Jeg er midddels flink med maten (mer fedon møter Grete enn hexeberg...), veldig lite flink med vann, og dårlig på søvn. Likevel tusler det sakte men sikkert nedover! :eek:
Jeg tror jeg vet grunnen: den daglige tekoppen med cocosa oppi. Vidundermiddel! Har opplevd det før også, det er det som løsner det hos meg. :ja:
:heia: Vakkert! Cocosa er godt. Minstepoden spiser rett ut av glasset med skje. :eek:
Selv sliter jeg om dagen med bivirkninger av noe medisin jeg begynte med for en uke siden; kvalme, oppkast, diare, hodepine, svimmelhet, trøtt etc etc. Håper det snart går over for jeg er bra gira på å trimme mye!
Hvor lenge skal man gå med bivirkninger grunnet start på ny medisin før man begynner å bli bedre? Det er jo over en uke siden jeg begynte med medisinen, men jeg blir jo bare dårligere og dårligere.
Hva slags medisin er det da? Om du vil si det da... Høres ikke bra ut det der. Står det noe i bruksanvisningen? Ville ringt legen i morgen jeg, om det vedvarer. :helsesjek
Det er blodtrykksmedisin. Zanidip. Det står ikke hvor lenge bivirkningene varer, men jeg har typisk nok fått hele pakka med både vanlige og sjeldne bivirkninger. :( Jeg skal til legen med poden i neste uke, men jeg tror jeg stopper med medisinen likevel i morgen. Jeg er jo ikke arbeidsfør pr nuhh! Svimmel, hjertebank og raser på do hele tiden. :o
Vet det er noen som får bivirkninger av blodtrykksmedisin. Kanskje du har fått for høy dose? Jeg tar selv Enalapril Sandoz 10 mg for blodtrykket og har ingen bivirkninger. Tar de rett før frokost. Jeg hadde blodtrykk på 200/113 da jeg startet med de... Enn du? Og hvor stor dose tar du?
Jeg tar laveste dose dvs 10 mg. Jeg har testet Amlodipine også, de måtte jeg kutte ut fordi føttene ble iskalde, ikke mye blodomløp i dem. Jeg bruker dessuten Diovan Comp, men legen min klarer ikke få ned trykket med den alene (dvs jeg bruker diural også). Jeg gikk med registrering og snittet var 200/145, undertrykket alt for høyt. Blahhhh :mad: Tror jeg skal gå meg en rolig tur på tredemølla.
Det var skyhøyt blodtrykk! Ville ikke ha sluttet med de før jeg hadde kontaktet legen! Ring i morgen tidlig du! Så håper jeg han/hun kan finne en annen måte å få ned blodtrykket på, for sånn kan du jo ikke gå! Riktig god bedring til deg! Få høre hvordan det går :klem:
Det var godt du ringte!Det er ikke bra å bare kutte de ut, så ble litt bekymra ;) Håper det blir bedre nå :) Tredemølle er sikkert kjempebra for deg. Stå på!
Jeg har ikke vært flink til å drikke vann. Har tatt meg selv i nakken de siste 2 ukene, og heller innpå mellom 2 og 3 liter. Det virker som det har effekt gitt, for muffintoppen på buksa er betraktelig mindre. (Denne spesielle buksa er vekten min i mangel av en skikkelig en).
Jippi :heia:
Men jeg var hos legen med minstepoden i dag. Han hadde ALTFOR lave verdier av d-vit. Han lå helt nede på 17, referanseområdet er 50-150 nmol/L. Og vi som spiser mye fisk!
Dagslyslampa er rigget til på rommet hans, trankapsler hamstret inn og enda mer fisk ligger i frysern.
Så flink du er Kanutten. Skummelt det der med poden og d-vit. Tror man er sikker fordi man spiser myye fisk, og så er man jammen ikke det alikevel.
Vi vil ha SOL !!
Jeg er fortsatt flink med vannet, faktisk så øker jeg inntaket også, fordi jeg plutselig har blitt mer tørst enn før. Mye vil ha mer....;)
Hei alle sammen ,her går det jammen dårlig med vektnedgangen . har ligget og vippet fra 91 til 92 i 24 dager no ,så så vidt 90 ,3 i dag men tør ikke stole helt på dette . Jeg har stoppet med cocosa på mandag . Før jeg startet opp med det gikk jeg ned i vekt . kjøpte cocosa stoppet helt opp er DET MULIG tror dere ? Noe har jeg godt på sånn kost jeg hadde før jul og håper og kommer i riktig spor igjen . Vil så gjerne ned no . Så lurte jeg på om noen kan forklare meg hva som menes med 50 pluss og 20 pluss . Siden jeg er så ny på dette så lurer jeg felt . Ja jeg leser bøker om det men forstår det ikke :)
Så har jeg været på vægten igen - har tabt 700g denne uge og ialt siden d. 1. januar 3.3kg :D Jeg har ikke mange kg tilbage jeg skal tabe så jeg er meget glad for fremskridtet.
GOD WEKEND til jer alle
:heia:
No måtte jeg le ,aldrig om jeg hadde kunne tatt på meg noen sånne sko eller hva det no er . tidig :) Mandagen er kommet og jeg har veiet meg . 90,1 det går jammen seeeeeint dette . 900 gram siden 1 januar .
Går sakte men sikkert nedover her, heldigvis.. Har drukket vin både fredag og lørdag og spist litt rufsete i helga, men har heldigvis fått en fin nedgang. Det går ikke så fort med meg, men det går jevnt og trutt rette veien. Satser på å komme i mål med vektnedgangen min til påske:)
"Gryyta hennar mooor, gryyta hennar mooor, blant ljose barneminner er gryyta hennar mooor" Synger høyt og falsk. Lurer på hva slags gryte det var? Sikkert hønsefrikkase! Fikk lyst på! :sikle:
Forøvrig må jeg si at sånn som vi holder på nå - kan man ikke kalle det annet en skikkelig ny giv 2012..............
Her går det virkelig unna både på den ene og den andre måten ;)
Trimming i dag også. :ja: Og jeg fikk ikke vondt i hodet! Yihaaa! :heia:
Jeg har dessuten jobbet tre hele dager og skal jobbe hel dag i morgen også. Jeg er fliiiink! :p Det er godt å kjenne at kroppen begynne fungere.
Var forresten hos en spesialist i dag. Før jeg fikk sukk for meg sa han at jeg må holde meg unna karbohydrater fordi de øker produksjonen av slim. Hvilket fører til tette neser, surklete lunger/bronkier og sleip hals. :ja:
Trenger litt tips i forhold til trenging og mat jeg..
jeg har tenkt til å starte på trene endel.. men lurer derfor på hva dere spiser før trening? Det jeg har tenkt å starte med å trene er :
3 timer spinning, 3 timer zumba, 1 time functional moves,1 time kondis u/h i sal, 2x20 min slyngetrening, og 2,5 timer egentrening/styrketrening i uka.. dette fordelt over mandag - fredag. Så det utgjør litt tid per dag..derfor tenker jeg på hvor lavt kan jeg legge meg i forhold til karb???
Noen (bl.a jeg) kan trene hvor mye og hvor hardt man vil, uten å ligge over 15 karber dagen :p får bare mer energi og går aldri tom :D:D, mens andre opplever at de må hive innpå litt grovbrød e.l. før de skal trene, ellers blir de tunge i beina.
Med andre ord; det varierer sterkt fra person til person, så du må bare prøve deg fram ;).
Lykke til og nyt den deilige energien og ikke minst det gode humøret som trening gir!!
Hmm, det vil som andre sier variere litt ja. men dette er da rundt 10-11 timer i uka fordelt på 5 virkedager? Er du utrent fra før, dvs har du ikke trent noe særlig tidligere i år og i fjor? eller er dette en økning fra eksvis 2-3-4-5 timer fra det du har trent i de foregående måneder og år?
Grunnen til at jeg bare spør er at hvis du går fra 0t til 10-11 timer i uka fordelt på 5 virkedager, så høres det unektelig litt mye ut, selv om du er ung og sprek :)
Bare pass på så du ikke starter litt vel brått og trener deg syk/skadet eller lei etter et par mnd...
Her er det krise - de luxe :eek: Tråkka over på core puls- treninga i mårrest. Første gang jeg har gjort det, og jeg kjente at "noe" røyk. Kalles ikke aktiv uten grunn... får jeg ikke min daglige trening er jeg virkelig ikke havende i hus :eek: :eek: Stakkars familien min!!
Trenger forresten hjelp; går man til lege med sånt, eller hinker man bare rundt og venter på at det går over???
Har kun 4 kg. til nærmeste mål og 6 til det endelige. Men kroppen samarbeider ikke:(
Går ned 300 g for å gå opp 1 kg neste dag. Lever på under 50g karbohydrater om dagen og trener mye! Leste i en av Dahlqvists bøker at hos noen sitter kiloene som sementert på. Kjenner følelsen. Med så lite overvekt som jeg har vil det ikke være naturlig å kutte absolutt alle karbohydrater. Så tiden vil vise, men tålmodigheten er ikke helt til stede.
Tusen takk for rådet!
Får vel hinke meg innom en lege på mandag. Men hva kan vel egentlig en lege gjøre?? Henvise meg til MMR?? Operasjon?? :mad: Skrekk og gru!!!
Har som sagt aldri opplevd dette før, vært aktiv sportsutøver siden jeg kunne gå omtrent.. så støttemuskulaturen bør være sterk i massevis. Det som irriterer meg mest nå er vissheten om at når man først har tråkket over, så skal man visst plages med dette i "evigheter"?
Vel - i dag har jeg trent mage, rygg og tatt armhevinger på knærne, så noe trening kan jeg få likevel.(plankeutfordringa gikk lett som en plett)...bare ikke vekta fyker til værs :eek:
Og jeg har trasker mine kilometer på tredemølla. Det er iskaldt ute så det er godt at jeg kan trimme inne mens jeg ser tv. Skal senere i dag lage matplan for kommende uke.
Trente endel i fjor på spenst, hadde også personlig trener i 8 uker.. Men har had en lengre pause da jeg har skadet ryggen.. Har siste tiden vært med på ryggskole.. der vi har trent 2 timer og et kvarter 3 ganger i uken over fler uker nå. Så merker jeg er ganske gira på få inn noe jeg liker å trene. Er også fortiden 100% sykmeldt pga av Nakke/skuldre/rygg og hofte smerter. Og har fått beksjed fra fyso og leger om å trene.. og trenger noe jeg kan slå igjæl litt tid;)
Gå til lege!
Ikke sikker han/hun kan gjøre noe helt enda, men kan vertfall gi deg noen tips til hva du skal/ skal ikke gjøre når de har fått sett og kjent litt.
Og evt kalle deg inn igjen senere til MR rekvisjon om det ikke blir bedre.
Jeg trasker rundt med en overtråkket fot som har fått senebetennelse i etterkant nå.. skikkelig frustrerende!! Så ta deg en tur og sjekk litt. :)
Margebisk i dag jeg. Hodepinen kom tilbake i dag da jeg gikk på tredemølla. :mad:
Jeg har forøvrig gått opp to-tre kilo vann. Kanskje det som gjør det. Jeg har nemlig kuttet ut vanndrivende fordi jeg tenkte at trim alene skulle få meg i full vigør igjen, men nei da. Eldste poden kom ned og satte fingern i leggen min for ca 10 min siden, merket er der fremdeles..... :mad: Nekter ta vanndrivende, skal heller finne på noe annet lurt. Jeg vet jo at jeg samler vann når jeg er aktiv, men å være inaktiv er ikke noe alternativ!
Oooog jeg fikk forresten sett på Sidney Sheldons "Master of the game" mens jeg gikk på mølla samtidig som jeg hadde farge i håret som skulle virke en halvtime. :D
Har vært "tjyvheldig". Fortstrukket ei sene bare. Foten er lilla :(, men det gjør ikke så skrekkelig vondt nå lenger. Skal holde meg i ro ei stund (bruke krykker), og får trene igjen når jeg selv føler at det går å belaste foten:p:p.
Vel, trener alt jeg kan som ikke belaster foten (hjemme), og vekta har heldigvis tikket rett vei :D - skjønt, det kan jo skyldes vanntap. - Så jeg venter med å justere tickeren, og med å slippe jubelen løs.
HeiHei:) Gud, er så sliiiiiten i dag.. kroppen føles ut som den er 10 kg tyngre:P
Har trent 8 timer alt denne uken siden mandag.. og treningen har gått supert! Til å med de harde kondisjonsøktene gikk supert:D men i dag er jeg suuupertrøtt.. har alt duppet til noen timer her på formiddagen etter treningsøkta i dag.... Er vel sikkert ketosen som gjør det;) eller???
Jeg merker at jeg trives godt på tredemølla, men vil med tid og stunder bevege meg utendørs. Gleder meg til våren og jeg kan begynne jobbe i hagen, trim det også. :ja:
Takk for det:)
Trenger virkelig å bli dytta litt.. så håper jeg greier å fortsette slik!
Har innsett at ingenting kommer av seg selv:(
Har lasta ned noen motivasjon bilder nå da..
så får håp det hjelper litt.. skulle helst ha sjedd med en gang her vettu. ..
At du blir trett kan være et tegn på at du trener litt mer enn du egentlig er i form til.
Det trenger ikke være dumt i det hele tatt, men dersom det føles for slitsomt er det mye lettere å gi opp før du oppnår målet; å bli avhengig av trening :D (den deilige følelsen når adrenalinet kicker inn er vrikelig avhengighetsskapende).
Poenget er uansett at trening skal være lystbetont!!
I det lange løp holder det ikke med mål om vektreduksjon (som uansett stort sett oppnås vha kosthold). Tenk mer på det sunne aspektet; masse mer energi, kroppen blir sterkere, du øker bentettheten, hjertet styrkes, blodet flyter bedre.. osv, osv..
Vel - vi heier på deg, og "regner med" at du når dithen, du er jo så godt i gang :D
Glemte å heie på deg også Kanutten; stå på videre :heia:
Synes virkelig det står repsekt av pågangsmotet ditt!!
Jeg har også problemet med å samle vann, og vanndrivende gir meg bare økte smerter i nyrene. Tyr i stedet til god gammel kjærringrokk eller lakriste (Yogi sin er jo nydelig) :p
Jeg jogger/går på mølla mens jeg ser på serier. Jeg kjøpte rett over jul ei mølle til ca 4000 kr med frakt. Nå koster den 8000 kr uten frakt.
Jeg trives veldig godt på mølla og går på den hver gang jeg ser på tv. Blir endel mølling da!
Jeg har et spørsmål som fortsatt står uvisst hos meg. Hvordan funker det med karbene du har spist iløpet av en dag, og trening? Blir de forbrent på samme måte som man tenker at man forbrenner kalorier?
Altså, når jeg spiste "normalt" og forbrant 400 kalorier på en treningsøkt, så "fyller" man gjerne på med tilsvarende.... hva med karbs?
Min erfaring er at treninga "forbrenner" karbene :p Men det betyr likevel ikke at du bare kan øke karbomengden...
Det er svært individuelt hvor mange karber man "tåler" før vektnedgangen stagnerer. Jeg kommer lettere i ketose med trening (derfor troen på trening - forbrenner- karbo- teorien), men dersom jeg øker karbomengden før eller etter trening stangerer nedgangen fullstendig. Ikke helt logisk :confused: men slik er det bare. ;)
Dersom du leser på forumet her vil du se at noen sier de øker karbomengden i forbindelse med trening. Regner med de gjør det fordi det funker bra for dem (mht vektnedgang eller fysik form). Jeg trener som før - nesten hver dag - uten å tilføre ekstra karbohydrater, og det fungerer svært bra for meg :D
Med andre ord; dette får du forske litt på selv - vi er alle ulike ;) Lykke til!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.