LIBBA sa for siden:
Ble wok og chilli-pølser :D
LIBBA sa for siden:
Ble wok og chilli-pølser :D
Kanutten sa for siden:
Grilla tørrfisk med aioli, blomkål, stekt sopp og et kokt egg! :sikle:
senka sa for siden:
Kjøttsuppe med masse grønnsaker:D
Dilly sa for siden:
mmm.. jeg skal også lage det denne uka.
Hva slags kjøtt brukte du? Jeg ser for meg noe litt fett oksekjøtt, som bibringe eller høyrygg. Deilig og kraftig.
gamlebyen sa for siden:
i dag blir det braissert oksebringe.
nellie sa for siden:
Kjøpte fårefilet i går.. Lurer på om det er noe særlig? Tenkte servere med ovnsbakt brokkoli, gulrot, potet, squash osv også kanskje en rødvinssaus? Eller blir det helt feil?
Kanutten sa for siden:
indrefileet av brasiliansk ungmø servert med bakte grønnsaker og rødvinssjy. Har virkelig fått sansen for kalvekjøtt i det siste.
Bønna200 sa for siden:
Tyrkiske kjøttboller.
gamlebyen sa for siden:
Er det lammefilet?
Uansett, høres snasen ut. Ville brukt en del rosmarin og timian på tilbehøret, og i hvertfal i sausen. En god rødvinssaus med snert av timian, rosmarin og hvitløk blir snasent tror jeg
BenteR sa for siden:
Her skal jeg ha soppsuppe og burgere. Kanskje en merkelig kombinasjon, men gjengen min har ønska seg burgere med hjemmelaget brød til ei stund, men det blir for mange karber for min skrott, og derfor blir det soppsuppe til meg + de som får lyst på.
nellie sa for siden:
Vet ikke? Lammefilet heter vel lammefilet, ikke fårefilet? Ser for meg smak av gammal sau.:p
Rin sa for siden:
Eh, jordbær med kokosfløte. Apetittfravær!
Kanutten sa for siden:
Apropos kokos. Jeg har sett at de selger noe som kalles kokosmelk (jeg trodde alt var kokosmelk) og noe som kalles kokoskrem, hva er forskjellen??
Rin sa for siden:
Kokoskrem=kokosfløte, tykkere med høyere fettinnhold, som regel. :) (Og noen setter bare vanlig kokosmelk i kjøleskapet og kaller det som stivner separat fra vannet for "kokosfløte", men det blir vel omtrent det samme...)
Kanutten sa for siden:
Takk for svar! Da blir det kokoskrem heretter. :ja:
Anarko sa for siden:
Stekt torsk og wokgrønnsaker, olivenolje og sukkerfri sweet chilidressing.
smgj sa for siden:
Spicy laksesuppe igjen. Denne gangen med brokkoli og blomkål som grønnsaker.
nellie sa for siden:
Det var faktisk ganske godt. Smakte litt som fårepølse. Naturlig nok.:p
senka sa for siden:
Kyllingfile og spinatstuing:)
Bønna200 sa for siden:
Det blir tyrkiske kjøttboller i dag også. :D
LIBBA sa for siden:
Stekte fiskekaker med
smør-stekte grønsaker til :)
Bønna200 sa for siden:
Kyllingfillet marinert i tomat, hvitløk og urter. Stekt i ovn, med fløtegratinert sellerirot til. :)
smgj sa for siden:
Blir nok tunfisksalat, tenker jeg.
Målselv sa for siden:
I kveld blir det kyllinglår og kyllingvinger, etter jentungens ønske. Må finne på noe OK tilbehør. Begynner å bli mektig lei av blanda salat.....
Rin sa for siden:
Fortsetter med tiltaksløs-middag... omelelett med bacon, denne gangen. :cool:
annex sa for siden:
Fiskeburgere nå igjen. Har dilla. Er så enkelt og greit.
Anarko sa for siden:
I kveld blir det gresk aften med et par venninner. Blir vegetarmoussaka med salat. Gleder meg veldig til å prøve den. Lavkarbo blir det selvsagt også :)
Rin sa for siden:
Kjøttsuppe! Fant oksebog til halv pris på butikken, og tilføyde en liten sellerirot, persille, persillerot og purre... og en slant jacobs oksekraft. Trenger vel en time til i gryta. :cool:
annex sa for siden:
Ble en kjapp porsjon egg & bacon
Målselv sa for siden:
:spisesnakHar hatt ostegratinert blomkål med bacon. Kjempegodt! Eneste gangene jeg får ungene til å spise blomkål.
Gerd sa for siden:
Stekte nakkekoteletter, blomkålmos og salat :sikle:
senka sa for siden:
Kyllinglår,erter:)
Kanutten sa for siden:
Lasagna med salat.
smgj sa for siden:
Ett eller annet med auberginterninger, brokkoli, paprika og svinsestek.... tømme kjøleskapet
BenteR sa for siden:
I dag hadde jeg teflonhjerne de lux;
skulle woke restene av gristeika, masse grønnsaker + woke ris med egg og reker til de som kan spise det. Sausen varmet jeg ved siden av.
Av en eller annen grunn ble kjøttet woket sammen med egg, grønnsakene med reker og risen for seg selv :rolleyes:
Ble godt for det, men det var liksom ikke slik jeg hadde planlagt det....:D
smgj sa for siden:
Det ble bacon i biter, 1/2 ternet aubergin, 1/2 ternet paprika, 1/2 rødløk i biter - dette stekt i panne i baconfett. Til sist hivet jeg oppi noen biter sukkererter og 1/2 ternet grønt eple. Servert med dampet brokkoli & smør.
Janeymaleney sa for siden:
Laks med hvitløk og chili,i ovn sammen med champignon og squash som fikk en dæsj rømme på slutten. Blomkålmos til. Nam!
Bønna200 sa for siden:
Gjøre det enkelt i dag. :) Strimlet skinkebiff marinert i olje, hvitløk og peeppermix. Men kål og løk ved siden av.
Kanutten sa for siden:
Indrefilet av okse med stekte brokkolitopper, bakt tomat, peppersjysaus og urtesmør.
vaskeklut sa for siden:
helstekt kylling, på Lavkarbohverdag sin måte :)
senka sa for siden:
Moussaka med squash:D
Anarko sa for siden:
Taco :D
BenteR sa for siden:
krydra kjøttboller i tomatsaus med masse frisk oregano, blomkål og broccoligrateng med bacon + blackeyebeansalat
nellie sa for siden:
Tar noe lavkarbobrød med ost på, jeg.. Mannen er på fisketur.
smgj sa for siden:
Liknende gårsdsagen: bacon i biter, aubergin i terninger, rødløk, sukkererter, paprika og oppvarmet brokkoli samt et par stekte cherrytomater. Enkelt og greit.
Anarko sa for siden:
Kan si allerede nå hva jeg skal ha som søndagsmiddag: blåkveite med kålstuing!
Målselv sa for siden:
Hadde min spicy og enkle fiskesuppe. Falt i smak hos liten og stor..... Jaja både han på 15 og han på 39.
Bønna200 sa for siden:
Grillet, krydret kyllingfillet og fløtegratinert sellerirot.
akas sa for siden:
Yngstedatter skal lage kylling-wok! :)
Kanutten sa for siden:
Stekt salmalaks med agurksalat, sursøt rømme og dampet blomkål.
akas sa for siden:
Hvordan lager du "sursøt rømme"? Det hørtes godt ut! :)
Kanutten sa for siden:
Det er veldig godt! :sikle:
Jeg fikk oppskrifta på Peppes Pizza en gang for lenge siden for denne rømmedressingen er nydelig på pizza også.
1 boks rømme i en ny skål
0,5 dl surmelk
Sitronsaft/eddik
Sukker til passe søtt (jeg bruker splenda)
Litt salt og pepper
Sennep (bare bittelitt eller ingenting, ikke så nødvendig)
Når jeg har har jeg i tillegg litt saft fra et glass syltet rødbeter, rømmedressingen blir da roooosa og fin.
Men når jeg lager den enkle kjappe varianten er det rett og slett bare rømme, sitronsaft, sukker, salt og pepper. :p
Kanutten sa for siden:
Men nå har jeg endret middagen. Ungene skal få laksen mens jeg skal lage fransk løksuppe! :sikle: Har litt igjen av rødvinen fra i går så den skal få slumpe nedi suppa. Maaaaaassssse jarlsberg og parmesan på toppen. :sikle:
vaskeklut sa for siden:
Osso buco!
senka sa for siden:
Kyllinggryte med nykål:)
smgj sa for siden:
Det ble en lun salat med resten av auberginen, rødløken, paprika, neper, småsalat, soltørket tomat, fersk, stekt tomat, et par skiver skinkestek og litt fetaost. Bør ha fått i meg en bra porsjon antioksidanter i dag iallfall. :)
Dilly sa for siden:
Kjøttsuppe ♥♥♥♥
Pizza med massse ost,tomat,soltørket tomat,rødløk,skinke og fersk basilikum. Veldig godt!! Hvertfall etter en lang fjelltur med litt for lite mat i sekken...
Bønna200 sa for siden:
Tacosuppe.
Dilly sa for siden:
Oppvarmet kjøttsuppe :)
Rin sa for siden:
Resten av ovnsstekt, crispy sellerirot fra i går - med en slags chorizopølse-stroganoff på slump, tenker jeg!
lilly77 sa for siden:
Stekt torsk( i ovnen), stekt bacon oppå, liten råkostsalat og litt saus av ett eller annet slag. Mann og sønn får poteter ved siden av:-)
Målselv sa for siden:
Har hatt skinke med soppstuing av dagens sjølplukka sopp:D
BenteR sa for siden:
Pepper-entrecote, rotmos av sellerirot, søtpotet, peppererrot kålrot og persillerot, saus og stor grønn salat med dressing
nellie sa for siden:
Eggerøre, cottage cheese og skinke. Jippi.
Anarko sa for siden:
Gresk salat på busstur!
Bønna200 sa for siden:
Grilla kylling med kål, løk og peppersaus.
senka sa for siden:
Kyllingfile,blomkålmos,brokkoli:)
Yonah sa for siden:
Det blir tyrkiske kjøttboller med tomatsaus og med rømme istedenfor matyoghurt. Fant oppskriften her i dag, og måtte selvsagt prøve den.
Kanutten sa for siden:
Grillet Arlaost med sknkesalat :sikle:
smgj sa for siden:
Det ble stekt torsk, salat og youghurtdressing.
LIBBA sa for siden:
Ble chilli-pølse med wok grønnsaker :D
Anarko sa for siden:
Taco! Enkelt og godt.
Bønna200 sa for siden:
Gubben lagde tacosuppe på mandag, sså det blir det i dag også. :) Selv om den kanskje blei litt i sterkeste laget. (Og jeg liker det sterkt. :p)
senka sa for siden:
Kjøttsuppe med masse grønnsaker:)
Bønna200 sa for siden:
Atkinspasta carbonara.
nellie sa for siden:
Laks og brokkoli!:D
Rin sa for siden:
Nakkekotelett og brokkoli!
Målselv sa for siden:
Svinekoteletter med ovnsstekt squash, aubergine, løk og paprika.
LittForTung sa for siden:
Ovnsbakt laks og blomkålpure m/masse smør!! Nam :D
Yonah sa for siden:
Woket kylling, brokkoli, blomkål, paprika og saus av kokosmelk.
teleslynga sa for siden:
Mannen grillet kveite, laks og steinbit og masse grønnsaker i dag, helt deilig!
Gerd sa for siden:
Veslas thai-gryte forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=615&pictureid=3374
:sikle:
Anarko sa for siden:
Laks stekt i ovn, og diverse grønnsaker :)
Dilly sa for siden:
Å, i dag ble det gammeldags, hjemmelgaet pizza...:o veldig godt, men ikke bra...
I dag ble det en slags variant av "Shepards pai"
Kjøttdeig (svin og okse) med tomatsaus,fløte,løk,squash og broccoli. Blomkålmos på toppet,gratinert med ost :D
Kjempegodt,spiste litt for mye... :rolleyes:
Bønna200 sa for siden:
Har du prød f.eks Adams pizzzabunn? Jeg synes den er god og den er enkel å lage. Da kan du nyte pizzzaen til fulle. :D
Bønna200 sa for siden:
Moussaka med sellerirot.
Lille34 sa for siden:
Taco med skjell av jalapeno-ost :) Nam!
BenteR sa for siden:
woka svinekjøtt med CF saus og woka grønnsaker
Minni1 sa for siden:
Fiskesuppe :spisesnak
senka sa for siden:
Nykål med kylling:)
Anarko sa for siden:
Lørdagssnadderet blir: ildfast form med noe som kommer til å minne mye om lasagne oppi.
vaskeklut sa for siden:
lamikål :w00t: :w00t: :sikle:
Bønna200 sa for siden:
Tyrkiske kjøttboller, kål og løk. :)
LittForTung sa for siden:
Wienerpølser med rekesalat!! :)
Gjøre det enkelt innimellom når ungene får lørdagsgrøten sin.... ;)
zompii sa for siden:
I dag blir det grillet kylling med olivenolje, oregano, hvitløkspulver og smeltet brie oppå med salat og tzatziki. Boller og jordbær-, bringebær- og rabarbarasorbet til dessert :)
Gerd sa for siden:
Tacosalat :D
Kanutten sa for siden:
Stekt laks med stekt squash, brokkoli og purre surret sammen med sursøt chilisaus og en skvett fløte.
Kreolsk laks med andre ord! :sikle:
Bønna200 sa for siden:
Rester. Da blir det carbonara på mannen og moussaka med sellerirot på meg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.