En liten påskerapport fra meg etter to og en halv uke uten meieriprodukter, kaffe og tomater:
Uke 1: ingen endring
Uke 2: 0,8 kg ned:)
Halve uke 3: 0,5 kg ned:D
Så her er det bare å fortsette. Jeg innfører ikke noen av disse produktene før jeg nærmer meg målvekt. Tror nok helst det er meieriporduktene som stoppet meg,- jeg hadde stått på stedet hvil leeeenge selv om jeg spiste i tråd med Torkils råd.
Har vært flink til å trene ved siden av, men det var jeg også før jeg begynte renseopplegget. Så det er nok helst det jeg ikke har spist som gjør susen.
Veldig motiverende når det endelig skjer noe. God påske til alle dere andre der ute!
Kjempebra!
Mange opplever jo at nettop søtning og meieriprodukter stopper opp! Trøsten er at de fleste kan innføre det igjen når de skal vedlikeholde vekta :)
tror jeg tenger en slik uke.. prøve det neste uke.. denne uken blir bare stress.. tror jeg.. eller skal jeg begynne i morgen..
kan jeg bruke smør og steke i? eller skal jeg bruke olje?
Jupp.. det jeg alltid bruker det til også.. thanks.. tror jeg blir med fra i morgen jeg.. morro.. gleder meg..
Kanskje jeg går ned det jeg vil også litt forterre..
Det er uansett sunt og godt for kroppen å bare spise helt ren mat i en uke eller to! Det er som sagt en renseuke, og de fleste opplever ekstra vekttap som bonus :)
hvordan høres dette ut?
Frokost: Egg og bacon og en bit agurk ( 100 gram)
lunsj: kinakål med olje og kylling
Middag: fisk, kylling, og wokgrønnsaker stekt i smør..
Jeg ville ha bytta ut agurken med noe mer matnyttig, agurk er nesten bare vann. Men det er jo helt greit da. Kinakål er fattig på KH, men brokkoli og blomkål er mer matnyttig. Pass på at du får i deg grønnsaker tilsvarende 15-20 gram karbohydrater hver dag. Det er viktig å veie og måle i starten så du får teken på det, etterhvert så får du det i fingrene, som superketolysedama vår, Gerd sier :D
Det er mengder av grønnsaker du kan spise!
Sjekk her: www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt
Du kan også lage sauser av smør (eggesmør er kjempegodt: kokte egg i biter i smør) for å få opp fettmengden mest mulig. (De optimale forholdstallene er ca fett:70, protein:25, karbo:5)
Husk å spise deg mett, altså behagelig mett, og drikk masse vann!
Nei Nå tar jeg en renseuke! Starter i morra.
Jeg har som noen kanskje har sett blitt konstatert allergisk mot kumelk, og brød blir jeg syk i magen av. Er egentlig ganske lei av all den derre luften i magen jeg har fått etter jeg sluttet også. Så nå blir det ABTB!.
Det er jo fader meg smør i ALT i dette landet. Og ost, hmm, lurer på om det er karbs i sojaost? Det er vel forresten ikke lov med soja i induksjon vel? Eller?
Usikker på soya, men du må nesten bare lese induksjonsreglene (står oversatt til norsk på Atkins-forumet her). Jeg har fått min fair share med soya etter mange år som veggis, så jeg bruker det bare om jeg får vegan-besøk :)
Men hva med ekte mozarella, da? Tror jeg skrev om det her et sted, at noen jeg kjenner som ikke tåler meieriprodukter fint kan spise mozarella av bøffelmelk.
Jeg er også helt tilbake til ABTB!! Har jo så lite igjen som skal av i forhold til utgangspunktet, så nå vil jeg være ferdig med vektnedgang snart, og for alltid!
Jeg er fortsatt med på renseuker... Har akkurat kommet fra påskeferie, og har klart meg ganske bra, syns jeg selv. Noen kaffekopper har det blitt, og litt vin til kvelds. Men jeg driver jo min egen vri på renseuker,- uten meieriprodukter, tomater og kaffe. Fortsetter der jeg slapp før påske, og håper på fortsatt positive resultater. Etter etpar sånne renseuker begynte vekten å tusle sakte nedover etter at jeg hadde stått bom fast.
Veiedag på fredag. Venter til da i håp om at påsken ikke har satt for dype spor. Lykke til Megvel. Kjedelig at du reagerer så negativt på mange matvarer!
(Jeg har forresten brukt litt soyamelk de siste ukene uten å tenke på at det skulle være "feil". Tror det er meieriproduktene som stoppet min vektnedgang, men jeg har ingen plager ved å innta disse produktene.)
Jeg gikk heller ikke ned noe etter første uka, men etter uke 2 begynte pilen å peke litt nedover. Så jeg syns du burde prøve litt til hvis du er motivert for det.
Nå har påsken grepet inn i mitt renseopplegg, etterfulgt av en hyttetur nå i helgen som heller ikke bare bød på mat og drikke av rette sorten. Men nå tar jeg opp tråden der jeg slapp den og lever uten meieriprodukter, tomater og kaffe. ( Tror egentlig jeg skal drikke en kopp kaffe om dagen. Magen min er så treg, og jeg tror ikke jeg blir bedre av å droppe kaffen.)
Ikke akkurat nilling dette,da. Men jeg tror det er meieriproduktene som hindret min vektnedgang, derfor lever jeg uten dette for tiden.
hvis man skal ha en slik renseuke, trenger man å spise grønnsaker da?
Jeg kjører ganske reint, må ha kaffe.....eller...må og må, det er jo bare snakk om prioriteringer da, så burde jo kunne kutte ut kaffen, når jeg har klart alt det andre :)
Jeg er ikke den rett til å svare, men jeg tror ikkt det er lurt å kutte grønnsaker. Jeg har levd uten kaffe i flere uke, og det har gått helt greit. men nå tar jeg en kopp eller to om dagen. Noen gleder vil jeg ha, og jeg tror som sagt litt kaffe kan være godt både for kropp og sjel. Men jeg har jo renset meg for kaffe, jeg da, siden jeg var totalavholdende i 2-3 uker før påske.
JA!!!
Grønnsaker er veldig viktig, og nå ser jeg at du har skrevet opp både Atkins og Ketolyse, som forsåvidt er ganske likt, men da skal du ha langsomme karbohydrater tilsvarende femten til tjue gram og i hovedsak fra grønnsaker som vokser over jorda.
Å kutte ut grønnsaker er det samme som å si farvel til vitaminer og mineraler som er veldig viktige for deg :)
Du legger ikke på deg av sånne grønnsaker, altså, om det var det du tenkte på ;)
Jeg har kjørt induksjon nå i snart to uker, jeg har ikke kutta ut kaffen, for jeg har ikke hatt noen effekt av å kutte den ut før, og om det bare er søtsug det er snakk om så opplever jeg ikke det heller.
Jeg holder meg til Atkins-reglene, dvs en ganske begrenset mengde meieriprodukter, masse grønt, og så mye fett som jeg får til i maten. Gikk ned litt forrige uke, spent på denne uka. Det er mosjon det skorter på her, tror jeg, dersom det skulle stoppe opp igjen nå. Så om noen har en kjempekjempebillig ergometersykkel å selge meg så rop ut :D
Typisk det..! Men åttehundre kr for en flunk ny ergometersykkel er jo virkelig ikke dyr, heller! Samt at det er en diiiger XXL-sjappe i Oslo sentrum, så om jeg får lånt bil så er saken biff!
Takk for tips, nå blir det sykkel-o-hoi fra og med mai :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.