< Tilbake til oversikten

Flere som bruker spis deg slank-dietten?

#201

renate78 sa for siden:

Hei, har gått på denne dietten i 5 dager nå, 2 kg lettere er jeg. Det hjelper på motivasjonen selv om det kansje ikke er fett enda. Men er i ketose. Liker mesteparten av maten og har bestilt meg en ny 14 dagers meny. Har ikke hvert borte i en diett som virker så "lett" før. Det hjelper veldig å ikke behøve å tenke på hva jeg skal lage og at måltidene er begrenset. Jeg kan faktisk ikke spise så mye jeg vil. skal ned 35 kg og nå er det 33 igjen.... 8 kg til jeg er under 80 og da begynner det å ligne noe. Skal sette igang med litt trening i morgen. Da tror jeg det vil gå raskere..... Gleder meg alerede til neste sommer.... ;) Lykke til alle sammen og jeg skal holde dere oppdatert over min fremgang... Eller skal man sio nedgang...;)


#202

Chrime sa for siden:

Jeg bruker spis deg slank. Har gått ned 2,4 kg den første uken, men nå står det helt stille. Jeg har ikke skeiet ut med annen mat.
Det som derimot har skjedd er at, jeg som aldri drakk brus før, nå er total avhengig av pepsi max. Drikker nesten 1,5 liter om dagen.
Fikk beskjed om at det var greit å drikke vann, te og kaffe uten melk, saft med kun 1 kalori og lett brus.
Kan det likevel være brusen som gjør at jeg stagnerer?
Vet faktisk ikke om jeg kan fortsette på denne dietten uten pepsi max. Sliter veldig etter kl 2000 om kveldene.


#203

Heksa sa for siden:

Dere som bestiller eller har bestilt mat, kommer alt nedfryst? Eller kommer noe også som "fersk" kald mat? Hva er favorittene? Lurer litt på å forsøke meg på en bestilling, men er litt sær i matveien.


#204

Chrime sa for siden:

Alt kommer frosent. Synes de meste er veldig godt i smak, men eggesalatene er ikke gode. Ellers liker jeg alt jeg har fått. Jeg har selv valgt hva jeg vil ha.
Mange liker forøvrig ikke protein smoothiene. Jeg synes de er super gode da.
Dersom du er glad i brød kan du velge brød meny eller du kan velge smoothie eller cottage cheese til for eksempel frokost. Er en ostesnack der som ikke er min favoritt, men det er fordi det er jarlsberg ost. Noe jeg ikke liker.
Jeg har spist mat derfra i 2 uker og har 1,5 uke med mat igjen.
Etter dette har jeg tenkt til å lage maten selv. Du bør lese boken forresten. Der er også alle oppskriftene slik at det er super enkelt å lage selv. Lettere å ordne så hele familien kan spise samme mat sammen.


#205

Rin sa for siden:

Nesten alt jeg har spist denne uka har smakt godt - med hederlig unntak av biffsalaten som var full av tropisk frukt, men det kunne jeg jo ha forutsett, mine egne preferanser tatt i betraktning. :) Jeg har spist et par atkins-barer i tillegg nå i overgangsfasen mens jeg prøver å venne meg av med å sitte og tygge på noe heeeele tiden.

Og jeg vet hvordan det er å være sær i matveien. Jeg ville ha prøvd dette for lenge siden, men det var først nå nylig at jeg klarte å akseptere litt løk i maten. Blir fortsatt noe uvel av for mye, men litt går greit. :cool:


#206

arnakristin sa for siden:

Du bør nok kutte ut pepsi max, kunstig søtningsmidler har vist seg å være en faktor som kan hindre vektnedgang. Ved å drikke pepsi max opprettholder du søtsuge som vanligvis gir seg ganske fort. Husk eventuelt å ta kromtabletter som demper søtsuget. Får du i deg nok fett forresten, med nok fett i løpet av dagen så fyser jeg ikke på noe.


#207

Chrime sa for siden:

Skal prøve å kutte ut pepsi maxen;) Tror jeg må kjøpe krom da ja.
Merker at ben og armer sovner veldig fort dersom jeg sitter "feil". Det har aldri skjedd så fort før. Kan det være at jeg også må kjøpe magnesium? Er det forresten magnesium?
Takk for svar forresten!


#208

Carisma sa for siden:

Foseide er vel ikke noen stor fanav fett? Mener å huske at spis deg slank-dietten er både fettredusert og lavkarbo.


#209

Chrime sa for siden:

Har flere spørsmål gitt. I oppskriftene i boka til Foseid er det paprika i nesten hver rett. Jeg kan ikke fordra paprika egentlig. Skjønner at det helt sikkert er noen viktige mineraler og vitaminer i paprikaen. Noen som vet hva jeg kan spise i stedet som tilsvarer paprika?


#210

Maika sa for siden:

hmmm hvis dette er tilfelle...er det da lurt å tilføre mer fett selv?


#211

Rin sa for siden:

Jeg ville bare prøvd å finne en grønnsak-erstatning med ca samme antall karber, jeg. Sånn har jeg gjort det lenge, bare at jeg har erstattet løk med paprika i oppskrifter hvor det passer sånn. Ellers er det ofte jeg synes feks spinat funker fint, eller noe agurk, etc - ses an etter skjønn. :)

Og så er jeg enig med vedkommende som mente eggesalaten ikke var spesielt god... den smakte jeg på i går, det ble en atkins-bar istedet, gitt. :)


#212

Charlotte1988 sa for siden:

Hei til alle dere som lurer på pepsi max=)
Det står at det er lov å drikke så mye lettbrus man vil, selv er jeg også veldig avhengig av dette. For meg har dette ikke påvirket søtsuget på noen som helst måte, faktisk det motsatte, nemlig tilfredsstilt det.
Jeg gikk også ned hele 6 kilo den første uka, og det har ikke stoppet for meg, så fortsett å drikk pepsi dersom du liker dette. Man må ha noe godt å se frem til når man følger dette =)
Jeg snakket også en del med Thor Foseid(han som har startet dette) før jeg begynte, og han sa at står det lettbrus, så drikk lettbrus, ikke noe problem.
Jeg og min samboer har også kost oss litt ekstra noen dager med Atkins crisp sjokolade, og vekta den fortsetter å redusere seg for det. Så bare stå på alle sammen =)
Har dere vært på kurs? Hvis ikke er det veldig lurt, for man får vite en del om hva som skjer med kroppen under denne dietten =)

Mvh
Charlotte og Erik (to veldig fornøyde brukere)=):)


#213

arnakristin sa for siden:

Hei,
Ja da, jeg vet godt at det står at det er lov men det er ikke ensbetydende at alle tåler det like godt. Vedkommende spurte faktisk om hva vedkommende kunne gjøre med mat/drikke inntaket da vektnedgangen hadde stoppet opp ikke om det var ulovlig. Etter å ha sett hva vedkommende spiste og drakk så var det to veldig vanlige vektbremser som var nevnt, nemlig brus og barer. Det er nemlig veldig individuelt hvordan man reagerer på kunstig søtning og jeg mener det er verdt å kutte ut for å se om det bremser eller stopper vektnedgangen.
Etter min mening må jo du ha et søtsug i og med at du sier at du tilfredsstiller det med Pepsi Max og at du må ha noe å se fram til fordi du har endret kostholdet, men det må jo være fint for deg og mannen at dere tåler det, men alle gjør dessverre ikke det.


#214

Ketotilhenger sa for siden:

Hei! Har gått på Foseids diett i 6 måneder og gått ned 10 kg (jeg går tregt ned i vekt). Er veldig fornøyd, utrolig greit å hente ferdige menyer og varme opp når det skal spises.

Jeg har nå gått ned det antall kilo jeg ønsket, og er spent på hvordan jeg skal klare å holde vekten. Hvordan ligger du an i løypa?


#215

Gladlaksen sa for siden:

Hei :D
Jeg begynte med "Foseid -mat" tirsdag denne uka, og hittil er jeg kjempefornøyd! Maten er god, jeg slipper å planlegge i en ellers travel hverdag og hittil har jeg gått ned 1,4 kg. Klarte ikke å la være og gå på vekta idag:p De første par dagene hadde jeg litt hodepine og var sulten, men det ser ut til å ha gått over:) Så i morgen skal jeg på trening igjen...Gleder meg! Målet er -10 kg, får krysse fingrene for at viljestyrken er "snill" mot meg framover. Er dere andre fornøyd med mat og opplegg?;)


#216

boiboi2009 sa for siden:

Hei alle sammen :D

Jeg er ny her. Begynte på Foseids diett på onsdag denne uken. Har gått ned 1,3 kg så langt. Men inntil nå så har jeg ikke klart å holde meg 100% til kun dagens 4 retter. Jeg er SÅÅÅÅ sulten!!! Første dagen trodde jeg at jeg skulle bli gal.. jeg skalv, kaldsvettet og hadde kjempevondt i hodet. Jeg spiste da en halv kylling. Dagen etter en halv omelett i tillegg til maten. Alt jeg har spist utenom er så og si uten karbohydrater så jeg er jo på en low carb diett. Jeg prøver å overbevise meg selv med at jeg kun trenger denne maten i tillegg i begynnelsen... står jo at man kan bli veldig sulten de første dagene så håper jeg skal gå over til KUN foseid sin mat etterhvert.

Også kommer spørsmålene da ;) :

Er det krise om jeg spiser ved siden av foseids plan? han vil vel at man passer på kcal inntak i tillegg til karbs? Hvorfor? atkins kan du vel spise mer, men man går da ned i vekt der også?

Jeg er som sagt ny i gamet så må jo spørre :)

Er forresten jente på 25 fra skedsmo:heia:

170 høy og veier 83 kg (ved start). Målet er 65.

Håper virkerlig jeg skal lykkes med dette :p

Takker for svar...


#217

Likevekt sa for siden:

Hei Boiboi

Jeg startet dietten på fredag. På siden står det at man skal holde seg dietten strengt, kun de første to dagene kan man eventulet ved sult spise et kokt egg eller noen osteskiver. Utover det forstår jeg at man skal følge dietten og ikke spise noe ved siden av.


#218

Rin sa for siden:

Jeg brukte spis deg slank-maten i ca tre uker - etter det var jeg karb-avvent nok, og savnet friske grønnsaker nok, til at jeg gikk over til å lage mat selv og holde meg i ketose. :)

Foseid-maten var kjempefin i "omleggingsfasen", det meste smakte godt og jeg klarte ikke å spise alle måltidene for hver dag :eek: - det er godt mulig jeg kommer til å ty til det nå og da igjen om jeg blir trøtt og lei.


#219

PippiLangstrømpe sa for siden:

Heisann,
Jeg startet forrige uke. Kjøpte startpakke på Spisdegslank for 14 dager. Synes maten er veldig god og er ikke spesielt sulten. Opplegget passer meg veldig bra siden jeg har det fryktelig travelt og det er veldig enkelt å slippe på å bruke mye tid på å tenke på hvor mange karbohydrater det er i alt mulig. Jeg kan lage vanlig mat til de andre i familien og bare varme opp til meg selv.

For et par år siden gikk jeg ned 10 kg med ketolysekuren. Det virket og jeg gikk jo ned, men jeg var rimelig lei av biffer etterhvert, og savnet brød. Klarer fint å avstå fra poteter, pasta og ris, men brød var et stort savn.

Har tro på dette opplegget og at det passer meg bra. Men jeg er litt skuffet over vektnedgangen så langt. Frem til fredag hadde jeg gått ned 1 kg cirka, men i helgen har jeg gått opp litt. Har holdt meg til måltidene bortsett fra at en middag ble byttet ut med 2 kyllinglår, og til det ene brødmåltidet spiste jeg egg og bacon som pålegg. Men dette skulle ikke ha noe å si. Det er mulig at kroppen min er ødelagt av stadig jojo-slanking og at den bruker litt tid på å komme i gang?

En ting jeg lurer på er nikotintyggegummi, jeg er nok dessverre litt avhengig av dem. Er det noen som vet om dette kan påvirke kuren på noe vis?


#220

Likevekt sa for siden:

Hei!

Hva gjør dere på spis deg slank dietten om dere har lyst på noe godt? Hva er minst ille for kuren? Har ikke tenkt på å skeie ut helt enda, man skal vel helst følge til punkt og prikke... :)


#221

frifuggel sa for siden:

Dere som vet; finnes det noen "spisdegslank" produkter som er i tørr tilstand? Spiselige sådanne.. Og som da tåler at man tar det med seg i bagasjen når man reiser. Får tilgang på vann, oljer (vet ikke ennå hvilke, men antar det vil være kokosoljer el.l), muligens egg og stekeovn. Hadde vært kjekt med noe som jeg vet karbinnholdet i, sånn at jeg har nogenlunde kontroll når jeg er på langtur..


#222

Rin sa for siden:

Jeg tror ikke det. Eneste tingene jeg hadde som ikke var avhengige av kjøleskap/fryser var i alle fall pizzaknecks (tørre knekkebrødgreier) og esken med atkins-barer jeg bestilte i tilfelle sult utenom måltidene. :rolleyes:


#223

frifuggel sa for siden:

Ok. Da får jeg lete mer :)


#224

PippiLangstrømpe sa for siden:

Brødene synes jeg er veldig gode, og holdbarheten er utrolig lang etter at de er tint. Gulost eller rekesalat er godt på. :)


#225

frifuggel sa for siden:

Takk, men det blir litt vanskelig å ha med i kofferten, tenkte mer på bakemixer o.l...


#226

Yonah sa for siden:

Hv0r skal du? Du får ikke tak i mat dit du skal da? Gå i en dagligvare 0g kjøpe, evt til et 0g et måltid.


#227

frifuggel sa for siden:

Skal til ett av verdens fattigste land, og det er garantet ikke barebare å gå i nærmeste dagligvarebutikk. Må ha med noe lavkarbo, i og med at det de spiser der er høykarbo med lite proteiner og fett. Skal ha med proteinpulver/bakemix, men det hadde vært kjekt med noe som var litt mer "ferdig", bare :p Men, finnes det ikke, så finnes det ikke.


#228

Yonah sa for siden:

De har bakemiks på spis deg slank, st0rf0rbrukerf0rpakning s0m gir 36 brød... Har du mulighet f0r å steke i steke0vn da?


#229

Yonah sa for siden:

Nei, ser her, de har små pakker 0g: www.spisdegslank.no/index.php?name=4-PO


#230

frifuggel sa for siden:

Får sjekke ut den siden, tenker jeg. Hadde egentlig mest lyst til å unngå brød, men noe må jeg jo spise.. :o


#231

Kristin72 sa for siden:

Hei :)
Jeg begynte på denne dietten idag, og leser alt jeg kommer over av lav-karbo/ketose osv... Har kjøpt en 2 ukers meny, for å få lagt om kostholdet, jeg kommer nok ikke til å fortsette med ferdig middagene, men planen er å ihvertfall bruke brødet derfra.
Veldig ok å komme inn hit og se hvordan tingene fungerer - helt nytt for meg - så jeg har mye å lære :)


#232

arnakristin sa for siden:

[color=#000000][/color]
[color=#000000][/color]
Legger inn en link til en tråd hvor jeg har samlet informasjon beregnet på nykommere til lavkarbo verdenen, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Det er litt om de vanligste spørsmålene vi får og litt om hvordan finne fram på forumet.


#233

Kristin72 sa for siden:

Nå har jeg brukt denne maten siden 11.01.2010 - gått ned 2,4 kg - og er veldig fornøyd med det. Både mannen og jeg går på denne "kuren", så i helgen så lagde vi vår egen lavkarb middag. Og det er vel der jeg tenker jeg begynner på mandagen, når fryseren er tilnærmet tom. Leser boken og ser etter oppskrifter som passer for oss. Jeg ser for meg at jeg lever etter "filosofien", men med min egenproduserte mat. Greit å ha noen frysevarer i frysren til hektiske dager :)

Må vel innrømme at jeg blir litt "ør" av å lese om alle de forskjellige filosofiene, alle oppskriftene, hva som er JA og hva som er NEI. Men jeg forsøker ihvertfall å finne en grei livsstil jeg kan leve med i det lange løp. Syntes ikke det har vært noe problem å følge denne dietten disse 2 første ukene. Men nå tror jeg det er greit å forsøke seg litt "på egne ben" - med sunn fornuft og lesing av varedeklarasjoner :) Så når jeg ser meg litt rundt etter filosofier - så er det vel LCHF som passer oss best..


#234

Karissima sa for siden:

Jeg har kjøpt bok derfra og laget noen av rettene men begynte å gå llitt lei så det var en stor befrielse å se at man kan finne mange gode oppskrifter her. Kjøper ferdig brød og forskjellige bakemixer fra spis deg slank og kommer nok til å fortsette med det.:heia:


#235

Gitte66 sa for siden:

Jeg begynte med to uker ferdig mat og prøver nå selv, ved å bruke sunn fornuft, men kjøper brød fra spisdegslank da jeg ikke kan unnvære brød. gått ned 4,7 kg på tre uker, ned 700 gram på den uken jeg har spist hjemmelaget mat. Har famlie som absolutt ikke trenger å slanke seg og derfor må de jo ha "normal" mat, jeg spiser bare av det jeg kan. for eksempel ikke poteter, men salat istedet til middag. Er vi borte på middag prøver jeg å holde meg til det jeg vet er sikkert, men er jeg usikker, spiser jeg bare litt. Det har gått bra hittil, men som sagt bare gått på tre uker totalt.


#236

sunroad sa for siden:

Da fant jeg endelig tråden på spis deg slank,jeg begynner i morgen kveld.:)
Jeg spiser veldig sjeldent brød men ser at det er spesielle brød i denne dietten som er lovlig lavkarbo brød...er litt redd for det men har bestemt meg for å prøve, nå først i 14 dager, har dere som har gått på denne dietten fortsatt eller gått over på annen lav karbo?:)


#237

lillemorell sa for siden:

Hvordan merker dere at dere er i ketose?


#238

tattoogl sa for siden:

Nå har jeg bestilt meg 14 dagers meny som skal hentes på onsdag... Skal bli godt å få en kickstart! Har spist noen av rettene der før og synes de er ok.

Du som lurte på om hvordan man visste at man var i ketose.. Kjøp Ketodiabur på apoteket..


#239

Jaudaa sa for siden:

Jeg har prøvd den dietten en periode. Jeg har kjøpt det fiberbrødet de selger der, og det er kjempegodt!
Ellers har jeg prøvd sjokoladen og noe brødpålegg...

Gikk ned 20kg på 2mnd etter spis deg slank


#240

Donkea sa for siden:

Er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i noe sånt når jeg bor i Haugesund?


#241

sunroad sa for siden:

Du må sjekke nett sidene ,de leverer rundtomkring....det går også ann bestille noe av det og få i posten
www.spisdegslank.no


#242

Donkea sa for siden:

De gjorde ikke det :(


#243

sunroad sa for siden:

Det står da en postordre meny der?
Har de sluttet med det?
Tittet der nå...postordremeny står det der, et lite utvalg av det de har som de sender.....


#244

Donkea sa for siden:

Jo, men de produktene er jeg ikke interesert i. Det var "middagen" og sånt jeg ville ha. :)


#245

Hilja sa for siden:

Hei. Jeg handler ofte ingredienser der, men følger ikke hele dietten. Innebærer ikke det å spise en del brødskiver?
Selv om de er lavkarbo, så er jeg ikke så veldig glad i brød jeg.


#246

kungen1975 sa for siden:

Et kjapt spørsmål til dere andre som følger denne dietten. Har akkurat begynt selv, og nå i startfasen har jeg ikke trent da dette ikke var anbefalt. Har nå planer om å begynne med treningen igjen, og lurer da rett og slett på hvordan det vil fungere med så lite inntak av karbo? Sykler 40 km 3 dager i uka t/r jobb, og er litt bekymret for hvordan jeg vil takle det


#247

Nerthus sa for siden:

du har stilt dette spørsmålet også i en annen tråd - men jeg kan svare deg her også: Det er invididuelt hvordan din kropp vil tolerere trening på lavkarbo og lavkcal. Prøv deg fram, bruk atkins-sjokolader og proteindrikk som anbefalt av spis-deg-slank for å unngå at du evt svimler. Ikke overdriv, drikk masse vann!
Jeg trener rask gange i kupert terreng hver dag - lange turer i helgene og har ingen problem i det hele tatt. :rolleyes:


#248

gladjento sa for siden:

Jeg har gått på spisdegslank i snart 3 uker. Og jeg er veldig fornøyd med maten, men jeg har salat med akurk og paprika til middagane. og agurk, parika og tomat til brød måltidene. Atkins barene spiser jeg litt av når jeg er sulten.

Første uka gikk jeg ned 3 kg, 2. uka, 1,5 kg.

Har 38 kg som skal vekk så no 33.5 kg.

Denne 3. uka har jeg vert litt trøtt, men har lest at det er normalt. Kjempe kjekt å lese om andre sine erfaringer. For min del må jeg legge om kostholde for resten av live, men no i en start fase er det helt supert å kunne bestille maten, rimelig er den og.

Håper at flere vil legge inn hvordan det går med, jeg følger spent med.:)


#249

Jaudaa sa for siden:

pass på å få i deg nåkk fett, slik at kroppen din bruker det som energikilde..så går det fint ;)


#250

Endlessly sa for siden:

Topp tilbud til oss med travle hverdager og ikke tid til å lage skikkelig mat hver dag.....
Jeg har gått på denne "kuren" i snart to uker og har bestilt en runde til. Først og fremst for å ha i frysen til travle dager og heller forsøke å lage mest mulig selv. Brødet er jo knallgodt, men har også bakt gode brød etter å ha funnet oppskrifter her inne.
Det eneste jeg merker som er annerledes (ketolyse?) er at muskulaturen blir fortere sliten, merker det særlig i trapper. Melkesyren kommer mye fortere enn normalt. Men ellers har jeg mye, mye mer energi enn tidligere :) .


#251

Pearl sa for siden:

Abbonerer


#252

arkine sa for siden:

jeg har begynt for alvor på spisdegslank i dag .satser på at jeg er i gang nå , har gått bra i dag, ikke vondt i hodet en gang
har prøvd noe av middagene tidligere og de smaker godt
hyggelig om flere som bruke dietten vil skrive noen ord om hvordan det går,og en kan bakke hverandre opp


#253

Nerthus sa for siden:

Bruker - men lager nå måltidene selv og fryser ned :) Det fungerer glimrende for meg ihvertfall - mitt problem er at jeg spiser for mye mat - og selv om det er lavkarbo så går jeg da ikk ned...

Anbefaler cappuchino-smoothiesen for de som elsker sjokolade med kaffesmak ;)


#254

arkine sa for siden:

derfor jeg syns det er så greit og få rettene ferdig, da er det tilmålt og jeg spiser ikke mer enn jeg skal.
og syns ikke det er dyrt heller .500kr i mat i uka, pluss at jeg må kjøpe litt pålegg,,, skal mye til for og få til mindre matbudsjett.

men jeg er nå bare på min første dag da. så får nå se hvordan det går framover,,ettervert kommer nok jeg også til og lage maten selv.

og denne dagen har gått bra , er sulten nå ,men er jo snart leggetid så


#255

Nerthus sa for siden:

Hvor mange kcal om dagen ligger du på? Jeg må innrømme jeg spiste gourmet-dietten med 5 måltid og rundt 1200 kcal om dagen - var sulten i TRE dager -s iden har jeg egentlig ikke vært særlig sulten... :)


#256

arkine sa for siden:

jeg bruker brøddietten tre brødmåltider, og en middag ,, fire måltider pr dag
hvor mange kalorier vet jeg ikke ,men ligger på snitt på 10--til 15 karbo om dagen

har gått like bra i dag .ikke sulten nå .men litt fysete


#257

Nerthus sa for siden:

Det går seg til :) . Jeg spiste bare ett brødmåltid om dagen og er kjempefornøyd med det. Om du er fysete - legg til et lite måltid. På 5 måltid om dagen var det med en dessert hver dag - ingen unnskyldning for å fyse på noe annet enn det som var del av dietten ;) Anbefaler både mandelkaken, brownieskaken, smakssatt krem, belgiske vafler... :) Da hadde jeg noe å glede meg til hver dag - og klarte å holde meg unna andre ting. I tillegg kunne jeg drikke cappuchino-smoothien - som ihvertfall dekket MITT sjoko-behov (lager selv nå). En atkins-sjokolade i veska i tilfelle krise kunne også være et måltid :)
Når jeg gikk strengt på spis-deg-slank gikk jeg faktisk ned en kg i uka - og jeg SLITER med å gå ned! Nå går det saktere - men det skyldes nok at jeg spiser for mye mat - spiser fremdeles strikt lavkarbo - men er et matvrak - så jeg får vente med å spise mer til jeg er ferdig nedgått hehe.

Det er KJEMPELETT å lage måltidene selv - jeg gikk i 4 uker på bestillingsmat mens jeg leste boka og planla for å lage selv. Nå lager jeg gjerne en 10-15 måltider et par ganger i uka, "masseproduksjon" kan man si. FAvoritten er grillet kylling i karrydressing, torsk med bacon ogdressing og laks med dressing - i tillegg til smoothiesene da selvfølgelig.
Kjøper plastbokser på coop - de tåler både mikro, fryser og oppvaskmaskin - kjempehandy! Ta vare på smoothie-flaskene om du drikker de - de kan du også bruke om og om igjen senere.


#258

arkine sa for siden:

tenkte jeg skulle bestille atkinssjokoladen ,men vet med meg selv at jeg sikkert kom til og spise fler enn jeg skulle. så prøver og vente en stund før jeg begynner med deserter også,skal heller kjøpe en sjokolade i ny og ne i butikken ,atkins
joda fysete er jeg i dag også...men har absolutt ikke noe mat her annet enn det jeg skal spise,, er i campingvogna, og tok med mat bare for i dag,og halve dagen morgen,

naboen her reiste hjem og lurte på om jeg hadde litt plass i fryseren til litt is hun hadde ,,sa heldigvis nei,, ellers så hadde det holdt hardt nå,,
så får legge meg tidlig i dag kjenner jeg ,,hehe
men er på min tredje dag ,å jeg vil ikke skjeie ut nå ,, snufs


#259

Nerthus sa for siden:

De første 3 dagene er tyngst - ihvertfall var de det for meg - da var jeg sulten... så gikk det over. Har du bestilt boka? Der fikk jeg mye tips om hvordan håndtere det mentale :)

STÅ PÅ - dette klarer du snuppa!!


#260

arkine sa for siden:

boka er lest fra perm til perm .og nå leser jeg den enda en gang

takk for oppmuntrtingen,,også snuppa da gitt ,,hehe:D


#261

Nerthus sa for siden:

Jepp - snuppa! ;) Oppmuntringer er viktig - man kan ikke alltid klare å motivere seg selv - det trengs litt utenifra også! ;)

Smart å holde seg unna sjokoladen så lenge som mulig... jeg blir så fort hekta på søte ting... så må stadig vekk "rydde" opp litt (pepsi-max, cappuchino-smoothies, atkins-sjokolader... jordbær med fløte og søtning... sukk....)


#262

Carisma sa for siden:

Ikke min business egentlig, men snuppa er noe av det mest nedsettende jeg hører noen si.... :o Jeg hadde aldri snakka til noen som hadde omtalt meg som det.... :rolleyes:

Forøvrig, spis deg slank er vel både magert og karbofattig? Det er naturlig å bli veldig sulten på denne dietten siden det er fettet som metter på LK.


#263

Nerthus sa for siden:

Da skal jeg huske å aldri kalle deg snuppa ;) Bruker snuppa kun i positive ordelag om kvinner - men det er kanskje trøndersken i meg... der kaller vi venninnene våre og småjentan for snupper alle sammen :)

Spis deg slank er ikke "magert" - det er kcaloribegrenset - og det er sjeldent man er sulten - med unntak av de første dagene - noe som også gjelder generell lavkarbo :) Lavkarbo uten fett er ikke særlig bra for helsa - og med spis-deg-slank har JEG funnet den metoden som fungerer for vektnedgang hos min kropp...
(Oppskriftene inneholder mye smør, olje, majones, fløte, fet fisk, ost osv - det er kun porsjonene som er "kontrollerte" - noe som er genialt for oss som ofte spiser store porsjoner. Lavkarbo eller ei - energi inn og energi ut må balanseres rett for å få vektnedgang... og spis deg slank er EN måte å gjøre det på...)


#264

arkine sa for siden:

jeg tar SNUPPA som et komplimang jeg,,,hehe
en kan da ikke være så hårsår,,og sans for humor er da veldig viktig,,og ikke ta alt så høytidlig:D


#265

arkine sa for siden:

pepsimaxen er min redning,,men det andre søte holder jeg meg langt unna , så langt jeg klarer


#266

Carisma sa for siden:

Jeg er absolutt ikke høytidlig på ting, men snuppe er en av to ting; noe man hører i taxikø på vei hjem fra byen, snøvlet fram i et siste desperat forsøk på å få napp, eller et utrykk man bruker for å sette seg i et bedre lys enn den andre (mao hersketeknikk). Jeg har jobbet mange år i en mannsdominert bransje, og har sett bruk av slike utrykk fra begge kjønn. Og aldri på en positiv måte. Generellt har jeg regelen for meg selv om at jeg aldri vil bruke snakke til noen på en måte jeg ikke kunne brukt i et formelt møte. Og snuppe bruker man IKKE i et møte.


#267

arkine sa for siden:

selfølgelig så sier en ikke SNUPPA i et formelt møte ,men litt uformell er det bare sunt og være ellers ,verden skal vel ikke være så alvorlig og forbanna formell hele tida vel
men ellers gjør det da ingen ting, ta det heller med et smil ,en med en sur mine
joda de i taxikøen slenger med leppa ,, ..men fulle folk sier så mye rart og de fleste har et smil på lur når de sier det,,


#268

Nerthus sa for siden:

Snuppe for DEG er en av to ting - det er andre - som meg selv - som også opplever det som et positivt ord - sagt mellom venner/venninner.

Hvis jeg skal snakke uformelt til mennesker på samme måte som jeg kan gjøre i et møte blir det sannelig ikke mye hyggelig prat ;) Hver sin anledning - hvert sitt "språk" mener jeg.
Jeg jobber også i en mannsdominert bransje - men har heldigvis vært forskånet fra hersketeknikker som uttrykk brukt for å være nedsettende. (Selv om en kollega kaller meg kjære og jeg kaller han vennen - men her er det en gjensidig fleip og forståelse inn i bildet som gjøre arbeidsdagen mye triveligere :) )
Jeg forstår at du har et anstrengt forhold til ordet "snuppa" - men en del andre har ikke det - og JEG velger å bruke det til skjønne kvinner i min omgangskrets - for å gi uttrykk for at jeg synes de er skjønne - og av og til på et forum der jeg IKKE kjenner mottakeren - men der jeg synes litt uformell boost (som JEG mener snuppa er) er passende. Nå brukte jeg heller ikke snuppa på deg - men til Arkine - og det ser jo ut som om hun satte pris på det ;)

Foreslår at vi avslutter her - om ingen har mer de vil tilføye? Dette da det er en spis-deg-slank tråd... ;) (Vi kan alltids flytte diskusjonen et annet sted om noen vil det :) )


#269

arkine sa for siden:

ja diskusjonenen er avsluttet

ellers er jeg på min 5 dag med spisdegslank,og det har gått bedre enn jeg fryktet,ingen hodeverk heldigvis,og energien kommer snikende
tok meg et glass rødvin til maten nå i ettermidda . er jo tross alt på camping..men da merket jeg at likegyldigheten kom snikende,kanskje jeg skulle ta litt av den potetgullposen som jeg helt hadde glemt var her i vogna,,men satte bort rødvin, og posen er ikke rørt
så ikke noe mer alkohol her nei ,,nå skal det sies at jeg tåler nesten ingenting da,,hehe:D


#270

Nerthus sa for siden:

Flink du er! Dag 5 er en fin dag - nå er du i gang på ORDENTLIG!!! Innrømmer at jeg er litt sløv for tida... ikke på lavkarbo - men på mengder... skal feire stordag om 4 uker så jeg burde jo klart å skjerpe meg i FIRE uker liksom!! Hjernen min er en rar sak altså... ;)


#271

arkine sa for siden:

da er første uke straks gått og det har gått nesten bra ,,to glass rødvin og et par never store med potetgull ,, som jeg hadde glemt ,men jaggu dukket den opp i går kveld ,,og den var som en magnet:D

så nå er alt kjemisk renset både hjemme og i campingvogna
å jeg er på ny frisk igjen ,, spennende og veie meg i morgen..snikveiet litt i ettermidag,,så noe har jeg gått ned i alle fall
og er jeg så heldig at jeg går ned en kilo i uka ,, så er jo 15 kilo borte til jul,,


#272

arkine sa for siden:

vel så ble det en gledens dag på min første veiedag,, 2 kilo ned første uke

sier meg fornøyd med det,,( skulle jo helst vært 10 kilo da):D

jeg spiser denne gangen MAT , får den ferdig ,,passer meg ypperlig,den smaker godt tilogmed,,og koster meg 500 kr uka
energien begynner å komme seg ,ikke har jeg hatt vondt i hodet denne gangen heller,


#273

Nerthus sa for siden:

Hurra og gratulerer! Omtrent det jeg gikk ned første uka - nå er det verste over - fortsett å stå på!


#274

arkine sa for siden:

takk for oppmuntring , ja føler at jeg er på god gli nå


#275

tattoogl sa for siden:

Har bestilt mat fra spis deg slank flere ganger før, og har nå hentet mat for 3 uker. Spist ketogent siden mandag og ferdigmat siden i går..
Hvordan går det med dere andre her inne?


#276

Nerthus sa for siden:

Nei nå har det stått stille noen uker gitt! Jeg har selv rådet andre om å da telle og veie alt et par dager og se hvordan det ligger an - så det skal jeg gjøre snart :) Så lenge jeg ikke går OPP går det rimelig greit - selv om jeg vil MERE NED NÅH!!! :)

Trives med maten da - lager jo alt selv nå :) + et par varianter fra oppskriftene her inne.


#277

arkine sa for siden:

flink du er som lager all maten selv ,,, så langt har ikke jeg kommet enda ,men har heller ikke holdt mer en snart to uker da

den stillstanden er drepen ,, jeg vil hekst gå ned 10 kilo om dagen jeg ,,men det går visst ikke ,, sukk

men vi får stå på ,en vakker dag blir vi slanke og smekre


#278

marjusen sa for siden:

husk at om du stresser og tenker MYE på vekten så er det også en stor partystopper;)


#279

Nerthus sa for siden:

Jeg holdt på i 4 uker før jeg begynte å lage maten selv :) Fant fine fryse/mikrobokser på coop'en og har frysen full av måltid :)

Jeg prøver å ikke stresse da - men det påvirker meg nok litt mer enn jeg vil innrømme... :)

Gikk ned rett under en kg i uka fram til ferien - så spiste jeg bare generell lavkarbo i ferien - og gikk ned en kg til på de 4 farte-rundt ukene, og der stoppa det gitt :) Skal ta en gjennomgang og se litt - vet det har vært litt styr de siste ukene... :)


#280

Nerthus sa for siden:

I knoooooooooooooow! :) Skal prøve å ikke stresse og tenke mye på vekta ;)


#281

arkine sa for siden:

hvor lenge har du holdt på Nerthus


#282

Nerthus sa for siden:

Begynte sent i april med spis-deg-slank, før det spiste jeg "så mye jeg ville" på generell lavkarbo - men det gikk jeg ikke ned i vekt av...

Litt over 9 kg nå - de ukene jeg har vært på kurs, hatt ferie, vært bortreist ellers har jeg spist generell lavkarbo - og dermed opprettholdt vekta. Nedgangen på litt under en kg kommer når jeg er hjemme, spiser de 5 måltidene mine og drikker NOK vann! :)
Nå har det løsnet litt igjen - så jeg må bare passe på å ikke spise for mye mat - selv om det er "lovlig" lavkarbo mat :)

Det aller aller mest positive er at dette kan jeg leve på resten av livet :) - men for å gå ned må jeg være nøye med hva jeg spiser.


#283

arkine sa for siden:

godt gjort at du har holdt vekten..

nå er jeg på min 13 dag, og i dag har jeg ikke den store matlysten,,middagen var kyllingfile med grønnsaker ,den vokste i munn ,så den gikk i søpla , spiste bare grønnsakene ,,men er vel fordi jeg er dritlei kylling antaglig
eneste jeg syns er godt er kylling i karri
så ingen fler kyllingfiler på meg ,på en stund i alle fall
men gi meg et deilig saftig vinerbrød ..,hø.hø
nei står over denne gangen
ved snikveieing har ikke vekten gått noe mer ned ,men får se mandag morgen,,underet tid er jo enda ikke forbi

skal holde på en mnd og se hvordan dettte virker ,,og virker det dårlig ,hiver jeg meg på ED igjen


#284

Nerthus sa for siden:

Opplevde også veldig mangel på matlyst under bestillngs-maten... du må nesten bare få det i deg! Siden det er såpass redusert kcalorimessig er det viktig at du spiser alt.
Nå når jeg lager selv er det jo lettere å bare spise de måltidene jeg likte best. Favoritten når jeg ikke er sulten men MÅ spise noe er faktisk cappuchino-smoothiesen. Den lager jeg selv nå og er et must nesten hver dag. Kosen min liksom :)

Dette går nok bra - prøv å tenk litt mer positivt - jeg aner litt mismot allerede?? :) Har du bestilt dessertene deres forresten? De var virkelig dagens lille oppmuntring for meg... :) Hvis ikke anbefaler jeg både mandelkakemixen og browniesmixen... de smaker ordentlig kake! :)


#285

arkine sa for siden:

cappuchino-smoothiesen. hvordan lager du denne

nei har ikke prøvd dessert , tør ikke ,men kjøpte atkins sjokolade på butikken en skikklig god en ,melkesjokolade med crispi
og det hjelper ,

joda mismotet har vært her ,men er ved godt mot nå


#286

Nerthus sa for siden:

Har du kjøpt boka? Her er oppskriften på smoothiesen:

forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=894979&postcount=158

Hvis du er litt sjokoman er dette midt i blinken... jeg bruker fibermixen fra spis-deg-slank, men du kan sikkert bare bruke litt fiberhusk. Liker den når den blir litt tykk.

Proteinpulveret smaker faktisk veldig godt bare utblandet i vann også - ikke bare i smoothiesen :) Du får det litt billigere hos proteinfabrikken.no :)

Hvorfor tør du ikke prøve dessertene? Atknis-sjokoladene med hazelnut-crunch synes jeg også er knallgode - og det går med en nesten hver dag... blir jo mett av de også :)


#287

arkine sa for siden:

ja jeg har boka ,, så den står der ja ,burde jeg jo visst

prøvde den belgiske vaflen og den var rågod,,,og fikk lyst på mer søtt ,så jeg står over ,enda i alle fall

kjøper heller en sjokolade i ny og ne

lagde karbonader i dag ,og en sånn på brød var godt,,så får jo i meg noe mat da,har kveldsen igjen i dag ,og siden det står i boken at sisste måltid skal fåregå før kl 20.. må jeg forte meg ,men drøyer litt, kvelden er enda lang,og da blir det en tynn brødskive med reker ,, det brødet de har i dietten er ikke så galen smak på det


#288

Nerthus sa for siden:

Enig - jeg liker det brødet kjempegodt - baker selv nå med bakemixen :)

Skjønner at det er greit å holde an med søte ting om du bare får sug etter mer ja - men det mener jeg går over - det gjorde det til meg - jeg fikk ikke lyst på mer etter en kakebit :)

Jeg har nå forsket litt og ser at jeg må slutte å spise rundt 18 - spiser jeg noe senere - slipper ikke vekta gitt! Nå har jeg gått ned 600 gram på to dager siden jeg stoppet og spiste før 18... snedige greier!! :)

Så huskeregler for meg: Ikke spis for mye - ikke spis for sent!! ;)


#289

tattoogl sa for siden:

Jaja.. gikk dårlig med starten min i forrige uke, ble kjempe forkjølet og var hjemme fra jobb og syntes veldig synd på meg selv, så....
Men i dag begynner jeg første dagen av 3 uker med Spis deg slank..
Here I come!


#290

Nerthus sa for siden:

Flotte greier - stå på dette klarer du kjempefint! Når du først kommer i gang blir det enklere og enklere - bare les deg opp og lær deg hvordan du skal spise - og vet du om ting du kan sprekke på - finn alternativene og "bestem" deg for at det både smaker bedre og ER bedre for kroppen din!


#291

arkine sa for siden:

velkommen .hyggelig at det kommer fler
jeg har holdt på effektiv nå 14 dager ,gikk ned to kilo første uke ,og 2 uke 100g , i alle fall ned ,men skal sies var en god utskjeielse på onsdag med litt vin og irish og god mat,maten var så godt som lovlig
kommer nok til og gjenta seg før eller siden
men er enda ved god frisk ,jeg står på


#292

LabbeLis sa for siden:

Masse takk for oppskrifta! Superdupert - den skal jeg prøve snart! Ser det står "fyll på flasker"... gjør du det? Og hvor store flasker i så fall? Hvor mettende er det, liksom?

Også lurer jeg på en ting til; er det mulig noe sted i norges land å få tak i andre Atkins-varianter enn hazelnut og vanlig sjokolade? Bor nordpå, og her har plutselig - ut av det blå - stortsett alle butikkene tatt inn disse Atkins-sjokoladene... Men sjokomonsteret som jeg engang var KREVER litt variasjon. Den variasjonen fant jeg i USA i massevis gjennom netrition.com, men det blir så dyrt med frakt og fortolling (HATER den lave grensa!!!) :engel_ikk


#293

Nerthus sa for siden:

Jeg tok vare på flaskene fra da jeg bestilte mat fra spis-deg-slank, de er geniale! Ellers må du nesten finne ut hvem som selger slikt - store butikker kanskje? Du kan bruke sånne saft-flasker man sender med barna på skolen også :)

De er ganske så mettende med cottage cheese og fibermixen i :) Jeg bruker de i hovedsak når jeg er på tur - eller lyst på noe godt :) Litt oppkvikkende også siden jeg har kaffepulver i. Jeg har gjerne mye mer enn det står i oppskriften - drikker ikke kaffe ellers :)

spis-deg-slank flaskene tåler fint å fryses - har du da ikke kjøling på jobb, kan du ta med deg en flaske fra frysen om morgenen så er den tint til lunsj (bruker noen timer...)


#294

Nerthus sa for siden:

Bare en oppdatering - nå går det kjapt nedover med vekta den siste uka - ca 1.5 ned på under en uke... tror det skyldes at jeg ikke småspiser - og også at jeg ikke spiser etter kl 18... :) Skal feire stordag snart så dette blir knall - skal jo inn i en lekker kjole ;)

Totalt 10 kg minus nå! :D


#295

Kpia sa for siden:

Hei

Jeg har gått på lavkarbo i mange måneder nå, men føler at jeg trenger et litt strengere kosthold. Vekta står så og si stille. Kom over Spis deg slank-dietten og har tenkt til å bestille. Hvilken diett bør jeg bestille?:confused:


#296

Nerthus sa for siden:

Like du mye brød - velg brøddietten, ellers vil jeg anbefale "gourmet" versjonen med forskjellige måltider hver dag. Har sendt deg en PM :)


#297

Yonah sa for siden:

Se gjennom diettene om du liker alt de har, om du ikke vil spise masse brød, så velger du feks gourmet el.l. De har mange valg. Dessverre er det en del med fisk om du mot formodning ikke liker kald fisk( jeg er en sånn type.. må ha helt nystekt og fersk).
Maten er forsvidt god og et avbrekk fra å lage all mat selv. Jeg likte ikke at alt smakte sukrin, men sukrin brenner på min tunge etter 3 biter.


#298

Kpia sa for siden:

Nå er jeg igang med dag 1 på Spis deg Slank-dietten. :) Hentet mat i går, jeg har nok bestilt "brød-dietten" for det er jo brød i 3 måltider. Jeg ser at det ikke er så mye mat, og jeg er veldig spent på å se om jeg får noen fortgang i slankingen. Har jo levd på et lav-karbo kosthold i mange måneder. Målet er å gå ned 8 kg, så jeg håper det løsner med dette.
Jeg er veldig motivert og vet at jeg kan være veldig viljesterk når jeg har en diett å forholde meg til, småspisingen blir liksom ikke noe problem. Tusen takk for informative svar fra deg også, Nerthus:). Du er inspirerende.
Skal holde dere oppdatert. Ideen til Spis deg Slank er forresten helt genial, tenk hvor mye dette kunne "tatt av" med litt mer markedsføring...
Må se og få bestilt boka også, noen som vet om denne også selges i bokhandelen?


#299

Nerthus sa for siden:

Bare hyggelig - fint at jeg kan være til hjelp :)

Tror du må bestille boka på sidene deres - den står på bokkilden - men som ikke til salgs av en eller annen grunn.

Få høre hvordan det går med deg!


#300

Titti sa for siden:

Hvor mye koster det per dag hvis man bare spiser Spisdegslank-produktene?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.