< Tilbake til oversikten

Ny Giv 2012, blir DU med?

Kanutten sa for siden:

Da begynner vi! 2012 er året for endring og ny giv! I 2012 skal vil klare nå de mål vi har satt oss. Og vi skal hjelp hverandre til å gjennomføre det. Ok?

Charlott sa for siden:

Jeg er med! :D

Kanutten sa for siden:

Bra! Jeg skal måle, veie meg 1. jan. Og deretter hver uke.

Charlott sa for siden:

Det blir jeg med på!

Har bare spist lchf uten å følge særlig med på vekt eller fordeling.
Dèt skal jeg forandre på i 2012. Vil ned 8-10 kg til, men først og fremst spist mest optimalt med tanke på helse og ytelse. Motivasjon i massevis til å være mer strukturert igjen :D
Veiedag på fredager for meg, tenker jeg...

TomleTone sa for siden:

Jeg er med.
Vil komme meg ned min 10 kg, som sitter godt igjen etter to fødsler.
Er ny i lavkarboverden, men stortrives på kostholdet.

Dilly sa for siden:

Jeg blir gjerne med :)
Har planer om å gå ned ca 5 kg til, men det kommer sikkert til å ta lang tid.

Kanutten sa for siden:

Jeg har planer om å gå ned 5 kg til 15 mars. :ja: Vi skal klare det, vettu!

ToreH sa for siden:

Pr nå har jeg nådd mitt foreløpige vektmål, fått masse nye klær, skal løpe maraton på 3t15min i 2012 og ellers bli i super form. jeg hater jo å tape konkurranser, skal iallefall ikke bli sist (har aldri vært sist, men bare tanken gjør meg syk...)

Jo, jeg skal ned ca 2 kg til, fra 69 til 67kg. Bør være oppnåelig innen mai/juni det med det treningsregimet jeg er inne i nå. Skal også ta laktattest hos Løplabbet og skal da ikke si noe om at jeg er på lavkarbo. Skal vise de at man kan løpe maraton sub 3t15min og ha gode laktatverdier også på lavkarbo! :)

Kanutten sa for siden:

Jiihaa! Tror jeg har sett for mange spagettiwestern i det siste, men du fikser biffen!

ToreH sa for siden:

Clintern er kongen over spaghettiwesterns. men dere blåser vel snart vekk der nede? Var i Bodø for et par uker siden og fy flate som det blåser der?? Er jo konstant vind der jo....
Er oppvokst ved kysten jeg, og fant ut at jeg IKKE savnet vinden akkurat. Men, dere har noen fine restauranter med god mat der nede. Spiste på Big Horn Steak house i ei sidegate, bra mat, elendig service, greie priser.

ToreH sa for siden:

Oi, snakk om å spore av tråden din da gitt! Sorry, skal slutte :)

VSB sa for siden:

Jeg er med. Skal ned til 70/72kg. 2-6kg igjen, alt etter hvilken måling man skal stole på. Ønkser/håper å holde vekta sånn nogenlunde gjennom julen.

Kanutten sa for siden:

Blåser ikke værre enn at jeg kan "spøtt i motvind" Tvii!!! Uvær er alltid overdrevet.... sukk.

Big horn har god mat! Prøv 3. etasje neste gang!!

Clintern er bra ja :ja: Jeg tror vi har alt av filmer med og av ham. Hans ledsagende Ennio Morricone er fabelaktig!!

Kanutten sa for siden:

Liker avsporing jeg!

Dette er en av de filmene jeg liker... :love: Duck you sucker!!

Nomade sa for siden:

Hei
Jeg også vil gjerne å bli med!!!
har vært i ketose siden 27.11.11 og har gått ned ca kg.
Håper 2012 året kan bringe mer vekt tap, pr idag er på 100kg og vil ned til 80kg i førsteomgang. jeg har tro på gruppe terapier.
Godt nyttår till alle dere

Dilly sa for siden:

Det hadde vært fantastisk :)
15. mars er en fin tid for dette, jeg ønsker deg lykke til og skal prøve å henge med.

Kanutten sa for siden:

Det er godt med alle som er med!!

Mange er best! :heia:

Lava sa for siden:

:ja: er med!

Antoinette6 sa for siden:

Er også med ! Greier jeg 2,5 kilo til 15. mars skal jeg være mer enn glad !

Here we go ! :heia:

Rin sa for siden:

Jeg er også med! Normalvekt i 2012! :D

Carisma sa for siden:

Jeg er definitivt med!
Målet mitt er ganske hårete, mine kroppslige utfordringer tatt i betraktning, men jeg skal altså ned 15 kg innen første mai. (fra hva jeg veier 1. Jan) sånn, da er det sagt høyt! Med tanke på at jeg går ned ca 200g i månenden i snitt kan jo det bli interessant... :rolleyes:

Dietta sa for siden:

Slenger meg med her jeg også. Vil gå ned så fort som kroppen vil, og har ikke tenkt å skeie ut eller falle av lasset. Junior skal konfirmeres 3. juni, så håpet er å se ut som folk innen den tid. (Tror dessverre jeg kan glemme bunaden, for kroppen vil ikke ned like fort som jeg vil.... :mad:).
Er forøvrig med på "Kast badevekta-kampanjen" til Nerhus, så her er målingene gjort i forhold til gamle klær.... he, he, he.

LibraGirl sa for siden:

Jeg er med :) Tror ikke jula har tatt hardt på kroppen, men det vil vises
når man skal på vekta etter nyttårs aften :D

Lilleslem sa for siden:

Henger meg på! Har hatt pause fra nedgang en periode. Vil ned 4 kg. til påske. Så da blir det en fet vinter ;9

Dilly sa for siden:

Har vi en felles startveiing til uka?

Kanutten sa for siden:

Jeg skal veie meg på søndag 1. jan. Deretter hver fredag.

teleslynga sa for siden:

Jeg er med og gleder meg allerede! Har begynt nedtrappinga av karboene i dag, sitter her og gumler på kald ribbe...

Kanutten sa for siden:

Jeg har også begynt nedtrappinga. Har lagd lavkarbobrød og ryddet en egen skuffe i frysern. :ja:

Jeg har ikke spist noe søtt i jula, ei heller potetgull eller lignende. Jeg har spist kun nøtter og littepitt potet så jeg tror ikke det blir den store overgangen sånn egentlig. MEN jeg skal innføre trim og mer grønnsaker.

Begynner i kveld med ei eiegod blomkålsuppe! :sikle:

Lindemor sa for siden:

Jeg vil gjerne være med! Kan være godt med litt ekstra heiahjelp og å være heiahjelper! :)

Jeg startet opp med omlegging av kostholdet i slutten av juni 2011 og har tatt knekken på ca 18 kilo. Siden mai 2011 er det 20 kilo som er borte. Jeg tror jeg er omlag 5-6 kilo unna målvekten min. Ihvertfall er det det målet jeg har satt meg, men jeg er ikke sikker på om kroppen min vil helt ned dit. Dette fordi det har gått fryktelig tregt nedover de siste 3 kiloene og jeg antar at det er nettopp fordi kroppen egentlig er ganske fornøyd, eller noe sånn.

Jeg har trent mye igjennom dette halvåret og vet jeg har fått noe muskler som jeg ikke ante fantes. Jeg ønsker å fortsette å trene mye og jeg trives så godt med lavkarbokosthold at jeg ikke er i nærheten av å vippe over mot høykarbo.

Jeg ønsker meg noen kilo til ned og skal gjør alt jeg kan for å klare det. Målet mitt er å se 6-tallet først på vekta før vi skriver juni 2012.

Lykke til alle sammen! :heia:

Kanutten sa for siden:

Min plan for dagene utpå nyåret blir

• frokost: lavkarboskiver/fiberrik med kokt egg, smør og majones. Kjapt og godt.
  • lunsj: salat eller suppe ala sykehussuppen; dvs med hodekål, grønn paprika, chili, sellerirot/stang, løk hvitløk, tomater, brokkoli og litt rester av pinnekjøttet. Jeg er gørrlei gryteretter. I allefall pr NUHH!
  • middag: det samme som resten spiser bare med brokkolien min i stedet for poteter.
  • kvelds: salat eller suppe... Lager såpass mye at det blir til lunsj dagen etter. Eller rett og slett ost.

Jeg har sjelden behov for mellommåltider. Hvis tilfelle så blir det nøtter. Fortrinnsvis paranøtter eller valnøtter.

Jeg drikker i utgangspunktet lite brus, men er glad i Bris. Kommer til å fortsette med det. :ja: Te og vann. Sambo er så glad for at jeg har begynt å like øl igjen så jeg bevilger meg nok en flaske eller to av hjemmelaget øl i helgene. Rødvin er jeg gørrlei... :o Jeg ble faktisk anbefalt av ene legen å drikket et glass rødvin eller to hver kveld da jeg var som puskest i fjor vinter. Av hvilken grunn han anbefalte dette vet jeg ikke, men jeg ble altså bra lei rødvin og det kommer til å bli lenge før jeg drikker det igjen. :p

HVIS jeg skal kalle noe for utskjeielser så må det være at jeg ikke begrenser meg på ost!! :sikle:

Nomade sa for siden:

Jeg har lest 3 bøker om lavkarbo. Men likevel finner ikke svar på alt jeg lurer på på bøker f.eks står ikke nye om hvor mye fett mann skal spise er forsatt usikker der enda. Jeg er med på Ny giv 2012 og håper at dere kan hjelp meg på vei til en ny kroppen.
Takk til dere alle på forhånd
MVH Metin

Kanutten sa for siden:

Der finnes mange kloke hoder her inne som kan svare deg angående det med fett, men noen sier at så lenge du ikke spiser mer enn 72 gram karber så kan du faktisk spise ganske så store mengder med fett. Jeg vet jeg ikke klarer få NOK fett i meg og spiser derfor cocosa i tillegg. Pluss nøtter da.

index sa for siden:

Jeg har klart 14 kg siden august, så da klarer jeg vel noen flere før sommeren? Blir med jeg, om jeg klarer de siste 8 kg i løpet av 2012 så hadde der vært flott. Forsettet for 2012 blir å begynne å trene, så langt har jeg nøyd meg med å spise rett for å ta av. Men med et par ukentlige besøk på treningssenteret så kan jeg kanskje komme i litt bedre form også:D.

Restart sa for siden:

Jeg vil også gjerne bli med her, for i 2012 skal noen brikker på plass..

Drømmen er å gå ned 8-10 kg i løpet av 2012, og etter å ha prøvet og feilet en stund må jeg jo tro at det har gitt verdifull erfaring som gjør at jeg kan jobbe riktig mot målet nå.

Lykke til alle sammen!

Kanutten sa for siden:

:love: Snilleste sambo sier at jeg skal få 500 kr for hver kilo jeg klarer gå ned før 15 mars!! For de pengene skal jeg kunne gå amok i klesforretninger i Dublin. :love:

Lindemor sa for siden:

Oiii! Det må jeg si! Et bedre bidrag til motivasjon er vel vanskelig å finne! :D

ToreH sa for siden:

Hahaha, nice! Blir vel ikke bedre motivasjon enn det kanskje? Lykke til, står du på blir du en rik kvinne...hehe

Kanutten sa for siden:

:snurt: Og hva antydet du med det? At jeg er feit? :lol:

Kanutten sa for siden:

Gleder meg glugg til å blakke sambo! Motivasjonen er der, nå er det viljen og evnen det står på. :ja:

Carisma sa for siden:

Som i å oppgi startvekt? Never!.... :o

Bik sa for siden:

Er også med. Har nesten nådd mitt første mål, og kommer nok til å sette meg et lite mål til etter det. Det største målet til slutt er å holde seg der :)

ToreH sa for siden:

Tja, du har kunstig motivasjon og den er ikke så sterk drivkraft som den naturlige.....Men, kanskje du får hentet litt viljestyrke fra indre, naturlig motivasjon også? Evnen er det vel ikke noe å hente på vel. Du er da vel ikke evneveik? Hvis du ikke er evneveik, så har du evner og ergo det står ikke på evnen...hehe.

Jeg vil derfor si at du nå ikke har noen unnskylding å skylde på om du ikke skulle være en holden kvinne å shopping i utlandet til påske. :)

ToreH sa for siden:

Nei, langt i fra. Det var ikke meningen at det skulle være sånn. Jeg mente bare at hvis du klarer målet ditt blir du en rik kvinne.....altså, få fine klær da....altså du er jo pent kledd i dag, jeg mente det ikke sånn, men du får kjøpe nye klær hehehe. Klossete sagt dette men ka farsken, du fettslørv skjønne ka æ meine ;)

lillekri sa for siden:

Sykt flink du er! Leste at kroppen trenes opp til å klare seg på ekstremt lite kalorier ved langvarig kaloriunderskudd, så på slutten må man bli litt mer ekstrem for å lykkes. For meg ble det IM med doble fastedager. (Litt mat onsdag og helg. Ellers kun te/kaffe og litt kakaopulver løst i vann.) NB: Gjorde dette kun i 3mnd for å klare siste 5kg etter nedgang på 17kg. Tok pause fra styrketrening i denne perioden.

Sunnere strategi for lavere fett% kan være å øke muskelvekt i en periode (styrketrening + litt større matinntak). Sen-høst/jul er bra tid for dette etter min mening. (elsker fårikål, finnbiff, ribbe etc :P)

Så nå er jeg opp noen kg igjen, og klar for ny vekt-nedgang til lavere fett% enn sist.

shailene sa for siden:

Når du slanker deg slik, ender du jo opp med null muskelmasse, tynnfeit og skjørbeint i beste fall da...

kennygirl sa for siden:

Jeg er med! Hovedmål for 2012 er å gå ned 10 kg :)

Lava sa for siden:

Har sett litt på trenings dvd'ene i dag. Ser ut til at jeg skal kunne klare følge med på flere av øvelsene :D Må ta hensyn til ryggen, så får jeg håpe den blir styrket etterhvert som vi kommer utover i året.

Klar for oppstart. :heia: :p

Engledans sa for siden:

Jeg er mer enn gjerne med.Men vet ikke om kroppen er enig da.....men det får vi se på. Har stått stille siden Mai, så det hadde smakt med litt nedgang ja:D

Fedona sa for siden:

Hei,

Jeg vil også bli med :) Første delmål er ned 9 kg fra nå/01.01 (har gått ned 5-6 kg siden november). Hadde satt den vektnedgangen som mål innen 01.04, men det kan holde hardt...(?) Bør jeg heller sette 01.06 i stedet, som måldato?

Bonitta sa for siden:

Jeg er med!
Datt av lavkarbo-lasset for lenge siden, og har vært inn og ut av lavkarbokosthold i hele året som gikk. Men nå fra nyttår skal jeg ta meg selv i nakken og leve helt lavkarbo igejn (dog ikke ketolyse).
Målet er 10 kg ned innen sommerferien.

Kiro sa for siden:

Denne tråden vil jeg gjerne bli med på. Har etter jeg kom hjem på juleferie gått opp altfor mye. Klarer rett og slett ikke å holde kosten så lenge jeg er hjemme. Det er litt skummelt, men ser faktisk frem til til å komme tilbake på hybelen, og få "orden på livet". Eneste hinderet som er igjen, er at jeg reiser til Tenerife på søndag(gleder med), så blir ikke å starte det nye lavkarbolivet mitt før: 9, januar. Og det føles så altfor lenge ut til. :/

Klara sa for siden:

Kanutten - Det er bonusen sin, det! :heia:

Jeg er med! Siden jeg ikke skal ned noe, får jeg finne en annen måte å måle på.
Hmm, kanskje friske dager hvor kroppen virker?

TrillTrall sa for siden:

Du er langt, langt ute å kjøre... Dette er ikke sunt på noen som helst måte, du driver ren rovdrift på kroppen din og jeg er stygt redd du vil angre bittert på dette når kroppen din kollapser og ikke vil mer.

Lindemor sa for siden:

Takk for gode ord, men den "oppskriften" du her skisserer blir neppe min vei mot mål. :eek:

Perdita sa for siden:

Jeg er sååååå med!

ToreH sa for siden:

:d :d

-Cilia- sa for siden:

Jeg er med! Gikk ned 8-10 kg for ca et år siden, har vært stabil siden. Jeg har egentlig 15kg til som ønskes vekk, men da kroppen min tydeligvis liker å være småfeit og nekter å gå ned mer enn 1kg pr måned velger jeg å sette målet mitt som 5kg før sommeren. Dvs at jeg skal være under 80kg :)

Jeg drev med ketolyse forrige gang, men hodet mitt klarer ikke å henge med i svingene med så få kh (Det går ikke over med tiden, heller...). Jeg går på et ganske krevende studium og er dermed ganske avhengig av å ha en velfungerende hjerne, så jeg satser på å legge meg rundt 72g kh, pluss minus etter hva slags mat jeg har/har lyst på.

Største utfordringer:
Spise nok! - Har alltid vært småspist, og spiser alt for lite på lavkarbo også.
Unngå melkeprodukter. - Det setter desverre full stopp på vektnedgang her.
Spise fisk. - Æsj. Jeg har aldri likt fisk, og får brekninger bare av lukten. Må begynne å ta omega3 igjen, og spise fiskeboller/fiskekaker. Har en lokal fiskebutikk som lager fiskekaker med bacon i, nam! :D
Trene! - Trente nesten ikke i det hele tatt under forrige vektreduksjonsfase, men nå er jeg kommet i gang og håper på en litt raskere nedgang.
Gå ned rundt magen! - Ja, for selv om jeg gikk ned 8-10kg, forsvant ikke så mye som en cm rundt magen.... Satser på løping og rockering for å hjelpe til med det.

Lykke til alle sammen, gleder meg til å følge med på hvordan det går med dere!

langaard sa for siden:

Masse lykke til, høres ut som du har en god plan:)

LaLa77 sa for siden:

Jeg er med!
Målet er å få bort 10, eller aller helst 15 kg innen sommeren.
Mistenker at jeg bør komme igang med å trene for å få dette til, så det er planen.
Eller ligge i dvale til jeg kan ta frem kajakken min sånn ca i mars...... :rolleyes:
Regner ikke med at det holder, men jeg kan jo håpe :)

Planen er ihvertfall å fortsette som jeg har gjort det siste halve året, det er mye som tyder på at dette funker veldig bra!

Kanutten sa for siden:

Da har jeg kjøpt inn massevis av frø og ymse. Skal om litt bake ei ladning av Nannahs knekkebrød selv om jeg vet at magen ikke er så stor fan av dem. Magen er en tosk likavel. :o Jeg skal dessuten lage ferdig flere poser med miks slik at jeg har bare å tilsette 5 dl vann. Dørstokkmila blir overkommelig da.

I morgen skal jeg bløtkoke 12 egg slik at jeg har frokostpålegg for endel dager. De holder seg lenge ferdigkokte i kjøleskapet.

Såååå skal jeg frese et par pakker med kjøttdeig, dele det opp i passelige porsjoner og fryser det.

Brokkoli, blomkål, purre og sellerirot skal forvelles og fryses ned. Da blir det kjappere å lage både det ene og det andre.

Fløte utgått på dato skal fryses i isterningposer.

Men dette skal gjøres i morgen altså, ikke i dag. :p

Lindemor sa for siden:

Dette er en riktig god plan! You goooo!!! :heia:

Det med å lage ferdig porsjoner med nannahs knekkebrød slik at det kun er å tilsette 5 dl vann var en supergod tanke. Den adopterer jeg! Tusen takk! :blomster:

nellie sa for siden:

Jeg har så sinnsykt store og mange helseplaner for det nye året.. Nesten litt for mye kanskje.:p Men vi får satse hardt og se hva som skjer.:) Lykke til alle!:klem:

Kanutten sa for siden:

Samme her! Derfor har jeg kjøpt meg denne dagboken.

teleslynga sa for siden:

Mine eneste planer er å gå ned i vekt, først de kiloene som har kommet på i desember, og så videre nedover. Kan nesten ikke vente, faktisk, og håper ikke kveldens vertskap ødelegger for meg!

Nnem sa for siden:

Jeg er med. Første mål er å gå ned de kg jeg gikk opp før påske. Så tar jeg heller som det kommer resten av året.

langaard sa for siden:

Jeg er med! Tredemølla kom i hus idag, så mitt mål er og komme i form, og sramme opp litt her og der:D

flisa77 sa for siden:

Dette blir eg med på eg og. Skal ned 6-7 kg, og håper eg får montivasjonen her til å ikkje gji opp når eg stangerer.

Efterår sa for siden:

Jeg er også med :)
Skal ned 7.6 kg inden maj. Denne gang skal jeg have træning med... 4 gange om ugen starter dagen med 45 min. konditionstræning inden morgenmad og derudover 3-4 gange styrketræning. Vil afvente og se om jeg må gå på kompromi med kiloene når jeg træner - det vigtigste er at tøjes kommer til at sidde løsere :D

Lilleslem sa for siden:

Første veiing i det nyåret. Har lagt på meg 2 kg. i jula! Så målet med minus de 4 kg blir til 6 kg.

Rin sa for siden:

Jeg har ikke blingsa så fælt i jula egentlig, men kjenner at kroppen gjerne vil ha REN og ORDENTLIG mat for alle penga nå - så jeg sitter her med frokost-vannliteren min (:p) og lurer på hvor ambisiøs eller streng jeg skal gjøre meg i januar. Frister litt å ta et "skippertak" med null søtning, null meieriprodukter - og så null korn/gluten, men det har jeg boikottet for lengst, så den delen er grei. :cool:

Ingen veiing i dag, tar det på fredagen som vanlig, jeg. Lykke til til alle andre kanskje-ambisiøse som tenker nytt for å nå målet i år!

Kanutten sa for siden:

Da var startvekta notert. :ja: Frokosten bestod aller først et stort glass vann med ymse grønne pulver og eplecidereddik deretter Nannahknekkebrød med egg og smør og brenneslete med cocosa.

Ellipsemaskina pluss en romaskin er på plass på soverommet, det samme er alle zumbaplatene, rockeringen og wiien med balansebrettet.

Jeg fikk et uventet litt større beløp på konto i går så da blir det nok tredemølle også på meg!

Nå er jeg altså begynt!!! :heia:

Dolsi sa for siden:

Jeg er med. Starter på nytt allerede i dag.
Har spist alt for mye karbohydrater i jula da, og straffes i dag med blodsukkersvingninger. Kroppen har det ikke godt nå :(

Perdita sa for siden:

Jeg tar en glidende overgang denne uken og regner med å være skikkelig i gang innen neste helg, tar veiedag på fredag, og så skal vekten på ferie en måneds tid så jeg ikke blir helt nevrotisk og veier meg hele tiden (kan fort skje med meg).

Lava sa for siden:

Starter i dag jeg og, men venter til i morgen med å veie meg.
Har gått tur en time, og i morgen starter jeg med litt trening til dvd.

teleslynga sa for siden:

Da er vi i gang, da, hurra! Baker knekkebrød til den store gullmedalje i dag, her skal vi ikke snuble på startstreken. Dagens middag blir reinsdyrsteik og sellerirotstappe, hjemmelaget yoghurtis til dessert (skal beregne nøye hvor mye jeg kan bevilge meg...).

Skal få meg en tur ut i dag også, håper jeg.

Orkide sa for siden:

Blir med jeg.

Veie dagen min er fredager, så første offesiele måling er først kommende fredag.

aslaug sa for siden:

Blir med her jeg!
Målet er å holde seg under 70 kg i 2012. Jeg har kjempet meg ned og der skal jeg holde meg!
69,7 kg i dag!:D:D
Skal også trene 1000min i måneden!
PR.nå: 80/1000min

Kanutten sa for siden:

Da har jeg spist helstekt kalkunfileet med saus laget av sjyen og rømme. Brokkoli kokt opp i sausen. :sikle: Salat.

Poteter og annen saus til husets øvrige medlemmer.

supersol sa for siden:

Jeg er også med. Tenkte å ha veiedag på fredag, men tror jeg presser meg mer med mandag. FRYKTER ET SJOKK I MORGEN.

jojomesteren sa for siden:

Blir med jeg og!
Har vært gjennom masse jojoslanking og har tullet til blodsukkeret, hvilestoffskiftet og insulinbalansen. Håper og tror jeg kan rydde opp i dette med lavkarbo!

Målet mitt er todelt:

1. Bli i stand til å være i fysisk aktivitet over lang tid, uten å måtte fylle på med sjokolade og rosiner. Jeg har aldri holdt så lenge som jeg vil, fordi energien bare stopper opp, når glykogenlageret er tomt er det ikke mer. Tanken om at lavkarbo skal gjøre det mulig å bruke fettlageret som energikilde er hovedmotivasjonen for å gå på lavkarbo.;)

2. Gå ned i vekt - gjerne 10-15 kg. Men det henger sammen med det første - klarer jeg å bruke fettlageret som energikilde går jeg vel ned i vekt?:rolleyes:

Har vært i ketose siden midten av november, og har slitt veldig med trøtthet og energitomhet. Men nå kommer det seg - har hatt noen skiturer i jula som gikk rimelig greit (men ikke mer enn det.) Er på riktig vei nå - skal klare å trene bedre i 2012 - og da blir det et flott år!!:visemuskl

Kanutten sa for siden:

:heia: Så godt at vi er så mange som skal få til en endring i 2012, eller for de det gjelder, vedlikeholde det de har oppnådd. Vi fikser det og sammen skal vi jaggu vise at lavkarbomotstandernde tar feil! :heia:

Jeg skal til legen i neste uke (ikke førstkommende) og da skal jeg be om alskens tester for å ha startverdier. Blir bra dette!

Megvel sa for siden:

Har spist min siste chipspose og pepperkake for denne jula og trenger å komme meg ned til matchvekta. Jeg er med!

Lena73 sa for siden:

Som om det skulle vært meg som hadde skrevet dette; to fødsler og ny i lavkarboverden. Begynte i dag, og hiver meg på denne tråden! Planer om å veie meg hver søndag. Startvekt i dag; 94,5 kg. Vil hvertfall ned 10 kg. Helst 15 kg:)

Dilly sa for siden:

Vi hadde besøk på nyttårsaften og spiste helstekt roastbiff med fløtegratinert sellerirot, bernaise og bakte poteter til de som ville ha. Desserten var napoleonskake, og jeg spiste 1/4 sånn. Og så ble det litt vin og vin og litt vin til.

Jeg er utfestet for lange tider og denne dagen har vært temmelig slaff.......:o
Frokosten var grei med laks og eggerøre + en bit leverpostei.
Etterpå har det kun blitt noen paranøtter som lå og slang i en skål.

Tenker at jeg tar en tur på vekta i morgen.

Smelia sa for siden:

Eg e meeed! Lagt på meg 4 kg siden i oktober :( men har heller ikkje vært flink! No e det rett på lavkarbo igjen :D og masse fysisk aktivitet :D skal bli FIT! Vekt i dag 1 januar 83,5. Mitt første delmål er 75 kg til 23 februar ! ;)

pappaegøyen sa for siden:

Jeg startet opp igjen i dag , å mitt ønske er ned først ti kilo . opp 3 kilo i jula . Jeg er i hvertfall med .

Megvel sa for siden:

Klokker inn på 72kg i morges. Grem...

Lava sa for siden:

Har vært på vekta, og jeg er litt glad. Den viste mindre enn fryktet!
Nå gjenstår om jeg kan si det samme neste mandag! :lol:

aktivjente sa for siden:

Dette er akkurat det jeg trenger, så jeg er med!! Har skeia ut i jula med to biter sjokolade pr. dag og et rundstykke til frokost; resultat opp 4 kilo, tross trening hele jula!!!

Nå baker jeg Nannahs supre knekkebrød ;) og gruer meg til kroppens reaksjon når jeg skal tilbake til ketosen... gruer meg særlig til å bli så glemsk igjen :(

Carisma sa for siden:

Så er vi vel i gang da... Jammen hadde det ikke sneket seg på en ekstra juksekilo som ødelegger opplegget mitt litt, men jeg holder meg uansett til 15kg til 1. mai. Så får det heller være bonus om den siste går også.

Dilly sa for siden:

Godt nyttår :):)

68,5 kg og en grei start på dagen

Fedona sa for siden:

Godt Nyttår alle sammen!

Ja, nå er hverdagen tilbake... heldigvis... Har blitt mye god mat og mye godt drikke i jula. Men jeg har spist lavkarbo hele tiden :), er fortsatt i ketose :), men det var vinen da... Den har det blitt en del av, så har ikke godt noe ned i vekt, men heller ikke opp, så det er jeg fornøyd med.

Utfordringen i 2012 blir nok rødvin i helgene. Er så glad i å kose oss med dette vi ;) Både fredag og lørdag... Men da vil vel vektnedgangen stoppe helt opp?...eller?

Brokkoli sa for siden:

Luringen, som bruker sjyen til egen saus :D

Jeg er med på ny giv 2012! Jeg har tenkt å gi en lang f:rolleyes::rolleyes:n i vekta i år. Jeg lurer på å veie meg i februar bare for å se hvilken retning det går i, men vurderer å droppe dette også. Jeg har en tendens til å henge meg veldig opp i tallet på vekta, og om den står fremme veier jeg meg gjerne mange ganger om dagen - og det kan umulig være så sunt.

Jeg har bytta treningssenter, og booket meg inn på timer for de neste to ukene - og skal passe på å alltid booke meg inn minst ei uke i forveien. På den måten må andre planer vike for treninga, og ikke motsatt. Det er slutt på "Jeg kan ikke trene, for jeg skal ***". Nå begynner "Jeg må kanskje *** en time senere, for jeg skal trene først."

Charlott sa for siden:

Blir en liten utsettelse her, ble helt plutselig innleggelse og operasjon i morgen tidlig. Fordelen med det er at jeg kan bruke tilfriskningstiden til å sette opp en skikkelig gjennomført plan, både mtp mat, det mentale og fysisk aktivitet :D

Fedona sa for siden:

Lykke til!

LaLa77 sa for siden:

Godt nytt år alle sammen! :)

Da er også jeg kommet greit igang, etter å ha blitt supersur over at det er 2(!!!) kg opp etter julen :(
Eller, jeg har tenkt til å lure meg selv noen dager til, da det er fast veiedag på fredager, og satse på at dette bare er vann, og blir borte i en svisj.

Jeg har faktisk et håp om dette, da den eneste utskeielsen igjennom julen har vært alkohol mer eller mindre hver dag. Sånn kan det gå når man har en uke fri, og er på hytta :)

Så frem til fredag, så velger jeg det totale sselvbedrag, og satser på at de 2 ekle kg er borte til da :)

pappaegøyen sa for siden:

dette blir jammen tøft kl er bare ti åver halv 3 å kroppen skriker etter sukker , sulten hele tiden . spiser litt hver gang sånn at jeg ikke skal luske til meg noe snop . snakker til meg selv hele tiden . sier nei du får ikke låv . bare en sier kroppen ,nei du får ikke . ååå at det skulle bli så vanskelig . dette skal jeg klare . må vist ut å kjøpe krem fløte å piske litt med bær i til kvelden . ønsker alle sammen lykke til :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.