< Tilbake til oversikten

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

arkine sa for siden:

spiser som regel grønnsaker en gang pr dag,,ikke hver dag jeg orker tanken på grønnsakene,men prøver

gjerne blomkål og sopp med litt olje .laget i stekovn

eller lager meg en grønnsakssuppe med lovlige grønnsaker.

Titti sa for siden:

Jeg spiser gjerne masse salat til lunsjen og wokede grønnsaker + salat til middagen. :ja: Føler meg ikke spes sulten...

valkerut sa for siden:

Jeg hadde litt problemer med magen og fikk beskjed på lindbergklinikken at jeg skulle spise en håndful grønnsaker til hvert måltid. Jeg klarer ikke helt dette i praksis, men spiser min. grønnsaker en gang om dagen. Spiser da litt mer en en håndful...så føler jeg at jeg tar igjen litt.

Det er litt lettere å få i seg mer når jeg er hjemme..enn når jeg jobber. Jeg skjærer opp brokkoli, blomkål, litt løk(innenfor vekta) og har et par spiseskjeer over, har litt krydder...piff og ingæfær over..og ovnsbaker i ovnen...da har jeg litt utover og kan maule litt...fordi jeg lagrer i kjøleskapet..:)

grotingeling sa for siden:

Ingefær er bra for mange ting, også for magetrøbbel - og mauling av grønnsaker er faktisk helt ok :p

Pearl sa for siden:

Jeg spiser grønnsaker til nesten hvert måltid. Det er ikke alltid jeg bruker tid på å lage så mye med de, ofte blir det noen buketter rå blomkål, skrelte neper som er en favoritt om våren (da er de best).

grotingeling sa for siden:

Hei - i fase1-tråden er det stilt spørsmål om vi kan lage en felles tråd for alle fasene, noe jeg mener er et flott forslag.

Jeg har derfor tatt meg den frihet og opprette en ny tråd, dere finner den her

Legger ut denne i de andre ED-fase-trådene også :D

Titti sa for siden:

Da er jeg offisielt over på fase 2, kan ikke si jeg merker så mye enda. ;)
Men skal bli godt med et ordentlig måltid til fredagskos. :ja:
Nå er jeg liksom så godt inne i det, at det hadde ikke vært krise å la være å spise mat denne helgen heller. ;)

Ellers var jeg på vekta i dag, resultat etter 31 dager på fase 1: minus 5.2 kg. :)
Hadde som mål å gå ned 5.1 kg før jeg skulle tilbake til Hexenberg den 28.okt, så jeg
er kjempefornøyd. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.