Jeg har også slitt med kvalme de to dagene jeg har drukket MBC. Drukket innen 7.00 og vært dårlig frem til tolv, ikke bare kvalm, men type klarer ikke å putte mat eller vann i munnen-kvalm.. Tror jeg dropper den MBC-en og heller fortsetter å steke/koke to egg om morgenen, jeg.. :)
Trur altså jeg skal droppe den å, har alltid hatt litt problemer med kaffe, er ett te menneske. Men trur ikke jeg trenger mer fett. Jeg trener jo hver dag og spiser bra ellers. Skal heller lage noen lavkarbo scones og spise det til frokost, med en kopp te med cocosa! For det er en favoritt!
Jeg lurer på, er det noen som har prøvd å lage egg og bacon? I wok? Jeg tenkte lage omelett base, wokke litt bacon først, så tilsette egg? Med litt soya? Jeg er så sinnsykt lei tradisjonell egg og bacon, å det tar liksom litt mer tid. Vi har nettopp kjøpt wok panne, så ja..
For en dag - er totalt tom for energi. Orker knapt å reise meg fra sofaen, håper det blir en bedre dag i morgen og at det er ketosen som spiller meg ett puss.
Så nå har jeg akkurat spist fløtegrøt og håper det gjør at jeg får litt energi.
Etter egen erfaring så er det veldig "tungt" for kroppen i det den skal begynne å brenne fra nye lagere. Tenk deg att karbo lagrene skal tømmes, så skal kroppen "settes i revers", så å si, for å forbrenne fra nye lager. Jeg ser for meg en båt som skal gå over til å bakke, tenker stemplene der i det de skifter turn.
Du vil få mer energi etter hvert, men sørg for å få i deg nok proteiner og fett. Å hør litt på de som har hatt det tøft å, jeg ble veldig solgt for alle som sa "Åh guud, omstilling til ketose gikk SÅÅÅÅ lett :D", jeg lå på sofaene og knurret i en uke...
Men bare stå på! Jeg elsket det egentlig når ting skjedde, å jeg kjente att kroppen begynte å omstille seg! Juhu!
Der var jeg igår, og i dag....Så sliten at jeg kan stå og sove! Men får jeg sove om nattan...neida. Er er det noen som vet hvor lenge formen kan være slik? Håper du føler deg bedre imorgen MaritR :)
Sover dårlig om natten jeg også, men håper formen er bedre i morgen. Skulle egentlig vært på en spinningstime i dag - men det kunne jeg bare glemme. Vet det går rundt 14 dager før kroppen begynner å bli normal igjen, men jeg var da ikke så dårlig forrige gang jeg gikk på lavkarbo.
Jaja, man får ta en dag av gangen :)
Er dårlig nattesøvn en bivirkning altså? Jeg sliter med det samme, og er stup trøtt på ettermiddagen, deretter på kvelden går det bedre igjen.
Men men, bank i bordet, har vært flink i snart...hmm...er det en uke? Har et mål om å trene tre ganger i uken, så i går jogget jeg halverunden min, første gang på mange år! Og i dag syklet jeg meg gjennom T&S på TVNorge, tok litt på mage og rumpe. Herlig!
Om jeg er i ketose vet jeg faktisk ikke (håper virkelig det) for jeg har spist minimalt med karbohydrater, regner med jeg har lagt under 15 hver dag.
Vekten er ødelagt, så aner ikke om jeg har gått ned noe de siste dagene, og jeg veier meg hver morgen...dessverre....kanskje likegreit vekten har tatt kvelden :P
Hei! :D hiver meg på her eg og. Fulgte ketolyse kuren våren -11, og gikk ned 8 kg på 6-7 veker. Meen sklei litt ut og gikk opp et par kilo, så blei eg gravid. Nå er prinsessa blitt 6 mnd og det er på tide å komme igang igjen!! Liiiitt meir å ta av nå, men tviler ikkje på at det skal gå bra! Stålmotivert!! :)
Begynte torsdag 3.januar, så veiedag blir torsdager.
Heisann alle sammen. Tror jeg trenger litt motivasjon og trøst. Hatt en grusom ketosedag, holdt på å svime av på jobb, svimmel og skikkelig hodepine. Kom meg etterhvert hjem og har ligget vannrett på sofaen siden kl. 12:00. Har spist frokost, lunsj og et lite middagsmåltid, så tror ikke det er maten. Har i tillegg snublet rett ned i en boks valnøtter og spist sjokolade, mye sjokolade, men heldigvis den 86% sjokoladen til freia premium. Har vært varm og svetter mye, men startet dagen med å fryse. Elles føles kroppen grei, og jeg har ikke hatt den samme doflyingen (heldigvis). Er dette ketose eller starten på en forkjølelse/influensa tror dere???? Er nå deppa over sjokoladespisingen og forbanna på meg selv, har måledag i morgen, bør jeg sjekke vekta eller holde meg til min opprinnelige plan, ikke veie meg før i slutten av mnd???
Beklager negativt innlegg, men måtte få ut litt frustrasjon :(
Hei hei =)
Jeg tar rennfart og hiver meg med. Malin heter jeg, og er 26 år. Har ganske mye til overs på kroppen som dere ser på tickeren min. Men jeg er motivert denne gangen, mer enn før. Har funnet ut at jeg elsker å trene så nå gleder jeg meg til å se resultat:)
Jeg kommer til å ligge på maks. 20 karber pr. dag.
Hei! Det høres ut som du har hatt en forferedelig dag. overnettetklemtildeg Jeg husker fra forige runde med ketolyse at jeg var dårlig et par dager i starten, men du har kanskje holdt på en stund? Influensa herjer som bare juling nå så det kan jo hende det er den som har hatt sitt inntog?
Men du har jo ikke sprukket og det er jo kjempeflott! :) Det å være varm og svett hører med, det gjør det i min kropp vertfall.
Jeg håper du føler deg bedre og får en fin dag i morgen :)
Gressenka: Har holdt på siden torsdag 3. januar, og hvert i ketose siden fredag 4. januar. Håper jeg er bedre i morgen, elles blir d vanskelig å holde motivasjonen oppe til helga.
Etter å ha lest noe av det dere har skrevet ¨så er jeg blitt ganske motivert til at her vil jeg være med dere :) har gått på denne kuren og gått ned masse dvs. 26 kg har vært litt av og på nå en god stund, men nå har jeg altså bestemt meg for at de siste kiloene skal bort og den eneste måten er å være standhaftig og deltakende på forumet så her er jeg. i Jula har jeg virkelig tatt av med å spise høykarbo så det har holdt i bøtter og spann, men utrolig nok såm har vekten bare økt med 2 kilo og det er jo bra :D ja ja nå skal jeg slutte å mase og gleder meg til å følge med dere andre og få motivasjon til å gå ned de resterende kiloene :)
K1n3: Skyr er vel ok, men jeg trur du skal holde deg unna det de første fjorten dagene.
Sunroad78: Klem! Litt utskeiing er jo greit! Det er nok ketosen hvis det gir seg over natta, hvis ikke trur jeg nok det er noe annet! Jeg sliter med lavt blodtrykk (av alle ting), så jeg blir utrolig svimmel til tider og har gått i dørken både her og der under ketose, haha. Men det blir bedre når jeg trener, bare en gåtur om dagen, og spiser ordentlig frokost.
Uansett, falt ut av ketose i går, var FRYKTELIG kvalm av den MBCen, så den er tatt ut av kosten, nå gafler jeg i meg bacon-eggerøre. Nomomom
Velkommen, Joppeline, Gressenka og Bittemoren! The more the merrier! :D
Er ikke lenge siden jeg sjekket blodtrykket mitt og det var helt perfekt. Tror ikke det er der det ligger. Jeg tror det bare var ketosen og den plager meg litt i dag også. Kjenner meg tung i kroppen og hodet. Har heldigvis seinvakt med planleggingstid hjemme, så skal ikke på jobb før kl. 10:30.
Har vært hos lege i dag og fryst bort en vorte. Har "trøsta" meg med et lavkarbobriks fra bakeren og et slikt briks inneholder 23 gr kh, så jeg er over grensa allerede på frokosten. Har planer om å være strikt på de andre måltidene i dag, så jeg bryr meg egentlig ikke.
Siden det er torsdag, har jeg snublet inn i målebandet og ned på vekta. Resultatene var som følger:
Vekt: 105 kg -200 gr
Mage: 112 cm -2 cm
Bryst: 117 cm -3 cm
Rompe: 114 cm -4 cm
Lår: 71 cm -1 cm
Overarm: 41 cm
Hals: 41 cm -1 cm
Er fornøgd med målene, har allerede mistet 11 cm av kroppen min og jeg kjenner det på klærna og ringene. Er ikke så fornøgd med vekta, men jeg har "tante rød" på besøk og vet at jeg da bruker å gå opp litt i kveld, så alt i alt FORNØGD!!! :D
Uff, syntes sikkelig synd på dere som er i dårlig form!! Selv er jeg veldig heldig føler jeg for er kun sikkelig slapp. heldigvis ikke kvalm el.. men, vi får se.. kan vel enda komme :/
Tenkte kanskje jeg skulle prøve meg på MB kakao jeg da. Liker ikke kaffe, så tenkte at dette kanskje kunne være et greit alternativ til å få i seg litt ekstra fett. Må bare få kjøpt dette berømte kokosfettet først :) Tenkte kanskje bestille på iherb, men hva i all verden skal man kjøpe der?? Det er jo så mye å velge i. Hvilken er den uten kokossmak? Liker ikke kokos, så må nok ha den uten smak tenker jeg...
Ellers var det veiedag i dag, og må jammen si jeg ble overasket da jeg gikk på vekta! Den viste hele 2 kg ned på en uke!!! :D Litt usikker på hvor de forsvant fra da, for buksa var like trang til morgen i dag :p
Så utrolig deilig å bli kvitt så mange cm allerede Sunroad78!! Det viser jo at det er noe som skjer med kroppen tiltross for dårlig form! :) Må prøve å se det positive i det ;)
Tenkte også måle cm enten hver 14 dag eller en gang i måneden. Får se hva jeg gjør til neste torsdag! :)
[Ellers var det veiedag i dag, og må jammen si jeg ble overasket da jeg gikk på vekta! Den viste hele 2 kg ned på en uke!!! :D Litt usikker på hvor de forsvant fra da, for buksa var like trang til morgen i dag :p
Første veiedag og 1, 8 kg ned! :D
deilig å endelig være i gang igjen, tross litt shabby form.. vet ikkje om det er ketosen + nystarta forkjølelse,eller om influensa på vei..
Start 3.1. :69 kg
10.1 : 67.2 kg
Og takk for svar sjøstjerne, har kjøpt inn skyr men ikkje fått meg til å spise det enda.får stå i kjøleskapet ei veke til :)
Kaster meg på i januartråden. Har levd med lavkarbo i flere perioder, første gang høsten 2010. Tok av 18 kg da...men nå er de nesten kommet tilbake så jeg kjører på igjen!
Velkommen igjen til alle dere nye. Så gøy at vi begynner å bli så mange her!
Sunroad78, skjønner at du har litt nedtur, men stå på, dette klarer du! Du hadde jo fantastisk nedgang på målene, da! Håper det kan være litt inspirasjon for deg til å fortsette videre.
Tristhin, gratulerer med -2.
For meg har ting gått ganske greit foreløpig. 1 uke i ketose i morgen satser jeg på! Den første store styrkeprøven kommer i løpet av dagen, da jeg skal i middag hos min samboers bestemor. Hun har vært veldig forståelsesfull i forhold til mitt lavkarbo kosthold, laget ekstra grønnsaker til meg osv. Men grønt består ofte av salat med mye mais, kokte gulerøtter osv. Kjøtt er enten rent eller like ofte fiskekaker/pudding, kjøttkaker osv.. Har ikke sagt noe om det fordi det nok blir litt mye for henne og fordi 10kh til eller fra på lavkarbo ikke er så farlig, men nå er det virkelig det! Stresser litt for om hun har laget rent kjøtt eller ikke osv. Ikke minst at jeg nå er vant med å veie og det føler jeg utgår litt på middag der.. MEN jeg har brukt store deler av dagen på å tenke at dette handler om meg og min helse og alt annet får stelle seg i kø.. Om maten er helt uspiselig for ketolyse, får jeg bare si at jeg ikke er så sulten, eller hva? Kanskje si noe om at jeg har måttet kutte kh ytterligere en stund pga. migrenen. Kommer dessuten bare til å være oppi 7kh innen middag så jeg har litt å gå på så jeg ikke freaker helt ut av å ikke veie..
Hva tenker dere andre om slike situasjoner - skal man si ifra på forhånd og gi en liten 'instruks' om hva som er greit å spise, eller hva gjør man egentlig? Hva gjør man dersom man møter opp i middagsselskap og maten er vanskelig å kombinere med ketose??
Personlig har jeg ikke så stor interesse av at 'hele verden' skal vite om at jeg driver med dette, så jeg synes det er litt vanskelig..
Og du Sunroad 78, er det ikke derfor vi er her inne alle sammen da? Fordi ingen andre vet hvordan det egentlig er å holde på med ketolyse og her kan man både få forståelse og trøst? Vet med meg selv at den dagen alt er dårlig er det her jeg kommer til å 'tømme' meg.. Her er det rom for både gleder og sorger, de gode dagene og de dårlige :)
Det der er ikke enkelt. Men jeg har funnet ut at det alltids er noe vi kan spise og hvis de du er hos ikke skal vite at man går på lavkarbo kan man jo si at man ikke føler seg helt i form og derfor man ikke spiser noe særlig.
Men det skal jo sies at ofte skal man ganske høyt i karbo før man faller ut av ketosen så skulle det blir 30-40 karber så går det nok greit. Dessuten så kan du jo spise ekstra mye av det du ser er lavkarbo.
Men det er vanskelig fra tid til annen og kjedelig om man skulle falle av ketosen pga en middag.
Å, jeg var livredd for at jeg skulle dette ut av ketose hvis jeg spiste 20 jeg!! Da er det litt enklere... Og ja, man kan alltids si det.. På GR vet jeg de jobber mye med mat og følelser, og at man gjerne tar et kakestykke av for at den som har bakt ikke skal bli lei seg hvis man ikke smaker selvom man er på 'slankekur'. 'Det går jo alltids greit med et stykke', liksom, men det baller fort på seg.
Jeg er ganske åpen om lavkarbo, siden jeg spiser det som medisinsk behandlig, men synes det er nok styr med å forsvare det om ikke jeg skal forsvare ketolyse også egentlig.. Tilogmed en legestudent jeg kjenner driver å kverulerer pga. fettet i kosten. Hun må jo nesten tro man drikker fløte istedenfor melk. Mine blodprøver er ihvertfall fine og kroppen har ALDRI fungert bedre, så hvordan skal det da kunne være feil på noen måte?
Vet det er enkelte som fortsatt er i ketose opp til 80-100 karbo. Men klart litt av poenget med ketolyse er jo å ligge på 15-20 for å oppnå en ønsket vektnedgang:D
Er det meningen at man skal gjøre lvl 1 i 30 dager? Ser det er flere lvl, så tenkte bare høre om det er meningen at man skal ha 30 dager på hvert. Så veldig moro ut da! Lenge siden jeg har trent på den måten, så gleder meg til å komme i gang! :)
Takk for omsorgen her inne, det varmer en litt forvirra sjel. I dag har det fungert bedre, heldigvis :) Nå er det bare å kjøre på, for motivasjonen er på vei tilbake :) Håper på trening i morgen, for da har jeg tidligvakt og kan stikke rett på trening etter jobb :)
30 dager pr level er anbefalt ja! Men kan jo se ann, jeg økte til lvl 2 etter to uker forrige gang, men denne gangen skal jeg bruke god tid så jeg ikke går lei
Jeg tror nok at det er ment med 10 dager pr level = alt i alt 30 dager. Men, man kan holde på så lenge man føler at det trengs. Level 1 syns jeg var hard nok:p Kom aldri lenger...
Jeg møtte en vegg forrige gang da jeg var på andre uka i lvl to, med fem kg pr manual. Huff!
Uansett, har vært blæh de siste dagene, vannvekten er jo av tydligvis så jeg er ingen slankegudinne allikevel, gaah. :rolleyes:
Utrolig demotiverende da vekten stopper og rase nedover, å ting går rolig.
Har kjøpt inn kyllingvinger, sukkerfri sjokolade, bacongull, egg og bacon! Dette MÅ gå bra. Eneste er drikken, har kjøpt cider og tenker ta med en flaske rødvin...satser på gode turer på ski så kanskje det går opp i opp! Føler meg noen lunde forberedt, så lenge jeg ikke blir veldig sulten, da sprekker jeg fort :P God helg!
Så koselig at vi har blitt så mange her! Velkommen til dere nye.
Jeg har kommet godt i gang med å trene og det er jeg veldig fornøyd med:) Venter en uke til før jeg veier meg igjen for kroppen samler vann pga treningsoppstart og PMS.
WOW [EMAIL="L@dy"="L@dy"]L@dy[/EMAIL] jojo det var en helt super nedgang!! :) Kjempe bra! :)
Er som deg glad for at jeg har klart å holde meg en uke for trodde ikke dette kom til å bli så lett! :)
Testet mb-kakao i går, og tror jeg skal teste denne om morgenen fremover. Må bare få kjøpt meg en termokopp, for trenger nok litt tid på å drikke den siden den var litt fet... haha, ser for meg jeg står med stavmixer ol om morgenen, jeg som pleier å ha 5 min på meg før vi må dra... jaja, får vel stå opp litt før da! :p
Tror det står for magic bullet... men, mange som lager en slik kaffe for å få i seg litt ekstra fett. Jeg liker ikke kaffe så laget kakao-versionen, som faktsik ikke var så ille. Den består av kokosfett, smør, fløte og litt kakao og vann :)
Wow L@dy jojo, 5kg!!
Her er mine mål før første uke:
Vekt 71 kg, ned 3 kg
Hals 32
Arm 28, ned 0.5
Bryst 75, ned 4
Midje 82, ned 5
Hofter 99
Rumpe 102, ned 2
Lår 57, ned 3
Har altså mistet 3kg og 14.5 cm på kroppen. Merkes godt, og er strålende fornøyd!!! :)
Jeg trur jeg har truffet ett platå, samme som forrige gang, kroppen vil liksom ikke vekk fra 65kg! Nå har den roet seg mer ned mot 64 kg, men er som jeg virkelig må kjempe. Man kan diskutere hvor vidt jeg har nådd idealvekt og sånn, men det har jeg ikke. Jeg er ikke alt for skinny, jeg har MYE igjen på hoftene.Jeg kunne godt vært på denne vekten hvis hoftene var mindre. Jeg trener hver dag.
Eneste jeg kan tenke på er att jeg spiser for lite fett. Jeg gikk jo ned mye i jula, å da drakk jeg jo nesten fett!
MBC funket ikke for meg, kanskje MBte? Haha. Har det noe å si når på dagen jeg tar det? Burde jeg få i meg fette på morran?
Vil både ønske velkommen til alle nye og gratulerer så mye til alle som ble kvitt noen kilo den første uka! :heia:
Jeg snikveide meg på onsdag og hadde gått ned 3, men så gikk jeg merkelig nok opp igjen 1kg i går da jeg egentlig skulle veie meg. (Litt skuff). Fristet til å snikveie meg i dag også i håp om at den ene kg'en har gått ned igjen. ;)
Glemte å ta målene av meg i starten, men målte meg i går og er spent om jeg ser forandring neste torsdag. :)
Har tittet en del på forskjellige sukkererstatninger på kostholdsbutikkene og ble faktisk skuffet over at det stod 98 g karbo på flere av dem, til tross for at det skal være sukkererstatning. (Jeg hadde forventet å se 0 eller 1 g). Vet ikke helt om jeg kan lage noe godt på godtesyke dager og spise det med god samvittighet. Kan man spise en lavkarbo is/kake/søtsak med god samvittighet, til tross for søtningsmiddelet?
Tenkte nemlig å prøve meg på å lage en porsjon med iskrem i kveld. :p
Hvor lenge skal vi ligge på 15 karbo i begynnelsen? 1 måned, eller helt til vi har nådd målet?
Jeg vet at sukrin er ok i hvertfall, men det ligger en tråd om dette et sted på forumet og står litt i boka også.. Veldig forvirrende, bla noen sukkeralkoholer som er ok og noen som ikke er det på ketolyse. Lavkarbo åpner for litt mer.
Mener å huske at du skal gå på 15kh til du har nådd målvekt og så kan du starte med å gå opp 5kh i uka. Begynner du å legge på deg av det skal du gå 5 ned igjen..
Lullapie, er det ikke sånn "98karbo, hvorav sukkeralkoholer"? å så sjekker man hvilke sukkeralkoholer?
Jeg tenkte å ligge på 15g karbo til jeg dør..NEIDA, til jeg har nådd vekta mi.
Uansett, ny slagplan nå, etter en del tenking: Jeg skal begynne fra scratch, så å si. Egg og bacon, følge det som står i boka. Egg hver dag, lage ett sammich brød og lage lunsjakaker. Gjøre det så enkelt som mulig, enkle råvarer. No funn bisniss!
Ny motivert nå!
Ville bare ønske dere alle en flott kveld =) Jeg bare måååtte trå på vekta i dag tidlig for jeg følte meg så bra. -2 :) Dette svinger jo myyye så jeg setter ikke noe endelig tal før onsdag veiedag, men det er gøy å bli motivert likevel :) Føler meg en smule oppblåst nå i kveld. Veit ikke om det er salaten eller aliolien i cæsar salaten jeg spiste i dag. Spiste ikke opp all salaten for der er det ko karber. Eller kan man bli oppblåst av kaffe? Vi har kjøpt oss kaffimaskin i dag og jeg har drukket en DEL for å si det sånn :p Måtte finne rett innstilling:p Så nå er jeg hyper som bare juling! :D Passer bra for jeg skal hjelpe sambo å liste på rommet til storebror.
Sukkeralkoholer, ja... Jeg trodde det holdt med å lese på karbohydrater. :o
Jeg nok får ta en runde på forumet og se om jeg kan finne ut noe om de diverse sukkeralkoholene. :)
Men hva om man har nådd målet og prøver seg på 5kh ekstra og går dermed opp i vekt? Da må man faktisk leve på kun 15 kh hele livet? :eek: Det høres litt kjipt ut å spise egg til frokost i over 50 år. :p
Jeg får vel ta slike bekymringer etter jeg har nådd målet. ;)
Hva med litt suppe? Indisk/thai supper har foreksempel en del gode kryddere i seg som kan kanskje hjelpe litt på influensaen og supper generelt er kanskje enklere å få i seg når man ikke har særlig matlyst. God bedring! :blomster:
Heisann :)
Jeg hiver meg med blant dere januarstartere. Jeg startet 7 januar og hadde første veiing i dag. Vet ikke helt hva jeg veier, men er nok rundt tresifret..
Har da anskaffet meg en vekt som bare forteller hva jeg har endret i vekt siden sist jeg veide meg :p
Som dere skjønner er jeg ikke venn med vekta, men prøver nå å nærme meg :rolleyes:. Har prøvd ketolyse med hell tidligere.
Iallefall har jeg gått ned 3,1 kilo til i dag :)
Ligger fortsatt med influensa her, så blir ikke all verden med mat, men er fortsatt i ketose:) Prøver å spise litt middag og mannen min ha laget ostesmørbrød til frokost til meg, hvis ikke så går det i litt bacongull. Til middag i dag skal han lage taco med hjemmelaget krydder så håper jeg får putta litt inn da.
For de av dere som er ganske nye i gamet og usikre på oppskriter ta en titt på siden til Lena Beatrice. En kjempe inspirerende side.
I går laget jeg baconsurret kyllingfilet med soppstuing. MMM! Det var utrolig godt! Ellers, i dag har jeg laget brød fra Fristende Lavkarbo, sandwich brødet. Å noen lunsjkaker ting.
Det er jo utrolig demotiverende og se vekta stå stille.
Kunne trengt litt tips, vet rett og slett ikke hva jeg gjør. Kanskje jeg rett og slett spiser for mye? Kanskje ketolyse ikke er noe for meg mer?
Opddatering på Sjøstjerna's krisesituasjon: Nytt av året er att jeg har innført Vitaminbjørner, disse inneholder Sorbitol. Kan dette være partystopperen? HAr i alle fall gitt bjørnene en kald skulder!
Sjøstjerne: Jeg leste i dag innpå forumet at de 10 siste kgene er visstnok vanskelig å gå ned. Hvis du søker litt så ser du flere med samme frustrasjon, men jeg har desverre ikke sett noen løsning på det annet enn å "forske" litt på hvor mye og hva man får i seg i løpet av dagen?! Fikk hvertfall et inntrykk av at det er akkurat som om kroppen sakker farten mot slutten, slik som båter slakker farten når de setter til kai. Jeg håper andre kanskje har bedre svar enn meg, og det kommer vel nok til å gjelde de fleste her (tipper jeg) når vi kommer så langt. :p
I dag er det dundranes banking oppi hodet mitt. Håper inderlig at det går over etterhvert. Det har komt og gått i noen dager nå. Ikke no' fan av hodepine akkurat. :(
hei hei! Håper alle har hatt en fin helg :) Det har jeg:) Føler at ting går veldig greit og har ikke noe savn etter karbene overhodet! Meeen jeg tror jeg gjorde en kjempe brøler i dag!!
Jeg skulle lage breiflabb gryte i dag, og sausen er lavkarbo, men midt i stekingen av fisken så ser jeg jo at jeg dekker dem i salt, pepper og MEL blanding!!! :mad: Herregud så blind det går ann å bli! Litt i seneste laget til å angre så prøvde jeg å dekke de siste minst mulig. Jeg tror at jeg kanskje har fått i meg en teskje eller noe. Er de siste dagene ødelagt av det? Alle måltid før dette var så og si karber-fri. Trur dere jeg har fått i meg mer enn 20 karber av det melet?
Dette er noe jeg har når jeg bare måååå ha noe lyst å ha pålegg på. Det er vel mer som noen skum-lapper, og smaker nesten ingenting men de er supre til å pøse på med mye godt pålegg:)
3 eggeplommer og 100g philadelphia ost røres godt sammen. Pisk 3 eggehviter stive og vend inn eggeplomme og osteblandingen. Lag "klatter" av dette skummet på bakepapir på en stekeplate. Stekes på 150 grader i ca. 30 min.
Tror nok heller ikke at ei skje mel ødelegger noe.
Oppsi rolls med pizzafyll og ost, kyllingmuffins og kyllingkebab på pinner er bonkret i frysen for kommende uke :) Synes ofte lunsjen har vært vanskeligst å få til, men nå har jeg ingen unnskyldning til å sprekke eller gå sulten :p
En vanlig dag for meg er;
Frokost: egg og bacon, to egg, fem skiver bacon. Pluss cocosa i te, eller bare rent.
Lunsj: Hva enn jeg finner, som regel ost.
Middag: Har en ukesmeny, men f.eks i dag er det ovnsbakt laks med blomkål/brokkoli
Kvelds: Nada..
Drikker også tran..
Har å hørt att de siste kiloene er vanskelige, men denne skuta går så sakte nå at den går snart i bakk! Ble litt lurt av all vannvekten som forsvant å. Nå har jeg jo gått opp litt igjen! Å jeg trener jo hver dag! Hardt. Men har kuttet ut de bjørnene nå, å ikke mer funny bisniss.
ÅÅ, det hørest helt supert ut å ha så mye godt i fryseren! :) Tar gjerne i mot oppskrift på kyllingmuffins altså! ;) Og disse opsi rolls.. hvordan pizzafyll bruker du på den? Og steker du den først for så å fryse ned? Er ikke den fødte husmor, så må ha det inn med t-skje noe ganger ;)
Som Gerd sier til meg; du spiser ALT for lite grønnsaker. Karbohydratene skal i hovedsak fylle kh kvoten din og du skal spise MYE brokkoli/blomkål for å fylle den. Jeg bruker mye avokado, det er kh og i tillegg masse naturlig og sunt fett ;)
Min typiske dagsmeny:
Frokost: egg (stekt eller kokt) og bacon eller avokado
Lunsj: salat av isbergsalat, paprika, tomat, agurk, avokado, fetaost og masse fetaostolje, egg, sukkererter, brokkoli og blomkål
Middag: kjøtt/fisk, saus og brokkoli/blomkål, sopp, litt rødløk
I tillegg drikker jeg MYE vann ;)
Proteinkilden i salaten trenger ikke være egg, kan også være skalldyr, skinke eller andre proteinkilder. Du trener mye og hardt, det kan stagge vektnedgangen fordi du bygger muskler og muskler er tyngre enn fett :)
Ok, skal ha mer grønnsaker, hva med wok til lunsj? Kan jo lage en stor porsjon til to dager. Trur jeg vil prøve dette. MAsse grønnsaker, litt egg og svin eller noe.
Jeg drikker haugevis av vann, så det er nok ikke ett problem.
Jeg skal prøve å venne meg til avokado igjen da.. Ugh.
Tusen takk for feedback! Fryktet att det manglet grønnsaker.. Tenkte å begynne med protein shake på morgen da, HealthSmart Chocorite proteinpulver!
Oppskriften på kyllingmuffins fant jeg her inne på oppskriftsforumet en gang - husker ikke hvem som har lagt den ut. Det er vel egentlig kyllingomelett i muffinsform, men veldig praktisk å ha med til lunsj.
Stek kyllingfiletene (små biter)
Skjær paprika i biter og surr myk
Riv ost
Pisk opp egg og krydder
Bland alt
Ha i muffinsformer (tror jeg fikk 10 mellomstore)
Stek på 180 grader i Ca 25 min
Du kan ha forskjellig grønnsaker/ kjøtt i formene.
Lurt å smøre formene, om du ikke har silikonform - det setter seg lett fast.
Jeg leser endel på oppskriftssidene - mange gode ideer der :):)
Pizzafyll til opsi rollene varierer, men som regel kjøttdeig, løk, paprika, hvitløk og en boks tomater - krydder oregano, paprika, salt og pepper(putrer til vesken er nesten borte - for ikke få svampete oppsi)
Jeg steker oppsi rollen halve steketiden -tar de ut og fyller på m pizzasaus og ost. Steker til osten er gylden.
Ikke gi deg sjøstjerne!! ;) Prøv som Gerd sier å få i deg mere grønsaker. Muskler veier mer enn fett ( uheldigvis) men tenk for en sunn og flott kropp du har da! Masse lykke til så håper jeg at det løsner igjen og går nedover de siste kiloene:)
Kan dere friske opp minnet mitt litt her. Når det står at: Karbohydrat er 13, hvor 7,5 og 3,2 er to forsjellige sukkerarter. Skal disse trekkes fra da? Det er proteinshaken min fra "whey" det er snakk om er :)
Gratulerer til dere som har gått ned i vekt! Bra jobba :heia:
Jeg lager med smoothie med avokado ellers får jeg det ikke ned i det hele tatt...
De kyllingmuffinsene så gode ut. Det blir nok sånn til middag idag!
Jeg er tilbake igjen, endelig klarer jeg å tenke rasjonelt igjen og da klarer jeg å fokusere på rett kost og trening. Nå satser jeg på at jeg klarer å finne stabil ketose form til neste runde med PMS og at jeg da klarer å holde meg til opplegget.
Jeg har brutk det 70%/25%/5% formelen, å regnet ut hva jeg trenger, tatt da i betrakting att man skal ha 1g protein pr kg kroppsvekt. Dette kom jeg frem til:
Fett = 177.24g
Proteiner (1g pr kg)= 63,3g prot
Karbo = 12,66g
Høres jo ut som om det kan være grunnen kanskje, ellers så vet jeg det er klistret en tråd full med råd om vekten stagnerer.
Mener å huske at koffein, sukketter, for lite vann, for lite grønnsaker kan være noen av årsakene.
Om man har vert "nazi" med lite karber over lang tid, så vet jeg at å ta en kveld med mye karber, skal gjøre noe med forbrenningen igjen.
Mener å ha lest det et par steder her inne. Men dette er når du har gått på lav-karbo lenge og du har stagnert, og eliminert alle party-stoppere.
Får du i deg litt lite protein? Om du trener hver dag så skal du ha i deg ganske mye mer protein enn om man ikke trener. Fant en tråd inne på forumet med en oppskrift på hvordan å regne ut det daglige proteinbehovet.
Tror det det samme som osteknekkis.
Dvs skivet ost ( gjerne ferdigskivet med smak) som er stekt i mikro eller stekovn. Da blir de harde og knaser :)
De er veldig gode med pålegg, dipp eller til taco.
Oppskrift ligger her inne :)
Kaller det ostegull,,,for det minner om potetgull, bare laget av ost :-).
Jeg legger osteskivene på matpapir midt i ovnen. Ovnen skal stå på 175 grader. Lar de stå til det bobler i osten, legges på rist til de er kalde og sprø ...nam nam :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.