chili, cumin, kardemomme, cashewnøtter og litt russisk yoghurt - med blomkålris til :)
nellie sa for siden:
Fant noen fine, karbofri lammeburgere i Sverige, i går. Serveres med feta/tomat/agurksalat og yoghurtdressing.
Marina sa for siden:
Ovnsbakt laks, salat (med masse grønnsaker) og rømme
langaard sa for siden:
Egg og røkt laks:)
smgj sa for siden:
Det ble salat og grillet laks.
annex sa for siden:
Det ble sosekjøtt og ertestuing fra Fjordland, hoppet over potetene
Bønna200 sa for siden:
Moussaka med sellerirot.
BenteR sa for siden:
Karbonader med ost, speilegg, salat og dressing
senka sa for siden:
Blomkålmos,kyllinglår og salat:)
langaard sa for siden:
Miksa meg en salat på coopen:p
Mariann S sa for siden:
Mens 5 andre rundt bordet spiste potetmos til pølsene, kosa eg meg med fløte-creme fraiche gratinerte grønsaker med masse kvitløk, i steden for mosen :)
Kan banne på at min middag va best :D
Bønna200 sa for siden:
Det kan jeg og. :)
senka sa for siden:
Kjøttsuppe:)
Dilly sa for siden:
Grille, grille, grille....
Pølser, koteletter og svinefilet, coleslaw, salat, bernaise, jordbær med fløte på til dessert :)
Dilly sa for siden:
mmmmmm....mmmmmm........ :):):)
Bønna200 sa for siden:
Ble reprise i går. :D
smgj sa for siden:
I går ble det pestolaks på restaurant. Med søtpotetmos og smørstekte rødbeter. Nydelig.
annex sa for siden:
Grov fiskeburger med ørret og kveite - fra merket Lofoten
Fant denne på Rimi, og den har 1 g karbo, 14,3 g protein og 5.1 g fett pr 100 g
God og enkel sommermat - jeg har fått litt dilla på disse nå, spiser de kalde rett fra handa, eller varmer de litt i panna og har litt grønnsakstilbehør til + gjerne litt remulade
Bønna200 sa for siden:
Taco -og blolmkålmosgrateng.
senka sa for siden:
Grilla kylling og salat:)
Yonah sa for siden:
I dag blir det biff med avokado, smør og kanskje litt ovnsbakt løk og tomat.
senka sa for siden:
Moussaka,det er godt:D
nellie sa for siden:
Kyllingklubber, blomkålris og bernaise. Vet ikke om jeg gidder lage sistnevnte selv.
Kanutten sa for siden:
Jeg skjeiet ut med en liten klubb med smør og bacon attåt! :sikle:
Klubben går som dagens godt kamuflerte grønnsak. :p
Bønna200 sa for siden:
Etter mye fram og tilbake ble vi til slutt enige om indisk kyllingkjøttdeigsuppe.
Yonah sa for siden:
Blir det samme som i går, en biff med ovnsbakt rødløk, litt avokado og en god klump kvitseidsmør( lønningsdag, så da ble det en kvitseid). Verdens beste kosemiddag.
Bønna200 sa for siden:
Min kjære fikk velge i dag. Så da ble det ostegrill med lompe, kål, løk og saus fra potetsalaten.
senka sa for siden:
Kyllinggryte med nykål:)
annex sa for siden:
Ble fiskekaker som ble ristet lit i panna m /remulade
Anarko sa for siden:
Har siste uken spist stortsett gresk salat, eller kretensk salat, med gyroskylling, grillet kylling eller grillet svinefilet. Love it! Tror jeg fortsetter med salater med fetaost en stund fremover.
lilly77 sa for siden:
Kyllingvinger:-)
Anarko sa for siden:
Stekt torsk og stekt laks, med wokka gulrot, paprika og løk. Hadde også tomat, agurk, soltørka tomat og fetaost attåt. Snadder!
Yonah sa for siden:
Kyllingwok til alle mann. Regner med at jeg lager en saus av kokosmelk.
nellie sa for siden:
Laks, brokkoli og rømme. Kjedelig, men godt!:)
senka sa for siden:
Kylling og erter:)
Gerd sa for siden:
Briefyllt kyllingfilet surra med bacon, wokka grønnsaker, brokkolimos :sikle:
index sa for siden:
Ovnsstekte svinekoteletter, stekt parika, brocolli squash og sellerirot. Med peppersaus til. Riktig godt var det...
senka sa for siden:
Kyllingfilet,squash,løk,kikerter,pesto:)
BenteR sa for siden:
Her surra jeg kyllingfilet i biter med litt chili, moste tomater og oregano med stavmixeren og helte det over kyllingbitene. Hadde i en terning organisk kyllingbuljong, 2 ss CF, en klunk med fløte og 2 ss raspa påre. Drysste over litt pepper og voila; sammen med dampa grønnsaker ble dette kjempegodt.
Anarko sa for siden:
2 torskefileter med salat, fetaost og olivenolje. Pluss masse krydder!
Bønna200 sa for siden:
Kyllingfilet med urter og hvitløk. Holder været blir det grill, hvis ikke blir det ovnstekt. Ved siden av blir det fløtegratinert sellerirot og salat. :)
senka sa for siden:
Kyllinglår og stekte grønnsaker:)
Anarko sa for siden:
Svinestrimler, tomatsalat, stekt sopp og tzatsiki.
BenteR sa for siden:
Stekende varmt her i dag, så jeg kokte torsk, stekte baon i biter og hadde en stooor råkostsalat til, syrlig og god.
nellie sa for siden:
Hadde et par poteter, masse brokkoli, løk og paprika sammen med smør i ei ildfast form. Så kylling indrefilet med fetakrem over på slutten.. Serverte med erter og creme fraiche.
senka sa for siden:
Kjøttboller med masse salat:)
Anarko sa for siden:
Har dilla på stekt torsk for tiden. I dag med diverse grønnsaker, salat, hjemmelaga tzatsiki og fetaost.
Bønna200 sa for siden:
Tror du har fått dilla på gresk mat også, jeg. ;)
I dag blir det kyllingfillet marinert i tacosaus, hvitløk og tacokrydder. Den skal grilles med grønne saker til. :ja:
Anarko sa for siden:
Ja, den greske maten klarer jeg ikke å gi slipp på. Har jo med meg så mye greske krydderier for å lage både det ene og det andre også. Jeg tror jeg kunne levd på greske salater og blitt vegetarianer egentlig! Men fisk må jeg ha.
BenteR sa for siden:
Her knuste jeg frisk oregano, basilikum, koriander, hvitløk, sitronskall, sitronsaft, 1/2 pære, olivenolje, salt og 5-pepper med stavmixeren og smurde ca halvparten av dette på svinekoteletter (begge sider), hadde de fire kotelettene i ildfast form og stekte dem ca 5 minutt på 200 grader.
Snudde dem og hadde over 3 tomater i båter, 1/2 agurk i biter, 3 biter frossen spinat, 1 kartong fløte rørt ut sammen med resten av marinaden, og så stekte jeg det videre i stekeovnen cirka ett kvarter-tjue minutt til ferdig.
Serverte det med rotmos og dampa grønnsaker.
Var kjempegodt.
Sønnen som dikta isammen denne oppskrifta, jeg var bare arbeidskraften:rolleyes:
Bønna200 sa for siden:
Strimla svinefilet marinert i olje, hvitløk og peppermix. Med de obligatoriske grønne sakene.
Ignite sa for siden:
Det går liiitt fort noen ganger, jeg leste strimla marsvinsfilet...
Bønna200 sa for siden:
:eek: Nei, fyameg! :lol:
smgj sa for siden:
I Peru hadde ikke det vært helt utenkelig. :)
senka sa for siden:
:confused: Så kjapp du er:pmen det skjer meg også:D
senka sa for siden:
Kyllingfile med stekte grønnsaker:)
Anarko sa for siden:
Salat, laks og olivenolje.
senka sa for siden:
Laks med blomkålmos og salat:)
Bønna200 sa for siden:
Tacomarinert kyllingfillet, kål og rødløk.
annex sa for siden:
Blir entrecote med urtesmør, grønnsakspuré og oppskåret tomat ved siden av
BenteR sa for siden:
I dag hadde vi veldig sen middag.
Stekte ytrefilet av svin og lot den surre med fløte over. Dampa kålrot og gulrot med paprika og revet sitronskall over + blackeye bean salat.
Smakte godt sammen.
nellie sa for siden:
Løksuppe med grilla kylling og fullkornsnudler.
Bønna200 sa for siden:
Chili Texas Style.
BenteR sa for siden:
Woka scampi, torsk, laks, biff, kyllingfilet og masse grønnsaker.
Lettvint og veldig godt.
Anarko sa for siden:
Laks, aspargesbønner, fetaost, tomat, soltørka tomat, agurk, paprika. Sitronpepper!
senka sa for siden:
Moussaka:)
annex sa for siden:
Fiskeburgere med grønnsaksbuketter til
Enkel sommermat her i huset...
Bønna200 sa for siden:
Samme som i går, Chili Texas Style. Men i dag med sellerirotmos til. :)
Okie sa for siden:
Blir kyllingbryst med gratinert blomkål, paprika og bacon til. Kanskje noen brekkebønner også.
nellie sa for siden:
Samma som i går, her også! Løksuppe, fullkornsnudler, grilla kylling, ost.:sikle:
senka sa for siden:
Kjøttsuppe med masse grønnsaker:)
BenteR sa for siden:
Siden formen er på bunn i dag, bestemte jeg meg for og konsentrere meg om middagen og ikke tenke på andre gjøremål.
Jeg fylte kyllingfileter med bacon og ridderost og marinerte det hele i en marinade av kokosolje, knust mango, frisk oregano og en liten dash sesamolje.
Filetene ble så stekt lett på begge sider, lagt i ildfast form sammen med en hel haug forskjellige grønnsaker (a la nå rydder vi kjøleskapet) dekket av aromasopp i skiver og så tømte jeg over organisk kyllingbuljong og 1 box creme fraiche.
Står i ovnen enda, men det lukter himmelsk:D
BenteR sa for siden:
I dag ble det ei slags kjøttdeigsuppe modifisert etter kjøleskapsinnhold og kresne ganer:rolleyes:
Bønna200 sa for siden:
Sommerkotelett med kål.løk og to ss potetsalat. :)
smgj sa for siden:
I dag ble det skikkelig "hybelmat": suppekjøttboller, ternet paprika og tomat, litt morrpølse, en neve ost og ajvar. Et par minutter i microen... "Yumm"
senka sa for siden:
Grilla kylling og masse salat;)
BenteR sa for siden:
Har vært i byen i dag (21 mil herfra), og kom nettopp hjem, våt og kald.
Da passer det perfekt og smelle sammen noe reinsdyrskav og kantareller i fløtesaus og dampe grønnsaker
Bønna200 sa for siden:
Jeg har aldri smakt reinsdyr. Men det hørtes godt ut. :)
Her ble det tacokyllingfilet meg kål og løk til.
senka sa for siden:
Kyllingfile og erter:)
BenteR sa for siden:
Da anbefaler jeg deg og prøve det!
I dag hadde jeg bare reinsdyrskav fra frysedisken, surrer det i jerngryta sammen med løk, bacon og sopp. Tømmer over like deler rømme og fløte, peprer, har i tyttebær og ei skive geitost (vet den har karber, men det smaker så godt i viltsaus). Lar det surre i cirka 15 minutt og så er det fest i stua:D
Bønna200 sa for siden:
Fylt paprika med rucculasalat ved siden av.
Anarko sa for siden:
Mors hjemmelaga tomatsuppe.
smgj sa for siden:
I dag blir det spicy laksesuppe med kokosmelk igjen.
BenteR sa for siden:
Minsten min var ikke hjemme på bursdagen sin, men i dag feirer vi ham.
Han har selv bestemt menyen
Lunsj: omelett med røkelaks, friske urter og jarlsbergost.
Middag: Helstekt lammelår gnidd inn med hvitløk og rosmarin, rødvinsaus, dampa grønnsaker og nypotet
Kaker
Rullekake med bringebærkrem og fyll av ananas, mango og revet 70 % sjokolade
+
Black Sunday
Tror vi alle blir veeeldig mette i dag:D
senka sa for siden:
Kjøttsaus med squash:)
Målselv sa for siden:
I dag blir det kyllingfilet med stor salat og rømmedressing.
BenteR sa for siden:
Her ble det rester fra i går, men siden det var litt lite, stekte jeg noen marinerte kalkunfileter sammen med sopp og kokte selvsagt masse nye grønnsaker.
Imp sa for siden:
Fjokk og jeg har vært alene, så vi har hatt det veldig lettvint denne uken. Rettene jeg har lagt varer som regel i tre dager når det bare er oss to. I dag be det Gølpølser med blomkålmos til.
Anarko sa for siden:
I går: moussaka! Yum! I dag blir det nok rester :)
Bønna200 sa for siden:
Egentlig skulle jeg lage kyllingsuppe, men siden jeg ikke er helt i støtet så blir det bare stekt kyllingkjøttdeig med hamburgerkrydder. Kål og løk ved siden av. :cool:
Kanutten sa for siden:
Langtidsstekt gnyllik! Den ble bare SÅ saftig og god! Servert med ris til dem som ville ha og salat. :sikle:
Anarko sa for siden:
Ble laks og salat og fetaost i dag istedet. Moussakaen er fryst ned og blir middag i uken en gang :)
annex sa for siden:
Enkel middag: Eggerøre & røkelaks
BenteR sa for siden:
Kyllingsuppe
smgj sa for siden:
Wok på svinekjøtt, paprika og løk (til-overs-grillspyd) servert med guacamole, hummus og aioli. Restefest.
Bønna200 sa for siden:
Jeg også. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.