< Tilbake til oversikten

Januarstartere

MaritR sa for siden:

Jeg begynner å bli litt matlei og lurer litt på hva dere andre har til frokost/lunch?? Evnt hva bruker dere som snacks??
Jeg har lavkarbobrød(hjemmelaget) med ost til frokost og jeg lager omelett på jobben til lunch med 2 egg, litt fløte, ost, paprika og tomater.
Til snakcs har jeg svor.

SOm sagt så begynner jeg å bli litt matlei og tenkte å høre hva dere andre har for å få litt variasjon i kosten. Vet det er ett eget forum her, men det står så mye der :)

Sjøstjerne sa for siden:

Jeg ble veldig lei egg første gangen jeg gikk på ketolyse, før jul, men nå spiser jeg egg og bacon hver dag til frokost, å storkoser meg! Veldig spesielt. Det er vel den eggsmaken som man får på bakevarer og sånt jeg gikk lei.
Hver dag har jeg salat, å etter jeg begynte med det til lunsj så har jeg begynt å gått ned igjen!
Jeg veksler mest mellom Ost og skinke eller tunfisk salat. Som skinke bruker jeg picnic skinke, kanskje ikke optimalt, men er tross alt student! I tunfisk salaten har jeg majones.
Ellers har jeg salat, agurk og kanskje litt squash.
I morgen skal jeg prøve noe nytt, serrano og parmesan salat!
Lykke til!

MaritR sa for siden:

Startvekt: 98,8
8 januar : 96,4 -2,4
15 januar: 93,9 -2,5 (influensa)
22 januar: 93,6 -0,3
29 januar: 93,1 -0,5

Gerrard sa for siden:

Dette går smått nå gitt. Har lest at det er vanskeligere å gå ned 2. og 3. gangs lavkarbo og det kan jeg skrive under på! Men kroppen har mer energi og formen er bedre så jeg tar med meg de positive "bivirkningene". Skal være veldig nøye nå og prøve å finne om det er noen stoppere i kosten min. Karboene har jeg kontroll på men det er lett å ta inn for mye protein. Tror jeg får nok fett også, så jeg er litt usikker nå. Har brukt tynne skiver lavkarbobrød, men kutter ut dette nå.

Start 02.01.2013 100 kg
08.01.2013 98,1 kg (-1,9)
16.01.2013 98,1 kg (0)
23.01.2013 97,9 kg (-0,2)
29.01.2013 97,8 kg (-0,1)

MaritR sa for siden:

Har du målt cm??? Selvom du ikke går ned kg så er det stor mulighet for at du går ned cm :)

Sjøstjerne sa for siden:

Det gikk nettopp opp for meg i dag at jeg gjør det som man IKKE skal gjøre på lavkarbo! Kutte kalorier for å prøve å gå ned mer! Å dermed går å er småsulten! Å jeg som trener så hardt. Får ikke i meg nok fett i løp av dagen, i alle fall!
Hvor mye gram fett mener dere man skal ligge på? Å hvor mye kcal sånn ca? Er det noe ca tall i alle fall? Karber greier jeg å holde rundt 20g, men jeg trener jo en del.
I dag hadde jeg veiedag, å har gått opp igjen! Så jeg skal begynne å trene mer, å da blir det jo mer mat! Håper på svar!

MaritR sa for siden:

Jeg fant denne fra Lenabetrice sin side og jeg syntes den er oppklarende

Fett er en form for energi som kroppen kan bruke, akkurat som energi fra karbohydrater og proteiner, og alkohol om man vil.
Fettet setter seg ikke fast i fettcellene sånn uten videre, bare fordi det er fett.
Hvis det hadde vært sånn, så kunne man jo også hevde at man blir grønn av grønnsaker.
Det er så mange som begynner med lavkarbo, men er redde for “alt dette fettet” man bør spise.
Man ser på mengden fett man spiser, i forhold til før, og skjønner ikke helt hvordan dette henger sammen, og man er redd for å gå opp i vekt, eller ikke ned i vekt.
De aller fleste er veldig flinke til å redusere inntaket av karbohydrater, men det sitter ofte langt inne å øke fettmengden.
Jeg skal nå prøve å vise dere hvorfor man må spise mere fett da man spiser lavkarbokost, og hvorfor man kan legge fettfrykten på hylla hvis man spiser lavkarbo.
Jeg oppfordrer på ingen måte til å telle kalorier, men kanskje kan det for flere være greit å gjøre det i starten, for å få ro i sjelen med hensyn til fettmengden på lavkarbo?
Mange er “ødelagt” i kropp og sjel av fettfrykt og det jeg vil kalle kalorifobi. Mange tror de går opp i vekt av å bare snuse på smørpakka, fordi det er fett.
Men, det man ikke tenker på, det er at det er mye kalorier i karbohydrater også…..
Jeg skal ta dette steg for steg, så det blir lett å henge med (håper jeg), og jeg tar utgangspunkt i at en person skal ha i seg 2000 kalorier daglig.
Ernæringsrådet anbefaler at kosten skal bestå av:

• 30 % fett (= 600 kcal)

• 15 % proteiner (= 300 kcal)

• 55 % karbohydrater ( = 1100 kcal)
    Så velger man å bytte livsstil til lavkarbo, og regnestykket blir litt annerledes med hensyn til fordelingen av næringsstoffene. Det er vanlig å spise (ha 2000 kcal/dag i tankene):

• 75 % fett ( = 1500 kcal)

• 20 % proteiner ( = 400 kcal)

• 5 % karbohydrater ( = 100 kcal)
    Ser dere hvor mange kalorier som forsvinner fra karbohydratene når man skifter til lavkarbo?
    Hele 1000 kcal blir “borte”.
    Hvis man ikke erstatter dett tapet med annen energi, så ender man opp med å spise 1000 kcal/dag, og det er veldig mye for lite energi for å drive en kropp.
    Man må erstatte den tapte energimengden fra karbohydrater med fett, og kalorimengden i fettet øker da drastisk fra 600 kcal til 1500 kcal. Karbohydratmengden blir tilsvarende mindre. Altså en omfordeling av energi.
    Men man spiser fortsatt 2.000 kcal/dag!!
    Jeg skal nå prøve å vise dere med noen eksempler hvordan alt dette ser ut i praksis, og jeg har komponert en helt vanlig lavkarbo dagsmeny:

• Frokost: 2 stekte egg og 50 gram bacon

• Lunsj: salat av en kyllingfilet, 1 tomat, 30 gram agurk, 30 gram paprika, 30 gram issalat

• Middag: en normalstor kotelett (med fettrand), og 150 gram brokkoli (rå vekt)

• Kvelds: 1 st tekake, med 1 st kokt egg som pålegg.
    Dette er en typisk dagsmeny som mange setter sammen. Ikke nøyaktig slik som dette, men mye likt hvis dere skjønner?
    Det er lite karbohydrater her, en god lavkarbomeny.
    Men hva inneholder egentlig denne menyen??
    Jo, 1033 kalorier!!

Det mangler veldig mye energi i den gode lavkarbomenyen, og siden man skal holde karboinntaket lavt, proteininntaket normalt, så må man hente energi fra fett, man må altså legge til fett på denne dagsmenyen.
Hvordan kan man gjøre det?
Mine forslag:

• Frokosten er bra som den er

• Lunsj: lag en dressing av 50 gram setterrømme/creme fraiche

• Middagen: lag en fløtesaus av 3/4 dl fløte

• Kvelds: bruk 10 gram smør på tekaken, og ha 20 gram majones på det kokte egget som er pålegget.
    10 gram smør og 20 gram majones er en ganske så passe stor mengde, vei så får der se.
    Men hvordan blir da regnetsykket for dagsmnyen med “alt dette fettet” inkludert?:

• Fett 73 % ( = 1219 kcal)

• Proteiner 23 % ( = 398 kcal)

• Karbohydrater 3,5 % ( = 55 kcal)

• Samlet kaloriinntak for hele dagen (alle måltider samlet) 1672 kcal
    Med et daglig inntak på 2000 kcal, så blir dette faktisk et kaloriunderskudd, på tross av “alt fettet”, det er altså plass til enda mere fett, om man ønsker og orker.
    Kutter man i karboinntaket, så MÅ man spise mere fett, enkelt og greit.
    Fall ikke for fristelsen til å tenke at det må være smart å spise lite karbohydrater og lite fett.
    Det er ikke bra for kroppen!! Den må ha nok energi for å fungere godt. Den har ikke evnen til å hente all energi den trenger fra lagert kroppsfett alene, uten at kroppen tar skade av det.
    PS: det er selvfølgelig ikke sånn at fettet MÅ hentes fra smør, rømme, majones og fløte. Jeg brukte dette for å illustrere.

Sjøstjerne sa for siden:

Tusen takk, MaritR! Det var utrolig oppklarende! Nå planlegger jeg ny meny, med ordentlig mat i lunsjen! Ikke bare en liten fillesalat! Liker ikke å få røde tall på mfp, så skal dytte den grensa litt opp. Dere som bruker sånne kosthold apper, hvor mye legger dere inn som kcal?

L@dy jojo sa for siden:

Ja det er det som er så rart, for betennelsen ble skyhøy etter at jeg begynte på lav-karbo.
Så høy at jeg måtte begynne på medesiner,,,,som gjør at jeg legger på meg :(
,,,men men....må man så må man...gir ikke opp av den grunn. Får håpe det ikke tar så lang tid før verdiene er litt lavere, så jeg kan fungere litt igjen.

L@dy jojo sa for siden:

MaritR; Det innlegget skulle ligget øvest i tråden vår,,,så den var lett tilgjengelig. :D

Veldig deilig å lese,,,må si jeg har begynt å tenke det samme selv,,,at jeg kanskje får i meg for mye fett, jeg ligger ofte over 75%.

Tusen tusen takk for flott innlegg!!! :D

L@dy jojo sa for siden:

Frokost: Cottages Cheese med mandler, bringebær og litt søtningsstoff (nam nam). Inne på diett.no får jeg en perfekt fordeling av fett protein og karber.
I tillegg drikker jeg en kopp kaffe med sukett og fløte på vei til jobb.

Lunsj: Salat med kylling og stekt champignon. Rømme som dressing, noen ganger blander jeg inn dip-pulver.
Kaffekopp til med sukett og fløte

Middag: varierer mellom fisk, kjøtt og kylling, har kokte grønnsaker til, som regel brokkoli eller blomkål, eller begge deler.
Lager fløtesaus til, blander i vann så det ikke blir kvalmende fett.

Taco er også en middags-favoritt hos oss.

Sjøstjerne sa for siden:

Cottage cheese var ett bra tips! Spiste det mye før jeg begynte med ketolyse. Savner egentlig litt søtt i hverdagen. Men det er vel sånn, noen liker søtt, andre liker salt. Tanta mi f.eks stortrives på lavkarbo, missliker alt søtt! Men jeg merker att selv om suget er borte, er fortsatt lysten på noe søtt der!

MaritR sa for siden:

Skjønner ikke hvordan dere klarer å spise cottage cheese...smaker helt forferdelig hehe.....men det er kanskje noe man kan lære seg å spise :S

L@dy jojo sa for siden:

Må ha bær og litt søtningsstoff,,,ellers smaker det ikke særlig nei :p

L@dy jojo sa for siden:

Et annet frokost/lunsj tips:

Avocado, med reker, majones og løk. Evt en salat ved siden av...nam nam :-)

Sjøstjerne sa for siden:

Etter mye om og men trur jeg kanskje jeg ikke får noe mer ut av å være i ketose, ønsker å trene styrke 3 ganger i uka, og dagelig cardio. Altså mer mosjon, å da ønsker jeg litt mer karbs. Har lest litt rundt, å det er jo ikke noe spesielt nyttig å være i ketose og trene hardt. Men nå vet jeg ikke hvordan man kommer seg ut av ketose! Tenkte mer grønnsaker til jeg tipper ut..

MaritR sa for siden:

Er ikke noe problem å komme seg ut av ketose ;) En sjokolade eller litt for mye produkter med mel...

L@dy jojo sa for siden:

Grønnsaker, et par Rug-sprø under pålegget, gulrøtter og andre grønnsaker som vokser under bakken får meg ut av ketose med en gang. Mais er det mye karber i.

Gressenka sa for siden:

Veiedag i dag. Her er det ikke mye positivt å si om den saken. OPP 2 kg, og jeg er driiiiiit forbanna og skuffa! :mad::( I den rekkefølgen. Jeg er griseflink og streng med meg selv. Jeg er i konstant ketose.

Så nå er det bare å prøve å finne ut hva som er grunnen. Jeg kjøpte meg en cola zero som jeg hadde på lørdag. Er det den? Pizzabunn av typen lavkarbo som jeg kjøpte på obs. Er det den som er partystopper? Kan det være fiberhusk? Lagde meg hamburgerbrød av egg, tyrkisk yoghurt pg fiberhusk. Lakerol? Extra tyggis?

Jeg jobber på nille og jeg står oppi snop hele jævla dagen føles det som så lakerol og extra tyggis har vært reddningen. Jeg føler at jeg må ha noe å tygge på både for ånden sin del og for suget sin del.

Jeg trener 3-4 dager i uken. Alt fra spinning til bodybalance. Er det for mye? Er det musklene jeg bygger som veier?

Wonder woman sa for siden:

Gressenka :klem: Hva er det du spiser egentlig? Hvor mye? Kan det være mensen el eggløsning som gjør det? Spiser du mye salt? Lakerol er ikke det salt i den?

Jeg har gått på en smell for å si det mild. Har hatt noen trasige dager og trøstet meg med karbohydrater. Dumt og irriterende, I know!

Gressenka sa for siden:

Ja, hva spiser jeg egentlig. I dag har det vært veldig lite, men det er ikke vandlig da :)

Frokost er som regel egg og bacon, eller om jeg har dårlig tid: kaffi, med fløte og cocosa.

Lunch. Salat med kylling, egg, litt løk og skinke strimler og fetaost.

Middag. Dette varierer veldig selfølgelig. Men ca. 50/50 med kjøtt og fisk. Av og til kylling. Spiser mye fisk for sambo er styrmann på en fabrikktråler så vi får jo slikt gratis :)

Kvelds: som oftest ingenting, men av og til en omelett. Blir ofte sugen på å bare ha noe å spise så det er det jeg finner i kjøleskapet som kan spises :p Tomater, brokkoli, Te med fløte, middagsrester. KOmmer an på igrunn :)

Ja, så en ting til. Jeg har blitt superduper hekta på noe som heter FRES. Fra technutrition. Den skal være lavkarbo vennlig men det kan hende jeg tar feil :confused: Det drikker jeg før hver trening og av og til til frokost om jeg ikke orker kaffi. Her er linken til den: www.tn.no/butikk/produkt/fres-guarana

Bittemoren sa for siden:

jeg bruker alltid å gå opp 1-2 kg den uka jeg venter og har mensen men det er borte når den er borte tror kansje kroppen samler vann akkurat da. Er i allefall det jeg innbiller meg :) Jeg har vært på vekta i dag og slik som den viste så har jeg gått ned 2 kg siden jeg begynte igjen, men jeg tenkte ikke at jeg skulle ha offisiell veiing før på lørdagen så da blir det spennende å se om det fortsatt er slik :)

L@dy jojo sa for siden:

Syntes det ser ut som om du spiser lite grønnsaker? Legger du inn maten du spiser på diett.no eller lign program?
Det kan hjelpe deg til å se om du får i deg for lite eller for mye av noe.

Jeg har lest et par steder inne på forumet her at søtningsstoffer (tyggis, pastiller, suketter) kan være bremsere,
jeg ville forsøkt å kutte dette og FRES en periode,,, da merker du raskt om det er dette som stopper/øker vekta.
Evt legge til en og en ting for å se hva som bremser vekta di.

Måler du deg?

Sjøstjerne sa for siden:

Man blir jo alltid litt oppblåst før mensen, men du kan prøve å kutte fres, jeg har hatt nedgangsstopp med kosttilskudd som det før.

Tristhin sa for siden:

Har også hatt veiedag i dag, og vekta er helt lik som for en uke siden.. men med tanke på at det ble en stor utskeielse i helga, så er det helt greit. Hadde forventet å gå opp, så ble veldig overasket! :)

Tror jeg må bli flinkere til å spise mer grønnsaker og mer fett jeg også.

Forsøker å legge inn på diett ol for å se hva jeg får i meg hver dag, men syntes det er så vanskelig å huske på alt. På jobb har jeg stort sett salat hver dag, men veier ikke på jobb, så vet jo ikke helt hvor mye det blir av hver.. Og til middag pleier vi ofte å ha sauser, krydder ol, så hvordan legger dere inn dette? Som feks taco krydder ol.. Når jeg spiser "rene" ting er det mye lettere å legge det inn! Trenger litt tips i forhold til å logge dette tror jeg.

Gressenka sa for siden:

Nå la jeg inn alt jeg har spist i dag på diett.no og jeg ser med en gang hva som må bort i første omgang. Det er lakris pastillene. En eske er nesten 10 g karber og det går ikke!!! Ikke vits i å ta bort flere ting på en gang for da får jeg ikke oversikt :) Det rare er at jeg likevel har vært i ketose men det spørs om det skal mye til før begeret renner over da:-)

Gressenka sa for siden:

FRES for ryke neste uke :p Det er jo så godt !!! :p Noen som har erfaring med chlorella her? Er det noe jeg bør kutte ut? Hva med omega3? Jeg tar også magnesium hver dag fordi jeg er så plaget med gangstere etter trening. Er det også noe som kan være en stopper?

turkisa sa for siden:

Gressenka, jeg er ganske sikker på at du kan ta den magnesiumen, den er også anbefalt av Torkil og med i "ketolysepillene".. Selv tar jeg alle de + omega3 (naturlig fra polarol og anbefaler den til ALLE) + b12 +jern +tranebær.. Blir noen piller i.l.a. dagen men da får jeg i meg det jeg trenger..

Og jeg har fått en opptur igjen og mer overskudd etter at jeg startet på jern igjen, som jeg ble tipset om. Herlig å kunne slenge ut litt frustrasjoner og få så mange gode tilbakemeldinger! Har også fått i meg mer fett, da i form av oljer i salat osv, og spiser mer salat til lunsj. Sliter fortsatt litt med proteiner, men føler den værste sulten som jeg klaget over har bedret seg..

Så.. Nå har jeg vært fire uker på lavkarbo og tenkte å oppsummere litt for meg selv her..
Vekt: 69kg ned 6kg
Mål:
hals: 32cm ned 0cm
arm: 28cm ned 0,5cm
bryst: 73cm ned 6cm
midje: 70cm ned 17cm
hofter: 92cm ned 7cm
rumpe: 98cm ned 6cm
lår: 55cm ned 5cm
totalt ned 41,5 cm på kroppen!!
BMI har gått fra 24.78 til 22.80!

Jeg må bare si at jeg er så fornøyd og ikke minst superstolt over meg selv. Merker det aller mest på magen, og jeg kan ikke tro de forandringene kroppen har gått igjennom på bare en måned med ketolyse. Hadde en skikkelig nedtur for en uke siden, men ble plukket opp igjen takket være DERE!
Er litt fysen på noe å putte i munnen og siden jeg skal bake til bursdag i helgen tror jeg fristelsen bare blir litt for stor. Har planlagt en sprekk på én kanelbolle.. Hehe..
Tok noen før-bilder for en måned siden og tenkte kanskje ta nye bilder i.l.a helgen??

Nå tenker jeg at tiden er inne for å legge på bittelitt mer kh, da i form av en bær-smoothie med egg og litt fløte. Har alltid spist dette til frokost tidligere og begynner å bli mektig lei av egg.. Tenker også at dersom jeg legger på bittelitt mer kh i løpet av en dag får jeg det overskuddet jeg trenger til å komme meg på trening. Håper å fortsatt holde meg i ketolyse en liten stund, men det tar jeg litt på sparket. Har uansett planer om å bli her inne en stund til.

Stå på videre alle sammen! Husk at en sprekk er en sprekk, og det er ikke den sprekken som er avgjørende, det er det du spiser alle andre dager. Synes alle er så superflinke her inne!

Bittemoren sa for siden:

Så flink du har vært Turkisa :)

Så utrolig bra Turkisa! Bra jobbet og bra resultat :heia:

Gressenka: Jeg tror du er på rett spor! Kutte søtningstoffer har jeg tro på at kan hjelpe!

Gressenka sa for siden:

Fyyyyysøren Turkisa så utrolig flink du er!!!! :D :D Du har all grunn til å være kjempe stolt!!! :D Tusen takk for tips, gode råd og oppmuntring folkens! Jeg lurer på om jeg skal prøve frisk eller noe slikt mot dårlig ånde. Hva bruker dere? Har en sambo som klager nå og jeg tør ikke tenke på hva kundene mine tenker :P

Sjøstjerne sa for siden:

Flink du er Turkisa!

Jeg har å lagt opp mer Kh i kosten for å kunne ha krefter til trening, økta etter skolen i går var eksplosiv! Lvl 3 på 30DS gikk unna som en lek!
Ellers har jeg gått ned 200g siden Tirsdag! Ja, det går sakte nå, ja, jeg skal helst gå ned 500g i uka, MEN! Jeg feirer all nedgang, å føler meg ellers fantastisk.

Dog, jeg er ute av ketose, noe jeg ville være for å få mer KH og fordi jeg vil prøve å gå ned uten ketose nå, siden jeg har såpass lite igjen. Føler meg bra!
Men nå er jeg litt sånn... Hva nå? Jeg følger jo ikke lengere ketolyse, føler meg litt.. Driftende.. Haha.

Tristhin sa for siden:

Dere er så utrolig flinke alle sammen! Det er så morsomt å lese om fremgang og gode resultater! :) Det vil komme litt motgang, og man må alle prøve og feile litt for å finne ut av hvordan ting fungerer og hva som fungerer for deg og meg! :)

Mitt mål er å få lagt inn alt på diett eller mfp, for å få ordentlig oversikt! Og må bli mye flinkere til å veie ting. Tar det meste på slump, og om det veier 50 eller 100 gram er stort sett vanskelig å se, så dette må jeg bli flinkere på! :)

turkisa sa for siden:

Gressenka, fribol fra apoteket skal være trygt. Jeg synes de funker bra..

Sjøstjerne, det er det jeg tenker litt også, at ketose kanskje ille funker så bra når det er lite igjen og at resten ordner seg med trening og moderat lavkarbo. Torkil anbefaler å gå opp 5kh i uken ca.. Du kan jo gå over til lavkarbo og lese litt bøker om det hvis du synes kosthold er litt vanskelig når du ikke skal gå på ketolyse. Jeg er i hvertfall overbevist om at lchf er den perfekte livsstilen for meg! :)

Sjøstjerne sa for siden:

Turkisa, jeg er å overbevist om at lavkarbo er riktig, men nå er det litt sånn.. Hva spiser jeg? Noen som kan anbefale noen bøker? Jeg har lagt meg på 15% kh, 25% protein og 60% fett, vet ikke helt om det er en bra fordeling, men ligger da litt under 50kh om dagen.
Kanskje Atkins er noe?

Lullapie sa for siden:

Helt fantastisk å se resultatene her inne!

Jeg har vært vekkreist en periode og måtte klare meg uten matvekten. Det gikk heldigvis fint og jeg var i ketose hele veien. Måtte gjerne forklare litt da jeg hele tiden lesset på med kjøtt, flesk og grønnsaker (og plukket vekk enkelte grønnsaker), men alt i alt gikk det fint.
Den lenge etterlengtede mensen begynte og magen er fremdeles oppblåst, men takket være gode tips her har jeg gått litt på do. Mistenker at mengder med brokkoli og linfrø funker noenlunde for meg. :)

Jeg går ganske sakte ned, men det er vel meningen? 900gram siden sist uke.
mistet 2cm på midjen, resten var stillestående.

Det eneste jeg funderer på er at på disse ukene med ketose, så har jeg mistet en del cm rundt om på kroppen, men magen NEKTER å bli mindre!
Det er jo der jeg er rundest! Jeg håper inderlig at når mensen er ferdig så blir det litt mindre rundt magen. Den må jo matche litt med resten av kroppen. :p

Karrbis sa for siden:

Veiedag:

07.01: 0 kg 0
12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)

Ja, det ble ikke så verst resultat :).
Jeg har nærmest sluttet med cola zero...og er ute på trimturer annenhver dag (ikke harde sakene altså - men blir svett ;)
.
Itillegg har jeg startet med d-vitamin dråper.

Uka har gått bra!

Ellers ser jeg at det er mange flinke her på januarstarterne - ser også at de fleste av dere har litt andre utfordringer enn jeg, da dere har relativt lav bmi.
Så jeg tror jeg drar mine 30 overvektige kilo med meg til gruppa hvor de fleste har/har vært i samme båt.

Men, jeg følger med på det meste som skjer :) Lykke, lykke til:):)

MaritR sa for siden:

Du er langt ifra alene om å skal ned rundt 30 kg...eller høy bmi...er der jeg også, men ha satt meg delmål hele veien. 5 kg av gangen og har sagt i første omgang at jeg skal ned 20 kg, men i realiteten så skal jeg ned 30 kg. Men siden det er så mange år siden jeg veide 75 kg så vil jeg prøve det først og se hvordan det er.

Karrbis: Kjempebra! Håper du fortsette å henge her jeg da!

Jeg har fått influensa, det er ikke noe gøy idet hele tatt. Sitter på sofaen til det er over...

Sjøstjerne sa for siden:

Har vært MYE trening i det siste, så i morgen blir det treningsfri, men jeg ser det nytter! Går ned jevnt og trutt! Har nå ett nytt treningsmål, å greie kravene til opptaket for befalskolen i marinen. Det er greit å ha valget, liksom ;)
Ellers går det bra med lavkarbo uten ketose, har mye mer futt på treninga. I dag lagde jeg en kjempegod og enkel frokost, pannekaker av 2 egg og 0,5 dl kremfløte, litt salt og pepper, stekte dem i smør og hadde nora bringebær syltetøy uten sukker, skal lage eget syltetøy snart da. Men det var utrolig godt!

Lullapie sa for siden:

Du har absolutt all grunn til å være stolt av deg selv. Knallbra resultater på én måned da! :blomster:

Utrolig bra resultat! :blomster:

Du er ikke den eneste som har 30kg som mål. Jeg har også det. Nøyaktig 30kg for å bli "normalvektig" og passende i forhold til min høyde og benbygning. Tenkte å dele det opp i noen delmål underveis. Blant annet å komme inn i en penkjole til konfirmasjon i mai. Tenker 30kg vil ta sin tid, spesielt siden jeg går så tregt nedover i forhold til dere andre, men jeg satser på at det er mulig. :)

Lullapie sa for siden:

Jeg må innrømme at jeg begynner å bekymre meg litt. Jeg ser det går nedover for hver uke, men det går utrolig sakte i forhold til dere andre. Det høres kanskje teit ut, men det virker kanskje som om jeg gjør noe galt?

Jeg tror muligens at jeg bruker for mye melkeprodukter i forhold til dere andre? Vet ikke helt om jeg kan endre så mye på det, siden magen min reagerer sånn på tablettene jeg tar hver dag. (Tar tilsammen 7 tabletter om dagen og det er hardt for magen). Tidligere var jeg avhengig av å enten drikke melk eller biola for å "kjøle" ned mageknipen/magesyren, men nå holder jeg meg til en porsjon med tyrkisk yoghurt istedet og evt. litt melk i kaffen (Prøvde cocosa, men likte det dessverre ikke). Det er vel dette jeg sliter mest med i forhold til dietten.

Jeg har altså 30kg å ta av kroppen, så jeg hadde gjerne trodd det skulle være litt større resultater enn noen gram for hver uke. Har dette med PCOS'en å gjøre tro? - Eller kan det ta litt tid for enkelte kropper å omjustere seg på denne dietten - og deretter gå lettere nedover i vekt? :confused:

Pinng sa for siden:

03.01.13: 123kg
13.01.13: 118kg
23.01.13: 119kg
03.02.13: 115kg

Føler ikke at jeg har vært så flink selv, men har likevel hatt fremgang. I dag skal jeg ta meg en tur til de lokale treningsfasiliteter, og spørre om man kan betale for 2-3 måneder i gangen, uten bindingstid.

Wow 8 kg på en måned er utrolig bra pinng :heia:

Jeg er syk med feber og halsbetennelse. Det tar nok noen dager til før jeg er på beina igjen.

Sjøstjerne sa for siden:

Helga har vært ett spise gilde, må virkelig få orden på ting nå, jeg spiser fint og bra hele uka, men nok og sulter meg ikke, å i helgene spiser jeg mye og litt for godt, lite godteri, men fortsatt. Nå er tante rød på besøk også!
Fikk trent med pulsklokka i dag da!

Gressenka sa for siden:

Jeg har en BMI på 35,7 så du er ikke alene om å ha over 30 kg å miste :) Det kommer til å ta tid og sånn er det med den saken :) I dag gjorde jeg en kjempe brøler uten å tenke meg om. Storebror feira bursdag i dag og helt uten hode smakte jeg på frostingen til cupcakesene :eek: Jeg gjør det så automatisk. Så jaja, da ble det litt kaker og pizza i dag. Ny giv i mårra. Men siden jeg har trent hardt både lørdag og søndag så tror jeg ikke det blir så aller verst i sin helhet likevel :) Ikke bra for kostholdet men jeg tror forbrenningsanlegg mi jubler for jeg har svetta som en gris i hele dag :confused: Håper alle har det bra :D

Pinng sa for siden:

Det var egentlig liten vits å sjekke priser på treningssenter for meg. Av prinsipp nekter jeg å punge ut med nesten tusen kroner for en måned, eller 1500 for 12 "klipp".
Nei, jeg drar heller på meg ullundertøyet og løper ut i kulda før jobb.

MaritR sa for siden:

8 januar : 96,4 -2,4
5 februar: 93,1 0 (tror det ble for mye nøtter i forrige uke)

L@dy jojo sa for siden:

Mener å ha lest at fordelingen skal være 75% fett 20% protein og 5% karber. Helt du er i matchvekt,,,så kan man gå over til andre lavkarbo-dietter. Høres ut som om du ligger litt høyt på karbo og litt lavt på fett.

L@dy jojo sa for siden:

Hei Lullapie, vet at flere av oss som har PCOS`s tåler ikke mye karber, og veldig lite av bla kunstig søtningsstoffer,,,,
Vi må ligge veldig lavt på karber i forhold til mange andre som fint er i ketose selv om de får i seg mer enn anbefalt mengde karber.
Kroppen jobber først og fremst med å komme i hormonell balanse,,,,så kommer vekten etterpå, men..... vi må nok alltid ligge lavt på karber desverre.

Om du i tillegg tar tabletter,,,så kan dette forstyrre den hormonelle balansen.

Jeg har PCOS og også en kronisk betennelse i kroppen, denne blusset opp for et par uker siden, noe som gjorde at jeg måtte krype til korset og begynne på medesiner.
Dette gjorde at jeg stagnerte i vekt med en gang. Så kanskje det gjelder deg også?

Surhetsgraden i kroppen er også viktig, og siden du sliter litt med magesyre kan det høres ut som om du er litt sur i kroppen?

Mitt tips er å kjøpe ph-sticks på apoteket,,,da får du en indikasjon på hvor sur du er i kroppen.

Jeg ville også forsøkt å kutte melke-produkter og byttet med grønne salatblader hver gang du får sure oppstøt, dette er veldig basisk og vil nøytralisere magen din fort :-)
Jeg ville forsøkt at de fleste karbene du får i deg, skal komme fra grønnsaker. Samt spise de rå så ofte du orker, dette er veldig basisk og er med på å dra med seg masse avfallsstoffer ut av kroppen.
Pleier å drikke olivenolje på morgenen, holder meg for nesa og drikker noen sluker,,,og skylder ned med sanasol (en liten munnfull).

Håper noe av dette kan hjelpe deg :-)

Fortvil ikke, har lest om flere med PCOS som sakte men sikkert har kommet ned i matchvekt, og fått et nytt liv på lav-karbo :D:D.

index sa for siden:

Hvorfor vil du ikke binde deg for ett år? Jeg betaler rundt 320,- i måneden, og trener 2-3 dager i uka. I tillegg så dekker arbeidsgiver 50% av kontigenten etterskuddsvis for at vi skal holde oss i form. Det blir ikke så ille pris på treningen av dette synes jeg! Men korttidsavtaler koster, det har du rett i...

Har du spurt om du kan få en prøveuke?

L@dy jojo sa for siden:

Har ikke vert så flink til å oppdatere vekta mi her....ble litt satt ut av spill av denne betennelsen,,,men her er tallene:

Start vekt 03.01.13 : 87,6 kg

11.01.13 - 82,6 (-5 kg)
18.01.13 - 81,4 (-1,2 kg)
25.01.13 - 82,2 (+800 gr) skeiet ut på lørdagen :-(
01.02.13 - 82,1 (-100 gr)

L@dy jojo sa for siden:

Utrolig mange flinke her inne!!! Blir så inspirert!! :D

Jeg blir så fristet i helgene,,,,nå er det nazi ut februar!! :D

Pinng sa for siden:

Jeg vil ikke binde meg, for jeg vet at jeg ikke kommer til å trene innendørs så fort det blir mildere i været. Er gladere i duften av granbar enn gummiball.

Hvordan gå frem for å få arbeidsgiver til å dekke 50% av utgiftene til trening? Gjelder dette alle arbeidsplasser?

Sjøstjerne sa for siden:

Jeg er så lei, hver uke går jeg ned litt, så opp igjen på 65kg! Hver eneste uke! Men nå! Jeg skal spise litt mindre, eter meg stappings til middag, skal heller roe ned der, så kan jeg spise kvelds hvis jeg blir sulten. Så har jeg begynt å trene mer.. Håper denne nedgangs stoppen løsner snart, verste er at jeg ikke greier å gi opp heller! Før kunne jeg lett kaste meg på spisegilde, med pizza, boller og brus, men nei... Jeg er så deppa at jeg ikke orker det en gang!

MaritR sa for siden:

Nå har jeg funnet meg verdens beste lunch (eller frokost om man vil) :)
Jeg steker en tynn eggepannekake som jeg fyller med masse godt og ruller sammen. Jeg har fått dilla må kylling. Så jeg smører først en lag med philidelfia ost, slenger på litt salat, paprika, agurk, bittelitt løk, kyllingkjøtt, ost og bacon og ruller alt sammen. Jeg pakker den inn i folie for da holder den seg godt i sammen.......dæsken å godt dette er :D En sånn rull holder lenge til lunch :):)

Gerrard sa for siden:

Nå fikk jeg endelig oppløftende resultater!!:-) har vært veldig nøye nå. Kuttet ut de tynne skivene med lavlarbo brød, vært nøye med grønnsaker og nok fett. Blir nok i overkant mye protein, men når resultatene kommer så er ikke det så farlig. :-)

Start 02.01.2013 100 kg
16.01.2013 98,1 kg (0)
06.02.2013 95,4 kg (-2,4)

TrillTrall sa for siden:

Bruk heller 1500,- på en treningsmatte og noen manualer, jeg elsker curl-bar'en min! På XXL koster det ikke all verden for en curl-bar eller rettstang og noen vektskiver. Så kan du trene hjemme så mye du bare vil uten å måtte betale noe mer. :D

Sjøstjerne sa for siden:

Enig her! Jeg invisterte litt i en god matte, gode inne sko, manualer, chin up stang, å noen trenings dvder... Er helt amazing! Mye bedre en trenings studio, etter min mening!

Pinng sa for siden:

Takk for forslaget :)

Tristhin sa for siden:

Da har det nok en gang vært veie dag! Var veldig spendt siden forrig uke sto stille mest pga utskeielse forrige helg.

3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 - -1 kg
24/1 - -0,5 kg
31/1 - +100 g
7/2 - - 1,3 kg

Ble sikkelig overrasket over nedgangen da jeg fortsatt føler jeg spiser litt lite fett og grønnsaker! Men, noe må jeg jo gjøre riktig siden pila går riktig vei! :)

Bare formen blir bedre så må jeg få kommet ordentlig i gang med treningen og! Er helt slått ut av forkjølelse, så blir jo sliten bare av å tenke på å trene... :/

Ha en god dag alle sammen! :)

index sa for siden:

Ingenting er vel som lukten av gummiball:D. Jeg foretrekker å trene innendørs året rundt, det gir meg mer forutsigbarhet i forhold til vær etc. Dessuten så liker jeg å trene på kveldstid, og det vet jeg at jeg ikke kommer til å gjøre på egenhånd selv om været er greit..

Vi har en ordning på jobben der vi sender inn et skjema med treningsutgifter og kvitteringer for foregående år, og så får vi refundert 50% av dette opp til 2500,-. Mange arbeidsplasser har slike ordninger, men ikke alle da. Sjekk opp med din arbeidsgiver om de har noe slikt, mange har det uten at det er gjort skikkelig kjent blant de ansatte.

L@dy jojo sa for siden:

Åhhh...dette hørtes godt ut!!! Skal jeg prøve imorgen tidlig :D

L@dy jojo sa for siden:

Morro!!! Grattis....nå går det bare en vei :)

L@dy jojo sa for siden:

Ny veiedag i dag:

11.01.13 - 82,6 (-5 kg)
08.02.13 - 80,5 (- 1,6 kg) selv på medesiner som messer med hormonene mine...jippi!!!

Lullapie sa for siden:

Kan tabletter stagnere vekten?! :confused:
Hvilke tabletter tenker du på da i såfall? Jeg må foreksempel ta 3X500 metformin for PCOS'en, kan liksom ikke slutte med det og hadde vel trodd det heller skal hjelpe på med vekten, enn motsatt? I tillegg tar jeg blodtrykkstablett og anti-depressiv og evt. paracet og ibux for skader jeg sliter med. Jeg skulle gjerne tatt dette opp med legen, men hun aner ikke hva ketose er, så det vil ikke være til stor nytte tror jeg.

Når det gjelder magesyren så er det ikke sure oppstøt jeg sliter med. Det er mer magesmerte og kvalme. For øyeblikket er jeg helt sengeliggende pga smerten i magen. Har vært såpass ille at jeg nesten ikke har fått i meg noe mat, eller fått gjort noe fornuftig.
Tror jeg får kjøpe meg en slik PH test som du foreslår. Spiser grønnsaker, men føler ikke det hjelper noe særlig. Det er mulig jeg innbiller meg det, men har alltid følt at melkeprodukter (yoghurt eller fløte) har hatt en lindrende effekt.

Jeg holder meg lavt med karber (det er i hovedsak grønnsaker og yoghurt som jeg får i meg av karber), men innbiller meg at jeg gjerne ikke får i meg nok fett, kanskje. Da jeg hadde mensen stod vekten helt stille, men heldigvis gikk det litt ned etterpå. :)

Takk for tipsene. :)

Lullapie sa for siden:

Mensen er ferdig og jeg raste ned 2,2kg. TIlsammen ca 5 kg på en måned. Ikke like bra resultat som mange andre her, men så lenge det går ned kan jeg ikke si meg annet enn fornøyd. :) Denne gangen var det rompa som var blitt mindre med 4cm, men den mystiske magen min er som den har vært, helt fra starten av. For hver uke håper jeg å se en forskjell, men for hver uke måles det samme. Rart, rett og slett...

Sjøstjerne sa for siden:

Huff, jeg har fått mensen. Føler meg konstant oppblåst! Men har trent masse denne uka! Har nådd målet mitt iflg Polar pulsklokka!

Pinng sa for siden:

I morgen blir det topptur med snøbrettet på ryggen, for så å renne ned igjen :)

Karrbis sa for siden:

Veiiedag:

12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)
09.08; -6,3 kg (0,0)

Ja, der kom det en stopp, gitt...
Denne uka har jeg gått på vekta hver dag for å prøve å følge med hva som skjer. Vekta går opp og ned...for noen dager siden var jeg en halv kilo lettere for så å være noen hundre gram tyngre..

Jeg begynte heldigvis å måle meg forrige uke - så jeg ser at jeg krymper :)
Jeg har på mine 4 målepunkte på magen gått inn,
1,5 cm, 2 cm, 3 cm og 4 cm :):)
Så er fornøyd likevel ( iallfall litt ;) )

Ser jo etterhvert at vi er flere med samme utgangspunkt - håper vi klarer det og at dette ikke blir en død tråd om to, tre måneder - som det kan virke som i andre tråder.
For min del er dette en livsstil - men med mulige endringer når optimal vekt er nådd:)

Ser at dere har hatt gode resultater denne uka :) Bra jobba!

L@dy jojo sa for siden:

Huff da,,,ikke noe godt å ha slike smerter. Vet du hva de kommer av?

Om ikke grønnsaker tar det så er det sikkert ikke sureoppstøt nei. Da vil det sikkert ikke hjelpe deg heller.

Noen tabletter messer med hormonene i kroppen, som f.eks Kortison. Metformin (er bra for forbrenningen), paracet og Ibux tror jeg nok er ganske greit.
Hvordan det er med anti-depresiva vet jeg ikke.

Om du søker på pcos inne på forumet finner du mange fine informative tråder rundt dette. Anbefaler deg å lese tråden "pcos-skravletråd" som ligger under PCOS og karbohydratkontroll.

Jeg fikk utrolig mange svar av å lese alle tråder jeg kom over her inne. Det var maaange biter som falt på plass :-)

Om du legger inn alt du spiser på diett.no eller lignende program, så ser du fort om du spiser riktig i forhold til fett, proteiner og karber.

For meg er det viktig å drikke vann, spise masse grønnsaker (myyyyyye) og holde litt tilbake på fløten.

Håper du snart føler deg bedre. God bedrings klem fra meg :)

Sjøstjerne sa for siden:

Trening er nøkkelen til suksess! Går nå ned jevnt og trutt, samtidig som jeg får en del muskler. Har nå synelig biceps og abs! I helga ble det både poteter, goddis og alkohol, men det hadde ingenting å si på vekta eller formen, gikk også en mil i går da, så kan ha noe med det å gjøre ;)

MaritR sa for siden:

08 januar : 96,4 -2,4
05 februar: 93,1 0 (tror det ble for mye nøtter i forrige uke)
12 februar: 92,4 0,7

Lullapie sa for siden:

Takk for det. Jeg er fremdeles ikke bedre dessverre og begynner å bli ganske bekymret. Samboeren min prøver å få i meg riktig mengde av fett, salt, vann osv. i håp om at det skal bedre seg. Jeg følte jo meg ganske så bra i begynnelsen da jeg startet på dietten, men nå er det ganske så ille. Blir litt desperat og vurderer å gå til legen, men redd hun skal si at jeg må slutte på dietten. Jeg skal ta en titt på PCOS trådene her inne. Kanskje jeg finner ut noen gode tips.

Skremte meg selv litt da jeg leste en nettside i går. Jeg har ikke diabetes, men det med ketoner og slikt går jo i hop med dietten. Tror du dette kan være noe vi på ketose-dietten kan utsettes for? - Hvis man er uheldig?
www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/diabetessyreforgiftning.php

Lullapie sa for siden:

Er det forresten noen ketose-leger man kan stille spørsmål til her angående magesmertene og kvalmen? :confused:

Sjøstjerne sa for siden:

Åh, har helt forelsket meg i tynne omeletter med pålegg til lunsj, er en god avveksling fra den sedvanlige salaten, blir jo fortsatt det å da... Men må få i meg mer proteiner og fett! Trener mye om dagen, går ned. Føles bra!
Har mye grønnsaker nå da! Ble litt bedre når jeg lettet litt på dagl. kh dose og sluttet med ketose, har en del mer energi til trening, men ellers merker jeg ikke mye forskjell fra ketose...

MaritR sa for siden:

Ja de tynne omelettene er helt superdupe og helt toppers hvis man har rester av diverse kjøtt fra middagene :) Dessuten så er de veldig enkle å ta med seg som nistepakke uansett hvor hvor man skal:)

Gerrard sa for siden:

Vekta har stått stille denne uka, men kroppen føles noe strammere. Trener 3 dager u uka nå og det hjelper på. 2 dager i uka svømming og en dag styrketrening. Deilig å kjenne seg i litt bedre fysisk form.. :-)

Er litt matlei om dagen, er ikke flink nok til å vareriere. Skulle ønske jeg hadde tid og evne til å lage mat fra diverse oppskrifter, men der er jeg ikke... Litt utfordring hjemme der en skal ha forholdsvis mager kos, noen vil ha vanlig kost og jeg som skal ha proteiner og FETT. Det blir til at jeg spiser kjøtt, kylling, smør, majones, reker, rømme og brokkoli/blomkål/salat. Sper på dette med egg (morgen) og diverse oster og kjøttpålegg...

Skal på tur i helga og det kommer til å bli en del øl...håper det ikke ødelegger hele greia. Uansett så har jeg nå ett mer langsiktig mål med dette, så det er bare å jobbe på videre.. :-)

Start 02.01.2013 100 kg
16.01.2013 98,1 kg (0)
06.02.2013 95,4 kg (-2,4)
13.02.2013 95,4 kg (0)

Halsbetennelsen er tilbake og jeg har begynt på penicillin kur nr 2. Jeg kommer nok til å ligge på sofaen resten av denne uken også.

MaritR sa for siden:

Uff da det er ikke noe moro. Slet med det samme for en del år tilbake. Gikk fra den ene penicillin kuren til den andre. Ble til slutt fjernet mandler og har vært så og si bra siden :)
Ønsker deg god bedring :):)

Sjøstjerne sa for siden:

I dag skal jeg fjerne visdomstanna mi! Å vekta er stille, den vil liksom ikke av 63-64 kg.. Dritt.
Kanskje en fjerning av visdomstann vil være det uttellende.. Haha.

Tusen takk, jeg har fått noe skikkelige sterke saker denne gangen og er allerede mye bedre. Det kan se ut som at jeg også må ta mandlene for disse halsbetennelsene blir bare værre og værre og kommer ganske tett nå. Jeg vil tro at noen uker med vondt er bedre for kroppen på lang sikt enn penicillinkur annenhver måned.

En annen ting er at jeg kan se at jeg har blitt mindre og merker at klærene er større, men jeg veier nesten like mye som før. Synes det er rart. Håper det ikke bare er muskler som forsvinner nå som jeg ikke får i meg så mye mat.

Lykke til! Håper det går bra.

Sjøstjerne sa for siden:

Det ble ingen fjerning av tann, ble heller satt på pencilin kur. Jaja. Ellers var jeg ute i går, det ble ett par (åhgud) flasker vin, å i dag blir det en hamburger.
Jeg skjems ikke!

L@dy jojo sa for siden:

Han som har skrevet ketoseboken, Torkil, kan du sikkert spørre? Han er lege og forfekter denne dietten, han må være perfekt å spørre :-).
Han har sin egen hjemmeside....med forum og mulighet for å spørre om ting...ellers har jeg sett at han har en profil her inne også,,,,Du kan sikkert sende han en PM.

God bedring og lykke til :)

L@dy jojo sa for siden:

Ny veiedag i dag:

11.01.13 - 82,6 (-5 kg)
08.02.13 - 80,5 (- 1,6 kg) selv på medesiner som messer med hormonene mine...jippi!!!
15.02.13.-80,4 (-100 gr) Går sakte men sikkert nedover, er fornøyd!!

Lullapie sa for siden:

Takk for det. Jeg får vurdere om jeg skal prøve å ta kontakt. :) Venter foreløpig på resultater av blodprøvene jeg tok. Håper det ordner seg, for leiligheten rydder ikke seg selv. :o

Ser du har rast ned på en måned. Må gratulere og bra jobbet! :)

Karrbis sa for siden:

Veiedag uke 6:

12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)
09.02; -6,3 kg (0,0)
16.02; -7,0 kg (-0,7)

Det går ikke så fort nedover som en kunne ønske - men, ned er ned :)

Jeg krymper 1-2 cm på hvert målepunkt på overkroppen og det er jeg veldig fornøyd med - for det er mye å ta av...:o

Ha ei fortsatt god helg, alle sammen!

Tristhin sa for siden:

Hei hei,
masse god bedring til dere som går på pencilin kur! :)
Og vi må ikke glemme at ned er ned, selvom det ikke er så mye som forventet! Det viktigste er jo at det går riktig veien!
Er så mye å gjøre for tida, så blitt litt liten tid på meg her i det siste.. Veiedagen gikk ikke noe særlig på torsdag, men var jo som forventet. Står på stedet hvil. Men, ny uke med nye muligheter, så håper og tror jeg at vekta viser en liten nedgang neste torsdag! :)

Ellers lurer jeg på om det er noen av dere som opplever kluss med blødninger, og om dette er vanlig...
Jeg går på p-sprøyte og har ikke hatt mens på ca 3 år. forrige lørdag begynte jeg å blø. Blødde bare den ene dagen. Og i dag er det jammen meg i gang igjen. Merket med en gang at det var mensen som kom, selvom det er noen år siden sist..
Tenkte bare høre om dette er vanlig, eller om det kanskje bør sjekkes opp?

Karrbis sa for siden:

Thristin - jeg tror det er vanlig med endring i menstruasjon når man begynner på lavkarbo. Hormonene endres/rettes..

Har selv merket stor forskjell. Jeg har pcos og går på Diane p-piller. Har ikke hatt blødninger utenom "tiden" , men blødningene starter to dager tidligere, jeg blør uendelig mye mer, det er friskt og det varer en hel uke. Utenom lavkarbo så blør jeg lite og mørkt..
Jeg har også fått mens smerter - noe jeg har lite av ellers:o

Håper det ikke fortsetter med blødninger i hytt og pine for deg - men vil anta at det regulerer seg når du/vi har levd lavkarbo livet en stund til :)

Gratulerer med nedgang dere som har gått ned :heia:

Det går fryktelig sakte dette her, men det går det rett vei :) Nå har jeg også funnet ut hvorfor kroppen holder på kiloene. Jeg har Sarcoidose og det har blusset opp igjen. Det er noen år siden sist. Håper jeg slipper kortisonbehandling denne gangen og at det går raskere over når som jeg spiser lavkarbo. Jeg tror jeg skal stramme inn enda mer, jeg skal ikke fore betennelsen med sukker ihvertfall.

Gressenka sa for siden:

Hei hei :) Nå er det lenge siden jeg har oppdatert noe her og det er rett og slett mangel på tid. Sist jeg gikk på vekta er nesten 2 uker siden fordi jeg og min PT har blitt enige om at jeg skal veie meg hver 6 uke, og da kun på hennes spesial vekt. Den gir en full kroppsanalyse og jeg veit ikke om jeg gruer meg eller gleder meg til torsdag og førstegangsveiing. Hun tror at grunnen til at vekta står på nesten stedet hvil er på grunn av treningen og hun sier at det beste for meg hadde vært om jeg tok bilder underveis istedet =) Jeg trener hardt minst 4 dager i uken, og hun er skråsikker på at det er musklene som veier. Men spinning, bodycombat og bodybalance gjør sitt med kroppen og jeg merker at kroppen er strammere og holdningen er bedre :)

Før

I går

Karrbis sa for siden:

Gressenka - fantastiske resultater :)
Det synes veldig godt! Du ser både lettere og strammere ut.

Du er flink - godt jobba!

Dette ble en motivasjon for å komme igang med trening igjen :)

Wow Gressenka! Kjempebra resulat, ingen tvil om at du har blitt mindre!

Sjøstjerne sa for siden:

Mange fine resultater! Kjempe bra jobba, Gressenka! Nå er det vinterferie, skal slappe av, blir ingen trening pga pencilin og en vanskelig familie kabal. Men har lagt slagplan for neste uke og skal begynne på jillian sitt body revolution program!

MaritR sa for siden:

Min mor hadde også sarciodose (veldig hardt rammet) og hun kutta ut alt med gjær og gikk ned en del kg - iallefall så lenge hun ikke tok kortisontabletter.

Gressenka sa for siden:

Så gode dere er!! :) Det hjelper så mye mer enn dere aner ! :D Målingene blir i mårra (!!!) Er grisespent! :D

Lullapie sa for siden:

Fantastiske resultater på en måned, alle sammen!! :heia:

Utrolig forskjell på bildene dine, Gressenka! :blomster:

Karrbis sa for siden:

Spent på å høre hvordan det har gått :)

Jeg er i skikkelig fyse humør idag... Kjenner at det er noe kroppen har lyst på.
Så av gammel vane tror jeg det er noe søtt - så jeg har kjørt i meg Atkins sjokolade ( var på kino ), litt 86% sjokolade, lavkarbokake, litt nøtter og er liksom ikke fornøyd enda...??

Irriterende! Har ikke kjent denne trangen på lenge ( siden lavkarbo start). Jjeg er flink å få i meg både fett og nødvendige vitaminer..

Har heldigvis ikke sprukket med noe "ulovlig"

Karrbis stå på så går det over.

Gressenka hvordan har det gått idag?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.