< Tilbake til oversikten

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Mrs. Big sa for siden:

Jeg starter en ny tråd for fase 2, ettersom jeg er sikker på at noen flere en meg er her og trenger all hjelp de kan få.
Er det slik at jeg nå kan spise 1 måltid med fisk eller kjøtt istedet for de posene? Er det noe mer spennende jeg kan gjøre i denne perioden? Jeg skal være her en måned, så NOE må det da være?

Mrs. Big sa for siden:

OK, jeg fortsetter å spørre jeg. Når kan jeg begynne å spise brød? Er klar over at jeg må lage det selv, men jeg kunne ha tenkt meg en skive drømme

Distrea sa for siden:

Du kan lage omelett av to egg.
Du kan spise ca 150 gr kjøtt etter fisk, og de lovlige grønnsakene.

Brød ville jeg ventet med til du er ved målet, når du er på siste fase.

Skal du være 1 mnd i fase 2?

Legen din skal gi deg ganske god innføring i hva du kan spise når. Får du lite veiledning?

Mrs. Big sa for siden:

Jeg er veldig fornøyd med legen min, men jeg tror mitt problem er at jeg aldri hadde hørt om denne kuren før jeg begynte på den. Skulle nok ha lest litt mer, synest ikke de brosjyrene gir så mye informasjon. Er derfor så glad for dere kunnskapsrike damer og menn her inne!!!:suss: Men det er ENTEN den omeletten ELLER kjøttet, ikke sant?
Og jeg skal være i fase 2 i 30 dager.

Distrea sa for siden:

hehe, ja... det er godt å ha forumet:)

jeef-micro sa for siden:

fase 2 skal være ca dobbelt så lenge som fase 1...

Mrs. Big sa for siden:

Da stemmer det med en måned for meg. Men det skal gå bra! Men kan man spise feta - ost? Leste det et sted her....

jeef-micro sa for siden:

ikke på fase 2... da er det bare kjøtt/fisk/ egg i tilegg til grønnsakene

Mrs. Big sa for siden:

søren, Me like Feta........

jeef-micro sa for siden:

jeg også :( men jeg har vist fått melkeproteinallergi i tilegg så det blir nok aldri mer feta på meg :hylgrine:

Mrs. Big sa for siden:

Å, stakar....aldri mer feta:suss:
Jeg må bare innrømme at etter at jeg startet på dette, og kom igang, så har jeg aldri følt meg bedre! Det er så deilig! Eneste problemet jeghar, er noen gallesteiner som har begynt å røre på seg....
jeef-micro, er du i fase 2?

jeef-micro sa for siden:

veksler litt mellom 1, 2 og 3 som jeg selv vil for tiden jeg... sliter med motivasjon for jeg har ikke gått ned stort på 10 mnd...

Mrs. Big sa for siden:

Jeg ser at jeg er blitt hekta på å veie meg nå...Har gått så fort ned de første kiloene i fase 1, men nå som jeg har gått over i fase 2, så går det så seeeeeeeeeeent. Har bare lysst å hoppe i nr. 1 igjen.:mad:
Men jeg hadde et spørsmål til.(ja, jeg vet at det sikkert kom som en bombe:D) men hva er forskjell på ketosekuren og Eurodiett? Legen min snakket om at jeg kunne spise mat fra denne kuren, men når jeg ikke vet hva det er, så er det litt vanskelig....:o

Sukkerzpinn sa for siden:

Idag er det 7 uker siden jeg startet på Eurodiet - tiden går fort! Jeg har nådd målet mitt med å gå ned 20 kg før jeg reiste til syden ( om 3 uker), og alle kilo etter det er selvsagt bare pluss. Jeg har jo veldig mange flere kilo å ta av, men det viktigste er at jeg har nådd målet mitt. Idag viste vekten 125,0 så det er nesten 23 kilo borte vekk det :):)

Jeg har til og med vært og kjøpt meg klær for første gang idag. Tok først to str mindre enn den vanlige jeg brukte før (str 56), og jammen måtte jeg ut å finne enda mindre. To skjørt kjøpte jeg, ett i str 48 og et i str 46 :))) Jeg må nok ha over 50 i bukser, men men :) jeg ble bare så rørt når jeg sto i prøverommet. Har aldri gått ned så mye før.

I helgen så spiste jeg krabbeklør - deilig deilig. :p Det var som å få en innsprøytning med livskvalitet! Det er det beste jeg vet! Visste dere at det bare er 108 kcal pr 100 gr krabbe? Og 0 karbohydrater? Det er jo helt fantastisk! Jeg skal kjøpe flere krabber i helgen og jeg gleder meg sånn. Ellers så går det i kyllingsupper hele tiden, siden jeg ikke klarer de andre produktene Pluss to kokte egg eller kylling nå i fase 2. Jeg er så lei av grønnsakene, så det orker jeg ikke så mye av.

Jeg har begynt å ta grønn te - kapsler. noen andre som gjør dette?

Ellers så vil jeg bare ønske dere alle en riktig fin sommer og lykke til videre i vektnedgangen

Sommerhilsner fra Sukkerzpinn - litt lettere :p

jeef-micro sa for siden:

Gratulerer med så bra vektnedgang :)

jeg greier ikke suppene... har spist stort sett bare capuchino og kakao (kalde begge) og barene...

Mrs. Big sa for siden:

Suppene får ikke jeg heller ned. Men barene, kjeksene og nøttene er NAM!!!!
Grattis med flott nedgang!!

skatcat sa for siden:

Nå har jeg vært i fase 2 ca en uke, og det går egentlig veldig fint! :)

Flott å kunne spise middag med familien igjen!!

Var hos ED-legen min forrige uke, hadde gått ned 9 kg i Fase1, veldig fornøyd!!! Men det beste er egentlig at blodtrykket mitt har gått ned masse!! :D:D Har gått på blodtrykksmedisin i ett år nå, fikk halvere dosen i første omgang, så får vi se om jeg får kutte den neste gang!!

Fantastisk å kunne slippe det grusomme søtsuget om kveldene, føler av og til at jeg har opplevd et mirakel!! Hvordan kan det skje??? Før var jeg på grensen til hysterisk viss jeg ikke hadde noe søtt i hus, nå kan ungene ha godteri i skapet, og jeg ofrer det ikke en tanke!!

Håper det går bra med dere andre også, enkelte har virkelig vært fantastisk flinke, ser jeg!

svani sa for siden:

jeg skal snart begynne i fase 2 ågleder meg fase 1 har hvert tung men jeg er fornøyd med vekt tapet!! et råd til dere som er lei grønnsaker, jeg kjenner en som har gått på dette før å hun har sagt at jeg kan steke wok grønnsaker fra butikken selv om det ikke er alle grønnsakene fra lista det syns jeg var good!! jeg skal spise så med kylling å kotteletter sal jeg love dere!! men en ting har vi lov å pise kokt egg i fase to?? trodde bare vi hadde lov å spise stekt egg!!!

Georgine sa for siden:

Her var det stille.. men jeg legger nå inn noen ord for det.

Begynte på Fase 2 i ettermiddag, hentet pakken på posten og greide ikke vente til i morgen :lol: Men har levd lavkarbo og lavkalori siden søndag så det gikk helt fint.

Spiste spinat og brokkolisuppe til middag, hadde i blomkål og brokkolibiter og den var kjempegod. Brukte kokevannet som jeg så vidt varmet grønnsakene med til suppen og fikk med meg alle godsakene.

Creme brule til kvelds og den luktet kjempegodt mens jeg lagde, og da jeg tjuvsmakte før jeg helte den i bollen ble jeg helt henført. Men som kald smaker den jo ingenting!!! Kjempeskuffet og jeg må søke og lete her inne for å se om jeg bør ha noe oppi, som kanel eller annet krydder for å spice opp smaken. Kan det være at jeg bruker soyamelk i stedenfor melk i?

sweet sa for siden:

Hei Georgine,

Jeg putter bare det brune sukkeret på før jeg avkjøler den jeg. Synes den smaker kjempegodt. Kanskje det er noen som bruker vaniljestang i for å gi den mere smak?

jeef-micro sa for siden:

Jeg har brukt vaniljeessens... Georgine, er det noen spesiell grunn for at du bruker soyamelk?

Jeg har kastet inn håndkle ang ED nå... Det fungerte ikke i det hele tatt. Jeg gikk ned 4-5 kg første gang på fase 1, men har gått opp de kg på fase 2 og 3, pluss at jeg har blitt mye syk av ED, så legen tror jeg rett og slett ikke tåler det...

Ønsker i allefall dere andre som skal fortsette masse lykke til!

sweet sa for siden:

jeef-micro - det var ordentlig synd.

Jeg har gått ned 15 kilo pluss til nå jeg på 7 uker og er knallfornøyd. Jeg er mye mer pigg og opplagt. Det blir stadig vekk lettere å gå lengre og brattere:-) Stor seier for meg med sambo som elsker å gå tur i marka :D

Ønsker deg lykke til uansett og håper du finner din måte å gå ned på :)

Tomine sa for siden:

Sweet:

Gratulerer med super vektnedgang !
:)

kikja sa for siden:

Etter 5 av 30 dager i fase 2, så føler jeg meg veldig demotivert nå... Lei salat.. :p Noen gode mattips her?
Kan jeg bruke bare bittelitte granne rømme/kesam og/eller ost til maten..? Fant nemlig en oppskrift på EDs nettsider som var for fase 2, og den skulle man ha rømme eller matfløte i... Hvis jeg kan det, så vil det absolutt hjelpe meg mye!

Thereseh sa for siden:

Hei Kikja....
Ser at du er begynt i fase 2.... jeg skal begynne i den på søndag... Har da vært tre uker i fase 1. Og jeg har samme problem som deg... begynner å bli litt lei disse grønnsakene.... vet du forresten om vi kan bruke taco pulver og kjøttdeig??? kan vi eventuelt ta på litt guacamole??? Hvis du får noen gode råd/tips, tar jeg gjerne imot noen også:) Jeg har bestilt pasta nå, og gleder meg til å lage en god pastasalat med stekt champignon og fransk dressing pulver:)

kikja sa for siden:

Jeg var (heldigvis?) bare 2 uker på fase 1, så ble ikke sååå lei.. :p
Jeg har brukt tacokrydder hvertfall, men har ikke brukt vanlig kjøttdeig, siden det står et eller annet sted at farsemat er fy-fy ganske langt framover... Var vel ikke før i fase 4 man kan ha det igjen.. Men nå er jeg så heldig at jeg har både en pappa, en morfar og to onkler som er elgjegere, så jeg har tilgang på elgkjøtt :D De pleier ofte å male opp rent elgkjøtt sånn at det blir som en kjøtt deig, men de tilsetter ingenting, så er helt rent kjøtt.. Den stekte jeg med salt, pepper og hvitløk på i helga, og hadde i en form med grønnsaker, og juksa med bittelitt ost på toppen - ble knallgodt :) Mannen syns også det smakte godt, så det kan jo være greit å gjøre noe sånt for å kunne spise sammen :)

Men kan vi spise den ED-pastaen i fase 2? Isåfall lurer jeg på hvorfor jeg ikke har bestilt den ;) Du får si fra om den er god når du har fått testa den :)

sweet sa for siden:

Jeg skal begynne i fase tre til helgen og har til nå gått ned 22 kilo. Fase 1 var jeg i en måned ca og da gikk jeg ned 10 kilo. Jeg har vært i fase to i 9 uker og veide meg igår. Da viste måleren at jeg hadde gått ned 11 kilo foreløpig i fase to. Det betyr at jeg har så langt gått ned 22 kilo, og er veldig kjempefornøyd.

Mye av grunnen er nok at jeg ikke har spist meg lei på alt med en gang er nok at jeg er kjempemotivert som jeg aldri har vært før, og jeg har ikke bestilt alle varene med en gang. Jeg har bare begynt med noe og plussa på etterhvert.

Jeg har fortsatt noen kilo jeg skal ned før jeg er helt fornøyd, men jeg må jo si det at jeg har ikke spist en eneste sjokoladebit mens jeg har holdt på. Jeg har ikke skeia ut i det hele tatt. Ikke engang i min søsters bryllup. Jeg har fulgt kuren til punkt og prikke.

Fredagen ville jeg lage taco, så da kjøpte jeg burritokrydderposen i butikken - vel vitende om at det er ikke helt eurodiettlistemat. Jeg kjøpte karbonadedeig og brukte alle grønnsaker som jeg kan spise, så det eneste som skeia ut litt var burritomixen.

Jeg kokte sellerirot, pepra litt og mosa den så det ble som en potetmos. Jeg skjærte opp løk, tomater, paprika (rød og grønn i hver sin bolle), purre og hadde forskjellige salatblader - ruccola, lollo og rosso. Det var knallgodt. Jeg veide opp 150 gram av karbonadedeigblandingen som jeg hadde laget og spiste alt det andre.

Det var knallgodt, ny smak og kan absolutt anbefales - en gang innimellom! ikke hver dag;)

Når det gjelder eurodiettpastaen så står ikke den oppført før i fase 3B. Det betyr at du skal ikke spise den før da. Den er jo et alternativ til et proteinmåltid.

nissemor sa for siden:

Hjelp!!!
Jeg har kjørt på fase 1 fra 10 desember 2008, men et kort avbrekk i jula, fram til nå. Innom fase to ca en dag i uka, med kyllig/fisk, hatt besøk hver helg nå og da må man jo servere noe. Denne uken innførte jeg et måltid med kjøtt/kylling/fisk, tenkte det kunne gjøre noe forskjell. Men. nei, vekta vil ikke rikke på seg.
Drikker mye vann, spiser også bra med tillatte grønnsaker, og er aktiv( eks.denne uken: gikk til og fra jobb 9,4 km mandag, tirsdag elixia tredemølle/sykkel og styrkeapparater, onsdag 40 min på ergo.sykkel hjemme, fri torsdag, Elixia fredag:samme opplegg som tirsdag.). Lite motiverende med såpass tøff diett når vekta står stille, hva kan jeg gjøre???????????????

indi sa for siden:

Hvor lenge har du stått stille sånn egentlig?

nissemor sa for siden:

Godt spørsmål, bør kanskje ikke klage?!?! Nei, 2 uker med fram og tilbake, og like langt. Bare redd for å miste motivasjonen, var så godt i gang.

indi sa for siden:

Det løsner nok igjen! Jeg merker at når jeg trener mye, sånn omtrent en økt til dagen (veldig mye) står vekten mer stille enn ellers... jeg antar at det betyr at jeg faktisk ikke får i meg nok mat i forhold til hvor mye jeg trener, og at kroppen holder på ting... men det kan også være syklus, virus, og andre ting som blander seg i balansen...
Hold på samme rutine to uker til, og se da! :)

nissemor sa for siden:

Yes!!!!!!! :D Det rører på seg! Bare det å komme under det runde tallet er herlig, selv om det kun dreier seg om en kilo. Og, i dag prøvde jeg skibukse som passet i str XL, for sikker hets skyld gikk jeg i en annen butikk og prøvde et annet merke, og JA fikk på meg den og!. Slutt på klær i XXX......L,el str 52-54 ,det er motivasjon det!!:)

indi sa for siden:

:)
Gratulerer!

Solange sa for siden:

Hei, jeg vil gjerne være med i denne tråden. Startet med eurodiett 19.januar, har vært 30 dager i fase 1, og nå 10 dager på fase 2. Jeg har gått ned 9,5 kg siden eurodiettstart. (minus 11,5 kg siden jul) Er 40 kg overvektig, så det er litt å ta av.... Jeg opplever vel som mange her inne, at det går saktere etter hvert, og nå er jeg på et såkalt "platå".Men jeg har ikke mistet motet. Jeg ble temmelig lei av "middagen" på fase 1, de andre måltidene går stort sett greit- Prøver å være litt kreativ nå på fase 2, slik at motivasjonen ikke forsvinner.
I dag har jeg hatt fiskesuppe: laks,torsk og scampi, laget på fond av rekeskall, kyllingbuljong, hvitløk, grønnsaker og sojafløte. Lurer på om det er innenfor "reglene"? Litt sojafløte går vel bra, hvis du ikke bruker så mye melk resten av dagen?

Solange sa for siden:

Her var det da virkelig dødt... Hvor er alle de som går i fase 2? Eller eurodiett i det hele tatt? Er ny her, så er det noe jeg ikke har fått med meg? Er folk andre steder?

olindy sa for siden:

Titt-tei!!:p
Her er en til i fase 2.:) Har vært der i tre uker nå, og det går ganske greit.
Nok av fristelser, men har stortsett styrt unna så langt.

Solange sa for siden:

Så hyggelig! Da er vi på samme sted, jeg har også vært 3 uker på fase 2 nå.
Jeg synes også det går rimelig greit, sto stille i 2 uker etter at jeg begynte på fase 2, men nå har det løsna! Det merkelige er at når jeg sto stille, var jeg innbitt og fulgte kuren bra, mens nå som det har løsna, er jeg plutselig blitt mer sulten, og må av og til legge inn et ekstra ED måltid (velger det fremfor å sprekke). Men jeg går fortsatt ned, da så.... Fint å ha noen å følge!

Siren sa for siden:

Hei dere i fase 2!
Jeg lurer på hvor sent spiser dere siste måltidet,og hvordan legger dere opp dagen når det gjelder måltider? Har problemer med å få spist dette måltidet før kl.19 el.20.00, og det er vel i seneste laget? Ofte blir det kjøtt/fisk/omelett, fordi jeg etter jobb, lager middag til familien, og har dermed ikke tid til å lage til meg selv. Da blir det enklest å bare ta en shake, før en fyker ut på aktiviteter med barn, leksehjelp osv.......!
I tillegg lager jeg mat sammen med elever( på restaurant- og matfag) hele dagen, og er nokså matlei når jeg kommer hjem!!

Siren

Solange sa for siden:

Hei! Svarer i denne tråden også, når jeg først er i siget! (skrev akkurat til deg i den andre aktive tråden)
Jeg spiser frokost ca kl. 09.00
lunsj mellom 12.00 og 13.00
middag mellom 18.00 og 19.00
kveldsmat mellom 21.00 og 22.00
Har ikke fått beskjed om noen tidsgrense på kveldsmåltidet, selv om jeg vet at man generelt ikke skal spise sent. Men av to grunner blir det sånn: hvis jeg legger meg sulten, blir jeg liggende våken og tenke på mat. Viljestyrken er minimal på den tiden av døgnet, så da ender det med at jeg står opp igjen og spiser noe jeg absolutt ikke bør spise!!
For det andre jobber mannen min sent, og da blir det sen middag hvis vi skal få ett måltid ilag i løpet av dagen. Her i Belgia (hvor jeg bor for tida)spiser forøvrig alle hovedmåltidet sent på kvelden, som regel i 20.00 tida. Og damene her er syltynne!!
Problemet mitt er mellom lunsj og middag. Prøver å spise litt salat, men gud hvor lei jeg er av å spise salat to ganger hver dag...:eek:

olindy sa for siden:

Hei Solange!!
Ikke bare har vi kommet like langt i kuren, men vi har gått ned omtrent like mye også (hvis tickeren din er riktig). Var på veiing i går, og da hadde jeg gått ned 11,8 kg. Hvor lenge skal du være i fase 2? Jeg er vel ferdig med den i begynnelsen av april, men vurderer å forlenge den til over påske hvis vektnedgangen fortsetter. Kurslederen min sier at vektnedgangen kan stagnere hvis man er for lenge i ketose om gangen.:(

Solange sa for siden:

Hei Olindy!
Ja, vi har faktisk gått ned akkurat like mye på eurodiet! Jeg har gått ned 2 kg mer siden jeg lagde tickeren, men jeg regnet med de 2 kiloene jeg gikk ned før jeg begynte på eurodiett da jeg lagde den: Så siden eurodiet start 19.januar har jeg gått ned 11,5 kg. Vet ikke hva som er vanlig nedgang på kuren, men legen min er kjempefornøyd med meg iallefall. (Og det er jeg også!) Jeg skal iallefall gå i 3 uker til på fase 2.Tror jeg tar en fase 3 periode i påsken: skal ha besøko (prøvd å skrive med en kosesyk katt dpå pcèn noengang?)i hele påsken, samt en tur til Paris, så jeg tror jeg trenger noen flere karber da. Gruer meg litt itl slike store utfordringer, men de kommer jo en eller annen gang uansett...

e

Nynne&#9829; sa for siden:

Jeg er i fase 2 i eurodiett jeg også.. skriver for det meste i jouralen min jeg da.. følg meg gjerne der!!
[font=Comic Sans MS][/font]
Solange: leser du skal til paris.. jeg også!! Reiser i april. Aldri vært der før så gleder meg masse!

Solange sa for siden:

Hei Nynne!
Skrev i journalen din tidligere i kveld! Gled deg til Paris, det er en fantastisk by, har vært der flere ganger. Jeg skal dit 6-8 april. Er vi heldige, er det fint vårvær i Paris i april! Men det er mye god mat der da... og vin!!

Har svart deg på innlegget inne i journalen min jeg da! ;)

olindy sa for siden:

Så fint at det tar seg opp med aktivitet her inne på forumet! Begynte å tro at jeg var den eneste i verden som var i fase 2 på Eurodietten jeg. ;)
Solange: Du spiser jo bare fire måltider om dagen! Det orker ikke jeg. Er ofte sulten, og spiser fem måltider. Og er jeg ekstra sulten tar jeg ett til også....:rolleyes:
Jeg spiser frokost i 7-8 tida. Har ofte blitt pudding, men nå er jeg tom og da blir det suppe med grønnsaker i.
Lunsj halv tolv er en salat med omelett-biter i.
Mellommål halv tre-tre: En bar
Middag i 5-6 tida: Laks eller kjøtt med sopp, løk, brokkoli og blomkål. Lagde blomkålstappe en dag, og det var kjempegodt med mye muskatt i.
Kvelds når jeg er klar for det. Gjerne kos med kjeks eller soyanøtter og et glass rødvin. :p;):o

Jeg spiser 4 måltider om dagen jeg også... er jeg veldig sulten tar jeg et måltid til..

olindy sa for siden:

Huff. Jeg er visst en storspiser jeg da:o!!
Men vekta går jo ned likevel, og jeg har ikke tapt ett gram muskelmasse. :D Det kan vel ha noe med aktivitetsnivå hva man trenger også? Full jobb, fem unger, litt trening, hund som vil gå tur, snømåking....... :rolleyes:

Solange sa for siden:

Olindy, du har jo gått ned akkurat like mye som meg, selv om jeg tar et måltid mindre! Men som jeg nevnte tidligere, har jeg i det siste følt meg mer sulten(kanskje fordi jeg trimmer mer?), og har av og til tatt ett måltid ekstra. Jeg fikk beskjed av legen å ta 4 måltider.
Er det neon som har erfaring med å bruke sojaprodukter? Jeg har brukt litt fløte i fiskesuppe(1,6 gr. pr. 100 g), og forrige helg hadde jeg så lyst på noe godt; da lagde ejg tzatsiki av sojayoughurt(2,8 gr pr. 100 g) og gresk salat med litt feta. Stekt reint lammekjøtt til. Smakte himmelsk! Det er vel kanskje et fase 3 måltid, eller?

Solange sa for siden:

Ang. innlegget over; jeg mente ant. karbohydrater pr. 100 gr.
Og en ting til: På den norske hjemmesida til eurodiet står det at man kan ta ett glass sukkerfri brus hver dag, og ett glass vin på fase 2. Her i Brussel har jeg fått beskjed om at det er INTERDIT!!! (strengt forbudt!) Men jeg koser meg i helgene med litt cola light og rødvin, jeg da, ellers hadde det ikke gått.... :eek:

olindy sa for siden:

Jeg har ikke prøvd noe soya eller feta, men hvis det gjør livet bedre og vekta fortsetter å gå nedover så kan det vel neppe skade en gang i blant!!:)
Jeg er stor-synder mhp lett brus. Drikker en halv liter pepsi max hver dag. Min lille oppmuntring i hverdagen. ;)

Jeg har fått beskjed av legen at jeg kan drikke et glass vin hver dag i fase 2, men det har jeg aldri gjort før og har heller ikke tenkt å innføre den vanen.. synes det høres rart ut jeg da å drikke alkohol hver dag!:rolleyes: Meieriprodukter bør man vente til i fase 3.. men å tillate seg det en sjelden gang skader nok ikke! ;)

Solange sa for siden:

Ja, enig med deg i at det ikke er noen vits i å innføre en vane(uvane) man IKKE har fra før...
Ser at det nok er fase 3 middager de jeg nevnte. Får forbeholde det til de helgene hvor de er uutholdelig å se på de andre gomse i seg pommes frites og bernaisesaus....

Siren sa for siden:

Hei, og god ettermiddag!
Det stemmer at en i fase 2 kan drikke 1 glass vin hver dag om en vil, light- brus kan en og drikke, ihverfall av og til. Har stort sett holdt meg borte fra brus, holdt meg til vanlig vann, og kaffe ( er en kaffekjerring:p). Tror ikke det er så farlig om en har feta i salaten av og til. Jeg bruker også å ha en teskje pesto på salaten, blir mye bedre da syns jeg. Tror en skal unne seg sånne småting, og bruke sunn fornuft!
Ellers er jeg sjelden sulten, og er jeg det, så knasker jeg på sukkererter og søte cherrytomater. Hjelper å drikke mye vann, sånn ca. 2-3 liter, hjelper på metthets-følelsen også:). Egentlig sliter jeg mest i helgene, for det er liksom forbundet med god mat og lørdagsgodterier!! Men, får prøve å snu på den tankegangen, og heller fokusere på det positive......at kiloene blir mindre, og energien større:D:D!!

Siren:p

sunroad sa for siden:

Jeg er 3 dagen på eurodiet i dag og er kjempesulten!!!!!
Jeg begynte rett på fase 2 og spiser middag ved siden av dietten.
Spiser dere noe annet ved siden av som metter?:confused:

Solange sa for siden:

Hei!
Sulten går nok over i morgen elller overimorgen hvis du følger dietten nøye! Men du kan spise ubegrenset av grønnsaker på liste 1 og litt på liste2, knask blomkål, sukkererter eller tomater! Drikk masse te og vann, det metter. Hjelper ikke det, ta et ekstra ED-måltid eller et par ED-kjeks.
Men vær trygg på at når metthetsfølelsen kommer, så går det greit for de fleste. Dette går bra!

sunroad sa for siden:

Ja jeg følger dietten veldig nøye.
Det romler så himla mye i magen.....skal ta noen sukkererter.
Har mye vondt i hodet, er det vanlig?
Takk for svar forresten.;)

Solange sa for siden:

Ja, det er visst vanlig med vondt i hodet når ketolysen begynner. Har ikke vært plaget med det selv, men ifølge andre innlegg er kan det være tegn på at du har begynt å forbrenne fett! Så da er det vel nesten gøy å ha vondt i hodet...

sunroad sa for siden:

Forbrenner fett:Dja da er det nesten verdt det..får heller ta en paracet.....:rolleyes:

sunroad sa for siden:

Du hadde helt rett Solange...dagen i dag har vært mye lettere og har ikke vært sååå sulten og ikke den ekstreme romlingen i magen..litt hodepine har jeg fortsatt men....det skal jeg greie å leve med. Men en ting som jeg IKKE gjør hjemme ,jeg går av prinsipp aldri på vekta..bare når jeg er på kontroll:oer det flere som har det slik?hvis jeg først begynner så blir jeg helt besatt av å gå på den vekta hele tiden.:rolleyes:

Solange sa for siden:

Hei!
Så fint at sulten begynner å slippe taket! Hodepinen går nok over etter hvert også. Husk at denne dietten er en ganske stor omstilling for kroppen. (til det bedre!) Jeg følte ihvertfall etterhvert en herlig energi , gikk fra å være et vrak som bare ville sove hele tida, til en energisk person som trimmer og står på ! For meg er det det aller beste ved kostomlegginga!
Når det gjelder veiing...jeg må innrømme at jeg har en hang-up på vekta:o
Jeg mååå veie meg hver dag! Men jeg har hatt perioder hvor jeg har stått stille eller gått litt opp, og likevel har jeg ikke gitt opp, selv om jeg veier meg hver dag. Så det har ikke ødelagt kuren for meg. Men det beste er selvfølgelig å ikke veie seg hver dag, men en gang i uka, eller hos legen.

sunroad sa for siden:

Hei igjen
Utrolig men sant...i dag fikk jeg lyst til å gå til jobben...jøss jippiii:D:phelt fantastisk......men hvordan i all verden funker dette her?ja uansett funker gjør det jo:)

olindy sa for siden:

HJELP!!! Nå begynner jeg å bli kjempelei middagene i fase2. Fantasien min strekker ikke lengre enn til å steke løk, sopp, brokkoli og kjøtt eller fisk. Ja, og squash da. Det smaker godt, men blir ganske ensformig etter tre uker. :eek: Har dere noen gode råd? Har så vidt prøvd blomkålmos og sellerimos. Begge deler var godt, men jeg skal som oftest lage middag i en fei, og da tar det for lang tid. :(

Solange sa for siden:

Til deg Sunroad (har deg mistenkt for å ha samme navn som meg...Solveig!) Gratulerer med trimlyst! Etter to måneder på ED MÅ jeg ut og gå i en time hver dag, og det kjennes DEILIG!! Så bare stå på, vi bygger forhåpentligvis noen flere muskler, som kan hjelpe oss å ikke gå opp i perioder med mer mat.
Til deg Olindy: jeg må innrømme at jeg har det litt på samme måten. Jeg har også prøvd blomkålmos, men den falt ikke helt i smak. Ble for vassen. Jeg har lagd tunfisk i tomatsaus av og til (se oppskriftsforum under forslag til lunsj med tunfisk), noe jeg elsker, og da er den dagen redda. Ellers er en fiskesuppe med torsk, laks og reker, juksa til med litte grann sojafløte en vinner her. En lørdag jeg var desperat lagde jeg lam med tzatsiki av sojayoughurt, det var deilig. Hvis du ikke bruker melk til de andre måltidene den dagen, kan jeg ikke skjønne at man ødelegger noe. Soja er jo med veldig lite karber, og er jo egentlig et vegetalsk produkt.
Ellers har jeg også lett for å ende opp med enten en salat eller wok av sopp, sukkererter og squash til middag. Begynner å bli litt lei grønnsakene, ja. Har 2 uker igjen av fase 2 nå. Ser frem til litt utvidelse av reportoaret. Men vekta stopper i lange perioder nå, for så å gå ned raskt noen dager, så stopper det igjen. Åssen er det med deg?

olindy sa for siden:

Hei Solange. Godt å høre at det er flere som har problemer med fantasien... Skulle liksom være et stort fremskritt å kunne spise ett måltid med kjøtt/fisk, og så blir det såååå kjedelig etterhvert. :(
Har igjen to uker i fase 2, men jeg er litt usikker på om jeg kanskje skal holde meg her til over påske. Får se hvor påtrengende lysten på frukt blir etterhvert. :rolleyes:
Siste uka har jeg ikke gått ned et gram. :mad: Skeia ut litt i helga, og så fikk jeg mensen på mandag. Så jeg antar at det er grunnen. Men jeg er så usikker på om jeg "tør" å forlate fase2 før jeg er nesten i mål med vekta. :o Hører jo at man går ned svært lite i fase 3 og 4. Hadde vært artig å høre litt erfaringer fra noen som har vært igjennom hele opplegget før!!

Solange sa for siden:

Hei Olindy!

Jeg vil også gjerne høre fra noen i fase 3.( Men er det i det hele tatt noen som leser denne tråden utenom 3- 4 stk? )
Jeg kommer til å begynne på fase 3 om 2 uker, begynner å bli såpass lei at jeg må ha et faseskifte nå. Får heller gå litt fram og tilbake, tror jeg. Jeg har så langt igjen til det endelige målet, at jeg ikke kan risikere å bli drittlei hele kuren !!!! Jeg skal på jentetur til Strasbourg i helga, og jeg tror ikke det blir mulig å holde seg helt i skinnet....Pleier å starte med champagne på toget... Kan ikke melde meg helt ut av alt sosialt heller, har skydd utemiddager og lunsjer som pesten i 2 mnd. nå.

Siren sa for siden:

Hei!
Har en kjempegod oppskrift hvis dere liker suppe:

Tomatisert kjøttsuppe:( 1,5 liter vann)
400 gr.oksemørbrad
2 løk
1 rød fersk chili
1 rød paprika
4 fedd hvitløk
2 bokser kikerter- tørket ( muligens ikke " lovlig"??)
1 boks grovhakket hermetiske tomater
200 gr. brekk/ aspargesbønner
Basilikum og bladpersille

Kutt kjøttet i 1 x 1x 1 cm biter, stek det i litt rapsolje, og legg kjøttet over i en gryte når det er stekt.
Surr finhakket løk,hvitløk og chili i litt rapsolje, og ha det oppi gryten sammen med kjøttet. Tilsett de hakkete tomatene, og vann, kok opp. Vask utvannet kikerter og tilsett i gryten, kok i ca. 50 minutter. Ved slutten av koketiden tilsettes paprika i biter,aspargesbønner/ evt,brekkbønner, og friske urter. Smak til med salt og pepper!

Denne suppen er kjempegod og litt sterk................kan anbefales!!

Hilsen Siren

Siren sa for siden:

Aner ikke hvorfor det kom opp et surt fjes da jeg sendte det siste innlegget..............men, se bort ifra det................tenk deg heller at det er et smilefjes!!!!!!!!
Siren

Solange sa for siden:

Takk, Siren! Dette så kjempegodt ut, det skal jeg lage. Hvordan går det med deg?

olindy sa for siden:

Takk for oppskriften, den må jeg prøve! Tror ikke kierter er lov, men såpass får vi tåle.... :cool:
Det er så utrolig lite aktivitet på Eurodiett-trådene, så vi får prøve å motivere hverandre litt vi tre-fire som skriver litt her!!
Kanskje vi er alene i verden om å gå på Eurodiett for tiden? :rolleyes:

nissemor sa for siden:

Hei
Neida, det er flere på ED her! I fase 2, og tenker å være her en stund så lenge det fungerer. Noen utskeielser av og til, men trener endel nå, og vekta går nedover. Hadde stillstand noen uker, men nå er det bevegelse.
Fått helt utrulig med energi, nesten for mye av det gode, sovet lite også, følt meg stresset. Noe bedre denne uken, kan ha sammenheng med at jeg fikk mensen, som forøvrig kommer to ganger i mnd nå mot normalt nesten ikke i det hele tatt( har hormon spiral).
Har ingen oppfølging. Er dere til kontroller? og skjekker dere med blodprøver?

Siren sa for siden:

Hei!
Det går bra med meg, vekten går nedover! Var på veiing igår, andre gang siden jeg begynte 23 januar. Har til nå gått ned 14,8 kg!! Er kjempefornøyd med resultatet så langt. Suppen er kjempegod, og det går an å fryse den ned også. Lykke til med lagingen av den!!

Siren sa for siden:

Hei Nissemor!
Bra å høre at det er flere som går på ED! Synes også det er litt dødt her i dette forumet! Så du har ingen oppfølging! Det hadde jeg ikke klart! Har oppfølging av sykepleier 1 gang pr.måned, og lege om jeg ønsker det. Har tatt blodprøver ja, nå må jeg ha tett oppfølging med hensyn til at de fant ut at jeg har høyt kolesterol, så da blir det tatt flere blodprøver, for å se om jeg må begynne på kolesterolsenkende medisiner! Veldig bra oppfølging der jeg går, veiing og måling hver gang, får mange gode råd, og positiv tilbakemelding!
Hvordan begynte du på Eurodietten? Må jo gå gjennom lege og ha erklæring for å få kjøpt maten!?

Hilsen Siren.

nissemor sa for siden:

Hei
Lege på privatklinikk i nabo by, er sykepleier selv, og fikk ingen beskje om videre oppfølging, går jo greit forsåvidt. Ganske kostbart på privatklinikk, kan jo bestille timer der, men prøver selv. Kunne vært interesangt å veie seg på den spesial vekta,for å se fettprosent m.mere. I og med at jeg har bra med energi må vel blodverdier være ok?

Solange sa for siden:

God kveld !
Prøver å skrive litt hver kveld, hyggelig om vi holder koken vi som følger denne tråden. Nå skal jeg bort i helga, så da blir det ikke noe skriving før på mandag for min del. Hyggelig å høre fra deg også, nissemor!

Gratulerer med kjempebra resultat, Siren! Jeg har gått ned ca. 12,5 kg siden 19 januar, så der slår du meg ned i støvlene!
Når det gjelder oppfølgning, går jeg til lege hver 3.uke nå. Men hun er så stressa at det er ikke mye prat vi rekker. Dessuten er det litt språkbarrierer, siden jeg bor i Brussel. Derfor er dette forumet veldig viktig for meg!
Jeg leser endel på resten av forumet, men det er føles litt vanskelig noen ganger, da det er mye av den maten de andre spiser som virker altfor fristende! Derfor er det fint å "snakke" med noen som følge nøyaktig samme kur.

Nå skal jeg ha 3 dagers "pause" pga. jentetur, er litt spent på åssen det vil gå...MEN- i dag kom jeg for første gang på 10 år under 90 kg!!!!!!! Det er en så stor seier for meg, at det er verdt å feire litt:D

sunroad sa for siden:

Hei Solange og dere andre på eurodiett!

Solange:jeg heter ikke Solveig men datteren min gjør det!!!hehe:Dfint navn, det er derfor hun heter det:p
Ja nå har jeg 1 uke på eurodietten og det går faktisk helt greit.
Jeg spiser 1 ED produkt om morgenen og tar med meg tre på jobb..det er der jeg kjenner jeg blir litt "snopete":eek: får liksom ikke tid til å lage meg en salat eller noe ved siden av.
Når jeg kommer hjem så spiser jeg kylling eller fisk med kokte eller stekte grønnsaker..nam nam og da er jeg fornøyd og god og mett.
Bruker litt mer olje enn anbefalt når jeg steker og drikker litt mer funlight enn anbefalt..men det er de eneste utskeielsene jeg gjør!
Jeg synes jeg har vært flink.:)
merker at buksene strammer mindre.....enig med Solange at vi må følge opp denne tråden er greit med litt støtte fra andre i samme situasjon.Jeg skal veies etter påske så det blir speende,jeg vil IKKE gå på vekta hjemme,blir bare stressa av det og blir skuffet hvis jeg ike går ned 20 kilo på to uker(det er en fleip)men dere skjønner hva jeg mener.Jeg vil bare nyte følelsen av det å føle meg lettere i kroppen.
Lykke til dere andre også!;)

olindy sa for siden:

Hei Nissemor. Koselig med en til på forumet! Og så har du så koselig navn - minner meg på at det bare er 40 uker til jul!!:rolleyes:
Tøft å ta Eurodietten uten oppfølging, men du får bruke forumet. Vi prøver å trøste og støtte hverandre så godt vi kan! :)

Solange: God tur i helga, og kos deg med vin og god mat. :D:D Det går jo an å kose seg uten å ta de HELT store utskeielsene! Biff er jo ok, så får man heller droppe potetene. :p

Og til alle: Hvor lenge skal dere være i fase2? Jeg skal være der til 1. april, men hvis vekta begynner å gå nedover igjen, tror jeg at jeg holder meg her til etter påske. Men nå har vekta stått stille i to uker, ja, jeg har faktisk så vidt gått opp!!:eek::mad::mad:
I kveld skal jeg til Oslo med den eldste dattera mi og se på Les Miserables. Vi skal ligge over til lørdag, og så er det fotballturnering med en av sønnene mine, og bursdag hos venner til slutt. Søndag blir det også fotballturnering. Så det er bare å planlegge godt, og steke opp brownies og omeletter, lage salat og pakke med kjeks og soyanøtter.... Er ganske utfordring å få i seg nok salat og grønnsaker når man er borte mye av dagen og ikke har tilgang til kjøkken.

Gleder og gruer meg til livet etter fase 2. Tror jeg kommer til å trenge mye støtte og tips fra dere her inne i forumet da! Men det er masse lavkarbo-oppskrifter her inne! Må prøve å få inn en del trim som en naturlig del av hverdagen tror jeg, og så ikke bli helt hysterisk mhp karbohydrater!

HA EN FLOTT HELG!!

sunroad sa for siden:

hei Olindy

Jeg skal være på fase 2 i 40 dager har 33 dager igjen:eek:
Hvor langt har du kommet?

Vi så Les Miserables i London og det var i hverfall helt fantastisk!
Vi skal på Mamma Mia til onsdag , gjett om vi gleder oss.
Jeg er jo en gammel ABBA fan, blir litt uvant å høre sangene på norsk!

olindy sa for siden:

Hei.
Jeg har vært på fase 2 i 32 dager.:eek: Ikke rart jeg begynner å bli lei middagene med kjøtt/fisk og stekt løk/sopp/brokkoli/squash:eek:
Men jeg er bare halvveis i vektreduksjonen, så jeg tør liksom ikke begynne på fase 3 enda. Men får jeg alt for lyst på noe nytt å spise, så får jeg hoppe over.:)
Mamma Mia blir sikkert kjempebra!! Til høsten setter de opp Jesus Christ Superstar på det norske teateret, da tror jeg at jeg må ta en tur dit!!

nissemor sa for siden:

Siden jeg har som mål å kvitte meg med omtrent 14 kg til, tenker jeg å dra fase 2 så langt som mulig. Kommet inn i en god rytme, og det ene måltidet om dagen med fisk/kylling/kjøtt er en høydare for meg. Skulle nok ha blitt flinkere til å variere grønnsakene, blir stort sett blomkål, agurk, sukkererter og tomat som spises som de er til nistemat. Pluss litt annet til middagen. Omelettene har jeg gitt opp, lager av 2 egg selv.
Sånn omtrent vært i fase 2 i en mnd, og vil prøve å holde ut til mai-juni, alt ettersom hvordan vektnedgangen fortsetter.
I forhold til tidligere latmannsliv, mener jeg at jeg trener mye og hardt nok. Treningssenter med spinning, og styrke på apparater 2-3 ganger pr uke. En skitur i uka, og går til og fra jobb ( 9,7 km) en gang i uka.

sunroad sa for siden:

Så flink du er nissemor....jeg har også en god stund igjen på fase 2....
Men trening er det så som så med....
Har omlettene ,har ikke prøvd dem hva er problemet?
Hvordan lager man de browniene?
Middagen er den samme som deg men jeg steker løk,sopp,brokkoli og papiraka ved siden av.;)

nissemor sa for siden:

Jeg liker stort sett alt av mat, men smaken på omelettene klarer jeg ikke, så for å holde ut lager jeg av to egg selv( stekt,kokt,omelett).
Ellers holder jeg meg til cappuchino/pannekaker, barer, supper.
Har grønnsaker til middagen også.
Lyst til å trene kom etter at jeg ble kvitt 5-7 kg, lettere å komme seg til treningssenteret, følte meg mere vel også. Nå er jeg helt gira, men passer på å ikke overdrive, for da blir jeg nok lei ganske fort.

sunroad sa for siden:

Ja det der med trening kommer sikkert.Er sikkert lettere også når man føler seg mere vel og blir litt lettere inkroppen. :)Jeg er liksom nesten ikke sulten i det hele tatt nå de sisite par dagene...lurer på hva det kommer av?
Jeg veide 95 :onår jeg var på klinikken og skal ned 15 kilo...80 kilo høres kanskje mye ut men jeg er 177cm høy .Jeg er så lei av å være overvektig alt blir så tungt...er glag jeg er i gang.:)
Solange har du hatt en fin helg:D

Solange sa for siden:

Hei, jenter!
Ja, jeg har hatt en super helg, skikkelig vitamininnsprøytning med 6 lattermilde damer og kakling uten stans....Deilig vær var det også, blei noen utepils i sola! Kosa meg med god mat, men idag er det tilbake til "regimet" igjen.
Det føles helt greit, fikk liksom utløp for lengslene etter "vanlig" mat i helga, og nå er jeg ferdig med det for en stund føles det som. Har selvfølgelig gått opp, men jeg skal ned hele 25 kg til, så jeg må uansett ha tålmodighet i laaaaaang tid til. Jeg regner med å bruke et helt år på vektnedgangen, så jeg må legge inn noen pauser. Nå var det første pause etter 2 måneders diett.
Det som er seieren min, er at jeg greier å komme igang igjen etter pauser eller sprekk, det hadde jeg dårlig erfaring med på tidligere kurer. Jeg tror det er fordi jeg går lite sulten på denne dietten.

Jeg er forresten så støl i beina etter å ha gått opp trappene til toppen av katedralen i Strasbourg!!!(166 m), Nesten så jeg ikke greier å gå...Men må ut på min daglige gåtur på en time. Det er foreløpig min trim, men den fysiske formen blir hurtig bedre, så jeg håper at jeg greier å utvide reportoaret med sykkelturer i vår og sommer, og aerobics til høsten.
God ny uke da alle sammen!

sunroad sa for siden:

Ja i dag merker jeg virkelig på klærene at de har blitt større, det er skikkelig deilig.....føler meg mye lettere både i sinn og skinn....:p

Siren sa for siden:

Hei alle sammen!
Har ikke vært inne på forumet noen dager.............dagene går så fort, og vips er det leggetid!! Jeg hadde planlagt utskeielse i helgen, med god mat og drikke, men tok ikke helt av! Har " hentet" meg inn igjen, og det gikk helt greit. Får si meg enig med Solange, at det er greit å få litt utløp for noen mat - lengsler, så lenge det blir med det, at en ikke strekker utskeielsene lenger enn nødvendig. Jeg har bortimot 30 kg igjen, og skal holde på leeeeeeeenge, så " kos" en sjelden gang synes jeg er lov!
Her i huset går det mest på salater for tiden, med kjøtt/ fisk/ skalldyr, er utrolig lei kokte og stekte grønnsaker!! Lager av og til grønnsaksuppe eller kjøttsuppe, men blir ikke så ofte. Trening/ mosjonering har jeg ikke vært flink med siste uken, de 24 timene i døgnet går ikke opp!!! Jobbet mye, og barna krever sitt av oppfølging.
Det er utrolig kjekt å merke at klærne blir romsligere, og føle at en ikke tramper rundt som en flodhest!
Ha en fin, fin kveld alle sammen!
Siren.

Solange sa for siden:

Hei på en tirsdagskveld!
Da var jeg heldigvis skikkelig i gang igjen etter helgens utskeielser! deilig å kjenne at motivasjonen er på topp igjen, og at det går greit å holde matregimet. Jeg føler meg tryggere på meg selv nå som jeg vet at jeg kan ta en kontrollert avstikker, for så å gå tilbake til den smale sti. Jeg skal jo også gå ned nesten 30 kilo til, slik som deg, Siren, så dette må jo nødvendigvis ta litt tid. I dag lagde jeg "ratatouille", ikke det beste jeg vet, men greit med litt forandring fra salaten og woken. Regner med å gå over i fase 3 en periode snart, hvertfall i påsken. Ser at det ikke har kommet noen svar på fase 3 tråden, er vel ingen på fase 3 her, da...

Jeg er så heldig at jeg har tid til å trimme så mye jeg orker...går i rask gange 50 min hver dag, tenker på å utvide det til en tur til om dagen nå som jeg er lettere og i bedre form.

olindy sa for siden:

Hei alle Eurodiettere!!
Nå har det vært stille fra meg i noen dager, men jeg har ikke gitt opp dietten altså! Men vekta har stått sørgelig stille i over to uker, :mad: men jeg tror det løsner nå snart.:o Prøver å være flink å trimme også, men kroppen min vil liksom ikke gi slipp på flere kilo nå. :confused: Jeg kan nok være flinkere til å drikke vann, men det kan vel ikke være bare det som gjør at jeg står helt stile????
Ellers har jeg også hatt gleden av å klare kontrollerte utskeielser, og det gir en deilig mestringsfølelse når man kan bestemme seg for å gjøre det, og så greie å gå tilbake til dietten etterpå!
Hva skal dere kose dere med i påsken? I påskeegget mitt blir det vel bare eurodiettkjeks og barer. Hehehehe :D:D

sunroad sa for siden:

Hei

Ja dagene går og jeg er ikke sulten...jeg som er vant med å være snopesyk hele tiden i morgen er det 2 uker siden jeg begynnte og jeg har gått inn 2 hakk på beltet ...jipiii....blir spennende å veie seg på kontrollen etter påske....jeg skal holde meg til dietten hele påsken ingen utskeielser.
Skal ut å spise med en hel gjeng neste lørdag jeg har bestilt kyllingsalat og så drikker jeg hvitvin...blir nok mer enn et glass men......
Jeg skulle vært på Mamma Mia i går lå hjemme med migrene i stedet ...æsj...

Solange sa for siden:

Hei, da var det torsdag kveld, og jeg har vært flink i dag også!
Så fint at det går bra, Sunroad. Det er virkelig fantastisk å slanke seg uten å være sulten! Lysten på "noe" er jo fremdeles der av og til, men det er jo mye lettere å motstå når ikke sulten tar styringa. Det som er værst er egentlig alle sosiale settinger. Jeg gruer meg litt til påsken, med besøk og Paristur. Jeg tror det blir litt mer vin enn vanlig, iallefall, og så har jeg planer om å ha litt fedon-godis i bakhånd. Bake en kake eller noe. Det får gå som det går...Skal over i fase 3 iallefall før påske.:D

Solange sa for siden:

Apropos påskegodt: På ketolyse bruker de jo sukkerfrie skjokolader. Hvis du først skal "sprekke" så er det sikkert minst skadelig med en lavkarboskjokolade med maltitol. Jeg har spist en cavalier dark med ca. 2 karber en lørdagskveld. Det gikk bra.

sunroad sa for siden:

Ja sånn mørk sjokolade er sikkert greit..men jeg får vondt i hodet av sjokolade med en stor andel kakao i...så da får jeg heller holde meg unna....og hvis jeg skulle først ha skeiet ut så er det ikke det jeg har lyst på..hehe...:cool:
Jeg fikk noen sterke crom tabletter av Fedon som jeg måtte kjøpe fra utlandet, det finnes ikke så sterke her og de hjelper på sukkerhungeren, for den var helt ekstrem hos meg, så nå koser jeg meg ED barer spesielt den med karamell..nam nam den er god synes jeg.
Men Solange jeg skjønner at det ikke er lett å reise til Paris og slanke seg samtidig..der må det jo være sinnsykt mye god mat?:rolleyes:

Solange sa for siden:

Ja, det er mye god mat i Paris...jeg nevner bare skjokolademousse, baguetter og quiche....For ikke å snakke om her jeg bor i Belgia, pommes fritens hjemland. (for ikke å snakke om belgisk skjokolade)
MEN- på den annen side så er fransk gourmetmat ikke av det verste. Minimalt med tilbehør som poteter,ris og pasta, og små porsjoner. Franske damer er jo syltynne, så noe riktig gjør de vel... Det er mer vanlig med lavkarbodietter her enn hjemme.
Synd du ikke tåler mørk skjokolade, men Cavalier, som er et belgisk skjokolademerke, har også lavkarboskjokolader med mindre kakao. Du får tak i Cavalier hjemme også.
Hva slags krom fikk du, og hvor bestilte du det fra?

sunroad sa for siden:

De heter Crominium 1000 mcg og ble bestilt fra Douglas Labs. i nederland...
Jeg tar en hver morgen og har så og si ingen søthunger ....anbefales....:)

sunroad sa for siden:

Haloooo alle ED folk!!
Har dere forsvunnet helt?
Hvordan går det med dere?

nissemor sa for siden:

Hei
Nedtur etter helga:(, gått opp i vekt! Utskeielse med ostepopp, men det får da være grenser..... Trener gjør jeg og, ski på søndag,og tok meg helt ut. Spinning og styrke ellers i uka.
Kan da ikke være mensen igjen? det kan det jo, hatt det to ganger i mnd nå etter at jeg kom igang med forbrenningen.
Ja ja, får bare stå på og ikke gi opp!:confused:

Solange sa for siden:

Hei, er inne igjen etter helga!
Nissemor, jeg har også opplevd stopp i nedgang etter relativt beskjedne utskeielser. Tror kroppen da er litt på vent, det jeg har opplevd da er at etter noen dager kan jeg plutselig gå fortere ned en vanlig. Det har skjedd meg nå, etter forrige helgs jentetur til Strasbourg gikk jeg opp, og deretter har det gått radig nedover. Bare siden i går har jeg gått ned 500 gr!!!??? Så jeg ville smøre meg med tålmodighet, være flink, og vente på raset nedover!!!
Nå har jeg tilsammen gått ned 15 kg siden jul, og er strålende fornøyd om dagen. Det kan være godt å ha noe å tære på i påsken... Skal til legen denne uka og gå over i fase 3 for en periode. Er lite sulten om dagen, og synes dt går relativt greit. Hører gjerne fra dere andre!

snartslank sa for siden:

Hei på dere. Jeg er ny her på forumet, og har akkurat startet på fase 2 som skal vare i 60 dager. :p Utrolig luksus å få spise fisk og kjøtt igjen.. da blir det mye godt å velge i.
Så noen slet litt med å finne på ting å lage. Min (og familiens) favoritt om dagen er grønnsakswok, med masse hvitløk, chili, fint skårne grønnsaker som freses lett i wok gryta - før man til slutt tar i en skje eller 2 med skikkelig indisk Curry Pasta hot (har lest bak på glasset og det er bare ulike kydderier - ikke noe annet)
Det smaker deilig, og enda bedre blir det nå som jeg kan putte i enten kylling, biff eller scampi.
Ellers så lagde jeg ovnstekt fisk med ovnstekte fylte tomater og fylte paprika i helgen, det smakte også suverent med masse friske urter oppi.
Når jeg nå først er inne på kokkelering, så har jeg også funnet ut at suppene smaker mye mye bedre dersom jeg først lager en fersk grønnsakssuppe (som også resten av familien kan spise) og bruker kraften av denne til å lage pulver suppen. Men det er det sikkert mange av dere som allerede har oppdaget.

Ellers er det veldig deilig med både kjeksene og brownie - som gjør at man får følelsen av å skjeie litt ut:-)

Herlig at det finnes et forum som man kan få hentet litt råd og inspirasjon - særlig i de periodene det går litt trådt..
Lykke til alle sammen!! vi snakkes snart igjen.

Solange sa for siden:

Hei "snartslank"! Velkommen på fase2 ! Det er hyggelig at noen skriver litt her inne, så føler man seg ikke så alene. Kjempefine middagstips du kom med, jeg har en tendens til å lage mye det samme, så noen med litt mer fantasi er hjertelig velkommen!
Jeg er også kjempeglad for kjeksene, uten de hadde jeg nok ikke greid det....Brownisene har jeg litt problemer med å steke lite nok, de blir som regel veldig tørre.
Virker som du både har pågangsmotet og kreativiteten i orden, så jeg tror du vil lykkes godt på fase 2! Lykke til!:)

sweet sa for siden:

Hei alle sammen
Jeg har ikke starte Fase 1 ennå, men jeg har vært her før. Faktisk i høst, har bare skeiet ut etterpå.
Må bare fortelle at jeg har vær på reise i utlandet før, og det hjalp å ha med seg kjeks, nøtter og posene mine. Jeg tråla litt rundt i butikk for å finne grønnsaker. Tror jeg har beskrevet dette tidligere i fase en eller to tråden.
Jeg har siden jeg sluttet med ED rett før jul - gått opp igjen 13 kilo. Denne gangen må jeg bare gå ned.

Fase 1 - Første ukene kokte jeg suppe med alle grønnsakene jeg kunne spise for å døyve den verste sultfølelsen. Hodepinen min forsvant eeter noen dager. Er vel bare kroppen som har vondt for å slippe de fæle tingene :D
Jeg fant ut at jeg introduserte noen produkter av gangen slik at hele fase 1-2-3 og fire stadig hadde nye smaker å oppleve. i New York spiste jeg en del salat - og de var så utrolig gode. Før måtte jeg alltid ha dressing på salaten hvis jeg i det hele tatt spiste salat. Nå kan det ikke falle meg inn å spise dressing på salaten :rolleyes: Men det jeg ville ha frem var at den salaten var så sprø og fersk og kald og smakte såååååååååå utrolig godt. Det er den salaten jeg tenker på nå som jeg skal tilbake i fase en igjen.

Jeg har legetime uka etter påske og da håper jeg legen er enig med meg at vi starter i fase en igjen og tar det derfra. Nå vet jeg hva som venter meg og vet hvilke produkter jeg ikke skal bestille.

Forretningside til Lindbergklinikken
- Hva med å ordne en startpakke - du betaler et beløp og får en eske med en smaksprøve av alle produktene. på denne måten kan du smake deg til hva du liker og bare bestilt en av produktene - istedet for å brenne inne med fire fem produkter som man ikke spiser fordi det ikke smaker.

Uansett - Lykke til alle sammen - dere kan klare det - men pass også på å unne deg noe godt innimellom - Jeg vet jeg satte veldig pris på vinen ;)

Etter påske begynner jeg igjen og da kommer jeg sterkt tilbake:p
God påske og lykke til folkens :D:D

snartslank sa for siden:

Hyggelig tilbakemelding. Godt å vite at vi er flere.
Sammen klarer vi å holde motet og kreativiten oppe! Når det gjelder Browniene, så har jeg kjøpt inn store muffinsformen i papir, og lager da gjerne 2 porsjoner i gangen. 20 min på 150 grader og de blir nesten som vanlige muffins! vi snakkes!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.