senka sa for siden:
Tomatsuppe med kjøttdeig og kokte egg:)
senka sa for siden:
Tomatsuppe med kjøttdeig og kokte egg:)
milena sa for siden:
Oksegryte som hadde surra i mange timer og kjøttet bare smeltet i munnen! Nydelig!
annex sa for siden:
Kjøpte kjøttboller med brun saus og kålstuing på café
Fikk de uten poteter, men med litt ekstra kålstuing
Anarko sa for siden:
Kjøttdeig og sopp stekt i panne, hadde på pesto. Serverte med stor salat. Namnam
Kitsu sa for siden:
Bringbæris! For varmt for mat.
Anne sa for siden:
Vet ikke enda, men i går ble det ferske reker, majones, rødløk, frøknekkis, dill og salat...namme:p
smgj sa for siden:
I går ble det stekt laks med sitrus-peal-krydderet fra Iherb (nydelig), salat og litt stekt potet til.
I dag blir det antakelig torsk med chilli og tomat. Har litt fiskedilla i varmen. :)
Anarko sa for siden:
Grilla sommerkottiser og hadde salat og ketchup til.
nellie sa for siden:
Sommerkotelett her også:) Med salat og fetaost.
Yrla sa for siden:
Jeg har blitt helt dilla på fiskekaker etter at jeg tok riktig mengde egg pr gram fisk, og har spist det hver dag i det siste, og til og med to ganger om dagen en dag. I salat med tahini, edamer/jarlsbergost og linfrøolje. For de som lurer bruker jeg 4 egg til 800 g fryst torsk fra first price.Nom nom:)
langaard sa for siden:
Stekt torsk med blomkål og brokkoli:)
senka sa for siden:
Moussaka;)
Brokkoli sa for siden:
I dag blir det en fin blanding av sopp, spinat, hvitløk og hodekål - kanskje med en liten dæsj creme fraiche eller rømme ved siden av. Og kokt egg.
Anarko sa for siden:
Wokgrønnsaker og kylling i tomatsaus.
langaard sa for siden:
Torsk i dag igjen, det gror vel snart finner på ryggen min:p
nellie sa for siden:
Vet ikke helt jeg.. Har tatt opp en pakke svinekjøttdeig, av den magre typen.. Men ingen fantasi i varmen.
senka sa for siden:
Kyllinggryte med nykål;)
Sanney sa for siden:
kylinng tandoori. og villris.
Kanutten sa for siden:
Æhhhhh, salat med avocado, basilikumpesto, soltørkede tomater, salat og TØRRFISK BITER! :eek: :sikle: Tørrfisken trekker til seg vanvittig mye god smak fra det andre. Anbefales!!
langaard sa for siden:
Skal testes, elsker tørrfisk:)
(får tørrfisk av svigerfar:love:)
Kanutten sa for siden:
Ser det har sneket seg inn et . Det skal være tørrfiskbiter. Tørrfisken biter jo ikke? Eller?
langaard sa for siden:
:lol:
smgj sa for siden:
Det ble laks igjen. Nå har jeg spist 5 fiskemåltid på 3 dager og kjenner vel at gjellene nærmer seg.... :)
langaard sa for siden:
Da er vi to, kanskje vi blir havfruer:p
smgj sa for siden:
Åneidu - snakk for deg selv. Jeg vil ikke ha siamesiske lår&legger. ;)
langaard sa for siden:
Ikke jeg heller når jeg tenker meg om :lol:
Dietta sa for siden:
Bloooop, bloooop - noen som vil ha en redningsvest ???? :p
smgj sa for siden:
Hehe - sånn til avvekslingens del skal jeg spise chillitomattorsk (ja, RESTER) til lunch i dag.... :D Og vurderer resten av laksen til middag... Jupp, holder på å bli lei nå...:o
Anarko sa for siden:
Skal grille :D
langaard sa for siden:
Stekt torsk med brokkoli og masse chili:)
Rin sa for siden:
Øhm, en skål hjemmelaget vaniljeiskrem, gitt. :p
Sanney sa for siden:
jeg bør kanskje spise frokost først... men det blir nok rester. enten kyllingtandoori eller laks
senka sa for siden:
Grilla kylling og salat:p
Jabba sa for siden:
Det ble en slik lavkarbo ferdigrett fra Toro, Provence Kylling tror jeg den het....Greit nok, men neste gang skal jeg krydre litt og gratinere i ovn med masse ost på!
Kitsu sa for siden:
Stekt tacomarinert svinekjøtt, asparges og squash, med tzatziki og litt chilidressing.
BenteR sa for siden:
Her hadde vi en avveksling fra grillmat, med laks i rømmesaus og masse dampa grønnsaker med fersk basilikum over i dag.
Urtene mine begynner og bli klar til spising etterhvert:D
Dietta sa for siden:
I kveld skal vi i 50-årslag, så jeg aner ikke hva det blir. Men - maten er bestilt, så jeg regner med at det blir koldtbord :D
Anarko sa for siden:
Stor salat med kesam og kjøttdeig i tomatsaus.
langaard sa for siden:
Kokt laks med agurksalat og brokkoli:)
akas sa for siden:
Lammekjøttboller med fetaost i + ovnsbakte grønnsaker.
Kanutten sa for siden:
:sikle: Er det noe jeg aldri blir lei av er det avkokt laks med rømme og agurksalat!
langaard sa for siden:
:ja::sikle:
annex sa for siden:
Nakkekotelett, sjysaus, gresk salat med fetaost og oliven
Kanutten sa for siden:
Min vri av denne oppskriften; One pot wonder:
[CENTER][LEFT]1.5 kilo storfekjøtt av høyrygg i passe store terninger
ca. 10 sjalottløk, skrellt, delt i 2 hvis de er store
4-6 gulrøtter, skrellt skjært i store biter
1 sellerirot skjært i store biter
8 hvitløksfedd, skrellt, hele
1 stort laurbærblad (eller 2 små)
500g hakkede tomater på boks
0,5 liter kraft av storfe
0,5 liter hjemmelaget stout
2ss balsamico eddik
2 ss fiberhusk
salt og pepper
:sikle:
Endelig har jeg fått bruk for denne kasserollen, arvegods etter svigermor:
[/LEFT]
[/CENTER]
senka sa for siden:
Kyllinggryte med grønnsaker:)
Rin sa for siden:
I dag blir det kyllingvinger og coleslaw, og rabarbra-iskrem!
langaard sa for siden:
Fiskepyttipanne:)
annex sa for siden:
Nakkekotelett med en mos av sellerirot/blomkål, stekte tomater, sjysaus
Anarko sa for siden:
Grønnsaksgryte med litt asiatisk vri, og kyllingfilet.
Anne sa for siden:
Biffsalat av grillet okse indrefilet,biter av forvellet og nedkjølt asparges, sukkererter, redikker, blanda salat, masse bacon biter og stekefett, en god olje, reven parmesan og havsalt godt blandet, samt ovnsstekte Amandine potetbiter, til den som vil ha det:cool:
Rødvin....:cool:
Bønna200 sa for siden:
Svinefilet marinert i hvitløk, med salat.
Dilly sa for siden:
Stekt makrell, issalat med rømme, sitronskiver og rabarbrasuppe
:)
milena sa for siden:
Det blir "flattbrødpizza" i dag og! Fikk smaken for den for noen dager siden...
Anarko sa for siden:
Kjøttdeig med mye hakka tomater, chili og diverse krydder, stooor salat. Kjempegodt!
Nysjerrig på flatbrødpizza.
milena sa for siden:
Bruker denne oppskrifta til LenaBeatrice: lenabeatrice.net/lavkarbomat/brod/lavkarbo-flatbrod/
Forsteker flattbrødet (ikke helt krønsji) og så legger på creme fraiche saus (CF og krydder etter smak) og resten av ingrediensene og ost og så inn i ovnen... Kanon godt med kylling, skal prøve med skinke i dag!
senka sa for siden:
Tomatsuppe:)
LIBBA sa for siden:
Ble kylling-wok :)
Dilly sa for siden:
Jeg laget dette i dag, heelt nydelig. Jeg laget 3 flatbrød, og brukte den ene som pizzabunn, nam nam.. kjøleskapet hadde bare litt roastbeef å by på, men det ble bra.
annex sa for siden:
Stekt pølse med mos av sellerirot og blomkål
Fiberrik med Philadelphia-ost til dessert
Anne sa for siden:
Rester i dag....:D minst like god:ja:
index sa for siden:
Stekte svinestrimler, stekt sellerirot i skiver og stekt paprika og squash. Toppet med bearnaisesaus. Enkel mat, men godt likevel...
langaard sa for siden:
Hjemmelaga cheeseburger til gubben og stekt laks til meg:)
Bønna200 sa for siden:
I dag blir det indisk restaurant, så da troor jeg at det blir chicken madras. :ja:
smgj sa for siden:
I dag blir det tunfisksalat med bacon, majones, soltørkede tomater, bønner, mm.
Anarko sa for siden:
Nettopp spist squash, brokkoli, rødløk, tomat, litt kjøttdeigrester fra i går, og kylling som har kost seg i ildfast form i ovnen med litt sweet chili saus (sukkerfri). Litt ketchup også, pluss noe kesam. Schmaker godt!
BenteR sa for siden:
Svinesteik, nye gulrøtter, nepe og nykål + fløtesaus
Bønna200 sa for siden:
Tacomarinert svinefilet og blomkålmos med krutt. :p
gamlebyen sa for siden:
En variant av boeuf au vin, med okserygg, vin, fennikel, sjarlottløk, hvitløk, persille, etc. Mulig at det lages en blomkålmos eller stekt blomkål til (restene av dette kommer sammen med skikkelige italienske pølser som vi skal ha i morgem). Joda, far styrer kjøkkenet med jernhånd, akkruat som Ferran Adrià
nellie sa for siden:
I dag går vi for lakseburgere!:)
langaard sa for siden:
Kokt torsk og masse brokkoli:)
smgj sa for siden:
Blir laks her også. Får forhandle med mannen om det blir som suppe eller som noe annet..
senka sa for siden:
Squash med kjøttsaus:)
smgj sa for siden:
Det BLE laksesuppe (mannen er ikke hjemme - ennå :( ) og den ble så god at jeg vil dele den her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52312
Anne sa for siden:
Blomkålmos og grillet svinefilet:)
Hapzen sa for siden:
ovnsbakt laks med blomkål "ris" og en desj creme fraiche :-)
Bønna200 sa for siden:
I dag blir det pizza fra italiensk restaurant. :rodme:
Men jeg skal være flink og stort sett bare spise fyllet. :snill:
Anarko sa for siden:
Det blir en slags squashcarbonara med bacon og kylling, pluss grønnsaker og salat.
Dietta sa for siden:
Jippi - HOT kjøttdeigsuppe :D (den kommer til å bli nyyydelig, for det er den første skikkelige middagen på flere dager.....travel dame for tiden).
senka sa for siden:
Grønnsaksuppe:)
Dilly sa for siden:
Å.. i dag laget jeg gammeldagse kjøtttkaker i brun saus m/ertestuing, men det var ikke så galt: hadde 1 ss potetmel i kjøttdeigen, så kjøttkakene var ok. orket 2 stk + 1 ss ertestuing Mannen tok seg av saus og poteter he he..
Kitsu sa for siden:
Kjøttdeig i ostesaus. Masse ostesaus. slafs
langaard sa for siden:
Fisk i dag også:rolleyes:
Dietta sa for siden:
Du har vel fått gjeller du nå ? :p
smgj sa for siden:
Taco. Kjedelig, men godt.
langaard sa for siden:
:ja:
Bønna200 sa for siden:
I dag skal jeg lage pasta carbonara for første gang. Kan vel ikke være så vanskelig?
Vanlig pasta til min mor og atkinspasta til meg.
senka sa for siden:
Spinat med grilla killing:)
Anarko sa for siden:
Tomatsuppe (hjemmelaga) med litt bacon og en haug med egg.
Kitsu sa for siden:
Tacopølser. Salg på Safari.
Mariann S sa for siden:
Taco med tacolefsepannekaker :D
LaLa77 sa for siden:
Ehhhh..... Rødvin :)
langaard sa for siden:
Rødvinsmiddag gjør godt det:D
LaLa77 sa for siden:
Ja!
Vi har kjøpt inn til nakkekoteletter med soppstuing og salat, men på en eller annen rar måte ble vi avsporet her.... :D
langaard sa for siden:
Fort gjort:lol::full:
annex sa for siden:
nakkekotelett, noen pølsebiter og grønnsaksmos
Kanutten sa for siden:
Her ble det kokkeleringshvitvin på meg. Jeg klarer sjelden spise maten selv hvis jeg har brukt lang tid på å lage den, skjønn det den som kan. Så hvis jeg skal være sikker på å få spist middag jeg også må jeg lage noe som omtrent lager seg selv eller at jeg har fikset det meste på forhånd. I dag ble jeg stående ved grillen, fyke inn på kjøkkenet for å sjekke risen, ut å dkke på, sjekke grillen igjen, lage salaten, kutte grønnsaker, koke saus og sjekke grillen igjen..... Jeg mister matlysta fullstendig når det blir slik så mens de andre spiste drakk jeg bare vin!
langaard sa for siden:
Har det på samme måten, spesielt hvis vi har mange gjester:ja:
LaLa77 sa for siden:
Jeg har det også på samme måten. Jo mer mat jeg styrer med, spesielt hvis det tar lang tid å lage, eller jeg har laget flere retter. Tror det har noe med at jeg blir lei av lukten også...
Ok, det var ikke tilfellet i går da. Da var det 2 timers kjøretur til hytta, og at det var så koselig å sitte i sofaen å skravle, at ingen av oss hadde tiltak til å reise seg opp for å lage mat :D
Men i dag derimot, har flink mann som har grillet :)
Mariann S sa for siden:
Eg var på kafe på Moa (Ålesund) i dag, på kafe OPUS... og der hadde dei jammen 2 stk lavkarborettar på menyen.
Det er klart at alle middagsrettar kan gjerast meir lavkarbe enn dei normalt er på ein kafe.
Men her serverte dei blomkålmos til middagen og masse gode grønsaker :D, ikkje berre meir påfyll av grønn salat. Kyllingfiletar innsurra i sprøstekt bacon.
Anne sa for siden:
Jeg skjønner..har det nesten sånn.:) ikke helt dessverre, for i såfall hadde jeg nok vært slankere.:D
Vi lager mye mat sammen...Men i dag var det meg alene som lagde. Tar jo ikke mye tid å lage pai m spinat og bacon. Smakte godt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.