Anarko sa for siden:
Reiser tilbake til Bergen i morgen og må få brukt opp noen egg. Så blir en wokomelett igjen. Med olivenolje, fetakrem og soltørka tomat i tillegg.
Anarko sa for siden:
Reiser tilbake til Bergen i morgen og må få brukt opp noen egg. Så blir en wokomelett igjen. Med olivenolje, fetakrem og soltørka tomat i tillegg.
Colt-pixy sa for siden:
Torsdager en pasta dag hjemme hos meg, men siden jeg ikke spiser pasta lengre, brukte jeg opp taco-lefsene jeg hadde lagd forrige uke hadde på ost i bunnen på en lefse så pastasaus med kjøttdeig, hvitløk og annet herlig krydder, mer ost og en lefse på toppen.
Det var kjempe godt og pappa ble veldig snurt fordi han måtte spise pasta mens jeg hadde "innbakt pizza". Pappa ble også veldig imponert over at jeg hadde laget taco-lefsene selv.
Yonah sa for siden:
Kalkunsuppe med bl.a. kokosmelk, wokgrønnsaker, karri, chili mm. Lagde 2 liter i går, ble en porsjoner. Greit med mat som er ferdig i det minste.
smgj sa for siden:
Finnbiff, wokede grønnsaker i terninger og ajvar.
BenteR sa for siden:
Prøvde noe nytt i dag;
oppbløtte blackeye bean ble lagt i ildfast form sammen med hakka sjalottløk, hakka fenelår, hakka tomater, masse urter + chiliflak og et raust lag med olivenolje.
Dette koste seg i stekeovnen ved 200 grader(vendte i det flere ganger underveis) mens jeg stekte kjøttdeig og hadde over litt soyasaus, en kartong fløte og masse jarlsbergost. Lot dette putre med seg selv i et drøyt kvarter mens jeg dampa grønnsaker.
Jeg er nå så mett at jeg nesten har vondt :D
Supera sa for siden:
Jeg var i det eksperimentelle hjørnet. Jeg prøvde meg på lavkarbo løkringer og så ble det til at jeg laget pommes frittes av sellerirot med det samme. Og så serverte jeg dette med kotelett og en parmesansaus.
annex sa for siden:
Stekte nakkekoteletter og grønnsaksgrateng - godt
Dietta sa for siden:
:eek::eek::eek: Ikke si at du skal begynne med den derre Barnemat-dietten altså - da kommer jeg og tar deg !!!! :p
langaard sa for siden:
Pip pip, jeg sitter i brødboksen:p
Dietta sa for siden:
:lol:
Godt å vite - da behøver jeg ikke å kaste bort tiden med å lete :p
senka sa for siden:
Det var i går kjottsaus,squash og kikkerter:)
Anarko sa for siden:
Skal på buss i 5 timer i dag. Har rotet sammen en salat i universitetskantina med mye diverse grønnsaker og fetaost.
Bønna200 sa for siden:
Kyllingfillet marinert i tomat og urter, stekt i ovn. Og med fløtegratinert sellerirot ved siden av. :)
Lilleslem sa for siden:
I dag starter jeg fårikålsesongen. Den står ågodgjør seg på plata. Nam,nam,,,
Kanutten sa for siden:
Et glass konjakk i senga. Jeg er pusk!
Håper jeg klarer fikse sen middag med omelett og salat.
Jammo sa for siden:
Hadde laks og mye grønnsaker, med en klatt smør i folie :) Nam :D Hadde ikke rømme hjemme, men ble like godt. Må lage dette flere ganger tror jeg.
smgj sa for siden:
Det ble stekt fisk, dampet blomkål/brokkoli med en god "dæsj" smør.... (Endelig er dett "lov" å spise smør igjen!!! Jeg var fryktelig glad i smør før jeg ble voksen og skulle "slanke" meg. Vel - intuitivt matvett, hadde jeg. At jeg også var fryktelig glad i brødskiver .... var fryktelig. ;) )
Dietta sa for siden:
Huff da - riktig god bedring :suss:
Her blir det et eller annet med kjøttdeig snart. Har jobbet sent, men nå begynner jeg å bli sulten :hungry:
Camilla82 sa for siden:
Middagen er nettopp spis, det ble kyllingkjøttdeig med grønnsaker, krydder, fløte og en dæsj rømme til.
senka sa for siden:
Laks,blomkål,brokkoli:D
Dietta sa for siden:
I det siste har middagene ikke blitt det jeg har planlagt, men derimot en eller annen hurtigvariant av det jeg hadde planlagt. I dag VIL jeg ha noe godt. Kankje minipizza laget på osteknekkis, taco eller HOT lasagne med blomkålmos. Både kjøttdeig og blomkål ligger i kjøleskapet og roper på meg :sikle:
Colt-pixy sa for siden:
I dag blir det strimlet svinekjøtt med brokkoli og blomkål, hvordan vet jeg ikke, men det er det det blir.
Bønna200 sa for siden:
Tomatsuppe med pølsebiter.
Anarko sa for siden:
Er syk og pjusk i halsen. Har knapt stemme og aner ikke helt hva jeg vil ha. Et eller annet med torsk blir det siden det er det jeg har i frysen. Jeg har mengder med forskjellig mulig tilbehør
BenteR sa for siden:
God bedring til dere som er syke :klem:
Her blir det lappesteik av reinsdyr i dag.
Ingen i verden som kunne lage så god lappesteik som min avdøde farmor. Hun forklarte at det var det nesten harske flesket hun hadde i gryta som gav den fantastiske smaken. Jeg er litt for lite tøff til og bruke harskt flesk, så jeg får nøye meg med lappesteik med godt skogsbacon.....
langaard sa for siden:
Lungemos med blomkålmos:p
senka sa for siden:
kyllinglår og stekte grønnsaker:)
akas sa for siden:
Hadde noen inntørkede sjampinjonger i kjøleskapet, så det ble en mikset tomat/sjampinjongsuppe med biter av "Tsatziki grillare" (fra Gøl) i. :D
Dietta sa for siden:
Da lanet jeg på minipizza med osteknekkis som bunn, kjøttdeig, rå løk og masse ost på toppen. Snart ferdig :sikle:
Colt-pixy sa for siden:
Det hørtes utrolig godt ut, nå virker min egen middag kjedelig i forhold.
Anarko sa for siden:
Det ble torsk. Men tenkte jeg skulle dele med dere hvordan det ble :) Stekte løk i stekepanna og tilsatte torsk. Lot det steke godt og lenge. Tilsatte også to tomater. Etter å ha krydra og stekt det en stund, så tilsatte jeg tomatsaus. Som tilbehør hadde jeg stua kål og brokkoli i en panne. Veldig godt, og jeg krydra det mye slik at jeg faktisk kjente litt smak :)
Dietta sa for siden:
Det var det også - og nå er jeg altfor mett ;)
Målselv sa for siden:
I dag ble det pepperbiff og ostegratinerte blomkål og brokkoli. Var flink å stoppe da jeg var mett, men hadde fryktelig lyst til å lange innpå litt mer - bare fordi det var så godt...:sikle:
smgj sa for siden:
Det var biff og stekte grønnsaker, og rotmos og stekt sopp... og mannen hadde laget verdens beste whiskysaus... og det ble vin og ... :) Det er godt det ikke er hver dag.
Anarko sa for siden:
Resten av middagen fra i går er planen :)
akas sa for siden:
Rester her også. Rester er godt å ha. :D
Dietta sa for siden:
Har ikke noe rester igjen jeg :( så jeg får legge hodet i bløt :) (ikke får å spise det altså.....)
Gerd sa for siden:
Fårikål :D
Colt-pixy sa for siden:
Rester fra går dagens middag.
senka sa for siden:
Endelig blir det deilig pai:)
Jammo sa for siden:
Det hørtes godt ut :) Deler du oppskrift? ;)
annex sa for siden:
Har lagd en diger porsjon grønnsaksmos (med sellerirot, blomkål, brokkoli, stangselleri, purre og hvitløk), så nå har jeg mos for mange dager fremover
til middagen stekte jeg kyllingklubber i ovnen, og hadde tomatbiter dryppet med en veldig god olivenolje til + seff grønnsaksmosen
Colt-pixy sa for siden:
Mmm, dette hørtes god ut:sikle: Frister litt mer enn mine rester fra i går.
Mariann S sa for siden:
Nakkekoteletter med fløte/creme fariche-gratinert blomkål og masse steikt kantarell mmmmmm :D
So har eg rikelig til lunsjen i mårgå, so då blir det maaange og laaange blikk over knekkebrøda til kollegaene mine hihi
Dietta sa for siden:
:lol:
Anarko sa for siden:
Tenkte å prøve noe nytt i dag: laksetaco! Har troen på den!
Colt-pixy sa for siden:
Rester fra middagen på lørdag... enda en gang. Sånn går det når foreldrene dine lager sin egen middag på søndagen, men det positive er at min middag er sunnere og bedre... Eller det er hvertfall det jeg innbiller meg.
BenteR sa for siden:
Jeg fikk inspirasjonshjelp av eldste guttungen her i dag, og resultatet ble ei steike god høstgryte.
Surra mørbrad i stykker på ca 3x3 cm sammen med finhakka hvitløk, hadde over litt rødvinseddik og lot dette trekke inn i kjøttet. Hadde oppi okse-fond, salt og pepper, 1 hel løk, masse bladpersille, isop, frisk ingefær, litt nellik og litt rødvin + CF.
Lot det putre litt med seg selv før jeg hadde opp aromasopp, søtpotet og hele mandelpoteter med skrell.
Lot det trekke videre til alt var mørt og hadde dampa grønnsaker til.
I dag spiste jeg ikke poteter:D
Kanutten sa for siden:
Suppe kokt på lettsaltet lamikålkjøtt med masse gode grønnsaker ooooog timian. :sikle:
Anarko sa for siden:
Blomkålomelett med stekt torsk. Ble plutselig innringt til seinvakt, så derfor blir det kjapt og enkelt :)
Dietta sa for siden:
Namenam. Det ble karbonader med blomkålmos :)
Colt-pixy sa for siden:
Pizza med taco-lefse som bunn, det var lett tilgjengelig i fryseren.
BenteR sa for siden:
Jeg har virka i dag, så energien ble brukt på og vaske og rydde i begge kjøleskapa + kjøkkenskapene mine.
Middagen ble helt enkelt eggerøre med fløte, ost, vårløk og provencekrydder + røykt og kokt sommerskinke + tomater og agurk, ananas og mais (de to siste bare for resten av familien min)
Som tilbehør hadde vi lavkarborundstykker
senka sa for siden:
Laks,brokkoli,blomkål:)
langaard sa for siden:
Trøndersodd:)
Anarko sa for siden:
Jeg fant, jeg fant! Fiskepudding og fiskekaker med lite karbs. Så i dag blir det stekt fiskepudding med grønnsaker og hvit saus laget med jbkm :D
senka sa for siden:
Vår tyske suppe men uten ost,god den:)
Colt-pixy sa for siden:
Eggerøre med ost, stangselleri og paprika.
Dilly sa for siden:
Torsdag skal det bli fårikål, har handlet i dag :):)
Dietta sa for siden:
I går ble det skinkestek og grønnsaker. I dag vet jeg ikke helt ennå, men noe enkelt for vi får besøk i kveld så jeg må rydde, støvsuge og vaske litt. Blir ikke så mye tid igjen til laaang matlaging.
milena sa for siden:
I dag blir det grønnkål mousaka. Litt eksperimentering. Tror nok det blir godt!
Dilly sa for siden:
Jeg skal spise denne fårikålen, når den blir ferdig om en stund.
Det skulle være nok pepper, hehe :)
Sulten!
Dietta sa for siden:
Dilly - det så utrolig godt ut. Må lage snart tror jeg :D
Her ble det kald skinkestek med salat.
Målselv sa for siden:
I dag blir det kokt torsk med fløtesurret purre og blomkål. Potet til de uinnvidde i husholdet.
Kanutten sa for siden:
Avkokt laks med agurksalat, salat og sursøt rømmedressing! :sikle:
Anarko sa for siden:
Stekt torsk med pesto og grønnsaker.
BenteR sa for siden:
Irsk stuing kokt på ferskt lam :D
Nyplukka jordbær og fløte som dessert. Jeg bor på høyfjellet så mine jordbær kommer sent, og så henter jeg daglig helt til frosten tar slutten av dem i oktober måned. Så langt har vi frosset ned 35 kilo + vi har spist så mye vi har orka.
Kanutten sa for siden:
:love: Irish stew er nyyyydelig! Jeg spiser det hver gang jeg er i Irland og lager det ofte selv, men det smaker alltid bedre der borte. Har du timian oppi? Det må til synes jeg. :love: Nå fikk du meg til å lengte tilbake dit. Godt det er bare fire uker til vi reiser igjen. Det blir min tur nr 25!!
Colt-pixy sa for siden:
Heldig du er som har nyplukket jordbær, de er de aller beste. Håper foreldrene mine lager en ny jordbær åker på hytten, da har vi alt; Rips, solbær og bringebær... hvis hjorten ikke tar de.
Middag i dag var pasta saus med litt ost på toppen.
Ziltoidia sa for siden:
Den gode gamle pink chicken som jeg er så glad i. Både god og rask og lett å lage.
smgj sa for siden:
Det ble tacosalat. :)
Mariann S sa for siden:
:sikle: Tacolodd :sikle:
Dietta sa for siden:
Mmmmmmm - det så veldig godt ut :sikle:
Mariann S sa for siden:
Den der MÅ du prøve, steike godt, både den dagen og dagen etter :D
Mariann S sa for siden:
Og gjett om ej gleda mej til lunsjen i mårgå då, når ej sitte der med min digge lunsj og resten med tørre knekkebrød :D
Dietta sa for siden:
Tror nesten dette blir lørdagskosen jeg :D
BenteR sa for siden:
Jeg bruker timian, rosmarin og isop.
Smaker nydelig :D
Heldige du som skal til Irland for 25.gang.......vi har pratet om kanskje ta en tur neste år for 1.gang :rolleyes:
annex sa for siden:
Høstens første fårikål
stinei sa for siden:
Nachos til barna. Tacokjøttdeig, salat og ost til meg :-)
Anarko sa for siden:
Tacolaks med blomkålmos! Yum yum. Og sweet chili saus (sukkerfri ofc).
BenteR sa for siden:
Her blir det helt enkelt tacos i dag, med masse forskjellige grønnsaker og stekt ost i stedet for skjell/lefser.
smgj sa for siden:
Her ble det grillmat.
senka sa for siden:
Moussaka;)
Dietta sa for siden:
MariannS' Tacolodd :sikle:
Anarko sa for siden:
Litt usikker, men føler for noe lasagneaktig tror jeg. Så en eller annen lasagnelignende rotihop tenker jeg vi kaller dagens middag :)
senka sa for siden:
Det blir laks med brokkoli,od blomkål:D
Mariann S sa for siden:
Her blir det får-i-kål i dag :)
Kanutten sa for siden:
Fårikål på legd!!! :sikle:
Anarko sa for siden:
Stekt torsk med blomkålmos, tomatsalat og enten remulade, majones eller en eller annen hjemmekomponert dressing.
Dilly sa for siden:
I dag ble det en wok med svinekjøtt, løk, paprika og sopp. Enkelt og godt.
BenteR sa for siden:
Her blir det også helt enkelt,
Steker biff, lager peppersaus og woker en hel haug med forskjellige grønnsaker.
Moccakake til dessert
Colt-pixy sa for siden:
Moccakake hørtes godt ut. Middag i dag er taco kjøttdeig med salat og andre grønnsaker.
Yonah sa for siden:
Suppe av hakkede tomater, kyllingbuljong, paprika, løk, sommerskinke og creme fraiche. Hadde det samme til lunsj nå og gleder meg til middag:D Jeg elsker suppe!
Anarko sa for siden:
Skal prøve noe nytt i dag: squashpizza! Altså pizza med squashbunn. Er veldig spent :)
Colt-pixy sa for siden:
Håper det smaker, og håper på en oppdatering om hvordan det blir.
Anarko sa for siden:
Skal gi rapport :)
BenteR sa for siden:
Bakte bønner med fisk og stor salat til
Målselv sa for siden:
Kjempehektisk ettermiddag! TINE rømmegraut!
Anarko sa for siden:
Rapport squashpizza: helt ok som bunn. På ingen måte noe wow. Det var mye arbeid med å lage til i og med at man må prøve å få så mye vann som mulig ut av squashen. Måltidet ble likevel ganske så godt, men det er ene og alene pga fyllet. Terningkast 2. Lurer på å prøve brødet fra funksjonell mat som pizzabunn i fremtiden.
Anarko sa for siden:
Btw: squashpizza smakte aller best kald.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.