< Tilbake til oversikten

Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

#301

Marigrete sa for siden:

Så gledelig å lese det du skriver. Hærlig :D Keep up the good work, jeg heier på deg:D


#302

Marigrete sa for siden:

Velkommen:)


#303

lirumlei sa for siden:

Gratulerer med flott resultat Wannabe! Det er inspirerende! :)

Denne uka har gått trått, jeg drikker for lite vann og har nok spist for lite fett, og kombinert med en bedre møljemiddag på mandag med litt potet og flatbrød til, så er det høvelig stillstand her. Men jeg gir meg ikke! I dag ble det biffmiddag, bernaise, fløtestuet løk og brokkoli. Så da håper jeg at jeg er i rute straks igjen.
Men som sagt, ukesveiingen på lørdagen har jeg ikke stor tro på denne uka. KOmmer sterkere tilbake.
Og så skal jeg drikke to glass vann før leggetid og på morningen. Basta. ;)


#304

Bianca* sa for siden:

Jeg er kjempefornøyd med den totale nedgangen altså, ingen tvil om det. Men man blir liksom litt revet med når man raser såpass mye den første 1,5 uka.;)
Jeg har vært med i tralten før og vet at jeg kan ha stillstand i uker før jeg plutselig går ned litt igjen. Sist jeg gikk på lavkarbo hadde jeg kun nedgang uka etter mens, resten av mnd sto jeg stille. Blir litt spennende å se om trenden er den samme denne gang:)


#305

Brøleapen sa for siden:

Så mange flinkinger det er her, flere av dere har jo gått ned masse på kort tid 😄

Dette går virkelig ikke fort... 0,5 kg på 2 uker. Ønsker meg litt tempo på denne nedgangen altså! Nå begynner jeg å revurdere målsetningen min, og skal være glad om jeg er i mål til sommeren, og ikke påske som jeg tenkte.

Det som er positivt er at jeg i det minste ser resultater av treningen. Fra å ha helt puddingkonsistens, så kan jeg se muskler. Jeg kan svakt se at jeg har muskler i magen, og det er sikkert 25 år siden sist 😄


#306

Marigrete sa for siden:

Muskler veier jo mer enn fett, så kan godt hende at du har byttet ut en del av fettet med muskler:) Uansett er det godt jobbet med treninga:)


#307

Brøleapen sa for siden:

Takk, det er det jeg prøver å trøste meg med 😉
Og det hjelper at jeg faktisk ser at treningen gir resultater.


#308

kloppsi sa for siden:

Jeg går heller ikke ned når jeg trener, men da bør du måle deg eller sammenlikne bilder :)


#309

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 103,7 kg - ned 100 gram

Var på restaurant igår. Spiste kalvestek med ekstra grønnsaker. Og ikke noe form for potet. Maten var kjempegod og jeg savnet ikke poteter i det hele tatt :D
På kvelden spiste jeg litt lavkarbo-ostekake og bær, men ikke sjokoladekake som også stod på bordet. Syns at jeg var flink, og ble belønnet med 100 gram vektnedgang
Ønsker alle sammen en god helg! ;)


#310

Wannabe sa for siden:

Du er også flink. Ja, vi må stå på videre! Snart er våren her :)


#311

Wannabe sa for siden:

Vi må stå på for å nå våre mål Vi heier på hverandre :D

Tusen takk. Du er jo kjempeflink som har gått ned 15 kg! Jeg henter masse inspirasjon her inne også :)

Du har jo gjort en kjempeinnsats. Klart det er vanskelig å gå ned de siste kiloene. Ikke stress med vekta, så lenge du trener og spiser riktig så kommer også resultatene ;)


#312

Wannabe sa for siden:

Vekt idag 103,5 kg - ned 200 gram
Strålende fornøyd!
Ha en herlig dag alle sammen! ;)


#313

Marigrete sa for siden:

Supert Wannabe:) Jeg gikk opp nesten 4 kg forrige uke, og har nesten gått ned 4 kg denne uka. Jaja, får vel være glad for at jeg greide å gå ned trøstekjedespisekg igjen;)
Ha en aldeles super dag du også:D


#314

bærrgen sa for siden:

Jeg er tilbake etter en tids fravær fra forumet. Jeg er veldig klar til å komme igang igjen med vektnedgang :)


#315

Maria82 sa for siden:

Heia!

Er det for sent å slenge seg på her? :)

Jeg er så klar for å bli slankere til sommeren, tror kanskje ikke jeg når målet mitt til sommeren, men håper på fremgang. Kjekt å ha noen å jobbe sammen med :)


#316

Turid42 sa for siden:

Selvsagt lov å slenge seg på - velkommen!:)


#317

Marigrete sa for siden:

Velkommen tilbake:)


#318

Marigrete sa for siden:

Velkommen:)


#319

safran sa for siden:

Da har jeg hoppet av ketolyse, ketose virker tydeligvis ikke for meg når det gjelder vektnedgang. :( Jeg har i det siste bare krøpet oppover i vekt, uansett om jeg har kuttet melkeprodukter og kunstig søtning, og uavhengig om jeg spiser mye eller lite kalorier. Fett har jeg ligget høyt på hele tiden, men jeg har kjent at det butter imot når jeg skal spise fett. Jeg tar en pause i ketosen, skal på ferie der jeg skal unne meg litt av lokale spesialiteter. Så starter jeg på vektnedgang igjen når jeg er tilbake. Jeg regner med at det blir Grete Roede eller Fedon.

Lykke til dere andre! :)


#320

Wannabe sa for siden:

Vekt idag 103,4 kg - ned 100 gram.

Ønsker alle sammen en herlig søndag!!!


#321

lirumlei sa for siden:

Som jeg antok, så viste ikke vekta i går nedgang siden sist lørdag, så 2,9 ned totalt.
I går kveld forsto jeg litt mer hvorfor, da det er "den" uken i måneden....
I dag hadde jeg gått ned 400 gram. ;) All good thing comes to those who wait.
I dag blir det god middag sammen med mann og barn, god biff med bakt søtpotet og fløtestuet løk og sopp.
Ha en fin søndag. :)


#322

MaLyng sa for siden:

Hei alle! :)
Forrige søndag registrerte jeg meg på den nye vekten, og mandag var jeg +0,8 kg i forhold til dagen før... :(
Men i dag når jeg sjekket vekta stod det -0,5 kg :D
Det vil si jeg har gått ned 1,3 kg siste uken og er tilbake i gamet :D
God søndag alle! :)


#323

langaard sa for siden:

Nei, muskler veier ikke mer enn fett :p, men 1kg muskler har mindre volum enn 1kg fett :)


#324

Wannabe sa for siden:

Ny veiedag:
Ned 1,2 kilo siste uke.
Totalt 8,6 kilo siden 5. januar
Er veldig fornøyd. Syns at dette går kjempebra. Jeg trives med maten og jeg føler så mye bedre.
Har satt et mål å komme ned i to-sifret innen 1.mars ;)

5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg
19.1: 107,6 kg
26.1: 105,8 kg
2.2: 104,4 kg
9.2: 103,2 kg

Ønsker dere alle en fantastisk uke! Snart kommer våren ;)


#325

kloppsi sa for siden:

Så bra Wannabe. Jeg var omtrent samme vekt som deg da jeg begynte på lavkarbo i 2013, jeg har nå gått ned 20 kilo og ser såvidt 8-tallet på vekta nå. Med meg har det tatt lang tid grunnet alvorlig sykdom et år. Men det går an å se 9tallet og visst går det an å se 8tallet også.

Jeg ønsker å gå ned 12 kilo til august :-)


#326

Wannabe sa for siden:

Så flink du er, tross sykdom. Jeg vet jo at dette fungerer for meg. Mitt problem har alltid vært sjokolade. Nå har jeg fått sukker ut av kroppen, og har stabilt blodsukker, så nå klarer jeg gjennomføre uten den ekstreme trangen til sjokolade.
For noen år siden veide jeg 132 kg. Gikk ned til 100 kg, men la på meg 12-15 kg igjen. Har vært ganske stabil på dette nivået siden. Vet at jeg snart ser 9-tallet og da er neste delmål 8-tallet.
Lykke til videre ;)


#327

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 103,1 kg - ned 100 gram.

Nå har jeg igjen 1,3 kilo til et viktig delmål, ned 10 kilo.
Gleder meg! ;)


#328

Butterfly83 sa for siden:

Velkommen tilbake :)

Ikke for sent å slenge seg med :) Morsomt at vi blir flere :)

Er så mange flinke her! Virker som de fleste holder ut selv om det går både opp og ned :) Vi får resultatene vi ønsker til slutt :D


#329

Butterfly83 sa for siden:

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)
03.02: 72.4 (-200 g)
10.02: 72.1 (-300 g)

Totalt: -3.2 kg

Syns det har gått smått de to siste ukene i forhold til hva jeg hadde forventet. Har gått raskere ned før, men det går vel kanskje saktere for hver gang man må gå de samme kiloene ned.

For å prøve å få litt fortgang har jeg kastet meg med på bølgen med eggefaste i dag. Foreløpig tre dager med planer om tre dager ketolyse etter det, og så tre nye eggefastedager om jeg orker :p


#330

Spinnerette sa for siden:

Veldig spent på åssen eggfasten funker for deg! Har nesten litt lyst til å prøve selv, men jeg liker liksom bare hardkokte egg, så vil ha litt håndfast bekreftelse at det funker :p


#331

Butterfly83 sa for siden:

Jeg er ikke superbegeistret for egg selv , men det er bare tre dager om gangen :p

Ble to bløtkokte til frokost med litt brie til, to stekte med smeltet ost til middag, og så har jeg stekt sprø omelett av smeltet ost og to egg til matpakke på jobb til natta :) Så tror første dagen skal gå greit :p

Blir nok bløtkokte egg med smør oppi til frokost alle dagene, så får jeg variere resten. Jeg har aldri vært så glad i egg uten brød til så jeg spiser det sjeldent.

Verre med vanninntaket. Skal drikke 6-8 glass vann pr dag. Jeg har fått i meg 2! Så må henge i der :o

Morsomt om flere prøver! Jeg har egentlig et mål om over 2 kg innen fredag, men tror jeg må begrense det litt :p


#332

LykkeligSomLiten sa for siden:

Hei dere kjempeflinke folk! :) Kan jeg også henge meg på også? :D

Jeg er en jente på 28 år som har jojo-slanket meg så lenge jeg kan huske. Nå over jul nådde jeg ny rekord. Jeg var 73 kg, og 160 høy.

Jeg begynte forrige mandag med lavkarbokosthold, og har sniklest her inne på tråden deres hver dag :uskyldig: Det har hjulpet mye!

De første dagene gikk jeg ned hver dag, og på lørdag morgen hadde jeg kommet meg ned til 70.0 kg (yay!). Men nå ligger jeg bare og duver på 70,0-70,4, kommer meg bare ikke videre ned..... :(

Er dette vanlig?


#333

TrillTrall sa for siden:

Ikke si at du har gått ned 3 kg på en uke og depper fordi vekta ikke fortsetter å rase ned? Det er mest vann i begynnelsen og det er helt vanlig at det går litt saktere enn det. 0.5-1 kg i uka er mer passe. :)


#334

Maria82 sa for siden:

01.01 = 80 kg
08.01 = 77.8 kg
15.01 = 78.9 kg
22.01 = 77.3 kg
29.01 = 76.8 kg
05.02 = 75.2 kg
11.02 = 76.2 kg

BMI nå = 27.0 (-1.3 fra start)

Er litt rart å ha vektnedgangen på sort hvit. Hver dag kan føles som en snegle, men så går det litt og litt ned.

Eller, som dere ser - jeg går opp og ned litt. Er det vanlig? Forrige uke var jeg en hel kilo lettere...

I begynnelsen gikk jeg mer sulten, og la meg med helt tom mage. Det orker jeg ikke, jeg føler jeg må ha litt mat i magen. Får så hjertebank og dårlig søvn når jeg er sulten... Da vil jeg heller gå ned saktere, og ha litt bedre livskvalitet :rolleyes:

Er alt bra med dere andre?


#335

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 103,0 kg - ned 100 gram.

Er fornøyd idag. Var veldig sulten i hele går, så jeg spiste nok mer enn jeg pleier.
Fryktet faktisk at jeg skulle gå opp i vekt, men det slapp jeg ;)


#336

Spinnerette sa for siden:

110% vanlig! De første dagene stuper man ofte ned i vekt, fordi kroppen slipper på vann. Deretter begynner den å slippe på fettet, og det tar tid. :)


#337

Butterfly83 sa for siden:

Gikk ned 500 gram til i dag, men jeg ble skikkelig dårlig i morges. Trodde jeg hadde fått omgangssyke. Men det varte bare et par timer så jeg vet ikke om det ble for mye egg/ost/fett? Har fått i meg to bløtkokte egg, brie og fettkaffe til frokost, men tror ikke jeg klarer to eggemåltider til i dag. Redd for å bli dårlig igjen :(


#338

Spinnerette sa for siden:

Da jeg kom i ketose i januar, ble jeg skikkelig kvalm og dårlig i flere dager... Fant ut at det var saltmangel, kroppen må ha skylt ut for mye salt med alt vannet jeg ble kvitt på kort tid. Om du har gått ned en halv kilo over natten, er noe av det nesten nødt til å være vann, så kanskje du også er dårlig fordi du ikke har salt nok i kroppen?


#339

TrillTrall sa for siden:

Det er helt vanlig. :) Det er derfor det er så lurt å se vektnedgangen over tid, det er da du ser at det tross alt går nedover selv om det går i rykk og napp og opp og ned. :)


#340

Butterfly83 sa for siden:

Men i ketose har jeg vel egentlig stort sett vært i mange uker nå. Det var veldig akutt dårlig, er ikke dårlig nå. Så jeg tror nok kanskje det var litt heavy. Mye fett på en gang eller bare for mye egg.

Men prøver en dag til. Unngår stekte egg i dag. Lager eggelatte til middag, og sikkert kokte egg igjen til kvelds.


#341

Spinnerette sa for siden:

Krysser fingre for at du ikke blir dårlig igjen!


#342

Butterfly83 sa for siden:

Jeg har ikke merket noe på dagen/kvelden i dag bortsett fra litt diare :) Men det kan være at jeg holdt denne eggefasten til 2 dager :p


#343

Turid42 sa for siden:

Liten oppgang i uke fem, +0,2. Men har begynt å trene, så det var som forventet. Men krympet 2 cm over navlen på fem dager, inn 5 cm totalt! Så jeg sier meg veldig fornøyd, jeg! Snart helg også!:)


#344

Marigrete sa for siden:

Det har virkelig ikke gått veien for meg siden januar. Har gått opp og ned 5 kg nesten annenhver uke. Har tatt veldig mange dårlige valg, så henger ikke med etter planen.
Men, da er det bare å starte ny plan;) Ned 7 kg til påske, da er jeg 73 kg. Hvis jeg fortsetter å gå ned 1 kg i uka så kommer jeg mest sannsynlig til å komme inn i bunaden til 17 mai! Det er det store målet! Får henge bunaden på kjøleskapet;) Har startet med lett jogging nå så da er muligheten litt større for å nå målet mitt. Streng ketolyse heretter. Tåler nesten ikke kh før jeg havner "på kjøret";)


#345

Wannabe sa for siden:

Vekt idag - 102,9 kg - ned 100 gram
Glemte å skrive før idag. Nå er det nattinatt ;)


#346

Turid42 sa for siden:

Marigrete, mitt første mål er også bunaden, og det innebærer cirka like mange kilo som deg! :)


#347

lirumlei sa for siden:

ååå, det er jo nesten så man blir litt mismotig av å gå på vekta og se at det nesten ikke er bevegelse. MEN jeg vet at jeg har vært flink denne uka, at det lønner seg i lengden. Så det er bare å holde seg i nakkeskinnet her. I dag ble det litt påskjønnelse til lunsj - lavkarbovaffel med rømme og blåbær curd. Da var jeg klar til å stå på videre!

(jeg tar forresten vektnedgangen som en bonus, helsegevinsten er viktigst, men vekt er jo så mye mer motiverende fra dag til dag, uke til uke. Eller kan være... )


#348

Colt-pixy sa for siden:

Jeg er med på 10 kg til sommeren. Jeg begynte på lavkarbo igjen i Januar etter en lengre tids pause (pga spiseforstyrrelser) og har gått ned 3,6 siden. Jeg tar det helt med ro og målet mitt er å gå ned 15-20 kg tilsammen i løpet av 2015, og med tanke på hvordan jeg ligger an så tror jeg ikke det blir store problemer.

Ved siste veiing var jeg 113,8 noe som var nedgang på 400 gram siden mandag.


#349

Spinnerette sa for siden:

Jeg står ofte stille flere uker av gangen før jeg stuper ned et par-tre kilo i slengen... Kroppen er rar. :)


#350

Spinnerette sa for siden:

:heia:


#351

lirumlei sa for siden:

Det er helt sikkert! men det er bare om at man husker på det, spesielt i perioder som denne. Takk for support. :)


#352

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 102,7 kg - ned 200 gram.


#353

Colt-pixy sa for siden:

Siden jeg må holde øye med vekten til katten min (nyrene hennes er begynt å svikte så vidt) så veide jeg meg i dag og, og da viste vekten 112,9 noe som er 900gram ned siden i går, men jeg hadde spist før jeg veide meg i går og dagen i dag har vært ett eneste stort pes (kasse som ikke fungerer, glemte nøkler og mye annet). Og jeg tror store deler av de 900 gr er vann, men vi noterer det ned likevel.


#354

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 102,5 kg - ned 200 gram.

Ønsker alle sammen en herlig weekend! :)


#355

lirumlei sa for siden:

3,3 kilo ned på mine fire første uker etter nyttår. Må si meg fornøyd når jeg ser tallet samlet, for de to siste ukene har jeg gått ned bare 400 gram.

Så da fokuserer jeg på det samlede tallet. Ha en fin lørdag. :)


#356

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 102,4 kg - ned 100 gram.

Ukesveiing imorgen.
Har et mål om å komme under 100 kg innen 1.mars, men da må jeg virkelig stå på!
Har ikke kommet igang med trening heller. Går mye tur med hunden. Det hjelper, men det er vel ikke nok... Er støttemedlem på helsestudio, så jeg må bare bestemme meg for å begynne.
Setter meg et mål nå: jeg skal trene minst 2 ganger neste uke ;)


#357

Brøleapen sa for siden:

Og da var det ned 0,5 kg til. Nå nærmer det seg et 7tall først på vekta, og det er det store målet.
Det er litt frustrerende at vi nå snakker om kun 4,5 kg, men at det tar så latterlig lang tid!!
Nå har jeg i en ukes tid kjørt ketose igjen for å se om det hjelper, og det virker faktisk sånn. Den halve kg har kommet i løpet av den siste uken.
Så ny plan nå er ketogent kosthold, ligge på under 1700 kcal om dagen og minst 2 ganger med trening i uken.

Håper det hjelper, jeg blir superfrustrert hvis det ikke gjør det!


#358

Marigrete sa for siden:

Ja hadde vært så fint å kunne komme inn i bunaden igjen:D Den ble for lien i fjor..


#359

Wannabe sa for siden:

5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg
19.1: 107,6 kg
26.1: 105,8 kg
2.2: 104,4 kg
9.2: 103,2 kg
16.2: 102,2 kg

Ned 1 kilo siste uke. Totalt 9,6 kilo siden 5.januar.
Er veldig fornøyd. Prøver å ikke stresse med vektnedgang, men blir samtidig veldig motivert. Skal fortsette på samme måte som jeg har gjort hittil. Det gir meg resultater. Og jeg har satt meg som mål å trene 2 ganger denne uka. Har en drøm om å komme ned under 100 kg innen 1.mars, og det skal jeg klare!
Ha en fantastisk uke alle sammen! ;)


#360

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 102,0 kg - ned 200 gram.


#361

Butterfly83 sa for siden:

Velkommen Colt-Pixy :) Mye flinke folk her :D

Wannabe: Du har jo snart gått ned 10 kg :D På så kort tid!

Jeg startet med eggefaste forrige faste veiedag, og gikk ned 900 g på to dager. Men jeg ble så dårlig av det og kunne ikke ta mer enn de to dagene, så har jo gått opp litt av det igjen. Er vel bare vann, men kjedelig for det. Ble bare -400 denne uken da. I går veide jeg 71.3, i dag 71.7 :p

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)
03.02: 72.4 (-200 g)
10.02: 72.1 (-300 g)
17.02: 71.7 (-400 g)

Totalt: -3.6 kg


#362

Marigrete sa for siden:

Jeg startet med eggefaste på søndag og har gått ned 4 kg på to dager:eek: Men da hadde jeg spist MYE kh fredag og lørdag så mesteparten er nok vann:cool: Men noterer det likevel.
15.februar 84
16. februar 80,2 Håper å se 7- tallet i morgen, men blir ikke overasket hvis jeg veier det samme. eller kanskje gått opp litt. Tenkte eggefaste tom torsdag, lavkarbo fredag og lørdag, så ny eggefaste i 5 dager. Deretter bare lavkarbo, med kanskje en 5-dagers eggefaste pr. mnd:)


#363

Colt-pixy sa for siden:

Ved forrige veiing; 112,9.

17/02; 112,3. Ned 600 gram.


#364

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 101,8 kg - ned 200 gram.

Jippi :D
Idag har jeg gått ned nøyaktig 10 kilo siden 5. januar! Jeg er kjempeglad! :D
Har funnet en god rytme og balanse i kostholdet. Føler at jeg ikke stresser med vektnedgang, men jeg veier meg hver dag for å holde fokus. Jeg fortsetter videre på nøyaktig samme opplegg, for det fungerer for meg!
For noen år siden veide jeg 132 kg. Så totalt har jeg gått ned 30 kg. Det er egentlig helt vilt. Nå er neste delmål å komme under 100 kg. Det er viktig for meg. For 4 år siden hadde jeg så sterkt fokus på å komme under 100 kg. Jeg klarte det, og veide under 100 kg i ca et kvarter. Så sprakk jeg så sinnsykt! Prøver å tenke hva som er forskjellen nå og da. Det viktigste er at jeg ikke engang har lyst til å spise sjokolade lenger. Tidligere har hver dag vært en kamp mot sjokolade. Det var så ille før at jeg kunne våkne om morningen og det desidert første jeg tenkte på var sjokolade. Sånn er det ikke lenger. Men jeg vet at jeg ikke kan spise det, fordi min sukkeravhengighet er ekstrem. Jeg har av og til smakt sukkerfri 72% mørk sjokolade, og det har fungert bra.
Stå på videre alle sammen. ;)


#365

Turid42 sa for siden:

Wow - du er superflink, Wannabe! Her går det litt tregere, men er superhappy med å spise det som er riktig for meg! :)


#366

Maria82 sa for siden:

01.01 = 80 kg
08.01 = 77.8 kg (-2200 g)
15.01 = 78.9 kg (+900 g)
22.01 = 77.3 kg (-1600 g)
29.01 = 76.8 kg (-500 g)
05.02 = 75.2 kg (-1600 g)
11.02 = 76.2 kg (+1000 g)
18.02 = 76.1 kg (-100 g)

Totalt ned = 3,9 kg

BMI nå = 27.0 (-1.3 fra start)

Her går det virkelig i rykk og napp...
Er glad det går litt og litt nedover 😊


#367

Butterfly83 sa for siden:

Gratulerer så mye Wannabe :) Fantastisk :)

Og Maria82 også :) 4 kg har masse å si for kroppen :)


#368

Maria82 sa for siden:

Ser du og meg har gått ned ca like mye siden nyttår. Vi må jo si oss fornøyd med det? Merker det litt på klærne, og har lyst å gå ned mer kilo og det fort :rolleyes:
Men må bare jobbe jevnt og trutt ;)

Lykke til til oss :D


#369

Butterfly83 sa for siden:

Maria82: Ja, jeg gikk ned 400 igjen til i dag så da ligger vi ganske så likt ja :D Jeg syns noen av ukene har gått litt trått, men er fornøyd med 4 kg likevel :) Klærne mine begynte å stramme veldig etter jul så det er deilig at de passer bedre igjen :) Trenger ikke akkurat kjøpe nye enda men :p


#370

Turid42 sa for siden:

100 gram ned i uke seks. Fornøyd med nedgang tross alt, siden jeg har trent endel i det siste! :) Totalt 3,7


#371

Wannabe sa for siden:

Tusen takk. Jeg er veldig fornøyd så langt! Det er viktig som du skriver å spise riktig mat. Vi blir sunnere, får bedre helse og får vektreduksjon som belønning! Fortsett på samme måte så kommer resultatene! ;)

Takk Butterfly83 :)
Kan egentlig ikke skjønne at jeg har gått ned 30 kg totalt, men det er en veldig god følelse! ;)


#372

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 101,6 kg - ned 200 gram!

Gleder meg til å se at vekta viser 99.. Det er et lite delmål på veien, men veldig viktig for meg! Stå på videre alle sammen! :)


#373

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 101,5 kg - ned 100 gram


#374

Turid42 sa for siden:

Endelig under 80! Herregud, så lenge jeg har ventet på å bryte den barrieren! :)


#375

TrillTrall sa for siden:

:heia:


#376

Spinnerette sa for siden:

:heia: Bra jobba!


#377

Wannabe sa for siden:

Gratulerer så mye! Sikkert en vanvittig deilig og motiverende følelse!. Jeg har igjen 1,6 kg for å komme under 100. Gleder meg masse!
Ha en fortsatt god helg! ;)


#378

Turid42 sa for siden:

Takk for heiarop, dere! Jeg heier tilbake!!! God helg alle sammen! :)



#380

Turid42 sa for siden:

Takk takk, Butterfly! :p


#381

Colt-pixy sa for siden:

Gratulerer så mye, Turid42!!

Selv gleder jeg meg til å komme under 110kg (og 100 kg når den dagen kommer).
[url="http://forum.lavkarbo.no//www.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


#382

Turid42 sa for siden:

Dit kommer du, Colt-pixy, så lenge du holder fokus! For meg merket jeg stor framgang etter at jeg begynte med løpetrening! :)


#383

Colt-pixy sa for siden:

Jeg har dessverre aldri vært glad i noen form for trening. Mye på grunn av gym på skolen og at jeg er ganske klumsete av meg. Jeg merker heldigvis framgang bare av kostholds endringer fremdeles. Jeg vegrer meg også for å prøve nye ting som trening enten det er ute eller på treningssenter. En del av dette er fordi jeg har Asperger syndrom og nye ting er for meg ett helvete, men jeg prøver å holde fokus så godt jeg kan, det er bare ikke like lett alltid.

[url="http://forum.lavkarbo.no//www.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


#384

Marigrete sa for siden:

Ned 7,2 kg så da er jeg 76,8 :D Da er målet om 10 kg nær, og kanskje noen flere kg etter det. Starter på ny eggefaste i 4 dager nå, før det blir streng lavkarbo etter dette. Har fått mye energi og opplever veldig lite sult, spesielt etter jeg begynte med fettkaffe :)
Ha en fin dag alle sammen :D


#385

Turid42 sa for siden:

Du må selvfølgelig gjøre det som er best for din kropp og hode! Er mange her inne som klarer seg fint uten trening, så det går sikkert kjempefint. Lykke til! :)


#386

Wannabe sa for siden:

5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg
19.1: 107,6 kg
26.1: 105,8 kg
2.2: 104,4 kg
9.2: 103,2 kg
16.2: 102,2 kg
23.2: 101,2 kg

Ned 1 kilo siste uke. Totalt 10,6 kg siden 5.januar.
Er strålende fornøyd!
Ønsker alle sammen en herlig uke!


#387

Maria82 sa for siden:

Så bra Turid42 og Wannabe!!

Og du også Marigrete, kan jeg spørre hva fettkaffe er?


#388

Turid42 sa for siden:

Fettkaffe er rett og slett kaffe med cocosa og smør oppi. Begge deler blir litt for drøyt for meg, så jeg tar bare en stor teskje cocosa oppi. Dette gir kjapp energi på morran, særlig dersom du ikke er noe frokostmenneske!


#389

Marigrete sa for siden:

Jeg har funnet oppskrift her inne:)

1 ss cocosa (10 gram)
1 ss smør (10 gram) Jeg bruker setersmør, har prøvd både med og uten salt, kjente ikke forskjellen.
1 kopp kaffe
1 egg
3 dråper stevia m/smak. Har prøvd vanilje og engelsk toffie, begge var gode. Skal prøve sjokolade i dag:)
Alt kjøres i blenderen. Voila :) Smaker som latte synes jeg:D


#390

Maria82 sa for siden:

Takk :)

Hørtes nesten litt ekkelt ut, men må jo bare tenke litt nytt når det kommer til fett og hva jeg er opplært til... Da må jeg prøve det 😉 takk for svar 😊


#391

Marigrete sa for siden:

Ja høres ikke noe godt ut og var skeptisk før jeg prøvde det:p Men jeg ble veldig positivt overrasket:D


#392

Wannabe sa for siden:

Vekt idag: 101.0 - ned 200 gram.

1 kg igjen til den magiske grensa - eller faktisk 1,1 kg til jeg kommer under den.
Gleder meg! Det er et stort delmål for meg! ;)


#393

Butterfly83 sa for siden:

Ned 800 gram denne uken :)

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)
03.02: 72.4 (-200 g)
10.02: 72.1 (-300 g)
17.02: 71.7 (-400 g)
24.02: 70.9 (-800 g)

Totalt: -4.4 kg


#394

Wannabe sa for siden:

Kjempebra! Stå på! :D


Vekt idag: 100,9 - ned 100 gram!


#395

Brøleapen sa for siden:

Her er det mye fin nedgang, så flinke dere er 😄
Jeg er litt for dårlig til å oppdatere her, men nå har jeg endelig klart å presse vekten nedover. Nå har jeg gått ned 2 kg på de siste 20 dagene og er superfornøyd 😃

Hadde 3 dager med eggfaste, og så over på et ganske strengt ketogent kosthold. Klarer nå å ligge under 1700 kcal om dagen, og det virker!

Da er det bare 2,8 kg igjen til målet om å komme ned på 80 kg, og fortsetter det slik så bør jeg klare det innen en mnd. Og det skal jeg! 😄


#396

Wannabe sa for siden:

Kjempebra! Selvfølgelig klarer du det! Stå på videre! ;)


Vekt idag: 100,2 kg!
Har glemt å skrive inn på noen dager. Men idag løsna det 400 gram. Så utrolig digg. Har satt meg et delmål om å klare å komme under 100 kg til 1. mars! Det er absolutt innen rekkevidde. Må bare være superflink idag! :)


#397

Wannabe sa for siden:

JIPPI :D

Endelig under 100 kg! Veide 99,8 kg!
En utrolig herlig følelse! Et veldig stort delmål å nå for meg!
Og jeg sa til meg selv for en måned siden at jeg skal veie under 100 kg innen 1. mars!
Og det klarte jeg!
Jeg skal ALDRI over 100 kg igjen!!!
Dette gir meg enda mer motivasjon for å lykkes!
Stå på alle sammen!!! ;)


GO THE EXTRA MILE!!!


#398

Butterfly83 sa for siden:

Så deilig Wannabe! Du har virkelig stått på hittil i år for å nå målene dine! :D Helt fantastisk :) Gratulerer :)


#399

Wannabe sa for siden:

Tusen takk Butterfly83! Det er en utrolig god følelse!

Ny veiedag:
Vekt idag: 99,6 kg - Ned 1,6 kg siste uke!
Totalt vektnedgang siden 5.januar: 12,2 kg!

5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg
19.1: 107,6 kg
26.1: 105,8 kg
2.2: 104,4 kg
9.2: 103,2 kg
16.2: 102,2 kg
23.2: 101,2 kg
2.2: 99,6 kg

Har funnet en veldig god rytme nå! Stortrives med maten og kostholdet! Jeg har mer overskudd, er mer positiv, sover bedre om nettene,
er nesten aldri sulten, har ikke søtsug lenger, er mer målbevisst, og jeg føler meg mye sterkere både fysisk og mentalt!
Ganske herlige "bivirkninger" kun ved å endre kostholdet ;)
Ønsker alle sammen en kjempebra uke!


#400

Brøleapen sa for siden:

Gratulerer!!
Den følelsen av at det står tosifret på vekta er fantastisk!!
Utrolig bra jobbet 😄


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.