< Tilbake til oversikten

Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

#1

Marigrete sa for siden:

Noen som blir med?
Jeg vil bruke ketolysekuren på å nå matchvekten til sommeren. Har gått ned 6 kg iløpet av desember, og vil gjerne gå ned 20 til. Startet på 86 kg og er nå 79,8.


#2

Turid42 sa for siden:

Jeg blir med! Var kjempeflink i fjor vår/sommer og fikk veldig gode resultater. Så begynte jeg å slække mer og mer, og tilslutt endte jeg med å spise lavkarbo på dagtid og høykarbo på kveldstid. Ingen god kombinasjon...

Jeg bør egentlig ned ca 20, men tenker jeg starter med 10!

Heia oss!:heia:


#3

Marigrete sa for siden:

Starter med 10 jeg også:)) Kanskje til påske? Har gått opp 30! kg på 1 år. Bruker medisiner som gir ulvehunger, men dette har nesten blitt borte når jeg er i ketose. Bør passe meg for cottage cheese, hvitost (blir mye snavling når jeg først "er i gang") og rømme. Lagde meg "riskrem" av cottage cheese, rømme og sukrin i jula. Dette ble trigger til mer søtt:p
Heia, heia:)


#4

Kanutten sa for siden:

Jeg blir også med. Klarte komme meg ned under 80 kg, dvs ned ca 27 kg på et år, men så gikk jeg opp i 100% stilling som medførte at vondtene kom tilbake og da konsentrerer kroppen seg på smertelindring fremfor vektnedgang. Nå har jeg sagt opp jobben for å begynne på smertelindrende tiltak så da regner jeg med at vekta vil begynne gå nedover igjen! Er nå 86 kg.


#5

Turid42 sa for siden:

Noen av dere som har planer om å trene også? Jeg vil det, selv om det kan bety saktere vektnedgang. Men når flesket forsvinner, vil jeg gjerne at noen muskler skal tre fram!


#6

Ktotheaia sa for siden:

Så kjempe spennende! Er i gang selv etter et halvår med utskeielser og delvis lavkarbo kost. Har vell lyst å ned 20/30 kg. Hadde heller ikke hatt noe i mot å bli ferdig til sommeren. Hehe


#7

safran sa for siden:

Jeg har også som endelig mål med 20 kilo ned, men tror ikke det er realistisk før sommeren. Kanskje jeg skal satse på at 10 er borte da? :)


#8

Brøleapen sa for siden:

Jeg er med!
Gikk ned ca 15 kg fra august til desember, og nå er det de 10 siste kg som skal til pers. Første målet er 7 kg, da er jeg innenfor normalvektig bmi.
Jeg vet, bmi er ikke alltid lurt, men det har blitt et mål da 😊

Klarer jeg dette har jeg gått ned litt over 50 kg på 3 år, alt med lavkarbo.
Det har vært en graviditet inni der, men målet er å ende opp ca 40-45kg under det jeg startet med engang 😉


#9

Turid42 sa for siden:

Dæven, så flink du har vært! Del gjerne dine hemmeligheter med oss, da! :)


#10

Brøleapen sa for siden:

Hemligheten er vel en mann som også spiser lavkarbo 😉
Litt fleipete, men at vi har vært to om det har vært til ekstremt stor hjelp. Han har også gått ned ca 30 kg, og endt opp som treningsnarkoman som trener 4 ganger i uken... 😄
Vi har vært flinke til å pushe hverandre, og det er ikke så lett å skli ut når det er en annen der som holder igjen.

Også har det vært masse smeller, men jeg har klart å dra de inn igjen. Ihvertfall ganske ofte, det å være gravid og kunne drepe for en kanelbolle var en utfordring 😄

Men det jeg fremdeles gjør er å logge alt jeg spiser. Det høres litt sykt ut, men fremdeles så blir all mat registrert så jeg har kontroll.


#11

Turid42 sa for siden:

Du er heldig der, jeg får ikke med meg gubben, som selvsagt ikke har noen vektproblemer. Og som liker å ha et lager med godis, som han tar en bit av i ny og ne...inntil jeg raider hele greia på en sen kveld. Igjen og igjen. Ikke greit å ikke ha noen med meg! Noen tips til hvordan jeg skal få ham med når han er normalvektig? Alt hadde vært så mye enklere da....sukk!


#12

Brøleapen sa for siden:

Huff, den er vanskelig. Har du forsøkt å snakke ordentlig med han om hvor viktig det er for deg?
Nå vet jeg ikke hvor overvektig du er, men hos meg så var det såpass mye at det kunne bli helseskadelig. Da syns jeg faktisk partner har et ansvar for å stille opp, og støtte så mye som mulig. Da tenker jeg ikke på å forby brød og pasta i huset, men å være såpass støttende at man f.eks ikke kjøper med godt, frossenpizza og andre ting msn lett kan gå på en smell med.

Vi hadde litt den utfordringen når jeg var gravid, og lettere gikk på noen karbohydratsmeller. Da spurte mannen pent om jeg kunne begrense hva vi hadde hjemme, fordi han sleit litt med å spise som han ønsket, når jeg satt der å mesket meg med lyst landbrød og andre godsaker...

Og selvfølgelig, såpass syns jeg man må stille opp, og vise hensyn til den man bor sammen med.


#13

Ktotheaia sa for siden:

Har gått ned en del i årskiftet 2013/14 (25 kg.) Var veldig heldig og kunen gjøre dette med mannen min. Men ettervært så merket vi at han ikke fikk den samme "gevinsten" som jeg fikk. Vi ble da enige om at vi la til litt ris/pasta til han når han spiste middag, ellers så spiser vi det samme lavkarbo kostholdet og trives godt med det. Etter en stund nå med "halv karbo" (Slapphent med flere utskeielser.) Så er jeg klar for å føle meg bedre igjen. Ønsker å kunne gå ned en 25 kg til, og føler at tiden er inne. Hehe.


#14

Marigrete sa for siden:

Så bra vi er flere😃 Her har jeg fått med meg mannen min på nyåret. Blir litt enklere når vi er to om det. Men barna spiser ikke bare lavkarbo da. Så lørdagsgodteriet ble en utfordring ikveld.. Må tenke over maten igår og idag for sliter med søthunger nå😁 Kanskje ikke nøtter er bra? Spiser ikke mange da. Hmm, en stund siden det har vært slik. Ble bringebær, cottage cheese og lavkarbovafle nå. Og det etter tacoen.. Men bedre enn godteri da. Bruker ketosestix om kvelden. Har vært positiv stort sett hele tiden siden jeg startet opp på desember. Men ser det på urinen også tror jeg, den er selvlysende, hehe;)


#15

Ktotheaia sa for siden:

Det kan jeg skjønne. De dagene jeg har syntest det har vært veldig ille, så har jeg laget granolabars med mørk sjokolade og havsalt. Får nesten en smash følelse :-)


#16

Marigrete sa for siden:

Skal Google granolabars:) Har nettopp spist ribbe, det metter godt. Er med i VG vektklubb i tillegg. Ser at jeg må være litt bevisst på antall kcal daglig også. Ligger mellom 1500-2000 kcal dgl. Ribba dro avgårde en del;) Nesten 900 kcal for to stk! På vektklubben får jeg opp en kake med prosentvis fordeling mellom kh, fett og proteiner. Ligger rundt 75% fett, 2-5 % kh og 20 % protein. Så jeg får i meg nok fett, og kh er fra grønnsaker.
I morgen er veiedag for meg:)


#17

Dolsi sa for siden:

Hiver meg med jeg også. 10 kg minst før sommeren, den er grei for min del.
Sønnen min starter også med lavkarbo igjen, så da er vi to her hjemme.
Gikk på Atkins for 10-11 år siden og da gikk jeg ned over 40 kg. La på meg igjen da, så endte med slankeoperasjon for meg for 9 år siden :eek:


#18

Sulten sa for siden:

Jeg blir med! Min BMI påstod at jeg er overvektig! Sånt sludder, tenkt jeg. Trodde liksom jeg hadde former, men ikke overvektig. Ordet er litt nifst å skrive. Og etter kalkulatoren må jeg ned 14 kilo for å være normalvektig (22 i BMI). Men hadde jeg klart de først 10, så hadde jeg vært lykkelig. Og sunn, sunnere!


#19

safran sa for siden:

Husk på at BMI ikke er ment å avgjøre om enkeltindivider har riktig vekt. Det kan si noe om en større gruppe mennesker, men bør aldri trekkes ned på individnivå. Det er alltid noen i begge ender av skalaen som har normal vekt i forhold til sin kropp, men som ikke passer inn i den modellen.


#20

Mimou sa for siden:

Jeg hiver meg med! Kan være greit å sette noen hårete mål :D

-10kg til påske?

:heia:


#21

scnuppa80 sa for siden:

Jeg er med! Har igjen lagt på meg 4 kg i vinter /jul , veier 86kg og målet er 70kg :-) hvis jeg ser 7 tallet til påska så er jeg fornøyd :-) og kanskje 10 kg til sommeren!!


#22

Brøleapen sa for siden:

Så morsomt at vi er så mange! 😄
Er det noen andre her som også har lagt opp til å trene litt ved siden av å spise lurere?
Jeg skal piskes av PTen i morgen, bestilte timen før jul for å være sikker på å komme igang igjen. Gruer meg allerede... 😝


#23

Turid42 sa for siden:

Jeg har tenkt til å trene! Begynte på 30 Day Shred med Jillian Michaels i november, og kom halvveis før julestria tok meg. Har tenkt til å fullføre den, og etterhvert begynne å løpe litt. Egentlig elsker jeg å løpe, men er så mye tyngre enn før når jeg har noen ekstrakilo å dra på. Ser frem til å bli litt lettere!


#24

Marigrete sa for siden:

Veiedag i dag: 79,7 kg, ned 100 g siden onsdag. Synes det går tregt, men kan vel ikke regne med at det går like fort som det gjorde de første ukene;)
Litt tull med maten i dag, spent på stix`n ikveld. Bruker det hver kveld. Og har hatt utslag hver kveld siden jeg startet. Blitt litt "avhengig" av å sjekke hver dag..


#25

OnMyOwn sa for siden:

Jeg er med :D.
Etter å ha gått ned 17 kg på 6 mnd for noen år siden så har 12 av de "sneket":o seg på igjen, tok skjeen i den andre hånden på fredag og er nå igang igjen:).
20 kg til sommern?? tipper jeg klarer 15 :D:D:D:D


#26

Maria29 sa for siden:

Im in!! Målet er da minus 15 kilo til sommeren,ahh det hadde vært digg det:)
Jeg trener i tillegg,spinning nesten daglig.
Heia oss!!


#27

Bengt sa for siden:

Hiver meg med her ej me, var oppe i 105 i begynnelsen av desember og vil ned til 85. Fruen ville bli med ho me. Ho følte sej motivert etter 3 fødsler på 3 år . Lørdagsgodt kan ongane få med besteforeldra. So skal få rydda skikkelig i kjøkkenskapa ☺


#28

Spinnerette sa for siden:

Blir med jeg og, men får først ta igjen tickeren min før jeg begynner på de neste ti... :o Røykeslutt, sykdom, mild depresjon og deretter frie tøyler i jula gjorde sitt, og brått gikk jeg opp 11kg på to små måneder.. :eek: Begynte "på nytt" i går, så da satser jeg på -15 til sommeren. :cool:


#29

Bianca* sa for siden:

Hei, jeg blir gjerne med :)
Jeg gikk ned 15 kg på lavkarbo i 2011 og holdt meg stabil frem til høsten 2012 da mannen min plutselig ble alvorlig syk. Hverdagen raste sammen og 20 kilo hoppet raskt på i løpet av noen få mnd. Nå føler jeg meg endelig motivert til å prøve igjen. Håper på 10 kilo før sommeren.

Lykke til allesammen :)


#30

Butterfly83 sa for siden:

Jeg tror jeg melder meg inn her jeg. Opp fra 71.7 i midten av desember til 75.3 i dag. Jaja, heldigvis er ikke alt fett. Satser på 10 kg til sommeren :D Da har jeg jo kanskje noen ekstra væske-kg å gå på så da kan jeg ha et hårete mål :) Ellers hadde jeg vel satset på 8.

Lykke til alle sammen! :D


#31

Jammo sa for siden:

Jeg er med :D


#32

Turid42 sa for siden:

Nå er jeg litt overrasket. Gått ned 700 gram fra i går til i dag på tross av at jeg spiste mye salt pluss to Atkinsbarer og har mensen? Glad for det, selvsagt, men hadde i grunn forventet å gå opp i vannvekt!

Vet at man ikke bør veie seg for ofte, men i begynnelsen er det vanskelig å la være! Trengte virkelig en kick-start nå, så skal jeg heller prøve å veie meg mindre ofte framover...


#33

Butterfly83 sa for siden:

Så bra Turid42 :) Jeg har også vanskelig for å ikke veie meg hver dag. Føler egentlig jeg har best kontroll da, selv om jeg vet vekta fort kan gå litt opp og ned selv om man spiser rett. Er vel kanskje redd for å ha en fast veiedag, og at det er den dagen vekta tilfeldigvis gikk opp :o

Ned 200 gram fra i går til i dag :)


#34

Spinnerette sa for siden:

Jeg håpet på å fosse av meg flere kilo med vannvekt de første dagene, så jeg ble jammen skuffet i dag tidlig... Får nok smøre på et tykkere lag med tålmodighet her, ja! :o


#35

Bianca* sa for siden:

Så utrolig bra nedgang, Turid! :) Her ble det "kun" 400g ned fra i går - dette til tross for en del spekepølser og salte nøtter i går kveld - kjempefornøyd! Det er alltid vanskelig å la være å veie seg hver dag i starten når vekta "raser".;)


#36

Turid42 sa for siden:

Bianco og Butterfly83: nedgang er nedgang, og det skal vi jammen være fornøyd med! Jeg regner ikke akkurat med tilsvarende til i morgen, men håper jo ihvertfall at pila går rett vei.

Ellers prøver jeg meg på et nytt triks: varmt vann med sitron og en teskje kajennepepper! Faktisk smaker det ikke så verst, og kjennes bra ut. Skal visstnok være bra både for forbrenning og cellulitter! Kan ihvertfall ikke skade, tenker jeg da...


#37

Mimou sa for siden:

Jeg satte veiedag til onsdager....så er det jo lenge siden jeg veide meg sist da, jeg tar det neste uke. Er i hvert fall i ketose!

ps. jeg veide meg visst i går kveld også....la til den ene kiloen (med vann) som er borte siden da ...ehm....


#38

safran sa for siden:

Jeg skal ha veiedag fredager, men har snikveid meg litt. Er på vei ned! :D


#39

Zimbapus123 sa for siden:

Jeg blir også med. 20 kg til sommeren. Har mål på 25-30 kilo nedgang. Gikk på ketolysekuren for mange år siden. Gikk ned 25 kilo og var kjempefornøyd. Dessverre har jeg hatt sykdom og ikke tenkt på vekten. Men gleder meg til ny runde. Supert at vi er flere her inne🎉👍


#40

Ktotheaia sa for siden:

Da er man godt igang. Hadde det veldig ille de 3 første dagene nå. Ekstremt lyst på sjokolade at jeg merket suget i nesten 3 timer (melkesjokolade.). Blir vell sikkert å forsterket siden jeg har for ikke lenge siden sluttet å røyke. Noen som har litt gode tips dere gjør for å få bort søtsuget i begynnelsen?


#41

safran sa for siden:

Jeg drikker cola zero når jeg får søtsug.


#42

TrillTrall sa for siden:

Om jeg får veldig lyst på noe søtt og ikke har tenkt å spise sjokolade og sånt så tar jeg en stor kopp te søtet med stevia, det funker fint for meg. :)


#43

Amaretto sa for siden:

Jeg er med. Startet på 80 i oktober. Nå 74. Gikk ned 20kg for noen år siden med lavkarbo . Noen barn i mellomtiden og kg tilbake. Nå vil jeg ikke mer 😊.


#44

Bianca* sa for siden:

Det var akkurat det jeg gjorde i går da jeg hadde kaffegjester som koste seg med kaker og sjokolade :)
Også er det 400 nye gram ned i dag :D


#45

Bianca* sa for siden:

Velkommen og lykke til, Amaretto!:)
Jeg hadde også bra nedgang på lavkarbo for noen år siden, men så skjer det ting i livet som kludrer det litt til. Satser for fullt på at det skal gå bra denne gangen:)


#46

Butterfly83 sa for siden:

Jeg hadde også håpet på å rase ned til førjulsvekta, men nei. Ned 100 gram til.

Men jeg har fått en overraskende lett start. Ikke sug etter noe som helst, ikke sult eller noe. Er ganske forkjøla så det kan jo kanskje være grunnen- vet ikke. Har også planlagt middager for hele uka, og det gjør det mye lettere for meg å faktisk vite hva jeg skal ha i dag/morgen. I stedet for å stå i butikken å lure som jeg vanligvis gjør. Det er kun middager jeg sliter med der, resten av måltidene går fint :)


#47

Lenee sa for siden:

Jeg er med :) Gikk ned 15 kg på 8 uker i høst, men klarte dessverre ikke å holde det ved like, å er nå tilbake til utgangspunktet :-(


#48

Bengt sa for siden:

DA he en vør på vekta for første gang sia midten av desember, å den viste bare to kg opp, eller bare å bare, stoppa på 109, har et mål om rundt 80-85. no e det iallefall fullt fokus på ketolysekuren framover. :)


#49

scnuppa80 sa for siden:

Er på 5 dagen og har kommet i ketose :-D men jeg er litt nervøs for jeg skal til Gran Canaria neste helg og er spent på hvordan det skal løses lavkarbomessing..Mange fristelser ! Hva spiser man på flyet? Hva spiser dere på sydentur? ?


#50

TrillTrall sa for siden:

Ta med deg noe på flyet, men ikke nøtter (plutselig dukker det opp en eller annen med livstruende nøtteallergi og du får ikke ta dem frem i kabinen engang) eller mat som lukter sterkt (altså ikke kokte egg...) Knekkebrød og kjøttpålegg og ost kanskje? Eller de der brød-leivene til Lena Beatrice? Husker ikke hva de het, men jeg spiste en del av de en stund, var ganske gode (manglet litt smak for meg, men man kan jo alltids ha oppi noe som gir smak i deigen). Oppskrift her:

lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/brod/page/2/


#51

Butterfly83 sa for siden:

Oi, de flatbrødene har jeg ikke fått med meg før. De skal jeg prøve å lage og ha til fenalåret jeg fikk til jul :)

Ned 400 gram i dag, til 74.6. Føler det går sakte til å være første uka etter utskeielsene.


#52

Nedde10 sa for siden:

Jeg ønsker å bli med :)

Jeg har vært jojo-slanker i "alle år" og har prøvd alt mulig rart, alle slags dietter og pulverkurer. Har prøvd en lavkalori-livsstil, men jeg sprekker gang på gang pga lite energi og sult (tror jeg! enten lever jeg supersunt eller så gir jeg blanke f., og det tror jeg er pga kroppen er sliten etter energiunderskudd).

Nå har jeg kommet til det punktet der jeg bare MÅ finne en løsning, dette har plaget meg i mange år, jeg har et ekstremt dårlig forhold til mat, spiser aldri noe som helst med god samvittighet, liker ikke hverken sultfølelse eller metthetsfølelse, alt er bare helt feil i forhold til kropp og vekt - og jeg gruer meg hver år til sommeren!

Så jeg tenkte å gjøre 2015 til et fantastisk år for min egen del. Har en venninne som har god erfaring med lavkarbo og vil hjelpe meg, i tillegg til at jeg har lest mye og har funnet mange gode oppskrifter. :)

Er midt i eksamensstyr og mye annet finurlig nå i januar, så planen er å starte for alvor i februar! :) Tiden før skal brukes på kunnskap og forberedelse.

Jeg er 168 høy og ca 73 kg, er litt usikker. Er veldig jojo-slanker, så har veid både litt mindre og litt mer. Nå vil jeg se en slutt på det! Ønsker å komme meg ned til 60 kg først og fremst :) Har ikke veid så lite så lenge jeg kan huske! (men, jeg kunne tenkt meg 59.x bare for å se femtitallet :p )


#53

Wannabe sa for siden:

Prøver igjen...

Har som mål å gå ned til under 80 kg. Raser som regel ned i vekt når jeg er flink, men vekta øker enda raskere når jeg skeier ut. Har alltid hatt problemer med sjokolade, og det er alltid grunnen til at jeg går opp i vekt. Har egentlig prøvd det meste, og lavkarbo er det som fungerer best for meg. Når jeg har stabilt blodsukker får jeg heller ikke den ekstreme lysten på sjokolade. Da må jeg bare kjempe mot den psykiske delen av det suget...
Jeg begynte på mandag. Da veide jeg 111,8 kg. Idag veide jeg 110,2. Setter ikke noe mål om å gå ned x antall kilo innen påske og sommer. Føler at jeg blir stressa av det. Skal veie meg hver dag (selv om det også kan skape litt stress) for da har jeg mer kontroll. Hvis jeg veier meg kun en gang i uka, så er det mye lettere å lure meg selv. Drømmen er å veie under 80 kg på ett eller annet tidspunkt, men skal ikke stresse med det målet...
Lykke til alle sammen!


#54

Bianca* sa for siden:

Lykke til, Nedde10 og Wannabe!:)
Morsomt at vi begynner å bli så mange:)

I går spiste vi middag på mongolsk restaurant - uten ris er det super og kjempegod lavkarbomat.
Vekta har gått ytterligere 500g ned fra i går - morro så lenge det varer...
Av egen erfaring vet jeg at det brått kan bli stopp, og at det kan gå uker før neste nedgang. Men da er gleden over nedgang desto større, nedgang i positiv betydning;)


#55

scnuppa80 sa for siden:

Fra 86.4 til 84.2 på 3 dager ! Er vel bare væske men er fornøyd så lenge det går den veien ;-) Stå på alle sammen :-)


#56

safran sa for siden:

Så bra at det er flere godt i gang!
Jeg har gått ned mer enn tre kilo første uke! Juhu! :D


#57

Spinnerette sa for siden:

Jeg spiser en bit 90% sjokolade fra Lindt når jeg blir fysen, syns før at det smakte høgg, men nå syns jeg 70% smaker ekkelt i forhold, og har blit skikkelig glad i den ordentlige kakaosmaken. :) Og for meg stagger den suget etter melkesjokolade. Men det kan nok hende at det er en tilvenningssak å like 90%! Rundt 1kh per bit, så når sjokolade må til, er det liksom ikke allverden. :)


#58

Wannabe sa for siden:

Ned 400gr, totalt 2 kg siden mandag.
Veier meg hver dag for å ha kontroll. Prøver å ikke stresse for mye med vektnedgang, men samtidig viktig å holde fokus.
Lykke til alle sammen!


#59

Butterfly83 sa for siden:

Så bra Wannabe :) Jeg gikk også ned 400 gram i dag. Fornøyd med det når jeg har gått ned 400 g to dager på rad :)


#60

Turid42 sa for siden:

Her går det litt tregere nå. Men jeg sliter med mye mageknip, kommer i rier, og det er så vondt! Gikk litt overboard på Atkinsbarer mandag og tirsdag, men hvor lenge kan det sitte i, da? I tillegg er det akkurat som om eggstokkene er veldig ømme. Noen som har noen formening om hva det kan være?


#61

Sukkerheksa sa for siden:

Håper det er greit jeg hiver meg med :)
Etter to tette svangerskap er ikke alt slik det pleide å være, især ikke med en LS diagnose i tillegg. Men nå er jeg kjempemotivert!
Har bestemt meg for at 2015 skal bli "mitt år" :)
Er 162 høy og nåla på vekta har tippa 76kg... målet er ned 20kg i løpet av 2015.

Er helt ny på forumet, men skal bli hyggelig å bli kjent med dere :)


#62

scnuppa80 sa for siden:

Flere som opplever akutt diaré i begynnelsen av kostholdsomleggingen? :-( ble litt for mye fett i form av fløte ( laget ostesaus) i går , kan det være grunnen? Er en smule uvel i dag...


#63

TrillTrall sa for siden:

Hvis overgangen er stor fra mager mat til mye fett er det ikke helt uvanlig nei...


#64

Bestefar sa for siden:

Jeg blir også med! Har startet året med en 30 dagers fastekur, noe jeg også gjorde i fjor. Da tok jeg selvsagt av mange kilo. Er bare knapt halvveis og er ikke sulten lenger. Men jeg faster ikke for å slanke meg, men for bedre helse. En viktig bonus er da at man blir klarere i hjernen og får økt viljestyrke. Jeg startet på 120 kg og er nå nær 110, men mye av dette legger seg på igjen når magen fylles. Viljen til å komme under hundre frem til sommeren er dog meget sterk nå. Hvis noen av dere vil vite hvorledes det er å faste i 30 dager, kan dere følge min blogg på [url]www.fagervoll.info[/url]


#65

Wannabe sa for siden:

God søndag :)

Ned 200 gr fra igår. 2,2 kg siden mandag. Er veldig fornøyd. Føler at jeg har fått en god start. Skal være flink idag også. Ønsker alle sammen en god søndag!


#66

Turid42 sa for siden:

Gått ned 1,4 siden mandag, og to cm inn i livet. Veldig fornøyd!:)


#67

MaLyng sa for siden:

Hei!
Så flinke dere alle er!
Jeg henger meg lett på! Har et mål om å gå ned 10-12 kg til sommeren. Skal gifte meg 5. september, så mitt hovedmål er å ha klart det frem til da, og bli den nydelige høstbruden jeg drømmer om! :)
Er lenge siden jeg har vært aktiv her inne nå, men når jeg første gang prøvde lavkarbo i 2010 fikk jeg gode resultater :) Klarte å gå ned 13 kg på 3 mnd ca :)
Nå har det sklidd litt ut igjen og jeg føler meg klar til å starte på nytt!

Gleder meg til å følge med her inne på forumet! :)
Lykke til alle sammen! :)

HEIA OSS!!! :D


#68

Fedona sa for siden:

Hei og et litt sent godt nyttår! Jeg vil gjerne være med i denne tråden :)

Jeg har hatt flere omganger med lavkarbo de siste ti årene, men ender alltid opp med utgangsvekta. Det er såååå vanskelig å holde på den synes jeg. Hver gang når jeg har nådd målet mitt så begynner jeg å legge til mer og mer karbo og så vips så har jeg gått opp ti kilo igjen. Så jeg må prøve å finne et kosthold jeg kan leve med hele tiden. Tenkte å prøve å være i ketose i et par uker for å komme i gang før jeg går over til Fedon kost. Trenger å kjenne at jeg går ned i starten for å holde motivasjonen oppe. Er dere i ketose alle sammen?

Jeg ønsker å gå ned ti kilo til sommeren. Har ikke veid meg de siste to ukene, skal gjøre det i morgen tidlig og så oppdatere tickeren.

Stå på videre alle sammen! Det er motiverende å lese innleggene deres :)

Hilsen Fedona


#69

Kanutten sa for siden:

Jeg tror jeg utsetter mine startplaner til mandag om en uke. I kveld kommer vår musikervenn fra Irland på besøk og da blir det konserter ute/hjemme med god mat, god drikke og mange gode venner. Hektisk.... Og på fredag reiser kjærestemannen min og jeg sammen med vår venn tilbake til Irland for å være sammen med ham laaangt oppi fjellheimen noen dager. Blir nok mye god musikk og god drikke der også.... Bra at iren er striks på lavkarboen slik at utskeielsene kanskje ikke blir de helt store, men jeg stresser nok for mye til at jeg klarer starte nå.... :o


#70

Kammis sa for siden:

Henger meg på her!
Har 12-15 kilo som jeg håper å bli kvitt før sommeren!


#71

Wannabe sa for siden:

Ned 300 gr. Totalt 2,5 kg første uke. Føler at jeg har fått en god start!


#72

Turid42 sa for siden:

Offisiell veiedag, og ned 2,1 denne uka. I tillegg noen cm i livet og midja. Kunne ikke vært mere fornøyd med starten! :)


#73

Wannabe sa for siden:

Ned 300gr til. Veldig fornøyd! Det beste er at jeg ikke opplever noe søtsug i det hele tatt.
Stå på alle sammen :)


#74

Spinnerette sa for siden:

4kg ned på en uke, hadde visst nok vann i kroppen til å åpne privat svømmehall :D


#75

Butterfly83 sa for siden:

Dere raser jo ned alle sammen :D

Jeg har bare gått ned 100 gram de tre siste dagene, men regner jo med at det dropper snart :)


#76

Turid42 sa for siden:

Ned er ned! Og du bør absolutt ta fram målebåndet! :)


#77

Jammo sa for siden:

Hadde veiedag i dag. 1 kg OPP! 100 kg :( Men har nå besøk av "tante rød", så lurer på om det er grunnen. Satser på vekten viser lavere tall i neste uke ;)


#78

Spinnerette sa for siden:

Vanlig å samle vann mens tante er på besøk! :) Jeg droppa to kilo dagen etter hun reiste hjem før helga. :rolleyes:


#79

Bengt sa for siden:

da va oss i land og fikk vegd mej for første gang på 6 daga, vekta viste 1 kilo mindre enn sist so e no igang :)


#80

Wannabe sa for siden:

Ned 200 gr idag. Deilig å ikke føle seg så oppblåst. Og klærne føles større. ;)


#81

Jammo sa for siden:

Etter "Tante Rød" var på besøk, gikk jeg på vekten i dag. Og den viste 99.2 :D Da er jeg på rett vei igjen :heia:


#82

Butterfly83 sa for siden:

Så flinke dere er :D

Ja, jeg bør egentlig det,men foreløpig så mister jeg absolutt ikke motet av stillstand. Vet det løsner :) Nå står jeg på 74.1 på fjerde dagen :p


#83

Marigrete sa for siden:

Havnet helt uttpå fredag, lørdag, søndag og mandag!! Så er tilbake på scratch:( 2,5 kg opp. 82 kg på tirsdag. Men nå er det andre boller (hehe..) Startet med trening i går. Intervalltrening i bratt oppoverbakke. Kjenner at motivasjonen både på vekt og kondisjon er på topp.


#84

Bianca* sa for siden:

Da er jeg godt i gang med 2.uke. Jeg synes 1.uke gikk veldig bra, tross barnebarnets fødselsdag i helga. Også er det selvsagt veldig morsomt å veie seg ofte når vekta går nedover - 4kg i uke 1:)

Nå regnet jeg med at vekta ville stå stille både dager og uker, men jaggu var det 200g ned i dag. Hurra:D

Ønsker dere alle en riktig fin kveld:)


#85

Wannabe sa for siden:

Ned 100 gr idag. Synes at det går veldig bra. Vi må bare stå på videre :)


#86

Jammo sa for siden:

Syntes alle er flinke :heia:


#87

Borealis sa for siden:

3.7 kg ned siden 29.des. Og det med solid utskeielser nyttårsaften og 1.nyttårsdag :-)


#88

Marigrete sa for siden:

6 kg ned siden desember:) Og det med store utskeielser i helga (som varte fom fredag tom mandag..)


#89

safran sa for siden:

Ned noen hundre gram til, fire totalt siden nyttår. :)


#90

Turid42 sa for siden:

Er på andre uka, og har gått ned mellom 400-700 gram per dag. For godt til å vare selvfølgelig, men jeg stusser på en ting: i går hadde jeg kraftig diaré i flere timer (etter å ha spist kål!). Med andre ord fikk tarmene tømt seg skikkelig. Likevel var jeg OPP 200 gram til i dag? Jeg stresser ikke med det, altså, bare synes det var litt rart? Drakk også 4 liter vann for å motvirke dehydrering. Noen innspill her?


#91

TrillTrall sa for siden:

Du har tydeligvis klart å hindre dehydrering. :) Kjenn om du får av deg evt. ringer like lett som vanlig, da kjenner du fort om du er litt stinn av vann eller ikke. Jeg veier 1 kg (!) mer i dag enn i går morrest, men har ikke sjanse til å få av meg ringene så jeg er stappa av vann av en eller annen grunn.


#92

Turid42 sa for siden:

Takk for svar, TrillTrall! Nei, ringene sitter ikke noe løsere. Og magen er fortsatt i ulage, så jeg får ikke i meg noe næring heller, bortsett fra cocosa. Kanskje ikke det smarteste å ta til seg med en sånn mage, men det er det eneste jeg har greid, og noe næring må jeg ha, lissom!


#93

Turid42 sa for siden:

Kjenner at det er vanskelig, for ikke å si umulig, å få av meg ringene i dag, så jeg holder tydeligvis på vannet. Men jeg trodde diaré vare dehydrerende? Og jeg trodde at hvis man drakk mye vann, så skulle det føre til at vannet slipper? Forvirra, jeg nå...


#94

Wannabe sa for siden:

Ned nye 200 gram. Er i uke 2 og har faktisk gått ned hver dag! Jeg er veldig fornøyd så langt.
Ønsker alle sammen en god helg! :)


#95

Butterfly83 sa for siden:

Ned 100 gram på 6 dager :p Men det er jo bedre enn ingenting :p


#96

Wannabe sa for siden:

Ned 200 gram idag også. Veldig fornøyd. Har veldig lite lyst på godis, så jeg er helt på riktig spor! Er fortsatt inne i uke 2, men har fått en god start! Har gått ned 3,5 kg siden forrige mandag.
Ha en fortsatt god helg alle sammen :)


#97

Nedde10 sa for siden:

Dag 2 med lavkarbo! Veldig vondt i hodet, men er så spent på om dette viser på vekten om noen dager! :o


#98

Butterfly83 sa for siden:

Ned 400 gram i dag :) Endelig! Håper det løsner litt fremover. Tror ikke det blir så mye til i morgen da. Har spist pizza i kveld, lavkarbo, men altfor mye!


#99

lirumlei sa for siden:

Da er jeg i gang igjen. Startet i går. :)
Jeg gikk ned 15 kg i fjor og har vel tre kilo i pluss nå over jul. Kjenner at kroppen trenger omlegging igjen. Vektnedgang ønskes, men helsegevinsten med lavkarbo er det som driver meg mest. Betennelsesdempende og energigivende.

I går laget jeg lemon curd, lavkarbo style. Nydelig på yoghurt og på knekkebrød. I dag er knekkebrødboksen fylt opp og jeg er klar for uka som kommer.


#100

Wannabe sa for siden:

Ned 200 gram. Føler nesten at jeg gjentar meg selv. Deilig følelse å gå ned i vekt. I morgen er det 2 uker siden jeg startet på lavkarbo og jeg føler meg så mye bedre. Stå på alle sammen :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.