< Tilbake til oversikten

Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

#501

Spinnerette sa for siden:

Nice! Jeg får megasug etter karber med en eneste gang jeg skeier ut. Så :heia: for det! :D

Imens sitter jeg og grugleder meg til å reise bort på fredag, til fem dagers opphold hos familie, og null kontroll på maten. :o


#502

Butterfly83 sa for siden:

Det er verre om jeg plutselig sprekker på noe uten å ha planlagt det. Da blir suget større etterpå. Blir restaurant i dag, men da blir det kjøtt og grønnsaker :D

Skjønner du gruer deg litt. Men de vet at du er på lavkarbo? Ingen mulighet for å lage rene middager hvor du bare kan utelate ris/potet osv?


#503

Turid42 sa for siden:

Det er vel på tide at jeg sjekker inn her igjen. Grunnen til fraværet er jo selvsagt at jeg ramlet av. Jeg var veldig streng med meg selv fra januar til mars, men ble så inderlig lei av at jeg gikk opp og ned de samme kiloene. Så da begynte jeg å gi litt Faan, og når man først begynner med det...vel. Dette tror jeg er kjent stoff for flere av dere!

Summasummarum er jeg ikke fullt tilbake til januar-vekt, men ikke langt unna. Og nå er 17. mai faretruende nære. Det ultimate nederlaget vil være å ikke komme inn i bunaden. Da vet jeg ikke hva jeg gjør, jeg har ingen plan b.

Så da er det vel bare å brette opp arma, da!

Lykke til videre med dere alle, dere er jo veldig flinke! :heia:


#504

Wannabe sa for siden:

Tusen takk for positiv tilbakemelding alle sammen! :)
Ny vekt idag: 96,5 kg!
Fortsett å stå på alle sammen! Dere er megaflinke! :)


#505

Prenille sa for siden:

Så hyggelig å bli ønsket velkommen av både Spinnerette og Butterfly 83 :) Tusen takk! Det er veldig fint å vite at det er rom for oss som dropper nyttårsforsetter og finner på ting litt utpå våren også.

Skikkelig heiagjeng-stemning i denne tråden, veldig hyggelig å lese - og ikke minst alt dere klarer, det er så motiverende! Det aller viktigste er jo å bestemme seg for å endre på vanene sine, der har vi allerede 10 av 10 mulige poeng. ;)


#506

lc89 sa for siden:

Woho, i morgen er det en måned siden jeg begynte på ketolyse - og i dag ålet meg inn i buksa jeg har hatt hengende som mål og vekta viste -8 kg. Kunne ikke vært mer fornøyd :) :)

MEN jeg skal ha en planlagt sprekk i morgen som jeg egentlig har gledet meg til. Ut på ølsmaking og treretters med jobben til mannen. Bør jeg begynne legge til litt karbs på dagen eller holde meg til kvelden? Ble brått litt redd her, kan ikke huske jeg har reagert veldig ved sprekk tidligere - men nå er det flere år siden sist kur. Litt redd for å bli sittende oppblåst, kvalm og måtte løpe på do hele kvelden :p Tips og triks tas gjerne i mot :)


#507

Spinnerette sa for siden:

I wish :rolleyes: De er VELDIG klar over kostholdet mitt, men det er alltid "du kan jo kose deg nå, det spiller jo ingen rolle", "du legger ikke på deg av ETT kakestykke, asså", "herregud, ta EN dag pasue, da". HVER gang. Mye derfor det har tatt meg så mange år å gå ned det jeg har gått ned; det skjer alltid noe der jeg blir guilta inn i å spise det alle andre spiser, også faller hele korthuset, og jeg klarer ikke ta meg sjøl i nakken før det er gått mange dager eller uker og jeg sitter med skjegget i potetgullposen...
Å spise ketogent er helt utelukka mens jeg er der, men skal prøve så godt jeg kan å unngå verstingene.. :o


#508

Spinnerette sa for siden:

Jeg syns personlig det er bedre å justere seg litt dagen før, jeg får hodepine og vondt i magen om det blir sånn plutselig skifte. Jeg har en planlagt sprekk (det vil si, jeg vil ikke sprekke, men jeg veit jeg ikke kommer til å klare å dy meg :p ) denne helga også, og jeg har tenkt til å spise meg ut av ketosen i dag, for å prøve å unngå de verste bivirkningene.. Men gjelder jo å spise seg ut av ketosen med trege karber. Ekstra grønnsaker, en gulrot og bær står på menyen hos meg i dag :p


#509

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 96,4 kg - ned 100 gram
Ønsker alle sammen en fantastisk helg!


#510

Butterfly83 sa for siden:

WOW, 8 kg på en måned? :D Det er jo fantastisk!

Når jeg vet jeg skal skeie ut gjør jeg ingenting i forkant. Spiser det jeg har planlagt å skeie ut med og det går bra for min del. Litt oppblåst blir jeg jo, men sånn var jeg jo hele tiden når jeg spiste høykarbo så det er ingen overraskelse.

Åå, det er vanskelig å stå i mot presset da ja! Hvertfall over mange dager. Mesteparten av familien min vet jeg spiser lavkarbo så da er det ikke noe press. Men i andre anledninger orker jeg ikke alltid fortelle om det, så da blir det til at jeg spiser det som er. Egentlig dumt, for det er jo bare meg selv det går ut over. Jeg skjønner egentlig ikke hva man får ut av å prakke kakestykker på ANDRE? Man kan jo bare spise selv, og la andre ta sine egne valg :( Lykke til hvertfall :)

Flott at du er helt med igjen her inne :) Ønsker deg også en god helg :)

Jeg gikk opp 200 gram etter burgeren for noen dager siden, men har gått ned 100 av dem igjen. Etter nattevakter sitter fortsatt 100 g igjen, men satser på at det forsvinner til i morgen :)


#511

Tirilmamma sa for siden:

Hei!
Jeg hiver meg inn her jeg også. Har for 4-5 år siden gårt ned 12 kg på ketolysekuren. Etter en graviditet og noen år med utskeielser har dessverre disse kg kommet på igjen( i tillegg til en del ekstra kg..)

Jeg har et ønske om et til barn, men må nok ned ca 25 kg først for at kroppen min skal fungere.
Begynte på ketolysekuren for en liten uke siden. Veide meg ikke før start så vet ikke om jeg har gått ned noe. Det jeg i midlertid merker er at energinivået har steget betraktelig. Føler meg mye mer opplagt, noe som er deilig!

Regner med at kroppen min trenger noen uker for å komme seg ordentlig i gang med fettforbrenning, siden jeg har vært jojo slanker med diverse mislykkede pulverkurer de siste årene.
Men jeg innser, og vet av erfaring at det lønner seg å ta tiden til hjelp. Har selvfølgelig et ønske om å gå ned en del før sommeren, men er vel kanskje i seneste laget å starte for å få "sommerkroppen 2015" i boks.


#512

Hildemor på slanking sa for siden:

Hei Tirilmamma, så koselig at du og vil være med i gjengen.
Jeg har som deg hatt gode resultater på kuren tidligere men har dessverre havnet på høykarbokarusellen og lagt på meg alt igjen og vel så det.
Denne gangen skal jeg klare det, håper jeg.
Godt å ha noen andre som holder på med det samme og utveksle erfaringer med.
I dag har vi hatt entrecôte med hjemmelaget bernaise og blomkål til middag og multekrem til dessert. Maten er det ingenting å klage på og jeg syns kuren er lett å følge så lenge man kan planlegge og ha "lovlig" mat tilgjengelig til enhver tid.
En god søndag til dere alle fra Hildemor


#513

Renateso88 sa for siden:

Så mange flinke det er her inne :) Jeg er imponert!

Jeg er på min andre runde med ketolyse. Slanket meg 16kg i fjor før sommeren på 3 mnd. I vinter sluttet jeg etter 7år å snuse, og da havnet jeg på potetgull og- godterikjøret og la på meg 7kg. Startet opp med ketolyse mandag 13.april, så i morgen har jeg holdt på en uke :) Trives godt med maten, og har ikke klart å holde meg unna baderomsvekta: i dag var den akkurat -3kg. Veldig fornøyd med det så langt :)


#514

Tirilmamma sa for siden:

Jeg sliter med å få i meg nok fett om dagene. Blir så kvalm og uvel av den fete maten. Planlegger en tur innom helsekost i morgen for å kjøpe kokkosolje som jeg kan ta en "shot" av daglig.
I kveld har jeg laget Gerds dessertpannekaker som jeg spiste med rømme og sukrin. Det var et godt avbrekk fra egg og bacon.


#515

Prenille sa for siden:

Stå på, dere er flinke! :)

07.04.15 Dag 1 / Målsetning: -40 kg
15.04.15: -3 kg / - 4 cm livvidde
20.04.15: -4 kg / - 6 cm (summert)


#516

Butterfly83 sa for siden:

Så flott at du er i gang igjen :) Tre kg på en uke er jo masse! :)

Du trenger ikke proppe deg med ekstra fett om du blir kvalm av det. Spis naturlig fet mat som laks, ost , litt avokado osv. Du kan jo også prøve deg frem med en ts eller to med nøytral kokosolje i kaffen. Visp det ordentlig inn så merker man det omtrent ikke. Kokosoljen med smak blir hvertfall jeg kvalm av :(

Du raser jo ned i vekt du :)


#517

Butterfly83 sa for siden:

Ny veiedag, og opp 100 gram. Det var vel egentlig helt forventet ettersom jeg raste ned i forrige uke, og har ligget på 68.9-69.0 kg hele uka :)

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)
03.02: 72.4 (-200 g)
10.02: 72.1 (-300 g)
17.02: 71.7 (-400 g)
24.02: 70.9 (-800 g)
03.03: 71.1 (+200 g)
10.03: 71.7 (+600 g)
17.03: 71.8 (+100 g)
24.03: 70.6 (-1200 g)
31.03: 70.2 (-400 g)
07.04: 70.3 (+100 g)
14.04: 68.9 (-1400 g)
21.04: 69.0 (+100 g)

Totalt: -6.3 kg


#518

Tirilmamma sa for siden:

I dag rakk jeg endelig å stikke innom helsekosten. Har kjøpt cocosa, mandelmel og kokosmel. Det er greit å ha i skapet i de tilfellene man kommer over en oppskrift som bare MÅ prøves med en gang. Cocosa går veldig greit å få i seg i forhold til mue annet fett. Syns det er greit å ta en ekstra skje eller to bare for å være sikker på at man får i seg det som trengs. Har også kjøpt keto-sticks og fått bekreftet at jeg er i ketose. Føler liksom ikke at jeg er helt i gang før jeg vet med sikkerhet at jeg har kommet i ketose.

Tenker jeg kjører på med innveing i morgentidlig. Både gruer og gleder meg til det😱


#519

Hildemor på slanking sa for siden:

Greit å ha litt på lur som du sier.
I dag var veiedag og jeg har tatt av nesten 2 kg denne uken.
Har holdt meg unna alt av "ulovligheter" og spist masse god mat.
Tar ikke noe ekstra fett tilskudd😊

7/4 79,1 kg
13/4 77,1 kg
21/4 75,3


#520

Cuddy sa for siden:

Kan jeg få lov å bli med dere?
Trenger litt støtte og oppmuntring på veien mot den berømte sommerkroppen ;)


#521

Butterfly83 sa for siden:

Velkommen hit Cuddy! Hyggelig med flere her inne :D


#522

Spinnerette sa for siden:

Velkommen til nye, og :heia: alle sammen!

Jeg er hjemme igjen etter å ha vært på "ferie", og har ikke vært spesielt flink, foooor å si det sånn. :o Back on track i dag, og tenker jeg lat være å veie meg på en uke eller to... :p


#523

Spinnerette sa for siden:

Tilbake i ketose i dag! Valgte å trappe ned litt saktere enn vanlig, for å prøve å se om det gjør noe forskjell på bivirkningene jeg pleier å oppleve i overgangen... Ønsker dere alle en god og viljesterk uke! :D


#524

Hildemor på slanking sa for siden:

Jeg slapp heldigvis unna de verste bivirkningene denne gangen. Drikker endel farris og syns det hjelper mot den slappheten som man kan føle i begynnelsen.
I dag har vi hatt besøk og jeg laget grillspyd med salat og aioli med mandelmuffins til dessert.
I morgen skal minstegutten vår innlegges på Haukeland for å ta mandlene på tirsdag. Kan ikke akkurat si jeg gleder meg. Mannen min skal overnatte på sykehuset og jeg hos foreldrene mine som bor i Bergen. Vi ville gjerne vært der begge men det var bare en pårørende som kunne overnatte. Får ordne med lavkarboniste jeg da for regner ikke med at det er så mye lavkarbo mat å få kjøpt i den institusjonen. Får bestille biff og bernaise til kvelds hos foreldrene mine.
Veiedag i morgen og det er jeg ikke redd for. Går nå etter den raske nedgangen første ukene sakte men sikkert ned så lenge jeg følger kuren.
En fin uke til dere alle😊


#525

Monicah sa for siden:

hei! håper jeg kan få henge meg på denne gruppen! har tidligere gått på ketolyse, gikk ned 11 kg på 2 mnd. nå, etter 2 graviditeter har jeg dessverre 25 kg som skal av. sist jeg var her var i 2010. da var her side opp og side ned med tråder på dette forumet. hvor er alt sammen???

jeg begynte forrige fredag på 95 kg. fikk ketostiks i posten igår og jeg er i ketose. har gått ned 1 kg. håper det blir mange flere ganske kjapt!


#526

Spinnerette sa for siden:

Velkommen, og lykke til, Monicah!

Hildemor; om minstemann er liten ennå, så er jo det en fordel! Jeg tok mine da jeg var 19, og det var helt jævelig, og det sies jo at jo eldre man blir, jo verre er det... :o


#527

Prenille sa for siden:

Ukene flyr. Ting går greit, spiser litt lite men det daglige kaloriinntaket er akseptabelt. Måtte sjekke, ble litt bekymret. Karbene går av seg selv. Har ikke særlig matlyst, så det går fremover ganske radig her. Kickstarten jeg trenger! :)

07.04.15 Dag 1 / Målsetning: -40 kg
15.04.15: -3 kg / - 4 cm livvidde
20.04.15: -4 kg / - 6 cm (summert)
27.04.15: -6 kg / - 9 cm (summert)


#528

TrillTrall sa for siden:

Hvor gammel er han? Jentungen min var 2 år og jeg var 34 år da vi tok mandlene og jeg tror hun hadde det lettere enn meg... Ikke gi ham varm mat eller drikke før etter minst et par uker! Jeg fikk kjempevondt om jeg spiste eller drakk noe varmt de første 3 ukene! Kaldt og lunkent gikk fint, men ikke varmt.

Vi har ikke angret ett sekund på at vi fikk fjernet mandlene på oss begge to, det eneste jeg angrer på er at jeg ikke fikk gjort det mye tidligere på meg selv! Lykke til! :klem:


#529

Butterfly83 sa for siden:

Velkommen monicah :)

Måtte ta veiedag i dag i stedet for i morgen siden jeg ikke er hjemme nå. Gikk som jeg fryktet denne uka, men er nok en del vann siden jeg venter tante rød i disse dager.

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)
03.02: 72.4 (-200 g)
10.02: 72.1 (-300 g)
17.02: 71.7 (-400 g)
24.02: 70.9 (-800 g)
03.03: 71.1 (+200 g)
10.03: 71.7 (+600 g)
17.03: 71.8 (+100 g)
24.03: 70.6 (-1200 g)
31.03: 70.2 (-400 g)
07.04: 70.3 (+100 g)
14.04: 68.9 (-1400 g)
21.04: 69.0 (+100 g)
27.04: 69.5 (+500 g)

Totalt: -5.8 kg


#530

Turid42 sa for siden:

Siden jeg ramla av i mars, og siden 17. mai og dermed bunad-problematikk nærmer seg, har jeg gått til det ekstreme skritt å kaste meg på eggefaste. tredje dagen i dag, og en cm inn i midja. Vekta mi er ødelagt, så jeg vet ikke hva det tilsvarer. Men bunaden min skjønner ikke vekt, hun skjønner livvidde!


#531

Colt-pixy sa for siden:

Vekten viste 113,5 idag.


#532

Festina lente sa for siden:

:d:d


#533

Spinnerette sa for siden:

:heia: Hold ut! :)


#534

Turid42 sa for siden:

Takk for det! Holdt ut i fire dager, gikk ganske greit egentlig. Nå tenkte jeg å kjøre vanlig lavkarbo i ketose fram til mandag, og kjøre fire nye dager da.

Jeg er klar over at dette kanskje ikke er den mest bærekraftige dietten, og det er sikkert mulig at jeg vil gå opp litt etterpå, men det er bare noe med denne bunaden, altså. Kommer jeg ikke inn i den, blir jeg så ufattelig lei meg!

Og jeg må si at humøret har vært bra, for ikke å si stigende, disse fire dagene. Kaloriinntaket har ligget på rundt 1500, så jeg sulter jo ikke. Har følt meg veldig bra, rett og slett! :)


#535

Colt-pixy sa for siden:

Jeg tror jeg må begynne å innse at jeg ikke vil klare målet mitt med -10kg. Så jeg får bare prøve å komme så langt ned som jeg kan istedet for.

Dessverre var det mye som skjedde i løpet av to måneder hos meg. Katten fikk påvist nyresvikt og nøyaktig to måneder etterpå måtte jeg avlive henne. I denne perioden var jeg ikke spesielt bevisst på maten jeg spiste og alt fokuset mitt var på pusen min.

Nå er Marple (pusen) begravd under den ene rododendronen vi har på hytten og denne uke har jeg gradvis lagt meg om til ett mer lavkarbo kosthold igjen.


#536

Hildemor på slanking sa for siden:

Heisann, tusen takk for råd og lykkeønsker til lillegutt når han skulle ta mandlene. Operasjonen er tatt og det har gått veldig bra. Må passe på å holde han smertelindret så han får i seg drikke og litt mat. Han blir bedre for hver dag heldigvis.
Jeg var på vekten på mandag og hadde gått opp 1,5 kg.
Nøtter, barer og annen krisemat har tydeligvis ikke vært ideelt denne uken, så nå er det bare å være konsekvent med ren mat igjen så det kan begynne å gå nedover igjen😊


#537

Spinnerette sa for siden:

Skjønner greia :o Er det mange cm det dreier seg om før du engang får kneppa igjen, eller er den bare litt for trang?

Da kan du jo satse -10 til høsten! :) Godt du er i ferd med å komme deg etter tapet.


#538

Turid42 sa for siden:

Jeg klarer heller ikke det. Men ikke gi opp, vi må bare brette opp ermene og fortsette, så får vi bare se hva det ender opp i når juni er over oss. Stå på! :heia:


#539

Butterfly83 sa for siden:

Klarer nok ikke ti jeg heller,, men vi må jo bare prøve, og så får man ta det resultatet som blir :D Et mål må man jo ha :D


#540

Turid42 sa for siden:

Spinnerette, jeg får den såvidt på, men det er i hengende snøre. Det er såvidt jeg klarer å puste! Så jeg bør nok inn et par centimeter, minst. Men siden jeg klarte en cm inn på bare et par dager, er jeg plutselig optimist!;)


#541

Spinnerette sa for siden:

Går ofte en god del cm når man mister vann, så det er jo bra! Kanskje prøve å trene mage (regner med det er midjen som butter), for å håpe på å stramme inn litt ekstra? To uker, da må man jo kjøre på :D Har en kjole selv jeg gjerne skulle passet inn i, men der får jeg ikke igjen glidelåsen over ryggen/brystkassa, så der er det ikke så mye å gjøre... :o


#542

Spinnerette sa for siden:

Jeg står liksom bom fast på 200g over vekta jeg var før "ferien" min, kjedelig! Men spiser som vanlig, så da løsner det nok veldig snart. Men så er det jo 17.mai rett rundt hjørnet, og deretter fem bursdager spredt over halvannen måned, så jeg har da nok å skulle motstå framover.. :o Men, satser uansett på nye ti kilo før året er omme, så skal snurpe igjen truta så godt det lar seg gjøre :p


#543

Spinnerette sa for siden:

...Skulle ha sagt det litt før, gikk brått ned 400g over natta :D


#544

Butterfly83 sa for siden:

Skuffet over vekta i dag. Veit jeg har spist litt mer på kveldene, men hadde regnet med å gå ned litt av forrige ukes oppgang. Men stod visst helt stille.

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)
03.02: 72.4 (-200 g)
10.02: 72.1 (-300 g)
17.02: 71.7 (-400 g)
24.02: 70.9 (-800 g)
03.03: 71.1 (+200 g)
10.03: 71.7 (+600 g)
17.03: 71.8 (+100 g)
24.03: 70.6 (-1200 g)
31.03: 70.2 (-400 g)
07.04: 70.3 (+100 g)
14.04: 68.9 (-1400 g)
21.04: 69.0 (+100 g)
27.04: 69.5 (+500 g)
05.05: 69.5 (0.0)

Totalt: -5.8 kg


#545

Colt-pixy sa for siden:

Vet hvordan det er å gå opp og å stå stille på vekten, men ikke gi opp det vil mest sannsynlig løsne opp og du vil gå ned igjen. Lykke til videre!


Jeg har bestemt meg for å heller prøver -10kg til september eller noe, vi får se. Jeg fikk dårlige nyheter igår (mandag) og har igjen viktigere ting å tenke på enn mat og vektnedgang. Dette er faktisk ikke ett tungt valg å ta en gang, for familien min er viktigere og nå trenger vi alle støtten til hverandre og jeg vil ikke gå bare halvveis inn for det eller vektnedgang. Forhåpentligvis snakkes vi litt inni mellom, jeg kommer hvertfall til å følge med på fremgangen deres!


#546

Prenille sa for siden:

Oioi, glemte å skrive her på mandag! Har i alle fall ikke gått oppover siden sist. ;-)

07.04.15 Dag 1 / Målsetning: -40 kg
15.04.15: -3 kg / - 4 cm livvidde
20.04.15: -4 kg / - 6 cm
27.04.15: -6 kg / - 9 cm
04.05.15: -6 kg / - 10 cm


#547

Spinnerette sa for siden:

Inget nytt er godt nytt, er det jo noe som heter :D


#548

Prenille sa for siden:

Ukene flyr. I løpet av uka var jeg på -10 kg, men det svinger jo litt fra dag til dag. Ganske mye også, i grunn.

07.04.15 Dag 1 / Målsetning: -40 kg
15.04.15: -3 kg / - 4 cm livvidde
20.04.15: -4 kg / - 6 cm
27.04.15: -6 kg / - 9 cm
04.05.15: -6 kg / - 10 cm
11.05.14: -8 kg / - 12 cm


#549

Spinnerette sa for siden:

Wow, bra jobba! :)


#550

Marianne2 sa for siden:

Dere er flinke :-)
Kan jeg få lov å henge meg på..?
Jeg har spist lavkarbo en periode før siste barnet som nå er 1,5 år, gikk fint ned med ketolysekuren og holdt meg på plass med generell lavkarbo kosthold. Men nå har jeg sklidd helt ut- tilbake på gamle synder med altformye sukker og selvfølgelig vektoppgang og dårlig energi.. :-(
Må snu denne trenden og komme i fang med lavkarbo igjen!
Jeg begynnte i dag!
Vet at kroppen vil komme til å sloss litt med meg, for ikke å snakke om psyken.. Derfor hadde det vært fint å måtte "stå til rette" for noen.. ;-)
1 mål- å komme inn i / være komfortabel i bunaden min igjen. Det skal ikke så mange kg til, for den er ganske stor i utg punktet.. Men nå er den vond å ha på.


#551

Marianne2 sa for siden:

I går var vekten 86 på morgenen (etter tissing, før frokost ;-) vil veie igjen på fredag.
Første mål er under 80.. (Viktig med oppnåelige mål :-p)
Kanskje jeg klarer det på 1 mnd dersom jeg er heldig.. Gikk raskt ned sist, men vet at noen kropper "husker" og holder bedre fast på kg 2 gang..


#552

Marianne2 sa for siden:

På sikt er målet 70 kg..


#553

Butterfly83 sa for siden:

Marianne2 : Velkommen hit :D

Wow ja, du raser jo ned :D


#554

Butterfly83 sa for siden:

Må si jeg er skuffet over vekta i dag, og skjønner ikke helt hva som skjer! Håper det kan droppe litt snart! Orker ikke mer på 69-tallet jeg nå.

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)
03.02: 72.4 (-200 g)
10.02: 72.1 (-300 g)
17.02: 71.7 (-400 g)
24.02: 70.9 (-800 g)
03.03: 71.1 (+200 g)
10.03: 71.7 (+600 g)
17.03: 71.8 (+100 g)
24.03: 70.6 (-1200 g)
31.03: 70.2 (-400 g)
07.04: 70.3 (+100 g)
14.04: 68.9 (-1400 g)
21.04: 69.0 (+100 g)
27.04: 69.5 (+500 g)
05.05: 69.5 (0.0)
12.05: 69.7 (+200 g)

Totalt: -5.6 kg


#555

Spinnerette sa for siden:

Velkommen (tilbake) Marianne! :) Masse lykke til!

Butterfly: Kjedelig når det er sånn! Syns du er flink som holder motet oppe, er lett å gi opp når vekta har stått stille noen uker.. Om du ikke har sklidd ut mtp koshold, så er det bare å holde fast, så løsner vekta etterhvert. :)


#556

Butterfly83 sa for siden:

Hadde et par dager i forrige uke hvor jeg spiste mye og kanskje litt for sent på kvelden. Men har jo holdt meg ganske bra til kostholdet, så må jo bare fortsette videre :) Jeg vet jo at det stopper opp litt rund eggløsning og mens, så det kan jo henge igjen litt. Man kan jo ikke gi seg heller. Blir ikke bedre av det hvertfall :D

Vært på treningssenter i dag for første gang. Ble ikke veldig hard trening, men en fin start :D


#557

Spinnerette sa for siden:

God holdning! :D Dessuten har du jo gått ned ganske mye, og du er jo straks på normalnivå innen BMI, så at det butter imot etterhvert er jo fullstendig normalt. Stå på, så kommer du i mål! :D


#558

Butterfly83 sa for siden:

Tusen takk for støttendeog motiverende ord Spinnerette :D


#559

Marianne2 sa for siden:

Må visst finne ut av mengdene jeg trenger å spise.. Har bært så sulten i dag at har spist 4 måltider. Spiser til jeg blir mett, men blir fort sulten.. Har nok for lite fett i maten.
Hva spiser dere ute av huset? Ta med mat..?


#560

Spinnerette sa for siden:

Fett og protein = mett! :)
Jeg er såpass kontrollfrik at jeg spiser før jeg drar, tar med en salat om jeg er bedt på middag hos noen, ellers har jeg en questbar i veska om det er sånn at jeg ikke veit hvor lenge jeg skal være borte, og det blir litt krise. Når vi har lengre bilturer pleier jeg å ha pecannøtter og babybel i veska, de metter godt. Om du mener på restaurant eller sånn, så velg en kjøttrett, be om grønnsaker istedet før potet, og saus ved siden av (om du er skeptisk på sausen). Eller salat, eller enkelte supper.. Som regel noe å velge i! :)


#561

Marianne2 sa for siden:

Takk for tips :-) ja, må på en måte venne meg til å spise mer fett etter lang tid på karbokarusellen.. Jeg tenkte på sla matpakke som er greit å ta med på jobb/bibliotek (studerer deltid).
Laget meg quiche(?) uten bunn, men hadde ikke fløte den dagen, med fløte i hadde den nok vært mer mettende. Nøtter og babybel skal jeg definnitivt fylle på med!
Prøver å kjøpe minst mulig på farten, siden det er vanskelig å vite hva som er tilsatt..
Flere tips om hva man bare kan slenge i matboksen på morgenen? Har tre barn under 6, så morgenene er ofte litt travle kan du si..

Dere er flinke og standhaftige som holder koken selv om det ikke går så fort! Det som er fint er jo at man faktisk føler seg bedre med dette kostholdet. Forstår ikke hvorfor jeg ikke tok opp LK igjen før, får jo mye mer energi og mye bedre mage av dette kostholdet..

Jeg klarte ikke å holde meg og måtte stå på vekten i morres.. Har gått ned nesten 1 kg på disse få dagene, det er sikkert bare vann, men motiverende likevel!


#562

Prenille sa for siden:

Marianne2, tre barn under 6 år - jøjemeg!

Muffins/minipaier (uten paibunn), de er enkle å ta med. Stek grønnsaker/kjøtt/det du vil ha i (sopp og bacon må stekes, purre trenger ikke), fyll i formen og topp med eggestand og ost. Jeg bruker det jeg har, men eggestand til quishe er et godt utgangspunkt. Oppbevares på kjøl og da er den egentlig ready to go.

Salat - dette er kanskje ikke noe stas for barn, men med kylling eller andre rester blir det deilig. Og nå selges det jo slike matbokser med kjøleelement. Jeg bruker å lage rekesalat (en sikker vinner i matpakke uten kjøleelement...) med egg som jeg har i kjøleskapet, og har det på salaten. Tidsbruk om morgenen er ca 1-2 min.

Ziggylapper/polarbrød (oppskrift finnes her og der, google hvis du ikke kan den:). Lag sandwich. Klassiker, gjøres samtidig som man smører mat til frokost.

Rester er også ganske deilig. Kanskje du kan lage en stor grønn salat/base som du har og tar av, og legger på litt forskjellig til hver? De liker sikkert forskjellige ting.


#563

Marianne2 sa for siden:

Takk for supre ideer :-)

Ja, ungene spiser ikke lavkarbo her, men sånne minipaier med fyll og egg tror jeg nok jeg må prøve. Det er jo fint med sånn mat som alle kan spise :-)

I dag var det så fantastisk vær ute :-) og ungene fikk is, var flink som ikke snappet til meg resten av minstens sanwichis :-D skryte..!


#564

Colt-pixy sa for siden:

Jeg henger meg på her igjen, men fra mandag av altså etter 17. mai. Det blir bra å få noe å fokusere på etter disse to ukene.

Fetteren min ble begravd i dag og hvis jeg kjenner fetteren min slik jeg husker han og har hørt om han idag fra venner og kusinen så ville han ha ønsket at jeg skal fortsette å leve livet mitt og jobbe mot et bedre ett når det kommer til å psyken og vekten min. Han var bare en helt utrolig god og snill person, som hadde tid til alle selv om det bare var en liten prat i gaten.

Jeg skal bestille en time hos legen min onsdag etter neste uke (da får jeg nemlig penger igjen) og høre med legen min hva vi kan gjøre sammen om alt som foregår. Jeg har innsett at jeg ikke greier å gå ned i vekt uten hjelp fra profesjonelle fagfolk som tror på lavkarbo, og at jeg kanskje må innse at jeg kanskje aldri vil nå mitt endelige mål på 65kg. Jeg får først og fremst fokusere på å komme meg ned til 110 kg nå, det er ikke for langt unna og er overkommelig for meg i første omgang.

Jeg ønsker dere alle lykke til, igjen. Og at dere husker at uansett om dere ikke klarer målet med minus 10-20 kg til sommeren, så kommer vi der etterhvert!


#565

Marianne2 sa for siden:

Så trist å høre om fetteren din, det er vondt å miste noen, og det åpner også øynene våre for om vi bruker den lille tiden vi har på en god måte.

Så flott at du tar tak, søker hjelp og deler opp målet til oppnåelige stykker.

Lykke til og fatt mot på mandag!
Klem til deg :-)

Hvordan ordner dere
andre med maten på 17 mai? Jeg har ikke en lavkarbo-familie.. Så jeg er redd det blir vanskelig å holde seg på den smale sti akkurat den dagen. Det er mange folk, mye forflyttning og logistikk som skal skje, og jeg føler jeg ikke kan gjøre ting mer komplisert med å lage ekstra mat den dagen.. (Vi feirer hos noen andre)

Hvor ille er det å spise en liten skål rømmegrøt uten sukker? Selvfølgelig holde seg langt unna is og kaker, men i allefall spise middagen med de andre..? Frokosten har vi hjemme, så der blir det deilig LK servering!! :-)


#566

Colt-pixy sa for siden:

Tusen takk. Fetteren min Preben var en fantastisk person som brydde seg så utrolig mye om andre mennesker. Det var 490 personer i begravelsen hans, utifra programhefter som var igjen (det var printet opp 500 stk), og han har satt sitt merke på utrolig mange personer i denne verden.


#567

Jean1986 sa for siden:

Henge meg på denne, tror ikkje jeg rekke 10-20 kg til sommeren. Men kanskje i løpet av året er mulig:) allerede gått ned to kg på en uke, men vet det er bare vannvekt, men kilo er kilo:)


#568

Jane72 sa for siden:

Henger meg med jeg også som nybegynner på lavkarbo. Rekker vel ikke 10-20 kg til sommeren, men i neste uke begynner jeg med Skaldemans 50+ opplegg. Jeg skal ned 35 kg ca. :)


#569

Marianne2 sa for siden:

Her ble det litt rømmegrøt uten sukker, og et stykke pavlova i dag.. :-/ spiste ikke hele bunnen, da.. Ellers ble det LK og håper ikke jeg har ødelagt mye med denne sprekken..

Hvordan gikk det med defe på den store dagen?


#570

Bærtolina sa for siden:

Kan jeg henge her? Jeg vet at lavkarbo er veldig effektivt for meg. Jeg har gått ned ca fem kg hittil i hele år på lavkalori - og det er vitterlig ikke mye å skryte av. Lavkarbo frem til sommerferien som er om 10 uker. Håper på 5-10 kg.


#571

Jane72 sa for siden:

Jeg har vært "flink" i dag. Spiste ett godt stykke oksekjøtt med bittelitt bernesaus på og da de andre spiste kake drakk jeg to kopper kaffe med litt fløte i.


#572

Prenille sa for siden:

Hipp hipp hurra, 17. mai var kos. Spiste frokost med vegetarianere, veganere og allergikere. Gjett hvor mye karbo de spiser? Temmelig mye mer enn meg og oss. Spiste det jeg ville, et rundstykke og vanlig kake, og resten av dagen hadde jeg vondt i magen. Mmmm. Verdt det allikevel!

Håper alle med bunad følte seg topp i den, dere så garantert sykt heite ut! Ja, jeg er svak for damer i bunad. Menn og, forsåvidt. Uansett:

07.04.15 Dag 1 / Målsetning: -40 kg
15.04.15: -3 kg / - 4 cm livvidde
20.04.15: -4 kg / - 6 cm
27.04.15: -6 kg / - 9 cm
04.05.15: -6 kg / - 10 cm
11.05.15: -8 kg / - 12 cm
18.05.15: -10 kg / - 13 cm


#573

Jean1986 sa for siden:

Spiste 1 pølse i brød, ett kakestykke og 1 is :) Det var min "cheat" day.
Håper det ikke gjor store skadene, men er bare å fortsette fremover! Er veldig motivert :D


#574

Marianne2 sa for siden:

Var på vekten i morres

86 for en uke siden
84,6 i dag! :-)

Veldig fornøyd! (selv om jeg vet at det er vann siden jeg nettop har startet
Opp igjen.. )

Sprakk jo litt, men spiste til gjengjeld litt mindre enn jeg pleier, og da gikk det bra!

Bunaden passet fint og var ikke så vond å ha på seg som sist. :-) det var deilig! Selv om jeg ikke har målt cm vet jeg at magen er mindre og det kjennes så bra! På karbokjøret føler jeg meg altid så "stappa" :-p


#575

Marianne2 sa for siden:

Så flott at du har klart 5 kg på lavkalori, det viser at du er målbevisst og flink å holde deg selv i ørene! På lavkarbo vil du i tillegg til å gå ned i vekt, mest sannsynlig føle deg bedre i kroppen og ikke gå sulten i tillegg!

Jeg er glad for at flere komme hit for å henge :-) det hjelper i alle fall meg at noen andre "følger med på meg", så må jeg liksom stå på litt ekstra!


#576

Jean1986 sa for siden:

Dere som har holdt på litt lenger med dette, hva opplevere dere som vektstopper?


#577

Colt-pixy sa for siden:

Det varierer veldig for meg, men det jeg har sett er fellestegnet for dem er at jeg har spist mye av den samme tingen den siste tiden. For eksempel egg flere dager på rad, eller hvis jeg spiser suppe (om det så er forskjellige typer) flere dager på rad.

Så for meg gjelder det å være veldig variert i det jeg spiser, suppe maks to dager i uken, med egg bør det ikke være hverdag og kanskje ikke en gang annenhver dag.


#578

Marianne2 sa for siden:

Det er det samme for meg. Hvis jeg spiser ensformig eller også hvis jeg spiser for lite-så kommer forbrenningen seg i hungersnød modus :-p og holder godt på alt så det varer ;-)


#579

Butterfly83 sa for siden:

Velkommen til dere nye her inne :)

For meg gikk det ikke speisielt bra på 17.mai, men det var jeg ganske så sikker på at det ikke kom til å gjøre heller :p I tillegg spiste jeg pinnekjøtt med alt tilbehør i går, og rester i dag. Så denne uka ble 500 gram opp. Regner med noe av det er vann da :o

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)
03.02: 72.4 (-200 g)
10.02: 72.1 (-300 g)
17.02: 71.7 (-400 g)
24.02: 70.9 (-800 g)
03.03: 71.1 (+200 g)
10.03: 71.7 (+600 g)
17.03: 71.8 (+100 g)
24.03: 70.6 (-1200 g)
31.03: 70.2 (-400 g)
07.04: 70.3 (+100 g)
14.04: 68.9 (-1400 g)
21.04: 69.0 (+100 g)
27.04: 69.5 (+500 g)
05.05: 69.5 (0.0)
12.05: 69.7 (+200 g)
19.05: 70.2 (+500 g)
Totalt: -5.1 kg


#580

Spinnerette sa for siden:

Gav også full eff i kosthold i helga, ettersom jeg tilbrakte den hos familie. Flere bursdagsselskaper de kommende ukene der det er middager og kaker osv, men er rimelig sikker på at jeg klarer å holde meg på matta da, ettersom det bare er noen timer, og ikke en hel helg det er fristelser og begrensede muligheter. Dog to unntak, en i begynnelsen av juni, der det blir en full helg i London, og fem dager i begynnelsen av juli, da jeg får besøk hjemmenifra, og det blir mye restaurantspising... Kjenner jeg blir helt sliten av sporadiske pauser, vil liksom bare holde meg i ketose så jeg kan bli ferdig med slankinga fortere.. :o Men når de faste rutinene blir forstyrret, har jeg lett for å skli ut. Ikke turt å veie meg i dag, men regner med å være tilbake til ticker-vekt til neste uke :p


#581

Colt-pixy sa for siden:

Velkommen alle nye!!! Håper dere finner mye støtte og inspirasjon her inne og ellers på forumet til Lavkarbo!

Den siste tiden har jeg gått opp mye i vekt, jeg er fremdeles under der jeg begynte igjen i januar, men det er tungt å måtte begynne på nytt igjen.

Sist jeg veide meg var jeg 1kg under startvekten min, og jeg hadde gått ned 5-6kg før 'alt gikk til helvete' i familien. Det å miste ett kjæledyr er tungt, å miste ett utvidet familiemedlem måneden etter er så mye tyngre, men sorgen og savnet samlet blir til tider noe du føler du ikke kommer over.

Dette er derimot en ny uke, og jeg tar det rolig. Jeg kommer ikke til å nå målet for sommeren, men enhver nedgang for meg (på dette tidspunktet) er god nedgang. Vi snakkes på fredag så får vi se hva vekten sier da!


#582

Hildemor på slanking sa for siden:

Heisann. På tide med en liten oppdatering herifra og.
Har fulgt ketolysekuren så langt det har latt seg gjøre og veide meg nå mandag og har gått ned 5 kg tilsammen på de syv ukene jeg har holdt på.

Har gått litt opp og ned i perioder, får vann i kroppen rundt menstruasjon så da kommer det raskt på noen kg men de går heldigvis like raskt av igjen.

Oppstart 7 april 79,9 kg

         18 mai 75, kg.

Merker jeg er blitt smalere i kjakene og fått lenger hals, litt flatere mage og men det er enda mye å ta av.
Syns det går stort sett greit selv om
jeg kjenner meg litt matlei innimellom så går det greit når man kjenner på gevinsten av å gå ned i vekt.


#583

Turid42 sa for siden:

Og jeg er jo stadig på/av/på'n igjen. Men nå er jeg på! Er midt i en veldig vanskelig familiesituasjon, og blir snart alenemamma. Denne sorgen gjør at jeg spiser svært lite. Jeg VET det ikke er bra, men akkurat når jeg veier meg er det superbra, haha. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Ned tre kilo på kort tid.

Jada, jeg vet at det ikke er bærekraftig, og skal skjerpe meg. Må bare få huet på plass først!


#584

Spinnerette sa for siden:

:klem:


#585

Spinnerette sa for siden:

Bra jobba!


#586

Turid42 sa for siden:

Takk, Spinnerette! Jeg trenger så mange jeg kan få!


#587

Jean1986 sa for siden:

Hadde glemt kor engergiløs man blir i starten :( vet det går over, men gidde ikjje gjør noe etter jobb:p


#588

Turid42 sa for siden:

Hm...jeg er kokvarm - er det ketosen, eller er det overgangsalderen (som er bekreftet via blodprøve), eller er det en kombinasjon?


#589

Skramle sa for siden:

Slenger meg på her! Hvor mange g kh spiser dere om dagen og hvor lang tid tok det før dere kom i ketose?


#590

Spinnerette sa for siden:

Har du blitt varm av ketose før? Jeg blir ikke varm av den, men folk er jo forskjellige. :) Velkommen! Jeg spiser 18-20g kh om dagen. Kom i ketose etter et par dager. :)

#591

Colt-pixy sa for siden:

Startvekt: 117,4 (januar 2015)

15/05: 116,4 kg
22/05: 115,1 kg

Total nedgang; 2,3 kg

Det er ikke gale å gå ned 1,3 kg på en uke. Veldig fornøyd.


#592

Marianne2 sa for siden:

Startet med 86, i dag 82,7 :-) viktig med desimaler for motivasjonen


#593

Jean1986 sa for siden:

Her endelig kommet i ketose etter to uke:D
Var veldig lagt nede fredag og tenkte e skulle trøste me sjøl med snop, men e klarte la vær. Det blir uansett ikkje bedre med en pose ostepop og en pose pops. Tror e aldri har vært så motivert før.
Ned 800gram og mista 6 cm så langt dinna uka:)

Har dere laga ett belønningssystem for måla dere har satt? Jeg har laga 4 delmål, og laga ett belønningssystem om jeg når målet til satt dato. Så klart realistiske mål:) også har jeg tatt bilde av meg selv i bh og trusa, printa ut og hengt på insiden av klesskapet der bare jeg ser det;) for å minne meg selv på at jeg ikkje vil tilbake til den størrelsen. Hehe.


#594

Spinnerette sa for siden:

Flinke piker!

Jean: Jeg har ikke noe belønningssystem, men har et par kjoler jeg har håp om å få igjen glidelåsen på... :p Hva slags belønninger gir du deg selv? Shopping etc? :)


#595

Jean1986 sa for siden:

Eine belønninga er å få ansiktspleie, det er noe jeg elsker å få, men unner meg det sjeldent. Siste delmål og belønning er langhelg i Gdansk:)


#596

Spinnerette sa for siden:

Nice! :D Får håpe jeg kan ønske deg god tur om ikke så lenge, da! :D


#597

Jean1986 sa for siden:

Det delmålet e i 2016, januar:D så satsa på tur februar eller i mars når e blir 30:)


#598

Prenille sa for siden:

Ny uke, nye nederlag. Neida.

Takk til dere som gir positive tilbakemeldinger, både til meg og andre. Jeg får ikke helt dreisen på siteringsfunksjonen og får ikke svart dere skikkelig. Sorry, det kommer nok etter litt om og men. :) Dere lager god stemning i tråden.

Mht belønningssystemer har jeg prøvd på noe liknende selv. Synes intervallene er vanskelige å sette - hver 5. eller 10. kilo? Eller når jeg målene med cm? Synes dessuten ikke jeg ser noe til de 10 kiloene som har forsvunnet, og da føler jeg meg ikke berettiget til "premien". Hater at jeg har lært meg å tenke slik, mistenker at det er en kvinnegreie. Så min belønning er at jeg må lære å rose meg selv, i det minste evne å se at jeg har vært flink til noe. På sikt er det nok tusen ganger bedre enn hvite tenner (tannbleking var tenkt belønning etter -10).

07.04.15 Dag 1 / Målsetning: -40 kg
15.04.15: -3 kg / -4 cm livvidde
20.04.15: -4 kg / -6 cm
27.04.15: -6 kg / -9 cm
04.05.15: -6 kg / -10 cm
11.05.15: -8 kg / -12 cm
18.05.15: -10 kg / -13 cm
25.05.15: -11 kg / -15 cm


#599

Colt-pixy sa for siden:

Hvis jeg greier målet mitt for året, ned 15-20kg, så får jeg ny tatovering i 2016. Jeg ønsker meg ny tatovering og det er derfor en utrolig god motivasjon for min del.

Ellers er det en veldig god belønning å kunne komme inn i klær jeg ikke har brukt på en stund igjen.
[url="http://forum.lavkarbo.no//www.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


#600

Mimou sa for siden:

Jeg dauer...... hiver meg på likevel ..... -10 til slutten av juni? Er på -2 nå. Kan jo kanskje klare mer til midten av juli om man kan velge det som sommer? :o


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.