< Tilbake til oversikten

Ny Giv 2012, blir DU med?

Åssi sa for siden:

haha! liker

Kanutten sa for siden:

:lol:

Klara sa for siden:

Fantastisk, langaard!

Eeeendelig litt resultater på denne kanten!
Syklus ned fra 41 til 31 dager, det pleier å love godt.

Litt sliten av og til, men stort sett bare når jeg har ligget for lavt i karbinntak. Men ingen dårlige dager :smile:

Dietta sa for siden:

Å himmel jenter - jeg GLEDER meg stort til dere kommer :D
Kaffen er klar, og siden Langaard kommer med kake, behøver jeg jo ikke ringe Marella for at hun skal bake heller :p
Regner forøvrig med at den kaka er fullstendig lavkarbo ???
Ah, dumt spørsmål. Selvfølgelig er den det ;)

langaard sa for siden:

Åff kårs:D

Kanutten sa for siden:

:heia: Døktig dame du! :klem:

Gårdagen var forferdelig. Jeg trodde ikke jeg skulle overleve dagen. Vondter overalt, pustestopp midt på lyse dagen og jeg måtte ha handlevogn å støtte meg til mens vi gikk rundt på kjøpesenteret.

Jeg ringte til søster og gråt mine modige tårer om hvor ille jeg hadde det, søster trøstet som best hun kunne og tilbød seg å spandere en sydentur på meg bare for at jeg skulle komme meg litt bort å slappe av. I går virket det som en veldig god ide.

Jeg gikk å la meg før klokken seks i går kveld. Vaket litt pga av MGP, men ikke såpass lenge at jeg fikk med meg avstemningen. :(

Våknet i dag klokken morgen sju. ALLE vondter var fullstendig borte! :heia: Jeg lå en god stund og bare kjente på at det ikke gjorde vondt noen plasser. Omsider stod vi opp, lagde oss frokost og gikk en lang god tur ute i det fine været. Fremdeles ikke vondter. Kom hjem, kokte kaffe (DET skjer ikke ofte i dette huset) og stekte vafler. Fremdeles ingen vondter.

Lagde middag, spiste middag og ryddet opp. Fremdeles ingen vondter.

Nå sitter jeg i senga for å se nye episoder av x-files jeg fikk av barna i morsdagsgave. Jeg tør ikke teste kroppen min mer i dag. Den har vært sååååå snill i dag og jeg håper at det fortsetter i morgen. :heia:

Så selv om jeg av og til får heftige tilbakeslag så merker jeg at kroppen sakte, men sikkert blir bedre og bedre. Jeg tror tredemølla har mye av æren. Om ikke så veldig lenge skal jeg prøve meg på ellipsemaskina og denne:

Sist gang jeg så midjen min hadde jeg brukt denne. Den er tung, men effektiv!

Hurra for nytt pågangsmot og ny giv! :heia:

ToreH sa for siden:

Uff, det hørtes ikke ut som gårsdagen var bra, men heldigvis noe bedre i dag og det var good news. Ta small steps da Kanu, ikke stress unødig kan være tingen ja. Det er lov å lytte til kropp og koble ut hodet enkelte ganger.

Men du, hva slags redskap er det der da? Så jo ut som en flat fødestol spør du meg? :)

Kanutten sa for siden:

Det er denne jeg har!

Jeg har hatt den et par år og dem er bra for midjen og annet. :D

Sambo mener at han merker forskjell. :ja: :lol:

Dilly sa for siden:

Jeg har samme apparat, og synes det var gøy og lett å bruke. Så brukte jeg det ganske mye i en periode, men så begynte jeg å få så vondt i korsryggen. Lurte på om jeg kunne ha gjort noe feil, og ble litt engstelig, så jeg sluttet.

tilføyer 13.febr.
apparatet ble slaktet på Førkveld på Nrk1 i kveld... typisk
Har du kjent noe til dette?

pappaegøyen sa for siden:

Da er jeg tilbake etter en uke med sykdom ( flunso og lungebetennelse ) Vet jeg har gått opp 2 kilo og jeg kjener det er vann . starter opp igjen med lchf i dag og satser på og gå ned noen kilo til påsken . Håper jeg ikke får lide så veldig etter all brus drikkingen . selv om jeg ikke skriver så veldig mye på denne siden så er jeg med hele veien :)

Carisma sa for siden:

Giv'en min har gått og dødd på seg.... :mad:

nellie sa for siden:

Jeg har STORE planer om å komme meg under 90 kilo denne uka! Kroppen better listen.

Nnem sa for siden:

Har vært syk og er på bedringens vei. Minimalt med matlyst, men den er på vei oppover igjen.

Kanutten sa for siden:

:heia: Så bra!

Jeg for min del har funnet tilbake noe jeg har glemt..... syre/base balanse. :ja:

Kanutten sa for siden:

SYRE/BASEkosthold! :heia:

Mye tenking på hva jeg har gjort annerledes det siste året/de siste månedene fikk meg til å innse at jeg har vært FOR FLINK med lavkarbo.

Jeg ble jo mye bedre fra denne konstante melkesyrefølelsen jeg har i hele kroppen. Jeg testet da ut syre/base mat og ble mye bedre! Men så skle det ut.... hvorfor vet jeg ikke. Men nå er det påan igjen! Jeg vil sjekke ut om det funker atter en gang. Bare så synd at det innebærer omtrent 0 egg, meieriprodukter, kjøtt; helst ikke rødt, alkohol ++ Men men, jeg ble såpass mye bedre sist at jeg vil prøve det igjen.

Forresten, en shaker er ypperlig til å få i seg ymse supergreenspulver på. :ja:

Kanutten sa for siden:

Min gjenoppdagelse av syrebasekosthold gir meg krefter til å tuppe deg bak!
Jeg testet syrebase for en tid tilbake fordi jeg leste at det kunne lindre vondtene mine. I utgangspunktet var jeg ikke helt overbevist, men jeg fikk ganske raskt positive erfaringer. Jeg tror at grunnen til at jeg skled fra kostholdet var at jeg visste for lite om det, samt mangelen på oppskrifter som var lavkarbo. Jeg har i dag lest meg litt opp på syrebase og skal prøve hovedsaklig spise slik. Jeg VET jo at kroppen liker det. Det jeg ville frem til er at kanskje du må tenke litt nytt? Ikke bare lavkarbonytt, men kanskje inkludere/ekskludere noe?
Håpet du finner given igjen. :klem:

:heia: DET klarer du! For som jeg har sagt til deg før så vet jeg ikke om noen som er så standhaftig som deg når du først har bestemt deg for noe. :heia:

Kanutten sa for siden:

Da har jeg tatt min grønne shot til frokost. :eek:

Drukket eplecidereddik i løpet av arbeidsdagen. :eek:

Skrittelleren viste ca 6500 skritt i løpet av en halvsløv dag på jobb. Dvs ca 5 km. I tillegg kommer mine sedvanlige 3 km på tredemølla som er ca 4000 skritt. Så bare jobbgåing og tredemøllegåing gir meg 10500 skritt! 8 km!

DET var faktisk mer enn det jeg trodde da jeg begynte med skritteller.
Og så mye gåing som det er ellers på dagen forundrer det meg ikke hvis jeg ligger på 10 km, dvs ca 13 333. skritt hver dag. :heia:

Det gav meg mot.

Ellers har jeg kjøpt inn basemat. Skal prøve spise basisk lavkarbo. :ja:

aktivjente sa for siden:

Har endelig vært på trening igjen, og foten min (9 dager etter overtråkk) føles BRA :heia:
Humøret og motivasjonen føk i taket, så her skal positivismen på banen igjen :ja:

Ble fryktelig nyskjerrig på syre/base tenkingen din Kanutten. Har du en link til bra lesestoff på dette?? Tenker det kanskje kan være noe for min cystenyrekropp??

Ellers har jeg halsbettenselse på fjerde dagen, men har bestemt meg for å late som det ikke er vondt... gikk da bra på treninga, og har holdt ut på jobb hele uka.. tror veldig på dette med å lure seg selv; ser meg i speilet, knytter neven og sier YES, dette går bra :p og da går alt så meget bedre :p

Bollemor sa for siden:

Da har jeg endelig kommet på 7-tallet (igjen), vekta viste 78.5 i dag:)
Så nå er neste mål å komme seg under 75, håper det skjer fort:p
Skal fra mandag prøve med på 4 uker med PSMF.. så håper jeg går ned noe på det;)
Skal være fadder i barndåp den 22 april.. og målet mitt til da er å se 6-tallet, tror dere jeg klare det?? :) er jo 9 uker og 9 kg det er snakk om..

Kanutten sa for siden:

Så bra at foten din er bedre! :heia:

Når dt gjelder denne syrebasegreia har jeg bare lest litt her og der. Men jeg skal lese mer! Det rare er at etter at jeg gikk aktivt inn for det (på MIN måte vel og merke) så har jeg begynt å merke forskjell allerede! Jeg er ikke så trøtt lengere, kroppen føles ikke så sliten og det rareste av alt.... jeg bommelibommer MER enn før selv om jeg ikke spiser mer enn tidligere. Jeg har også gått ned et kilo denne siste uken og et eller annet sted leste jeg at man faktisk kan lagre ikke uvanlige 5 kilo med slaggstoffer i tarmene. Det er nok det som kommer ut for både konsistens og farge er av en art som er uvant for meg. Sier flytende tjære deg noe? :o Det er detoxinga, sa damen på helsekosten. Håper hun har rett for jeg føler meg som sagt både bedre og lettere! :heia:

Kanutten sa for siden:

Grattis med 70tall!!!!! :heia:

Bollemor sa for siden:

Taaaaakk:D jippi

Victory sa for siden:

Hipp hipp for nedgang!!! :D

Og du, Kanutten? Lyst og si et eksempel på en dag for deg med syre/base-mat? Ble vanvittig nysgjerrig jeg også nå... :)

Kanutten sa for siden:

Jeg er ikke så avansert at det gjør noe. :p

Jeg starter dagen med en shot av ymse grønnpulver.
Deretter et glass vann tilsatt aloa vera juice og eplecidereddik og to skiver kli med makrell i tomatsaus, peppermakrell eller laks.

Lunsj er som oftest salat. Drikker først et glass vann tilsatt eplecidereddik. Salaten er gjerne laget av tunfisk, fetaost, oliven, olivenolje, tomater, paprika, avocado, endivesalat, ++. En neve med nøtter av ymse slag.

Middag er fisk av en eller annen art og salat. Jeg skal med tid og stunder innføre kikerter, linser etc. Jeg må bare teste litt først.

Jeg blir mett av dette da jeg har endel olivenolje i maten samt spiser mye fet fisk og avocado. Men fremdeles famler jeg bare i det små.

Kanutten sa for siden:

Grunnen til at jeg prøver meg på syre/basemat er som tidligere nevnt det som har plaget meg de siste to årene av utmattelse, trøtthet, vondter i kroppen etc.

I går så jeg en oppdatering av bivirkninger av svineinfluensavaksinen. Alt det jeg sliter med er nevnt. Så nå er det i samråd med legen min sendt skademelding til pasientskadeerstatningen.... Jeg ble syk ca tre uker etter at jeg fikk vaksinen. Og har siden vært syk.

Bollemor sa for siden:

Det er da så lite liv inne her.. hvem er igjen??:)

Nnem sa for siden:

Er fortsatt med, men skriver ikke så mye. Leser heller.

Bollemor sa for siden:

Fleste gjør vel det;)

I dag har jeg startet min første dag med PSMF :)
Dette burde funke.. :p

Kanutten sa for siden:

Da er jeg snart ferdig på jobb. Jeg kommer til å passere 10 000 skritt bare på jobb! :heia: Dvs ca 8 km. Når jeg kommer hjem er det mine sedvanlige 3 km på tredemølla. :heia:

Kanutten sa for siden:

Da ble det 11422 skritt på jobb, dvs 8,5 km!! Bare på jobb! Og i tillegg var de første tre timene rolige. :o :heia:
Og snart skal jeg gå mine 3 km og da kommer 4000 skritt i tillegg... :D

God trimdag i dag. :ja:

aktivjente sa for siden:

Du er så flink Kanutten :heia::heia:

Jeg er hjemme med feber.. har "ligget nede" siden lørdag, og når jeg har feber da sover jeg!! (ja, så mye hjalp positivismen min..) Våknet til liv i tolvtida i dag, og konstanterer at jeg ikke har spist siden middagen på lørdag :o Ikke akkurat slik jeg vil miste vekt...

Nå håper jeg formen tiltar, for en ting er at jentene mine klare seg selv (de kan koden på bankkortet mitt ;)), men å rydde etter seg det klarer de ikke!! Her er det bare å bette opp ermene! Skjønt.. jeg må nok ta det piano, for nå ble jeg svimmel bare av å sitte med dataen på fanget..

Fedona sa for siden:

Da er vi i samme båt Kanutten!! Jeg har også vært syk siden jeg tok svineinfluensa vaksinen. Jeg har fått diagnosen Kronisk Utmattelsessyndrom. Jeg vurderer å gjøre det samme som deg,å sende skademelding. Hva sier legen din om mulighetene for erstatning? Angrer meg bittert på at jeg tok den d...ten! Er du i jobb? Jeg orker kun noen få timer i uka.

Fedona sa for siden:

Har sendt deg en pm jeg :)

Bonitta sa for siden:

Jeg henger med ;)

langaard sa for siden:

Henger med her:)
Styrketrening sammen med sambo hver kveld:D

Kanutten sa for siden:

Sambo og jeg utfører wrestlig hver kveld. :rodme: :ja:

langaard sa for siden:

Fikk noen bilder i hodet:eek::lol:

Dietta sa for siden:

Oi, oi, oi. Kan jeg være flue på veggen ?????????? Please :p

langaard sa for siden:

Ja, hjemme hos meg kan du trygt få være flua på veggen:D
Hos Kanutten:confused:

Dietta sa for siden:

:lol:

Lilleslem sa for siden:

Herlig! Har gått ned ett helt kilo! Ser ut som kroppen vil samarbeide igjen.
Muligens har det betydning at treningen med pulsklokke har blitt mer effektiv. Hvem vet?

Kanutten sa for siden:

Da var jeg gått ned de kiloene jeg skulle til 17 mars. Meeeen alle kiloene kom PÅ igjen 17 mars. :o Meeen nå er alle kiloene fra 17 mars borte igjen! :heia: Jeg tåler rett og slett ikke gå eller stå masse. Samler vann som en svamp da. HUSK... IKKE TRIM! :p

Kanutten sa for siden:

Jeg begynner kvikne til igjen....

Tredemølla som har samlet støv de siste to ukene skal få komme i bruk igjen. jeg har i tillegg vært på helsekosten og samlet ymse greier (trenger ikke mat nå, blir mett av alle pillertene). :p

Har dessuten kjøpt ny seng med sånn remembermadrass... :o Lurer meget masse på hva den madrassen husker. :rolleyes: Håper i allefall at det skal bedre ryggen min!! Oooog så har jeg kjøpt meg knallgode nye MBT siden sist jeg var her. MBT er veldig gode å gå i! Anbefales!

Kanutten sa for siden:

Da har jeg vært fraværende meg selv en stund :p, men jeg har gått/løpt masse på tredemølla! Det er altså noe av det lureste jeg har kjøpt. Nå går/løper jeg også med lodd på beina. Jeg er ikke så kjapp av meg, men jeg er seig. :ja:

Kanutten sa for siden:

Jeg bruker stort sett bare MBT nå. Jeg har tursko, vanlige spasersko, sandaler og ballerinasko. Det er jo ikke så lett å finne fiiiine MBTsko, men jeg er blitt så mye bedre etter at jeg begynte med dem at omtrent alt annet av sko er bortstuet.

MBT er jo i utgangspunktet veldig dyre; 2000-3000 kr, men jeg har vært heldig og funnet mine på salg hos en ortoped til 75% avslag!

Kanutten sa for siden:

:o På tide å minne meg selv om Ny Giv??? :rodme:

I flere dager har jeg mentalt forberedt meg på at i morgen fortsetter jeg med mine akk så gode planer, men akk så lite gjennomførte planer.

Jeg har derfor i dag kokt ei skikkelig grønnsakssuppe som jeg skal ha som måltid de neste fem dagene. Jeg er blitt lei av salat og vil derfor spise suppe istedet. Suppa består av hodekål, sellerirot, løk, purreløk, fenikkel, grønn paprika, hvitløk, chili, brokkoli og tomat. Salt og pepper. :sikle: Ligner endel på denne berømmelige sykehussuppen for dem som har smakt den. Hver dagsrasjon blir på ca 12 karber, dvs 2-3 suppeskåler.

Siden det ikke er nevneverdig med hverken proteiner eller fett i denne suppa skal jeg lage meg to fete og proteinrike måltider i tillegg.
Planen er da å lage lettvindte fiskekaker i minikutteren jeg har (blir to fiiine kaker og kutteren er lett å gjøre ren), omeletter laget av ferdiglaget ostefonduerøre :sikle: og ferdig omelettrøre (her skal det gjøres lettvindt!) ooog skinke, laks i folie sammen med smør, pepper og sitron og sist men ikke minst; store indrefileeter til helgekos med bare urtesmør! CF som tilbehør til alt.

Jeg skal altså dele opp grønnsaker og fett/proteiner hver for seg. Jeg spiste slik i Irland og merket at magen likte det veldig godt.

Da blir det altså suppe til frokost, omelett eller lignende til lunsj, suppe igjen til middag og noen kjøtt-/fiskproteiner til kvelds.

Og siden jeg er så godt igang med gåingen min skal jeg varme opp kroppen hver morgen med tre kilometer på tredemølla. Hvis jeg går mer senere på dagen er det bare bonus.

Lilleslem sa for siden:

Har fullført mitt 8 ukers treningsprogram. Har aldri vært så sprek og spenstig før. Nå har jeg hatt ferie og må arbeide meg tilbake til superformen og litt videre framover. :)

Kanutten sa for siden:

:heia: Så flink du har vært og lykke til videre!!!

Kanutten sa for siden:

Da har jeg spist neeeeste etter siste "matplan" i to dager.

31.07
Frokost: Suppe
Lunsj: Suppe
Middag: Ingenting
Kvelds: Ostesuffle med litt salat

Tredemølle 30 min

01.08
Middag: Fiskekaker, smør og tomat
Kvelds: Ikke tenkt på ennå

Tredemølle 30 min

Det jeg har opplevd på disse to dagene er at magen er blitt from som et lam! :heia: Vekta har gått LITT nedover, men det beste tegnet på at kroppen liker maten og begynner ta kontrollen (tror jeg da) er at jeg er i ketose igjen selv om jeg spiser over 50 karber hver dag. Jeg har også fått mensen igjen selv om det er bare 14 dager siden sist! Så det er tydelig at kroppen funderer litt. Og så lenge JEG føler meg vel med dette får kroppen fundere så mye den bare vil. :p

Det beste av alt er at jeg ikke føler meg så sliten lengere... Men nå rører jeg ikke korn og melkeprodukter. Og siden jeg spiser mye grønnsaker og grønnsaker er grønnsaker så kan en liten potet snike seg til innimellom, men det gjør ingenting.

Kanutten sa for siden:

Og jeg fortsetter med suppa mi! Og det er deilig å kjenne hvor godt kroppen liker den! Jeg er blitt mykere i kroppen og har ikke så mange vondter lengere. Det kan jo skyldes at jeg har kuttet ut alt av mel?? Eller at jeg nå spiser stort sett bare basisk mat?? Vet ikke, spiller ingen rolle så lenge jeg har det bra!

02.08
Middag: Omelett med skinke
Kvelds: Har lyst på laks med urtesmør! :sikle:

Jeg har lest at det er best med karbisene på kvelden og ikke på morgenen slik jeg har, men jeg trives best med suppa mi til frokost, jeg kan kanskje ta noen proteiner til lunsj og suppe igjen til kvelds??

Da er planen for i morgen:
Lunsj: Stekt egg med mozarella
Middag: Løvstek med urtesmør
Kvelds: Suppe

Kanutten sa for siden:

Suppa funker utmerket! Jeg blir mett av den og trenger ikke noe mer før til middag. Og i dag ble det ca 400 gram gnyllik + salat + rømmesaus til middag. Jeg tror ikke jeg trenger mer mat i dag.

Kroppen er blitt mye bedre etter at jeg kuttet ut alt av mel. Jeg spiste jo glutenmel tidliger og ymse frø, men alt det er kuttet ut. Nå er det kun kjøtt/fisk og grønnsaker. Og smør eller rømme da. Av og til denne ostefonduen de selger på coopen. Vekta går nedover, kroppen er mykere og vondtene er så og si borte!

ToreH sa for siden:

Finnes det en "Ny giv 2011"tråd også?

Kanutten sa for siden:

Ikke som tråd, men som min egen lille dagbok. Så hvis du vil se må du komme på besøk, men pass deg for katta er dressert til å ta menn som liker speile seg. :goodluck:

ToreH sa for siden:

Ikke for det, du liker menn som liker speile seg, men du vil bare ikke innrømme det :D

Kanutten sa for siden:

Det er en bratt sti rett bak huset vårt opp til en utsiktspost. Stien er RETT OPP i følge meg og jeg er omtrent død tre ganger før jeg når toppen. Jeg har nå sammen med mine søte små avtalt at vi skal gå opp dit tre ganger i uka. Tar ikke lange tida som sagt, men det tar omtrent livet av meg. Men skal man trene så skal man trene. Til sammenligning så kunne jeg omtrent ha svømt over den engelske kanal med de samme kreftene, men å gå opp en bratt bakke som tar maks ti min tar livet av meg.... Ca tre ganger. Men nå skal jeg prøve meg på denne bratte bakken. :(

ToreH sa for siden:

Samma f.. det, bare ikke stå han av...da bi æ sur ;)

Kanutten sa for siden:

:love: Gla i dæ også!

Synd å si det, men "æ sto han a"!!! :heia: Fryktelig tungt siden jeg er smekkfull av melkesyre fra før av i skrotten. Men jeg kom meg opp!!! Lurer på hva i all verden jeg kan gjøre for å bli kvitt denne konstante melkesyra. All trening som krever ekstra pust funker dårlig for meg for jeg får jo ikke nok luft i utgangspunktet! Mannskjiit. :mad:

Fedona sa for siden:

Jeg hadde melkesyre i kroppen i nesten to år. Det ga seg etter jeg startet med yoga! Det gir oksygen til celler og muskler :) Det lønner seg å gå til kompetente yoga lærere for å lære det skikkelig før en evt gjør det hjemme. Jeg klarte nesten ikke gå opp en trapp for noen måneder siden! Stor forandring! Anbefaler deg det :)

Gratulerer med å ha nådd toppen! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.