Distrea sa for siden:
fnis... godt du endelig ble kvitte den :D
Distrea sa for siden:
fnis... godt du endelig ble kvitte den :D
Kanutten sa for siden:
Jeg holder på å karbe meg opp. Har sååå mange jubileum og bursdager og ditt og datt og en øltur jeg skal gjennom de neste to ukene. Så jeg bestemte meg for å karbe meg litt opp slik at jeg kan ete og drikke det jeg vil UTEN de store restriksjonene. Blir vel helst begrenset av nye tillagte vaner :p Så jeg har spist fedonbrød, majones, ost og leverpostei og vanlig pizza :eek:. Fedonbrød med varm fiskekake og ketscup på :eek:. Meeeen når promper jeg SÅ ille at unga truer med miljøgassavgift...:o Magen er stinn og lik et trommeskinn...:o
Og jeg bare tenker, er det verd å "konvertere" bare for 10 dager?? Jeg er litt uvel i kroppen, føttene fylles med vann og jeg blir litt bisk for at ingen LEGER fortalte meg om lavkarbo tidligere!!! :mad:
Distrea sa for siden:
AMEN!
safran sa for siden:
Samme her. Og det er så tungt å holde hodet og armene oppe, vil bare legge meg i vater.
Jeg har drømt om kaker og donuts med melisglasur idag. :( Jeg tror jeg gir opp. Det er ikke verdt anstrengelsene.
Kanutten sa for siden:
he he , der sa du det :D
lokkebiff sa for siden:
Er det ikke???
Distrea sa for siden:
Pittelitt vekttap og det er verdt det spør du meg. Lengter ikke etter karbohydrater i det hele tatt jeg. Detta går fint :D
nettan sa for siden:
en omsider så smekker kropp er verdt det safran :D
Knubbelubba sa for siden:
Flinke jenter! Nå får jeg høre av andre at jeg har gått ned og venninnene mine lurer på hva jeg spiser.... og det er ett godt tegn! Drekka, drekka, drekka, drekka VANN!
Distrea sa for siden:
Vann er nam... mitt nye slagord :D
nomma sa for siden:
Vann er faktisk ganske nam... barre glemmer det innimellom :)
Tussi jenta sa for siden:
Nå går vekta riktig vei igjen, gikk faktisk ned hele 1,2 kilo fra i går til i dag, hvis ikke vekta viser feil. Så da tror jeg nok det er cocosaen sin feil og at jeg er allergisk mot det. Nå mangler jeg 400 g, så veier jeg det minste jeg har veid på denne kuren, så det er målet mitt.
Mat i går:
Frokost: Skinke, gul paprika, agurk
Lunsj: Sopp, skinke, blomkål alt stekt i smør
Middag: Laksefilet, salat, paprika, agurk
Kvelds: laksefilet og tomat og agurk
LilleRosin sa for siden:
Jeg får se på slutten av uken hvor mye jeg har gått ned, men det ser ut til at jeg går sakte, men sikkert nedover.
I dag ble det 2 kokte egg til frokost. Jeg er så forkjøla, at jeg nesten ikke orker å spise.
Trolljenta sa for siden:
Jeg henger med tror jeg.
Aner ikke hvor mange gram karbo jeg spiser, men skal prøve å få lagt inn alt jeg har spist på pc-en når uken er over.
Nå skal jeg straks spise lammekjøttkaker med brokkoli og smør.
Stinen sa for siden:
Ny dag. Helst en nydelig dag. Spretter opp. Uthvilt. Uten noe ubehag. Smilet sitter løst. Jeg føler utlukkende velbehag. Jeg renser og renser, men har lagt inn Lollipopp sitt superbrød i dag. Og jeg har ikke sug eller hodepine eller kvalme. Kun bobler og rødmebølger. Positive tanker og good times! Ingen sukkerglaserte smultringer i verden er verd å bytte bort disse følelsene med! Det sier jeg bare. Mat får ikke lov å bety så mye at jeg blir ulykkelig av å ikke kunne spise den, for så å bli nærmere deprimert av å spise den! Paradoks.
Veiet meg i dag, bare fordi jeg føler meg så lett. veiet meg med det utgangspunkt at uansett HVA den viser så går det ikke utover motivasjonen pga klærne er løsere og humøret, ja, det er helt formidabelt. Men så, ok. 75 kg i dag. 1 kg i minus siden tirsdag. Det er jo bare helt helt ok for meg. Selv om det er utelukkende vann. 75 kg kan uansett ikke måles opp med alt det andre.
Nyt dagen dere! Det blir bedre
Distrea sa for siden:
Henger meg på godfølelsen til Stinen jeg.:).. selv om jeg ikke har gått ned ett gram :hylgrine:
lokkebiff sa for siden:
Jeg òg har god følelse, ned 2,2 kg siden mandag!! :D
Stinen sa for siden:
Wow!
LilleRosin sa for siden:
Wow!! :heia: Så mye er det i hvertfall ikke her. Vi får se på mandag.
Det var veldig mye på kort tid, Lokkebiff!! Kjempeflott! Bader all mat i meierismør hos deg eller bruker du ikke så mye smør? Trenger litt tips her.
lokkebiff sa for siden:
Nei, jeg steker maten i "normal" mengde smør. Ellers kan du se hva jeg spiser og drikker i journalen min!:)
Takk for svar! Veldig fint å tilbakemelding fra "mesteren" i lavkarbokost!;)
Kanskje jeg må konvertere... Skaldmann sin mat skal jo nesten bade i fett...
lokkebiff sa for siden:
:rodme: DET var nå litt vel overdrevet vel... Men takktakk!! :)
Lavkarbokosthold er jo så mangt, og jeg er bare flink på min måte, noe ala Skaldeman ekstrem. Det passer min kropp. Alle må vi finne vår vei! :)
safran sa for siden:
Nei, for jeg står BOM stille og har gjort det i flerfoldige uker. :( Jeg har ikke skeiet ut en eneste gang, men nå begynner jeg å miste motet.Ja, hadde jeg enda fått det, men her skjer det ingenting. Når man er iherdig og forsaker og forsaker og man står stille - da faller motivasjonen. Det verste er faktisk at jeg har så vanvittig hodepine. Vanskelig å komme seg gjennom jobbdagen og så hjem med barn og plikter etterpå.
Distrea sa for siden:
Jeg forstår frustrasjonen din egentlig jeg asså Safran. Har stått bom stille siden januar selv, selv om jeg har jobbet knallhardt. Kutte ut ting, lagt til ting... eller har kanskje ikke lagt til ting, det blir det neste:D
Men jeg gikk ned 25 kilo på atkins for 4 år siden, levd lavkarbo mer eller mindre siden det... mindre perioden resuterte i 6 kilo opp... De er her ennå;) Det jeg VEIT er at jeg klarer ikke andre kurer heller, eller jeg går ikke nevneverdig ned.. dvs hvis jeg går ned på å kjøre beinhardt noen uker... så er de på med en gang jeg tar inn litt ekstra kcal.:mad:
Hodepinen er hos meg kun når jeg kutter ut koffein, går over etter 3 dagers tidm er jeg flink og holder meg unna så slipper jeg kampen igjen:o
Kanskje du og jeg kan følge hverandre litt... hjelpe litt med motivasjon og erfaringer, kan jo hende vi er litt liike?
Nå lever jeg ekstremt ensformig om dagen, vil kalle det skaldeman ekstrem, uten meieriprodukter. Ta gjerne kontakt på PM eller kom til den nye journalen min:p hvis det er bedre for deg :klem:
safran sa for siden:
Takk for det, Distrea. :) Håper hodepinen gir seg snart, da skal jeg nok holde ut litt til. Jeg har forøvrig vært flink, ikke spist annet enn grønnsaker, egg, kjøtt og fisk i tre dager. Ingen kaffe, ingen meieriprodukter (hulk) og ingen kunstig søtning. Skrekkelig ensformig, men om noen dager kan jeg kanskje innføre noe mer?
Distrea sa for siden:
ensformig???... hehe... JEG spiser ensformig ;)
Kanskje du kan lage deg en journal?... skrive ned mat og mengde, lettere å hjelpe deg da. Du kan jo drikke koffeinfri kaffe?
ser du har spørsmåltegn etter ketolyse i filosofien din. Er det for at du ikke er helt sikker, ikke lest boka?
safran sa for siden:
Joda, har lest boka. Men filosofien måtte fylles inn før den kom i posten, og så har jeg ikke giddet å endre etterpå. :-P
Lage journal, ja. Bare å starte en egen tråd, liksom? Det er kanskje lurt.
Og kan man virkelig drikke koffeinfri kaffe på renseuke? Den er jo ikke helt fri for koffein?
Distrea sa for siden:
Er den ikke fri for koffein? :eek:
Kjempe fint om du lager deg en journal asså. Gå til forum, ned til journaler og lag en ny tråd der. Etter en stund vil folk få ett helhetsinntrykk av hva du får i deg og da er det lettere å hjelpe. Lykke til :blomster:
safran sa for siden:
Nå har jeg laget en tråd i journaler! :)
Og ang. kaffen - det står at 99% av koffeinet er fjernet. Mer klarer de ikke å få ut.
Distrea sa for siden:
... det visste jeg ikke, men er ikke mye igjen da... skal kikke på journalen din nå :)
Kanutten sa for siden:
Distrea blir sikkert megahyper av den siste prosenten med koffein....:D
safran sa for siden:
Jeg kjøpte koffeinfri espresso tidligere idag, og jeg har egentlig veldig lyst på. Men jeg tror jeg skal vente en ukes tid. Var det ikke så at man kunne introdusere en ny matvare hver 48 time? Eller hvordan gjør vi det når vi skal over på vanlig lavkarbo igjen?
lokkebiff sa for siden:
Det besste er å introdusere èn ny matvare hver uke, slik at du kan følge med om vekta reagerer på den.
safran sa for siden:
Okei, skal prøve det.
nettan sa for siden:
Hei folkens:D
Dette går strålende for meg :).Gått ned 1.2 kilo siden mandags morgen :D. Helt utrolig spør dere meg.
Lokkebiff hadde no et utrolig vekttap... GRATTIS!!
Til dere andre som føler vekttapet stagnerer.. det kommer bare vent :)
Lykke til
lokkebiff sa for siden:
Mye vann vettu... ;) Men thanx anyway!! :)
GRATTIS til deg òg!! :heia:
Sprudle sa for siden:
Matcher deg nesten med mine minus 2,1 kg siden mandag :D
Photobscura sa for siden:
Hei hei! Jeg har vært uten nett noen dager :hylgrine:.... Men nå er jeg tilbake, og dere må unnskylde fransken min assa, men fy F**N!! så flinke dere har vært, her i tråden må det jo ha rent bort et helt lite menneske:D :heia:
Her går det også fint, blitt litt provisorisk med tanke på de rutinemessige måltidene da jeg har krypt på knærne tilbake til min gamle kveldsjobb for å spe på livet, men jeg har fått med meg mat på jobb hver dag, helt riktig mat, og holdt meg mett og god. Magen er mye mindre (begge to faktisk. hehe), om jeg slipper en liten promp nå så kommer den fra tarmen og ikke fra magen: godt tegn!!
Jeg har foreløbig åpen blogg, så jeg legger ut maten der, overfører den kanskje inn her etterhvert?
Fredag i dag, dere, fem dager, føler meg super! Ikke noe sug etter kaffe, litt hodepine og noen spontansovninger, hehe, men det går alt bedre nå. Drikker grønn te og ingefæravkok, og det er helt fint! Føles godt å bare ha en varm drikk.
Jeg veier meg som kjent ikke, men tyr til målebåndet. Jeg skal vente til mandag, for da har jeg muligens noen gode resultater. Jeg håper inderlig og med hele meg at midjen nå ser åttitallet!! Magen og brystomfanget har jeg heller ikke noe i mot at minker!!!
Hei! Til opplysning er ikke kokosnøtta en nøtt, hehe. Er alltid så forvirrende med alle de kognitive kategoriene vi mennesker slår om oss med. SÅnn som at poteten hverken er grønnsak eller frukt (selv om det kalles rotfrukt), så er det en knoll, tomater er ikke en grønnsak, men en frukt, og jorbær er en blomst etc.
Kokosnøtta er faktisk et frø, den begynner som en slags frukt men blir altså et frø.
Jeg har vært allergisk mot nøtter selv (forsvant med lavkarbo, sammen med mine andre allgergier:eek::D!!), så jeg har alltid forska litt i de greiene der for lettere å kartlegge hva jeg kan og ikke kan spise ut fra ren logikk!
Hmmm, men kan hende jeg er allergisk mot det uansett. Men jeg er allergisk mot allt da. For når jeg slutta med det så ble magen bedre med en gang.
Helt utrolig at allergien din forsvant med lavkarbo. Skulle ønske det skjedde her, men det gjør det nok ikke. Da er det isåfall århudredets mirakel.
Hvor lang tid hadde du gått på lavkarbo før allergien forsvant?
Mat i går!
Frokost: Skinke, paprika, agurk
Lunsj:kyllingvinger, paprika
Middag: kyllingfilet, blomkål, smør
Kvelds: brocoli, smør
Og masse vann.
I dag våkna minstemann 5.30, det er umennskelig. Så jeg er stup trøtt og sur i dag med hodepine. Men det blir vel bedre utrover dagen.
I går var jeg på ballkjoleshow og så masse nydelige kjoler da, nå vil jeg bli slank og kjøpe meg kjole, ikke det vet ikke når jeg skulle få mulighet til og bruke noe sånnt da.
Da er du nok allergisk mot kokosnøtta i seg selv, kjedelig det da!
Ja, jeg også synes det er ganske utrolig, men jeg har hørt om en del andre tilfeller her på forumet, så det er jo gode nyheter!
Jeg har hatt allergi mot pelsdyr, pollen, sitrusfrukt og nøtter. Nøtteallergi pådro jeg meg i tenåra. Og pelsallergien begynte jeg først å merke godt etter at jeg flytta hjemmefra og ikke ble eksponert for dyrehår hele tiden. Men jeg merket først og framst i våres at jeg ikke reagerte på pollen. Glemte helt å forberede meg med allergimedisin fra februrar som jeg pleier (som hjelper sånn halvveis), og først i april kom jeg på det. Men jeg reagerte knapt! Og så merket jeg at da jeg var på besøk hos foreldra mine, så kunn jeg kose med bikkja uten å klø eller å måtte skrubbe henda mine etterpå, jeg reagerte i jula, da også på julestjerner, så det må ha skjedd etter at jeg gikk over fra såkalt generell lavkarbo til Atkins i februar at ting falt fullstendig på plass.
Etter disse oppdagelsene, så kjøpte jeg inn syrtec og hadde klar en stor flaske vann og prøvde meg forsiktig på nøtter over flere dager, og jeg tåler nå alle nøtter:D Mandler har jeg ikke turt å prøve enda, for jeg har hatt de mest heftigste reaksjonene på dem, så jeg venter litt til enda.
Nå skal det sies at jeg aldri har vært superallergisk, men reagert moderat, vi snakker middels til stort ubehag, og aldri noen grunn til å ringe rødbilen!
Jeg er dog dødelig allergisk mot bl.a biestikk, så vet ikke om jeg tør å leke med dem for å se hvordan jeg reagerer nå, hihi.
Du kan ha ball, vel! Jeg har sååå lyst til å ha evening gown-night, der alle må ha tiaraer og albuelange hansker, og så drikker vi oss drita. Herlig!
LilleRosin sa for siden:
Jeg var veldig fornøyd da jeg gikk på vekta i dag. Den viste 1 kg mindre enn den gjorde på mandag. :D Jeg har ikke vært helt tro, har bare måttet ta meg litt TabXtra om morningen. Men ellers har jeg holdt meg unna søtningsstoffer, ost, fløte osv...
Kankje ikke noen vits og leke med bier ennå nei.
Hvis jeg ble bedre av allergien hadde bare det hjulpet mye, får se til vårsesøngen igjen. For regner med at nå lever jeg lavkarbo resten av livet.
Hørtes veldig gøy ut med ball hvor man drikker seg drita ja, kanskje jeg skal satse på noe sånnt når jeg er ferdig slank, kan jeg feire. Da holder det sikkert med 2 drinker så er jeg drita.
Eller være en hel gjeng i ballkjoler ute på byen drita.
Det høres helt fantastisk ut! Jeg er en sucker for utkledning med påfølgende eksponering. Weee, allhelgen snart :spent:!
Jeg, og, men har ingen venner som liker sånnt og er ikke så tøff at jeg gjør sånn alene.
God helg og lykke til med 5 dag dere! Har akkurat lødd ved på morgenen... Det var slitsomt... har masse igjen.. 2 favner omtrent. Trenger kanskje ikke å fyre så hardt til vinteren, nå som jeg er blitt varm.. Tidligere når jeg gikk på GR-kurs satt jeg og frøs i 28 grader og mannen min satt i unikken og klaget på at det var så varmt- sånn er det ikke lenger.
Distrea sa for siden:
hahaha... jeg er med! :full:
Stinen sa for siden:
Jeg er også varm, - bare ikke akkurat i dag. Deilig. Det er tull det de sier på "slanke-kurs" at det er bra å fryse for det betyr at du har mistet noe av den beskyttende fettlaget som tidligere har holdt på varmen. TULL, sier jeg. Det betyr kun at kroppen har satt ned forbrenningen og ikke orker å holde kroppen varm, men konser om vitale organer. Når fett forbrennes og vi ikke er på sparebluss blir vi varm.
Lurer på om kroppen kan lagre søvn. Natt til onsdag og natt til torsdag måtte jeg legge meg 2130 pga var SÅ trøtt. Sov til 0700 og våknet uthvilt. Det blir gode 9 timer søvn, og kanskje litt i overkant. Men her kommer det. I går var jeg ikke trøtt. Fikk ikke sove. Lys våken til ca 0130. og ikke på den trøtte måten der en prøver å tvinge seg selv til å sove. Etter jeg sovnet våknet jeg igjen 04.30 - noe lunde "lys-våken", men heldigvis klarte jeg å sovne igjen. Så stod jeg opp 0700. Er bittelitt trøtt, men det tror jeg er fordi det er så stille på jobb i dag. Har jeg lagret søvn?
Mat i dag:
Frokost: 1 skive lolli-brød
Lunsj: en kotelett og 3 skiver lolli-brød.
Middag: Reker og hummer (visst kjæreste har trekt og det er hummer i teinen)
Kvelds: Bryter rens-regel ang alkohol ettersom jeg skal tulle i meg litt nydelig rødvin i kveld. Som del av sosialiseringsprossess med naboer. Phyo!
Fått penger av kjæreste til ny jeans. Lee. Prøvde den i går. Må visst kjøpe 31" i livet, noe som er aldeles formidabelt! Han måtte kjøpe den til meg etter jeg fortalte hvor killer jeg så ut i den. Det er jeg glad for. Snille kjæreste.
Veiet fortsatt 75 kg i dag. Jukseveier meg hver dag!
Fint at du stikker innom Photo! Velkommen igjen =)
nomma sa for siden:
Hodepina er borte!! :heia: men fullsjuk hver morgen :p det går vel over
Og jeg tangerer Lokke biff - 2,2 kg her også siden mandag.. :D:D:D:D
dette går jo så det suser... :cool:
Distrea sa for siden:
Denne VARMEN har jeg aldri kjent noe av, hmmm... men det kan vel ikke ha noe å si med tanke på at jeg ikke går ned?... tror ikke jeg kjente den varmen når vekta gikk nedover heller...
Men... til mandag.... da viser sikkert vekta NOE ned for meg også. Føler det på meg :D
Stinen sa for siden:
Ok., jeg innrømmer å være litt bombastisk. Og jeg fryser egentlig mye i dag. Kanskje det ikke har noen sammenheng. Husker bare jeg gikk 14 dager på den galeste riste-kuren under det de kalte faglig oppfølging. Var tilslutt så utmattet og syk at jeg trodde jeg skulle daue. Da frøs jeg! Det var ikke mye friskt., men nå skal de sies at jeg kastet opp disse shakene helt uten kontroll pga de var så ekkel. Så hadde nok ikke mye næring i kroppen. Fikk barre litt assosiasjoner til det prosjektet. Fysh!
Stinen sa for siden:
Altså fordi de mente det var bra at jeg frøs, - det betydde vekttap. Får være måte på lidelse. Har ikke hatt den følelsen igjen, heldigvis!
Distrea sa for siden:
fysj:eek: ja sånt vil vi ikke drive med mere:)
er interisert i å høre hvordan det er med dere andre jeg... kjenner alle denne varmen?... hmm... kanskje lage en egen tråd?... hvis jeg leter kanskje det allerede er :D
safran sa for siden:
Jeg er også varm! Og vekten har minket med 1,5 siden mandag.
Jeg er ikke varm, eller får vel heller si jeg er begge deler, fryser og er varm litt om hverandre.
Og jeg har gått ned lite siden mandag.
lokkebiff sa for siden:
Jeg fryser masse... Brrrr.... :(
Men av og til, innomellom, får jeg et plutselig anfall av varme, en bølge liksom. :confused:
Men stort sett er jeg frossenpinne. Og jeg har gått ned.
nettan sa for siden:
Jeg fryser ikke men at jeg er glovarm vet jeg no ikke. Er vel slik som vanlig tenker jeg..
Hoppa på vekta i dag ååå jeg... klare ikke la være da var det samlede vekttap på 1.5 kilo :D:D.
Skal bli spennende og se på mandags morning :D
Distrea sa for siden:
Kjempe bra Nettan :) grattis
Hvordan gikk det med medisterdama? :D
Mat i dag:
Frokost: Kyllingklubbe, paprika, agurk
Lunsj: kjøttdeig, smør, brocoli
Middag: Samme som lunsj
Kvelds: Blir vel en tomat stekt i smør
Ellers masse vann.
Det går veldig enkelt det her, så hvis resultatet er vekttap til mandag så fortsetter jeg.
Her har jo vekta hoppa masse opp og ned, så veier meg ikke før mandag nå, for jeg blir jo bare forvirra.
Distrea sa for siden:
[quote=Tussi jenta;346114]
Det går veldig enkelt det her, så hvis resultatet er vekttap til mandag så fortsetter jeg.
quote]
Enig med du! Litt vekttap og jeg er hekta :D
nettan sa for siden:
Takker:D
har ikke vært der ennda, men når er det tomt i fryseren så jeg må sta og kjøpe i morgen..........
Vektnedgang til i dag er = 0 kg.... ja, dette var oppløftende .. NOT! Jeg tror det sitter i hodet på meg.. Kanskje jeg skulle prøve hypnose eller tankefeltterapi i stedet.. nja...
nettan sa for siden:
Kansje du er en av de som bør spise litt grønnsaker??
eller gjør du det kansje?
LilleRosin sa for siden:
Når jeg gikk på vekta nå, så hadde jeg gått ned 1 kg fra i går. Dvs. at jeg har gått ned 2 kg fra mandag. :eek: Jeg er kjempefornøyd. Jeg skeiet ut både med vin og Atkins bar i går da. :o
safran sa for siden:
Dette må være feil, for jeg har gått ned enda mer. Det betyr to kilo ned siden mandag. Jeg må slutte med snikveiingen, for hvis det går feil vei så blir jeg så sur.
nettan sa for siden:
flott resultat da :)
nettan sa for siden:
Du må no være glad for vekttapet da :D
snikveier meg hele tiden uff det er travelt :(
klare ikke slutte med det :(
safran sa for siden:
Ja, er du gal - jeg er veldig glad! :D Men det er bare så deilig å se at vekten går riktig vei igjen. Jeg har jo vært stabil i seks uker, og nå skjer det endelig noe igjen!
safran sa for siden:
Frokost dag 4: Omelett av to egg, vann, salt, pepper og 2 vårløk, stekt i masse smør. 4 skiver Gouda på toppen. 1 ts cocosa, 1 ts tran.
Lunsj: Omelett av to egg (som over), 4 skiver svinestekpålegg. Ingefærte (av fersk ingefær).
Mellommåltid: 3 skiver svinestekpålagg.
Middag: Stekt kjøttdeig med hjemmelaget tacokrydder, løk og hvitløk. To skiver gouda. En halv avocado i terninger med limeskvis over. Kjempegodt!
Kvelds: 1 svinekotelett med tykk fettrand.
Snacks: Resten av limen og litt maldonsalt. Man får innbille seg Tequilaen i midten. :o
Hm.. Er litt redd for å innføre grønnsaker igjen, men jeg skal prøve... Går jeg opp blir jeg skikkelig oppgitt.. Takk for svar! Du er jo så heldig/flink og går ned så det suser!! Skikkelig bra!!
Tuppen sa for siden:
jeg bruker å fryse... for ett par uker siden frøs jeg sånn at jeg satt under dyna på sofaen... og gubben hadde fyrt opp og svetta som en gris... så kom det en kompis på besøk og han lurte på om vi prøvde å lage badstu her... så sjekket vi temperaturen her... og da var det hele 34 grader her inne :eek: men jeg frøs.. og dagen etterpå svetta jeg som pokker ( dette var lenge før jeg ble syk!) men hadde ikke gått ned i kg bare i cm....
Knubbelubba: du går glipp av VELDIG viktige næringsstoffer ved å kutte ut grønnsaker helt fra kosten!! I lengden er det lite lurt, mener jeg da, med ettertrykk!!
Det har mer med hvilke grønnsaker man spiser. Om du i hvert fall begynner med brokkoli og blomkål, så er mye gjort. Litt smørdampet til flest mulig måltid burde bli bra;)
Har jobbe mye i det siste, så ikke så mye tid til å være inne her, men jeg må si at alt går bra! Jeg har spist meg mett og holdt meg i sånn passe aktivitet (gått til og fra jobb, hehe) og drukket veldig mye vann, hatt en god men avslappet koll på sakene.
Nå skal ikke jeg foregripe begivenhetenes gang i og med at jeg ikke måler meg før mandag, men jeg synes da virkelig at den nye vinterjakka mi har blitt litt løsere? (eller så er det fordi den er av cord og nyvaska og rett og slett strekker seg ut).
Men magen er sånn helt flat når jeg ligger, prøver alltid å se hvor mye tak jeg får på den i liggende stilling, og nå er det litt vanskelig å få tak i den (lett nok når jeg står, skal vite...)
Veldig spent på resultatet, i og med at jeg har drukket kaffe på daglig basis uavbrutt siden jeg var seksten.
Men grønn te rules, det altså.
Stinen sa for siden:
Dagen i dag - som dagen derpå- Fysh
Drakk en ufordragelig mengde rødvin i går. Men det var veldig veldig godt! I dag - ikke så godt.
Mat i dag:
Frokost: 2 skiver lollibrød med leverpostei og agurk. Masse fiber, altså.
Lunsj: Salat med kylling. isberg, tomat og kylling
Middag: Litt pizzafyll, biffkjøtt, paprika, ost, sjaminjong, skinke, tomat.
Lørdags snop: Grønnsaker med dipp
Er aldeles ikke sulten. Godt mulig jeg ikke spiser nok. Noen har imponerende menyer, men merker at det kan ikke jeg ha. Klare ikke å spise så mye (Altså når jeg ikke inntar karbs., da går alt ned i store mengder) Metthetsfølelsen fortoner seg som lett kvalme og da skjønner jeg at jeg må slutte å spise. Og ingen hormoner som skilles ut i hjernen som "trigger" følelser og lyster.
Ellers har jeg i dag vært i byn med en venninne. Kikket og gått rundt i 3-4 timer. Da jeg kom hjem reiste jeg ut i båt med kjæresten min og trakk hummerteiner. Har gått tur og hatt en super dag i nydelig høstvær.
Veiet meg igjen i dag. Totalt vekttap siden tirsdag = 1,4 kg.
Ønsker alle en fortreffelig lørdagskveld
Arrrg, i dag aner jeg ikke hva jeg vil spise! Er nesten lei av laks!!
Jeg forbanner den dagen jeg ble veggis, iii....!!!! Jedrans politiske korrekte meg.
Huldr sa for siden:
Med den matdagen du postet nylig, så skjønner jeg at du er lei av laks! :klem:
Prøve med litt økologisk kylling ...? :uskyldig:
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ..... Tørikke....
Huldr sa for siden:
Kanskje du kan legge labbene på litt rype i disse jakttider, da ..? :D
Hehe... Pappa og jaktlaget fikk EN rype (av type fuggel haha) på jakt i år. Jeg satser på at elgjakta blir bedre.
Ole sier at jeg får lite RESSPEKT om jeg skal begynne å spise kylling nå. Hø
Huldr sa for siden:
Fnis ... :p
Ole, da, spiser han kylling? Var han forresten ute i går etterrmiddag med stripete genser og store solbriller? (Sorry alle, veeeeldig utenfor tema ... :rodme:)
Jaktlaget til mora mi fikk et par ryper tror jeg ... monner ikke mye i gryta uansett ;)
Hehe, nei, det tviler jeg på. SKal mye til for å få på den mannen solbriller, særlig store. Dessverre. For han ser dritbra ut i dem, totalt glamrock a la Urge Overkill-vokalisten.
Tilbake til tema, jeg firkk ånden over meg! I dag blir det ørretfilet med hollandais:sikle:
PS: Ole spiser ALT! Seriøst, han er som en søppelkvern, veldig greit i grunn.
Huldr sa for siden:
OK, så en fyr som kunne minne om ham, men solbrillene dekket halve fjeset - og så så han etter meg også, akkurat som han lurte på om han hadde sett meg før (jeg hadde også de store solbrillene mine på).Hørtes ut som en nydelig middag! :)
He checked you out, girl!
Dumme stekeovnen vil ikke funke, buhuuu!
Ja, åssen går det på lørdagskvelden folkens? Jeg er suuulten, og så gleder jeg meg sånn til mandag :spent: (..og gruer meg litt også:o)
Huldr sa for siden:
Jeg renser ikke lenger ... :cool: Jeg ble så syk denne uka at jeg ble helt demotivert, og klarte ikke komme meg på butikken, så jeg måtte leve på "vann og brød". I går fikk jeg en slump penger, og dermed måtte jeg feire med pol-tur - konjakk og rødvin, og restaurant/kafétur med sushi og øl ... :rolleyes:
Jeg satser heller på å fortsette å bli stadig sunnere og renere, jeg ... Det funker for meg! :)
Bra da, Frøy! Easy aproach er nok ikke dumt, og med tanke på hvordan jeg har levd det siste året så må jeg anse meg selv ganske gradvis selv! Overgangen fra hvordan jeg spiser eller og på renseuka er ikke så voldsom egentlig,
safran sa for siden:
Frokost: Omelett av 2,5 egg, vann, salt og pepper. 1 vårløk og 1 tomat. Masse meierismør, 4 skiver ost og 4 skiver bacon. Mett! Var mett i seks timer, da spiste jeg
middag: laksetartar. To laksefileter hakket opp og blandet med 1/4 rødløk, 3 skiver sylteagurk, fersk koriander, salt og pepper. To eggeplommer på toppen. Nyyyydelig!
Kvelds: 1 ss Roquefort, 1/2 avocado med lime og 1 paprika.
safran sa for siden:
Forøvrig: Jeg får vondt i hodet hver gang etter jeg har spist? Noen tanker om hvorfor?
God morgen!
I går fikk jeg ihvertfall masse trim, var på tusenfryd hele dagen og gikk opp og ned alle de bakkene og trilla en barnevogn, så anser det som temmelig bra trening.
Var flink i går og hadde med kjøttboller og div grønnsaker, så jeg spiste rett i går.
photobscura jeg pleier ofte og lage meg scampi marinert i olje, sitron og peppermix eller havets krydder fra black boy. Det er bare skikkelig snadder.
Men litt kjedelig og være veggis på renseuke ja.
Distrea sa for siden:
God morgen, folkens :blomster:
[size=3][/size]
Fint å se dere raser nedover:heia:... også er jeg litt trist for at ikke jeg også gjør det ;)
Men... skal ikke gi meg. I dag tok jeg inn 60 g blomkål i kjøttdeigen til frokost, så det ble 160 g kjøttdeig, 60 g blomkål og 25 gram smør. Skal ta inn litt grønt til HVERT måltid for å se om det kan gjøre susen :)
[size=3][/size]
Ha enstrålende dag :blomster:
[size=3][/size]
[size=3][/size]
Stinen sa for siden:
God formiddag.
Søndag, deilige søndag. Stod opp 0830. Vasket kjøkkenet, vasket klær, støvsugd huset, laget rundstykker, servert frokost til kjæreste og kameraten hans. Vi spiste på verandaen i høstsolen. De spiste nydelige hjemmelagde, helt rykende ferske rundstykker og jeg spiste nydelig sandwich av lollipopp brød med philadelfia ost, skinke, salat, tomat og agurk. Jeg elsker det brødet. Liker frøene, mmm. Veldig fin start på dagen. Er strakt på vei ut i skogen. Skal gå lang tur med hunden min. Liker høsten!
Mål:
har bare mål midjen med jeg er nede i 75 cm.
Er dette siste dagen, eller? Det er vel bare å fortsette. Liker denne tråden!!!
Distrea sa for siden:
bare å fortsette, tror vi blir en del som fortsetter jeg :)
lokkebiff sa for siden:
:eek: 7. oktober?!?!?!
Her er det er sjelden vi kan spise noe som helst på verandaen, og det på sommeren....
Stinen sa for siden:
gotta love sørlandet. Vi satt på verandaen, trengte ikke sko eller jakke. Vi lot vår nære venn solen holde oss varm. mmm. balsam for sjelen!
Jeg sender en hel del sol og varme og frokost på verandaen oppover til deg! :)
lokkebiff sa for siden:
Veldig snilt av deg, men du kan heller sende den til BiB, hun liker nemmlig slikt mer enn meg nå i oktober altså.
Jeg vil bare ha snø nå, for det er det eneste som mangler i min førjulsstemning!:cool:
Stinen sa for siden:
Det våknet jeg opp med i dag. Måtte mental-planlegge juleverksted og julekort og julepynt og merker jeg gleder meg masse til julemat, julegaver og julelukter. Deilig.. Sender deg tanker om kulde og snø da og jul!!
Og BIB- sender deg sol og varme og frokost på verandaen!
Ja, jeg skal ihvertfall fortsette!:D
Er strålende sol og rene sommeren her og!
safran sa for siden:
JEg fortsetter også litt til.
Distrea sa for siden:
I morgen håper jeg alle som har vært med oppsumerer litt hvordan uka har gått. Kjekt å se hvor mange som kom helskinnet igjennom og hvordan det gikk :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.