< Tilbake til oversikten

Flere som bruker spis deg slank-dietten?

#501

anayokari sa for siden:

Hei!
Jeg lurte på om noen som har prøvd ut SDS kan fortelle meg ca hvor stor plass en ukesmeny tar? Jeg har bare en liten fryser kombinert med kjøleskapet, og er bekymret for at jeg ikke skal få plass. :O


#502

Nerthus sa for siden:

Du bør få plass i en stor skuff, ta ut mat for to eller tre dager og legg i kjøleskapet til tining:)


#503

Kristin81 sa for siden:

Det stemmer, en stor skuff er nok :) jeg får plass til mat for 2 uker i en skuff jeg, men nå er kanskje denne skuffen litt ekstra stor.

Et tips: du velger om du vil ha frokostblanding til frokost, eller kun brød til tre av måltidene. Velger du frokostblanding, så sparer du fryseren for mye plass.

anayokari: kan du ikke fortelle litt om hvordan det går med SDS, hva som er målet ditt osv.? jeg prøver å dra i gang denne tråden litt igjen, siden jeg selv bruker dette opplegget :)


#504

nstrau sa for siden:

Hei :)
Har nå spist SDS i litt over en uke, er kjempefornøyd med maten, synst den er veldig god, brøda og rundstykkene supre..!;) Har gått ned en kilo på en uke.. er vel gentlig litt skuffet over at det ikke var mer ned... har lest så mye og mange sier de gikk ned mye til å begynne med... men jeg er vel bare veeeldig utålmodig...:rolleyes: men viser da nedover.. :cool:
men så kommer det et men... jeg har fått veldig treg mage, og luft i magen... og det er ikke noe greit...:mad: noen andre som har erfaring med det samme..?? Lurer på hva det er jeg reagerer på....? Så kjedelig, for jeg har lyst å fortsette noen uker til med SDS, passer meg perfekt..:)


#505

halkatlala sa for siden:

hmmm. bruker sds mye kunstig søtning i maten? i så fall kandet være derfor.


#506

nstrau sa for siden:

Ja de bruker mye kunstig søstning.... så det kan være det ja... lurte litt på det.. vet du om det er noe som kan hjelpe mot det, eller må jeg bare kutte det ut for å slippe denne magen..?:confused:


#507

Kristin81 sa for siden:

Hvor høy er du, og hvor mye veier du? Det har jo mye å si i forhold til hvor mye du går ned i starten. Jeg har bare gått ned 2 kilo, og har holdt på med SDS i noen uker. I tillegg lurer jeg på om du kun har spist etter SDS sin menyplan, eller om du har spist andre ting ved siden av? (foruten pålegg, kaffe og grønnsaker etc.) Man går nok mer ned om man kjører litt strikt i starten :)

Ja, det kommer nok av alle de kunstige søtstoffene. Noen av produktene, spesielt frokostblandingen, inneholder mye av det, mens andre av produktene er bedre. Da kan du jo i såfall kutte ut "verstingene".


#508

Nerthus sa for siden:

Har du spist lavkarbo før du startet på SDS? Hvis ikke er det en kjent sak at magen blir litt uregelmessig de første ukene på lavkarbokost, SDS eller ikke :)
Har du i tillegg spist lavkarbo fram til nå - vil du sannsynligvis ha blitt kvitt vannet fra før av, og dermed ikke få den veldige nedgangen første uka. Jeg hadde heller ikke særlig vektnedgang første uka, men gikk ned jevnt og trutt en kilo i uka på SDS.

Hvilken meny spiser du hos SDS? Spiser du veldig mye lavkarbobrød kan dette også være med på å påvirke både magen og vektnedgangen. Jeg spist kun to skiver hver morgen da jeg hadde så bra effekt.
En uke er uansett altfor lite til å trekke noen konklusjoner, du har jo faktisk gått ned en hel kilo, noe som er MYE siden anbefalt hastighet er en halv kilo i uka...

Trives du med maten, reduser brødporsjonene og "glem" maten - bare spis den siden den er "ferdigservert". Bruk tiden din på å være litt ute og røre på deg og nyte høsten så stresset med vektnedgang reduseres. Alle blir aldri fornøyd uansett - så jeg synes du skal skru ned forventningene dine og kos deg med ferdigmaten som gjør at du kan bruke mye tid på ANDRE ting :)


#509

nstrau sa for siden:

Ja jeg har spist lavkarbo før jeg startet på SDS, så jeg regner med det er det som gjør at det ikke går fortere nå...:rolleyes:
Jeg bestilte den rimeligste av menyene, så det er brød til 3 av måltidene... At det ikke har gått så fort går fint, vet det kommer sakte men sikkert, men det er magen jeg plages med... mye luft og treg mage....:(
Drikker mye pepsi max, (som jeg forøvrig er avhengig av:rodme:) uten at det har plaget meg før... spiser også en del av den sjokoladen til atkins, som står at du kan spise itillegg... Er en som svarer at det kan være søtstoffene som gir luft....? Noen som har et tips til noe som kan balansere det da kanskje..??:rolleyes:


#510

Nerthus sa for siden:

Kutt pepsimaxen i en uke og se hva som skjer. Jeg drakk IKKE lettbrus i min gode periode på SDS og er overbevist om at lettbrusen påvirker vektnedgang OG magen! Det hjelper ikke å kommentere at SDS har kunstig søtning i maten sin når man drikker store mengder lettbrus i tillegg ;)

Du er ikke mer avhengig enn at god motivasjon du tror på kan hjelpe deg med og slutte og drikke lettbrus, se på meg - jeg slutter stadig vekk i noen uker ;) (og føler meg generelt MYE mer vel! )

Brødet kan godt påvirke magen din også, det er jo flust av frø og fiber :) Reduser antall brødmåltid - og lag deg egne små retter istedet. Du kan ta utgangspunkt i måltidene fra SDS og lage selv, feks grillet kylling i karridressing, laks, torsk og bacon osv.


#511

nstrau sa for siden:

Kutte ut pepsien har jeg nok ikke verken lyst eller motiasjon til... den har vært min følgesvenn i åresvis, og noe må jeg drikke forutenom vann... drikker ikke kaffe, så pepsi er min "kaffe"...:rolleyes: så om det er eneste mulighet, så er vel ikke valget mitt så vanskelig, da får jeg kutte SDS og heller prøve meg videre på egen hånd som jeg gjorde for SDS...:o funka fint det også, men det jeg sliter med i lengden, er at det går så mye tid og planlegging ang matlagingen... derfor ville jeg prøve dette med ferdigretter, helt genialt å ha ferdige retter i fryseren...:)
Men jeg skal spise opp det jeg har å se om magen stabiliserer seg, så får jeg se hva jeg sgjør videre... og tusen takk for svar forresten!! :)


#512

Nerthus sa for siden:

Hvis du ikke klarer og kutte - reduser ihvertfall litt. Drikker du flere liter om dagen, mener jeg at det er ikke rart at du ikke får helt den effekten du leter etter... feks kan du drikke et glass vann FØR du drikker pepsi-max, så kan du jo se om dette vil hjelpe til med å redusere inntaket.

Det har vært snakket mye om at om det er noe du MÅ ha - og har i deg i STORE mengder, er det ikke bra for kroppen din... selv om du ikke i dag ser hva slags motivasjon som kan hjelpe deg, begynn ihvertfall tankeprosessen så blir det endring den dagen du er klar for det:)

Jeg har stor forståelse for at mange blir "avhengige" av typer mat og/eller drikke, så ikke tro jeg tenker at dette er LETT! Jeg har selv sug etter både lettbrus og sjokoladesmoothies, og røyk. Jeg slutter som sagt jevnlig, men jeg har måttet jobbet mye med og finne motivasjon til å slutte. For min del blir jeg faktisk uvel, urven, ekkel i magen, klam og skjelven om jeg har i meg mer enn en halvliter lettbrus. Jeg opplever cola light som å ha mindre negativ effekt enn pepsi-max. Jeg hadde det samme med cola pre-lavkarbo. Jeg har også vært gjennom smertefull sykdom over nesten et år med tunge smertestillende, og det var helt ærlig et helvete og slutte pga grusomme abstinenser. For min del handlet det om å finne motivasjon/grunn til å slutte. For å klare å redusere lettbrusen, bruker jeg helsa som argument og at jeg føler meg såååå mye bedre etter to dager uten lettbrus. For smertestillende gikk det på at jeg har en jobb der jeg ikke KAN bruke smertestillende av den typen jeg ble avhengig av. Røyken handlet om helse, pust, ånde og at det ikke smakte så godt, men jeg begynte jo igjen ti år etterpå... jeg er på vei til å finne rett motivasjon til å slutte igjen - for jeg ønsker virkelig ikke å være avhengig av noe som helst her i livet - da jeg mener dette vil kontrollere meg på en måte jeg ikke er komfortabel med.

Ville bare dele mine erfaringer :) Du må uansett finne den måten DU ønsker og gjøre ting på for å klare og nå de målene du setter deg, så får du heller plukke det som høres logisk ut for deg - og ignorere resten ;)

Hold opp oppdatert da!


#513

nstrau sa for siden:

Vet alt omdet å slutte med ting ja... har klart å slutte med røyken jeg og, og har holdt meg borte fra den nå i 6 år:) og har IKKE tenkt å starte med den igjen nei..!
Verre blir det med pepsi maxen ja..... Den vil jeg ikke slutte med, noen laster må da jeg også få ha..;) prøver mye annet før jeg prøver å kutte den...
Du skriver mye fornuftig her, helt enig i det meste, og skjønner at du har lang erfaring etterhvert..:)
Jeg sendte en mail til SDS, og fikk svar av Thor Foseid. Han mener problemer forsvinner om jeg kutter ut den atkins sjokoladen og IFA pastillene.... Om det ikke blir bedre da, mener han det er lurt å kutte ned på brødmåltidene... Så jeg vurderer veldig nå om jeg skal bestille en ny 14 dagers meny eller om jeg skal tilbake til å lage lavkarbo selv....:rolleyes: gruble gruble.....:)


#514

Nerthus sa for siden:

Fint at du har fått tilbakemelding, det var jo mer eller mindre slik du tenkte selv også :) Jeg vil anbefale et par uker med kun et brødmåltid pr dag. SDS har et stort stort uvalg av retter som jeg synes er ganske gode altså! På denne måten får du litt innsyn i muligheter og mengde, når du skal gå over til å lage maten selv :) Jeg vet nemlig av erfaring (igjen...) at jeg lager litt for store porsjoner. Min plan er og kjøre på med to uker med SDS igjen om ikke lenge, så jeg får kommet ordentlig i gang. Jeg er nemlig så matlei atte!


#515

Jarlos sa for siden:

Hei, jeg har også et spørsmål om dietten. Jeg har gått på den i 11 dager nå og gikk ned 2.2 kilo første uken. Spent på vekta på mandag. Det jeg lurer på er om man kan spise et lavkarbo-måltid for eksempel på lørdag til erstatning for middagen. Jeg tenker da på Taco med hjemmelaget krydder og salat, ost, litt tacosaus og rømme. Eventuellt lavkarbopizza. Det blir sikkert flere kalorier, men man hopper jo ikke ut av ketose?


#516

Nerthus sa for siden:

Ikke tenk kalorier, tenk karbohydrater! Har du lyst på lavkarbo-tacos, spis lavkarbotacos!


#517

Jarlos sa for siden:

Takker for svar. Så formaningene på spisdegslank.no om ikke å spise noe utenom menyen er myntet på de som ikke har satt seg inn i lavkarbo, eller for å tjene mest mulig penger?


#518

Nerthus sa for siden:

Både ja og nei. For noen vil en kraftig reduksjon av kaloriene være nødvendig OGSÅ på lavkarbo. Jeg ville spist en del uker uten å lage måltider selv ved siden av, hvis du da ikke følger "trenden" fra SDS-maten i porsjon- og karbohydratstørrelse. Du må nesten prøve deg fra - jeg gikk ned mest da jeg spiste ren SDS-mat, når jeg gikk over til å lage maten selv - etter boka fra SDS - gikk vekta saktere ned. Jeg tåler nok veldig lite kalorier dessverre :(

Tjene penger er jo greit og en ærlig sak. Thor Foseid har investert GANSKE mye i produksjonsutstyr og utvikling av måltider man kan masseprodusere, og det må jeg si jeg beundrer han for i en tid der lavkarbo til tider blir massakrert i mediene!
Du kan vel heller ikke få en enklere innføring i lavkarbo ved at måltidene er ferdige - ta med at man nesten aldri spiser samme måltid to ganger over to uker så er det bra med valgmuligheter!

(Nei, jeg har ikke provisjon, bare veldig god erfaring ;) )


#519

Kristin81 sa for siden:

Jeg er også veldig glad for at SDS finnes, og synes Foseid gjør en strålende jobb! uten et slikt ferdig-opplegg, tror jeg ikke at jeg ville ha klart å legge om kostholdet, for det krever en del å legge om på egen hånd. Det synes ihvertfall jeg, som ikke er noen kløpper på kjøkkenet :D

Men jeg har også lurt på dette med de sterke formaningene om å ikke spise noe utenom deres måltider. "Hvis du lar deg friste til å spise f.eks. et eple, vil dietten ikke virke" står det på nettsiden deres.


#520

purre sa for siden:

heisann!jeg har gått på ørten kurer og prøvd så og si alt..til og med camp kilo ok den.men jeg må ha noe og tygge på;)jeg har også gått på spis deg slank før..og jeg vil begynne en gang til men vil gjerne ha noen med meg denne gang:)sliter med 25 kilo overvekt veier 94,7 og skal ned til ca 75..jeg valgte først ferdigstilte menyer hos di,og da gikk jeg ned,men så begynte jeg og velge selv og da gikk det galt tror ikke jeg må ha så altfor mye kalorier nei?så nå vil jeg begynne igjen har noen middager igjen fra sist,og spurte trude fosssheim om jeg kunne spise de,det gjorde ingenting sa hun så lenge de lå i fryseren..men har bare 3 brød igjen,,og det er soft basic brød og de synes jeg ikke smaker så godt,likte mest mandelbrød jeg..men nå gir jeg meg en sjanse til:)noen som vil ha kontakt så vi kan støtte hverandre og motivere hverandre?og ikke for og være "frekk"men helst de som skal ned over 20kg!hei og hå alle sammen og lykke til:)


#521

Nerthus sa for siden:

Det skyldes helt sikkert at når du spiser et kosthold med 70% fett og så spiser et eple stanser du opp fettforbrenningen til inntatt karbohydrater fra eple er "oppbrukt" -dvs at mange da må starte litt "på nytt " om et eple inntas. Dette avhenger nok litt av hvor sensitiv man er for karbohydrater.


#522

Jarlos sa for siden:

Hei, flere spørsmål fra masekråka. Er det dumt å kutte måltider? Jeg går på menyen med 5 måltider pr dag. I helgen rakk jeg bare 4 på lørdag og 3 på søndag uten at det gjorde meg noe.

Burde man ikke spise ketolyse-tabletter på denne kuren? Jeg gjør det ihvertfall. Jeg har gått på ketolys stort sett i et år, og i begynnelsen hadde jeg et par tilfeller hvor fingrene plutselig bøyde seg bakover som om jeg hadde CP. Etter tips begynte jeg med ketolysetablettene og har ikke hatt problemer etter dette.


#523

Nerthus sa for siden:

Jepp, dette er ketogent og ketolysetablettene er laget for ketogene kosthold. Det er litt dumt og skippe måltider, siden det i utgangspunktet er så lite kalorier i menyen. Men av og til er det vel greit, bare det ikke blir mange ganger i uka! Jeg hadde også problemer innimellom med å få i meg alle måltidene...


#524

el_le sa for siden:

Hei! Jeg er helt ny her og hentet mitt første lass med mat i dag. Det som slo meg var at alle i køen foran bilen var så slanke! Jeg tenkte "hvorfor spiser de sånn mat, da, som er så slanke" men så kom jeg på; det er vel akkurat derfor de ER slanke. Fikk en liten tankevekker der!

Selv har jeg gått ned 18 kg med kaloriredusert livsstil. Har stort sett unngått brød og poteter fordi jeg ikke er noe glad i det og jeg har aldri spist noe mye ris etc. Vil ikke kalle det lavkarbo for det, jeg har f.eks spist en eller to ruter mørk sjokolade og yoghurt med sukker i etc.

Uansett, nå var jeg kraftig matlei så jeg prøver noe nytt. Skal bli deilig å slippe å lage mat for en liten stund og så er jeg VELDIG spent på de ulike smakene! Nå har jeg akkurat spist et rundstykke (plukket ut den tingen som så mest mettende ut) og det var kjempegodt. Noen av porsjonene er knøttsmå og jeg er vant til å spise lite etterhvert altså!

Bestilte ikke noen fast meny så nå skal jeg regne ut og sette opp. Tok sånn at jeg skulle få smake på det som virket mest interessant - da vet jeg litt mer når jeg evt bestiller fastsatte menyer.

Har vært VELDIG til hjelp å lese om dere andre sine erfaringer med spisdegslank! Kjempeglad for at jeg fant denne tråden!


#525

el_le sa for siden:

Er det forresten noen som har oppskrift på Creme Cappuccino?? Fant oppskrift på cappuccinosmoothie men ikke på den andre. SÅ GOD!!!


#526

Nerthus sa for siden:

Finner ingen oppskrift i boka, men jeg har laget en egen variant tidligere:

Løs opp litt pulverkaffe i varmt vann (minst mulig vann), og litt kakao om du vil. Pisk krem med kunstig søtt, og bland i oppløsningen av kaffe og kakao. Du kan ha mandelflak og/eller litt raspet mørk sjokolade på toppen om du vil :)
Bruker dette som "krem" på browniesmixen de selger hos spisdegslank. Du kan evt ha i litt gelatin oppløst om du vil ha den fastere.


#527

el_le sa for siden:

mmm kjente jeg fikk vann i munnen nå :-) takk!


#528

el_le sa for siden:

Er det noen som har bestilt de heftene fra Spis deg slank? Mailet de angående boken Foseid ga ut for en stund tilbake men den var utsolgt og kom ikke i flere opplag :-(
Tenker spesielt på det hefte som heter "småretter som alle kan lage selv"

Syns maten er SÅ god, spesielt Capuccino dream, skogsbær med nøtter, frokostblanding, smothies.. :-)


#529

Issa sa for siden:

Hei!
Har nettopp fått hjem en 2 uker meny-mat fra spisdegslank..
Klarte jo bestille feil, å fikk for passiv bruker.. jeg er jo hvertfall litt aktiv :)
Men lurer på, hva kan jeg spise/drikke utenom, å evnt hvor kjøper jeg dette??


#530

Nerthus sa for siden:

Bor du ikke så langt fra en av butikkene deres, kan du jo bare dra og handle de måltidene du mangler?

Ellers kan du jo feks bake et lavkarbo brød og spise et ekstra måltid med brød og pålegg? Du drikker vann utenom, ihvertfall de første ukene. Kaffe og te er vel også ok, men jeg innbiller meg at det kommer med et informasjonsark med bestillingen din som ligger sammen med maten?


#531

Issa sa for siden:

Jeg bor ikke nærme nei, så kanskje jeg burde bakt meg et brød så jeg kan ha et ekstra måltid.
Fikk ingen lapp med når jeg bestillte maten.
Men de har jo hjemmeside, men føler jeg lese litt her og litt der.. så usikker på hva som er ok liksom :)


#532

Nerthus sa for siden:

Sjekk denne siden, der står det mye bra :) Bak deg knekkebrød (nannahs feks her inne) eller Karins aller beste brød, ELLER bestille brødmixen til spisdegslank, den får du i posten i løpet av noen dager.


#533

el_le sa for siden:

Jeg har boken hans + et hefte med oppskrifter så hvis det er noe spesielt du ser etter (lunsj, middag etc) så kan jeg skrive av noen oppskrifter til deg her :-)

Riskrem med rørte jordbær:

100 g cottage cheese
1/2 dl kremfløte
natreen eller canderell
1/2 dl sukkerfrie jordbær

Bland cottage cheese, kremfløte og søtningsmiddel i en bolle. Bruk en skje eller tilsvarende når du blander. Smak til med søtningsmiddel til blandingen er passe søt. Rør til blandingen er jevn - dvs at den ser ut som riskrem. Mos jordbær med litt søtningsmiddel i en liten kopp til det er passe søtt. Legg riskremen i en egnet skål og hell det rørte syltetøyet over

Torskesnadder med bacon

100 g torskefilet
noen biter bacon
60 g dressing nr 1
noen gulrotskiver
litt tyttebær

Skjær torsken i passe biter og la dem trekke et par minutter i kokende vann til de er gjennomkokt. Stek baconbitene. Avkjøl både torsk og bacon. Ha dressingen i en skål. Legg torsken på toppen og bacon og gullrøtter på sidene. Pynt med en teskje tyttebær. Bruker du syltetøy må det være lett

Dressing nr 1:

Majones
creme fraiche
mager kesam
purre
agurkmiks el sylteagurk
sitronsaft
evt johannesbrødkjernemel

Bland like deler majones, creme fraiche og mager kesam. Smak til med purre, agurkmiks og sitronsaft. Kjør alle ingrediensene i en foodprosessor. Ønsker du mer fyldig dressing, tilsetter du litt jbk-mel mens foodprosessoren går.

Du kan ta et halvt beger Cottage Cheese og røre inn div bær og / eller nøtter (står forskjellige alternativer i heftet)

Salat

Ferdig salatblanding kjøpt i butikken, kutt opp enten ost og skinke eller reker eller et kokt egg + reker eller kalkun og bacon
Vær veldig nøye med å bruke lite dressing pga karbo-innhold
Kanelpannekake

Stek pannekaken av 2 egg, evt litt GI-block, 1/2 dl soyamelk, 1 ss kanel og sukrin som søtstoff. Stek på vanlig måte. Legg enten spraykrem (litt), sukkerfritt syltetøy eller sukrin på toppen

Ellers kan du jo lage omelett?

Det er også lov å spise Atkins-barer som mellommåltid. Det må være barer - ikke de produktene som heter noe med "enduldge" - de er mer som kos

Brødet deres er nesten uten karbo og de skriver at i de vanlige lavkarbo-brødene er karbohydratene erstattet med gluten - dette står beskrevet bedre på siden deres på menyen helt til høyre som heter noe sånt som "dette kan du bli lurt av når du kjøper lavkarboprodukter"


#534

Nerthus sa for siden:

Den dressingen du beskriver er knallgod med et par kokte egg og småhakket spekeskinke i forresten ;)


#535

arkine sa for siden:

noen som har smakt knekkebrødet til spisdegslank


#536

el_le sa for siden:

Jeg har smakt det og syns det var godt. Virket ikke akkurat som knekkebrød, men var godt


#537

NIK sa for siden:

Er det noen som har noen flere SDS oppskrifter på lager? :)


#538

huttetutta sa for siden:

Hei!
Jeg er ikke enig, jeg gikk på lavkarbo å var i ketose
å gikk opp i vekt. Leste senere at ikke alle kan spise
for mye fett i lavkarbo og i ketose, men noen også
må telle kcal. spisdegslank.no har derfor skjønt det.
På denne dietten kommer du også i ketose og blir derfor
ikke sulten.


#539

huttetutta sa for siden:

Hei Nille!
Denne dietten er lavkarbo. Klikk deg inn på div dietter
å les hva de forskjellige inneholder så ser du at en
dagsmeny innholder fra ca 14 karbo, det er lavkarbo.
Dette til innformasjon.


#540

Gerd sa for siden:

Tror nok menyene har endret seg hos SpisDegSlank siden Nille skrev dette i 2005 ;)


#541

huttetutta sa for siden:

Koseptet til spisdegslank.no har vært det
samme siden dem startet.


#542

huttetutta sa for siden:

Koseptet til spisdeg.slank.no har vært det samme siden
dem startet, nemlig lavkarbo.
Nå er jo denne tråden gammel, men det kan
være andre som meg som kommer over en
gammel tråd å tror at det ikke er lavkarbo. Ville
skrive det til info


#543

huttetutta sa for siden:

Hei!
Godt nyttår!
Da har jeg bestilt mat fra spisdegslank.no :-)
Er på dag 1.
Gleder meg til å komme i gang. Jeg er nok en type som må
spise lavkarbo og lavkalori samtidig da jeg spiste lavkarbo
med fett også. Fulgte 70% fett, 20% protein og 5% karbo
og var i ketose, trente og gikk sakte oppover i vekt :-(
Har noen andre opplevd det samme?
Jeg skal ned ca 25 kilo.


#544

siljesfremgang sa for siden:

Jeg er også på spis deg slank konseptet.
Jeg begynte den 5/1-12, og synes det er ett genialt konsept. Jeg har en travel hverdag som selvstendig næringsdrivende, og rekker da ikke alltid å lage egen mat, men her er alt klart. Trenger bare smørre skivene om morgen og middagen er bare å hive rett i microen.

Ellers har jeg såpass kontroll på lavkarbo mat at om jeg har tid så kan jeg lage egen mat som erstatning til SpisDegSlank dietten.
Jeg er i ketose, og trives kjempe godt med det, og har en nydelig fremgang til nå. (selv om det bare har gått en uke):D


#545

Albatross sa for siden:

Jeg spiser også diettpakke fra spisdegslank. men guri så treigt ned jeg går...... :( Er inni den 4 uka nå..... 3 uker igjen av den pakka jeg holder på med nå, da skal jeg ha 1 uke pause før jeg fortsetter, er drittlei av alle de vonde middagene, er bare noen som er gode :lol:


#546

Nerthus sa for siden:

Det kan være greit og velge middagene sine med omhu. Jeg synes de etter to uker begynner og smake mye skarpere enn i starten, så skjønner hva du mener :) For min del blir det å handle enkeltprodukter etter sydenreisen, mer etter smak. I dag har jeg "sprukket", dvs det ble en salat med kyllingkjøttdeig, ost, litt paprika og tomat og majonesdressing (100% lavkarbo ja!)- og det smakte ganske godt! Veldig mett halvveis, så jeg har nok redusert magemålet noe på disse tre ukene ;) En kilo i uka ca synes jeg er nesten mer enn man kan forvente på SDS - raskere bør det jo ikke gå. MEN utålmodig! ;)


#547

Albatross sa for siden:

Er 2-3 jeg bare får langt oppi halsen, men jeg kjøper ferdig sammensatt pakke så kan ikke bytte ut di middagene :lol:

Men skal bli godt å lage middagene selv om 3 uker i en ukes tid hvertfall om det ikke skjer noe magisk med vekta....:cool:

Her går det mye saktere enn 1kg i uka gitt.... :rolleyes: har gått opp,å ned å opp samme kg i 2 uker nå..... da blir man litt lei! :p


#548

Albatross sa for siden:

Ooooooh!! :cool: Dagens middag var knallgod (i forhold til alle de andre jeg har smakt til nå ) , var noe indisk greier, knallgul saus (karrisaus tror jeg) med masse kylling!! :D :D


#549

Albatross sa for siden:

MEN, kan noen svare meg på hvorfor i alle dager de skal ha så sykt mye paprika i ALT??? ÆSJ! Er paprikaen som jeg sliter mest med oppi der :lol:


#550

Nerthus sa for siden:

Du spiser ingenting utenom antar jeg? Ingen sukkerfri godis eller lignende? Lettbrus?


#551

Nerthus sa for siden:

Send den til meg, jeg ELSKER paprika ;)


#552

Albatross sa for siden:

jeg elsker og paprika, men ikke den vasne de bruker :lol:

Nei jeg drikker KUN vann og spiser kun det som er i diettpakka :) Men er insulinresistent, så har litt å jobbe mot...


#553

Nerthus sa for siden:

Patience...:) KAN det være for lite energi for deg? Jeg har nå etter mange eår lært at jeg MÅ så langt ned for at kroppen skal tvinges til å hente fra kroppsfettet, men om du er veldig aktiv og generelt har et høyere energiforbruk kan det kanskje bli litt lite? Er du sulten feks?
Har du mye brødmat i menyen?


#554

Albatross sa for siden:

Jeg har diettpakke med brød ja, har ligget høyere på kcal før men da stoppa det HELT i 5 uker :( Er sjelden sulten.... er sånn at jeg ser på klokka at nå MÅ jeg spise... har masse energi og så er ikke slapp eller noe.... Trener litt, men ikke noe som krever mere kcal....


#555

Albatross sa for siden:

Er 4 skiver om dagen, har prøvd uten brød og, funka ikke noe bedre det..


#556

huttetutta sa for siden:

Hei!
Er det dumt å drikke lightbrus? På siden dems står
det at det kan du gjøre.


#557

Fedona sa for siden:

Jeg holder meg langt unna både lettbrus og Atkinsbarer. Tror ikke det er bra med sånne ting, spesielt når en skal ned i vekt Prøver også å kutte ut andre søtningsmidler. Prøv å drikke bare vann og se hvordan det går :)


#558

Albatross sa for siden:

Ja, ifølge ernæringsfysiologen som har satt sammen dette så kan man ty til 1 atkins (ikke bar men den sjoko vrisp greia) 1 gang i blant, og man kan drikke light bruss og saft. Men jeg unngår det som best jeg kan, ikke at det har hjulpet :lol:


#559

NIK sa for siden:

Jeg følger også spis deg slank konseptet og har gjort det siden 2.januar. Har ikke gått ned så mye, og begynner å bli litt lei maten, men føler meg mer vel ennn på lenge (mer energi, bedre humør, penere hud osv) så jeg biter tenna sammen.

Har prøvd å spise Lavkarbo,høyfett (lchf), men det fungerte svært dårlig for meg. Skal prøve igjen på det når jeg er ferdig med slankingen og kun skal vedlikeholde vekta.


#560

Budeiea995 sa for siden:

Skal hente min første 14 dagers pakke i morgen og er kjempespent! Har kjøpt den ekstreme da vekta har sittet bom fast i 4 med. Her skal det rikkes!!

Håper å se resultat for da bestiller jeg glatt mer!


#561

milla84 sa for siden:

tenkte å bestille igjen i dag.. vil bare si jeg er veldig fornøyd med denne dietten fra spisdegslank.
jeg gikk på den for 2 år siden. tok av 27 kilo på 5 mnd. og vekten holdt seg bra etter att jeg datt ut og spiste dritt igjen :p
men rast opp først nå 6 kilo etter jeg flyttet inn til kjæreten.. mye sofakos :D så nå er det pån igjen ;)


#562

trondemann sa for siden:

Har også sett at de har åpnet en lavkarbobutikk i Drammen, i tillegg til de andre stedene jeg har lest her inne!!


#563

Dietta sa for siden:

Jepp, var innom der og kjøpte sds pølsene for en tid tilbake :D


#564

trondemann sa for siden:

Artig!!!! Har de alle varene der?;)


#565

Dietta sa for siden:

Ops, der avslører jeg min uvitenhent :o
Bruker ikke sds, men var bare innom for å kjøpe pølser etter å ha lest her inne at de var gode. De hadde i hvert fall wienerpølser, grillpølser og kjøttkaker. Alt lå i frysedisk. Hadde det veldig travelt, så jeg så egentlig ikke noe særlig annet jeg litt flau nå


#566

mayor sa for siden:

Har og hoppa på spis deg slank..er bare på 4. dagen men er foreløpig superfornøyd med maten :)


#567

milja sa for siden:

Noen her som skal ned 10 kg er rundt 163 cm høy og veier rundt 74 kg?? Jeg har inntrykk av at de fleste skal ned 20-30 kg og da er det ikke så motiverende å lese hvordan det går når dere raser ned 6 kg første uka og sånn he he. Jeg er på spis deg slank dietten. Vil gjerne høre fra depresjon er lik meg:-)


#568

Yonah sa for siden:

AT man skal ned mange kilo betyr IKKE at man raser ned 6kg på en uke, det er nemlig unntaket. Jeg har en BMI og samme om jeg hadde spist maten til SDS eller ketolysedietten, så går jeg ned maks 2kg første uka og da kun vann og senere under 1/2kg i uka.. At man er gravt overvektig betyr ikke kraftig og kjapt vekttap.

Ikke se på hva andre går ned, spis riktig, lær deg nytt kosthold og la kroppen få tid til å jobbe.

Jeg vet ikke om det er så mange som følger SDS akkurat nå, men det er en del som skal ned rundt 10kg som spiser ketogent( slik SDS er).


#569

milja sa for siden:

Lurer på om noen av dere bruker/har brukt den som har tre brødmåltider og 1 middag. Hva bruker dere av pålegg?


#570

Fedona sa for siden:

Jeg valgte ikke den varianten og det er jeg glad for, for det blir mye ensformig mat og er ikke så begeistra for brødene deres. Men du spurte om pålegg: skinker, salami, ost, smøreost, majones, egg, Finsbråten leverpostei, agurk, tomat, SDS syltetøy. Jeg bruker også peanut butter og italiensk salat - men det er nok ikke så lurt i starten om du er der.

Lykke til!


#571

Nerthus sa for siden:

Lerum har syltetøy av samme type som SDS - uten tilsatt sukker og 80% bær.... sjekk at det er rett type, de har også med mindre sukker, eller "sukkerfri" og den er det gjerne eplesaft mm som er brukt som søtning.

Mener Rimi ihvertfall har denne typen syltetøy :)

Jeg spiste heller ikke brødmenyen, og er også glad for det - kun et brødmåltid pr dag i mitt tilfelle :)


#572

milja sa for siden:

Har gått på det 1 uke i dag. Mannen min har gått ned 3kg. To andre vi kjenner som begynte samtidig har han gått ned 3,5 kg og hun 2 kg. Og hun skulle bare ned 3 kg, er ganske slank i utgangspunktet.Jeg har gått ned 500 gram.. Og skal ned 10 kg..Livet er litt urettferdig akkurat nå..:-)


#573

Nerthus sa for siden:

Du kan nok ikke sammenlikne deg med andre når det gjelder vektnedgang. Fokuser på å spise riktig, og ikke mer enn at du er behagelig mett. Sjekk med nybegynnertråden om du gjør noen nybegynnerfeil! Drikk GODT med vann, og spis mye og varierte grønnsaker til gode proteinkilder (kjøtt, fisk, fugl, sjømat). Velg passe med fett attåt, noen kan ikke spise ubegrenset med fett fordi kroppen da ikke må ta av kroppsreservene.

Ta med at lavkarbo er vektregulerende, det er ikke sikkert at kroppen din mener du skal ned 10 kilo.

Tilslutt - 500 gram ned ER 500 gram ned, nyt at du faktisk har vektnedgang, kos deg med maten og slutt å bekymre deg!


#574

milja sa for siden:

Takk for gode råd. Jeg går på spisdegslank konseptet så jeg får ferdighet jeg skal spise.


#575

Nerthus sa for siden:

Selvfølgelig gjør du det :) Da får du bare smøre deg med tålmod så lenge - husk å drikk nok vann og ikke spis noenting utenom ferdigmaten!


#576

milja sa for siden:

Jeg leste om noen som tok alli slankepillene sammen med spis deg slank mat. Noen her som har prøvd det? Bare seriøse svar og ingen skjennepreken når det kommer til å ta piller.. Takk


#577

Nerthus sa for siden:

Alli

Ser ikke helt poenget med å spise lchf sammen med en pille som gjør at fettet går rett gjennom kroppen... da vil du ende opp med 1) spise lavlavkalori og gi kroppen for lite energi og næring og 2) en helskottas masse akutte turer på do :)

Les artikkelen og se om alli frister like mye etterpå ;)


#578

milja sa for siden:

Men nå er ikke spisdegslank dietten LCHF. Det er lite karbo OG lite kalorier...


#579

Nerthus sa for siden:

Hadde spisdegslank vært det, hvorfor i all verden ville du da ha behov for å spise alli - som sender fettet (som du sier ikke er noe særlig av i SDS) rett gjennom kroppen?

Nei, spisdegslank er satt sammen av måltider som består av ca 5% kh, 20-25% protein og resten fett. Altså LCHF.... Siden den BÅDE har lite kalorier OG lite kh, er det fettet du får energien fra, sammen med fettet på kroppen din. Om du spiser Alli samtidig, vil du fjerne fettet fra maten, og risikere at kroppen din går i sparemodus.... pluss at du risikerer og bli slapp, trett og uttafor, for ikke snakke om faren for å drite seg ut.... bokstavelig talt... hele POENGET med lavkarbo er jo at energien kommer fra fett!

(Jeg har regnet på måltidene hos spisdegslank fordi jeg var nysgjerrig selv, har selv spist spisdegslank i perioder med godt resultat (ca 1 kilo ned i uka)).

Lavkarbo og lavkalori uten ekstra fett er å sulte seg ned i vekt, du vil da sannsynligvis gå opp tvert du øker inntaket fordi kroppen vil kompensere. Sørg heller for å spise ALL spisdegslankmaten, og tren deg opp til å spise lavkarbo som du lager selv etterhvert. Lavkarbo med nok fett er et kosthold du ikke trenger å sulte deg ned i vekt på :)

Man kan ikke få i både pose og sekk, og etter min mening kan du like gjerne gå på verylowcalori pulverkur istedet for spisdegslank+ alli, da er du ihvertfall sikret den næringen kroppen trenger - selv om dette også vil være å sulte seg ned i vekt.

Raske løsninger finnes ikke, det er alltid en ulempe eller bivirkning. Jeg anbefaler at du jobber litt med det mentale, innser at dette kan ta tid, og deretter finner et kosthold du kan holde deg på over lengre tid for å oppnå vektmålet ditt, istedet for å hive deg på metoder som ikke bare har ekle bivirkninger men som sannsynligvis vil gjøre at du sprekker - overspiser og ender opp med å legge på deg - med påfølgende deprimerende situasjon....


#580

milja sa for siden:

Jeg trodde at spisdegslank hadde lite fett i seg? Siden det er så lite kalorier. Men mulig jeg tar feil.For det Alli skal være til hjelp for er Hvis du går ned 2 kg skal Alli hjelpe deg med 1 kg ekstra.
Jeg trodde spisdegslank inneholder lite karber, lite kalorier og lite fett det er noe av derfor det funker.
Tar jeg feil?


#581

Nerthus sa for siden:

Ja du tar feil - hvis du leser det jeg skriver lengre oppe består SDS måltider i hovedsak av 5% kh, 20-25% protein og resten fett. Alle måltidene er beskrevet i detalj med næringsinnhold, du kan regne selv om du ikke tror meg.

SDS er et lavkarboalternativ, ikke et lavkalori-lavfett alternativ, les selv hva Thor Foseid (mannen bak SDS) selv skriver om SDS på sidene deres.

Et kosthold med lite kh og lite fett er i lengden ikke særlig helsefremmende, og det er derfor SDS og lavkarbo er så bra for å slanke seg, fordi man gir kroppen den næringen den trenger og man slipper å være sulten.


#582

Nerthus sa for siden:

Dette er i hovedsak naivt å tro på etter min mening og etter min erfaring med 20 års slankeforsøk ;)

Alli sin effekt er vel i hovedsak basert på et "vanlig" norsk kosthold også - med en del fett i, ellers er hele poenget med ALLI vekke, siden det er fettet som da går "rett gjennom kroppen". Spiser du da lavkarbo sender du all energien kroppen skal leve på rett i dass - og sulter deg ned ivekt.

Men nå har jeg vel gjentatt meg selv så mange ganger i denne tråden at jeg ikke har mer å tilføye om akkurat dette temaet :)


#583

Yonah sa for siden:

Sannsynligvis ikke lite nok fett til at du ikke får rennerau. Man må spise fettfattig for å ikke få diarè av de pillene.

Og hvorfor tenke på de pillene når du har gått ned en halv kilo? Du burde jo heise flagget og rope hurra! Senk kravene og la kroppen få tid til å venne seg til det nye kostholdet. Å slanke seg er gjerne ikke gjort i en håndvenning, kroppene våre trenger tid på å tilpasse seg og vende seg til å bruke fett som energikilde og ikke karbohydrater.


#584

milja sa for siden:

Takk for gode svar Nerthus! Jeg tar de med meg videre:)
Imse: jeg har de 500 gramene opp igjen..Jeg aner ikke hvorfor så jeg er vel litt desperat..:(


#585

Yonah sa for siden:

Det er helt normalt med litt opp og litt ned. La kroppen få noen måneder på seg, den er ingen PC du kan stille inn på ønsket vekttap.

Min kropp kan finne på å gå opp 2kg fra en dag til en annen. Og logikken sier at det definitivt ikke er fett. Og ellers kan det ta flere uker før kroppen begynner å forbrenne fett, den skal jo omstille seg totalt jo.


#586

St. Cecilie sa for siden:

Etter månedsvis med vingling og stressing og bla bla bla har jeg tatt meg en "time out" fra planlegging og tralala med å bestille 28 (!) dager med SDS. Da får vi krysse fingrene at jeg liker maten. ;) Kyllinggryta for i dag lovte bra i allefall.


#587

Nina L sa for siden:

Da har jeg endelig bestemt meg for å ta i et tak igjen. Gikk ned 7 kg på ketolyse i fjor, men alle har kommer tilbake igjen, desverre...

Denne gangen orker jeg rett og slett ikke så mye styr, så har bestilt mat for 28 dager fra SDS!

Bestilte brødmenyen, for den var billigst, og fordi brødmat til lunsj var enklest... Og nå angrer jeg!!

Brødet smakte helt Forferdelig!! Snakk om å bli skuffa.. Fikk trøkt i meg to skiver til frokost, med masse pålegg, og brukte resten av dagen til å grue meg til lunsjen:( Der fikk jeg ned litt over en skive, men nå sitter jeg her og bare er småkvalm....

Så da har jeg fryseren full av brød jeg ikke kommer til å spise, og lurer på hva i alle dager jeg skal finne på i morgen..

Kan vel konstantere at denne 'kickstarten' til et nytt og bedre liv ikke var helt som jeg hadde håpet på..

Men men, nå ser jeg fram til middag, og krysser fingrene for at brødet bare er en tilvenning.. Hvis jeg allerede begynner å lage min egen frokost og lunsj, så tror jeg fort dette kan skjære seg igjen...

Noen erfaringer med brødet? (tror jeg har det som heter Soft Basic) er det mulig å venne seg til det? evt. noen gode påleggsforslag som kanskje kan dempe smaken litt?

Måtte bare få ut litt frustrajon, sånn at det skal være plass til andre tanker oppi huet her:p


#588

Karishma sa for siden:

Jeg har starter med spis deg slank mat, komponerte min egen diett for 14 dager med ca fem retter hver dag. Det kostet kun 1630,-Syns ikke det var så dyrt. Har allerede gått ned tre kilo på seks dager.


#589

Fedona sa for siden:

Jeg har samme erfaring som deg når det gjelder smaken. Men når jeg ristet brødene og skjærte de i tynne skiver med masse pålegg så gikk det bedre. Har du prøvd å gjøre det?


#590

Nerthus sa for siden:

Enig med Fedona, skjær brødet i syltynne skiver og rist de godt! Ha på smør og feks syltetøyet til SDS, evt kan du bruke Lerums uten sukker (80% bær og ingen sukkertilsetning, kun kunstig sukker) oppå. Jeg pleier også å riste det og avkjøle før jeg pakker det med meg til lunsj... Karins "mitt aller beste brød" baker jeg selv i dag, det ligner litt på SDS brødet - men jeg steker det lengre. Ellers er jo mye pålegg godt da, makrell i tomat, italiensk salat, reker i majones osv osv. :)


#591

Trude_lutt92 sa for siden:

Hei på dere!

Er helt ny her på forumet, men har allerede lært masse. Det er til stor motivasjon å lese andres historie med spis deg slank og lavkarbo.

Jeg er 1.73 høy med en startvekt på 82 kg. Målet er 65 kg.
Jeg har nå gått en uke på spis deg slank, og gått ned 4,1 kg. Det er jeg fornøyd med. Selv om jeg regner med at det meste er kun vann, kjenner jeg meg "fastere i fisken".

Dietten gikk kjempebra de to første dagene, men så kom en intens hodepine med på kjøpet. Dette varte i to dager sammen med slapphet. Nå etter en uke merker jeg ingenting bortsett fra ømmhet flere steder i kroppen. Kjennes litt ut som blåmerker.. Noen fler som har hatt det sånn på SDS? Musklene i lår og legger kjennes også slitne ut. Som om jeg nettopp hadde trent.

Har ikke spist noe annet enn det som står på menyen, og er stolt og overasket over min egen selvdisiplin. Dette med at man har noe fast å forholde seg til er til stor hjelp for meg :-) Må nevne at jeg drikker litt fun light og et til to glass pepsi max i uka. Dette syns jeg ikke er mye å forlange på en så strikt diett.

Maten er jeg fornøyd med. Middagene er gode, bortsett fra "Laks og Asparges". Den vokste i munnen på meg. Brødet er helt ok. Har bestilt for 4 uker til, men denne gangen bestilte jeg med én dessert per lørdag, syltetøy til brødskivene og kokeboka til Skaldeman.

Ser at det er en stund siden noen har skrevet her, men jeg håper på litt tilbakemeldinger og inspirasjon likevel :-)

Vi må heie på hverandre!!!


#592

Fedona sa for siden:

Velkommen til forumet og lykke til med livsstilsendring :)

Det er nok fordi du er på vei inn i ketose at du føler deg slik. Det går over når kroppen har vent seg til en annen type fettforbrenning.

Nå er det ett år siden jeg spiste kun sds mat. Jeg var veldig fornøyd med maten. Noen retter var selvfølgelig bedre enn andre. Jeg bestiller fortsatt mat, men det blir for det meste kanel kubber og desserter :)

Skal bli spennende å følge deg for å se hvordan det går med deg :)


#593

Nille sa for siden:

Tar du kosttilskudd ?
Siden du mister masse vann forsvinner det også en del viktige salter og mineraler. Det høres ut for meg som om du har magnesium mangel. Helt vanlig på lavkarbo. Ta magnesium om kvelden så bedrer det seg raskt :)


#594

Trude_lutt92 sa for siden:

Takk for tips!
Har tatt multivitamin i brustablettform, men er ikke vant til å ta noe som helst.. Går lett i glemmeboka ;)

Nå sliter jeg veldig med å få i meg alle brødmåltidene.. Er ikke sulten og glemmer å spise. Litt redd for at jeg ikke skal få i meg nok kalorier, men merker ikke noe i form av slapphet/trøtthet og humøret er jevnt. Har begynt å lage toast på morgningen med ost og salami. Litt mer fristende enn ei tør og kald brødskive =)


#595

Trude_lutt92 sa for siden:

JIPPI!

Gikk på vekta i dag, og den viste at jeg hadde gått ned 5kg denne uka!!!!!!!!!
På to uker har jeg gått fra å veie 82kg til å veie 73kg. HELT utrolig.. Skvatt når jeg gikk på vekta i dag. Jeg var bombesikker på at jeg bare hadde gått ned en kilo eller to.
9 kg i vekttap på to uker.. :O

Har fulgt dietten slavisk bortsett fra middagen i går(laks og asparges). Brukte bare laksen og lagde en salat. Lagde litt dressing av creme fraiche, pepper, vitløkspulver og paprikapulver. Kjempegodt =)

Hvordan går det med dere andre der ute som følger dietten? :)


#596

Fedona sa for siden:

Wow! Gratulerer! Det må være en deilig følelse! Stå på! :)

Jeg gikk også ned de fleste kiloene mine da jeg levde kun på sds mat. Nå spiser jeg lavkarbo med innslag av sds.

Du er kjempeflink :D


#597

Trude_lutt92 sa for siden:

Tusen takk : )

Gøy å få tilbakemeldinger her på forumet! :)


#598

Trude_lutt92 sa for siden:

Hei igjen!

Spis deg slank dietten går femdeles bra. Har enda ikke skeiet ut. Måtte ty til en atkins bar her om dagen, da jeg ikke hadde med meg lunsj. Men dette regner jeg ikke som en utskeielse...?

Fant ut at jeg har fått helvetesild(helt forferdelig) tidlig denne uka :( Nå går jeg på zovirax 800 mg, fem gangen om dagen - i en uke.....
Da jeg skulle veie meg i dag hadde jeg gått OPP 5 kilo ! :( Lenge siden jeg har blitt så skuffa... Det eneste jeg kan tenke meg at det kommer av er pillene. Er det noen her som har erfaring med dem? Pliis del!! Byttet til og med batteri på vekta :P

Dette gjør skikkelig skade på motivasjonen!

Hilsen fortvila lavkarbojente...........


#599

Yonah sa for siden:

Hvorfor er du skuffa over å ha gått opp 5 kg vann? Slitsom ja, men du har definitivt ikke gått opp 5kg fett. Og jeg regner med at det er fett du vil gå ned.

Men en stor klem skal du få, ikke noe er mere slitsomt enn masse vann i kroppen:klem:

Spis riktig, glem vekta og slapp av! Høres virkelig ut som om du trenger noen dager til bare å slappe av nå.


#600

Marte83 sa for siden:

da var jeg tilbake på sds :) 3 år og en unge siden sist :D

Begynte i dag, gleder meg litt til å slippe å tenke sjøl og å slippe å lage mat for en liten stund :D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.