< Tilbake til oversikten

Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

#201

Spinnerette sa for siden:

Har aldri pleid å ha langvarige bivirkninger av å komme i ketose, men denne gangen blir jeg skikkelig kvalm på kveldene, selvom jeg har vært i ketose i to uker nå.. Og det er kun på kvelden, så vet at det ikke er fordi jeg er sulten; siste måltid er i 20.00-tiden, og kvalmet setter gjerne inn etter en time eller to, og varer helt til jeg sovner... Slitsomt! Har også problemer med å få i meg nok mat, blir ikke sulten, fort mett, og har ikke noe matlyst. Håper det retter seg snart, er grådig lei kvalme nå!


#202

Brøleapen sa for siden:

Endelig ordentlig nedgang igjen!
Nå har jeg vært superfrustrert. Hadde gått opp litt i julen, sikkert mye vann, så jeg gikk ned til 86 igjen i løpet av en uke. Og så, bom fast i 2 uker uten et usselt gram ned.
Men nå har det løsnet litt, 700g ned siste uken. Eller egentlig bare i løpet av noen dager. Jeg begynner virkelig å kjenne smaken av å endelig være normalvektig, kun 4,3 kg til så er jeg der. Og da snakker vi siden ungdomsskolen eller noe 😄

Så flinke dere andre er, godt jobba! Og jeg kjenner at jeg blir litt misunnelig på vektnedgangen til enkele av dere 😉 Jeg vil også at det skal gå fort nå.


#203

Marigrete sa for siden:

Wow:) Har du gått ned 35 kg til sammen. Hvordan? Fortell, fortell:)


#204

Wannabe sa for siden:

Jøss. Hva skjedde nå? Plutselig gikk jeg ned 500 gram...
Har faktisk gått ned i vekt hver eneste dag siden jeg begynte! Har bare holdt på i 2 uker, men har fått en kanonstart. Ned 4,2 kilo siden 5. januar :)
Ønsker alle sammen en herlig uke!

5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg
19.1: 107,6 kg


#205

Turid42 sa for siden:

Stillstand på vekta i uke to. Ganske skuffende, for jeg synes jeg har vært flink. Men gått masse inn i cm, da, og det er jo egentlig det viktigste! Totalt 6 cm inn i livet og tilsvarende inn i midja. På to uker! Så hvis dere står litt stille på vekta, ta frem målebåndet! :)


#206

lirumlei sa for siden:

Jøss, så flink du har vært! Hører også gjerne om hvordan du har greid omleggingen og gått ned så mye.
:)


#207

lirumlei sa for siden:

Fantastisk! Det er bare å stå på! :)


#208

lirumlei sa for siden:

Takk for tips, Turid42. :) Man minsker jo selv om vekta ikke alltid viser nedgang.

Jeg har fått en pangstart her. 1,2 kg ned på to dager. Jeg vet jo at dette er mye vann, men det er så herlig å kjenne at omleggingen virker. Litt hodepine i dag og litt ør i toppen, but this too shall pass. :)

Ha ei fin uke. :)


#209

Brøleapen sa for siden:

Hvis jeg skal skryte litt av meg selv, og det er vel lov, så har jeg gått ned i overkant av 45 kg på 3,5 år. 😄

Jeg gikk ned fra 120 kg til 90 på ca 1,5 år. Det var ihvertfall det, jeg turte ikke helt å veie meg i begynnelsen ☺️ Også ble jeg gravid, gikk opp ca 13 kg, og når knøttebøtt var 1 år veide jeg 101. Og jeg som hadde lovet meg selv å aldri være over 100 kg igjen. Så da var det bare å brette opp armene, og sette igang på nytt. Så da har jeg gått ned ca 16 kg siden august.

Tja, hva har jeg gjort? Startet med å spise ketogent, og det fungerte egentlig veldig bra. Har kommet frem til at jeg ikke vil være i ketose, så nå spiser jeg ca 25-30 g karbohydrater om dagen.

På inntak så har jeg en fordeling på ca 5% karbohydrater, 25% protein og 70% fett. Jeg teller også kcal, noe jeg vet er fy for mange. Jeg ligger på 17-1800 kcal i døgnet.

Ellers så holder jeg meg mer eller mindre unna erstatningsprodukter. Jeg lager ikke rare hamburgerbrød eller andre ting som skal imitere høykarbo produkter. For meg så trigger det bare lyst på andre ting, og jeg har heller ikke funnet mye jeg syns er gode erstatninger.
Jeg spiser også lite kunstig søtning, og drikker vann eller kaffe.

Ellers så registrerer jeg alt jeg spiser fremdeles, og har kontroll på hva som går inn.

Jeg har også tillatt meg selv utskeielser underveis, men da har de vært planlagte. Som f.eks, skal vi til London en helg så et de tre dagene greie å skeie ut på, men jeg drar det inn igjen med en gang.

Ellers så har jeg vært ei egoistisk hurpe i sosiale sammenhenger, og takket nei selv om noen har ment at jeg bare kan ta et kakestykke osv.
Nå er det så innarbeidet at jeg bruker ikke så mye tid på det lenger. Jeg vet hva som er lurt for meg å spise, og det sitter litt innebygd.

Men ja, det har vært smeller, vanskelig osv innimellom, men det viktigste jeg har lært er at det bare er å ta seg sammen med en gang, og ikke tillate seg å finne på unskyldninger når man går på en smell.

Dette ble nesten en avhandling, og jeg kunne fortsatt en stund til 😉


#210

lirumlei sa for siden:

Høres veldig bra ut, Brøleapen! Jeg har nok litt samme filosofi og håper at jeg greier å være like standhaftig og flink. Jeg teller ikke kalorier eller karber, men tenker over hva jeg putter i munnen. Spiser når jeg vil ha noe å spise. Metthetsfølelsen varer lengre på lavkarbo for min del, så over til blir dette til mindre magemål.
Kjempeimponerende å høre om reisen din mot en lettere hverdag. :)


#211

Bianca* sa for siden:

Er det lov å spørre om oppskrift? Lemon curd er jo så godt:)

Så utrolig flinke dere har vært allesammen! Her går det litt tregt for tiden, men fornøyd så lenge det ikke går oppover


#212

Bianca* sa for siden:

Jeg er kjempeimponert, Brøleapen! For en fantastisk jobb du har gjort!:heia::heia:


#213

Turid42 sa for siden:

Huff, mer opp i dag. Etter å ha gått ned 2,1 i uke 1, har jeg gått opp igjen mye av det. Begynner uke tre i dag. Blir litt frustrert, da jeg ikke har gjort noe anderledes. Drikker opptil fire liter vann. Er det noen som har lignende erfaringer? Vil det løsne etterhvert?


#214

safran sa for siden:

Turid, det samme skjer med meg. :( Jeg tar nå en uke Skaldeman og spise bare kjøtt og fett. Kutter all moroa; fløte, lettbrus, barer etc. Jeg er på dag 19.


#215

Brøleapen sa for siden:

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!
Og ja, jeg er fornøyd med jobben jeg har gjort hittil, så er det bare å komme i mål.
Syns faktisk det er litt vanskelig nå å ikke ta noen snarveier, som å kutte ned på kcal for å komme i mål raskt. Har bare sååå lyst til å se det 7 tallet først på vekta.
Men jeg skal klare å være tålmodig å gjøre det på den riktige måten, så er det lettere å holde seg nede 😊


#216

Turid42 sa for siden:

Safran, ikke at jeg ikke ønsker deg medgang, men litt godt å høre at vi er flere! Har lest om flere som sier noe om at man ikke kan regne med så mye nedgang de første fire ukene. Så jeg avventer litt før jeg prøver å endre på ting. Men skjer det ikke noe snart, så blir det drastiske endringer her også!


#217

stinei sa for siden:

Hei! Så flinke dere er alle sammen! Kan jeg slenge meg med dere? Det er jo så mye lettere å ha noen å prate med underveis. Er på uke 2 nå, målet er 20 kilo mindre til 28.juni. Jeg har veiedag fredager (stort sett, men noen ganger blir nysgjerrigheten litt stor ellers også). Første uken gikk jeg ned 1,5kg, men spent på denne uka som startet med mensen og halsbetennelse :-)
Er i ketose, syns det er et fint sted og være :-)


#218

Wannabe sa for siden:

Ned 300 gram. Syns at dette går veldig bra. Koser meg med maten. Spiser meg sånn passe mett og med riktig kosthold så går jeg enkelt ned i vekt. Trener faktisk ikke akkurat nå, men går flere turer med hunden hver dag. Stresser ikke med vektnedgang, men vil veie meg hver dag for å ikke miste fokus.
Stå på alle sammen! :)


#219

Marigrete sa for siden:

Sleng deg med:) Jeg har samme mål som deg. Håpet er til 17 mai for å komme inn i bunaden, men hvis ikke jeg greier det så har jeg, forhåpentligvis, mange flere 17. mai å bruke bunaden på:D
Jeg har offisiell veiedag på mandager, men veier meg stort sett hver dag:rolleyes:


#220

Turid42 sa for siden:

Etter mange dager med oppgang, ser det endelig ut til å ha snudd riktig vei igjen. Ned 900 gram fra i går! Nå håper jeg at det vil fortsette framover! :)

Stå på, alle sammen! Går det feil vei er det mest trolig vann. Og det snur til slutt hvis man følger opplegget. Stol på deg selv! :)


#221

Marigrete sa for siden:

Så bra:) Akkurat det samme som hos meg:) 80,1 i går, og 79,2 i dag!

Har akkurat laget meg en god kopp kaffe. Har termokopp med presskanne. Hadde i 3 ts sukrin, nesten 1 ts kanel og 20 gram kremfløte. Ble kjempegodt. Dette blir ny favoritt:))

Ha en fin dag alle sammen:)


#222

Butterfly83 sa for siden:

Jeg gikk ned 100 gram til i går, og stillstand i dag. Kun 1.8 kg de to første ukene.Egentlig ganske skuffa siden jeg fortsatt er på de kiloene jeg gikk opp i jula. Jeg pleier ikke å bruke så lang tid på å gå dem ned igjen. Ikke syns jeg målene har endret seg heller. Men det går vel nedover etterhvert :)


#223

Jammo sa for siden:

Endelig :D Gikk på vekten i dag og den viste 98.9 kg :heia: Endelig, et annet tall enn 99 ;)
Har fast veiedag på tirsdagene, men veier meg hver dag for å få kontroll :)


#224

Turid42 sa for siden:

Ned 1,7 kg på to dager! :)

Siden jeg nå er godt inne i uke tre, kan jeg da regne med at dette er mest fett, og ikke bare vann, tror dere?


#225

TrillTrall sa for siden:

Nja... Etter normal regning tilsvarer jo 1 kg fett ca. 7000 kcal og at du har ligget 12-13.000 kcal under det du trenger på to dager er vel lite trolig? ;) Jeg varierer gjerne med opptil en kg fra dag til dag selv om jeg ikke slanker meg. :)


#226

Turid42 sa for siden:

Hm... Ikke veldig sannsynlig det, nei! Men ikke BARE vann da, håper jeg! :)


#227

TrillTrall sa for siden:

Neida - det er nok litt vann, litt fett og mye varierer med tarminnhold og vann i kroppen. Men litt fett er det nok. :)


#228

Wannabe sa for siden:

Heisann :)
Jeg glemte å notere vekt her i går. Dette går superbra. Er veldig fornøyd. Igår gikk jeg ned 200 gram og idag gikk jeg ned 300 gram.
Har gått ned nøyaktig 5 kilo siden 5 januar. Er langt til mål, men jeg gleder meg ;)
Startvekt: 111,8 kg - idag: 106,8 :)


#229

Marigrete sa for siden:

Har gått opp 500 gram siden i går.. Bør absolutt ikke veie meg hver dag, men greier ikke å la være:s ;) Kan det være pga at jeg trente mye i går? Det er jo ikke så mye da, og hvis jeg holder meg til å veie meg bare hver mandag slipper jeg å se disse små svingningene hver dag:)


#230

Turid42 sa for siden:

Muskler binder vann, så det er nok treningen, ja!


#231

lirumlei sa for siden:

Lemon curd
2 sitroner, både saft og finrevet skall
2 egg
2 eggeplommer
0,5 dl sukrin/ tagatesse
70gram smør eller en stor ss (15 g) kokosolje

Varm opp sitron, egg og sukrin i en kjele på middels varme. Visp hele tiden til det tykner. Bland inn smør/kokosoljen. Avkjøl.

Nydelig på yoghurt, på knekkebrød, på cottage cheese osv. :)


#232

safran sa for siden:

Den oppskriften skal jeg helt klart prøve!

Jeg har veid meg, og har gått ned 300 g sist uke. :D Jeg begynte jo uken med å gå OPP, men har spist strengt (kun egg, kjøtt og fett) og det gav uttelling.


#233

Drømmepie sa for siden:

Det hørtes godt ut ;)


#234

Butterfly83 sa for siden:

Den oppskriften skal jeg også prøve :)

Ned 500 gram, til 73.0 :)


#235

Turid42 sa for siden:

Opp 500 gr over natten her...begynner å bli litt lei disse svingningene, men klarer ikke la være å veie meg hver dag. Sukk...


#236

Marigrete sa for siden:

Ikke jeg heller.. Gikk til og med på vekta etter jeg hadde vært på do i dag "skjemmes" :eek: Hadde gått ned noen hundre gram da:p Huff, burde få noen til å gjemme bort vekta og komme med den bare på mandags morgen:p


#237

Marigrete sa for siden:

Mannen går også på ketolysekuren. Han fikk nettopp et akutt behov for noe søtt ette middagen. Spiste først et egg, så noen skiver spekepølse. Nå kom han akkurat fra kjøkkenet og flirte av seg selv. Han hadde tatt seg tre C-vitaminer (sånn tyggetabletter) "I nøden spiser fanden fluer" :D :D :D Tror vi går oss en tur nå, kanskje det hjelper ;)
God helg:)


#238

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 106,5 kg - ned 300 gram :)
Har funnet en veldig god rytme og stortrives. Føler meg så utrolig mye bedre. Gleder meg til sommeren!


#239

Turid42 sa for siden:

Opp 500 i går, ned 600 i dag. Joda, det går da nedover til slutt! :)


#240

safran sa for siden:

Jeg er også veldig ustabil. Opp og ned fra dag til dag.


#241

Turid42 sa for siden:

Det er veldig slitsomt! Men føler at jeg trenger å veie meg hver dag så jeg får litt overblikk over hva som fungerer og ikke. Så det tror jeg at jeg vil fortsette med, ihvertfall en stund! God lørdag til alle!:)


#242

Nedde10 sa for siden:

Ned 2 kg på 1 uke, altså min første uke med lavkarbo :rolleyes: skulle jo ønske jeg fikk en større pangstart, slik som mange andre. Men 2 kg er jo bra det også, håper bare det fortsetter ;)


#243

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 106,1 kg - ned 400 gram.
Kjempefornøyd :)


#244

Marigrete sa for siden:

78,9 i dag:) Hadde håpet å se 78- tallet. Etter planen skal jeg veie 78 på mandag, skal nok holde hardt:p Men så lenge det viser 78 og noen gram er det greit. Planlagt trening i dag, motbakke i 50 minutt, 30 min opp og 20 ned. Og kanskje en liten joggetur i kveld. Vil jogge etter det har blitt mørkt og lite trafikk. Jogger så sakte enda at jeg tror noen kunne gått ved siden av:D
God lørdag:)


#245

Marigrete sa for siden:

Supert:) Godt jobba:)


#246

Marigrete sa for siden:

2 kg er bra:) Godt jobba:)


#247

Marigrete sa for siden:

Til meg virker det som at jeg går litt opp hvis jeg spiser sent på kvelden. Har en plan om ikke å spise etter kl. 19, men ikke like enkelt hver dag:rolleyes:


#248

Marigrete sa for siden:

Jeg kommer nok til å fortsette å veie meg hver dag jeg også. Ingen vits i å tenke at jeg bare skal veie meg hver dag når jeg ikke greier å holde det:rolleyes:
God lørdag til deg også:)


#249

lirumlei sa for siden:

Ned 1.2 kilo første uken. Jeg har aldri gått ned mye de første ukene, men satser på at det går jevnt nedover. Formen er mye bedre allerede, så da er jeg happy.

I dag skal jeg prøve meg på blåbær curd, og så blir det laks, hollandaise og blomkål til middag. Litt baconsnacks til lørdagskos, kanskje.


#250

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 105,9 kg - ned 200 gram.
Mitt første delmål er 105 kg. Det er absolutt innen rekkevidde. Håper at jeg klarer det i løpet av neste uke! :D
Ha en strålende søndag!


#251

Butterfly83 sa for siden:

Ned 100 gram. Går ikke i rasende fart dette her :p


#252

Brøleapen sa for siden:

Og da står ukens siste treningsøkt på planen. Og akkurat nå er dørstokkmila veldig lang... Sitter i sofaen i treningstøy, med vannflaske og nøkkelbrikke foran meg, så det er egentlig bare å reise seg opp og gå. Men Gud som det frister å slå på tven isteden 😝

Vet jo egentlig at det er helt ok bare jeg kommer meg bort på senteret, det er bare det å løfte ræva som er et problem. Blæhh altså, at jeg skal være så tiltaksløs i dag 😳


#253

Brøleapen sa for siden:

Og da kan jeg skryte av meg selv, trening er unnagjort 😃
20 min kardio og 1 time med tung styrke. Og i morgen er det time med pt igjen.

Det betyr at jeg kan droppe å gå på vekta ennå noen dager, stløe muskler binder litt for mye vann 😊
Kjenner at jeg ikke gidder å veie meg engang, får vente til torsdag, så får jeg de da om det har vært noen nedgang de to siste ukene.


#254

Turid42 sa for siden:

Æsj, 1,2 kg opp over natten, sikkert pga av EN vårrull i går kveld! Er det da man trøster seg med at det bare er vann, eller? Søren, er så innmari skuffa over meg selv! Spiste borte, og det var kun kinamat. Holdt meg unna sursøte sauser og ris, men klarte altså ikke å holde meg unna vårruller...


#255

Wannabe sa for siden:

Ned 100 gram. Totalt ned 1,8 kg forrige uke!
Er selvfølgelig fornøyd. Føler meg bedre på alle måter. Har gått ned 6 kilo de siste 3 ukene! Det er bare å stå på videre ;)

5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg
19.1: 107,6 kg
26.1: 105,8 kg


#256

Bianca* sa for siden:

Tusen takk for oppskriften! Den skal testes med det første :)

Her har det vært en mega barnebarn-uke. Den største begivenheten skjedde 20.januar da vårt tredje barnebarn kom til verden :love: Vi har selvsagt vært og beskuet vidunderet et par ganger, dessuten kino-besøk og Disney on ice med de to største.
Jeg hadde en planlagt pizza-sprekk i Oslo i forbindelse med isshowet, men ellers tror jeg at jeg har vært ganske flink. Egentlig synes jeg vi har vært flinke alle sammen :D


#257

Butterfly83 sa for siden:

Ja, det er nok vann ja :) Syns du var veldig flink som kun spiste EN vårrull jeg :) Jeg gikk opp 300 g i dag, men trøster meg med og at det nok kun er vann etter salt sideflesk til middag i går :)

Kjempebra :) Det går jo i en rasende fart!

Gratulerer så mye med nytt barnebarn :D


#258

Spinnerette sa for siden:

Du stresser veldig over at vekta går opp og ned! Det HELT vanlig å variere i vekt, selv normalvektige damer kan variere et par kilo før mens, eller om saltinntaket har vært for høyt, etter hard trening, mye stressing.. Kan kanskje være en ide for deg å ikke veie deg hver dag?


#259

Turid42 sa for siden:

Spinnerette, jeg vet, jeg vet...men klarer ikke å la være, da serru. Men nå er jeg borte til onsdag kveld, så da slipper jeg et par dagr, ihvertfall!:)

Utfordringen nå som jeg er på reise er jo selvsagt maten, men er bevæpnet med lavkarbo knekkebrød fra Brisk, babybel og cocosa, så får jeg håpe jeg unngår de verste fallgruvene...


#260

Skøyerfjeset sa for siden:

Hei alle sammen!
Jeg vil gjerne være med. Jeg har tidligere gått ned 18,5 kg på EasyLife og vet at å komme i ketose funker godt på meg.
Har dessverre gått opp over halvparten av disse og nå er det på tide å ta seg selv i nakkeskinnet!
Planen er å gå i ketose med vanlig mat. Det største problemet mitt er lunsjen egentlig... Er det noen gode tips der så kom med det ;)

Jeg har faktisk meldt meg på fjellmarathon - halvmarathondistanse i mai så her er det bare å stå på! Og jeg har aldri løpt så langt i hele mitt liv :p


#261

Marigrete sa for siden:

Velkommen:) Så artig at du skal løpe fjellmaraton. Jeg løp halvmaraton for to år siden, og har et håp (mål) om å løpe i Trondheim igjen til høsten. Nå jogger jeg i gåfart og har greid 2 km i strekk:cool: Men vet at formkurven er bratt spesielt i starten. Fjellmaraton, da er det jo bakker også da? Det tror jeg hadde blitt for tøft for meg. Var langt nok med 21 km på flat bakke;)


#262

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 105.6 kg - ned 200 gram.
Er veldig fornøyd. :)
Har alltid hatt store problemer med sjokolade. Har vært en ekte sjokoman. Helt avhengig. Endelig har jeg kontroll over sjokolade. Eneste jeg har smakt nå er noen biter med Cloetta mørk sjokolade (72%) uten tilsatt sukker. Det har gått helt bra, har nesten vært som metadon for meg. Kroppen og hjernen er ikke lenger avhengig av sukker :D
Men fikk litt vann i munnen igår da jeg så at det kommer ny melkesjokolade med japp. Japp og melkesjokolade var to av mine store favoritter tidligere. Og nå skal de selvfølgelig smelte de sammen. Det er så dårlig gjort! Men jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal ha det. Det er ikke verdt det, for jeg risikerer at hele opplegget mitt sprekker. Det er det som har skjedd hver gang! Jeg skal være sterk!!! ;)


#263

Butterfly83 sa for siden:

Ned 600 g til i dag :)

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)

Totalt: -2.7 kg


#264

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 105,4 kg - ned 200 gram.
Ønsker alle sammen en herlig dag! :)


#265

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 105,3 kg - ned 100 gram.
Håper at jeg kan komme meg under 105 kg i løpet av denne uka. Blir et lite delmål det også! ;)


#266

lirumlei sa for siden:

I dag gjorde vektpila et lite hopp ned og det føles godt å se at kroppen er med på notene. To uker nå til lørdag, så da blir det spennende å se om det blir mer nedgang.

Godt å kjenne at formen er stigende og at ulvehungeren som følger med høykarbokost er borte igjen. Lavkarbo er helt klart best for meg!
I dag har jeg laget bringeber curd og den skal testes til kvelds sammen med Tyrkisk yoghurt og cottage cheese. Jeg har aldri greid å spise mye cottage cheese, men med curd av ulike slag er den helt uimotståelig! Til nå har jeg laget bringebær, blåbær, lime og sitron curd. Det må dere bare prøve!


#267

Turid42 sa for siden:

Sum uke tre er en kilo ned! Det er jeg godt fornøyd med, siden jeg har vært tre dager på reise med en hel haug med fristelser, pluss at jeg er griseforkjøla! :)


#268

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 104,9 kg - ned 400 gram
Jippi. Er kjempefornøyd! Jeg klarte også mitt lille delmål, om å komme ned under 105 kg i løpet av denne uka!
Ønsker alle sammen en strålende helg!


#269

Turid42 sa for siden:

Wannabe, du gjør tydeligvis mye riktig! Noen tips? :)


#270

Butterfly83 sa for siden:

Turid42: Ett kilo ned er jo supert da :D Og hvertfall med sykdom og reise :)

Wannabe: Gratulerer med bestått delmål :D Må være deilig :)


#271

Wannabe sa for siden:

Hei
Jeg følger i utgangspunktet ketolysekuren, men teller ikke karber nøyaktig. De karbene jeg spiser kommer stort sett fra grønnsaker og bær. Spiser så mye ren mat som mulig; kjøtt, fisk, fugl og egg. Spiser grønnsaker til hvert måltid. Målet mitt har vært å få sukker (les:gift) ut av kroppen. Jeg har vært ekstremt avhengig av sukker og sjokolade, men når jeg får det ut av kroppen, og har et stabilt blodsukkernivå så klarer jeg å følge planen. Tåler heller ikke meieriprodukter så det er endel oppskrifter som jeg må styre unna, eller så erstatter jeg med kokosmelk. Jeg holder meg også unna kunstig søtning så mye som mulig. Sliter med å kutte ut pepsi max, men drikker mye mindre enn tidligere. Lager grønn te (løs) i presskanne hver dag. Koker vann til 65-70C, tilsetter løs te, sitron fra flaske, litt pepper og noen ganger finhakket ingefær og lar dette trekke. Skal ikke påstå at det er den beste leskedrikken, men det er garantert en av de sunneste. Tenker at det er min medisin ;)
Mitt beste råd er planlegging! Bestem deg for hva du skal spise neste dag, til alle måltider. Bestem om du skal gå en tur, og hvilken løype du skal ta. Bestem om du skal trene, og evt hva og når. Jeg føler at planlegging hjelper meg mye. Når jeg bestemmer hva jeg skal spise og trene neste dag, så ligger dette i underbevisstheten helt til neste dag. Da blir det mer naturlig å gjennomføre alt.
Lykke til videre!


#272

Wannabe sa for siden:

Tusen takk :)
Det er en liten seier. Satser på at mange små seire gir stor suksess ;)


#273

Skøyerfjeset sa for siden:

Fjellmaraton har noen bakker ja, men i følge min mann så er det en enklere løype enn feks Oslo Maraton. Må sies at det er vel mer nedover enn oppover så ;) Jeg har ingen forhåpninger om å klare å løpe oppoverbakkene, men dersom jeg klarer å løpe resten så skal jeg være fornøyd.

Ellers så synes jeg at dere alle her inne er veldig flinke! Utrolig hvor mye og jevnt og trutt dere går ned, inspirerende!

Jeg har veiedag i morgen, men jeg har ikke kommet meg helt i gang ennå. har begynt nedtrapping av karber og mengde mat.... Men sliter veldig med magen generelt sett. Men denne uka har jeg hatt i meg en del linfrø og sannelig virker det som om magen har kommet på gli.


#274

Skøyerfjeset sa for siden:

-1,2 kg denne uka. Det må jeg si meg fornøyd med siden det kun er de siste dagene jeg har tatt meg sammen. Neste uke skal jeg se 70-tallet igjen!


#275

lirumlei sa for siden:

1,7 kilo ned denne uken. :) Og da har jeg tatt av det som kom på i løpet av desember/januar. Veldig fornøyd.
15 kilo lettere siden april/mai i fjor.

Det er veldig inspirerende å se hvor flinke dere er! Jeg finner forresten mange inspirerende bilder og oppskrifter på Instagram. Lavkarbokost er mye lettere for meg nå enn da jeg startet. I dag blir det gratinert blomkål med ostesaus og skinke til middag. Cottage cheese og bringebær curd til lunsj.


#276

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 104,7 kg - ned 200 gram.
Er veldig fornøyd. Gleder meg mye til jeg kommer ned under 100 kg. Skal klare det iløpet av februar!
Ha en fortsatt fin weekend :)


#277

MaLyng sa for siden:

Hei alle! :)
Så flinke dere er!
Her går det kjempeseint...men men..går iallefall rette veien! :)
Kunne nok vært mye flinkere, inntar nok kanskje for mye meieriprodukter og kunstig søtning enn jeg burde, men er ikke helt nazi, tar det litt rolig nå i begynnelsen. Om det går for langsomt, får jeg bare sette inn støtet, og kun kjøre ketolyse :) Det har iallefall funket for meg før. Ville jo helst vært tynn i fjor liksom!! :D Badevekten jeg har er ikke helt pålitelig tror jeg, hopper litt for lett opp og ned når jeg står på den... så nå har jeg funnet frem den andre vekten min fra boden, den de kaller motivasjonsvekten :) Den registrerer vekten din første gang du går oppå og viser kun differansen + eller - når du veier deg i etterkant :) Har registrert meg i dag.
Har veiedag mandager og skal ta utgangspunkt i det vekten viser fra i morgen av! :)

Ha en nydelig søndag og lykke til alle sammen!
:)


#278

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 104,6 kg - ned 100 gram.
Jeg var ikke sikker på at jeg skulle gå ned i vekt til idag, fordi jeg spiste mer mat enn jeg pleier igår. Men jeg er fornøyd. ;)


#279

Wannabe sa for siden:

5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg
19.1: 107,6 kg
26.1: 105,8 kg
2.2: 104,4 kg

Ned 1,4 kg siste uke. Totalt 7,4 kilo siden 5.januar. :)


#280

safran sa for siden:

Veldig bra, Wannabe! Hva er trikset ditt? ;)


#281

Wannabe sa for siden:

Tusen takk. Er en veldig god følelse å gå ned i vekt.
Har ingen store hemmeligheter, men jeg skrev et innlegg på samme tråd den 30.januar som du kan lese. ;)
(innlegg nr #171)


#282

maeve sa for siden:

Jeg vil bli med!!
Begynte min vektreise i slutten av 2012, da viste vekta 111 kilo.. Til sommeren året etter var jeg nede på 79👍
etter det har det gått litt opp og ned.. Problemet mitt er at jeg overspiser, så når jrg først ramler av lasset så gjør jeg det med et brak! Men så tar jeg meg i det igjen og går litt ned igjen, og sånn går no dagan..
Har vært nede i 72 kg, og da syns jeg at jeg kunne gå ned litt til, så en foreløpig matchvekt tipper jeg er 68 kg (er 1,72 høy)😀
Innveiing i dag viste 83😔
Meeeeeen vet av erfaring at mye av dette er vann, så i løoet av en ukes tid er jeg nok rundt 4-5 kilo lettere😊

Mine erfaringer med lavkarbo er at energien er på topp, søtsuget forsvinner, og trangen til småspising blir også vekk. Jeg blir generelt lettere til sinns (myyyye lettere til sinns faktisk!), kropp og sjel fungerer i det hele tatt supert!

Jeg har hatt best erfaringer med ketolyse tidligere, med et energiintak på rundt 1300-1400 kcal (vet man liksom ikke "skal" telle kalorier, men erfaring sier meg at det funker for meg👍), et proteininntak på rundt 70 gram per dag(mer på treningsdager), inntak av næringstette grønnsaker som brokkoli,grønnkål,avocado++, og selvsagt litt fett.

Målet er som sagt 68 kilo😃 Dette nås nok ikke til sommeren, men da tar vi det til jul😉


#283

Marigrete sa for siden:

Velkommen:) Jeg også merker at det enorme matsuget/søtsuget jeg kan ha til tider blir borte når jeg spiser lavkarbo/ketolyse. Men allikevel ramler jeg noen ganger uttpå, som sist uke, og da til gangs:mad: Gikk opp 4 kg på en uke! Mye er nok vann og jeg har allerede gått ned 2 kg siden i går:) Skal prøve å finne ut hvorfor jeg får tilbake dette matsuget noen ganger. Om det er stress, enkelte matvarer, bestemte tider i mnd etc.

Du har jo virkelig bevist at du kan gå ned mange kg på lavkarbo, virkelig god jobba:)


#284

Wannabe sa for siden:

Vekt 104,3 kg - ned 100 gram.


#285

MaLyng sa for siden:

søren...opp 0,8 kg siden registrering på nye badevekten søndag... :( Men men.. tror nok det er mest vann.. spiste rømmegrøt med en del salt spekemat søndag kveld, og salt binder jo vann... grrr.... blir litt oppgitt. Føler det går så treeeegt.. kanskje ikke kroppen lar seg så lett "lure" denne gang, siden jeg gikk ned 13 kg første gang på lavkarbo? :D Men gir ikke opp! Går eventuelt over til streng ketolyse kost om nødvendig :) DET funker for meg! :)
Lykke til videre alle!
Og Wannabe: WOW! Du er jo skikkelig inne i et godt spor! Blir helt imponert! Og piiiittelitt misunnelig....! :D Hehe! Stå på!


#286

Butterfly83 sa for siden:

Ikke veldig fornøyd i dag, men ned er ned! -200 gram denne uka. Spist pinnekjøtt et par dager så det binder vel litt vann, i tillegg til midtveis i syklusen!

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)
03.02: 72.4 (-200 g)

Totalt: -2.9 kg


#287

kloppsi sa for siden:

Jeg har også en slik vekt. Hvordan restarter jeg den? Ønsker ny startvekt nå for å booste meg selv. Merker at jeg slapper litt for mye av når det står -18 kilo.. ;-)
Jeg har fremdeles 17 igjen ;-)


#288

Wannabe sa for siden:

Heia
Jeg har funnet et riktig spor ja. Utrolig digg. Prøver å ikke fokusere for mye på vekt, selv om jeg veier meg hver dag for å ha kontroll. Jeg klarer alltid å lure meg selv hvis jeg bare skal veie meg en gang i uka - da kan jeg jo bare skeie ut litt fordi jeg ikke skal veie meg på mange dager. Tenker at dette er min nye livsstil og at jeg spiser denne maten for å være frisk :)
Bare stå på videre så får du veldig bra resultater du også!


#289

MaLyng sa for siden:

Hehe, ja da er det kanskje lurt å registrere på nytt :D
Jeg trykket bare på program/model knappen øverst til venstre og gikk oppå vekta :) etter et par sekunder kommer det opp OK på displayet. Da er vekten registrert :)


#290

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 104,0 - ned 300 gram.
Kjempefornøyd selvfølgelig!


#291

Marigrete sa for siden:

Du er kjempeflink, GODT JOBBA :D


#292

Bianca* sa for siden:

En liten tur innom for å si hei og heie på dere alle :heia:
Dere er jo så flinke alle sammen!
Her går det litt trått, men jeg henger med. Jeg har ikke hatt nedgang siden 20.jan , men i dag var det endelig -300g. Synderen er nok pizzaen 23.jan, men det regnet jeg egentlig med på forhånd.
Ønsker dere en riktig god natt og en super torsdag:)


#293

safran sa for siden:

Flere enn meg som ikke sover?! :) Det går trått for meg også, og jeg vurderer veien videre.
Ha en fin torsdag, folkens!


#294

Turid42 sa for siden:

Bianca og Safran, jeg antar tickeren deres er fra januar? Synes dere virkelig 4-5 kilo på rundt en måned er trått? Selv har jeg da "bare" gått ned 3,8 siden 7. Januar, men det er jeg superfornøyd med jeg, assa! Så lenge det går ned og ikke opp er jo alt såre vel i mine øyne. Så ikke bli altfor motløse, da! :)


#295

Wannabe sa for siden:

Vekt 103,8 kg - ned 200 gram.

Idag er det nøyaktig en måned siden jeg la om kostholdet. Jeg føler meg så mye bedre! Formen er bedre, selvtilliten min øker, klærne begynner å bli store, jeg er mer positiv, jeg sover bedre om nettene, jeg koser meg med den maten jeg kan spise.. Nå gleder jeg meg til våren og sommeren!
I løpet av denne måneden har jeg gått ned 8 kilo. Er så glad. Jeg kunne sikkert gått ned enda mer, men det er ikke noe mål i seg selv. Jeg har lagt om livsstilen. Gjør det som er riktig for meg. Og jeg spiser mat som jeg koser meg med!
Stå på alle sammen. Sommeren nærmer seg :D


#296

Turid42 sa for siden:

Så bra, Wannabe! Jeg ligger på ca halvparten av deg, men er strålende fornøyd lell! Bare å stå på videre! :)


#297

safran sa for siden:

Jeg gikk ned først, og så begynte jeg å gå opp igjen for så å stå stille. Jeg veier mer enn tickeren sier nå, fordi jeg nekter å endre vekten før den går ned igjen. :mad:


#298

Turid42 sa for siden:

Ah, skjønner at det er frustrerende, ja! Men har lest noe om at uke 4-6 kan være kronglete, og at mange opplever stillstand/går opp i denne perioden. Så se an ihvertfall over denne kneika?


#299

safran sa for siden:

Takk for peppen! Jeg skal på ferie til utlandet neste uke, og vurderer å hoppe av for en stund da. Det handler ikke bare om manglende vektnedgang, altså.
Er i tenkeboksen.


#300

kloppsi sa for siden:

Jeg henger meg på. Jeg har ca 14 kilo igjen og håååper at de er borte til September. Jeg har spist lavkarbo i noen år nå, men vært litt av og på. Men nå ser jeg at det nærmer seg mål :-)
Har gått ned 1,5 kilo de første to ukene og meget fornøyd med det.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.