< Tilbake til oversikten

Bli med på Photobscuras renseuke!

Photobscura sa for siden:

Hei, jeg trenger en liten kickstart på kroppen, og skal ta en uka a la "nilling" fra og med førstkommende mandag.
Har allerede fått med meg en liten gjeng, Sprudle, Lokkebiff, BiB, Stinen og Trolljenta.

Vi tar utgangspunkt i Atkins induksjon, men alle er velkomne med sine varianter, poenget er at vi skal spise REN mat, ingen alkohol eller søtningstoffer, hele uka!

Min plan er å spise følgende: Ren fisk, grønnsaker (de som vokser over jorda så klart;)), i tillegg egg og meierismør.
Jeg skal sogar kutte ut kaffen en uke :eek:, det holder hardt, men jeg skal fikse det.

Så vi får rulle opp ermene, fra og med mandag den første oktober (ny uke, ny måned:D) så setter vi i gang!

Denne tråden fungerer da som vitnesbyrd for de som vil delta, her kan vi legge inn maten vi spiser (ikkeno juks!) og erfaringene underveis.

Vel møtt!

Trolljenta sa for siden:

Er det noen som har tips til meny for meg første dagen?
Jeg er så j**** fastlåst i tankene mine matmessig for tiden. Nesten ikke noe mat som frister og det føles ut som om alt jeg har laget er blåst vekk fra hodet mitt. I dag begynte jeg dagen med en pose pistasjenøtter (90 gram) og fortsatte gildet med 100 gram freia premium med pistasj :(
Menmen, det skal nok gå fint dette selv om det føles litt håpløst for øyeblikket. Må bare komme i gang..

Veggpryd sa for siden:

Ingen alkohol....?! :rolleyes:
Men rødvin, da....

BiB sa for siden:

Tør jeg fløte?

Trolljenta sa for siden:

Hvis du går ned i vekt når du spiser det, så tør du vel.. Hvis ikke photo er streng og forbyr :p
Jeg kommer nok til å droppe det.. har stått ganske stille så utrolig lenge nå.. Så håper en rensekur kan sette fart på sakene

Det må du gjøre som du vil med BiB;) Men det er sikkert lurt å holde mengden lav.
Og jeg skal da klare meg uten rødvin en uke, hehe!
Husk det folkens. Dette er BARE EN UKE! Det er mye dere kan finne ut på den tiden;)

Huldr sa for siden:

Jeg vurderer å henge meg på ... med

-en helt spesiell rensekur (Robert Gray's)
-kutting av karber - bare ett brød/kornmåltid om dagen (ikke hvetegluten eller gjær)
-selvsagt sukker- og alkoholfritt da.

Og ellers uten noen form for melkeprodukter, siden jeg ikke tåler det.

Viclin sa for siden:

Skulle gjerne hengt meg på, men skal til sambos bestemor den uka/neste helg. Jeg gruer meg allerede til maten. Dette er en dame som tar maten på tallerkenen min, og blir dødelig fornærmet om jeg ikke spiser. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å holde ketolysekuren da, for ikke å snakke om en renselseuke!

Lykke til alle sammen! Jeg kan henge meg på uka etter, om noen fortsetter da. Jeg trenger å komme ned fra platået mitt.

Sugarpill sa for siden:

Jeg er med! På min elendig økonomi-kur, bare egg.

lokkebiff sa for siden:

Jeg er som nevnt med!! Og jeg gleder meg!!:D

Jeg kommer til å kjøre slik jeg gjorde i mine "glansdager", altså kjøtt, fett, egg og piiiiiiiittelitt grønnsaker/salat (brokkoli/kinakål)

Er i tenkeboksen ang. kaffen...

Men som du sier Photo, det er bare en uka, og da kan men jammen "peise på"!!!:cool:

Sugarpill sa for siden:

Det er bare en uke, så kutt kaffen! Koffein forstyrrer kroppen. Du må holde ut 1-2 dager med hodepine, men "no pain, no gain" ;).

Stinen sa for siden:

Dette blir bra. Jeg kommer til å lokkebiffe. Kjøtt og bare litt grønnsaker. Mye mosjon vil jeg legge til. Ingen kaffe, ingen søtstoff, kanskje ett glass rødvin til lørdagsbiffen. En dag av gangen!

Distrea sa for siden:

Jaggu skal jeg også bli med! Eneste jeg har å kutte i nå er kaffen med fløte og suketter(blir ille nok det :eek:).... reinere enn det jeg SPISER kan det ikke bli.
Siden jeg ikke går ned, er jeg MED. Det rima :rolleyes:
Jeg spiser, kjøttdeig, kjøttkaker, kylling... alt med smør og krydder, har ikke spist noe særlig grønnsaker, men kanskje det er lurt å legge til litt?...
Litt dårlig å fisk... kanskje jeg får noen ideer av Photo så jeg kan skjerpe meg der:o

Tussi jenta sa for siden:

Jeg blir gjerne med jeg og!!

Skal bare spise, fisk, kjøtt, kylling og grønnsaker. Steke mat i meierismør. Men ellers ikke noe annet.

Nille sa for siden:

Husk nok fett da ! :)

LilleRosin sa for siden:

Kanskje jeg også skal prøve å henge meg på. Det jeg må kutte ut i første omgang er TabXtra, AtkinsBar, fløte, rømme, ost og alkohol. Så da spiser jeg bare kjøtt, egg og grønnsaker som vokser over jorda i en uke, så ser jeg hva som skjer. :)

Tuppen sa for siden:

lurer på å henge på jeg også....

wander sa for siden:

Jeg også har lyst til å henge meg på.

Hvis det er noe jeg må kutte så er det fløte og ost og rømme, tenker jeg... Det er det eneste jeg spiser uten kjøtt og grønnsaker (og fett...hehe...)

Når det gjelder kaffe: Det er koffeinen i kaffen som ikke er bra? Det går greit å drikke koffeinfri kaffe, eller?

Distrea sa for siden:

Koffein fri er vel greit. Kunne ønske jeg likte kaffe uten at den var kamuflert av alt annet jeg :p Gruer meg nemlig litt til... VANN, VANN og atter vann... liker litt smak:o MEN... EN uke skal alt gå! ;) Så er det bare å håpe en uke går så bra et jeg tar neste sånn også:)

Trolljenta sa for siden:

Hmm.. kom plutselig til å tenke på at jeg tror det er nå til helgen jeg egentlig skal på fest. Jeg har ikke smakt alkohol siden påske, så da har jeg tenkt til å slå løs håret.. Men jeg kan jo leve etter boken resten av uken og fortsette uken etter.

Tuppen sa for siden:

var nettopp hos legevakten.... fikk vite jeg har lungebetennelse og bihulebetennelse... og fikk så klart medisin... og der er det MASSE sukker i.... så jeg må visst trekke meg de neste 10 dagene....

Trolljenta sa for siden:

God bedring.
Men hva gjør sukkeret i medisiner egentlig?

Sugarpill sa for siden:

Jeg drikker litervis med pepsi max nå for å lade opp til renseuken.:D

Tuppen sa for siden:

skjønner ikke hva sukkeret har i medisin å gjøre en gang... men ene her står : 14.6g sukker :eek:

nettan sa for siden:

Henger meg på her jeg og :)

Spiser nok veldig rent jeg fra før.
Men drikker noen kopper kaffe da.. Men jeg skal slutte med den kaffen jeg da.
Har ikke spist noe søtningstoff eller rømme, fløte ovs... på 2 uker jeg nå:)

Tjo hei detta blir bra folkens :D :D

nettan sa for siden:

HVorfor skal de dytte det fordømte sukkeret i alt!!
Hva gjør de som har sukkersyken da? må de med ta det?
God bedring :)

Tuppen sa for siden:

takk for det du :)

skal ta en rensekur når medisinkuren er ferdig :)

Jeg er sååå imponert og glad over responsen! Nå skal vi vise muskler :visemuskl!
Som jeg sa, så må alle finne sin vei, men om jeg skal sette noen "krav", så er det som sagt at det skal være REN mat! Åltså ikke noen atkinsbarer eller brød bakt med soyaprotein! Presiserer igjen at det er en eneste uke i bunnen for det! Det jeg lærer av en sånn uke er hva jeg tåler og hva som holder meg igjen rent vekttapsmessig. Jeg tror og vet at store mengder meieriprodukter og litt ting med søtstoff stopper opp ting for meg. Jeg tar en uke i første omgang. Om det ikke skjer noe da, så skal jeg ta andre ting i nærmere øyensyn, sånn som tomater f.eks.
Nå skravler jeg i vei her, hehe.. Veldig klar for dette!!

Det kunne vært langt verre, Trolljenta!!
Men om jeg skal komme med noen menyforslag, så blir det min meny stort sett kommer til å bestå av, nemlig fisk i alle former (først og fremst laks, fordi den er fetest), og forskjellig tilberedning av grønnsaker, smørdamping, blomkålsstappe/jukseris etc. Har skrevet noen oppmuntrende ideer til egen inspirasjon i bloggen min,
Jeg spiser ikke annet kjøtt enn fisk, men koteletter, kylling (husk at sånn ferdigmarinerte kan inneholde sukker!), fileter etc er jo bra greier.
Mulighetene er fortsatt mange:)

JEPP!! Om dere har mulighet, så kjøpt også cocosa eller MCT, det er ikke en overhengende nødvendighet, men et godt supplement, og det har i tillegg veldig mye bra i seg! For ketolysefolket, nå er det ekstra viktig å ta ketolysetablettene deres! Jeg har multivitamin bl.a, men kommer nå også til å investere i magnesium, ettersom jeg definitivt kommer til å få et heftig ketosekick...

Men du kan jo klare det mandag til fredag:) Og har du ikke drukket på så lenge, så er det sikkert ikke mye som skal til :p Alkoholen kommer nok til å bremse forbrenninga noen dager, men så fort det er ute av kroppen så setter den jo i gang med fettforbrenninga igjen. Det er nok ikke så farlig. For meg som tar meg et glass rødvin eller fem opptil flere ganger i måneden, så føler jeg ikke at det er et stort tap å være en helg eller to uten:)

Lykke til alle sammen:klem:

Og god bedring Tuppen:)
Med denne responsen så finner du garantert noen som vil henge på når du er ferdig med medisinene dine!

Har kjøpt inn en atkins sjokolade og en atkins bar som jeg skal kose meg med i helga. Får passe på nå, også blir det nok en del ost i helga.

Tror jeg må ut og få tak i vitamintabletter på mandag, har ketose tablettene, men får de verste luftsmertene av de. Har cocosa i skapet så må vel ta en del av det hver dag da jeg liker best magert kjøtt, men det smaker ikke godt.
Også kan jeg spise laks hver dag, det er jo veldig godt.

Kan man spise meierismør?

Knubbelubba sa for siden:

Jeg er med. Spiser ganske rent jeg også. Kaffen er største utfordringen egentlig, men det skal gå greit.

Distrea sa for siden:

masse meierismør:p

BiB sa for siden:

Ja etter en liten tenkepause går jeg for 0 fløte men Cocosa og meierismør, koffeinfri kaffe får være med, den har fulgt meg hele tiden, også de ukene det har gått så det suste. Begynner å glede meg jeg!!

Meierismør er etter min mening et must! :D

Ok det er bra, for da får jeg i meg fett og!!:D

Gleder meg jeg og, håper virkelig det hjelper på vekta, er så lei av og ikke gå ned i vekt.

Stinen sa for siden:

Noen som kan legge inn detaljert matoversikt over hva de tenker å spise neste uke. Trenger eksempel til etterfølgelse og inspirasjon.

Sugarpill sa for siden:

Når skal dere veie dere? Jeg veier meg i morgen, for da starter en ny uke i Fitday, og jeg vil ha alt klart til mandag.

Jeg veier meg hver mandag. Så veier meg mandag morgen når jeg starter, også veier jeg meg neste mandag og ser hva jeg har gått ned.

Sugarpill sa for siden:

Jeg har bestemt meg for å ikke veie meg i det hele tatt. Jeg skal begynne å trene denne uken, og da går jeg opp noen kilo vann. Demotiverende.

Distrea sa for siden:

Måle da :ja:

Sugarpill sa for siden:

Næhh, har ikke målebånd. :o Men skal veie meg likevel, og så vente en måned med å veie meg igjen, det tar så lang tid før vannet er bort (nei, man legger ikke på seg en del muskler ved å begynne å trene, det er ikke derfor vekta går opp, det tar laaang tid å bygge opp selv en kilo muskler).

lokkebiff sa for siden:

Kommer til å steke opp koteletter, samt ha kyllinglår liggende i kjøleskapet. Så spiser jeg når jeg er sulten, og jeg kommer til å spise såpass at jeg blir mett. Kanskje jeg slenger på en brokkolibukett eller et salatblad.:rolleyes:

Detaljert var dette vel neppe.... :lol:

Hyper sa for siden:

Lurer på om jeg og skal hive meg på..
Fra mandag av..IALLEFALL kutte ut kunstig søtstoff..
Det er jo bare en uke...Det må jeg jo klare....

Begynner med søtstoff først...:)Altså - å kutte det ut!

Distrea sa for siden:

Har ikke så fine menyer jeg, så ikke så mye hjelp å få her heller...
Steker opp kjøttdeig, spiser ofte kjøttdeig med smør og forskjellig krydder, egg og bacon innimellom... annet kjøtt... og kjøtt og kjøtt. Nå fikk jeg lyst på ribbe :D

Bee sa for siden:

Jeg vil være med fra mandag av! :D

Tittentei sa for siden:

Tenkte å skrive ned hva jeg spiser hvis noen vil ha tips, for jeg tror jeg niller: (spiser aldri noe utenom og drikker kun vann)

frokost: 2 speilegg eller omelett av to egg, 20 gr. paprika, bacon, purreløk/vårløk. Av og til cherrytomater ca 50 gr. 1 ss cocosa.

Lunsj: 100 gr. blandet salat (kinakål, hjertesalat, vestfoldsalat etc) 20 gr. paprika, vårløk/purreløk. Av og til 50 gr. blomkål istedenfor paprika. Hamburgerdressing (kun 4,94 karbo pr. 100) 1 løvsteik. (av og til rester fra middag dagen før)

Middag:

200 gr. bl/brokkoli grateng eller bare blomkål/brokkoli.
200 gr. kylling/laks/koteletter

Kvelds: litt rester fra middag for å få nok karber

Tar alle ketolysetablettene samt er begynt å ta en til ss med cocosa.
Steiker all mat i masse meierismør.

Lykke til, jeg fortsetter som dette fremover også:)

Sugarpill sa for siden:

Hvis det er ferdig blomkål/brokkoligraten fra frysedisken er vel ikke det helt lovlig under en renseuke.

nettan sa for siden:

For tiden spiser jeg bare skaldemans "slanke kaker" og hjemme laget krydder smør..Sikkert ikke så mange andre som orker det i lengden, men funker for meg da:)
Kaffen kan bli en utfordring men jeg klare det jeg da :)

Tuppen sa for siden:

skaldemann "slanke kaker" ? har jeg gått glipp av noe?? hva er det for noe?

Distrea sa for siden:

Det er kjøttkaker laget av 2 deler medisterdeig og en del kjøttdeig. Kjøttkarer med høyrere fettprosent.

Her er det aktivitet, nydelig!
Jeg kan heller ikke legge ut noen menyliste, jeg må improvisere som bare det ettersom jeg er heeelt blakk, og må belage meg på almisser fra samboer.

Jeg måler meg, og jeg gjør det på fredager, så jeg har fem dager å se resultatet på, men jeg vurderer å gjøre det på mandag i stedet for, så jeg får se litt mer reelle resultater.

Woho! Jeg gleder meg (men ikke til å ikke drikke kaffe da, men det er nå som sagt bare en uka).

Distrea sa for siden:

Gleder meg også!... tror jeg gledegruer litt til kaffen... greit å bli ferdig med den!... skal ikke bli for bare en uke... skal bli for 10 kilo!... håper jeg... for det er jo DETTE som skal til for at det løsner for meg. AMEN :)

Kunne ønske jeg bodde i Oslo, for da skulle jeg bedt deg (Photo) til meg noen ganger i uka... jeg kjøpte fisken og du tilberedte den:p NAM

Kanutten sa for siden:

Har nå hatt ei lita uke med mange karber, 60-80 g. Vekta har ikke stagnert, men jeg skal Photobscure igjen fra i morgen jeg også :D
Må passe på å få i meg nok grønnsaker for jeg merker at kroppen blir skjelven og rar hvis jeg får for lite. Nesten som om jeg skal besvime :eek:
Så det jeg lurer på, hva er MAKS karber på Photobscuring??

Skal Nille etterpå, dvs innføre ost og rømme :p

Tuppen sa for siden:

hmmm...... høres ut som noe jeg vil prøve ..... men problemet mitt er : kan ikke fordra medister....

Distrea sa for siden:

Masse krydder gjør susen ;)

Du kan jo prøve en "lills variant" isteden (lill er meg ;)) Ta ett godt stykke med bacon, kjør det til deig i stavmikseren, (den lille boksen med kniver i) Bland bacon deig med kjøttdeig og krydder etter smak. Ost er også godt i hvis du tåler det. Stek i passe kaker:) nam

Kanutten sa for siden:

Kan heller ikke fordra medister.....:SPAM:

Med hva med dette salte spekket?? Kan det males sammen med kjøttdeigen for å få nok fett??

Det er jo myyye billigere enn bacon og sikkert mye mer fett :D

Distrea sa for siden:

men.... bacon er VELDIG godt da NAM

Tittentei sa for siden:

Ok, trodde den kanskje var lov. Er begynt å bli ganske lei den så spise den ikke så mye lenger:D

Tuppen sa for siden:

interessant... når jeg er i form igjen skal jeg prøve meg fram :p

Kanutten sa for siden:

Bihulebetennelse er det bortimot det værste i hele verden.... (dramatisk nå jeg, men det ER fælt!)

De som ikke har hatt det vet ikke hvor fælt det er, ønsker det GOD BEDRING!!!!!

Som sagt, RENE matvarer, ikke noen ferdigvarer, litt av poenget med kuren er ikke bare å få i gang fettforbrenningen igjen, men å bli kvitt litt kroppslig drit. Sist jeg gjorde dette var det helt ekstremt: jævlig ånde, jeg schtinka svette uansett, masse kviser, og svart mens:eek:
Men om dette skulle skremme dere, så kan jeg si at jeg kan gå i tre dager uten å dusje og være relativt aktiv, og jeg lukter ALDRI svette, huden min er som en barnerumpe å regne. Så det er i høyeste grad stor gevinst:)

Når det gjelder mengde grønnsaker så må jeg si at jeg aldri teller karber mer, men å få til grønnsaker til de fleste måltidene (jeg spiser tre-fire ganger om dagen), en god håndfull med enten brokkoli, blomkål eller rosenkål i en eller annen form. I tillegg litt sopp og løk. Men jeg tipper man kan ligge mellom 15-25 avhengig av filosofi og tåleevne. Men ikke vær redd for grønnsakene. En ca håndfull til i hvert fall to måltider burde man klare.

Hehe, jeg kan i det minste komme med noen tips om tilberedning av fisk, Distrea!

Gleder meg masse jeg og. I det siste så har jo vekta mi gått oppover og magen har bare blitt større og.

Så håper det er dette som skal til for og få vekta nedover og magen mindre.

Hvis dette skulle funke bra og jeg går bra ned i vekt, kan man da fortsette i flere uker?

Kanutten sa for siden:

Har ei megagod oppskrift på fisk!!!

Kjøpt tørrfisk i sånn snackspakke. Legg fisken i litt vann og la den trekke en time eller to. Stek den derretter i panna i mye fett og litt løk og hvitløk og annet snadder du måtte like :p

Kanutten sa for siden:

Med mosa tomater til blir det ala baccalao..:D

Distrea sa for siden:

Takk Photo...!... hva med videokurs?.. hehe... må SÅ hele seansen foran meg lissom :o

Jeg klarer steke seifilet da ;)... men der stopper det også:o

Kanutten sa for siden:

Å steke seifileet er ikke bare bare.......:p

Distrea sa for siden:

hehe... etter mange års prøvelse... har jeg endelig fått taket på det :o :rolleyes:

Dette er det enkleste og ikke minst et veldig velsmakende tips.
Tin opp laksefileter, legg dem i folie og strø over salt, pepper og timian eller dill og legg en sitronskive på hver side av fileten, pakk den inn i folien og stek den i 30-45 minutter på ca 225 grader. Det blir VELDIG GODT! Så kan man lage hollandais eller eggemør ved siden av, og grønnsaker så klart. Easy peasy!!

PS: Med mindre du bruker masse smør så er i grunn sei litt i magreste laget. Laks, ørret og makrell er av de feteste fisketypene.

Kanutten sa for siden:

Og siiild !! :o

Spekesild med løk og smør og stekt brokkoli er snadder :o

Jeg lker sild:D (særlig rømmesild :sikle:) men jeg var ikke klar over at den var særlig feit?!

Kanutten sa for siden:

Sild er feitere enn både laks og ørret....:o
Bare beina som er hinder!! :D

Aha! Da lærte jeg meg noe nytt i dag også! Må jo nesten kjøpe inn sild, da, så vidt jeg mener så er dety billig også! Men da blir det ikke sild og potatis som jeg er vant til fra jeg var liten.

Kanutten sa for siden:

Sild og poteter er snadder, men sildesuppe spyr jeg av....:eek:

Sildesuppe?? :eek:!! Har jeg aldri hørt om, høres nasty ut. Har du smakt Janssons frästelse? Forferdelig.

nettan sa for siden:

klar som ett egg jeg da :D:D

Distrea sa for siden:

MEG... åååå.... siste søtekaffemedfløte her hos meg nå:D

nettan sa for siden:

Lykke til i morgen :D

Distrea sa for siden:

Takk det samme... blir nok litt hodepine på oss!, men vi som er så tøffe tåler jo det!
Denne tråden har kommet til side 4 FØR vi en gang har startet :D

Trolljenta sa for siden:

Jaja, jeg er klar.. Jeg begynner morgendagen med kyllingfilet og brokkolimos eller noe sånt, så får jeg ta resten derfra...

lokkebiff sa for siden:

Jeg er også klar, snart... Må bare spise opp risengrynsgrøten... :lol:

Jeg har skeia ut med fyll, Ziggys rømmegrøt med smør, kanel og splenda, nøtter, lavkarbopannekaker, litervis med kaffe og littegrann eggedosis med splenda.
Selv om dette er relativt lovlige greier så er kroppen min en smule vannfyllt og prompete. Gleder meg til i morgen, ja!

Trolljenta: Høres ut som en bra start!

Lykke til alle sammen :goodluck:

lokkebiff sa for siden:

Åh ja... Uh... Fingrene kjennes boblete og jeg har merker etter sokkene, helt klart vannfyllt. Føles ikke bra!!! Blir URDIGG om tja, 48 timer å sitte å kjenne forandringene som inntar kroppen!!! Gleder meg!!

Jeg må også ønske alle LYKKE TIL!!!! :klem:
Dette blir BRA folkens!!;)

Trolljenta sa for siden:

Gleder meg til å komme i gang jeg også nå. Føler meg så utrolig feit i dag :(
Nå er det natta her og ny uke med nye muligheter i morgen :D

Tuppen sa for siden:

ville bare stikke innom og ønske alle sammen lykke til!! dette klarer dere alle sammen!!

kanutten : I know... men takk gud for medisinen!

God morgen!! Her er jeg klar for start.
Vekta viste opp 400 g i dag, gikk opp like mye forrige uke og, så dette trengs virkelig. Så vekta i dag er 79,2 kg.

Frokosten i dag ble 1,5 ss cocosa, skinke og agurk.

Må ut og handle grønnsaker, i kjøleskapet nå er det bare agurk og blomkål.

Distrea sa for siden:

God morgen!
Her har dagen startet med en stor kopp VANN:D
når jeg bare blir litt sulten skal jeg ha 150 g kjøttdeig i smør.

Ha en god start dere :blomster:

LilleRosin sa for siden:

Jeg får prøve så godt jeg kan å henge meg på. Hvor slavisk det blir vet jeg ikke ennå. Jeg vet bare at jeg skal prøve å skjerpe meg en uke. Holde meg unna kunstig søtstoff, rømme og fløte. Så tar jeg det derfra. :D

Vekten i dag viste 89,7.

Frokosten skal snart inntas. Det blir 2 kokte egg i dag.

Knubbelubba sa for siden:

Startet dagen med kotelett og meierismør (kanskje noe salt, men sommerkoteletter var på tilbud her tidligere) og endel vitamintabletter, men i dag UTEN KAFFE!! Kaffe skal også ut av mitt liv, hvis jeg går ned nå denne uken...

kristweh sa for siden:

tvi tvi alle dere som er nå strenge med dere selv...håper det hjelper da---skal bli spennende å se...

Hei hei! Her er kjøleskapet nærmest tomt, samme med lommeboken, så dette kan bli litt vanskelig utover dagen. Men jeg har startet dagen med en omelett av tre egg, litt løk og tunfisk. Har så langt drukket halvannen liter med vann!!

Har lettere hodepine, men ikke noe å klage over. Kaffekoppen til sambo friiiistaaaa!

hegekat sa for siden:

Jaaaa!

Etter en kjempesprekk i helga blir jeg også med. Men kutter ikke kaffen altaå.

Så startet dagen med to egg med 25 gram kjøttdeig kokt i mikro og nesten 1 liten vann med litt sitron i. Og lunsj salat med cherrytomat, agurk, isberg, og kjøttdeig. Glemte helt å ta cocosen til frokost men tar den til kveld. Skal bruke minimalt med fløte og rømme tenkte jeg. Smør å stek i bør jeg jo bruke. Og middagen blir det salat med reker....hva med majonesen?

Vel1 Lykke til til dere andre også. Måtte hell og lykke bli med oss og de ekstra "dissene" bli hengende igjen denne uken!

Jeg holder en knapp å majones foreløbig. Spiser kun den med ren olje i (ikke soya eller andre varmpressede). Man kan kjøpe en med kaldpresset raps på Lidl.

Lunsjen ble tre egg med majo;) Litt squash og noen cherrytomater. Må få tigga penger til matshopping av samboer i kveld...

nettan sa for siden:

Starte dagen med 2 kjøttkaker ala skaldeman.. lunsh det samme bare 3 st .. rar jeg men jeg blir ikke lei heller.. Hadde seff hjemmelaget krydder smør på :D.
Dagen går bra den :).
Klart meg uten kaffe også:D Ikke no prob det nei :)
Skal bli spennende og se om det setter fart på bålet mitt :)
Eneste forandringen er de få koppene med kaffe jeg drikker til vanlig. Så detta går strålende :D.
Dette klare vi alle sammen :D STÅ PÅ !!:klem:

Trolljenta sa for siden:

Hva heter den? Eller har de bare en majo på Lidl?

Trolljenta sa for siden:

Hvordan lager du kryddersmør?

nomma sa for siden:

Hallo... etter å ha vært fraværende både fra forum og lavkarbo en god stund, hiver jeg meg med i renseuken.. Trenger en knall start for å finne motivasjonen igjen..
Det som blir utfordringen er å av-sukre seg.
Og ikke erstatte søthungern med søtstoff..

Brunsj:
Eggerøre av 3 egg, skinke, jarlsberg, vårløk. stekt i masse smør.
Drukket vann til.

Nå skal jeg ut å rusle meg en tur..

Tuppen sa for siden:

er også nyskjerrig på kryddersmøret :D høres så godt ut !!

Stinen sa for siden:

Endelig i gang. Frokost/lunsj ble en litt dårlig planlagt salat med reker., masse reker. Hadde sett for meg kotelett, men men. Nå er det middag på gang. Kyllingvinger. Føler meg allerede mye bedre. Det er godt å komme i gang. Lykke til alle sammen! Dette kommer til å bli bra :cool:

Distrea sa for siden:

Nå er lunsjen inntatt, ble en slankekjøttkake 125 g delt på to med smør og bacon inni. digg. Drukket litt over to liter vann så lengt i dag. Dette går strålende! (med stålånde:eek:)
Middag blir 100g bacon og ett egg.
når jeg ser jeg skriver det jag spiser... ser det så lite ut!?

Kjøpte 6 kilo ribbe i dag!!,,, den er krydret og ligger klar til steking i morgen. Det GLEDER jeg meg til RIBBE er digg :D

Hodepinen er til stede! Vet ikke om det er ketosen eller mangelen på kaffe. Den er ikke kjempeplagsom da, skal på bandøving i kveld, så det er jeg glad for. Har mer eller mindre vært i ketose siden februar, men måler meg sjelden. Skal tisse på en pinne i morgen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.