< Tilbake til oversikten

Flere som bruker spis deg slank-dietten?

#301

Nerthus sa for siden:

www.spisdegslank.no - sjekk ut bestill og velg blant menyene så får du opp pris pr måltid/uke osv. De kommer fra i underkant av 500 kr pr uke til rundt 1000 pr uke avhengig av hvilken meny du velger :)

For min del ble til og med den dyreste menyen ikke mer enn det jeg vanligvis bruker på mat - handler mye ferskt og av god kvalitet til vanlig :)


#302

Titti sa for siden:

Ja, det er ikke ille. Det er jo faktisk billigere enn Eurodietten. ;)
Går fort en tusenlapp på mat i uka. Tror nok jeg hadde gått for gourmet-menyen jeg også. ;)

Foreløpig går jeg på ED, det er (dessverre) det som funker for meg, men ser for meg at jeg etterhvert kanskje kan kombinere litt når jeg går over til vanlig måltider....

Synes dere nettsiden til spisdegslank er bra da? Jeg synes den virker noe rotete.


#303

Nerthus sa for siden:

Med bakgrunn og delutdanning i webdesign så synes jeg sidene deres er en katastrofe... men så lenge jeg klarer å knote meg fram til den info jeg trenger så må man vel bare akseptere at det er slik det er. Veldig gammeldags design og tankegang i den gjennomføringen der :)


#304

Titti sa for siden:

Da er vi tydeligvis flere som tenker slik. ;) Jeg må si jeg er litt overrasket over at de ikke har lagt litt mer jobb i sidene sine.


#305

Nerthus sa for siden:

jeg tror det skyldes at de har så mye å gjøre, sidene "fungerer", og de bruker nok mye av tiden sin på å utvikle produktet de selger istedet :)

Vil også kommentere at jeg tror ikke de har så mange som jobber for seg admin - jeg sendte noen mailer vedr spørmål om småting, og det er grunderen selv med frue som svarer på disse epostene :)


#306

Titti sa for siden:

Ja, det kommer nok. :)


#307

arnakristin sa for siden:

Hei,
Var innom spisdegslank.no’s sider i går og ble henvist til deres ”nye” websider www.lowcarbselection.no. …og som dere ser så er forbedringspotensialet stort, men tror ikke de helt har forstått det med utarbeidelse av gode, funksjonelle websider.


#308

arkine sa for siden:

syns den nye siden var veldig lik den gamle , bare byttet farve

men oversikten, vel når en blir kjent med siden så


#309

Titti sa for siden:

Ikke så mye mer oversiktlig nei, litt kanskje. Syntes ikke akkurathu dama på madrassen der så så veldig proft ut, men....;)

Ser de har ferdige menyer, så smart. Slippe å tenke hva man skal spise. :) Minnes det er veldig små porsjoner?


#310

Nerthus sa for siden:

Uffda - dette så jo slett ikke bra ut - i min IE7 så forskyver jo blant annet reklamen for turen seg... og den GRUSOMME fargen da! Spørs om man må tilby sine tjenester ler

Kanskje skummelt å legge ut sitt eget arbeid - men dette nettstedet laget jeg som mitt første prosjekt etter et høgskolekurs i webdesign... ;) Ikke perfekt, men det skal ihvertfall SE bedre ut og være lettere å orientere seg i ...
www.psinfo.no


#311

Pearl sa for siden:

Så spennende Titti. Jeg går også på ED og har tenkt på om jeg skal bruke noen av Spis Deg Slank produktene som vedlikehold etter slankekuren. Jeg er litt nyskjerrig på de brødene som folk skryter av.


#312

Nerthus sa for siden:

Hadde du bodd nærmere skulle jeg stukket innom med et par skiver til prøvesmaking ;)


#313

Pearl sa for siden:

Åååå. Så søtt av deg. :love:


#314

Nerthus sa for siden:

:D prøver så godt jeg kan! Synes dette kostholdet (ikke bare spisdegslank) er en så viktig sak i dagens samfunn at jeg deler gjerne ut smaksprøver! Har til og med gitt brød og hjemmelaget knekkebrød og smoothies'n jeg drikker til en kollega av sambo som ønsket å prøve - han er kjempefornøyd :)


#315

NIK sa for siden:

Jeg har startet på denne dietten i dag. Veldig spennende, håper virkelig dette fungerer!!! Bestilte en ferdig meny med frokostblanding til frokost (smaker helt ok), brød til lunsj og kveldsmat (smaker helt ok med gulost på) og diverse middagsretter. I dag spiste jeg laks og asparges, den var ikke så god, men fikk i meg laksen i hvertfall :) Håper de andre middagsrettene smaker bedre! :)


#316

tantess sa for siden:

Jeg har gått på "Spis deg slank" i 7 uker og gått ned 7 kg. Er veldig godt fornøyd med å finne en kur som virker og som jeg klarer å gjennomføre uten problem. Har forsøkt "alt" tidligere.
Jeg har allerede begynt å lage mine egne middager, utifra hva jeg selv syns er godt. Er utrolig glad i spicy mat og det lar seg lett kombinere med "Spis deg slank". Likevel bestiller jeg de komplette diettene, for det er innimellom utrolig lettvint å ha middagen klar på noen få minutter.
I tillegg spiser jeg en Atkinsbar om dagen (peanøtt og karamell) og Fedons soyanøtter som lørdagskos.


#317

Nerthus sa for siden:

:) Kjempebra! Har samme erfaring når det gjelder vektnedgang - ser det sklir litt ut på mengden når jeg ikke har ferdiglagede porsjoner tilgjengelig - og dermed går det ikke så raskt ned lengre - men så lenge jeg spiser lavkarbo og holder vekt og helse orker jeg ikke stresse lengre :) Vurderer allikevel å bestille et par nye uker med ferdigmåltider innimellom her for å gjør hverdagen litt lettere. Har nemlig stått et par timer her nå og laget laksemåltider og kyllingmåltider og smoothies, litt sliten ;)

Lykke til videre!


#318

Kpia sa for siden:

Har nå gått i 3 uker på Spis deg slank. Vekten står fortsatt nesten helt stille.... Tror nok jeg er på et eller annet platå som gjør at vekta står stille. Har derimot fått mange kommentarer fra andre på at jeg ser mye slankere ut, og buksene sitter mye løsere, så det hjelper nok. :o Men hvor lenge kan vekta stå stille? Jeg er veldig flink til å bare holde meg til brødet og menyene, så det er jo ikke mange kalorier og karbohydrater jeg får i meg. Og jeg er blitt mye mer aktiv også. Kan noen fortelle meg at jeg kommer til å vinne denne kampen? Trenger litt motivasjon. Jeg har som mål å klare å gå ned de siste 8 kg til 60 kg, og 1,2 kg på 3 uker er sakte...:(
Kan det hjelpe å ikke spise etter kl. 18, kanskje?


#319

Nerthus sa for siden:

Hvis du er mye mer aktiv, kan det hende du spiser for lite kcalorier, da spisdegslank er helt nede i 1200 kcal pr dag. Nå vet ikke jeg hvor mye du spiser hver dag - men på 5 måltider kunne jeg være nede i 1200 kcal. Du kan forsøke å legge til et måltid de dagene du trener for eksempel.

Jeg har også erfart at om jeg slutter å spise kl 18, så slipper plutselig litt vekt igjen. Den siste tiden har jeg spist mer mat, også etter 18 og da står vekten stille. Har gått opp en kg ca - men dette er nok mest vann.

Du har 8 kg igjen - til DIN ønskede vekt. Husk at lavkarbo er vektregulerende, ikke sikkert kroppen din og du er enig om hva som er optimal vekt ;) I tillegg sier du at du har smalnet. Da kan det kanskje hende at du har bygget noe muskler, og blitt smalere pga treningen. Begynn å mål deg en gang i uken slik at du har noe motivasjon å gå etter!

Tilslutt, 1,2 kg på 3 uker når du har så lite igjen å gå ned er kjempebra! Nesten en halv kg pr uke er et fornuftig tempo og gå ned i :)

Fortsett som før - spis et måltid ekstra når du trener mer en dag, mål deg en gang i uka, NYT at du smalner og merker det! og kooooos deg med maten! Nå vet ikke jeg om hva du har tenkt når du er ferdig med spisdegslank-måltider, har du tenkt å lage maten selv? Kan være et fint tidspunkt å begynne å planlegge hvordan du vil spise til hverdags når du er fin og ferdigslanket :)


#320

Kpia sa for siden:

Jeg skal etterhvert prøve å lage ferdigmiddager selv, veldig greit å ta opp noe klart fra fryseren. Uansett kjøper jeg nå bare de med 4 måltider, "dessert-måltidene" lager jeg selv og fryser ned. (Jukseriskrem og bringebærsmoothie er favorittene mine) Og da koster jo dette bare 500 kr pr uke. Tror det skal godt gjøres å komme under det hvis jeg skal lage maten selv. Resten av familien min spiser jo som de pleier. Ja, jeg skal finne frem målebåndet og se om jeg ser resultater der:p



#322

Donkea sa for siden:

Endelig kommer de med mat her jeg bor. Treningen er på plass, så nå er det bare å starte å spise meg frisk også :D Henter første lass i morra :)


#323

Marte83 sa for siden:

Heisann

Da var jeg i gang også :) lest litt på forumet her og rundt omkring om ketose-kost, masse nyttig info her asså.
Har holdt på i 3 dager nå, aldri gått på lavkarbo diett før, er veldig fornøyd med spis deg slank maten, nettopp spist tunfisksalaten deres NAM, den var supergod.. Har ikke gått en uke enda, så jeg har ikke vært på vekta enda, men synes ikke det er noe problem å holde seg til menyen, maten er jo god, har hatt en god metthetsfølelse i disse dagene, noe hodepine men det går vist over.

Var å trente styrketrening for første gang i dag siden jeg begynte på dette, må si jeg ble litt sjokkert over hvor mye mindre jeg klarte å løfte i dag enn for 4 dager siden :/ håper dette tar seg opp igjen snart ( er vant til å trene ganske hard styrke) noen her som har noen erfaringer med dette?


#324

arnakristin sa for siden:

Hei,
Det er helt vanlig at man ikke greier å yte max i overgangen fra høy- til lavkarbo kosthold. Husk at overgangen til ketose er en krevende prosess for kroppen og mange kropper bruker opp til fire uker før den oppnår optimal fetforbrenningsmodus.
Anbefaler deg å ta deg en tur innom treningsdelen av forumet, les alle tråder skrevet av brukernavn Pål og BitTorres…


#325

Nerthus sa for siden:

Enig med arnakristin - ta det kuli de første ukene! Kroppen din har litt mer enn nok med seg selv - og overgangen til fettforbrenning - trening kan bli litt tøft.
Jeg har blitt ekstremt mer utholdende - men har måttet redusere litt på vektene. Derimot - før ved høykarbo når det stoppet opp, altså når jeg var tom - var det tomt. Med lavkarbo kan du nesten holde på i evigheter... bli fascinert over din egen kropp og hvordan den endrer seg med dette kostholdet - det er kjempegøy!


#326

Marte83 sa for siden:

hvor lang tid tok det før dere begynte å gå ned i vekt med spis deg slank?


#327

Nerthus sa for siden:

Gikk ned med en gang - litt under en kg i uka... da hadde jeg gått på generell lavkarbo i et halvt år på forhånd uten å gå ned.

går fortsatt ned - men nå i "bolker". Stillestand i noen uker - så gjerne en kg eller to ned. Skyldes nok også kanskje at jeg spiser mer i mengde nå når jeg lager maten selv - men så lenge jeg holder vekta og bare spiser lavkarbo så er jeg fornøyd :)


#328

Marte83 sa for siden:

har nettopp drukket proteinsmoothie cappucino fra spis deg slank.. den var sykt god.. noen her som har oppskriften ?


#329

Nerthus sa for siden:

Jepp!

forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=894979&postcount=158

Enjoy!

Anbefaler å kjøpe boka - der er det flere oppskrifter - i tillegg til en del fornuftig input for den mentale biten :)


#330

Marte83 sa for siden:

ja skal det .. men de kommer bare der hvor jeg bor annenhver uke :P så må vente litt.. men klarer ikke vente med å lage den smoothien asså :D

hvor får jeg kjøpt
Scitec Nutrition sin Protein Delite med sjokoladeflak?


#331

Nerthus sa for siden:

www.proteinfabrikken.no eller hos spisdegslank. Rimeligere hos proteinfabrikken.


#332

Donkea sa for siden:

Hei
Jeg har fått mitt første lass med mat fra spis deg slank. I den var frokostblandingen.. På pakken står det at jeg skal ha på 1 del fløte og 2 deler vann.... Jeg hadde da bare helmelk hjemme.... Så da ble det helmelk over.

Men hvilken fettprosent skal det være på melka jeg heller over? Jeg kan jo kjøpe matfløte o.l. for å få ønsket verdi... I stedet for å blande ut selv (synes det virker så ekkelt :p )


#333

arnakristin sa for siden:

Hei,
Melk inneholder for mye melkesukker og er derfor fy, fy på ketogene dietter. Du skal heller ikke bruke matfløte. Så, du må nok ta deg bryet med 1 del FLØTE og 2 deler vann.


#334

Marte83 sa for siden:

hmm jeg har bare brukt matfløte jeg :P så det er KREM fløte som skal brukes..?

lagde forresten den protein smoothien i dag.. var helt grei.. ikke like god som den man får kjøpt ferdig men :P den funker.. mulig det er fordi jeg brukte annet proteinpulver, og noen søtningsdråper istede for det som sto i oppskriften.. :)


#335

Nerthus sa for siden:

tror jeg kan si HELT klart at det proteinpulveret i oppskriften gjør hele smoothien! har aldri smakt et sånt proteinpulver som faktisk smaker godt blandet ut bare i vann... anbefaler å prøve igjen når du får tak i pulveret!
ps - jeg bruker flytende natreen som søtningsmiddel... MEN med det proteinpulveret trenger du strengt tatt ikke ha i ekstra søtning - fordi det er søtt i proteinpulveret :) ;)


#336

Marte83 sa for siden:

hehe da var proteinpulveret i boks :D

alle snakker om hvor mye karbo man skal ha i seg om dagen.. hvor mye proteiner og fett er det snakk om?


#337

Nerthus sa for siden:

Mener du på spis deg slank?


#338

Marte83 sa for siden:

ja der og sånn ellers på de slankekurene her inne.. er det sånn at de proteinene man spiser for mye blir til fett?


#339

Nerthus sa for siden:

Det er jo anbefalinger på %vis fett kontra %vis protein - jeg vet skaldeman har mye peil på dette. kanskje du kan finne noe under skaldeman-trådene her på forumet?

Jeg tror ikke proteiner blir til fett - jeg vet at det er ikke helsemessig bra å spise for mye proteiner kontra fett fordi nyrene blir så belastet.


#340

illafanten sa for siden:

Hei, jeg er ny her inne og har nettopp begynt med spis deg slank maten. Er på dag 3 og syns egentlig det går ganske greit, har ikke vært sulten i det hele tatt. Vil heller nesten si det er vanskelig å ikke være sulten for jeg har ikke lyst på mat :p Har allikevel spist alle måltidene, men i dag er jeg ganske tom for energi og blir lett svimmel, heldigvis har jeg fri :) Mannen min har foreløpig ingen plager så jeg vet ikke helt om han tror meg når jeg sier jeg er sliten av å ikke ha gjort noe som helst :p

Har endel kilo jeg ønsker å få av, og kom fram til spis deg slank etter anbefaling fra en bekjent. Tidligere har jeg gått på 1 Grete Roede kurs hvor jeg gikk ned 10 kg, mens 5 av de har kommet tilbake. Jeg slet mye med sultfølelse på Grete Roede, men det ser ikke ut til at det blir noe problem denne gangen! :)


#341

Nerthus sa for siden:

Første uka kan være beintøff - vær snill med deg selv og ikke overdriv fysisk aktivitet - kroppen har ikke karbo til å lage energi - og den holder fremdeles på å fundere litt på om kanskje FETT hadde vært tingen å forbrenne istedet ;) Prøv å få i deg all maten selv om du føler du pakker den i deg - det tror jeg du vil ha mye igjen for siden det allerede er såpass redusert i kcalori i utgangspunktet. Neste uke blir MYE bedre! ;)


#342

illafanten sa for siden:

Bortsett fra litt ubehag i går så må jeg si jeg syns det hittil er overraskende enkelt. Men jeg kjenner jo at det er noe som skjer i kroppen så jeg tar det med ro. Har trent annenhver dag i ca 3 mnd nå, men foreløpig på lavkarbo har jeg ikke trent enda.

Jeg er veldig nysgjerrig av meg og er ikke så veldig flink til å bare veie meg en gang i uken. Fra jeg startet på tirsdag og til i dag er jeg minus 3,5 kg, mens mannen er hele 5 kg minus. Er det normalt å minke så mye på så kort tid? Vi vil jo begge ned i vekt, men samtidig må man gni seg litt i øynene når man ser tallene på vekta..


#343

Marte83 sa for siden:

så morro :) det er vist ganske normalt å gå ned så mye i starten..
Jeg er på uke 2 og jeg har bare gått ned 1,2kg.. men så skal det sies at jeg har laget meg litt annen mat innimellom for å prøve ut litt.. men over helga skal jeg bare spise det som står på dagsplanen.. :)

Har også vært en del sliten og hatt vondt i hodet de siste ukene.. jeg har ikke vært særlig snill med kroppen min disse 2 ukene da.. jeg trener ganske tungt med vekter annen hver dag.. og det har vært en smule slitsomt.. er lissom litt tomt for energi enda.. men har byttet ut spinning med noen rolige turer.. har ikke vært så mye til overs. Men selv om jeg "bare" har gått ned 1,2kg så kjennes klærne romsligere så det er nok noe som skjer uansett ;)

I dag får jeg proteinpulveret mitt til capucino smoothien .. (posten har rota MYE) gleder meg som ett lite barn til å prøve å lage den igjen..

Ellers blir det bursdagsfeiring i morgen med familien.. og vi skal ha fondu. tror det skal gå greit? er vel ikke noe carbs i hverken kjøtt eller olje?! noen forslag til tilbehør? vi pleier å ha kjøtt, sopp, paprika og løk til.. og ris da selvfølgelig, men det skal jo ikke jeg spise :P


#344

Nerthus sa for siden:

Ikke unormalt å miste så mye den første uka - det er i hovedsak vann. Vanligvis vil det ikke gå ned så mye de neste ukene. Det er heller ikke uvanlig at menn mister mest... dette er både en lavkarbo og lavkcalori-diett, så effekten er så godt som uunngåelig spør du meg :)

Fra og med neste uke kan du prøve deg på litt trening igjen - men vær veldig oppmerksom på hva kroppen din forteller deg. Optimal fettforbrenning kommer etter 2-8 uker så vær tålmodig!

jeg har nettopp begynt på med trening igjen (powerwalk/jogging og tung styrke) og det er helt annerledes enn da jeg startet i fjor på høykarb/lavkcalorikost. Jeg har nesten ikke mistet muskelstyrke til tross for at jeg ikke har trent på et halvår, og overskuddet er tilstede. Det går også fint å trene tungt uten karbo, men kan gjerne ta litt tid før kroppen får i gang effektiv fettforbrenning. Det er så gøy nå - for før så tenkte jeg - nå forbrenner jeg fett - et godt stykke uti treningen, nå tenker jeg at jeg forbrenner fett med en gang jeg starter fordi kroppen ikke har noen karbo å hente energi fra i det hele tatt :)
jeg merker også at jeg ikke går tom lengre - selv om det blir tungt på slutten klarer jeg å hente ut mer - på høykarbo så var det tomt punktum.
Blir heller ikke sånn sulten slik som før - kjenner jeg må ha i meg noe mat - men da spiser jeg bare feit lavkarbomat og det er så deilig! :)


#345

Nerthus sa for siden:

Hva med ost med knust baconcrisp rundt? Og kanskje litt salat? :) For dette fungerer som en slags frityr ikke sant?

jeg opplever egentlig det samme som deg - vekta går jo ned - men jeg føler at jeg har blitt "mindre" enn det vekttapet egentlig representerer... merker det skjer ting i kroppen - og den forandrer seg! Er så mye mer komfortabel nå enn jeg var - enda har jeg 12-15 kg igjen :)

Det er ingen tvil om at det er det du spiser i tillegg/annerledes som gir noe redusert vekttap i forhold til ønske. Du sier jo du skal spise strikt neste uke så da blir det spennende å høre resultatet!

Hold oss underrettet ;)


#346

bolla123 sa for siden:

Hei! Holdt på med ketolyse før sommeren og gikk ned nesten 15 kilo på de 3 månedene jeg holdt på.. Desverre sklei alt ut i ferien og jeg klarte ikke helt å hente meg inn.. Nå har jeg begynt på spis deg slank for å slippe å ha fantasi til middager hver dag, og foreløpig funker det kjempebra! Begynte forrige onsdag 20.10, og i dag 29.10 har jeg gått ned 5.3 kilo! Veldig fornøyd altså! Har fått en helt annen form på kroppen igjen, som jeg hadde sist nå jeg holdt på med ketolysen! Ser ut som en dame med midje og hofter og pupper (riktignok en stor en da:-)) istedenfor en tønne! :-)
Så nå har jeg akkurat bestilt meg ny ladning som skal hentes neste uke! Håper det fortsetter å være like enkelt fremover!

Og med tanke på kostnader synes jeg ikke det er så veldig dyrt når man betaler 940 kroner for 2 uker med 4 måltider pr dag... Tror jeg bruker mer penger selv når jeg skal kjøpe og lage mat.... Uten at jeg har regnet veldig nøye på det...

:D:spent:


#347

Nerthus sa for siden:

DA har jeg bestilt 2 nye uker med spisdegslank! Vekta har stått stille i snart 4 uker - jeg har IKKE gått opp! :D - men jeg spiser ensidig, drikker nå for mye pepsimax og spiser for mange atkins-barer... er matlei og har ingen fantasi i det hele tatt...

Skal bli godt med ferdigmåltider - som nesten ikke har samme mat en eneste gang i løpet av to uker, kutte pepsimaxen, og jobbe med å bevisstgjøre (igjen) behovet for "søtsaka"...

Jeg tar til etteretning det som er sagt mange ganger tidligere på forumet vedr alternativer og søtsaker, dette sitter 100% mentalt og dermed er det dit jeg må gå for å finne løsningen(altså til hjernen min hehe).

Til tross for stillstand skal jeg også skryte av meg selv: jeg spiser KUN lavkarbomat, har ikke lyst på noe annet (fremdeles ikke! ), har gått ned 10 kg - holdt vekta i denne tøffe høst/vinterovergangen som har vært lysere enn på mange år - mest sannsynlig pga kostholdet :) jeg har begynt å trene igjen, både kondis og styrke, og føler meg mer våken og opplagt enn på lenge (fremdeles!). 2 uker til nå med spisdegslank - og så heldigvis ny lønn og 2 uker til så er jeg klar for juleferie. Da er målet å holde seg "flink" -dvs spise variert, begrenset i mengde, og holde meg unna pepsimaxen og søtsak-alternativer ihvertfall fram til julefeiringen. Så forhåpentligvis sitter jeg med ihvertfall minus 5 kg til mot julaften ;) DA er det bare 7-10 kg igjen før normalvekt og DET skal jeg klare over nyttår - slik at sommeren blir bare å glede seg til ny bikini og ny kropp!!!


#348

Marte83 sa for siden:

så flink du har vært :) Hvor lang tid har du brukt på vektnedgangen din?
var å henta ny forsyning i går jeg :) er så deilig å slippe å dra i butikken å handle hele tida :P

I helga feira jeg bursdag.. først.. familiemiddag med familien.. det gikk i fondu.. nam nam, kunne jo spise alt med unntak av ris og baguett.. men savna det ikke nevneverdig.
Ble fest med venner på kvelden.. og det gikk greit å drikke vodka med sprite zero og redbull light.. på byen ble det noen glass hvitvin.. og gjett hva.. var fortsatt i ketose på søndagen :D Litt fornøyd med meg selv der gitt :P hehe
:D
har gått opp 0,2kg men regner med det er vann etter helgas utskeielser.

Har nettopp kost meg med crem cappucino .. nam.. den var så god den :)

Håper dere andre her har hatt en bra helg også..

Har forresten mottak spis deg slank boka i går .. så i dag skal jeg bla litt i den, og så smått begynne å lage litt egen mat


#349

RødLinse sa for siden:

Jeg har gått på Spis deg slank nå i 1 uke.


#350

Marte83 sa for siden:

Hvordan har det gått? :)


#351

illafanten sa for siden:

I dag er min veiedag, etter første uken er jeg minus 4,2 kg. Mannen min har gått ned 8 kg :eek: Er veldig fornøyd med det og håper at vi fortsetter å gå ned begge to :) Har ingen særlige problemer med at jeg har lyst på noe som helst annet enn maten jeg skal spise.

Men vi har hatt litt trøbbel med brødmåltidene da vi syns spis deg slank brødene smaker forferdelig. Nå har jeg handlet inn og skal prøve diverse oppskrifter, men kan ikke fordra linfrø som fins i nesten alle brødene så det må nok droppes.


#352

Nerthus sa for siden:

Ny 14-dagers ladning i hus gleder seg - selv om pepsimaxen nå må vike ihvertfall for de neste to ukene! Fornøyd med å ha gått ned 5 kg på 4 uker spisdegslank i april - deretter 5 kg alene på spisdegslank laget selv mat :)

Har holdt vekta hele tiden etterpå selv om jeg har blitt matlei, spist for mye "alternativer" og for lite variert, drukket for mye pepsimax... MEN begynt å trent med utrolig resultat på lavkarbo - føler meg sterk og fin i energien :)

Wohooo - detta blir gøy! ;)


#353

kennygirl sa for siden:

I kveld skal jeg hente min første ladning med spis deg slank! Veldig dårlig form for tiden, så det skal bli godt å slippe å lage mat. Slippe å telle karber blir en lettelse :)


#354

tantess sa for siden:

I dag har jeg for første gang forsøkt pølsene (middagspølse) de har begynt med. Jeg ble veldig overrasket over hvor gode de var, så nå blir det nok noen pølsemiddager fremover :)


#355

illafanten sa for siden:

Jeg har også bestilt kjøttpølsene, men her er det levering annenhver mandag så jeg får dem til uka. Bra å høre at de smaker godt! :) Har også bestilt middag for 2 nye uker, med unntak av 4 middager hvor vi skal ha fisk. Syns laksen til spis deg slank er god, men tilbehøret er pyton så da kan vi heller lage vår egen :)


#356

kennygirl sa for siden:

Noen som vet om en kan bruke smør på spis-deg-slank dietten?
Har ikke lest boka, bare bestillt maten (skal bestille boka sammen med neste ladning).
Ser på nettsiden deres at man kan bruke allt pålegg som har 5 karber eller mindre, men i og med at denne dietten også er kalori begrenset vet jeg ikke om jeg kan bruke smør...
Noen som vet?


#357

Nerthus sa for siden:

Du kan bruke smør på brødskiva di :) Jeg har pleid å bruke smør og syltetøyet deres (som er DELICIOUS), men nå går det i salami og majones, eller makrell i tomat (4-pakken som har kommet på markedet med mindre karb) og majones. Det er så lite kcalorier i maten at det er nok ingen problem å ha litt fettholdig pålegg på skiva - jeg har ihvertfall ikke opplevd det som negativt.


#358

kennygirl sa for siden:

Takk for svar :) Har tenkt å prøve syltetøyet deres neste gange :p
Skal begynne med spis-deg-slank maten i morgen. Henta maten på torsdag, men hadde bursdag i går, så venter med å begynne med maten til i morgen...
Er så spent på om jeg liker maten, om jeg blir mett og om jeg kommer til å gå ned i vekt. Gleder meg til å begynne :D


#359

kennygirl sa for siden:

Savner forresten å høre erfaringene til folk! Har lest hele denne tråden, men de fleste har bare fortalt om da de begynte på spis-deg-slank maten.

Noen som har lyst å fortelle litt mer?
F.eks når du starta, hvor lenge gikk du på maten, hvor lang tid før du begynte å lage maten selv (funka det like bra), har du prøvd ketolyse eller annen lavkarbodiett/funka spis-deg-slank bedre?? osv...


#360

Nerthus sa for siden:

Kort fortalt (haha - sannsynlig at jeg klarer å uttrykke meg i korthet...) ;)

Startet i fjor høst på generell lavkarbo med null potet/ris/pasta/brød/grønnsaker som vokser under jorden, og maks 5 gram karbo pr 100 gram i matvarer ellers. Gikk ikke ned et gram på 6 mnd - spiste så mye mat jeg orket :) Helsemessige resultat: Stort sett kvitt alle chrons symptomer, ingen mer leddsmerter, bedre energi osv. det skal sies at dette tok nok 6 mnd, med unntak av chronsen som ble bedre etter 4-6 ukers tid.
Kjempeutskeielse i to uker på høykarbo fordi jeg ikke gikk ned et gram... dette var et sorgens kapittel i to uker hehe... åh fy f... så dårlig jeg ble...

Så lete-lete-lete etter en lavkarbo-variant JEG kunne fungere på. Derav spis-deg-slank. Gikk 4 uker på ferdigmat og gikk vel ned5-6 kg, deretter gikk jeg ned 4 til på egenkomponert spisdegslank - mye samme maten, frøs ned osv. Altså tilsammen litt over 10 kg. Så ble jeg matlei, spiste mye det samme, mye atkins-barer og smoothies, begynte å drikke pepsi-max igjen og dermed mindre vann... Har holdt vekta - ikke gått opp mer enn 1 kg som jeg antar er vann. Etter tilsammen kanskje et par mnd stillstand nå er jeg i gang igjen med spisdegslank.

Minus 1 kg etter 3 dager sier vel at den ene kg pluss var vann ;) Skal holde på i tilsammen 4 uker og målet er da minimum 5 kg til jul. Helst et par til så jeg har litt vannvekt å gå på i jula. Skal også bruke tiden til å gå gjennom hvorfor jeg blir matlei, hva jeg kan gjøre med det, ja i det hele tatt jobbe litt med det mentale.

Jeg har spist kanskje 3-4 kakestykker på dette året, og muligens et par småsmaker av andre ting - men det er ikke verdt å nevne nesten - siden det har blitt med et par småting. Jeg tenker lavkarbo og har ingen cravings mot høykarbomat slik det er idag. Har jeg lyst på noe snadder har jeg nå så mange lavkarbo-alternativer å velge imellom at det hender ikke at jeg skeier ut. Det kan gå en baconostepølse på bensinstasjon når vi er på tur (UTEN brød eller lompe), men det er vanligvis det :)

Jeg må altså redusere kcaloriene i tillegg til å ha kontroll på karboene. Sånn er det bare - og det går faktisk helt fint selv om jeg er et matvrak av dimensjoner ;)


#361

tantess sa for siden:

Du har vært flink Nerthus ;)

Jeg startet med "spis deg slank" i midten av august etter at flere venner hadde gått ned mange kilo på kuren.
De første ukene var alt fryd og gammen, ikke var jeg sulten, ikke hadde jeg lyst på søtsaker og bare det å kunne gå ned kilo og samtidig spise så mye mat var deilig. Ved tidligere slankekurer har jeg vært konstant sulten og det har alltid resultert i at jeg har sprukket.
Etter å ha gått noen uker på kuren ble jeg imidlertid veldig lei middagsmaten i kuren, og begynte å lage middager selv. Det har fungert godt, og kiloene renner fremdeles av. Nå kjøper jeg kun brød, frokostblanding og noen enkeltprodukter fra firmaet.
Jeg trener ikke, og kan ikke si jeg merker noe på formen.
Jeg har enda ikke forsøkt å spise noe "ulovlig" enda, og er spent på hvordan det vil bli når julebordene starter. Mellom festlighetene skal jeg selvfølgelig holde meg til kuren og om det ikke blir vektnedgang i ukene før jul så gjør det ingenting.


#362

illafanten sa for siden:

Veiedag og vekten viser minus 1 kg. Denne uken har vært lang. Har slitt veldig med alle måltider unntatt middagen. Spis deg slank brødet går absolutt ikke ned og det har vært vanskelig å finne alternativer som metter like godt. Har laget omelett i muffinsformer, pizzaen som det er oppskrift på her i forumet og bakt flere forskjellige brød. Mannen spiser nå salat til frokost og lunsj, mens jeg har klart å komme frem til et brød det går ann å spise uten at det er en pine. Løsningen ble å ta alle frøene i en mandelkvern og kutte ut de forferdelige linfrøene.

De siste to ukene har jeg følt at jeg har hatt en god unnskyldning for å ikke trene, siden kroppen skulle venne seg til dette nye opplegget. Men i går kom jeg endelig i gang med treningen igjen og det var godt. Syns det gikk overraskende bra! :)


#363

Marte83 sa for siden:

synd dere ikke liker brødet :/

Jeg synes brødene er kjempe gode.. med unntak av det lyset brødet som er de siste dagene på dietten, det synes jeg smaker modelleire :( æsj hehe..

Denne uka har jeg faktisk gått opp ? :O litt deprimert pga det, har ikke fått spist en eneste spis deg slank middag fordi det hele tida kommer noe i veien, som f.eks middag ute og alt mulig sånt.. men jeg har brukt sjønn når jeg har vært ute og spist, og brukt ketostix for å sjekke om jeg har gjort "riktige" valg.. og hatt høyt utslag hver gang..
så det er litt deprimerende at jeg går opp.. noen forslag til hva det kan skyldes? spiser jeg for mye? mener å ha lest ett sted at det ikke skal være mulig å gå opp i vekt av å spise lavkarbo ...


#364

kennygirl sa for siden:

Lavkarbo skal være vektregulerende, så det går fint an å gå opp...
Mener å ha lest at musklene kan bli større på lavkarbo, så det kan hende du får mer muskler og mindre fett. Har du målt deg? Kanskje du får mens snart? Mye som kan føre til at vekten ikke går nedover.
Hold ut, så går vekten nedover igjen :)


#365

Nerthus sa for siden:

Brødmiksen fra spisdegslank synes jeg faktisk er bedre enn ferdigbrødet... ferdigbrødet oppleves som tungt og "vått"... litt ekkelt faktisk ler. Heldigivs har jeg fryseren full av egenproduserte tynne TØRRE skiver som er perfekt i brødristeren før pålegget kommer på.
Anbefaler brødrister på ferdigbrødet - smaker bedre!

Du som har vært mye ute og spist - har du drukket bare vann til? Drikker du nok vann til daglig. Mens på gang? Du har nok IKKE gått opp i fett, det er nok enten vann eller muskler om du trener mye styrke :)


#366

arkine sa for siden:

ta brødet i brødristeren , da syns jeg de smaker mye bedre


#367

kennygirl sa for siden:

enig! men rundstykkene er veldig gode :)


#368

kennygirl sa for siden:

bruker dere forresten noen form for vitaminer eller tilskudd?


#369

Nerthus sa for siden:

Uff det har jeg jo helt glemt! Kanskje derfor det har gått litt sakte... bruker ketolyse-tablettene, da slipper jeg å "tenke" selv siden de er laget ferdig for dette :)


#370

Marte83 sa for siden:

Drikker bare vann ja.. i begynnelsen drakk jeg masse fun light og pepsi max.. men fant ut at det var det som ga meg hodepine.. så ja.. går i vann.. tror jeg får i meg hvertfall 2 liter vann om dagen..

mulig jeg har fått i meg for mye salt og at det er der problemet ligger, føler meg litt oppblåst/pløsete.. men men.. det går vel neddover igjen snart :)
Skal til køben på konsert i helga og det blir en del alkohol siden vi skal ta båten både til og fra i tillegg til konserten der nede.. så dette kan bli spennende å se hvordan går..

Sist jeg drakk så ble jeg overhode ikke fyllesjuk dagen etterpå.. MEN når jeg fikk i meg en del kyllingvinger på kvelden blei jeg plutselig superdårlig :P merkelig.. aldri opplevd å bli fyllesjuk såååå lenge etterpå.

Hva spiser dere dagen etter fylla? noe som er bedre en andre ting?


#371

kennygirl sa for siden:

Hadde tenkt å bruke de jeg også, siden det er ketose-basert slanking begge deler...

Vet at det bare er vann, men har allerede gått ned 1,5 kg :D


#372

kennygirl sa for siden:

Samboeren min trenger også å ta av seg noen kilo, men han sier at han kan ikke leve uten brød... Han liker ikke brød med hele korn eller frø i...
Derfor lurer jeg litt på det brødet som spis-deg-slank selger (det man steiker selv): Er det noen som har prøvd å finmale den blandingen for så å steike brødet?

Hadde håpt at det var mulig å få en blanding som var uten hele frø i og som smakte godt slik at min kjære kan spise det brødet istedet for kneip...


#373

illafanten sa for siden:

Vi har også hatt problemer med brød fordi det er alt for mye frø, i tillegg syns vi ikke at linfrø smaker no godt. Jeg har prøvd forskjellige oppskrifter, men den siste jeg prøvde var denne www.rema.no/folkekokkene/folkekokker/mariam2111/article37121.ece med litt modifikasjoner. Brukte mindre soyaprotein og litt mindre vann, samt at jeg malte alle frøene i en mandelkvern før jeg hadde de i blandingen. Dette brødet ble i allefall spisbart for vår del. :)


#374

kennygirl sa for siden:

Takk for tips! det brødet skal jeg prøve :)


#375

arkine sa for siden:

det dere sier om at brødet så bløtt ,

brødet skal tines i embalasjen så ta det ut og la det ligge på benken,jeg legger den bløte delen fritt ,, da tørker det over natta ,så lar jeg det liggge ute hele tiden,legger det ikke i plast ,men legger den siden jeg har skjært i ned ,
da blir brødet tørt og fint og skorpa blir hard
så tar jeg skivene jeg skal ha i brødristeren , da blir det et greit brød ,noen brød smaker bedre enn andre

så nå har jeg igjen begynt på denne dietten , fant ut at det er bedre enn ED ,,orket ikke det mer ..her får jeg i alle fall ordentlig mat,og virker som jeg går ned også
har en plan om at jeg skal holde meg langt unna vekta på en stund ,og heller legge merke til om klærne blir løsere
vekta for meg er dønn gledesdreper , har jeg ikke gått ned på den , synker motivasjonen,

så vil nå tiden vise om jeg klarer å holde meg una vekta da


#376

arkine sa for siden:

stille her i denne tråden ,det er jo litt synd ,, for er godt å kunne oppmuntre hverandre og dele erfaringer

jeg begynte på denne livstilen tidligere i høst ,,men ga opp alt for fort,gikk over på ED ,men den var enda værre sulten hele tida ,og asosial

nå har jeg begynt på denne her på nytt, og har snudd tankegangen,,det skal bli e livstil ikke en diett,
normalt sett så er det flest hverdager og da går dette her greit ,,skal unne meg selv å ikke være helt fanatisk i selskaper,,(kan jo hende jeg blir det da)
føler nå at jeg kan leve nogenlunde normalt på denne livstilen,
spiser jo egentlig normal mat , bare en annen oppskrift på brød,en bakeren i butikken bruker ,,å jeg elsker brød
etter en en snau uke på denne livstilen har jeg funnet ut at brødene faktisk smaker godt ,med mye pålegg ,men det beste brødet er mandelbrødet
å middagen er da stort sett grei ,det er jo også vanlig mat,passer det ikke med ferdig middag en dag ,kan jeg jo lage min egen

så kom med erfaringene deres under veis
å jeg jobber med å holde meg unna vekta ,,å det er ikke lett nei,,


#377

kennygirl sa for siden:

Enig!! La oss få den igang igjen!!!

Jeg gjorde en stor tabbe i går: spiste kebab! Uten chips så klar... Bare kyllingkjøtt og saus, men det må ha vært mye karber i den sausen for jeg gikk opp en halv kilo fra mandag til i dag :(

Men har begynnt å trene i dag! Så noe positivt kom ut av den kebaben :p

Hvordan går det med dere andre?


#378

kennygirl sa for siden:

Mandelbrødet er min favoritt også, foreløpig i alle fall. To brød jeg ikke har smakt enda...

Hva med dere andre, hva er deres favorittbrød fra spisdegslank??


#379

tantess sa for siden:

Mitt favorittbrød er også mandelbrøet. Nå er det kun det og rundstykker som bestilles. Rundstykkene blir også brukt endel som hamburgerbrød.

Ellers har jeg nå hatt mine to første "ned-tur-uker". Jeg har ikke gått ned noe som helst, men den måtte vel komme. Jeg føler likevel at livsstilen er forandret så jeg fortsetter og satser på at jeg går ned etter jul om ikke annet.


#380

arkine sa for siden:

jeg fikk rundstykker i dag ,,prøvde et halvt ,men tok det i brødristene ,det var ikke noe lurt,,ble bløtere liksom .så får heller la de tørke på bordet,
fikk også karbonader å pølser ,skal bli spennede å smake på de

og tror ikke du gikk opp en halv kilo av kebabsausen ,,er nok heller kroppen som samlet litt ekstra vann ,mulig i forbindelse med krydret på kebaben

, å husk ,alt som er opp er bare vann ,, alt som er ned er kilo:D

jeg opplever også opp å ned på alle slankekurer i grunn , så derfor skal jeg prøve å holde meg unna vekta , så lenge som mulig,,for den er gledesdreper noen ganger


#381

Cherry sa for siden:

Han bare tror han ikke kan leve uten brød for han er fostra på tørr kneip og brunost sånn som alle vi andre.

Uansett. Hva med å bake selv da? Karins beste brød f.eks? Eneste lavkarbobrødet som går an å spise :P


#382

kennygirl sa for siden:

Prøver å si til han at han ikke trenger brød, for han elsker egg og bacon og annen lavkarbomat. Har jeg laga all maten for han, så har han vell ikke hatt noe problem... he he

Har bakt flere forskjellige lavkarbobrød, men verken jeg eller han har likt de. Kan vell alltids prøve ett til :)


#383

Cherry sa for siden:

Jo men det er ikke rart, de fleste av de smaker sagmugg og papp ;)
Karins beste brød er det eneste brødet jeg har opplevd spiselig, bortsett fra fedon-brødet, men det tar så lang tid og det har ikke jeg gidd til :p.


#384

LizJane71 sa for siden:

Heisann :)
Jeg har nå gått på spis deg slank-dietten i 3 uker, og er superfornøyd :)
Har gått på utallige GR-kurs, men var absolutt ikke motivert for dette igjen :rolleyes:
Ble anbefalt dette, og har gått ned 6 kg! :D Det har allerede blitt en del av livet mitt, og det plager meg ikke det minste at det er endel jeg ikke kan spise, for det er jo så mye annet godt jeg kan spise, som jeg ikke var vant til på Roede! :p
Mitt første mål er 40-årsdagen min i februar, og ellers ser jeg for meg at jeg må være "streng" fram til sommeren - håper det går! Og gleder meg til å ha noen å skravle med om ting og tang på veien dit ;):)


#385

arkine sa for siden:

gratulerer med flott vektnedgang ,,jeg også regner med at innen neste sommer er alle mine overflødige kilo borte,,,
men det kommer jo ann på meg selv ,fåreløbig går dette her bra, maten smaker bra
å jeg har god innstilling

å rundstykkene var greie bare de fikk tørket ordentlig i friluft


#386

Nerthus sa for siden:

Har hatt stillstand så mange uker så må vurdere noe "nytt" :)

Gikk opp 200 gram på første uka av SDS nå igjen (har hatt 4 uker før sommeren også, deretter hjemmelaget SDS). Antakeligvis fordi jeg trener ganske hard styrke 3 ganger i uka... av erfaring fra tidligere også så klarer jeg ikke gå ned i vekt når jeg trener... kroppen bygger muskler... og nei jeg har foreløpig ikke merket særlig på målene :)

Kunne egentlig tenkt meg en diskusjon om hva som skjer i kroppen når man har gått så lenge på lavkarbo (15 mnd). Jeg har 50 % av tida målt og veid, og spiser jo stort sett da samme antall karbo og kcal hver dag. Blir dette for forutsigbart for kroppen slik at den slutter å slippe? Vekta mi nå er den jeg har hatt "lengst" i mitt voksne liv, er det da tyngre å komme seg over dette platået? Burde man spise mer variert, altså litt mindre mat en dag og litt mer en annen dag , inkludert både karbo og kcal?
Jeg er ikke ute etter en "unnskyldning" for å skli ut altså - jeg blir dausjuk av karbomat pga chrons', slik at jeg bare lurer på om man - altså JEG bør tenke litt nytt?
Finnes det noe informasjon om dette annet enn de fine trådene vi har her på forumet? Jeg mener, lavkarbo-retningene har jo gode retningslinjer for starten, og hvordan gå ned i vekt - men hva skjer om man bruker myyye lengre tid enn gjennomsnittet på dette - slik at man som meg da feks har holdt på i 15 mnd og det fremdeles er 10-15 kg igjen å ta av? Ren skaldeman med kjempelite karbo i et par uker kanskje? Eller en variasjon gjennom uka? Spise mer mat de dagene man trener og mindre de dagene man ikke trener?

Jeg er kjempenysgjerrig på om noen har tanker om dette - jeg er heldigvis ikke på vei til å "gi opp" eller noe, jeg er bare interessert i å justere slik at ihvertfall 10 til kan løsne... i mellomtiden nyter jeg maten, den utrolig mye bedre helsen, den fine energien (som ikke her hyper - men mer seig og utholdende) - og livet da selvfølgelig ;)

"Hjemme og er syk" - hilsen fra meg :)


#387

kennygirl sa for siden:

Har du testa ut alle partystoppere? Jeg går mindre ned i vekt når jeg spiser melkeprodukter og tomat (som er kjente partystoppere), men også rødt kjøtt og ulike grønnsaker hindrer vektnedgang. Jeg vil anbefale å se innpå tråden om blodtypedietten og kutte ut de matvarene som ikke passer din blodtype...

Da jeg spiste "vanlig" mat holdt jeg meg unna alle matvarene på "unngå" lista på blodtypedietten og alle mageproblemene jeg har hatt i alle år forsvant :) Merker det fortsatt nå når jeg spiser lavkarbo dersom jeg spiser mye av den maten fra "unngå" lista for blodtypen min(A) går jeg mindre ned i vekt og får vondt i magen :rolleyes:

Verdt å prøve!!!


#388

Nerthus sa for siden:

Takker for gode råd :) Spiser egentlig ikke noe særlig av partystoppere, verken nøtter, tomater eller mengder med melkeprodukter, ikke spiser jeg rødt kjøtt ofte heller. Går mye i laks, kylling, kjøttdeig - majonesbaserte dressinger...
Jeg har ingen tro på blodtypedietten pr i dag, men skal inn og se hva det står der. Har jo faktisk hatt nedgang med lavkarbo/spisdegslank. Det eneste jeg har gjort annerledes denne gangen er hard trening flere ganger i uka. Dette har ikke vært noe ukjent problem med lavkcal-dietter heller, da går jeg rett og slett ikke ned i vekt (den gang over 4 mnd hvor jeg var KNALLFLINK både med diett og trening og vanninntak...)

Så lenge jeg spiser lite karbo har jeg ingen problem med magen - har chrons så det ville vist seg ganske kjapt :)

Hormonbalansen min bør jo nå være veldig mye bedre, stoffskiftet VET jeg jo har økt... så da kanskje jeg trenger litt andre justeringer? ;) Hvem vet - jeg skal nå prøve ut litt så får vi se. I'll keep you updated!


#389

arkine sa for siden:

her er et utdrag av hva fedon sier om stillstand ,det gjelder vel alle kurer går jeg ut i fra

men her er svaret jeg fikk av Fedon Lindberg:
Nesten alle som forsøker å gå ned i vekt vil på ett eller annet tidspunkt oppleve det vi kaller "vektplatå". Kroppen ønsker å være i balanse til en hver tid. Forandring/endring av rutine er viktig for å fortsette vekttapet.
I ditt tilfelle vil jeg foreslå at du går over til Eurodiet fase 3 i minst 2 måneder (med sine 3 under faser), før du evt. går tilbake til fase 1 eller 2 igjen. Det er nemlig viktig å øke kalori- og til dels karbohydratinntaket (det er meget lavt i fase 2) for å bryte vektplatået. Du kan da samtidig trene litt hardere, særlig gjelder det styrketrening. I det hele tatt endre treningsrutine (kroppen venner seg til det man gjør, hvis man holder på med det samme hver dag). For dem som opplever vektplatå, mens de går på fettredusert kost, kan det være lurt å heller øke fett og redusere karbohydrat.
Uansett hvor frustrerende vektplatået er, er det en normal fysiologisk tilstand. Derfor er det alltid viktig å endre rutiner for å unngå at kroppen tilpasser seg. Ved hjelp av en av strategiene nevnt ovenfor vil du kunne bryte gjennom slike platåer og fortsette å gå ned i vekt.
mvh Fedon


#390

Nerthus sa for siden:

Nåh! Genialt - da er jeg ikke så langt unna løsningen for min del da kanskje! Må da bare finne utav hva i huleste jeg skal spise for å øke karboinntaket litt og ikke for mye.... nytt dypdykk i lavkarbo-verdenen ;) Takk!!


#391

arkine sa for siden:

lurer på , hvorfor tenker man på mat hele tida når en slanker seg ,
er sikkert mett ,hehe føles ikke sånn ut ,men tror nok det heller er fysing ,
har spist det jeg skal i dag ,, og vanligvis blir jeg mett med denne maten,

men i dag blir jeg liksom ikke mett i tankegangen ,skal nok ikke spise mer i dag ,,helsdigvis har jeg ikke noe ulovlig mat i huset jeg har lyst på ,
kunne jo tatt et stykke brød til ,men har liksom ikke lyst på det heller

rar den tankegangen en har når en slanker seg

rotete innlegg ,men regner med at det ikke er bare meg som har det sånn innimellom


#392

Marte83 sa for siden:

sånn er jeg også, tenker konstant på mat, ikke så ille på lavkarbo som på GR men, men fortsatt litt.. blir jo mye fokus på mat da..
I går klarte jeg å dytte i meg en haug med pistasjnøtter :/ MEN ny dag i dag.. starta dagen med spinning, og fikk trent styrke i går.. så humøret er på topp :) har funnet ut at det hjelper ikke bare å trene styrke, så i tillegg til de 3 styrkeøktene mine så tenkte jeg å slenge på 2 dager med spinning også :) er utrolig tilfredsstillende å trene, også føler jeg meg mere motivert når jeg trener :)

Vekta har stått stille i 2 uker nå, kan han noe med at jeg har vært på heisatur til køben med båten, men var fortsatt i ketose selv om jeg har drikki masse på turen, og spist bacon burger med salat og ost nam nam.. det er deilig med lavkarbo på ferie asså.. er jo så utrolig mye deilig mat..

Har forelska meg i en tunfiskrøre jeg har finni i boka med en liten vri :) blir det til både frokost og lunsj :D Nå gleder jeg meg til neste veiing på tirsdag og er overbevist om at det skjer ting..

Har vært en del sliten og svetta som en gud på trening de 3-4 første ukene.. Men plutselig var det bare noe som "slapp" for energien er tilbake, og jeg svetter ikke like mye (var jo klissblaut etter 1 time styrke, var litt flaut) føler meg i topp form :D


#393

arkine sa for siden:

ja flinke dere som trener ,,
jeg er vel ikke helt passiv ,men noe treningsfantom er jeg ikke


#394

Nerthus sa for siden:

jeg har aldri trent - før det siste året - og ble 40 nå i oktober... trening tidligere (spesielt styrke) ga meg kraftige ledd og muskelsmerter, samtidig som jeg opplevde fatigue... nå - etter et år på lavkarbo er jeg sterkere, mer utholdende, og er bare noe støl etter trening. Da begynner det å bli gøy!!! Krever dog en del mentalt for å fortsette å gå å trene - slik at jeg har gjort det sånn at jeg ikke "kjenner etter" om jeg har lyst/er i form til å trene, jeg har bare bagen klar i bilen, og bare KJØRER til treningssenteret før jeg rekker å ombestemme meg ler ;) Er jeg først innom døra der går det greit :)


#395

LizJane71 sa for siden:

Hei og tusen takk :)
Helt enig i at det har med god innstilling å gjøre! Jeg syns maten er god, og rundstykkene varmer jeg i stekeovnen så de blir litt "krispy" og "nystekt" - da smaker de mye bedre, syns jeg ;) også deler jeg det opp i 4 "kakestykker" hele, og tar litt ulikt pålegg på - namm :p


#396

Marte83 sa for siden:

fra å være SÅ positiv i går til irritert og frustrert i dag.

er på 5.uka
vekta går ikke ned den går opp..(men ikke over det startvekta)
sjekker med ketostix innimellom, og jeg er jo i ketose

kan noen fortelle meg om jeg spiser "feil"

Frokost: spisdegslank frokostblading med fløte og vann

lunsj: 1 boks tunfisk med avrent olje, majones, mager kesam og litt sylteagurk.

Middag: 2 speilegg med en liten pakke bacon, agurk stekt sopp og purreløk..

kvelds: 1 kokt egg m/ smør

jeg er ikke veldig flink til å få i meg vann, så jeg drikker tynn funlight sagt stortsett hele dage, småspiser sjeldent.. men hender, og da tar jeg en skive seranoskinke med ost.

spiser jeg for mye eller for lite?

trener også 3-4 ganger i uka, og nei jeg tror ikke det er musklene som vokser :/


#397

arkine sa for siden:

det var et godt tips om rundstykkene,takk skal du ha ,

så i dag var min første uke unnagjort, og det ble,,3,4 kilo ned ,,jippy
å har ikke sultet


#398

kennygirl sa for siden:

Fikk kommentar i går om at jeg hadde gått sammen :D
Har ikke gått ned så mye, men har i alle fall gått inn i cm!!!


#399

Nerthus sa for siden:

Hvor store mengder fløte/majones spiser du? jeg ville byttet ut ihvertfall halvparten av væsken du drikker hver dag med rent vann, helst alt :) Hvor hardt trener du når du trener? Hvis du har beskjedent med fløte/majo/smør hver dag sliter du med underskudd på fett kanskje? ...og muligens også litt lite kcal? Foruten bacon og majo/fløte har du ikke fett i maten din. Hva med laks, kokt/stekt/røyket, avocado, entrecote som fettkilder? Antar du spiser spis-deg-slank fordi du må ned i kcal for å gå ned i vekt?

Har du forsøkt å lagt inn alt du spiser en dag eller to på diett.no? Da får du beregnet sammensetningen av næringstoffene slik at du ser hvordan du ligger an kcal-messig også. I tillegg kan du legge inn treningen din. Den er ikke 100% korrekt, men kan gi deg et bilde av situasjonen. Kanskje spiser du for lite de dagene du trener slik at kroppen går i sparebluss?
Mange muligheter - det første som kan hjelpe er å få totalt oversikt over hva du spiser et par dager - i detalj :)


#400

kennygirl sa for siden:

Sitter og leser spis deg slank boka og der står det at det skal stå kcal og karbo mengde i alle oppskriftene. Men finner ingenting om hverken kalorier eller karbohydrate pr måltid noen plass jeg...

Må jeg på nettsiden deres for å finne det eller er det noen som vet hvor i boka jeg kan finne det?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.