< Tilbake til oversikten

Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

Spinnerette sa for siden:

:heia: Aldri for sent! :)

Si ifra om du finner ut åssen man lærer seg det! :o Og gratulerer med flott nedgang!

cimberlane sa for siden:

hei :) jeg var aktiv her for ca. et år siden, og var på god vei den gangen til å nå trivselsvekta mi, var bare 15-20 kg unna.. vel, mye har skjedd på et år og jeg har eset ut (veldig flaut at jeg har latt det skje), men jeg har begynt på nytt, og har nå gått ned 7 kg. fra 112,6 kg til 105,6 kg, dette siden rett etter påske :) jeg henger meg på denne tråden om det er greit? jeg har som mål å gå ned tilsammen 13 kg til slutten av juli, det vil si 5 kilo til! men etter det er det fremdeles mange kg til trivselsvekta mi, som er 65-70 kg, men håper jeg rekker det til neste sommer kanskje! lykke til dere andre

Jean1986 sa for siden:

Tror vi dame må bli flinkere til å belønne oss sjøl og se ting positivt selv om det er vanskelig til tider. Mye er vel pga samfunnet og hvordan vi skal se ut i følge media. Også er det viktig at vi gir oss selv og andre kompliment, så derfor er denne tråden her viktig for å søke støtte, motivere og søke trøst:)

Marianne2 sa for siden:

Heromkring har vekten stoppet litt opp, og det er jo ikke så rart, for jeg har jo ikke vært skikkelig på do på mange dager.. (Rødme..) noen tips om hva jeg skal gjøre for å få fortgang på sakene? Kan jo ikke akkurat spise svisker og grovbrød heller.. :-(

Jean1986 sa for siden:

www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1517073&c=3412174&g=false

Disse her dråpene funker:)

Bringebær! 200g bringebær om dagen i to dager, så løsner det for meg! :) Ellers har jeg hørt at å la en ss linfrø svelle i et glass vann, så drikke det, skal hjelpe. :)
Men ellers er det vanlig å ikke gå like "mye" på do når man spiser lavkarbo, kroppen bruker mye mer av maten til å lage energi, og det blir mindre avfall.

Og velkommen tilbake til dere andre! Flott at dere ikke gir opp! :)

Marianne2 sa for siden:

Takk for tips alle :-) bringebær skal prøves, selv om 400 gr hørtes fryktelig mye ut..? Eller mente du 100 gr per dag? Og linfrø, det har jeg iallefall i hus, så det skal jeg lett prøve i kveld.

Får holde dråpene i bakhånd, vil prøve først med maten. Men det er godt å vite at det finnes dersom ting ikke kommer på glid snart.. :-p

Butterfly83 sa for siden:

Oisann! Pinsen kom og gikk, men ikke uten at jeg skeia skikkelig ut. Både lørdag, søndag og mandag. Taco, pizza, kinamat og potetgull. Det resulterte i 1 kg opp denne uka :o

Men nå har jeg hengt opp vektskjema på kjøleskapet igjen, og tror jeg må skrive inn her hver dag i en periode for å komme ordentlig igang igjen!

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)
03.02: 72.4 (-200 g)
10.02: 72.1 (-300 g)
17.02: 71.7 (-400 g)
24.02: 70.9 (-800 g)
03.03: 71.1 (+200 g)
10.03: 71.7 (+600 g)
17.03: 71.8 (+100 g)
24.03: 70.6 (-1200 g)
31.03: 70.2 (-400 g)
07.04: 70.3 (+100 g)
14.04: 68.9 (-1400 g)
21.04: 69.0 (+100 g)
27.04: 69.5 (+500 g)
05.05: 69.5 (0.0)
12.05: 69.7 (+200 g)
19.05: 70.2 (+500 g)
26.05: 71.2 (+1000 g)

Totalt: -4.1 kg

Colt-pixy sa for siden:

Det er bare til å henge seg på, vi sier hjertelig velkommen til alle.

Jeg skiftet over til lavkarbo for 2-3 år siden og gikk ned 15kg på seks måneder, men som med deg skjedde det ting og jeg este ut. Jeg la på meg all vekten igjen, samt 15-20kg til før jeg tok opp igjen lavkarbo i januar. Jeg begynte veldig fint var nesten gått ned 8-9 kg og så begynte masse ting å skje igjen og gikk opp igjen. Dette er ingenting å være flau over, det er sånt som skjer og det skjer med oss alle vil jeg tro.

Jeg ønsker deg masse lykke til med målet ditt!
[url="http://forum.lavkarbo.no//www.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]

TrillTrall sa for siden:

Fysisk aktivitet er alfa og omega for å holde tarmen i gang.

Jean1986 sa for siden:

Noen her som har reist aleine på ferie? Har bestemt meg for å dra på ferie til Spania helt alene :O gruglder meg, men tror det blir kjekt og bra for meg:)

200g/dag, i to dager. :) Så 400g fordelt over to dager. 200g er fortsatt ganske mye, men det hjelper iallefall for meg. :)

Ned 400 gram til i dag. 70.8 kg nå. Håper det går litt raskt ned til under 70 igjen.

Jean1986 sa for siden:

Føkk! Har skeiet ut med en mini skillingsbolle i dag :O
Er så utrolig godtsjuk for tiden, den dagen i måneden :( Føle bare for å stappe i me mye sjokolade!

Colt-pixy sa for siden:

Startvekt: 117,4 (januar 2015)

15/05: 116,4 kg (-1000g)
22/05: 115,1 kg (-1,3kg)
28/05: 114,5 kg (-600g)

Total nedgang; 2,9 kg

Det går nedover og nedover er bra!

Kjenner igjen følelsen! Men hvis du klarer å holde ut resten av dagen kun med den skillingsbolla så er det jo bra, og morgendagen blir bedre igjen :)

Kjempebra :)

Ned 300 gram til, 70.5.

Ikke verdens undergang! :) Når jeg veit at jeg får 'besøk' snart, pleier jeg å sørge for at jeg har 90% sjokolade fra Lindt (bare den jeg liker:p) i skapet, og gjerne noe gresk yoghurt og bringebær. Blir litt lettere å ikke snoke i sambos godteskuff da :p

:heia: Godt jobba!

:heia:

Jeg har problemer med å holde meg i ketose nå, til tross for at jeg spiser akkurat som før.. Skjønner ikke helt greia! Men, gidder ikke stresse med det, går ned jevnt og trutt, og er nå bare èn stakkarslig kilo unna minstenotering, som jeg kikket innom på høsten i fjor... :D Denne gangen skal jeg jo ikke slutte å røyke igjen, så satser på at det fortsetter nedover etter den kiloen har smeltet av :p

cimberlane sa for siden:

tusen takk! godt å se at det ikke bare er meg! denne gangen skal jeg klare det, og ikke gå opp igjen, men det sier seg selv at jeg må leve på lavkarbo resten av livet, men det er ikke farlig! tenker at jeg etterhvert skal kunne spise f. eks et kakestykke eller lignende de gangene jeg er i selskap. men at jeg ellers lever lavkarbo! kanskje jeg spiser litt mer karbohydrater etterhvert, nå ligger jeg på 10-20 gram :)

i morgen har jeg veiedag, og håper jeg har gått litt ned denne uka :) har til nå gått ned 7 kg

Veldig bra :) Og den smoothien hørtes god ut. Aldri prøvd CC i smoothie, men det skal jeg prøve :)

7 kg er jo flott :)

Her ble det stillstand fra i går, men vet jo at mensen er på vei i dag eller i morgen. Har vært flink med maten så da går jeg ut i fra at det er vann :)

Er nok det som er nøkkelen til å holde seg nede i vekt, å opprettholde kostholdet :o Jeg holdt vekta relativt lett i de lengre pausene jeg har hatt fra ketolyse, uten å telle karber eller kalorier eller noe. Spiste sikkert 30-50kh om dagen, hendte jeg spise litt frukt, kjøpe-knekkebrød, en potet i ny og ne, men fredeles hvete- og sukkerfritt. Spise kake og det som ble servert av mat i selskaper o.l., uten at det trigga noe særlig mer enn hodepine og oppblåsthet dagen etter :p Var først når sukkermonsteret virkelig slapp ut da jeg slutta å røyke at kiloene raste på igjen, så jeg har trua på moderat lavkarbo som livsstil etter endt vekttap! :)

Turid42 sa for siden:

Etter tre dager i Latvia, hvor jeg spiste veldig lite og nesten ikke karber, tryna jeg på OSL i går kveld. To pizzabiter...så irriterende! Og dermed er jeg en kilo opp fra forrige uke. Grrr!!!

Men målene har ikke est ut, så det er vel mest vann, da! Jeg jobber videre!

cimberlane sa for siden:

ned 1,7 kg denne uka :) utrolig fornøyd! nå er totale vektnedgang på 8,7 kg

Jean1986 sa for siden:

Hvordan ser en matdag ut hos dere? Trenger litt inspo :)

Skjønner det er irriterende! Men det kunne vært verre. Hehe. Du var jo superflink på ferie :D

Så bra :) Raser jo ned du :D

Skjønner du er førnoyd :D Nesten 2 kg på en uke må jo være utrolig deilig :)

Her var det 70.5 for tredje dag på rad, men jeg føler meg så mye mindre oppblåst og litt slankere enn for et par dager siden! Så styrketrening siste dagene og mens holder nok på litt vann :)

Ned 300 gram til 70.2. Må si jeg håper på 300 gram til i morgen :)

Bra jobba damer! :D :heia:

Jeg står på stedet hvil. :o Har ikke klart å komme skikkelig inn i ketose på et par uker nå, så tenkte å ikke stresse med det denne uka. Har ikke gått opp noenting, så spiser heller 5-10g mer karbo om dagen nå, og strammer inn igjen neste uke. Lurer på om jeg kanskje har spist litt mye bringebær og pecannøtter om jeg skal være helt ærlig.. :o Til helga skal sambo og jeg være i London og bo på hotell i to netter i sammenheng med bursdagen min, så kjenner jeg ikke kommer til å orke å være nazi akkurat da. :p Skipper nok kake og generell høykarbomat, men blir veldig vanskelig å skulle telle og veie når man ikke lager noe av maten selv, så ketogent blir det ikke.

Marianne2 sa for siden:

Hei flinke folk! Ser dere har skikkelig fin vektnedgang :-)

Jeg hadde en periode hvor jeg gikk opp en kg selv om jeg var streng og "flink".. Det føltes litt frustrerende, men så kom mensen og da rant det av igjen. :-) en forklaring på alt :-)

Nå fungerer magen bedre også- prøver å være litt mer i altivitet, men jeg syns det er vanskelig å få trent mellom jobb og alene med 3 unger for tiden.. :-/ gjør øvelser hjemme, men kan ikke gjøre de store utslagene uten at naboene blir bekymret for at jeg skal dundre ned i stua til dem

Så langt er jeg ned 4 kg, og er ca fornøyd med det..

Gleder meg til å se 7 tallet først.. 2 kg til det :-)

Prenille sa for siden:

Spinerette: gir beskjed dersom jeg mot formodning finner ut av det ;-)

07.04.15 Dag 1 / Målsetning: -40 kg
25.05.15: -11 kg / -15 cm
01.06.15: -11 kg / -15.5 cm

Syns dere er så flinke alle sammen :) Står på, og holder ut! :D

Spinnerette: Syns det er veldig godt gjort om du klarer deg noen dager i London uten å skeie ut så voldsomt. Vet ikke om jeg hadde klart det :p Det er ikke så lett å få det helt ketogent da når man ikke lager og får planlagt måltidene selv, men går man inn for det kan det jo bli noenlunde :D

Stillstand her i dag så målet til i dag får bli målet til i morgen :)

Marianne2 sa for siden:

Hvor ofte veier dere? Jeg syns det er litt motiverende å gå på vekten hver morgen, men det er kanskje ikke så lurt i lengden?
Skriver ned på dn liste så jeg kan følge med på hva som evt er stoppere (så langt kun mensen som trøblet til skjemaet..)
Hva gjør dere?

Har hørt at en ss linfrø som las svelle i et glass vann før man drikker det, skal være bra mot forstoppelse. Verdt å prøve iallefall? :)

De "fleste" er vel enige om at å veie seg en gang i uka er tilstrekkelig, og mange har en fast veiedag. Veier man seg hver dag, blir mange ofte unødig stressa over tallene, for det er så fryktelig vanlig, og normalt, at det går litt opp og ned gjennom uka, spesielt for oss damer mtp syklusen. Om man kan veie seg hver dag og ikke bli helt opphengt i det, er det jo ingenting i veien for at man kan gjøre det. :)

Colt-pixy sa for siden:

Jeg veier meg en gang i uken som regel 6-7 dagers mellomrom mellom veiingene. Jeg er ganske streng på dette fordi jeg vet hvordan jeg kan bli av den vekten.

Da jeg hadde skiftet til lavkarbo første gangen og det hadde gått nesten 6 måneder var jeg mye oftere på vekten enn det og som mange sier jeg ble skuffa, stressa og jeg endte opp med å gå inn igjen i en spiseforstyrrelse.

Dette er veldig opp til deg, men ha i bakhodet at hvis du blir helt fanatisk på disse tallene så bør du trappe ned på veiingen.

Jess, linfrø er keto-vennlig. :) Lager knekkebrød med bl.a. linfrø som jeg spiser hver bidige dag, så litt linfrø skal du ikke være redd for! :D

:heia: :D

Ned 200 gram til i dag så klarte ikke under 70, men det er greit :p

02.06: 70.0 (-1200 g)

Totalt: -5.3 kg

cimberlane sa for siden:

her svinger vekta med over en kilo frem og tilbake for hver dag som går..:rolleyes: frustrerende..

cimberlane sa for siden:

jeg bruker vanlig lifesum, og ser på karbohydratene der :) er så gjerrig at jeg ikke orker å betale for det. hehe :D

Jean1986 sa for siden:

Vekta står still her også. Så må endre litt på kosten, kutte ut mer melkeprodukt for å se om det løysa da :)

Ned 400 gram fra i går, 69.6 kg :D Da er det bare 800 gram igjen til minstenotering, -700 gram igjen til "offentlig" veiedag :D

cimberlane sa for siden:

vekta ligger nå på 1kg+, håper den kiloen er borte til lørdag, da jeg har veie dag.. iløpet av de ukene jeg har slanket meg, har jeg gått ned ved hver eneste veiedag, så engang opp må jo være den første :) prøver å holde meg positiv til det, og tenker nok at det er en del vann jeg har lagt på meg. er støl i dag etter turen jeg gikk i går, og i går kveld måtte jeg bare smake på vinen vi hadde hjemme :D så ble to glass vin på meg i går..

cimberlane sa for siden:

så flink du er! :D tenker du klarer mini-målet ditt jeg!

cimberlane sa for siden:

tusen takk :D skal prøve så godt jeg kan! det hjelper for meg å tenke på hvor langt jeg har kommet, og ikke hvor langt jeg har igjen! har jo ganske så mange kilo meg må ned, men prøver å ikke tenke på det. tenker heller på hvor mange kilo jeg har gått ned, og hvor godt det blir når jeg når målet mitt! har heller ikke dårlig tid, om det tar et år, to år eller fire, er det samme, bare jeg går ned og blir der :)

Har nettopp laget litt godis. Punsjeboller søtet med tagatesse. Så får jeg se om jeg klarer å holde meg til kun èn :o

DET klarer du! Det ser så uoverkommelig ut om man skal tenke andre veien rundt et større vekttap - men dette klarer du glatt med den holdninga! :D Stå på! :heia:

Jeg har også 80 som 'hovedmål', da er jeg akkurat like over grensa til normalvektig i BMI, og målet er satt der, rett og slett fordi 82kg er laveste vekt jeg har hatt som fullvokst, og jeg ANER ikke hvordan jeg vil se ut ved 70-75kg, som jeg regner med at jeg vil ned til etter å ha nådd 80... :o

To dager er ikke så mye uten å gå på do på lavkarbo, ikke stress med det! Kroppen bruker mye mer av maten vi spiser til energi, ettersom maten vår er så næringstett, veldig lite vi spiser som kroppen ikke kan dra direkte nytte av, så det blir mye mindre avfall. Om du ikke har mage/tarm-problemer fra før av, så kan du ta det med ro selvom det går et par-tre dager. :)

Jeg tok to små :) Veldig gode da! Tror ikke egentlig at det var grunnen til at jeg gikk opp 100 gram da. Har ikke vært på do på et par dager jeg heller, og får ikke ringene av fingrene så har nok litt vann også. Satser på litt ned til i morgen, for da skal vi i selskap. Mistenker at det blir litt ekstra mat og kanskje bittelitt kake så da regner jeg med litt oppgang til søndag.

Prenille sa for siden:

100 gram? Jeg synes ikke du skal bry deg så mye om desimaler. En ting er nemlig sikkert: du har ikke gått opp 100 gram fett fra i går. :) Jeg veier meg hver dag jeg og, nettopp for å få et slags forhold til vekta mi og hvor mye den svinger opp og ned (2-4 kilo fra dag til dag, hvor og hva ER de kiloene liksom?) Nå svinger den jo mest nedover, heldigvis. Sånn over tid i alle fall, hihi.. ;)

Litt sutr: Jeg spyr nesten av egg om dagen (ziggylappene smaker bare egg nå, tips mottas med takk, kjøpte karve for å kamuflere smaken neste gang). Er sykt matlei. Vil bare ha øl, øl og atter øl i sola. Hater litt på alle som er naturlig slanke og som kan gjøre som de vil. Jeg kan ikke noe for det. Jeg vil heller være feit og usunn på innsiden enn på utsiden, veit at man liksom ikke skal si det - men jeg gjør det uansett.

God helg til alle dere flinkiser!

Prenille sa for siden:

Oi sunlight, jeg var så ivrig på å øve på å sitere at jeg ikke la merke til at du allerede har pådratt deg en annen liknende kommentar. Sorry! :) Mente ikke å mase.

Colt-pixy sa for siden:

05/06: 114,5kg (0g)

Total nedgang; 2,9 kg

Ikke gått ned noe denne uken, men ikke så rart når man har proppet i seg en hel Kims pose med chips og spist en del ting som strengt tatt ikke er lavkarbo. Men jeg har kost meg denne uken og jeg har jo ikke gått opp!

Turid42 sa for siden:

Og jeg driver fortsatt med den klassiske (og særs uheldige) kombinasjonen av lavkarbo på dagen etter fulgt av høykarbo på kvelden. Problemet mitt er at jeg ikke har lyst på mat, så jeg spiser som en fugl til middag. Så kommer ulvehungeren sånn i 23-tiden, og da er rista brød altfor fristende. Deretter følger enorm skyldfølelse, hvor jeg neste morgen går på igjen. Gang etter gang. Og vekta går ihvertfall ikke ned! Hvordan skal jeg komme meg ut av denne spiralen, noen tips? Jeg vet jo egentlig at løsningen er å spise mer på dagen, men jeg klarer ikke å trykke i meg mat når jeg ikke orker heller!

Noen der ute i samme situasjon som har greid å bryte ut av det?

cimberlane sa for siden:

opp 600 gram denne uka, men jeg fortviler ikke! neste uke er de nede igjen :D

cimberlane sa for siden:

nå har jeg endret litt på tickeren min også! mål er 67 kg, da vil jeg være normalvektig! også la jeg inn dagens vekt! all vekt må dokumenteres, selv de 600 grammene jeg har gått opp :)

Marianne2 sa for siden:

Jeg er på landet, uten vekt og med min far som ikke forstår lavkarbo opplegget.. :-o mitt mål med oppholdet: å ikke gå opp igjen de kg jeg har gått ned! ;-)

Så langt har jeg spist karbomat, men ca halvparten av det jeg normalt ville spist.. Har hatt mye å gjøre og ikke kjent meg sulten.

Kanskje magen min har "krympet" av å spise mindre volumet enn før..?

Marianne2 sa for siden:

Jeg spiser som regel cottage cheese på kvelden hvis jeg blir sulten. M litt fløte, kanel og hakkede mandler er det godt og mettende.

Marianne2 sa for siden:

Får ikke til å sitere skikkelig.. Det var til Turid42 :-)

Turid42 sa for siden:

Takk for tilbakemeldinger! Jeg skulle ønske at det ikke var høykarbomat i huset i det hele tatt, det hadde gjort livet mye enklere. Men resten av huset er ikke på lavkarbo, så jeg må leve med disse fristelsene rundt meg. Og det er vanskelig! Gikk kjempefint i fjor sommer og høst, men nå er det akkurat som om all viljestyrke forsvinner etter kl 22. Sukk... Gi meg styrke!

Prenille sa for siden:

Åh! Skjønner så utrolig godt at det er vanskelig! Det er lettere hjemme, når man har kontroll over innkjøpene. Mitt forslag er derfor at du tar en tur på butikken og handler inn sånt som du liker og som du kan spise (du kan jo spise hva som helst, men jeg mener kan/vil/det du har planlagt).

Jeg tipper du spiser alt for lite fett, nå som du spiser hos slike normale høykarbomennesker. Da kommer søtsuget fort som fy! Hvis du ikke gidder å lage gele, kake eller annet, så er Atkins og Questbar ganske gode alternativer.

Og du? Du har en enorm viljestyrke og er skikkelig flink! Du har motivasjonen oppe, det er skikkelig bra, jeg syes ikke du skal være hard med deg selv. Gi deg ros, du fortjener det! Kroppen din jobber mot deg, rett og slett. Den vil overhode ikke det samme som det du vil, nemlig ned i vekt. Den vil opp og den har mange mekanismer som stikker kjepper i hjulene på oss. Dag etter dag. forskning.no/mat-og-helse-overvekt/2014/04/derfor-er-det-sa-vanskelig-holde-vekta

Skulle ønske jeg kunne si noe lurt her, men det eneste som holder kveldshungeren borte for meg, er periodisk faste (spiser ikke etter kl.20.00, og ikke før kl.12.00 på dagen), men det funker jo ikke når du ikke klarer å få i deg noe på dagen! Vet at du går igjennom en tøff periode nå, så det at du ikke har gitt helt faen i alt som heter vekttap, viser stor viljestyrke! Om det er brødet du går etter, så kanskje bake et lavkarbobrød du kan riste?

Turid42 sa for siden:

Spinnerette og Prenille, takk for oppmuntring! I kveld lagde jeg meg bringebærsmoothie med egg, fløte og sukrin, det stanget både søtsuget og sulten!

Skal en uke på jobbreise til Gøteborg fra tirsdag, bevæpnet meg med nøtter, Babybel og lavkarbo knekkebrød, og håper på det beste!

Stå på videre, sammen er vi sterke! :heia:

cimberlane sa for siden:

jeg står på stedet hvil, +600 gram i tre dager nå.. mensen kom på lørdag, så er nok derfor, men når skal dette vannet slippe :( pleier dere å gå opp mye når dere har mensen? blir skikkelig lei..

Prenille sa for siden:

01.06.15: -11 kg / -15.5 cm
08.06.15: -16 kg / -19 cm

Jeg skjønner ikke helt hva som skjedde. Har veid meg noen ganger for å utelukke at vekta er ustabil. Jeg tror det er en feil ett eller annet sted, får nesten bare se hva som skjer til neste uke. Fikk mensen i dag, så dette er stikk i strid med all tidligere erfaring - at jeg går opp eller stopper de ukene. Stoppet forrige uke, så kanskje pms er problemet? Hmm... Mystisk.

Føler nesten at jeg må si at grunnen til at jeg går så mye ned er fordi jeg har VELDIG mye å ta av og dessuten er jeg veldig høy. Jeg er mye, liksom. :) Først trodde jeg 30 kg var nok, så tenkte jeg 40 og satt det som et hårete mål, og nå aner jeg ikke.

Oi Prenille! 5 kg på 1 uke :_oy::D:D

Her var jeg på 69.4 på lørdag, men skulle i selskap på kvelden så da ble det ett glass rødvin og 2 kakestykker. Så vekta viste 70.0 i går.
I går hadde jeg skikkelig lyst til å bestille pizza, men klarte å holde meg til sommerkotelett og grønnsaker :D Men vekta viste 70.0 i dag og da :p

Jean1986 sa for siden:

Bestillte nettopp meny fra lavkarbotipsforbedrehelse.no :) Føler jeg trenger drahjelp siden vekten ikke rikker på seg, så veldig fint med ett opplegg jeg kan følge da:)

Jah, da jeg var større kunne det variere med et par kilo, til og med. Prøv heller å ikke veie deg den uka du har mensen, så slipper du å stresse med det. :)

cimberlane sa for siden:

tusen takk for oppløftende svar :D visste jo i bunn og grunn at jeg ikke kunne være den eneste :) haha! nei, jeg legger nok vekta vekk frem til lørdag, da jeg har veiedag :p

Turid42 sa for siden:

Centimeterne lyver ikke, du har minket masse! Superflink, er du! :)

Turid42 sa for siden:

Takk for det, Sunlight, jeg gir meg ikke, ihvertfall. Du ser ut som du gjør det veldig bra selv:)

Nytt tema: jeg er i den beryktede overgangsalderen. Begynte i fjor. Så lenge jeg var strikt med lavkarbo, hadde jeg egentlig ingen symptomer. Nå som jeg er litt...vinglete, kjenner jeg disse hot flashes hele tiden, og det er plagsomt.

Er det bare noe jeg innbiller meg, eller funker lavkarbo? Tenker at kanskje det uansett har kommet sterkere symptomer i år, uavhengig av kosthold? Er det noen der ute med erfaringer?

Colt-pixy sa for siden:

Det å gå opp ved menstruasjon er nok noe som varierer fra person til person. Noen står kanskje på stedet hvil, andre går kanskje opp.

Jeg har ikke mensen, på grunn av minipillen (sist jeg hadde den var i vår og før det var det over ett år siden). Jeg slipper da denne usikkerheten med når mensen kommer, min syklus varierte nemlig, og eventuelt oppgang ved menstruasjon. De få gangen jeg får menstruasjon nå så er jeg på stedet hvil som regel, eller jeg går kanskje ned/opp noen få hundre gram.

Før jeg fikk minipillen, kan jeg ikke si å huske at jeg gikk noe særlig opp ved menstruasjon, men det var på ett tidspunkt hva jeg ikke tenkte på vekten i det hele tatt.

Prenille sa for siden:

Takk, det er fint å høre - selv tenker jeg at dette ikke har med innsatsen å gjøre, men bare litt flaks. Slump. Å rose seg selv er umulig for en selvdestruktiv person som meg, det skal læres og står på agendaen. Enn så lenge varmer ord som dine, Turid! :)

Turid42 sa for siden:

Jeg opplever at målinger er en bedre motivasjon enn vekta. Det er jo DET som til syvende og sist teller, at vi "krymper", ikke det dumme tallet på vekta. Jeg har også opplevd flere ganger å krympe i cm selv om vekta står stille. Så mål i vei! Jeg måler hals, bryst, under bryst, liv (på det tynneste), midje (navlen) og lår.

Ned 300 gram denne uka. Jaja, kan ikke forvente annet når man skeier ut i selskap :)

09.06: 69.7 (-300 g)

Totalt: -5.6 kg

Helt klart å måle cm som vil gi bedre oversikt! Som vi alle her i tråden opplever går det opp og ned i vekt, men målene gjør sjelden slike enorme byks fra dag til dag. Og å trappe opp i karbene er en god idè! Man må ikke være i ketose for å gå ned i vekt, for mange funker moderat lavkarbo langt bedre! :)

Halvannen kilo på to uker skal man ikke kimse av, godt jobba! :D

Heldig! Jeg detter som regel ut rundt 20 :o

Colt-pixy sa for siden:

Hvor fikk du den menyen fra? Jeg prøvde den siden du oppga; lavkarbotipsforbedrehelse.no, men der kom ingenting opp utenom server not found.

Trenger noe dra hjelp jeg også nemlig.

cimberlane sa for siden:

www.lavkarbotipsforbedrehelse.org :)

cimberlane sa for siden:

ble en skikkelig karbodag i går :eek: spiste gryterett fra pose med pasta i til middag, og en halv baguett, samt 200 gram melkesjokolade og en iskaffe :rolleyes: i dag er jeg skikkelig dårlig, kvalm og mye luft i magen.. men angrer igrunn ikke, det var et valg jeg tok, og detføltes riktig for meg i går! men i dag blir det andre boller, i dag er det rett tilbake på lavkarbo og ikke noe sniking på noen karbohydrater! i dag skal alt telles :D i dag er jeg skikkelig suuulten :eek: bare på grunn av all karboen i går.. tenkte å koke meg to egg til frokost, blande de med litt smør, majones og litt løk :) og jeg må bare få tipset om en ting, babybel ostene er helt fantastisk, jeg tar alltid med meg noen når jeg skal ut, i tilfelle jeg skulle bli sulten, så er det bare å ta en ost! :D nesten ingen karbo!

Jean1986 sa for siden:

Fikk første ukesmenyen i dag:) Og det var veldig mye bra mat:) Tok en 4 strikt lchf ukers meny uten oppfølging til 299,-

Kjempe bra opplegg! :) Det kom med handleliste, og hvor mye karbo det er i hvert måltid! :)

www.lavkarbotipsforbedrehelse.org/butikk/

Var på besøk hos en grandtante i går, og føler meg slem om jeg takker nei når hun har smurt på mat. Så da ble det litt påsmurt, og en tynn skive eplekake :(

Men ned 100 gram til i dag da :) 69.6 kg.

Colt-pixy sa for siden:

Tusen takk, skal sjekke det ut og så får jeg se om jeg har råd til det, eller om jeg må vente to uker.

Colt-pixy sa for siden:

Jeg gikk på en planlagt smell i dag.

Sjefen ringte halv tolv; Kan du være så snill å komme på jobb, alle andre ligger sjuk eller har eksamen. Jeg sa ja til å komme og det var travelt på jobb, tre paller med salgsvarer pluss en palle fra mandagens varer. Så på de fem timene jeg var der tok vi alle pallene og nærmest løp rundt i butikken og jobbet hardt og fort. Sjefen var der i 12 timer idag, og da var det greit at jeg kunne komme. Skal på jobb i morgen også, som er fast arbeidsdag for meg. Nå har jeg en fridag å se frem til i løpet av sommeren.

Jeg bestemte meg på slutten av arbeidstiden min at jeg orker ikke stå på kjøkkenet og lage mat, så kjøpte meg en pizza og det ble det idag. Godt valg for jeg var helt mørbanka i kroppen når jeg kom hjem. Det var bare å sette på ovnen og hive pizza inni og synke ned i sofa (for så å gråte litt når timeren gikk og jeg måtte reise meg igjen). Det smakte inni granskauen godt idag!

Jeg har vært alene hjemme denne uka, og da blir jeg liksom ekstra lat.. Har ikke skeiet ut noe, men har rett og slett spist for mye middag, og koset meg litt for mye. Været har vært superdeilig, så har blitt noen is (heller fløte over frosne bær og moser), og da ble nok den daglige sluttsummen for høy både på karber og energi, for jeg har ikke holdt telling i deg hele tatt nå... :o Opp en kilo fra forrige fredag, så da tar jeg opp tellinga igjen i dag. :p

Jean1986 sa for siden:

Kjenne at buksene blir større til meg :) Vekta står fortsatt på 90.5, men deilig å kjenne at det løsner :D

cimberlane sa for siden:

var på besøk hos bestemoren til samboeren i går, der ble det vafler og pølser, og jeg som var så sulten i går og ikke hadde spist på mange timer, trøkte i meg to og en halv vafel og to pølser.. uff :( i dag får jeg besøk av min mormor, og siden lommeboka er tom og jeg hadde noe frukt i kjøleskapet og en flaske krem, blir det frukt og krem i dag :) jeg føler jeg må servere noe, det er ikke så ofte jeg møter henne.. så siden juni er fylt med bursdager og sommerfester, så får jeg ta hver dag av gangen, og håpe på ingen vektoppgang i løpet av denne måneden :)

Colt-pixy sa for siden:

05/06: 114,5kg (0g)
11/06: 115,kg (+500g)

Total nedgang; 2,4 kg

Hadde ikke forventet noe annet enn oppgang på grunn av pizza'n i går og generelt en dårlig uke og jeg spiser nok for lite akkurat nå.

Tror de aller fleste kan kjenne seg igjen i det. :o Så sant du kommer deg tilbake i sæla, som du sier, så er det jo det som teller. Skjønner godt at det er demotiverende, men det eneste som skjer om du gir helt opp, er at du går opp alle kiloene du har strevd for, så hold ut, og stå på! :heia:
Jeg også går rett i potetgullposen når jeg først sprekker skikkelig, er en skikkelig lei "vane" jeg har veldig lyst til å komme ut av... Har liksom trua på at jeg skal klare å leve moderat lavkarbo etter nådd trivselsvekt, men er også urolig for den trøstespisinga og den "èn dag gjør jo ikke noe"-holdninga jeg så lett sklir inn i når jeg ikke har stålkontroll... :o

VELDIG vanlig. :)

Det virker som om det varierer når folk samler vann i syklusen, noen samler ved EL, andre ved mens, sikkert noen andre varianter også. :) Har lest om mange her inne som samler vann til forskjellige tidspunkt, så er det oppgang i vekta rundt samme tiden hver mnd, så vet du hvorfor. :)

Sunlight: Jeg går også opp i vekt rundt EL og rett før mens. Nå er jeg rundt eggløsningstider og har gått opp 200 gram på to dager. Ikke mye, men etter hva jeg har spist burde jeg til annen tid i syklusen gått ned.

Enda 200 gram opp. Men så lenge jeg holder kosten så er det liksom greit når jeg mest sannsynlig vet grunnen.

Jean1986 sa for siden:

Syns det e veldig mye fokus her retta på vektnedgang eller vektoppgang. E det så bra å veie seg hver dag? e hadde blitt gal om e veide me hver dag, har heller begynt å måle me. Og siden e begynte har e mista 24 cm totalt på heile kroppen :)

Jean1986 sa for siden:

Vet jo at alle vil ned i vekt så klart :) Det ekje for å vær negativ altså, syns det e mange flinke her inne :) Men e vet bare med me sjøl om at vekta står stille eller e går opp og ned veldig, så kan e fort gi opp.

Jeg bryr meg ikke så voldsomt mye om jeg går opp eller ned 100 gram, men jeg må veie meg hver dag for å klare å holde ut. Mye lettere for meg å holde meg til kosten om jeg veier meg. Kortere vei for meg til å "jukse" om det er lenge til jeg skal veie meg.

Blir man stresset av vekta er det nok best å la være.

For mange blir det et stressmoment med den vekta, men det må man jo nesten vurdere selv. Jeg veier meg ikke hver dag, men iallefall et par ganger i uka. :) Men er såpass klar over åssen kroppen min funker nå, at jeg sjelden blir stressa av den mer.

cimberlane sa for siden:

etter en hel ute på høykarbo, sa magen min STOPP! jeg har ikke gått opp i vekt, men jeg er bokstavelig talt dårlig i magen hver dag, våkner opp på morgenen, med så mye luft i magen at det er smertefult å gå ut av senga! flyr på do hele tiden, og har så mye vann i kroppen at jeg nesten ikke klarer å ha på meg sko og ringen rundt fingeren, som egentlig er litt stor, strammer så mye nå at det nesten er smertefult! karbo er noe dritt rett og slett og kroppen min tåler det virkelig ikke! i dag skal jeg spise lavkarbo igjen, og selv om jeg skal på ferie til helgen, kommer jeg nok til å holde meg på ganske lavkarbo da! :)

Prenille sa for siden:

Cimberlane: Dette handler neppe om hva kroppen din tåler (karbo er ikke et allergen) og ikke, men hva kroppen er vant med. Du har kuttet ut karbo og nå fikk du antagelig litt overdose, selv ble jeg uvel i flere uker da jeg gikk fra høy- til lavkarbo. Overgangen fra ketolyse til mer karbo skal visstnok tas gradvis (+5 gr pr dag, økes en gang i uken står det i bokji) og nå har du antagelig merket hvorfor. :( Høres ut som en skikkelig utrivelig uke, altså. Jeg opplevde noe liknende på 17. mai, men det varte heldigvis bare én dag. Hold ut, jeg håper du snart føler deg bra igjen! :)

08.06.15: -16 kg / -19 cm
15.06.15: -17 kg / -19 cm

cimberlane sa for siden:

ja sant det, er väl mer riktig å si at kroppen min ikke trives på høykarbo, ihvertfall ikke nå som den er vant till lavkarbo :) hade min første lavkarbo dag i går, og kjente at jeg var trøtt og sliteni hele går, kommer nok til å føle meg litt redusert dagene fremover, men jeg vet jo at det blir bedre :)

Ned 300 gram denne uka :) Godt fornøyd med det, for jeg var oppi 70.1 for et par dager siden. Mest sannsynlig vann pga eggløsning.

09.06: 69.7 (-300 g)
16.06: 69.4 (-300 g)

Totalt: -5.9 kg

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.