< Tilbake til oversikten

Flere som bruker spis deg slank-dietten?

#1

Roxira sa for siden:

Hei!

Er det noen flere her inne som bruker dietten til [url]www.spisdegslank.no[/url] ?

Hadde vært kjekt å kunne taste litt med andre om erfaringer osv...


#2

jeef-micro sa for siden:

var det ikke litt dyrt? jeg velger heller å lage min egen mat, og bruke kokeboka til fedon...


#3

Iset sa for siden:

Nei jeg kunne tenke meg det, men siden jeg har familie så blir det litt dyrt og vanskelig, dessuten tilbys det jo kun i Oslo-området, så da går det jo ikke uansett.

Men Marianne her inne holdt på med det en stund, er ikke sikker på om hun gjør det lenger. :)


#4

Roxira sa for siden:

Er dyrt i lengden, men her i huset har vi hatt veldig dårlige matvaner... Nesten bare junk mat.

Tenkte vi skulle kjøpe for noen uker, for å komme inn i ting og etterhvert begynne å lage maten selv.

Er typen min som er så snill å kjøper til meg. :p :D


#5

Nille sa for siden:

Husker Marianne og de andre som har prøvd mente måltidene var for små (ikke nok mat) og ikke optimalt sammensatt - og noe var stengt tatt ikke lavkarbo heller. Men hver enkelt må jo prøve seg frem for å se om det passer dem....


#6

Iset sa for siden:

Åh..
Jeg leste i Mat&Helse for en tid tilbake at du nå kunne velge mellom forskjellige typer mat, bla. Atkins og Lindberg.


#7

HP sa for siden:

Jeg spiser meg slank. Det gjør alle andre her inne også. Om du lager maten selv, eller kjøper pakker så spiser du deg slank ;)

Men selv om du får ferdige pakker så er det viktig å få innblikk i hvorfor dietten fungerer, hva som gjør at det virker, og ikke minst hvorfor du følger dietten. Hvis ikke blir det ingen livsstil - men en slankekur i livets rekke... :)

Du kan jo friste oss med dagens menyer? Kansje vi får litt inspirasjon? Du kan laste opp bilder her enten som vedlegg, eller i galleriet - hint hint :cool:


#8

Gamla sa for siden:

Litt bak mål dette, men ja, jeg har gått på en diett som heter Spis deg slank. Det var for over 30 år siden men det var ikke dietten på www.spisdegslank.no
Den jeg da fulgte var en 4 ukers kur skrevet av kjøkkensjefen på Rogaland sjukehus Jan W. Lunde og var en ren kalorifattig diett,- og slett ikke dyr. Vanlig norsk mat med en detaljert beskrivelse av hva du skulle spise.:) Litt artig at samme navnet kommer igjen!:)
Effektiv? Ja, men resultatet på sikt var noe helt annet!:(


#9

Roxira sa for siden:

Hittil er jeg veldig fornøyd med dietten... Kan gå vanlige butikker å handle klær igjen og føler meg ikke lenger som noen strandet hval så snart vi skal noe...
Mer som en flodhest nå...:spent:

Var en ganske deilig følelse av å kunne gå å titte på klær igjen og faktisk finne noe som passer!

Men bikbok må jeg visst vente litt til med! Prøvde noen bukser der i XL og fikk de ikke igjen, men er ikke så veldig mange kiloene før de også sitter.:spent:


#10

jeef-micro sa for siden:

mente å lese et sted at du er ca 163 cm (eller noe sånt?) jeg er 160, og noen kg lettere enn deg, og får på meg klær fra bikbok (kjøpte en wow-genser i str 170 en dag her, og det er barnestørrelser...:eek: ) så du når nok bik-bokmålet ditt snart. Jeg har ikke prøvd buksene deres enda jeg da, for jeg har alt fettet samlet på magen (PCOS) så bukser er egentlig det største problemet...


#11

Roxira sa for siden:

Yess, stemmer at jeg er 163, men har veldig kraftig beinbyggning da... Måler 60cm fra skulder til skulder..:eek:

Prøvde en sånn kamuflasje bukse i str XL og er ikke mange kiloene til før den passer akkurat.
Prøvde også en fleece jakke i str XL, men den er det mange kilo før jeg får på meg...
Synes bikbok str generelt er små jeg... Nå har jeg ikke prøvd de wow klærne da, kanskje str på de er annerledes?

Redigert for å legge til at jeg også har nesten allt fettet samlet på magen...


#12

Albertine sa for siden:

WOW-klærne er laget for tweens, altså barn/ungdom mellom åtte og 15. Vil tro at størrelsene er mindre der ja.


#13

jeef-micro sa for siden:

:ja: det er defor jeg er såååååå fornøyd med at jeg fikk på meg den genseren.. jeg MÅTTE bare kjøpe den:p

Roxira: har du også PCO(S)?? du ehøver ikke svare viss du ikke vil...(for det er ikke meningen å være frekk)


#14

Roxira sa for siden:

Ikke som jeg vet om.... Har vært tykk siden jeg var liten og det ligger i familien...


#15

jeef-micro sa for siden:

Sendte deg en pm jeg... :o


#16

Roxira sa for siden:

Har sendt en tilbake;) :klem:


#17

Nille sa for siden:

..... hvordan går det med deg og denne dietten Roxira ??
Vil du dele dine erfaringer med oss eller er det for tidlig enda ?


#18

Karborella sa for siden:

Sambisen og jeg er på denne. Helt nye i gamet, men det har startet bra.

Har lest litt oppover at folk synes det er dyrt. Vel, normalt tror jeg vi kan gå litt matgale på fredagen og handle mat for både 1 og 2 tusen.. :o

Jeg kjøpte en ukesrasjon med mat til en sum av 777 kr. Alt er ferdig det er bare å varme eller tine og spise. Jeg slipper maset med "hva skal vi finne på til middag i dag" (annet enn å velge blant det jeg har) og jeg slipper å bruke tid på å tilbrede maten. Akkurat nå er dette helt perfekt så får vi se om jeg synes det samme om 1 md ;)

Jeg synes rettene er smakfulle. Noen er større enn andre (altså mer mat), andre mindre. Men det er mange måltider i løpet av en dag så det i seg selv er ikke noe problem. Selv sliter jeg med at jeg aldri er sulten før tidligst kl 10 på morgenen, men nå så tvinger jeg meg selv til å spise frokost..

Hva jeg savner - hmm.. ALT :D Alt det som er syndig og godt! Uansett - jeg biter tenna sammen og fortsetter for jeg synes dette er en god løsning som jeg tror kan passe meg.

  • Karboerella -

#19

Neon sa for siden:

Noen andre som har testet denne dietten?

Har akkurat bestilt en uke med ferdigmat,så skal bli intressant og se hvordan dette fungerer.

Ser det er flere som nevner at dette er dyrt,og at det er bedre å lage maten selv,men for min del så virker dette som et perfekt opplegg. Er det noe jeg hater så er det å lage mat og passe på hva som er sunt og ikke,og prisen bryr meg ikke,såfremt dette virker da ;)

Har en kollega som gikk på dette i 2 måneder og han gikk ned 20kg.


#20

Nille sa for siden:

Flott om du kan informere oss om hva du syns etterhvert og hvordan det går med vekttapet. De andre som har prøvd her inne har enten sluttet raskt eller ikke kommet tilbake for å fortelle noe.....

Lykke til ! :D


#21

Neon sa for siden:

Da har jeg fått maten,og starter imorgen :)

Bestilte bare mat som skal varmes,og det kom på 1100 kr.(valgte endel dyrere retter siden jeg er så kresen) Etter hva det ser ut som så virker det som det er nok mat i hver porsjon,så det ser ikke ut som at man vil sulte så veldig :)

Kan skrive igjen om noen dager og fortelle hvordan det ligger ann.


#22

Marianne sa for siden:

Jeg syntes måltidene var bra sammensatt, men husker at jeg var sulten. Man kan imidlertid spise så mye salat man vil ved siden av, og det gjorde ikke jeg. Kan det ha vært derfor? :o

Jeg syntes ikke det var dyrt, jeg handler også kjapt for 1000-1500 kroner i matbutikken.


#23

linkn sa for siden:

Jeg begynte på dietten i går og synes ikke måltidene var for små. God smak var det på maten også. :-)

Hvor mange kilo gikk dere ned de første ukene? Går dere fortsatt på dietten??


#24

solungen sa for siden:

jada spisermegslank jeg,2 1/2 uke nå,vekttap 4,4 kg..Maten er god,og i tillegg har jeg spist litt atkins sjoko,ost,og kalkunpålegg..Man skal jo spise x 5 pr dag,og dette funker for meg nå..men de første dagene- var det værre-sikkert mest psykisk..Ligger på 22-25 g karbohydr.dgl.


#25

Lasarus sa for siden:

Har brukt "spisdegslank" nå i fire uker, og har gått ned fra 113 til 105 kg. Gikk mest ned den første tiden. Føler meg allerede i mye bedre form, gladere til sinns og gruer meg ikke til å gjøre oppgaver som før kanskje var et ork(gadd ikke). Spiser fem porsjoner om dagen og har ikke spist noe annet. LIker maten, mye variasjoner på menyen. Drikker kun vann, Farris og kaffe.:cool: Før ble det litt vel mye øl hjemme og på puben.
Da jeg begynte kastet jeg alt ut fra kjøleskap og fryser, to svarte søplesekker! Nå er det tomt!:p
Kjøper mat fra "spisdegslank" for ca 850 pr. uke, og det er ikke dyrt når det er det eneste jeg bruker på mat.
Og til slutt: Skal man slanke seg må man ikke være kresen og selvopptatt! :krangle:


#26

Photobscura sa for siden:

Bare en liten pirketing jeg reagerte på, på bildene av de forskjellige rettene deres, så sto det antall kalorier, ikke karber, selv om de skriver at de baserer maten på low carb...
Ellers genialt dersom man ikke liker å lage mat, forsåvidt.


#27

Lasarus sa for siden:

På allle matboksene til "spisdegslanknk" er det kun angitt karbo, ikke kcal! På www.spisdegslank.no/ står rettene som er avbildet derimot i kcal.
Etter en avisartikkel i Romerikes Blad lørdag 10. mars og en halv side i "Se og Hør" fredag 16. mars ble etterspørselen så stor at inntaket av nye kunder ble stoppet, som man kan se på hjemmesiden:
"Vi har p.t. større etterspørsel enn produksjonskapasitet.
Vi må naturlig nok prioritere kunder som allerede har startet med vår diett, eller som har rekvisisjon fra lege eller behandler, og anmoder derfor nye kunder om å sette seg opp på venteliste. Vi vil ta kontakt så fort vi har ledig kapasitet.":(

For meg er det den idelle diett, slipper å kjøpe inn og lage mat og finne ut hva jeg skal spise til hvert måltid. Kjøkkenet mitt har aldri vært så rent og ryddig over flere uker, ovnen har jeg ikke brukt, kun mikron.:p


#28

Donkea sa for siden:

Jeg var til frisør i dag,og las om "kuren". Syntes det hørtes fantastisk ut, siden jeg HATER å lage mat. Og prisen er "gunstig". Det er mindre i uka, enn hva jeg bruker vanlig på mat jeg ikke spiser.

Men jeg er bosatt i Trondheim, så jeg er spent på om de leverer hit.

Hvilken av menyene startet dere på? JEg fikk beskjed om å velge "Ekstrem Startdiett" hvis jeg ha det travelt... Men jeg vet ikke hva de mente med travelt:confused: . Venter i spenning på svar.


#29

Lucky sa for siden:

Jeg startet for noen få dager med ny runde med spisdegslank. Det er det eneste som fungerer for meg. Jeg er også litt kresen i matveien, men synes det er greit utvalg og jeg har prøvd det meste :) Noen uker kan jeg spise noe lignende jeg har laget selv istedet for et av de ferdiglagde måltidene, så det er ikke alltid jeg spiser opp alt på en uke. Tidligere har jeg gått ned 2-3 kg første uka og deretter 1-1,5 ukene deretter. Artig å se at det er endel her som bruker det samme opplegget :) og at jeg ikke er alene! (Det visste jeg jo da....det har blitt veldig populært)


#30

Lucky sa for siden:

Hei!
Må nok skuffe deg siden du bor i Trondheim. De leverer foreløpig ikke dit, men du kan kjøpe noen av tørrmatvarene og få de tilsendt pr- post. Det er f.eks brødmix og div. kakemix/vaffelmix. Travelt var vel hvis du skulle fort ned i vekt....gourmet er den i mine øyne med best og mest mat å velge mellom...

hilsen Lucky


#31

Donkea sa for siden:

... hemm... Høres ikke bra ut. Men jeg får vel prøve. Har ikke fått tilbakemelding om noe ennå. Så muligens de har "utvidet" leveransene sine?:spent:

Men uansett, jeg ikke ha noen "tørrvarer". De kan jeg få overalt. Jeg vil ha "ferdigmat".


#32

Godisgris sa for siden:

Jeg prøvde en uke for litt siden og var superfornøyd med smaken på det meste av maten. De var også i passe str for meg. Men ska si at det er maten som koster ekstra som var best, de "billige" føltes ikke som et middagsmåltid. Sen har jeg kun brukt de som sløvmat, da jeg ikke orker lage mat og ikke fulgt spiserutiner. Jeg anbefaler ostegratinerte grønnsaker og lasagnen - helt supre.


#33

Lucky sa for siden:

Nå er den første uka med spisdegslank-maten over og vekta viste 2.4 kilo mindre. Det er gøy :) Dessuten så har jeg blitt så inspirert av alle trådene her på forumet og siden generelt og ikke minst laptop-matboksen så her er det bare å fortsette.:) Ble forresten stor interesse for lav-karbo kostholdet på jobben i går og hele pausa gikk med på å snakke og diskutere....viste seg at det var mange som var nysgjerrige og kunne tenke seg å prøve...


#34

Donkea sa for siden:

Er hjemmesiden til spisdegslank.no nede?


#35

monki sa for siden:

det virker slik.var det i går og


#36

Donkea sa for siden:

Nå har jeg fått svar fra "spis deg slank". Jeg kan begynne på "dietten", hvis jeg kommer til Skedsmo (der omkring) og henter varene.:eek:
Jeg har ikke mulighet til å kjøre dit for å hente varene.:( Er det noen her i Trondheim området som kjører dit for å hente varer fra "spis deg slank"? :confused: Hvis ja, kan noen evt ta med til meg også?:o
Hadde vært veldig fint om noen hadde fått det til :)


#37

monkey sa for siden:

Jeg har tenkt prøve dette etter ferien - men hvilken diett har dere startet med? Ser at hvis man har legerekvisition må man begynne med Gourmetdietten, men den er dyrest.


#38

donjuanwannabe sa for siden:

Det er mye bedre å lære seg å lage mat selv helt fra starten, man kan jo ikke leve av bestilt mat resten av livet! Mye billigere er det også.

Ellers så synes jeg Spisdegslank ikke har helt skjønt konseptet med lavkarbo. De tror visst at man også må telle kalorier. På spisdegslank.no står det skrevet (PDF-format, "Overvekt - hvorfor alt gikk galt", side 21) at man skal innta 1000-1400 kalorier pr. dag samme hvordan du ser ut og om du er mann eller kvinne, og hvis du er over 60 år så skal du spise 800-1200 kalorier!! Det er jo ikke rart at mange mener at menyene deres er små og at man ikke blir mette av porsjonene de serverer.


#39

intel sa for siden:

Litt uenig med deg der...
Har gått nesten tre uker på denne dietten (-6 kg, -6cm mage), og istedenfor å prøve selv (og kanskje feile?) tror jeg dette kan være en god introduksjon til low-carb dietter.:rolleyes:

Porsjonene varierer i størrelse, det er bare å velge riktige matretter i forhold til til kroppens 'krav', vi er alle forskjellige (jeg var 126 kg og er/var(?) storspist) :p ... Uansett forsvinner jo sultfølelsen etter 2 dager. Også kan en jo spise litt (forhåndsgodkjente matvarer) mellom måltidene hvis en føler seg sulten.:D

Jeg for min del har tenkt å ta steget 'videre' til Ketolysekuren i august.:o
Skal da finne ut av kostnader, tror ikke det blir så mye billigere men vi får se.:confused:

Det er nok uansett ingen som fotsetter på SpisDegSlank-dietten etter at kuren deres er over, tror jeg. Det finnes vedlikeholdsdietter, men det er nok til å brukes i en overgangsperiode til det 'normale' liv.


#40

Maxxx sa for siden:

Heisann!

Jeg har gått på denne dietten i 2 mnd nå. Jeg synes maten er god og variert. God service også. Har gått ned 14 kg og 2 beltehull siden 10. mai. Etter en pangstart med 6 kg ned på en uke, har det stabilisert seg på 1kg/uke.
Jeg ligger på ca 950 kr pr avhenting, noe som jeg regner som en gratis slankekur. Faktisk brukte jeg vel mer penger før, da jeg ikke akkurat pleier å se på prislappene når jeg handler.

Jeg følger ikke helt kuren og legger på en del ost og kjøttpålegg, samt noe biff. Rømme bruker jeg til noen av rettene. Derfor henter jeg i snitt "ukesrasjoner" hver halvannen uke, resten er påfyll fra Ica...

Jeg anbefaler kuren, men regn karbohydrater slik at det ikke overskrider ca 25g pr dag. Med Gourmetmenyen kan en lett komme opp i mer enn 30 om en ikke teller.

Til monkey: Velg Gourmetmenyen. Jeg tror det er viktig at maten er god og variert. Eneste forskjell på menyene er at jo mindre de koster, jo mindre er utvalget. Regn med en snau 1000-lapp i uka uansett.


#41

Monen sa for siden:

Åååå...har så lyst til å begynne på denne, dumme ventetid:(
Noen som vet hvor lang ventetid det er?? Har ikke fått svar på mail..


#42

Maxxx sa for siden:

De skal ta inn flere kunder i august. Selv fikk jeg rekvisisjon fra lege, men da må du vel ha en grunn som f.eks høyt blodtrykk (?). Hør med legen din om han vil skrive en rekvisisjon.
Selv har jeg gått ned 10 både i over- og undertrykk siden jeg startet kuren. Fra tidligere har jeg sett at lavkarbo har gitt veldig positivt utslag på kolesterolet.


#43

Monen sa for siden:

Jeg kunne nok fått rekvisisjon pga PCOS, men mannen vil gå på det også, og han har ingen "berde" grunn enn at han vil se bedre ut ;)
Men august er ikke sååå lenge til, da. HVis det ikke er sånn at man ikke kommer med da heller fordi det er så mange på venteliste...


#44

Maxxx sa for siden:

Jeg forhørte meg hos spisdegslank.no i dag da jeg hentet ukesrasjonen. De åpner for salg til alle den 20. august (er planen). Transportkapasitet kan være et problem, så i første rekke blir det åpnet for henting på Skedsmokorset.


#45

Monen sa for siden:

Ok! Supert at du legger inn informasjonen her:)
Skal vel alltids kunne klare å hente det selvom det er et lite stykke:)


#46

Lasarus sa for siden:

Jeg hentet min ukesrasjon i dag, og nå er det :D åpent for alle til å handle. 35 plastbegre med diverse retter kostet meg kr. 870.-


#47

Monen sa for siden:

Akkurat begynt på ketolyse igjen jeg nå... Så får vel se hvordan det går.. :)
Lykke til!


#48

fru madammen sa for siden:

har brukt en"spis deg slank" men ikke denne her..den jeg bruker er vektkonsulentene.no,har lagt om livet og gått ned 18kg...


#49

Fnutte sa for siden:

Hei!

Jeg startet mitt lavkarbo kosthold med å bestille mat fra Foseid (spisdegslank.no) Hadde et stort vekttap med 4 kg første uke:rolleyes: Men i og med at jeg skal fortsette å leve på et lavkarbo-kosthold etter endt slanking, gikk jeg gradvis over på å lage mat selv etter to uker. Det går stålende og har nå gått ned nesten 12 kg fra 26.august:_punk:

Bestiller nå av og til litt middagsretter, mandelkake og brownie (nam nam disse er veldig gode) som jeg har liggende i fryseren. Dette er min form for fastfood :D Enkelt og greit når man ikke har tid til å lage mat eller skal treffe lavkarbo-folk;)

Er det noen her inne nå som bruker Foseid.... enten ferdigmaten eller fra boka?


#50

LilleRosin sa for siden:

Jeg bor ikke så langt unna Skedsmokorset, så jeg vurdererer sterkt å bestille noe derfra, slik at jeg kan ha i fryseren. Det er jo ganske genialt i en hektisk hverdag! :)


#51

intel sa for siden:

Jeg har stort sett brukt spisdegslank.no siden juni. Har gått ned ca. 1 kg i uka i gjennomsnitt. Planlegger å slutte i februar (tar pause i jula, selvfølgelig). Etter det kan det være at jeg supplerer med vedlikeholdsdiett, får se.

Gleder meg forresten til å smake fårikålen som ble lansert i menyen nettopp. Skal dit i dag å hente ny ukesladning.


#52

Fnutte sa for siden:

Åååå fårikål!!! Jeg hentet litt varer på tirsdag jeg men så ikke at de hadde fått fårikål.

Kan du si ifra om den var god eller ikke?:rolleyes:


#53

intel sa for siden:

Nettopp spist fårikålen. Den var veldig god. Angrer ikke på at jeg hadde bestilt 3 stk. i min ukesrasjon :D


#54

LilleRosin sa for siden:

Fårikål. Nam nam. Jeg MÅ bestille noe derfra etter at jeg kommer fra ferie.


#55

Smula sa for siden:

Kan også bekrefte at denne dietten funker, ja.
Fordelen med den er som tidligere nevnt at alt er ferdiglaget og servicen er god, men ulempen er at det tar en god del tid før du blir vant med så små porsjoner - selv om du skal spise fem ganger om dagen.
Dessuten ble jeg lei av rettene etter hvert. Jeg synes det var lettere å sprekke på den kuren.


#56

intel sa for siden:

Har nettopp smakt på Pizza-brødet deres;
Det er uten tvil det beste lavkarbo-brødet jeg har smakt!!!:D

Jeg har prøvd de andre to brødene til spisdegslank.no, samt bakt ALLE brødoppskriftene i dette forumet. Ingen kan måle seg.

Pizza-brødet blir nå en fast del av min ukesrasjon derfra!


#57

Georgine sa for siden:

Jeg har forsökt noen av rettene og er ikke imponert... Dessertene er greie, men synes flesteparten av middagene smaker pökk.

Brödene er gode, men med xylitol i så får jeg mageproblemer og lukter som en komposthaug, ikke lekkert.

Kan godt hende jeg bestiller noen av middagsrettene jeg liker for å ha i fryseren som hurtigmat, men å ha en pakke burgere med 0 karbo og grönnsaker i kjöleskapet er like raskt å lage.

Når det er sagt så er jeg flink på kjökkenet, ser jo at dette er en ypperlig start for mange. Men over tid ville jeg nok anbefale folk å läre å lage egen mat om man ikke skal fortsette å bestille i all evighet.


#58

Zenia sa for siden:

Hei! Jeg gikk på denne dietten i 6 mnd, sluttet å bestille mat i februar i fjor. Jeg gikk ned 20 kg på et halvt år, hvor 13 av de var rent fett. Så det fungerte fint for meg! Det eneste er at jeg skulle ønske jeg hadde laget all den maten selv, og fått innarbeidet de vanene også - for ett år senere har jeg gått opp 15 kg igjen, og skal nå satse på Fedon og trening istedet :) Jeg kan tenke meg at det faktisk ikke er så mye billigere å lage maten selv, men da vet jeg hvordan jeg skal gjøre det på egenhånd - og det er viktig! ;)


#59

Fnutte sa for siden:

Er mange som har gått opp igjen kiloene etter spis deg slank - dietten akkurat som deg.

Bestillte mat der de 2 første ukene og et par ganger senere for å ha litt hurtigmat i fryseren (og litt kaker, de er gode:rolleyes:).

Leste du boka? Boka burde vært obligatorisk i første ukesrasjon. Jeg tror man må vite hvorfor det virker for å lykkes over lengre tid. I boka anbefaler de å gå over til å lage maten selv etterhvert. Oppskriftene på den samme maten som man bestiller står jo der.

Etter hvert som jeg leser mer her inne og med det jeg vet derfra har jeg funnet akkurat det lavkarbokostholdet som passer for meg :)

Lykke til med ny vektnedgang. Du har jo lykkes i å gå ned på et ketogent kosthold tidligere da, så går det ikke med Lindberg kan du jo teste Ketolyse (Masse info på forumet her)


#60

Distrea sa for siden:

dytter litt på denne jeg. Noen med nyere erfaringer?

jeg har selv noen :p har bestilt en ukesrasjon... og konklusjonen er at maten er GOD :ja: men noen pporsjoner en VELDIG små.

Har bestilt for to uker nå faktisk. Men da mest "brød". Pizza knekke er utrolig gode. Kjempe kjekt som frokost, skolemat eller kvelds.

Har bestilt litt annet også da, men da de middagene som koster en del ekstra, for man skal da føle man har spist ;)

ellers har jeg tenkt å lage middag selv :ja:


#61

lura sa for siden:

jeg driver med denne kuren..har hatt pause nå på ca 5 uker å har gått opp igjen 1 kg!jeg har aldri kjøpt ferdigmaten!ike har jeg tenkt til å gjøre det heller..man kan ikke forvente seg å spise lavkarbo,og deretter spise som man alltid har gjort uten å gå opp...mat må bli en livsstil,eller så vil man legge på seg igjen!tror feilen mange gjør er nettopp å bestille maten ferdig,da lærer man seg ikke å lage riktig mat selv!kjøp boka spis deg slank uten sult,samt boka om næringsinnhold..etterhvert lærer man hva man kan spise å ikke uten at det er noe problem:)kjenner flere som har gått på denne kuren som ikke har gått opp igjen,som da også er bevissst på hva dem spiser.. jeg personlig skal ned 14 kg til,har allerede gått ned 14 kg pluss mange cm:)


#62

Skrible sa for siden:

Hmm. Maten er god, altså? Jeg er fristet til å prøve dette - men får jeg plass til en uke med mat i den bittelille hybel-fryseren min, mon tro? Og er det ikke gjennomførbart om jeg ikke har mikrobølgeovn eller stekeovn? :o


#63

lura sa for siden:

har egentlig ikke sett hvor stor en ukesrasjon er jeg:)men man må nok ha en ovn av no slag,da det er endel varme retter:)lag heller maten selv:)


#64

Distrea sa for siden:

Jeg har levd stort sett lavkarbo (ketogent) i 5 år, så jeg stør påstå at jeg kan ganske mye:p
Men har store problemer med å komme videre ned i vekt, og blir lei osv... derfor tenkte jeg at jeg kan jo prøve noe av dette å suplere med :ja:

Jeg har kommet frem til at for meg er det GULL med noe som heter pizzaknekke og softknekke. Så denne gangen har jeg bestilt mest av det.
De er jo tørre og trenger ikke oppbevares annet sted enn i skapet.
kjempe greit å ha på skolen sammen med pålegg eller en tubeost bare.

Pizza erstatningene er faktisk kjempe gode.

Hvis du ikke har ovn eller micro, må du nok tenke godt igjennom hva du bestiller. Og det er jo greit å lage middagen selv.

Den ene dietten
(Startdiett Økonomi - Pakkepris (28 måltider) kr. 465,00

  • Den rimeligste dietten. Innholder 3 brødmåltider og en ferdigrett pr. dag.
    Der er det jo mye børød, enkelere å tilberede det :D
    Pizza boller og toast kan tilberedes i toastjernet. Er NAM

#65

hanne42 sa for siden:

Mine erfaringer med spisdegslank:

samboeren og jeg er nå i vår sjette uke på spisdegslank. Vi bestiller mat for en person og fordeler den på to og lager resten av måltidene selv. Jeg vil ha lunsjer og mellommål til jobben, for det er de måltidene jeg sliter med å å lage selv. Frokost og middag går jo greit å lage selv, samt lunsj i helgene.

Jeg har gått ned fra 73 til 68 kilo og gått inn 10 cm i livet (jeg er 166 cm høy). Kommer inn i mange av de gamle klærne mine og føler meg veldig bra i kroppen. Vanligvis på grete roede og standard dietter kommer jeg raskt ned til 70 kilo og blir stående der bom fast. Nå bare skled jeg over det platået og fortsetter nedover. Samboeren har gått ned fra 112 til 103 kilo (han er 191 cm) og sier selv han føler seg mye sprekere. Vi ligger på 15-20 karbohydrater per dag. Vi var to gottesjuke og desperate sjokoholikere som har fått et nytt liv:D


#66

CamCam sa for siden:

Min erfaring er at det fungerer og at det går raskt. Jeg har lest meg opp på bøkene de selger og ellers på nettet, og skal på kurs nå snart.

Det er små posjoner, og jeg så noen som kommenterte at det er opplyst kalorier på nettsidene også. -Det er for at vi skal kunne følge med på at vi ligger over 1000kcal per dag, for å holde forbrenningen i full gang. Ligger vi under, så vil vi gå på sparebluss, akkurat som ved andre typer dietter hvis inntaket er for lavt. Kroppen forbrenne uasnett det samme antall kalorier, men i ketose slipper vi sult, siden fettforbrenningen er stabil.

For min del blir nok utfordringen å forholde meg til mengder når jeg er nede i ideal-vekt. Det har det alltid vært, og Foseid anbefaler å bruke boksene maten leveres i som mal for å holde mengdene i sjakk.

Tidigere erfaring fra andre slanke-perioder (Grete Roede) har lært meg at jobben bare har startet når fettet er borte. Den værste perioden er stabiliseringen, og det er neppe annerledes selv om kuren er lavkarbo/ketose..:o


#67

Berlinerbolla sa for siden:

Har lest spisdegslank-boka og den ketolyseboka før jeg starta min kur. teller ikke kal men karber. Det går fint.Lettere å holde på kostholdet når jeg skjønner hva karbene gjør med meg. Er det noen som vet om de pizza-greiene og knekkebrødene kan bestilles pr post? Prøvde å bake brød, men det klarte jeg IKKE å spise. Har LYST på noe godt med pålegg på...!


#68

Distrea sa for siden:

Frossenvarene kan ikke bestilles alene tror jeg, men brødene kan bestilles alene.

Tenkte jeg skulle gjøre det neste gang. eller kanskje en brød meny.
Brødet er godt syns jeg... og mye bedre med et par skiver enn noen av di pitte små ferdigproduktene.

¨Pizzaene omeletten er knall god syns jeg, så den skal jeg ha mer av.

Kcal står ikke på alt, ikke karbene heller faktisk. Det irriterer meg, jeg liker å få fulgt ordentlig med sjøl.
Det er jo faktisk meningen at man skal klare seg litt selv etterhvert også, men da blir det ikke så enkelt å følge med når det ikke står på alt :(

:blomster:


#69

CamCam sa for siden:

Karbo innhold står vel på alt? Iallefall når man bestiller? Hver gang jeg bestiller, så lager jeg meg en oversikt over med matvaren, karbo og kalorier (det er det riktignok ikke på alt, men jeg setter en tilnærmet verdi utifra andre tilsvarende matvarer) Hvis noen er interessert i en "rask" liste, så kan jeg legge ut det jeg har. (Må i så fall ordne det litt, så det blir først i morgen)

Jeg er litt usikker på karohydrater i brødet. Det står at det er 4 i bestillingen, men er det per måltid med ett visst antall skiver, eller er det hele brødet?

Mye av mitt hovedproblem er mengder, så jo flere retter som er ferdig tilmålt, desto bedre resultater får jeg. Har begynt å ta en skive sammen med noen av lunsj-rettene, særlig "majones"-salatene som kylling og karry, orientalst kylling, tunfisksalat, og pate'en er nydelig på en liten skive.. :p Kjøper meny uten brød, og kjøper med 1 brød ekstra per uke.


#70

chunkylover54 sa for siden:

Jeg startet for noen dager siden, og jeg liker det veldig godt.

Leser mange negative innlegg om kostnad her, men jeg skjønner ikke det i det hele tatt. 2000 kroner for to uker er mindre enn jeg svir av på Rimi.

Jeg er sjokkert over variasjonen, og ser samtidig at dette er en singel-diett. Skal man leve av mikro-mat, kan man ikke ha et komplisert familieliv.

Derfor passer denne for søppelmennesker som meg, som ikke har behov for tradisjonelle måltider ;)


#71

bubbel sa for siden:

Jeg er helt nye her. Begynte på spisdegslank på søndag. skal ned 20kg. Har gått ned 22kg på herbalife for 6år siden, men de har sneket seg på igjen gitt. Så her er det full fokus på kostholdsendring.
Håper jeg får god effekt og lærdom av dette.


#72

Maika sa for siden:

Jeg har gått på denne i 2 uker nå, kjøper all maten derifra. Men jeg lurer på om jeg gjør noe galt alikevel, for jeg sliter VELDIG med sult om kveldene.

Jeg har dietten for ikke aktive så det er 4 måltider i det oppsettet, men i og med at jeg er så sulten om kveldene så er det nok et eller annet som ikke stemmer


#73

isabella sa for siden:

Ser at lavkarbopikene har noe som heter pizza knecks og soft knecks,
vet noen om disse er sammenlignbar med de som Distrea nevner her?


#74

Heksehilda sa for siden:

Jeg er ganske sikker på at det er akkurat samme produktet, pakkene ser ihvertfall helt like ut.


#75

isabella sa for siden:

Tusen Takk, de er herved bestillt!!

Har nok innsett at lavkarbo blir levesettet fremover (noe jeg har visst i mange år, og levd med i perioder for så å gli ut igjen), men det jeg savner mest er noe å ha pålegg på. Trenger ikke mye "brødmat" men litt og dette kan muligens være en løsning. Baker endel brøderstatninger, men noen ganger er det greit å kunne ha nødproviant i skapet.

Gleder meg til å prøve dem!


#76

arkine sa for siden:

pakkene er helt like ,, lavkarbopikene kjøper de fra samme plass ser det ut til , altså fra spis deg slank


#77

lura sa for siden:

jeg har også lett for å bli sulten om kvelden..prøv å drikk masse vann:)


#78

acina sa for siden:

Hei jeg har drevet med spis deg slank siden juli og har gått ned 27kg til nå,bor på Gran Canaria nå men flytter til Fredrikstad i April.Det er litt vanskelig og få tak i SDS sine produkter her nede men jeg har brødet og ting fungerer perfekt for meg.Jeg har diabete1 og hadde høyt blodtrykk selv på flere tabletter.I starten tenkte jeg kun på reduksjon av kilo men fant fort ut at det var jo en hel haug av helse fordeler med dette også.Jeg har redusert insulinen masse,kuttet ut en blodtrykstablett,jeg tar ikke lenger betennelsesdempende medesiner,eller smertestillende.Humøret steg i samme slengen som energien kom til bake så tar jeg kiloene som forsvinner som en bonus og helsen som førsteprioritet.
Jeg er helt ny her og trenger masse hjelp ,prøver å lese meg fram men det tar litt tid:confused:.Jeg er veldig fornøyr med spis deg slank sitt opplegg,det passer meg veldig bra


#79

Fnutte sa for siden:

Kjempebra.....:heia::heia::heia:
Helt suverent med alle helsefordelene med lavkarbo.
Jeg rådet ei på jobben som har diabetes 2 å prøve seg på lavkarbo (har store vektproblemer), men hun fikk ikke lov av ernæringseksperten som følger henne. At man fortsatt råder folk med diabetes til å holde seg på et kosthold med mye karbohydrater er en gåte for meg.

I forhold til mat så finnes det masse oppskrifter her på forumet som du kan prøve ut.... ellers blir det jo å lese innholsfortegnelse på alt man kommer over :D

Lykke til videre!!!


#80

LabbeLis sa for siden:

Hei.
Jeg og samboeren min begynte på Foseids diett forrige lørdag, og denne første uka har vi sett at det har vært veldig dyrt. Men så skal det jo tilføyes at det sannsynligvis vil være nettopp det i en omleggingsfase! Vi har kjøpt inn grisedyrt proteinpulver, fiber, frysemat og alt mulig som kan stå lenge i skapet eller i fryseren. Har i tillegg vært og raidet flere ferskvaredisker på de fleste butikkene i nærområdet på leting etter kjøtt på tilbud eller utgått på dato - hehe.. Grønnsaker er ikke akkurat heller så veldig billig - men hallo! Noe må man ofre... Og jeg ser jo forbedringene nå allerede etter bare en knapp uke!
Sjekket ketosen på tirsdag, og der var jeg :) hurra! Har ekstra mye energi, promper nesten ikke og er rett og slett i bedre form! Har heller ikke mosjonert noe, men har likevel gått ned 1,5 - 2 kg allerede! Og dette er kun på hjemmelaget mat basert på ukesoppskriftene til Foseid...! Nå har vi fått kjøpt brødmixen hans, og litt ekstra godt (browniemix og sjokoladesaus) som vi kan skjemme oss litt bort med når vi føler for det. Sjokoladen er erstattet med den eneste fornuftige slankesjokoladen etter min mening; Atkins.

Jeg er strålende fornøyd! :D


#81

lura sa for siden:

så bra:)jeg lager all maten selv,eneste jeg kjøper er brød stort sett..lykke til videre:)


#82

snutanuta sa for siden:

Dytter litt på denne jeg, morsomt å høre erfaringer, har kjøpt boka og tenkte å prøve oppskriftene.


#83

tattoogl sa for siden:

Heisann..

Jeg følger boka Spisdegslank, men lager det meste selv, har kun kjøpt browniemix, vaffelmix og fiber..
Jeg synes det virker!!


#84

Siena sa for siden:

Jeg har meget gode erfaringer med Spis deg slank dietten til Thor Fosseid.
Begynte våren 2008. Først 2 uker med ekstrem diett, deretter 3 uker med standard diett og etter hvert ofte oppskrifter fra boka hans eller tilsvarende retter.
Gikk ned 20 kg på 10 uker!
Synes de aller fleste ferdigrettere og oppskriftene smaker kjempegodt og er tilstrekkelig store porsjoner.
For meg var det dessuten viktig å lese en del om sundt kosthold. Jeg leste først boka til Fosseid, deretter andre artikler om samme kostholdsfilosofi.
Mener nå jeg har full kontroll på vekten og kostholdet.
Så enkelt er det.


#85

scartz sa for siden:

Er det mulig å velge selv hvilken retter man skal ha, og hvor mange? Virker sinnsykt greit å plukke ut de gode middagene og dessertene, og ha som raske løsninger en gang i blant..


#86

tattoogl sa for siden:

Hvis du går inn på vedlikeholdsdiett, kan du velge hva du vil ha og hvor mange du vil ha....:-)


#87

ch23 sa for siden:

Har et spørsmål til dere som har bestilt retter fra spis deg slank. Jeg har bestilt kur derfra nå, gått på den et par dager allerede og ikke spist NOE annet. Til kvelds har jeg bare bestilt søte ting som muffins, brownie o.l. Jeg holder meg alltid under 25 KH. Lurer på om dette kommer til å virke på meg? Virker liksom så unaturlig å spise kake hver dag


#88

Fnutte sa for siden:

He he..... ja det føltes litt rart for meg også til å begynne med. Dietten funker på de aller fleste så lenge man ikke spiser for mye karbohydrater. Jeg vil bare påpeke at 25 g karbo ikke er en absolutt grense for alle. Noen må spise mindre og noen kan spise mer og være i ketose.

Jeg sluttet med ferdigmaten ganske raskt og tilpasset mitt eget opplegg istedenfor ala LCHF, med mer fett enn i Foseid's kur. Det passer bedre for meg.

Anbefaler deg å lese mye her inne og lære mest mulig om ketogent kosthold. Jo mer man kan av bakgrunnsopplysninger, jo tryggere blir man.

Et lite tips på slutten. Ta mål av kroppen når du starter og ikke bare vekten. Dette fordi at selv om vekta står stille i en periode så kan f.eks magen krympe :) Skikkelig motiverende å se tall som blir mindre :D

LYKKE TIL


#89

ch23 sa for siden:

Takk for svar:)

I dag "sprakk" jeg litt. Holdt på å besvime på jobben. Kjøpte meg en stor salat med smårettskinke og litt dressing på. Er forsatt i ketose, så da regner jeg med at alt er i orden?
Det med 25 KH er bare noe jeg har lest i boka hans, derfor prøver jeg å holde meg under det.


#90

LabbeLis sa for siden:

sukk... nå føler jeg egentlig at jeg trenger et motivasjonsspark i rumpa...! Vær så snill og gi meg det! For jeg føler at ting TAR TID! Selvfølgelig vet jeg at det egentlig er best om det tar tid, og at jeg ikke akkurat hjelper til ved å være en passiv potet når det gjelder trening, men føler for tiden at alt av diett bare er et stort sukk.
Når jeg leser om folk som har gått ned 20 kg på 10 uker, så er jo det helt sinnsykt! Spesielt synes jeg det er demotiverende fordi jeg har gått på kuren i 25 uker og "kun" gått ned 15 kg. Jeg ser at enkelte klær i klesskapet er blitt "større", men samtidig ser jeg ikke at jeg har gått ned noe i f.eks buksestørrelse.. Men det er jo vanskelig å si fordi buksene er forskjellige fra sted til sted..
Ja, jeg ser på før/nå-bilder at jeg har blitt mindre, og da spesielt i ansiktet, men nå altså - nå fikk jeg bare plutselig lyst å trøstespise - som var en stygg-stygg uvane fra hybelen på videregående.. Nei. jeg skal ikke gjøre det. Iallefall ikke med noe annet enn Atkins-baren ved siden av meg :P

Men gosj.. Så kjedelig dette begynner å bli! Jeg har så mange kilo igjen, og nedgangen har stagnert noe voldsomt de siste par månedene.. Er det noe jeg kan gjøre? Jeg SKAL prøve å kanskje gå en tur innimellom, for det er jo deilig når det er gjort. Men GURI så sinna jeg er mens jeg gjør det...! :P Kan'ke no for det. Samboern har slutta å spørre, for han vet bare jeg blir sint, og at det går ut over han.... :/

Her ble det mye klagings! Sorry :/
Ja, og ellers har vi det bare bra...? :)


#91

LabbeLis sa for siden:

Ja, nå mener jeg nye bukser. Jeg har vokst fra alle jeg hadde fra før jeg begynte på dietten, og i tillegg må jeg snart kassere et par nye også fordi de henger og slenger i rævva :P Så det er jo litt digg da! Måååå seriøst prøve å se litt lyspukter for meg selv her!
Tror egentlig jeg bare skulle sløyfa å skrive hele det forrige innlegget. Hvis jeg bare hadde tenkt meg om litt, så kunne jeg nok svart på alle spørsmålene mine selv. :rolleyes:


#92

Carisma sa for siden:

Noen ganger (ganske ofte faktisk) så hjelper det å skrive ned frustrasjonen. Og utrolig morsomt å lese noen mnd seinere når man er på et annet niva igjen :ja:

Forøvrig, denne er fin ang det med at "alle andre" går ned mye og fort:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

(forresten har jeg brukt 5 år på 10,5 kg... :o)


#93

Fnutte sa for siden:

Hei Labbeliss

De aller fleste av oss har vært der du er nå. Vekten stabiliserer seg en stund og alt blir litt frustrerende.

Som du selv sier kan du selv svare på spørsmålene dine, men trengte sikkert en utblåsning. Og ikke noe bedre sted enn dette forumet for vi fostår deg ;)

Men vil likvel råde deg til å gå litt turer i litt raskt tempo eller finne fram sykkelen, svømme eller noe annet du liker. Fysisk aktivitet er det som får meg på gli igjen når det stopper opp.

LYKKE TIL VIDERE !!


#94

LabbeLis sa for siden:

Tusen takk for gode råd og støtte :) Jeg er tilbake i den gode følelsen-modusen igjen, og jeg trives igjen med dietten :) Tror jeg bare trengte en utblåsning av innestengt frustrasjon, hehe.
Det er godt å ha noen som forstår, og noen å ha denne fasen i livet til felles med.. Det er en stor omlegging av livet, og det er mye som må planlegges god tid i forveien bare på grunn av dietten. Dvs turer med venner og andre sosiale tilstelninger og slikt.. Det kan bli litt... ja, jeg vet ikke.. frustrerende (?) i lengden.

Men nå er alt fint! Spesielt etter at sambo lagde god ketosemiddag i dag ( forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130&pictureid=849 - en forenklet versjon) :P Snille mannen! Det hjelper på humøret :)


#95

GHB sa for siden:

Hei. Jeg er ny her, og startet entusiastisk opp med mat og bøker fra Foseid på tirsdag. Boka "Spis deg slank uten sult." leste jeg raskt gjennom, for så å begynne på maten. Desverre gikk det ikke fram av bilder og tekst på nettstedet jeg betilte fra mange av matvarene inneholdt soya, noe jeg vet jeg ikke tåler. I tillegg liker jeg ikke sukrin. Jeg svir i munnen av det. Det jeg vil si er at det burde vært utførige innholdsopplysninger på alle varer, sånn at jeg selv kunne valgt de få rettene jeg faktisk tålte, og ikke endte opp med et lager av, for meg, uspiselig mat.:(


#96

GHB sa for siden:

Bøkene var fine, da, og oppskriftene for hjemmekokken var uten krumspring i matvarelista. Og smaken på ferdigrettene var god.:)
Jeg får hoppe over på Atkins induksjon, for nå er jeg i gang!
Flott forum! All honnør til alle ildsjeler og bidragsytere. GHB

"Den vet best hvor skoen trykker, som har den på.";)


#97

siljel sa for siden:

Kjempeglad for at jeg fant denne tråden! Som noen nevnte, ofte har noen skrevet at de skal begynne på den, for så å være stille. Jeg er nysgjerrig!

Det jeg liker med spisdegslank.no er jo at alt er ferdig - i en hektisk jobb så er det veldig greit å kunne varme noe når man kommer hjem sent på kvelden, eller varme noe i mikroen på jobb i en pause. En annen ting jeg liker er at mange av rettene deres er glutenfrie - jeg er intolerant mot hvete. Derimot er det endel fløte i produktene deres ser jeg - jeg er intolerant mot melkeprotein og laktose også. Gurri malla så vanskelig det skal være å slanke seg da!

Men jeg snuser alikevel litt på denne, til hjelp for jobb og sene kvelder. Så kan jeg heller lage lavkarbo-middager selv i helgene og slikt. Inspirert av deg som skriver at du og samboer gjør det sammen. Slengte spørsmålet ut i luften til min kjære her, og han gikk faktisk med på å prøve ut en ukes rasjon og se om det var noe godt/etandes! :) Håper bare magen min tåler maten pga. melken da, jeg kan jo velge noen retter selv og unngå de som tydelig bader i fløte!

Kjempeflott med feedback om hvordan kosten går. Nå skal vi straks på ferie men jeg tenker at i høst når jobben blir hektisk så er dette en god idé!

Hilsen Silje i Bergen


#98

Rin sa for siden:

Hei, jeg lurer på å prøve dette, jeg også - skjønt mest fordi jeg er i dårlig form for tiden i det store og hele, og må medgi at jeg ikke klarer å lage nok - og god nok - mat til meg selv. Ennå. :cool: Men jeg synes jo godt de kunne latt være med å putte denne tropiske frukten i alt av salatretter, meh!


#99

nettih sa for siden:

Jeg gikk ned 15 kg med spis deg slank i fjor vår. Syntes det var god mat i begynnelsen og ble mett og fornøyd, samtidig som det var enkelt at maten var ferdig(mindre risk for å skeie ut). Ettherhvert ble jeg skikkelig lei rettene og meldte meg inn her for å finne ideer å lage maten selv og gikk ned 5 kg til frem til sommeren. Nå har jeg lagt på meg alt i løpet av et år ved å snike en potet den ene dagen og en brødskive den andre dagen etc etc. Nei dette er klart en livsstil og jeg har ikke råd til å bestille mat resten av livet......:o)


#100

Rin sa for siden:

I går fikk jeg min første ukesforsyning av denne maten på døra. Jeg håper smaken på maten er ok for meg, i og med at en løsning som dette ikke bare betyr sunnere/slankende mat for meg, men i tillegg at jeg har mat klar som ikke krever mer energi å tilberede enn jeg har til råde. (Moro med ME, altså :cool:) Krysser fingrene for at dette går bra!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.