Godt å høre at dere er i farta igjen!!
jeg har til nå ingen utskeielser..har holdt på i 18 dager har 22 dager igjen...på fase 2....er glad jeg kan spise litt middag.....
det jeg savner aller mest er faktisk ost...har kjempe lyst på ost....
Skal en tur ut i helgen det blir nok litt alkohol...men men ....jeg får det sikkert gøy:)
Jeg skrev akkurat i en annen tråd om at man her i Belgia kan bytte varer man ikke liker. Her har man startpakker med ALLE smakene også, det blir selvfølgelig billigere, og man bytter som sagt ut det man ikke vil ha. Rart man ikke gjør det i Norge. Dere kan jo nevne det alle sammen ved bestilling, henvise til at det blir gjort slik i andre land. Det er virkelig veldig mange forskjellige produkter her iallefall, så man behøver i grunnen ikke å gå lei.
Takk for tipset om brownisene, tror jeg bruker for sterk varme... Skal prøve igjen.
Jeg har også blitt mer glad i salat etterhvert, til og med fransk dressing (olje og vinaigre) Utrolig at man kan bli gald i smaker man ikke tidligere likte noe særlig. Det har jeg iallefall lært på denne kuren. Og at verden ikke faller i grus uten brødskiva mi! Hadde ALDRI trodd at jeg skulle overleve i over 2 mnd. uten en eneste brødskive. Sånn sett er det nyttig lærdom- man forstår at man ikke MÅ ha noe, alt er en vanesak:)
Jeg skulle selvfølgelig sitere deg og legge til: Ost er faktisk det jeg savner mest også, mye mer enn brød, faktisk... Men ost er ikke det værste å savne da, for det kan vi snart spise !!
Ja da var det søndag ...jeg var ute i går og det ble en del alkohol..:eek:jeg spiste på forhånd så jeg spiste minimalt med mat ute,noen munnfuller bare...men kjenner på den dårlige samvittigheten:omen jeg skal videre nå uten utskeielser....;)føler meg mye mer vel;)
Hei alle sammen!
Har ikke vært inne på en stund! Ser mange av dere er flinke til å skrive.......må skjerpe meg på det området!! Så var det påske, og det medfører litt utfordringer i mat veien. Synes det er vanskeligere når dagene ikke følger vanlige rutiner, merker at jeg oftere har lyst på alt mulig da! Har noen små " sprekk" innimellom, men går heldigvis fort over! Skal jobbe ekstra hele påsken, så det blir ikke så mye tid å tenke på mat, godteri og sånt........heldigvis! Ungene er på påskeferie, så da blir det ikke så mye "løping" med de heller. Får ta meg i nakken og mosjonere når jeg ikke er på jobb................har ingen unnskyldninger om dårlig tid heller, med ungene ute av huset!! Vekten går nedover, har gått litt saktere de siste ukene, men skal vel ikke klage med 17 kilo borte på 2 1/2 måned! Skal over i fase 3 A om litt over to uker, det blir spennende, men gruer meg litt og!
Noen som er i denne fasen nå? Hva er det vanskeligste evt. i denne fasen?
Ønsker forøvrig alle en riktig god påske!
Siren.
Hei alle sammen.
Nå må jeg skjerpe meg!! Etter tre uker uten nevneverdig vektnedgang har jeg hatt en sprekk.:( Det er ikke så enkelt å følge eurodiett med sju bursdagsfeiringer i mars....:(
Så jeg har hatt minst tre-fire dager der jeg har spist brownies (ikke Eurodiett sine), poteter, saus, peanøtter, is, vafler.....:(:mad:
Men nå MÅ jeg inn på den smale vei igjen.
Håper det går bedre med dere andre. Og at vi kommer bra gjennom påskens utfordringer.:) :)
Ja det er greit med en sprekk hvis man henter seg inn igjen;)det klarer du nok.......det går greit her faktisk, 23 dager på ED, en sprekk nå på lørdag men thats it, var igang igjen i går,skal på kontroll etter påske ;)
Stå på olindy:D
Takk for oppmuntrende ord. Blir bare så irittert på meg sjøl, tenker på at jeg sikkert kunne ha kommet et par kilo lenger ned nå hvis jeg hadde klart å holde meg i skinnet!
Men jeg har vært overvektig i ca 18 år, så da spiller vel egentlig ikke en måned fra eller til så stor rolle.:cool:
Men jeg har ei uke i syklusen min som det føles som omkroppen bare skriker etter karbohydrater og fett!! Og samme om jeg egentlig er mett, så vil jeg bare ha mer, mer, mer. :eek::eek::eek: Flere som har det på samme måten?
Hei Olindy!
Det høres veldig kjent ut ja! Hjelper overhodet ikke om en nettopp har spist, lyst på noe har en uansett! Noen ganger gir jeg etter også!!! Jeg merker godt at nå i påsken har jeg problemer med å styre lystene, og det har nok sammenheng med at rutinene jeg vanligvis har, er helt ute! Må prøve å bite tennene sammen, og " ri av stormen" så godt vi kan. Du kommer helt sikkert inni tralten igjen!
Hei! Her er jeg ny bruker, ikke av dietten ( 5 uker) men av forumet. Så bra at dette eksisterer. Har lest i noen uker og nå var det på tide å melde.
Påske er snart over, jeg har skeiet ut med vin og litt parmesan( derav navnet mitt...) Jeg lurer på om det er slik å forstå at det setter meg tilbake og ut av ketosen hvis jeg drikker mer enn 1 glass tørr vin( har jo og funnet den tørrste rødvinen...). Noen så vet dette?
Noen dager er jeg mer sulten, enn andre, men kan ikke se mønster i forhold til hva jeg har spist.
Tenkte å begynne på spinning nå. Noen som har erfaring her i 2 fase?
Det går veldig bra på jobb, blitt en reser i å lage salater! Og alle disse grønnsakene er jo veldig godt! Gratineres og stekes om hverandre. Maten elleres er nå blitt til: kjeks, barer, pannekaker og omeletter. Alt annet er ikke godt syntes nå jeg:(. Men som alle andre sitter jeg med en mengde andre ting jeg får bare slurpe i meg så godt jeg kan. God kveld videre!!!:)
Hei og velkommen Ostemomsen!
Om du faller ut av ketose er individuelt har jeg forstått, ift. hvor mange karbohydrater du tåler. Ang. spinning har jeg ingen erfaring med det, men jeg har god erfaring med mer mosjon(enn jeg hadde før dietten), da jeg har mer energi på dette kostholdet.
Da er påskeferien over, og jeg har IKKE vært no flink!!! Har hatt besøk i over en uke, og det ble umulig å gjennomføre noen kur etterhvert.... 3 dager i Paris gjorde det heller ikke lettere.Men spist er spist, og drukket er drukket.....(Margaritas, pernod og alt annet ulovlig):o
I morgen er det på`n igjen. Må begynne i fase 1 igjen nå tror jeg. Har stort håp om å greie å gå tilbake til hverdagen igjen. Hvordan har det gått med dere andre,da?
Velkommen ostemomsen:)
Jeg har vært stort sett flink men har skeiet ut med egg, bacon og ost et par dager.
Så har jeg spist taco en dag men veldig lite.
I kule med vaniljeis er også spist men tro det eller ei det smakte ikke all verden.
Men ost var godt det.:D
I morgen skal jeg på min første veiing det blir spennende.
Jeg har 30 dager på ED nå og har egentlig 10 dager igjen på fase 2,men jeg får høre hva de sier i morgen om jeg skal over på fase 3 eller om jeg skal fullføre de siste 10 dager, kanskje like greit i pg med at det har vært noen utskeielser.:o
OST!!! Ja, det var godt med ost igjen, Sunroad.... Tror jeg skal ta min siste ostebit nå i kveld- som avslutning på utskeielsen i påsken- Imorra er det alvor igjen!
Masse skryt til deg da, som har vært så flink i den vanskelige påsken!
var på min første kontroll på tirsdag:Dhaddebgått ned 6,5 kilo på 30 dager....var ikke ille det?:)mye vann men var utrolig deilig da.
Fikk beskjed om å fortsette fase 2 i 30 dager til:eek:det eneste jeg fikk lov å spise ekstra var et par egg om dagen..jaja..det går nok fint:)
Kjempebra, Sunroad! du greier 30 dager til! Med et par egg om dagen går det lettere.
Jeg er i gang med fase 1 igjen, etter å ha vært 40 dg på fase 2, og skeiet ut voldsomt i påska! Lengter etter å komme inn i ketose igjen, føle meg frisk og opplagt og ikke være sulten! Det som er fint med denne dietten(iallefall for meg) er at jeg får lyst til å begynne igjen pga. at jeg føler meg så mye bedre. Sånn har jeg aldri hatt det på noen "vanlige" slankekurer noen gang. Så lavkarbo virker!:)
Lykke til Solange....godt å komme tilbake til det gode gamle igjen hehe....:p
ja jeg er fornøyd så får bare fortsette i samme tralten, det eneste er at jeg er litt slapp...:o
Tusen takk, Sunroad!! Jeg har nå brukt 4 dager på å komme meg i gang med fase 1 igjen. Merker noe av det samme som første gang, blir litt grinete og småsulten om kveldene, slapp, ja. Men etterhvert går dette over. Er nesten tilbake til der jeg slapp før påske, og det er jeg kjempefornøyd med, etter 1 1/2 ukes intensiv utskeielse!!!
Hvis du er slapp, tror jeg du skal øke på med fett, du har jo holdt på en stund, og det er ikke meningen at du skal være slapp da. Jeg har fått beskjed om å bruke litt ekstra olje, spise omega 3 tabl(eller tran).
Stille fra de andre her etter påske! Hvor er dere? Gi lyd! Har dere skeiet ut og ikke kommet igang igjen, eller går det strålende?
Ja har begynnt med omega 3 tar 6 kapsler med pikasol.:D....legen sa at det var vanlig å være litt slapp....jeg har en veldig fysisk krevende:eek: jobb...så det kan bli litt lite mat selvom jeg spiser endel grønnsaker ekstra(tomater,sukkererter ol) håper det retter seg.
Godt du er tilbake Solange...stå på.
Ja enig med deg Solange hvor har det blitt av de andre?;)
Jeg har begynt og er i dag 3 med en kraftig forkjølelse. Vært en del sulten, men drikker masse i tillegg til det jeg skal drikke. Så jeg bor jo på do omtrent :rolleyes:
Jeg lurer på om det er der jeg la på meg mest fra forrige gang. Jeg var jo ferdig med fase tre i desember og da begynte jo momsinga og selskapene.Samt masse familiebursdager i januar og februar og tur til uniten i mars.... Ikke rart jeg gikk opp 16 kilo sånn uten videre nei.
Gikk ned på vanndrikkinga og mosjoneringa. pluss stress på jobb. Nei nå er det hardtak og skjerpings. Jeg begynte i fase en på fredagen og har legetime på torsdag. Så får vi se hva han sier og mener om dette. Uansett så må jeg ned under 100 kilo og jeg har en vanvitting saftig gulrot:D
Det er forresten mye billigere med fastlege som følger deg opp enn Lindbergklinikken. Jeg betaler bare vanlig pris for konsultasjon og det er det. Første timen for dette betaler du også for blodprøven, men ellers bare vanlig legekonsultasjonpris.
Jeg fortsatte med en bar på jobben hver dag. Jeg spiste jo to til tre måltider på jobben. Kom litt an på hvor lenge jeg jobba, men med to langtidssykmeldte og ingen vilje til å ansette flere ble det lange dager på meg :mad:
Men men. Jeg spiste den nutrilettbrownisen du får kjøpt i butikken. Den gjorde meg iallefall mett sammenlignet med den tranebærbaren til lindeberg som er å få kjøpt i butikkene. Kanskje den nutrilettbrownisen ikke passer så bra til meg? Jeg får høre med legen om det.
Jeg skjønner ikke helt at du tør å satse på nutrilett-barer, som ikke er lavkarbo, når det finnes ed-barer? Jeg har hatt en ekstra bar i veska siden start forrige mandag, det er bedre å "sprekke" med to barer på en dag, enn å måtte finne noe godkjent i en butikk... synes jeg ihvertfall :)
hei på dere Eurodiettere.
Lenge siden jeg har skrevet nå! fikk meg nemlig mitt livs sjokk i påsken, da jeg oppdaget at jeg var gravid... Så da var det slutt på slankingen for denne gang. Og jeg som var så godt i gang!! Jeg kommer nok tilbake til forumet igjen etterhvert:-)
Jeg har massevis av eurodiet produkter hvis noen er interessert. skal selvsagt få kjøpt de billigere enn hva Eurodiet selger de for.
Lykke til alle sammen:-)
er dere flinke en periode nå, så får dere det så veldig mye bedre resten av livet:-) Det er dette som skal til.
Klem fra meg.
Nå er det noen dager siden sist jeg har skrevet....40 dager på ED har jeg nå og begynner å bli dritt lei.
Kjedelig mat.....sukk....men men får trøste meg med at vekta går nedover:)skulle gitt mye for et rugsprø med ost.....:o
Hallo!
er det noen som har råd for luft i magen??? Ikke kjekt, ikke godt og ikke alltid forenelig med livet jeg vil ha!
Vet jeg spiser for mye grønt, eller tror jeg spiser for mye, spiser salat til lunch og mye grønnsaker til middag. Jeg klarer ikke å systematisere erfaringene, altså hva gir mye og hva gir lite luft. Noen som har greid det? ( Erter ol er ikke aktuelt så det er jo ikke slike grønnskaker/belgfrukter det kommer av:rolleyes:. Er i fase 2).
Noen som har tips til meg?
Jeg får luft av alle de søte produktene. Søte lavkarboprodukter generelt (lk-godteri) er kjent for det.. Det kommer av at vi reagerer på det produktet er søtet med.
Kanskje litt av suppa også, faktisk.. jeg tror ikke det er grønnsakene, de skal vi jo spise så mye vil kan av. (men jeg ville ikke overspist det heller..) :)
Heisann alle andre i Fase2. Jeg har holdt på en stund nå (ca 10 uker på Euro) og fant først nå dette forumet, og tenkte at jeg ville hive meg på! Litt motivasjon. samt tips og trøst, er akkurat hva jeg trenger :)
Så her er jeg -og ville bare si hei!
Velkommen Emmeline! Her er vi glade for alle nye medlemmer! Ser du har gått ned mye alt, er alt på ED? Går det greit med dietten?
Jeg tror ikke jeg hadde greid å holde på så lenge uten dette nettstedet, er innom nesten daglig og får min dose slankemotivasjon! Jeg har holdt på med ED siden 19.januar, og er egentlig ganske lei nå. Jeg har hatt et par pauser(jentehelg, påskeferie med besøk), men har greid å begynne på`n igjen. Det er jeg stolt av, for tidligere har jeg hatt lett for å droppe ut. Men jeg er fortsatt bare kommet til fase 2, og etter 3 mnd. blir man litt lei maten. Så nå tror jeg snart det blir en tur innom fase 3, så får det heller gå sakte, enn at jeg gir opp! Men jeg er fornøyd da, har gått ned 18 kg på en kropp hvor alt tidligere satt som spikret samme hva jeg gjorde!
Wii, er så kjekt å lese alle andre sine erfaringer. Dere har vært så flinke!! Håper jeg klarer dette like bra, får maten i posten rundt 15. mai! :) Når dere har hatt planlagte sprekker, hvordan påvirker det vekta deres? (legen sa til meg at det satte meg en uke tilbake?)
;)nå har ikke jeg hatt noen store sprekker ,men har jeg spist noe ekstra så har jeg gjort det til måltidet og spist neste måltid som vanlig ,har ikke merket noen stopp men nå veier jeg meg svært sjelden da...neste gang er 12 mai. Har fortsatt å være flink men kylling får jeg ikke ned noe mer det har jeg blitt lei av, spiser mye grønnsaker:Dmen spiser litt mandler, jeg MÅTTE bare spise noe annet.....:o
Skal fortsette med fase 2 til 17 mai, da skal jeg kose meg med litt ekstra så begynner jeg i fase 3 18 mai, det blir spennende, vet ikke hvor mye man går ned i fase 3 men cluet er vel å begynne¨å trene litt.:rolleyes:
Jeg har nå vært i fase 2 siden 4. april, og er dermed ca halv-veis i den.:p
Har funnet noen produkter i dietten som jeg kan leve med, og passer i tillegg på og variere mellom ulike typer kjøtt og fisk til det ene måltidet hvor jeg skal spise "normal" mat. Da prøver jeg også ut forskjellige lavkarbo-oppskrifter jeg finner her i forumet - er så utrolig mange bra oppskrifter her :stortsmil. Like greit å starte med lavkarbo mens jeg går på ED, da dette er veldig i nærheten av hva jeg kommer til å leve med når jeg er ferdig med dietten - blir nok en mellomting mellom Fedon-kost og lavkarbo tenker jeg.:rolleyes:
Det har riktig nok blitt noen utskeielser, bl.a. har jeg bevilget meg ost i form av gratinering og har også inntatt en "sukkerfri" sjokolade eller to. Dette er som kjent fyfy i fase 2, ost kommer inn i fase 3. Men generelt så går det greit å være på ED, og er veldig fornøyd med opplegget og den oppfølgingen jeg får fra legen min på Fedon-klinikken i Bergen.:D
Hjelp, hva gjør jeg nå????
Uff, nå har jeg hatt besøk i ukesvis, det er kjempehyggelig, men umulig å kombinere med diett....Senest igår fikk jeg to digre konfektesker, i helga kom det også skjokolade og vin og gjestene skal jo ha mat og....HJELP!!!Må tilføye at jeg bor i utlandet, og våren er en yndet tid for besøk hos oss. Har besøk i ytterligere to uker til nå. Det er dritvanskelig å følge kuren med fristelser hele dagen.Kommer liksom ikke i gang ordentlig igjen etter hvert besøk, og så går det et par dager, så er det nye gjester.
Jeg har vært veldig flink i 3 mnd, og gått ned 18 kg, men ville gjerne gå ned noen kg til før sommeren. Har over 20 kg igjen før jeg er normalvektig. :mad::eek::(
Du må vel nesten bare ta deg et valg, om du vil ta pause eller være sterk å sture fristelsene langt inni ett nedstøva skap! :p
Hvis du velger å ta pause og kose deg litt med gavene, er det jo ganske god sjanse for at vekta stopper opp da...
Ja, jeg vet du har rett, jeg må ta et valg...Jeg valgte å skeie ut i helga nå når huset var fullt, og det gikk ikke så mye ut over vekta. Hadde tenkt å fortsette dietten fra i går av, men da skjærte det seg da anton berg- konfekteskene kom..... Har vært ganske flink i dag, men det koster å begynne igjen hvis man har begynt å "jukse"!! Satser på at jeg greier å komme igjenge igjen etter et par dagers "overgangsfase".
Måtte bare ha ut frustrasjonen over meg selv ...
Ja jeg forstår at det kan være vanskelig, spesielt om man føler at man ikke kan tyte til alle om dietten man går på.. Er ikke kjekt å si til folk at man slanker seg, gjerne på litt "ekstreme" måter. Men det dummeste du gjør er jo en dag utskjeielse, en dag ED, og så en dag utskjeielse igjen. Det er jo på en måte bare waist, for det er ikke sjanse for at du kommer i ketose på den måten.
Så om du tror at det er gode sjanser for at du sprekker i en ukes til eller to, hadde jeg lagt ED på hylla HELT i mellomtiden. Kroppen blir jo sinnsykt forvirra av å få i seg lite kcal en dag, og MASSE kcal en annen.
Hvis du tar pause, kan du sikkert klare å stabilisere vekta selv om du koser deg litt med sjokolade og lignende, så lenge du passer på hva annet du spiser til andre måltider. (tenke litt grete roede stil), dvs lite kcal og lite fett. (for du får jo i deg masse karbs gjennom snopet).
Tusen takk for gode råd!
Vekta viser etter et par dager nå at ingen stor fare har skjedd, merkelig igrunn, men jeg har ikke gått opp noe! Så idag har jeg kjørt fase 3, og det har gått veldig bra. Da kan jeg spise mat som ser "normal" ut, og jeg har nå lagt konfekten inn i et støvete skap! Besøket har fått kake, og jeg har spist ED-pannekake med blåbær. Så nå tror jeg at jeg er på rett vei igjen....:)
Så bra! :) Ja man skal nok spise masse "junk" for at det skal gi veldig utslag på vekta.. Hvis du hadde gått opp noe nå (noen sier at kiloene kaaan komme noen dager senere), så tror eg det bare hadde vært vannvekt! Som hadde forsvunnet bare dager etter du er på ED sporet igjen :)
Hvor lang tid har det tatt for deg å få produktene? Faksa på tirsdag før 4, gleeeder meg til å få maten i posten!! :spent:
Jeg spiste kylling på tirsdag, og hoppa over kjøtt i går :fnis:
(jeg hadde ikke lyst på - merkelig!)
Var hos legen på tirsdag,og gikk gjennom blodprøvene - som så fine ut, litt lite jern bare. Jeg feiga ut når legen begynte å snakke om "sunt fett" og "litt mye dårlig kolestrol", og bare jatta med... (jeg har stor tro på lavkarbo-høyfett) Jeg har ikke planer om å fortsette med fase tre og fire, men vil spise lchf resten av livet. Jeg må bare "tørre" og si det til legen. Planen framover er å fortsette på fase ento til slutten av mai - da skal jeg i konfirmasjon og vil spise litt kake. I juni og juli og kanskje august tror jeg at jeg går tilbake til ketolyse - men fortsatt med mål om å gå ned i vekt.
Så får vi heller se hvordan ståa er i august :)
Ang. matbestilling Siren, jeg bor i Brussel og handler i en egen eurodiettbutikk her, så jeg vet ikke hvor lang tid det tar før du får maten.
Areola: Jeg fikk også beskjed om å spise mer sunt fett osv, da "det gode kolestrolet" gikk ned. Men det er jo vanlig at det går ned når totalen på kolstrolnivået går ned, så jeg har ikke bekymra meg heller. Jeg bruker ganske mye olje, raps, spiser tran og masse fisk, så noe mer kan man ikke gjøre... Nå er jo eurodietten en lavfett/lavkalorikur, men uansett så virker den jo... Har iallefall lært meg å bekymra meg mer over karbohydratene enn over fett/kalorier, og det vil jeg ta med meg videre. Skal over på Lindbergkost etterhvert, men kommer til å bruke endel av det jeg har lært av de andre lavkarberne her på forumet. Dvs. ikke være så redd for fett!!
Ja nå nærmer det seg slutten for meg på fase 2, skal til legen i morgen å veie meg igjen det er ca 1 mnd siden sist og da hadde jeg gått ned 6,5 merker at jeg har gått ned mer , men hvor mye aner jeg ikke men håper det er 10 kg tilsammen.
Jeg skal ned 15 tilsammen så vi får se.....
jeg måååå ha en pause fra fase 2 nå.
tror dere jeg går ned i fase 3? eller gjør man ikke det tro...eller går man ned i fase 3 hvis jeg begynner å trene?
Blir kvalm av ED produktene nå, vet ikke hvorfor får i meg bare barer og kjeks, har spist noen Atkins barer ved siden av for å få litt forandring.
jeg er ferdig med fase 2 17 mai, da har jeg bestemt meg for å kose meg litt men ikke mye,kanskje en is eller to. Så begynner jeg i fase 3 18 mai.
Men som sagt skal til legen i morgen for å veie meg...det blir spennende.
Hei Sunroad!!
Så flink du er, ros deg selv for at du har kommet så langt! Kjenner den følelsen, man blir utrolig lei produktene etter hvert...Jeg har hatt noen "kontrollerte" sprekk, og har vekslet litt mellom fase 2 og 3 i det siste. Jeg har gått ned for det, så det er absolutt håp! Jeg tror stoffskiftet(insulinproduksjonen) fungerer bedre nå, at jeg kanskje tåler flere karbohydrater enn tidligere. Hvis du er lei skal du absolutt gå over på fase 3. Den fasen hjelper utrolig på motivasjone, deilig med litt ordentlig mat igjen, og man glemmer litt hvor lei man ble produktene. Så lykke til!! kos deg litt på 17.mai, det tror jeg går bra.:)
Hei
Jeg har gått ned 10 kg på fase 2 var og veide meg i dag....så dette er første dagen på fase 3 det var godt med cottagechesse og jordbær nam nam....skal ned 6 kilo til, så det skal jeg nok greie.....jeg er fornøyd....
Gratulere så langt, og lykke til videre. :goodluck:
Selv var jeg til lege i dag, og har så langt gått ned 6,5 kg etter 6 uker i fase 2 (12,5 kg tilsammen siden jeg startet i fase 1):D. Skal fortsette med fase 2 til utgangen av juni, og da har jeg forhåpentligvis gått ned enda 6 kg. Har ingen problemer med å følge fase 2 - bruker det ene måltidet pr dag til å teste ulike lavkarbo-oppskrifter. Men må jo si at jeg gleder meg til å kunne spise mer variert når jeg kommer til fase 3.
I fase to er det kun fisk, kjøtt, egg og tofu samt grønnsaker som gjelder - ja også krydder da selvfølgelig. Det fine er at med disse ingrediensene så kan en lage veldig mange gode retter. En favoritt er kjøttsaus av kvernet kjøtt, paprika, selerirot, løk, tomat og krydder. Andre er biffsnadder med kokte grønnsaker (men uten bernaisesaus), grillet kylling med grillede grønnsaker (grillet aubergine smaker nesten som potet...), fiskesuppe, kjøttsuppe, kylllingsuppe..... kunne nok fortsatt opplistingen en stund :D
Ja, nå er jeg også over i fase 2, det er en lettelse. Ble enig med kostholdsveilederen at jeg kunne veksle litt mellom fase 1 og 2 den første tiden. Etter 30 dager i fase 1 gikk jeg ned 5,5 kilo. Syntes det var lite (iallfall etter hva jeg ser dere andre går ned), men hun sa det var helt gjennomsnittlig (?). Jeg har vært veldig trofast mot dietten, men noen halvspiste produkter har gått i søpla.
Det går da iallfall nedover. Har spist ferske reker i parken.....skal IKKE skeie ut 17.mai, bare med litt vin, tenker jeg.
Noen som har tips til hvordan man kan få litt smak i pastaen? Jeg syns ikke krydring hjelper noe særlig. Kan den stekes etter koking?
Ville bare si at jeg gikk også ned "bare" 6 kg i fase 1, så vi får vel kanskje tro at det er det som er det "vanlige". Men jeg synes også at det godt kunne gått enda raskere nedover når vi er så flinke som vi er!! Har måttet slå meg til ro med at det går tross alt nedover, om enn litt tregt etter mitt ønske...
Jeg har nå en liten "ferie" i fase 3, etter påbud fra veilederen, men synes det er mye vanskeligere å motstå fristelser "her", for det er jo ikke en ketose som ødelegges viss jeg bare tar en liten bit... Tror jeg må komme meg tilbake i fase 2 igjen om et par uker.
-Og når det gjelder pastaen, så havnet den tilslutt i søpla hos meg fordi jeg fikk aldri noe smak på den, ble som å spise bark for meg..
Ja den pastaen har ikke jeg blitt noe klok på heller. Jeg bare koker den opp og putter den i salaten jeg for å bli ferdig med den:rolleyes: Den smaker ikke spesielt godt men fyller opp da :D Bare noen poser igjen. Jeg tar med salat på jobben og lar den ligge i kokende vann til den er ferdig og spiser den...ikke nammenam akkurat ;) Har noen noe godt tips på pastaen?
Jeg tror iallfall pastaen må koke ganske lenge, syns ikke 10 minutter var nok.
Skal prøve å steke den ltt neste gang. :pEtter kokingen.
Men paella, risotto og couscous, de syns jeg det funker bra å bruke som "dressing" på salat. Bland inn litt chilipulver og litt salt eller buljong og kok dem til vannet er borte. Bland det så inn i salaten......
Emmeline, det var fint du sa det, - du har jo gått ned masse nå, ser jeg. Jeg sklir også sakte nedover, heldigvis, begynte i fase 1 15.april. Når begynte du? JA, vi er flinke!:) JA!
En liten, oppmuntrende detalj - : i går så jeg at jeg faktisk har fått slankere legger! :D:D:D
Endelig i Fase 2!! :D:D Så godt kyllingen smakte :rolleyes: OG så mett som jeg ble!! Jeg har ikke smakt couscousen faktisk, synes paellan går fint an. Men nå styrer jeg mesteparten unna middager/supper. Merket at jeg ble noe kvalm på slutten av forrige uke av suppene. Så gudskjelov er jeg i Fase 2 og får spise litt protein. Nammenam :)
Hei.
Fortsatt i fase to, men i enkelte helger osv.så blir det "vanlig" kost, eller Fedon kost da. Tror jeg trenger veiledning nå, litt usikker på hvilken fase jeg bør være i. Klart 17 kg siden desember, men merker at det går sakte ned nå om dagen. Trener bra, prøver å finne en middelvei for ikke å gå helt lei.
Spørsmålet er og hvor mye fett jeg har igjen, og hvor det endelig mål bør ligge.
Har måttet kjøpe mye klær, tar på budsjettet, hadde egentlig tenkt å vente med nye klær, i og med at jeg skal ned mere. Men det er grenser for å store bukser, og overdeler en kan ha på seg. Er SUPERDEILIG å kunne gå inn i en vanlig forretning og handle klær, selv om det ligger på XL størrelse. Fra 50 til 44 i bukser, fy søren, det går faktisk ann!!!!!
Går ut fra at du har en lege som følger deg opp siden du går på ED, og da bør du snakke med legen ang. hvilken fase du bør være i. Dette er individuelt, og avhenger helt av din motivasjon og hvor mye du skal ned i vekt. Fase 3 er delt inn i 3 del-faser - A,B,C. Når en er i A og B fortsetter vektreduksjonen (men reduksjonen er mye mindre enn i fase 2), mens i fase C stabiliseres vekten og hensikten her er å sluttføre kostomleggingen permanent.
Hvor mye du har igjen kan du finne ut ved å veie deg på en Tanita-vekt. Dette gjør jeg ved hver kontroll hos legen min på Fedon-klinikken.
Bruker stort sett pastaen når jeg skeier ut med kjøttsaus. Da koker jeg den i 8-10 minutter med salt og krydder i vannet. Når kjøttsausen er ferdig tilsetter jeg pastaen og lar det hele koke sammen i 3-4 minutter til pastaen er helt ferdig kokt (og ja - den trenger mer enn 10 minutters koking for å bli ferdig :p).
Kjøttsausen min består av; ca 200 g karbonadedeig, 100 g hakket løk, grønn paprika (så mye jeg vil), 50 g rød paprika og 50 g gul/orange paprika, 1 ss tomatpurre + ca 1dl vann eller 1/2 boks hermetiske tomater, oregano, hvitløk, chili og litt salt.
Tilsammen får jeg nå to måltider av dette, blir rett og slett for mye å spise til ett måltid :eek:.
Hei, jeg vil bare dele min jublende glede over endelig å ha nådd minus 20 kg!!!!!!!!!!!!! Jeg er nå nøyaktig halvveis til målet mitt, og feirer i dag med en neve båbær! Nam! Jeg har holdt på siden 19.januar, og har nok vært litt inn og ut av fasene, hatt litt påskeferie osv, men det går nedover og jeg er fornøyd! Nå skal jeg være i fase 3a en stund.:D
:heia:Gratulerer Solange!! :)
Det er så utrolig deilig å se at tickere nedenfor her har bikket over halveismerket. Jeg har også kommet over halveis og bare gleder meg nå og spiser salat til den store gullmedaljen :D
Jeg har ikke skrevet så mye i det siste, har vært så mye som har skjedd og sommeren står på døra og tripper. Jeg er mye ute og går og har kjøpt meg kamera, så nå blir det mye naturvandringer for å få tatt naturbilder og sånn:rolleyes:
Jeg bestiller kun barer, kjeks, nøtter, kako og frokostsjokolade nå. Har fortsatt mye supper igjen, men jeg tror jeg tar de innimellom når jeg vil har litt variasjon rett og slett. om to uker ca skal jeg være ferdig med fase 2 og da er jeg i ferien min. Jeg lurer på om jeg skal få utvidet fase 2 perioden. Vi får se om jeg har gått ned nok i fase 2 :)
Hei, sweet,
jeg har det litt som deg, 3 uker til ferie. Den 15.juli har jeg vært 2 mndr. i fase 2 - og da kommer jeg til å være i Tsjekkia. Ikke det landet som er mest kjent for salat, akkurat. Men jeg pakker med meg en bunke kjeks, soyanøtter og litt supper og lign. så får det gå som det går. :_punk:Jeg har vært ganske fanatisk på dietten siden jeg begynte i fase 1 15.april - gruer meg litt til alle fristelsene i Tsjekkia. Men det skal være hyggelig med ferie!:full:
Kanskje må det bli en periode med fase 1 etterpå....... HUFF!
Ønsker deg lykke til!:klem:
Takk for det Mara. Ja jeg gleder meg til ferie, og faktisk vinglasset vi snart kan konsumere ;) Var hos legen på fredagen og jeg har gått ned 5 kilo siden jeg var der sist. Nå har jeg gått ned godt over halveis:D
Skal være i fase to til midt i uka i uke 29, så det blir midt i første ferieuka :cool: Det passer bra.
Skal bare feriere i lille Norge, men uansett fristelser finnes overalt :rolleyes:
Jeg hamstrer inn barer, kakao, kjeks og nøtter før jeg drar. Da er jeg liksom sikker på.
Lykke til og God ferie om jeg ikke snakker med deg før den tid :)
Juhu, fredag er jeg i fase 2, etter fire uker i fase 1! Det har ikke vært skrevet i denne tråden siden juni, men hva gjør det? Nå skal jeg lese meg gjennom det dere har skrevet før for å hente idéer og motivasjon. Har forstått at jeg skal gå på dette i 30-40 dager, så nå er jeg klar! :-)
SÅ flinke dere er!! Grattis med bra nedgang! Jeg selv skal starte i fase 2 nå og er veldig glad for det selv om jeg absolutt ikke kan klage etter 14 dg på fase 1. Godt å se at det er litt liv her inne - så kan vi følge hverandre og gi litt støtte om det trengs. Lykke til videre ;)
Både i dag og i går har jeg hatt omelett av to egg til middag, deilig! :-) Har ikke fått tid til å lage meg noe ordentlig med kylling, fisk eller kjøtt ennå, får ta det etter hvert. Men så i hvert fall et nytt tall på vekta i dag. Alt monner! :-)
Takk og lykke til med tallet i morgen tidlig! Jeg nærmer meg en milepælgrense, så her er det bare å stå på! I kveld har jeg servert Non Stop og mye annet godt til kusina mi, som er på besøk. Jeg har også laget to kaker i kveld uten å slikke på en eneste slikkepott - og skal heller ikke spise i morgen. Sånn er det bare. Beinhard nå! Ha en fin søndag og en strålende Fase 2-uke!
Hei til alle dere som nå er over i fase 2, mange flotte resultater her :D Selv har jeg vært i fase 2siden ca mars, og regner med å bli her en stund til. Har opprettet en tråd hvor jeg legger ut en del oppskrifter jeg har brukt i fase 2, heng dere gjerne på så tipser vi hverandre ;)
Hei, her kommer jeg!
Vært på veiing hos sykepleier i dag, og det stemmer omtrent med "hjemmetallene". Livvidde -7 cm og stuss -5. Jupp, dette kan jeg like!:D
Og i dag har jeg hatt fase to-middag. Fytti så godt det var! Ser fram til middager med litt mer variasjon framover, og forhåpentlig fortsatt fin vektnedgang.
Da var det mandag og ny uke, nye muligheter. Jeg er litt stolt, for vi har vært på besøk hos svigers i helga, og bl.a. hatt litt familieselskap for størstemann. Og jeg har holdt dietten hele helga!! Jupp, ingen utskeielser, og fornøyd med det, ja. :D
Og jeg håper dere ser tickeren.. NOEN har bikka ti kilo...:cool:
Har vært tre dager på tur med jobben, og nesten ikke spist produkter... Men har klart meg ganske bra likevel. Tirsdag spiste jeg elgsuppe til lunsj, plukka ut gulrøttene, så regner med at den gikk greit, og hjortefilet til middag. Der spiste jeg også bare kjøtt og broccoli, så den regner jeg også med er grei. I går spiste jeg salat på veien, og ute på kvelden spiste vi tapas, jeg bestilte rent kjøtt og salat, og den var også grei. I dag var det smørbrød til lunsj, jeg spiste bare pålegget. Roastbiff og reker er vel greit, karbonade er vel litt på kanten?? Uregelmessig spising, litt for langt mellom måltidene. Så kommer jeg hjem, og klarer å sprekke på - sjokoladekakedeig!:eek::eek::eek: :o Barneselskap her i morra, og jeg baker kake, og klarer bare ikke la være å smake på deigen. IDIOTISK!!!:mad:
Og hva skjer nå med vekta framover neste uke??:confused:
Jaja. I morra er det en ny dag og nye muligheter, da skal jeg spise riktig og til rett tid.
Ny veiedag, og ned denne uka også. Burde kanskje hatt en journal og skrevet i, men har foreløpig ikke opprettet en, så da får det bli her. Har vært litt utskeielser i helga også, men ikke ille, altså. I går var det grilling på bål på plenen her, og da ble det et par ketolysepølser med salat til. Håper ikke jeg har ødelagt noe ved det, selv om det ikke er rent kjøtt.:confused:
Og så har jeg smakt bittelitt kake. Er ikke stolt av det, og ikke var det SÅ godt heller, huske det til neste gang fristelsen er der... Men denne uka blir mer vanlig uke, så jeg satser på at det skal gå greit med maten. Overtid i morra, så jeg håper de har noe som er greit å trikse til i kantina med rent kjøtt eller fisk, og ikke bare gryter og andre blandinger.
Her skal det ikke brytes, nei! Du skal holde meg i ørene, og jeg skal holde deg i ørene hvis det trengs. Og så skal vi søren meg nå målene våre, og etter det skal vi i alle fall holde hverandre i ørene så vi ikke sklir ut "på kjøret" igjen og går opp. Flinke - det er det vi er, og det er det vi skal fortsette å være. Nå er det ny uke, og nye muligheter. Du skal bikke tier'n, hadde jeg tenkt, og jeg skal sakte men sikkert (egentlig ikke så sakte heller) fortsette min vei nedover i vekt.
Hvordan går det med dere i fase to ..jeg veksler litt frem og tilbake fase 1 og to,fase en nå fram til fredag , da skal jeg på helgetur
og disse helgeturene ødelegger mye ,, det tar en uke og miste det en la på seg,,sukk
Kom igjen, Lotta, stå på! Jeg VET at det snart er din tur, og da går det NED!
Er fornøyd med denne uka også, er nesten litt overraska, for jeg synes det går så greit. :confused:
Men for all del, det er laaangt igjen, og jeg vet at de tunge og vanskelige dagene nok kommer. Da er det godt å ha dere på forumet, SAMMEN skal vi klare dette!;)
Takk for det, jeg kan ikke gjøre annet enn å gjøre det jeg skal og håpe det snart skjer noe. Men det går nok nedover i cm, håper jeg uansett. Stå på du også! Heier på deg!
Kjekt å se at det fortsatt er noen som er aktive på denne tråden, har planer om å delta mer framover enn jeg har gjort i det siste :rolleyes:.
Står litt stille for tiden jeg :(, mest fordi jeg ikke har vært flink nok med dietten men tror nok at jeg også kan skylde noe av dette på stress. Blir i perioder voldsomt mye å gjøre på jobb, og det første som ryker er da hensynet til meg selv:mad:.
Har vært flink nå i 5 dager sammenhengende, og ser jo at det blir resultater når jeg er konsekvent. Var opp nesten 2 kg fra 1. til 7. november, men nå er de borte igjen og vekta er lavere enn den var 1. november. Har ingen planer om å gi meg, men har etter avtale med legen moderert dietten til en mellomting mellom fase 2 og 3. Så nå har jeg ca 5 dager med 3 ED-produkter og ett "vanlig" måltid, og de resterende dagene med 2 ED-produkter og 2 "vanlige" måltider. Må holde meg til rene kjøtt- og fiskeprodukter, og også begrense grønnsakene i forhold til det som er tillatt i fase 2. Fungerer mye bedre, for jeg har vært på og skal ha en del reisevirksomhet i november og da er det ikke alltid enkelt å skulle mikse egne måltider.
Stå på alle sammen, vi skal greie dette - ta en dag av gangen, ett steg og en liten seier hver dag :D (selv om -10 kg til jul nok blir i tøffeste laget for meg....)
Hei hei hei!!
Jeg kan melde meg inn her idag jeg. Hadde håpet jeg var hadde tatt litt mer i fase 1, menmen!! Satser på en god vektreduksjon i fase to, og jeg GLEDER meg til kylling ikveld!!
Velkommen i Fase 2-gjengen! Har vært her fire uker, og synes nok fase 2 går lettere enn fase 1, siden det er ett vanlig måltid. Stå på framover, så vil nok vekta fortsette nedover!
7,6? Er ikke det mye på de første fire ukene i fase 1, da? Det er jo FANTASTISK! :-) Gratulerer og velkommen i Fase 2! Håper du har en fin kveld i kveld! ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.