[quote=Trolljenta;343864]Hvordan lager du kryddersmør?[/q
Jeg syns det er godt da...kryddersmør lager jeg bare litt på gefilen...
Bruker meierismør som har stått temperert (lager en liten skål om gangen)
litt paprikakrydder
litt cayenne pepper
litt sterk karri
rører det sammen og setter det i kjøleskapet jeg syns det er godt da :D
Man må nesten bare smake til med krydder selv, og hva man liker
Jeg er òg fint i siget her.
Dagen ble plutselig annerledes da jeg ble oppringt imorges med spm. om å komme på jobb. Jeg sa seff ja, og avgårde med meg. Fikk stekt meg 4 egg som jeg spiste som frokost og lunsj.
Har drukket nesten 3,5 liter vann so far(!) samt 3 kopper grønn te, og nå har jeg kjøpt koffeinfri kaffe som nytes. Jeg bare må ha kaffesmaken liksom. Men at koffeinen er borte, merkes... Hodepinen som sitter overalt fra nakken og frem i panna siger innpå meg... Uh...:(
Men jeg står han av, og det gjør dere også, sant!!!? :spent:
Tror jammen jeg hiver meg på sammen med dere jeg! Hvis det ikke er for sent? Begynner jo noen timer etter alle andre da, men kan jo fortsette noen timer lengre i den andre enden! :D
Etter sprekk i helga er det dette jeg trenger nå tror jeg!! Reiser ut og handler straks! :)
ble ikke tur, men slengte på en trenings DVD, lett forbrenning.. sitter her svett og sliten, skal hoppe i dusjen å så er det middag..
hmm... sambo og lillmor skal spise kjøttsuppe, rester fra i går.. hvor mye karber kan det være i selve suppe kraften så lenge jeg ikke spiser grønnsakene?? Den ble så rå god..
Dette går som det suser...:D
Koffein fri kaffe går greit??
Gjør det det så skal jeg løpe og kjøpe det og ha med på jobb :D.
Lykke til med hode pinen:eek: god bedring:)
vondt i ryggen, på nyrevondt-måten. Kjenner igjen følelsen fra tidligere. Prøver å drikke vann, men hjelper ikke. Er det kroppen som renser seg så veldig at jeg får vondt, eller hva? Har ikke denne typen vondt når jeg spiser karbo-mat
Skulle jo være med jeg også, men glemte heeelt av at det er jo nå til helga jeg skal på min ØLTUR!!! Nytter ikke Nille i forkant, vil ikke risikere å bli dausjuk i Irland når uvant mat og øl inntas :o
I dag har det blitt 2 kokte egg til frokost.
Kyllingfilet + salat til lunsj.
Svinekotelett og blomkålstappe til middag.
Ett kokt egg til kvelds.
Drikke: Masse vann (ca. 3 liter)
Jeg må legge til at både kotelett og kyllingfilet er stekt i mye meierismør. Jeg hadde også meierismør i blomkålstappen. I tillegg så har jeg spist en spiseskje cocosa fett. ;)
Er ikke de frosne grønnsakene bare nettopp frosne grønnsaker? Og jeg som hadde tenkt å gå over til frosne fordi det er mye enklere.
Jeg er forresten med på en renseuke. Sukk. Jeg har ikke gått ned siden de to første ukene, har stått stille i over en måned. Selv om jeg er i ketose hele tiden og ikke har skeiet ut i det hele tatt. Veide meg idag, og har gått opp igjen.
Hei, jeg vil også være med!
Jeg har ikke vært på nett på noen dager, og jeg så ikke tråden før nå. Jeg har spist årets første hjemmelutede lutefisk:D dag, med bacon og surkål, så det er ikke så ille.
Jeg tar meg den frihet og henger med på resten av uken, men kaffefri???
Skal virkelig prøve, jeg har høstferie med barna og er hjemme, så deler av dagen burde det gå bra.
Jeg har veiing søndag morgen, så nå blir det fisk, fisk og litt kjøtt resten av uka. Jeg har 8 kilo igjen til jubalov, men det hadde vært gøy å se det " magiske" tallet på søndag.
Lykke til alle sammen...:)
De som vil holde på kaffen må gjerne det, jeg har aldri gått uten, eller i alle fall ikke siden jeg var seksten, så dette kan bli spennende!
Hadde litt spenningshodepine tidlig på dagen, ellers vil jeg si at min første dag har gått smertefritt, luften er alt ute av magen, og jeg spiste en fantastisk middag.
Her er listen fra i dag. Har ikke skrevet opp cocosaen og kosttilskuddet som jeg alltid tar hver dag:
Frokost: Omelett av tre egg, litt løk og ca en halv boks tunfisk
Lunsj: Tre kokte egg med majo
Mellom: Speilegg av to egg
Middag: To laksekoteletter godt stekt sammen med brokkoli, rødløk, blomkål, squash stekt i maaasse smør med pepper, salt og spisskummen. Nam!!!
Ellers: En kopp grønn te på kafé, sikkert fem liter vann:eek:
I dag har jeg spist
Frokost: Kyllingfilet og brokkolimos
Middag: Stekt kjøttdeig, løk, champignon i smør med blandet salat , 2 cherry + + en god spiseskje sæterrømme + udos
Mellom: 50 gram ost
Kvelds: 100 gram babybel... Jeg skulle egentlig lage meg shakshuka til kvelds, men det ble plutselig ikke noe av pga et øyeblikk med svarte tanker...
Har skikkelig hodepine! Tror kroppen min er treig, for kjenner jeg fortsatt har vann i kroppen og magen er fortsatt oppblåst, men er jo litt bedre fra i går.
Så da er det bare og kjøre på, går jeg ned i vekt med det her, så skal jeg fortsette en god stund og.
Frokost blir laksefilet, paprika, agurk, cocosa og vann og grønn te.
Slapp av med vekta folkens!! Prøv å hold dere til en (eller to) veiinger denne uka. Og iallefall nå i starten!! La nå de stakkars kroppene deres få sjansen til å henge med i svingenen...
Jeg tenker ikke så mye på vekta fra dag til dag, men jeg veier meg hver dag, så regner jeg ut gjennomsnittelig for hele uka på søndag. Dette blir mest riktig for meg. Så det er først på søndag jeg vet hvor mye jeg egentlig har gått ned. ;)
Ok. Dag to. Ja, jeg er kvalm. Kvalm kvalm kvalm. Har tvingt i meg litt mat, fordi det pleier og hjelpe. Maten sitter likevel øverst i strupen, føles det ut som. Phyo. Vet det er den "gode" kvalmen som kommer i begynnelsen før kroppen får tenkt seg om. Jeg gidder ikke nevne hodepine, fordi den er forsvinnende lite merkbar og tror nok det er andre som har den mer.
Frokost: Ommelett med skinke og litt Philadelfia ost. Skjønner raskt at jeg må finne på noe annet enn egg dersom dette skal være noe fremtid.
Lunsj er nemlig også; Omelett med skinke og litt Philadelfiaost.
Er på jobb med dårlig tid på morgene. Omelett er raskt å lage.
Vekt i morges; 76 kg =) (72 kg var jeg da jeg hadde det så bra i sommer, før min 3 mnd lange spise-periode) Trodde den ville vise kanskje 98 kg, so much for selvinnsikt. Sukker gjør meg feit i hodet i første omgang. 76 er jo ingen ting å grine på nesen for.
Kjenner meg boblende. Bobler så jeg nesten får tårer i øynene. Dette er så godt. Lykkerus. Hvorfor har jeg ikke klart dette igjen før nå? Må huske denne følelsen!! Huske at tankekaoset har lagt seg. At jeg ikke ser meg selv i speilet hele (!!!) tiden. At ikke magen blåser seg opp.
Deilig
Tror det.- Føler meg positivt innstilt og motivert. Alle dere her inne på forumet skal ha stor takk! Det er veldig motiverende når jeg vet at dere følger med.
Dagen i går gikk kjempefint! Stekte opp 2 kg. med Skaldman`s slankekaker. Klarte meg fint uten kaffe, drakk grønn te i stedet! Trimmet i 1 time i går og etter det var hodepinen vekk! Gleder meg til å se på vekten til mandag. Kan kjenne at klærne sitter litt løsere i lårene, men vekten viste ingenting i går, men det er jo ganske vanlig har jeg lest her i forumet. Stå på folkens!! Ha en fin, fin dag!
Nå har jeg spist svinekotelett og litt salat til lunsj. Ble ikke helt mett. Jeg sitter på jobb, og det er lenge til jeg skal hjem å spise middag. Hva kan man spise i mellomtiden da? Ikke mye å velge mellom her. :rolleyes:
Æsj da!... det var dumt, må planlegge bedre i morgen da jenta mi! :)
ikke tilgang til butikk? hva er det tilgang til da? luftsuppe og venteboller:confused:
Jeg er så glad jeg har sluppet hodepinen! MEN! Jeg var på jobb i dag (jobber vanligvis hjemme), og sovna med hodet i pulten:p Sånn duppa av mange ganger. Heldigvis ingen som la merke til det, og jeg fikk gjort meg ferdig. Haha. Hodet mitt må lære seg å være våkent uten koffein.
Ellers har jeg et ganske stort behag i kroppen. Er veldig varm.
ARGH! Jeg trodde jeg slapp unna hodepinedelen med bare litt vondt igår, men nå siger den innpå med full styrke (kjenner den igjen) Kvalmvondt liksom... Måtte ta meg en Ibux, skal jo på jobb snart...:(
Jeg har kjøpt inn masse laksefileter, hauger og atter hauger av lett anvendelige grønnsaker (rosenkål, blomkål, brokkolig, squash, avocado, champignon), meiersmør åff kårs, maaasse egg, ja, det var vel det. Er ganske godt utrusta. Fine visa-kortet til kjærsten.
Til lunsj ble det sopp, bacon og blomkål alt sammen stekt i smør og etterpå så gikk jeg og mannen en times tur med lillemann, er jo det nydelig været ute nå.
Jeg er ekstremt motivert til det her nå, nå skal endelig kiloen av. Håper jeg da!
Håper formen blir bedre snart og, når jeg bare skal spise ren mat.
Huff, dette ble jo at for sent svar? Var på butikken forstår du, der kjøpte jeg meg 400g kyllingvinger... OI det var godt! Det kan du jo kjøpe?
Ellers kan jeg raportere at i bilen på vei til butikken, da satt jeg å så på DEN deilige slumpen med PEPSI- MAX. (er ikke kresen når det gjeler colabrus asså) ... men rørte jeg den... Ja, men bare for å sette den pent tilbake :D Flink jente det!... ikke noe koffein og ingen søtstoff!
Det dumme med denne historien er... Jeg helte den ikke ut, så nå står den der like fristende neste gang jeg skal ut å kjøre:confused:
Hehe. Jeg er ikks å lett å friste da, men i armlengde fra meg er det en halv melkesjokolade, digestive-kjeks, nesten en full halvannenliter pepsi og en halvfull pose med sørlandschips. Samboer er ikke helsefrik sånn som meg:p
Men jeg har ikke spist sånt noe på et år, så hvorfor starte nå?
Det klarer jeg heeelt fint også.... men drikka, den har jeg litt lyst på asså. Syns det er ÆSJ.. å drikke BARE vann, skulle så gjerne hatt en annen smak i munnen også.
Men ofrer det GLATT hvis jeg får fart på vektnedgangen ;)
Mens med meg gikk det helt skeis i går kveld, vil ikke snakke om det så i dag skal jeg klare hele dagen...Det eneste positive var at jeg gikk en times tur da i går!
I dag, egg med skinkebiter og nesten 1 liter vann og en ts cocos
til lunsj: salat, skinke, agurk, tomat
Middagen er fortsatt usikker da vi skal besøke storbyen i kveld.....Men sannsynligvis handle på lidl tenker jeg. Kan spise kylling, eller en kebad uten brød(er vel kanskje ikke akkurat nillemat)
Kvalmende hodepine ja. Så kvalmende at jeg måtte stikke hode i do i løpet av natten, har mildt sagt hatt en jævlig natt. Måtte ty til en ibux i morgen timene, men vet ikke om den kommer av ketose eller om det er en vanlig migrene. Den sitter ikke der migrenen bruker å sitte. Belønningen fikk jeg når jeg kom meg på vekta; 600g mye vann.. men veldig motiverende..
Jeg er ennå kvalm så jeg har ennå ikke fått i meg noe mat i dag, og det begynner å nærme seg middags tid. Slenge sammen monix's vaffelrøre kanskje det er det eneste jeg kommer på som kan friste. Den er kansje ikke det rette og spise på en rensekur. Må sjekke oppskriften..
Her er og viljestyrken ganske stor. I kjøleskapet har vi 4 store plater med melkesjokolade med nonstopp og krem. I skapet har vi to store bokser karamell og masse kjærlighet på pinne.
Og jeg elsker sjokolade og godteri.
Men har ikke spist noe sånn, bortsett fra litt atkins på evigheter. Så det går bra nå.
Og etter og ha lest tråden om larver i atkins bar så er ikke lysten på det så stor heller.
Det er i alle fall noe som kroppen kvitter seg med: Vann! Jeg tisser ca en gang i kvarteret, og så glemte jeg å kjøpe dopapir i går, og herremannen sitter på pengesekken, så jeg må :rodme: si jeg er litt sår i pompen av å ha tørka meg med kaffefilter hele dagen.......
Uff, også kaffefilter da, hørtes ikke noe godt ut.
Her er det bare lambi som er akseptert, samme hvor lite penger jeg har, så er lambi første prioritet.
Da må jeg i tilfelle ut og stjele litt, og det er jeg så dårlig på. Det finnes ikke en krone i huset. Jeg ble frastjælt veska mi i helga, så jeg har heller ikke mobiltelefon så jeg kan ringe noen og låne penger, ikke visakort som jeg kan overtrekke i nødens stund. Jeg må nok pent degradere rompebehandlinga til kjærestemannen kommer hjem fra jobb...:(
Da er middag intatt, ble kyllingfilet, blomkål og tomat stekt i smør alt sammen, skikkelig nam. Kunne sikkert spist 10 stekte tomater. Men tok bare en liten en.:D
Tisser lite jeg, selv om jeg drikker masse vann. Og kjenner jeg har vann i kroppen, for fingra er som pølser.
:lol::lol: Takk for tipset, jeg har faktisk aldri tenkt på kaffefilter som en mulighet engang (det er jo i grunnen like greit at du bruker det opp, for hva skal du med kaffefilter når du ikke skal drikke kaffe ;))
Pappan min var ekspert i å rappe fra serviett-samlingen min når vi var tomme for dopappir. Husker det var stor stas når mamma kom hjem fra symøte med nye flotte servietter - men uka etter var de borte for da hadde pappa vært i boksen. Den gang var det så moderne med silkeaktige servietter, men de lot han gjerne ligge - kan ikke skjønne det:p.
Syns dere er så flinke alle sammen - skulle ønske jeg kunne hengt meg på dere - kjenner at jeg kunne tenkt meg en Nille-uke nå, men jeg får vente til formen er litt bedre!!
Jeg har "smugtittet"litt på denne lenken....ble så motivert av å lese her at nå vil jeg også være med;)Har tidligere gått ned ved hjelp av ketolyse, men gikk opp noen kilo igjen etter sommerferien.Nå prøver jeg igjen..startet opp i går..så nå er salmiakkånden på plass..og dopapir kjøpt inn:)
Men..kan jeg ta meg ett glass rødvin?
Er det noen som har prøvd Heistad sin sjokoladepudding?er denne grei å spise?
Frokost: Omelett av to egg, vann, salt og pepper stekt i meierismør. Masse vann, 1 ss cocosa og en stekt tomat.
Lunsj: Ett kokt egg med bittelitt majones. 100g roastbeef. Fersk ingefær med kokt vann over ble god te.
Middag: To kjøttkaker stekt i smør, med løk. Litt meierismør med egg som knask. Savner søtning og kakao. :(
Jeg har drukket masse vann hele dagen. Dundrende hodepine her også, og vanvittig slapp. Men hvorfor får jeg så vondt i hodet og blir så slapp når jeg har vært i ketose i mange uker? Jeg trodde det var DET som forårsaket de plagene, for det var jo sånn helt i starten på kuren også. Slitenheten på toppen av trappen er helt ekstrem idag, som er første dag på denne strenge varianten.
Helten klager på ånden min. Er det lov med peppermyntedråper? Og hva med baconsvor? Det er jo bare salt tilsatt. Og cottage cheese?
Denne dagen har gått bra den :)
Ekstremt hektisk på jobb i dag... så bare av det burde jeg jo letta 2 kilo... ikke drikket nok i dag heller :( skal prøve og få i meg litt til.
Og til dere andre keep up the good work :D
Uff..nei, det var kanskje dumt med sjokoladepuddingen...den kan få ligge i skuffen til en annen gang...har bare så lyst på noe søtt!!!Springer på do hvert 15.minutt..hadde tenkt meg på kino,men hadde nok ikke klart å sitte i ro...
Det har gått bra her også. Ble løvstek og blomkålstappe (med meierismør) til middag. Til kvelds spiste jeg ett kokt egg og ett par baconstrimler. Har drukket mye vann også.
Kjekt å lese dere klarer dere så fint!
Går bra med meg og, men ble litt fløte og gr.saker til middag.
Dagens inntak:
150 g kjøttdeig med 30 g smør til frokost
en medisterkake og 300 g kyllingvinger til lunsj
Middag ble pga ubudene gjester:rolleyes: gryte med, kylling, bacon, sopp, litt blomkål og fløte.
Ellers har det gått i vann... sikkert 3-4 liter til nå
Da fikk jeg en liten minus for en dl fløte i dag:(
Hodepinen vil ikke slippe taket, så jeg tok en ibux til. Vil virkelig ikke bli kvalm igjen.
Det ble monix-vaffel til frokost/lunsj.
Middag: stekt svinekjøtt med saus av cream fraisch med masse indisk krydder;curry, garam-masala og koriander. Stekte squash, paprika, løk og sopp.. knall godt altså..
Frukost: grønn salat med egg og laks pluss litt rømme/majonesdressing
Middag: kyllingfilet med brokkoli stekt i litt fløte
Kvelds: en lakseskive pluss litt grønn salat
Drikke: vann pluss ett glass rødvin(må jo kose meg litt siden jeg har høstferie)
pluss 2-3 liter vann
Vekta viser alt -1 kg...men skal ikke hoppe for høyt i taket..sikkert mye vann..
Noen som kan forstå det her. Jeg har nå vært kjempeflink og streng i 2 dager, men jeg har gått opp i vekt, kjenner kroppen holder på vann og ikke vil slippe og magen er oppblåst som en ballong.
Vet det er tidlig, men jeg begynner og bli så frustrert da jeg de siste ukene bare har gått opp i vekt, trodde jo det her var det som skulle få det til og gå rett vei.
Jeg har dessverre ingen tips. :klem: Men regner med at det kommer noen andre snart å gir deg noen.
I dag er 3. dag på nilling. Jeg føler at jeg går litt ned, men har problemer med å komme opp i 15 g kbh pr dag. Må bare "maule" litt grønnsaker innimellom tror jeg.
I dag ble det to kokte egg + 4 strimler bacon til frokost.
Nå har jeg lagt inn maten jeg har spist på mandag og tirsdag inn på vektklubb både for og se prosentfordeling av fett, protein og karbo og kalorier.
Første dagen spiste jeg litt for mye proteiner og litt for lite karbo, andre dagen var riktig. Kalorier er ca 1350. Og jeg spiser meg mett, så jeg klarer ikke og spise mer.
Og få i meg nok karbo skal jeg bli flinkere til og det er ikke vanskelig da jeg er veldig glad i grønnsaker.
Men problemet mitt er vel kanskje at jeg spiser så mye rent kjøtt og det er det mye proteiner i. Noen som har tips til kjøtt med mindre proteiner i.
For skal jeg spise mindre kjøtt enn jeg gjør nå, så vil jeg bli sulten.
Egg er jeg allergisk mot, derfor blir det mye kjøtt, fisk og kylling.
Hallå! 3 dag... Vi er flinke!!! Skaldmanns kjøttkaker i dag også med masse vann!! -og sikkert 4 kopper grønnte.. Kanskje du Tussi jenta skal prøve 3 kopper grønn te (den som du får kjøpt hos kinasjappa)... da kan det hende du kommer på do. Jeg blir treg i magen når jeg ikke får min daglige kaffe, men gikk over til masse grønn te og det hjalp!
Drikker noe grønn te hver dag, men ikke fra kina sjappa, har ikke det her jeg bor.
Men selv om jeg er oppblåst og sånn så bæsjer jeg faktisk hver dag.
Skal prøve og bli mer nøye på proteiner og se om det hjelper.
Så kom jeg på en ting til, starta jo med coocsa på mandag, tok det tirsdag og. Men jeg bør kanskje ikke ta det da jeg er allergisk mot nøtter, for da er jeg plutselig allergik mot kokos fett og, det er jo en nøtt. Så prøve og kutte ut det.
Aner ikke om jeg tåler det eller ikke for jeg spiser aldri kokos.
Har dere flere tips så bare kom med det, tar imot alt med glede. For jeg skal klare det!
Ny dag. Og for en fantasisk dag! Kvalmen har lagt seg. Jeg spratt opp kl. 0645. Har spist to winerpølser til frokost. Det er jo ikke helt helt rens, men jeg syns det uansett er flere hakk bedre enn på lenge. Good times. Har laget meg en flott omelett som jeg skal spise på ett tidspunkt. Om ikke vekten har gått ned, så passer ALLE klærne mine bedre. Og blir ikke trang etter jeg har spist lunsj, noe de har tidliger, noe jeg tror jeg kan skylde på vann og luft. Herlig herlig. Går i kjole i dag med god samvittighet og selvbilde på topp!
Det er så deilig å slippe å tenke over magen sin. Jeg har ikke problematisk luft i magen. Nå kan jeg bare slippe en prump også er det over. Før var det som en slags evig oppblåsthet, kanskje gassballong med tank. Jeg tror jeg legger til at lavkarbo er dagsaktuell levesett ettersom jeg ser at det er mye mer miljøvennlig pga mindre utslipp.
Ja, jeg må si det selv. Det er fantastisk- og det er ikke spill en gang. Det er bare sånn det er. Psykisk stabilitet og god-følelse. Jeg er så glad for at jeg er kommet i gang igjen. Hadde det ikke vært for denne felles renseuken så vet jeg ikke. Endelig meg selv
Spiser mine skalde man slanke kaker .. og trives med det fortsatt :D.
Eneste jeg ikke er flink på er og få i meg nok vann.. sliter litt der :(. Men jeg lander nok ikke sååå langt unna 2 liter håper jeg.Som sagt så spiser jeg ikke grønnskaer, kan jeg spise for mye da ? når jeg bare lever på kjøtt og fett og litt krydder ?
Stå på folkens :)
Hei på deg, det kan være lurt å spise litt grønt til frokost også. Det fikk jeg tips om så nå spiser jeg f.eks 20 gr. rød paprika (ca 1 karbo) eller så tar jeg meg 50 gr. rå blomkål ved siden av egg og bacon. Sånn at jeg til alle måltider har både grønt, protein og fett:D da kommer du lettere opp i 15 for dagen:)
Har funnet løsninga på hodepine/kvalmen. Det går "magasjuka" i nabolaget, flere av dem som vi var på tur sammen med på søndag, ligger rett ut. Ikke så rart at jeg har følt meg uggen. Krysser fingrene for at det går fort over.
Har fått i meg stekt kyllingfilet med stekte grønsaker til lunsj. Og mumser nå mandler.. Har greid å få i meg 1,5 l vann.. Ikke verst når en er kvalm det da..
Var en snart tur innom butikken og fikk hamstret grønsaker og kjøtt. Er så tragisk med salat for tiden, men det er vel den dårlige sommeren sørpå som har skylden???
Tenkte jeg skulle marinere koteletter for å steke opp å ha liggende på lur.
Kom også på at jeg har jo 5 kg elgkjøttdeig i fryser'n. Ville-kjøttboller har vært noe å mumse på det.
Da er matinntaket for denne dagen også unnagjort. Da er det oppsumering:
Frokost: en slankekjøttkake 120 gr med to skiver smør på (ca 15g)
Lunsj : samme som frokost
måtte ha no mens jeg venta på ribba:D 9 kyllingvinger
Middag: to ribbebiter... 300 g:eek: oi... kanskje litt mye det?
Så drikker jeg jo VANN da... hauger med vann... nam:(
TAKK Stinen!... føler rett og slett at det smitter litt jeg :p ... men ikke så mye at jeg skal begi meg ut med kjole på helt ennå :D
Kan du slippe en promp? :eek: er helt tomt for promp her:)
En i morges. Har kjent den siden i går ettermiddag. Den kom i morges :rolleyes: he he.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.