< Tilbake til oversikten

Januarstartere

L@dy jojo sa for siden:

Har du gått opp mye da? Om det bare er noen hundre gram så ville jeg ikke tenkt nevneverdig på det. Det blir spennende å se om mere grønnsaker hjelper deg i gang i gjen. :)

Wonder woman sa for siden:

Karbbis: Satser på akkurat det ja at jeg ikke merker så mye til det i neste runde pga ketosen;)

Reine duracell kaninen i dag. Huset er shinet og nå skal jeg ut å ta et tak i hagen. For benytte meg av energien mens jeg har den!

Tristhin sa for siden:

isj, så kjedelig å gå litt opp Sjøsterne! Har desverre ikke så mange råd å komme med da jeg er rimelig ny på dette, men høres jo fornuftig ut at siden du trener så hardt så bygger du mye muskler! :) Får håpe du finner ut hva det kan være som ligger og sperrer slik at du fortsetter å gå ned de siste du vil ned :)

Gressenka sa for siden:

JIPPI! Jeg er definitivt i ketose for stixen var lilla! Et slikt utsal hadde jeg ikke sist da jeg hadde holdt på i flere uker. Super motivert og glad nå :D Veiedag i mårra :D

Tristhin sa for siden:

Så bra Gressenka!! :D Spennende med veiedag i morgen da! :)

Karrbis sa for siden:

Så bra, Gressenka :)

Er det noen av dere som er veldig mye kald? Jeg hutrer og fryser innendørs og hender/føtter er iskalde..
Det er til å leve med, men uvant og litt ubehagelig :o

Tristhin sa for siden:

Jeg har også vært veldig mye kald! :) Trodde kanskje det bare var meg, men kan jo ha noe med at kroppen har litt å jobbe med kanskje ;)

MaritR sa for siden:

Du også?? Jeg er iskald på hender og føtter - får liksom ikke varmen i de.

Karrbis sa for siden:

Har googla litt og funnet ut at en forbrenner mer kalorier når kroppen er kald og prøver å bli varm - så får vi håpe det er riktig :)

Gratulerer, MaritR med flott nedgang denne uka :)

Obsidaisi sa for siden:

Helt krise,iskald og trøtt jeg

Bittemoren sa for siden:

Det er nok ketosen som har slått inn på dere som fryser :) dere er knall flinke alle sammen :) jeg sliter litt kjenner jeg men dette skal gå så bra så :) nettopp ferdig med den månedlige perioden så her venter vi en uke til tror jeg før jeg skal på vekta :) bruker alltid å gå opp 1-2 kg når den er ;)

Sjøstjerne sa for siden:

Kjempe flott å høre att alle er i ketose! Selv om det er vondt og fælt, men no pain, no gain, som de sier!
Er selv litt smådeppa om dagen, kroppen har rett og slett stoppet, ja, jeg har bygget litt muskler, men det er fortsatt en god del fett og spise må. Føler det er litt bedre nå da, etter positive tilrop og motivasjon :D
Jeg gikk opp 800gram, det kan godt være muskler, jeg fortsetter som jeg gjør. Har lagt inn mer grønnsaker og fett nå, å så skal jeg se etter en uke om ikke kroppen har vent seg til treningen og går nedover igjen.
Gir ikke opp! Jeg ser målstreken!

L@dy jojo sa for siden:

Åh....gleeeeeder meg til jeg kommer dit. Er bare sliten og sur om dagen :(. Går på uke to nå,,,så snart....:)

L@dy jojo sa for siden:

Idag er første gangen jeg faktisk har klart å få den prosentvisefordelingen akkurat slik den skal være, til frokosten. Moro! :D

Bør vel få kjøpt en vekt så jeg får lagt inn helt nøyktige mål. Noen som kan anbefale vekt?

Dagsformen er mildt sagt varierende, idag orker jeg ikke noe. Godt jeg kan ta det med ro ettersom jeg fikk gjort så himla mye i går.

Gerrard sa for siden:

Ikke helt en utvikling som jeg ønsket meg etter dagen veing. Samme vekt som sist, enda jeg har vært veldig flink med maten. Har begunt å trene (svømming og litt styrke) så kanskje det stopper litt opp på selve vekta. Kroppen føles i allefall litt strammere ut. Men det er bare å brette opp erma og jobbe videre vel?

Start 02.01.2013 100 kg
08.01.2013 98,1 kg (-1,9)
16.01.2013 98,1 kg (0)

TrillTrall sa for siden:

Kjøkkenvekt? Kjøp en som ikke nuller seg ut så fort... Fryktelig irriterende når man skal hive oppi en lite neve solsikkefrø og vips! så har vekta skrudd seg av før man har fått opp glasset med frø...

Gressenka sa for siden:

3 kg ned! :D JIPPI! Det til tross for at jeg har hatt PMS periode også. Fikk tante rød på besøk i dag. Er spent på hvordan det påvirker ketosen. Har det noe å si for de sticksene? (sorry for detaljene) men kan det blodet som blander seg med urinen gi en falsk positiv? Noen som veit?

Nå skal jeg gjøre meg kalr og dra på bodybalance. Ha en flott kevld :)

Sjøstjerne sa for siden:

Jeg testet ikke på stix da jeg hadde mensen, ble for mye søl, å det kan komme blod på stixen og da blir den jo..vel, positiv..Eh. Ja, du forstår.
Jeg prøvde det, funket ikke bra. Beste er å bare spise bra, å så ta en stix etter att man er ferdig med tante rød.

MaritR sa for siden:

Det er ikke noe problem å teste sticksen selv med mensen. Ikke test på de første dråpene men vent noen sekunder....jeg har selv mensen nå og er i full ketose:)

Karrbis sa for siden:

Gerrard; du får det nok igjen ved neste veiing, siden du er flink med mat og bevegelse :)

Gressenka; du har funnet formelen - gratulerer :):)

Grugleder meg til min neste veiing på fredag..håpe, håpe:o

TrillTrall sa for siden:

Bruk tamponger så er det problemet ute av verden. :)

L@dy jojo sa for siden:

Huff da! Får håpe det stabiliserer seg snart.

Jeg hadde en slik dag du hadde i går, i dag :D. Så da får jeg prøve å ikke bli for skuffet om jeg er helt på felgen igjen imorgen.

L@dy jojo sa for siden:

Gressenka: 3 Kg :eek:!!! Så flink du har vert!! Moro og inspirerende :).

Gerrard: Kanskje du har fått i deg noe som bremser det litt? Jeg spiste mais i dag,
og det var så vidt jeg fikk farge på sticken i kveld :(. Syntes du har vert kjempe flink som har holdt dietten,
klikk på deg :). Neste uke skal du se.....

Karrbis: Ja den veiedagen har blitt en sånn gru-glede dag. Håper du ikke blir skuffet :)

Jeg blir så motivert av å være her inne og lese hvordan det går med dere andre :D. Utrolig glad for denne tråden :)

Nå nærmer jeg meg rekord tid på lav-karbo uten å sprekke,,,,veldig fornøyd med det.
Denne gangen har jeg et del-mål, å holde fram til 1 juli. Er veldig motivert, og tror jeg skal klare det :D.
Etter det regner jeg med at det blir enkelt å fortsette....

Natta alle januarstartere

Sjøstjerne sa for siden:

Åhgud.. Har rykket opp til lvl 2 i 30 days shred (Da jeg forstå selv att det var ti dager pr level blond) Det var HARDT! Tungt! VONDT! Vanskelig! Måtte mustre opp all min disiplin fra mine army days og tvinge meg gjennom. Men guud så deilig det føltes å gjennomføre! Følte jeg fikk mer ut av treningen av lvl 2 en lvl 1. Nå er det ti dager til neste opprykk, har ikke sett på lvl 3 en gang, så skal se igjennom før jeg starter. Lvl 1 kan jeg jo utenatt, å lvl 2 trengs bare litt repitisjon så kan jeg nok den å.
Positivt!
Å! Gikk på vekta i dag, har gått ned 200g! Håper dette går i riktig rettning! :D

Tristhin sa for siden:

Da har det vært veiedag igjen! :) Må si jeg grugledet meg litt jeg og, for syntes det var vært litt vanskelig denne uka. Er ikke så flink til å spise grønnsaker, så det må jeg få inn litt mer! Men, så lenge vekta kryper nedover er jeg kjempe fornøyd! :)

Må også få ut fingeren og begynne med den treningen!!! Har null energi om dagen, så det er så tiltak å begynne... men, ta meg selv i nakke skinnet :p

Syntes også det er veldig gøy å lese og følge dere alle sammen! :D Dere er så flinke!! :D

3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 - -1 kg
24/1 -
31/1 -

Tristhin sa for siden:

Oi, så flink du er!! Deilig å se at vekta går nedover igjen! Har du spist mye mer grønnsaker enn tidligere denne uka? Er ikke så god på det, så må nok skjerpe meg :p

Sjøstjerne sa for siden:

Har spist mye mer grønnsaker, ja, til lunsj og middag. Fortsatt ikke noe til frokost da, men ser ut som det ikke har noe si. Har begynt å fått definerte magemuskler og biceps å.

Lullapie sa for siden:

Ser det er mange som har målt seg.
Kjempebra jobba alle sammen! :heia:

Jeg målte meg i morges og vekta står stille. Kjipt. :(
Som en trøst målte jeg meg istedet og har totalt mistet 13 cm.

• 6 på midjen
  • 5 på bryst (ikke helt fornøyd med det da) :p
  • 2 på rompa
    Magen min derimot var like rund som for en uke siden. :mad:

Jeg lurer på om det med vekta kan være at jeg går så lite på do for tiden. Føler jeg spiser og spiser uten at noe kommer ut som "bommelomm". :flau:
I tillegg har jeg en del gass i magen, mageknip (blir sulten litt for ofte synes jeg, til tross for at jeg prøver å få i meg nok mat - men vanskelig siden jeg har mageknip HVER dag.). For mye salt i maten kan kanskje være dumt for vekta? Bruker det på egg... - OG jeg venter tante rød ganske snart, så muligens det har noe å si på vekta?

Jeg får bare satse på at neste uke blir det bedre resultat på vekta.

PS: Hvor ofte pusser dere tennene når lukta kommer? Samboeren nevnte forsiktig at jeg luktet litt :o

Gressenka sa for siden:

Såååå flink du er da!! Når vekta står stille går du inn i cm. Dette er bevist, men jeg husker ikke hvor jeg har lest det :p

Jeg har TR nå og er oppblåst som en ballong og er skikkelig gasy. Ikke så hærlig akkurat.
Prøv å tygge på persille, det fjerner vond lukt fra munnen :)

Sjøstjerne sa for siden:

Så, jeg har innført to veiedager, Tirsdag og Fredag. I dag veide jeg inn på 64.3 kg :( FØR trening, etter trening lyste ett mye bedre tall mot meg, 63,6kg. Jeg er så nøden etter noe motivasjon i vektfølgertingen nå att jeg plotter inn det siste tallet. Verste er jeg føler meg lett og fin, men jeg har kuttet drastisk i hvor mye mat jeg tar i meg, litt for å se om jeg går ned mer, litt fordi jeg rett og slett ikke er så sulten, prøver da heller å spise litt mindre. Er veldig fæl til å hive i meg masse mat, men det er nok typisk sjøfolk, typisk matroser, haha. For man har 20min på å få i seg nok mat til å ikke svime av under tungt arbeid..
Ting går rett vei, har fine aaabbbsss nå. Juhu

Karrbis sa for siden:

Da var veiedagen kommet :o Har vært veldig spent..

Uka har gått bra, jeg er i tydelig ketose. Jeg fryser mye:rolleyes: men har skjønt det er vanlig. Jeg har bare fått trimmet en gang - så målet fremover er å komme igang med det.

Jeg drikker også relativt mye cola zero, tror ikke dette har hatt spesiell innvirkning til nå - men ønsker å avvikle avhengigheten :cool:

07.01. 0 kg
12.01. - 3,1 kg
18.01. -1,4 kg

Jeg er ikke sulten for tiden - så noen dager kan det gå lenge uten mat ( veeldig uvant for en som nesten har svimt etter 4 timer uten mat:( )
Tror kanskje det ikke er så lurt, selvom kroppen tar det den vil...

Så da er det å finne nye oppskrifter på lunsjer jeg kan bonkre i frysen for neste uke:):)

Gratulerer med flotte resultater! Dere er skikkelig flinke stå på!

Her går det litt opp og litt ned. Sliter litt med maten enda, ligger litt i øvre område når det gjelder karber, men til gjengeld så trener jeg mye. De siste dagene har det blitt 30 min styrke, 6 km tur og 1 time sykling om dagen og det blir det i dag også. Satser på at det blir sånn i ukedagene fremover og så litt slappere lørdag og søndag.
Jeg forsker litt på snacks/ energibarer som jeg kan ha med meg på tur og denne oppskriften skal jeg teste i helgen mariesmatmisjon.blogspot.com.es/2012/08/energibar.html#more

Tristhin sa for siden:

syntes alle er så flinke, moro å se at det fungerer! :)

er det noen som har linker til middagstips? Er litt blank der for tiden, så alle tips mottas med stor takk :)

Lullapie sa for siden:

Takk, det visste jeg ikke, men jammen var det en god trøst! Nå skal jeg hvert fall gjøre begge målingene med vekt/målebånd, så har jeg full kontroll på hva kroppen min jobber med. :)

Takk for tipset med persillen også, det må jeg prøve! Ikke så moro å lukte. :o

Jeg fant nylig en blogger som har ganske lettvinte mat-tips! Tror hun også er medlem på forumet?! - Jeg har allerede lagret en del av oppskriftene og tenker å prøve dem ut. :)
lenabeatrice.net/

Lullapie sa for siden:

Jeg er visst ikke den eneste som sliter med matlysten ser jeg. I grunn tenkte jeg at det kanskje er like greit. Da spiser jeg hvert fall ikke for mye! :p
(Prøver selvsagt å få i meg det nødvendige da, men matlysten er liten).

Må forresten fortelle om den gigantiske shoppingen jeg og samboern dro på i dag. Alle Safari butikkene her jeg bor skal omgjøres til andre kjeder og dermed hadde de i dag 50% på alle varene! Du kan tro jeg handlet inn masse kjøtt, ost, grønnsaker og slikt. Betalte vel ca 3000 kroner, så du kan tenke deg hvor mye vi fikk handlet for en verdi av 6000! Til tross for lite matlyst har jeg i hvert fall hele kjøkkenet stappfullt av mat i laaaang tid fremover. :D

(Tror sambo også er fornøyd. Han fikk seg en full handlepose med sjokolade og godteri!) :)

Sjøstjerne sa for siden:

Fikk forresten iHerb pakke her om dagen, ikke bare en, men FIRE! En med Xantham gum og Atkins PB cups. En med to typer Healthsmart proteinpulver (Som jeg har nesten levd på de siste dagene), en med to krukker kokos olje som jeg synes er mye bedre en cocosa (bruker kokosolje til alt fra sminkefjerning til kosttilskudd, så det går mye!) og en med..Eh, ja! Eggehvitte protein pulver, husker egentlig ikke hvorfor jeg kjøpte det :P Men kan brukes som eggehvitter, så..

Jeg var så grusomt sulten til lunsj i dag og ble liksom ikke mett heller. Spiste nok litt mye bacon/grønnsaksomelett og en stund etterpå så traff mettheten meg som et solid knytteneve slag i magen. Har ikke klart å spise noe siden. Vi skulle kose oss med meatza til middag men jeg hadde virkelig ikke lyst på. Det har aldri skjedd før at jeg har vært så mett så mange timer etter å ha spist og at jeg ikke orket å smake på i sympati engang. Håper det er et tegn på at det går rette veien. - Jeg er mett enda og nå er det 8 timer siden jeg spiste:p

Lullapie: Gøy å handle til halv pris! Skjønner godt at dere svidde av 3000 kr da.

Sjøstjerne: Gøy med pakker, særlig når det er noe spennende i dem. Håper du blir fornøyd:) Hvilken kokosolje kjøpte du? Her går det også unna på kokosolje for tiden bruker jeg den mer på utsiden av kroppen enn på innsiden. Må bli flinkere til å lage mat med den.

HyperThyra sa for siden:

Hei! Slenger meg med her, selv om jeg av ulike grunner ikke har kommet helt godt i gang, men er i mer og mer lavkarbo-tankegang og matvarevalg, og fra mandag av forsøker jeg å kutte såpass at jeg kommer i ketose. :)

Godt råd lengre opp å legge inn det man spiser på diett.no, det har jeg ikke testet ut enda, men det skal jeg definitivt gjøre! :)

Jeg har ikke lest boken "Frisk med lavkarbo" av Sofie Hexeberg, men den har jeg tenkt å kjøpe og lese. Inntil videre for det holde med "Slank med Ketolysekuren" av Torkel Andersen og alt jeg kan lese her på lavkarbo.no sidene.

Formen avgjør veldig hvorvidt jeg får trent så mye jeg ønsker i forhold til min MUP, som jeg så idealistisk skrev her en kveld.

Karrbis sa for siden:

Velkommen i gjengen HyperTora :)

Har brukt dagen på bytur og innom helsekost - der har jeg kjøpt cocosa olje, stevia sukker, stevia vanilje og ei blanding til lavkarbo brød. Så nå må jeg finne ut hva jeg skal lage.
Jeg har ikke begynt med noe søtt enda - er redd jeg skal få feil fokus..:o

Ha en riktig god lørdag :):)

Karrbis sa for siden:

Hmm - beklager, jeg mente velkommen HyperThyra:p

HyperThyra sa for siden:

Tusen takk for det! :D

... og alle kan ta feil, sa pinnsvinet og kravla ned fra vaskebørsten :p

Gressenka sa for siden:

Jeg er i ketose, men står helt stille på vekta nå. Enkelte ganger har jeg til og med gått opp en halv kilo. Kan det være på grunn av tante rød?
Jeg sjekker med stix hver kveld bare for å finne ut hva som evnt. kan bikke meg over kanten.

I dag har jeg spist så mye kunstig sukker at magen står som en ballong. Hærlig:utenutryk
Jeg tåler vertfall ikke cavalier sjokoladen for å si det sånn :p

L@dy jojo sa for siden:

Velkommen HyperThyra :-)

L@dy jojo sa for siden:

Utrolig gøy å lese hvor flinke alle er :D. Blir så imponert over dere som trener....må forsøke å komme i gang jeg også,,,bare får litt mer overskudd.

Hadde veiedag igår:

Startvekt: 87 kg 03.01.13

11.01 - -5 kg!!!
20.02- -1,2 :)

Kjempe fornøyd!!

Var hos ei venninne igår og spiste ost og kjeks, og drakk litt rød vin. Håper ikke det har bremset meg for mye. :(

Sjøstjerne sa for siden:

Flinke dere er!
Selv har jeg hatt to dager med æsj, muncha lavkarbo kake og har ikke trent i dag. Jaja.
Er ikke helt knust. Men nå tukler jeg med Myfitnesspal, å prøver å forandre til mine goals, men den vil ikke regne sånn som jeg vil...Hmpf! Jaja

TrillTrall sa for siden:

Overskuddet kommer ikke rekende på en fjøl vet du - i morgen, altså søndag 20. januar 2013, tar du den første treningsøkten av mange, mange denne vinteren! :ja: Det er ingenting å vente på. Det trenger ikke være 2 timer hard styrke, det kan godt være en times tur ute i godt vær! :) Trening gir overskudd!

Hyperthyra - Velkommen:)

Karbbis: Like greit å ikke spise noe søtt!

Gressenka: Jeg går ikke ned et gram selv om jeg er i ketose når jeg har tante besøk. Men så går det som regel veldig fort etterpå;)

Lady jojo: Min erfaring er at det tar noen økter med trening som er slitsomme før det snur seg. Skulle det stå 19,01 på den siste datoen? Superbra reslutat!

Jeg er i ketose:D Jeg fant noen sticks i en skuff, jeg hadde helt glemt at jeg hadde dem, og testet i går kveld. Fikk godt utslag på den, gøy være sikker på at jeg er i ketose. Sticksene går ut på dato denne måneden så jeg tenker jeg kommer til å ta en test hver kveld til boksen er tom.

Karrbis sa for siden:

Hei på dere :)
Her er det gode dager - synes ketoselivet egentlig er veldig godt!

Tenk å ikke kjenne ett evig sug etter noe, ikke vondt eller luft i magen, ikke ett blodsukker som går bananas hver dag :)

Det er nesten som å gå på lykkepille - jevnt og stabilt :p

Håper det går bra med dere andre også?

Sjøstjerne sa for siden:

De siste dagene har ikke gått så bra, mye stress, men ser for meg att livet er en behovspyramide, å i bunn der ligger trening og kosthold. Så lenge jeg trener og spiser riktig, så vil det over ordne seg! Så nå skjerper jeg meg bare og prøver harderer i morgen!
Håper alle har hatt en flott helg!

Sjøstjerne sa for siden:

Forresten, leste på nettet att næringsfordeling på ketogen diett er 10-45-45, noen som vet noe om dette?

L@dy jojo sa for siden:

Startert igår med litt trening, så nå er jeg i gang. Takk for dytten ;)

L@dy jojo sa for siden:

Ups...feil dato :o

L@dy jojo sa for siden:

Riktig dato:

Start: 03.01 87,7kg

11.01.13 - 82,6 -5kg
18.01.13 - 81,4 -1,2 kg

Karrbis sa for siden:

Bra jobba, L@dy Jojo :)
Kjemperesultater!

MaritR sa for siden:

Startvekt: 98,8
8 januar : 96,4 -2,4
15 januar: 93,9 -2,5 (influensa)
22 januar: 93,6 -0,3
29 januar:

Sjøstjerne sa for siden:

Veide meg inn idag på 63,6 før trening, å 63,2 etter trening... Haha, rart det der..

Obsidaisi sa for siden:

Motivasjon!
Jeg var jo på rett spor og med rett innstilling i hodet.
Så kom det en hyttetur, så kom det en forkjølelse, så kom det jaggu en hyttetur til...
I morgen er en NY start.
Har ikke turd å se på vekten, men i morgen skal jeg det!

Karrbis sa for siden:

MaritR - 5,2 kg på tre uker er utrolig bra! Grattis :)

Obsidaisi - bra du henter deg inn igjen så raskt. Sist jeg skulle bare....så varte det i over et halvt år.. Hadde mange unnskyldninger og ting jeg bare skulle gjøre først :(

Denne gangen så skal det vare - forhåpentligvis resten av livet :cool:

turkisa sa for siden:

Flinke dere er!
MaritR: gratulerer masse med alle minuskiloene!

Her går det litt opp og ned, men er fortsatt i ketose.. Første uka gikk jg jo ned 3kg, og nå har jeg 'bare' mista 1kg på snart to uker.. Det går jo nedover på både kg. og cm. og jeg har bare 5 igjen, så det er helt greit.. Hadde planer om å fortsette på Ketose til jeg har gått ned de 5, men nå må jeg nesten se ann altså.

Største problemet mitt er at jeg ikke får trent.. Tror jeg dessuten trenger litt veiledning fra dere som er litt rutinerte her.. Føler jeg ikke spiser så voldsomt mye fett, og at jeg spiser mye grønnsaker. Har slutta å veie og måle alt, men holder meg i ketose og spiser noe av det samme hver dag..

Stort sett to egg til frokost. Lunsjen varierer veldig, f.eks. ketosepizza, fylt paprika osvosv. har dessuten ofte med grønnsaker m/dip eller philadelphia til snacks. Middag går i kjøtt og grønnsaker og gjerne en fløtesaus. Jeg føler ikke i det hele tatt at sult-følelsen er borte, føler jeg tenker på neste måltid mye lenger før jeg skal spise det..

Er dessuten noe kvalm (i går kveld var det helt forferdelig), og viktigst av alt, jeg kommer meg såvidt gjennom trening! Jeg skal egentlig trene 1 time og 15 minutter minst to ganger i uka. Oppvarmingen er ganske tøff, og jeg pleier å gi ca 80-100% hele tiden jeg er der, men den ene treningen jeg har kommet meg på, klarte jeg ikke mer enn kanskje 40% og da følte jeg på et tidspunkt at jeg kom til å gå i bakken! Prøvde meg på en skitur for en uke siden og gav samme resultat. HJELP!

Hva er det jeg gjør galt? Håper virkelig noen kan hjelpe meg, for jeg kjenner at jeg er stadig nærmere den sprekken, er bare viljestyrken som driver meg fremover om dagen egentlig..

milena sa for siden:

Skrev en lang melding men den forsvant sammen med strømmen... Men kort fortalt:

• elsker turkis,
  • kanskje ketose ikke passer kroppen din lenger,
  • kanskje veie mat en stund for å se hva du egentlig får i deg,
  • sjekke jernnivå.
    Nå er jo jeg ingen ekspert men det er mine 2 cents. Og så håper jeg at du blir bedre for!!!

L@dy jojo sa for siden:

Det du lurer på er hvorfor du er så sliten? Eller hvorfor du er så sulten? Eller hvorfor du ikke går ned?

Har du lagt inn maten du spiser på diett.no? Da er det lett å se hva man får for lite av. Personlig kjenner jeg på sulten om jeg ikke får i meg nok proteiner, noe jeg sliter med noen ganger. Karbo og fett går som regel veldig greit.

Viktig at man ikke skal gå å være sulten, viktig å drikke masse vann min 2 liter om dagen, viktig med masse grønnsaker, rå grønnsaker er bedre enn kokt.

Jeg opplever det samme som deg denne gangen, er helt tom for energi orker kun å gå turer. Får melkesyre i bena bare av å gå opp trappa :eek:!
Men har bare gått på lav-karbo i tre uker...så får gi det mere tid. Kvalmen har gitt seg, takk og lov :)

At vekten stagnerer kan være at du går inn i cm, måler du deg i tillegg til å veie deg?

L@dy jojo sa for siden:

Turkisa: Viktig at du ikke teller hvor mye fett du får i deg,,,,det kan stagnere vektreduksjon. Om du ikke vil ha i deg for mye fett,,,så forsøk å ta litt oljer i salaten.

Personlig drikker jeg olivenolje på morgen og kveld, men etter jeg la inn hva jeg spiser på diett.no så skøyt fett prosenten opp til mellom 88% og 90% så jeg har kuttet olivenoljen en stund, men burde nok kutte på fløte å få i meg olivenoljen....myyye sunnere ;)

Sjøstjerne sa for siden:

Har begynt sakte å krype nedover på vekta igjen, har mer grønnsaker, salat, etc. Spiser egg og bacon til frokost, men ikke lenger til jeg ruller ut døra om morgen. To egg og 30g bacon. Åja, har også begynt å veie alt og plotte inn på myfitnesspal, fikk en deeel overaskelser der ja! Selv om man spiser etter ketose, så skal man jo ikke ha i seg nok kcal til å holde en liten afrikansk landsby tykke og mette i flere år.
Så, det går ned en gram her, og en gram der, jeg trener fortsatt, lvl 2 30 days shred. Å det er fortsatt TUNGT! Jeg mener, jeg er helt gjennomsvett og døende etter en økt!
Føles bra!

Gressenka sa for siden:

Veiedag i dag! -1 kg den siste uken. Jeg er glad for alt som renner av meg men jeg hadde håpet på litt mere. MEN jeg har hatt tanta på besøk så jeg håper det er det som er grunnen til at det ikke ble så mye. Ser det ver flere som sliter når den teite tanta besøker så det er en god trøst :)

Jeg har god motivasjon på både dietten og treninga så her går det igrunn veldig bra :) Føler meg bedre enn på så lenge jeg kan huske! Ikke oppblåst, ikke vond mage og masse energi :)

Ha en super uke alle sammen og stå på!! :D

turkisa sa for siden:

Ja, nå har dere fått meg til å tenke litt..
Jeg går jo ned i cm, men cm og vekt og sånn er ikke min største bekymring, tenker at det løsner og sånn tradisjonelt er jo egentlig ikke en halv kilo i uka så aller verst..
Hm.. Jeg føler ikke at jeg skyr fettet akkurat, men kanskje det rett og slett er det at jeg mangler litt fett.. Får dra å kjøpe meg en god olivenolje :) Det sitter veldig langt inne for meg å drive å veie og måle og legge inn men dere har nok rett i at jeg burde prøve meg på diett.no.. Da jeg veide i starten var det jo bare kh jeg regnet ut.. Og lage mer salat til lunch enn middagsrester.. Veldig fint med tips om proteiner, det har jeg jo virkelig ikke peiling på! Jeg prøver å stille sulten med vann, men det stopper seg litt naturlig på tre liter om dagen. Blir flyende på do så mye :P

Milena, jeg kom også på siden du nevnte jern, at jeg stort sett alltid mangler jern når jeg sjekker meg, så det skal jeg følge opp.

Tusen takk for gode råd, jeg skal ta de til meg, så kanskje formen stiger et par hakk :)
Er detforresten noen som har oversikt over hvor mye fett/proteiner/kh bør ligge på i prosent?

Sjøstjerne sa for siden:

Jeg hater også å veie mat, synes det er noe rask. Men de siste dagene med veiing og måling har gitt meg noen aha opplevelser. Ser att jeg før spiste alt for mye, dette med att man liksom kan spise så mye man vil på lavkarbo er egentlig en sannhet med modifikasjoner. Man må jo å ta i betraktning energi ut og energi inn. Før lå jeg sikkert på opp mot 2000kcal, men etter jeg fikk stagnasjon og begynte å skjerpe meg, veie mat, mer grønt og logge mat, så ligger jeg på under 1500! Er ikke sulten, får i meg fettet jeg skal ha og går ned i vekt! Juhu!!

Jeg må nok veie og måle maten jeg også og ikke hive innpå alt jeg kommer over selv om det er lavkarbo mat. Vekta her går liksom feil vei den, så i dag har jeg vært så lei meg at jeg har spist hveteboller. Litt teit av meg jeg ser det altså, på an igjen i morgen og nå skal ALT veies og registreres.
Jeg snublet over denne idag og det er nok litt mindre enn hva jeg har spist.... www.lavkarboklubben.no/index.php?page=6_om_dagen

L@dy jojo sa for siden:

LOL....hahahaha....

Hmmm...må tenke litt på der jeg også...har ikke tenkt på antall kalorier i det hele tatt,,,og jeg beveger meg ikke mye om dagen :o

L@dy jojo sa for siden:

Fett 75% proteiner 20% karbohydrater 5% Sånn ca :).

Jeg tror ikke du trenger å tenke på antall kalorier før du evt stagnerer i vekt og ikke går inn noe særlig i cm.

L@dy jojo sa for siden:

Forrige fredag koste jeg meg med litt ost og kjeks, og litt vin.
Det skal jeg ikke gjøre igjen på en stund, det tok 5 dager før jeg kom i ketose igjen :(.
Så nå er jeg litt usikker på om jeg skal veie meg i det hele tatt i morgen.
Kjenner at tante rød er på vei også.

Er det noen som har noen gode oppskrifter på forskjellige supper? Er i suppehumør om dagen :rolleyes:.

Kjenner søthungeren melder seg nå rett før tante rød kommer,,,noen tips til hva jeg kan lage for å stille den litt?

Har kjøpt meg vekt,,,så nå skal all maten veies også.

Tristhin sa for siden:

Godt å høre at det ikke bare er meg som syntes det er litt vanskelig med denne maten! :) Tror jeg må begynne å veie maten igjen jeg og. Gjorde det i begynnelsen, men har sklidd litt ut! Syntes det er så vanskelig å veie maten når det er litt uvisst hva jeg spiser.. tenker da på sauser ol. tar jo bare en dæsj av det og det :p også hender det vi har litt ferdigprodukter hvor jeg da bare tar litt...

Men, kan jo bli flinkere til å måle det jeg spiser mest av da i hvert fall.. Og prøve å lage salater hjemme og ikke kjøpe på butikken. Litt tei å løpe frem og tilbake på den vekta ved frukten og veie for hver gang jeg putter noe oppi boksen :p

Ellers har det vært veie dag i dag, og alt ned er bedre enn ikke noe ned er min tanke! :)

3/1 - startdag
10/1 - -2 kg
17/1 - -1 kg
24/1 - -0,5 kg
31/1 -

Selvom ikke vekta har gått så mye som ønsket ned, så kom jeg jaggu inn i kjolen min!! Hadde ikke sjangs til å få igjen glidlåsen for 3 uker siden!! Så skal måle meg når jeg kommer hjem! Må nok ha krympet noen cm ser det ut som! :)

Sjøstjerne sa for siden:

Nå mærmer jeg meg målvekten og har hatt stagnasjon, så jeg lærer meg på en låte og spise annerledes å. Jeg ble så desperat da jeg stagnerte, gjorde en del usunne valg som ikke ville hjelpe på det å lære meg å spise riktig. Når jeg veier og måler blir jeg mer bevist, begynte å skli ut med litt for mye mørk sjokolade også. Mem nå sitter jeg å koser meg med ost og skinke salat! I kveld blir det viltgryte til middag! Med hjort som gubben har skutt selv! Å jeg er ute av stagnasjon deprisjonen! Nå skal jeg kjøpe ny pulsklokke også!

Lullapie sa for siden:

Så fantastiske resultater dere kommer med! :)

Jeg føler for øyeblikket å skrike litt av frustrasjon. Min vekt går ikke ned! Eller, jo men det er snakk om gram som går opp og ned og opp og ned - så det er egentlig ingen nedgang.

• MEN når jeg måler meg med målebåndet ser jeg resultater. Jeg har mistet tilsammen 10 cm på en uke nå og det var på de stedene på kroppen som stod stille forrige uke. (Rompe og lår.) Tilsammen har jeg mistet 23cm rundt om på kroppen siden jeg startet! Det er jeg selvsagt fornøyd med, men den vekten altså... Synes det er så rart!
  • I tillegg sliter jeg fremdeles noe enormt med bommelomm. :o Jeg klarer ikke å gå på do og føler det samler seg opp i magen og ryggen. I går kjøpte jeg dulcolax, men selv det funket ikke. Akk...

Kort fortalt: jeg går ikke ned i vekt, kroppen min nekter å gå på do, men målebåndet er foreløpig trofast og snill. -10cm denne uka.

Lullapie; jeg er også forstoppet. Det er ikke noe deilig akkurat. Du kan kjøpe movicol eller lactulose og bruke det noen dager. Det er ikke så sterkt så det tar litt tid før det har skikkelig i effekt. Jeg pleier å ha god effekt av linfrø, men det har jeg vært tom for en stund. 1-2 ss i litt yougurt og noen bær til og masse vann i løpet av dagen. Hvis du ikke bruker sukkerfrie produkter kan det å tygge en pakke med tyggegummi også gjøre susen eller en sukkerfri sjokolade. Ikke kombiner alle disse tingene da får du garantert skikkelig vondt i magen!

Jeg har forsåvidt lest om noen her som hadde samme problemet og når magen var tømt skikkelig så hadde vekten gått ned noen kg. Det kan jo også være at du bruker fettet på kroppen til å bygge muskler med og de veier jo mer enn fett men tar mindre plass.
Jeg ønsker meg en vekt som måler fett og muskler i kroppen min, for da hadde jeg kanskje sett endring der...

Sjøstjerne sa for siden:

Mange trur fett blir omdannet til muskler, dette er feil. Muskler bruker proteiner for å vokse, det som skjer er att musklene vokser og fettet forsvinner, ikke det at fett blir brukt til å danne muskler.
Selv har jeg vært i stagnasjon, å da ble jeg stresset og forstoppet, så det beste er bare slappe av, spise sunt og trene.
Forresten, ny pulsklokke på vei!

L@dy jojo sa for siden:

Mitt beste råd til forstoppelse er massa salat, ikke kokt med rå, det setter skikkelig fart på meg. Håper det funker for deg også :(

L@dy jojo sa for siden:

Massa = masse
med = men :o

wenche@@ sa for siden:

Det aller viktigste for at man skal bommelomme er å få i seg nok vann.. Sliter du nå så er du skikkelig forstoppet. Da hjelper ikke movicol eller andre ting.
Gå på apoteket å kjøp ett skikkelig olje klyx, ikke de små pakkene de har i hylla.

Bittemoren sa for siden:

Så flinke dere er alle sammen :) Her har jeg ikke vært på vekta etter at jeg startet enda og jeg tenker jeg venter til i neste uke:D

Frokost spist, alt er veid og registrert i mfp.

Sjøstjerne sa for siden:

Samme her, wonderwoman! Har å hatt veiedag nr to! 100 g ned siden tirsdag :p går riktig vei da..

Tristhin sa for siden:

hva er mpf? Her er det salat fra butikken som er frokost/lunsj. Så ikke veid i dag. Men, tar sånn ca da! :) I morgen er det kick off med jobben, så veldig spent på hvordan mat vi får servert! :)

Sjøstjerne sa for siden:

Myfitnesspal, er en tracker for kosthold som diet.no.

Leste i ketolyseboka i dag, der sto det att det var vanlig å ha stagnasjon i vekttap når man begynner å trene, stagnasjonen kan vare inntil tre uker! Det passer jo bra for meg! Føler meg mindre, så det skjer jo noe..

Merket godt at jeg ikke spiste for en hel landsby i dagmorges for jeg var helt tom når det var lunsjtid.
3 uker stagnering da skulle jeg vel være ferdig med de 3 ukene snart da...
Jeg trives veldig godt med å trene for tiden, men jeg har såpass mye polstring at jeg ikke merker noe utover at jeg har blitt sterkere. Kanskje en anelse strammere her og der.
Jeg roter vist endel på mfp (myfitnesspal) Men nå begynner det å bli bedre. Har fått lagt inn noen oppskrifter sånn at det blir mer korrekt føring av hva jeg spiser.

Karrbis sa for siden:

Veiedagen er her;

07.01: 0
12.01; -3,1
18.01; -1,4
25.01; -0,7

Ikke all verden denne uken, men har dametiden og kjenner at det er vann i kroppen - så håper på bedre resultat neste uke:cool:
Men, 5,2 kilo på 18 dager er ikke så verst :D

Ingen trim og ikke sluttet med cola zero ... Så hva kan en forvente :o

Håper på litt mer energi til å komme igang med trening - eller klare tanken på å bare gjøre det. Ser at dere andre er så flinke - gode inspirasjonskilder :)

Mannen har plutselig hevet seg på ketolyse - litt morro og litt ekstra arbeid, da det er jeg som lager all maten. Men, mest gøy :):)

L@dy jojo sa for siden:

Veiedag i går opp 800 gram :mad:. Fikk også tlf fra legen på torsdag,,,betennelsen i kroppen har blusset opp igjen...ikke en veldig hyggelig melding :(.

Karbbis bra insats og flott resultat ihvertfall med tanke på dametiden.

Lady jojo: Kjedelig, betennelser i kroppen gjør at man ikke går ned i vekt har jeg lest her inne. Nå skal jo lavkarbo dempe betennelser så ikke gi opp.

Sjøstjerne sa for siden:

Bra jobba, Karbbis!
Å det er viktig å holde ut, Lady jojo!

Har selv hatt en tøff tid nå, men jeg bestemte meg for å holde ut! Å det har jeg gjort, av ren stahet! Å i dag hadde jeg godt ned 100g til siden i går! Er overlykkelig! Føler meg fantastisk! I kveld skal jeg kose meg med litt mørk sjokolade og ett glass rødvin! Event. litt brie!

Sjøstjerne sa for siden:

Hm, noen som bruker chiafrø som kosttilskudd her?

Å er det noen som har ett sug? Jeg vet ikke om det er søtsug eller hva det er, men har liksom lyst til å dytte noe i nebbet hele tiden, vet ikke helt hva. Veldig spesielt.

-100 gr jeg er på rett vei igjen! Det hjelper altså å begrense inntaket og ikke spise for flere. Fyller på med mye grønnsaker og har som mål å spise 500 gr om dagen og det fyller veldig godt i magen sammen med fett. Ligger alikevel litt lavt på fettet i følge mfp.

Sjøstjerne: Har chiafrø, men jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke dem til. Ang sug så er det for meg å ha noe å spise på. Jeg pleier alltid å raide kjøkkenskapene, men nå er det jo ikke noe der som jeg kan knaske på.

Sjøstjerne sa for siden:

Jeg trur jeg skal spise en ss chiafrø hver morgen med ett glass vann! Det er vistnok appetithemmende! Ellers så gikk jeg på vekta i dag, 62,2! Håper det ikke er musklene. Har økt kcal inntak på mfp, men jeg synes det e så rart att når man trener så "vinner" man kalorier, er ikke det litt mot sin hensikt? Har som mål å brenne 500 kcal dagl, halve fra trening og halve fra mat, da nytter det jo ikke hvis jeg spiser det på igjen?

Sjøstjerne sa for siden:

Forsto endelig mfp, bra jobba etter to års bruk.. Herregud

bumpsty sa for siden:

hei. er helt ny her...og vet ikke helt hvordan alt fungerer enda...
men begynte den 10. januar...vekta var da 126.5....i går var den 119.9....

målet er først og fremst å komme ned 5 kg om gangen....og største målet er å komme på to sifret vekt....der drømme vekta er 75 kg....da jeg før jeg fikk barn var på mitt tynneste 80kg.....og følte da at det var litt igjen for å føle meg vel...

jeg lurer litt på hvordan man får inn sånn signatur som viser vektnedgang....hmm...noen som kan svare på det? og hva skal jeg spise for å miste vekt fort?

Sjøstjerne sa for siden:

Kjøp Ketolyseboka, altså bibelen. Å pugg den. Der står alt.
Tickeren kan du lage ved å klikke på noen andres ticker, altså den signaturen som viser vektnedgang. Så lager du din egen på den siden du kommer til. Det står hvordan på siden. :)

Tristhin sa for siden:

jaja, kickoff med jobben resulterte i sprekk deluxe... :( Men, var forbederedt på at det kunne skje da det ble vanskelig med tilrettelegging for meg. Så da er det ny start med nye muligheter i morgen! :) Regner ikke med at alle kiloene spretter på igjen etter en sånn helg, så da er det enda mer motivasjon for å komme i gang med treningen! :)
Ellers håper jeg dere andre har hatt en super helg! :)

BalansertKosthold sa for siden:

Ift til tips om proteinkilder som det ble etterspurt her lenger oppe så mener jeg at Spirulina er et godt tips. 60-70 % protein. Det er en alge som kan spises enten som tabletter eller pulver som blandes i drikke (smaken er ikke så god i seg selv). Spirulina inneholder jo også store mengder vitaminer og mineraler. Kan kjøpes billig på diverse utenlandske nettsteder eller norske

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.