< Tilbake til oversikten

Du vet du er på lavkarbo når ...

langaard sa for siden:

:eek:

Carisma sa for siden:

Ikke har Halloweengodteri i hus, og virkelig ikke skjønner hvor den posen med micropopcorn kommer fra? :confused: Men den reddet oss da.

lille_trille sa for siden:

Når alle stirrer misunnelig på matboksa di.

Anarko sa for siden:

Haha! Den kjenner jeg godt til :D

Blåbærpiken sa for siden:

Når du sitter og spiller Farmville 2 på facebook, besøker gården til en av vennene dine og et halvt øyeblikk lurer på hvorfor han har plantet alle de potetene, de kan da ikke brukes til noe..

Camomilla sa for siden:

Jah, jeg måtte i søndagsåpen butikk og kjøpe hvetemel i dag, siden det var tomt (og sannsynligvis har vært det siden forrige farsdag). Jeg har mao IKKE lenger oversikt over høykarb-bakestæsjet :p

smgj sa for siden:

... når en boks makrell i tomat med litt majones utgjør hurtiglunchen.

iren84 sa for siden:

...når du snur pakken med kopi papir for å se hvor mange karbohydrater den inneholder:p

Colt-pixy sa for siden:

Når du har med deg egen lunsj på dag avdelingen selv om det blir servert lunsj der, bare fordi du ikke vil bli sett på som en snylter som bare spiser pålegg og ikke brød.

Ladejarlen sa for siden:

Man kan lage sprit av de, riktignok kanskje ikke i Farmville 2:p

Annala sa for siden:

:spent::geip:

Blåbærpiken sa for siden:

Kan ikke lage noen form for alkohol i Farmville 2, nei :p (skal vel være barnevenlig)
Og dessuten er det et amerikansk spill, og sist jeg sjekket er den typen sprit man lager av poteter aquavita som kun er et fenomen i Skandinavia :p:p

vaskeklut sa for siden:

tror nok det var sprit type heimkok, eller hjemmebrent om du vil, som ladejarlen sikta til ;) det kan fint lages på poteter, og har vært og er fortsatt vanlig å lage flere plasser i usa ;) at det som regel er ulovlig er en helt annen sak.

Appelsinpiken sa for siden:

Haha! Dette har jeg også gjort! Men innimellom tar jeg med meg ostekjeks også. Da er det plutselig litt mer greit å spise pålegg med pålegg :D.

..når du må ta med kake på jobb etter å ha hatt bursdag, og innser at du kan servere et fullverdig lavkarbomåltid som smaker kake. Ostekake <3

Colt-pixy sa for siden:

Når alt du spiste før, som ikke var søtt nok, er altfor søtt!

TigerTove sa for siden:

Når du ikke lenger husker koketid på poteter og blir litt irritert av Spar's reklame for "julepoteter" som visstnok er fast tilbehør uansett julemat..

Sugarpill sa for siden:

Når du forsikrer deg om at intravenøsvæsken de gir deg på intensiven på sykehus ikke inneholder glukose...:D

Supera sa for siden:

Ja, helt utrolig at de kan få kalle noe sånt for hjerte'go når det er det motsatte. Hvorfor tar ikke helsedirektoratet affære snart? Det er vel nok forskning nå til at de kan gå ut og si at mettet fett ikke er usunt og at det er ødelagte fettsyrer og for mye omega-6 i forhold til omega-3 man skal være obs på når man snakker om fett og hjertesykdom?

Anarko sa for siden:

når du får beskjed om å ta med deg en brødskive og en yoghurt til øvelse i mating på sykepleielaboratoriet, og tenker "no fucking way".

Janis sa for siden:

Når gubben drar til sverige og handler et brett med kartoffler på glass, han gidder ikke koke poteter. - som jeg gjorde før.

Når jeg vil ha ribbe uten om jula :)

vaskeklut sa for siden:

når man bare må forlate kurslokalet med tema kosthold når de snakker om de livsnødvendige karbohydratene og det skumle fettet som legger segi årene og stivner, for å ikke begynne å motsi og diskutere med sine egne kolleger som holder kurs for deltakerne våre :o

smgj sa for siden:

Ouch.

• man sitter og humrer over tråder som denne og forstår alle poengene. ;)

• man prakker på naboen alle gamle sauseposer ol som har gått ut på dato fordi Husets Herre skulle spise dem selv...

• melpakken man har er 2 år gammel....

• man sniker inn alternativt søtstoff og sukkerrreduserer alle kaker man baker

• man synes 70% sjokolade er søtt og godt

• når marsipanstengene og påskeeggene har blitt kvalmsøte

vaskeklut sa for siden:

Ja, det var ikke SÅÅ dramatisk altså :p Jeg skulle ikke være med uansett, men ble sittende å høre på likevel, for FØR de begynte med det temaet hadde de en del interessant! Plutselig hadde jeg en del jeg bare måtte få gjort på kontoret... :rolleyes:

Janis sa for siden:

Når man diskuterer med ungene om hvor mange baconbiter det er til hver:p

GoldKarma sa for siden:

når du kan kneppe øverste bukseknapp igjen

Janis sa for siden:

Cocosa glasset står konstant på benken, og at kokosmelk er digg!:D

vaskeklut sa for siden:

... du blir sjokkert over å finne toro-poser og spaghetti i ditt eget kjøkkenskap :eek:

:lol:

Julie sa for siden:

...Du får oppblåst mage av sukkerfri sjokolade og lurer på hvordan de som spiser høykarbo orker å gå rundt med den følelsen hele tiden! :p

Jeiform sa for siden:

.. man våkner og føler at hele munnen består av bomull! :eek:

vaskeklut sa for siden:

hæ?

Jammo sa for siden:

Bomull?

index sa for siden:

Da har du nok tygget på sokkene dine i søvne....:D

Jeiform sa for siden:

Er sant! Hver gang jeg går inn i ketose og ett par mnd frem i tid er munnhulen som bomull når jeg våkner.. Er jeg unormal :eek:

Carisma sa for siden:

Det er nok pga tørsten. Man blir ekstra tørst i Ketose, jeg har også en rart, tørr følelse i munnen når jeg våkner.

Jeiform sa for siden:

Phu, ikke alene da altså.. Utrolig rart at man blir så tørst, vet ikke med dere men drikker mellom 3 - 3,5 liter vann pr dag de 4-6 første ukene på ketolyse, så behovet for væske skulle jo ikke være så stort..

Carisma sa for siden:

Ikke rart i det hele tatt. Alle prosesser i kroppen trenger vann, og i Ketose er enda flere prosesser en vanlig i gang. I tillegg øker temperaturen i kroppen. Og oppå dette igjen kommer behovet for å frakte avfallstoffer ut av kroppen.

Supera sa for siden:

... når man ikke trenger å gjøre seg ekstra flid med maten en gang for å friste kolleger i lunsjen.

Dolsi sa for siden:

Jeg også enda jeg ikke går på ketogen kost, men mer generell lavkarbo :p

Dolsi sa for siden:

Når man sikler etter dansk rugbrød på butikken til tross for at det ikke er noe man kjøper til vanlig :)

Jammo sa for siden:

Når en blir oppblåst og kvalmen av sukker og mat med mel i. Det blir iallefall jeg.

Jeiform sa for siden:

... når en har så mye energi at man lar det gå utover den nye naboen med sang, den nye naboen er en som man forøvrig aldri har snakket med! :D

Dolsi sa for siden:

Når man har kjøleskapet fullt av egg og spiser det i en eller annen variant stort sett hver dag :eek:

Jammo sa for siden:

Hahaha. Forsår deg :) Har skrevet opp 2 pakker med egg til fredagshandlelista :)

Dietta sa for siden:

Går for den som Lars Sponheim sa fra Stortingets talerstol i forbindelse med eggkrisa for noen år siden jeg: Hver nordmann sin høne :D

Moogie sa for siden:

Når man føler seg som en stor synder når man baker en stor langpanne kake med hvetemel og sukker til skoleavslutning for ungen. Og ikke nok med det så må man jo ut på butikken for å nettopp kjøpe mel og sukker for den slags finnes jo ikke i bakeskapet til vanlig.

senka sa for siden:

Når min frisør sier hvordan håret ditt vokser så fort :confused:
Du kommer så ofte :eek: og jeg svarer jeg spiser lavkarbo :D;)

treningstina sa for siden:

Du vet du er på lavkarbo når du bråvåkner om natten, svett og redd, fordi du har drømt at du har spist pommes frites :(

smgj sa for siden:

Jeg drømte at jeg gasset meg i smørbukk karameller i natt. Og våknet rett så fornøyd med at det var en drøm, og at det smakte godt, og at jeg nå egentlig var mett på den smaken.

Anarko sa for siden:

Har ikke noe med lavkarbo å gjøre.. men jeg drømte at jeg kjørte rundt på en meget lekker svart motorsykkel... sukk

Dolsi sa for siden:

Når man slipper blodsukkersvingninger :)

Dietta sa for siden:

Samme her ;)
Egentlig litt irriterende for det betyr at jeg må farge etterveksten så ofte :eek:

senka sa for siden:

Akkurat Dietta :D men det koster også mer dessverre :(

Dietta sa for siden:

Jepp, det er rådyrt. Av og til tar jeg farge hjemme, men får liksom aldri gjort det like bra som hos frisøren :(

• jeg vet absolutt at familien er på lavkarbo når jeg må rengjøre ventilatoren igjen.............

Jeiform sa for siden:

... når du får dilla på noe så ekkelt som CC, egg, kremfløte og kaffepulver i smoothieform.

...når du våkner om natten av syke senestrekker i leggene! Så ille at du må opp å gå det av deg :(

vaskeklut sa for siden:

spis magnesiumtilskudd.

Dolsi sa for siden:

Du handler til helga og korga er full av : cottage cheese, creme fresh, rømme, fløte, egg, meierismør... :p

Jeg gjør det, to tabl morgen og en på kvelden. Men har vært mye plaget med senestrekk fra før av, så det blir nok ekstra ille for meg på lavkarbo.

Kanutten sa for siden:

Farge, bleke og stasje hjemme! Jeg har allltid gjort det og koster ikke skjorta. :ja:

senka sa for siden:

Jeg farger alltid håret hjemme,men det koster mye å klippe :o

vaskeklut sa for siden:

.... - du ikke klarer å henge med i samtalene i lunsjen på jobb fordi det snakkes så mye om magre produkter og lettprodukter :o

• du ser på kollegaenes lunsj (en biola-yoghurt+ müsli eller to tørre knekkebrød med et eple fordelt på de) og lurer på hvordan de klarer å ikke dø av sult etter en time :eek:

smgj sa for siden:

• du ser på sånne luncher og lurer på om de ikke vet hvor viktige de fettløselige vitaminene er, og hvor mange steder i kroppen det er behov for ulike fettsyrer...

kamp sa for siden:

Når frokosten er blåbær is (kokosmelk og blåbær pluss litt stevia i food prosesren)

Jeiform sa for siden:

.. når du irriterer deg over at den lokale Rimi'n ikke har store kartonger med kremfløte!

Julie sa for siden:

:lol: Så sant, så sant!

Carisma sa for siden:

Når toåringen spiser to egg med majones (og spytter ut brødet) til kvelds og du egentlig blir litt stolt... :o

Supera sa for siden:

... du sitter og ser på Under the Dome og de går tom for insulin og det liksom er verdens undergang og du roper til TV-skjermen: "Lavkarbo!"

Gracella sa for siden:

Nemlig!! :D

Nupsida sa for siden:

.. Når du slipper å være konstant sulten og heller glemme å spise middag for man enda er mett etter frokosten!

.. Når man faktisk kan kose seg med julekaker, brente mandler og feit julemat med GOD samvittighet!

kennygirl sa for siden:

Når du leser i hjørnet av tv skjermen at neste program er counting CARBS, når det egentlig står counting cars....

Kanutten sa for siden:

:lol:

Carisma sa for siden:

... Du spiser usukret rabarbra og tenker at denne var da voldsomt søt! :D

Nupsida sa for siden:

Når man er godt fornøyd med ostekaka som man laget til konfirmasjonen, den ble skikkelig søt og god og etter en stund spiser de andre heller min kake da den var så lite søt (De fikk visst nok av sukkerkakene!)

Man vet man er på lavkarbo når ei venninne kommer å sier: Du, jeg begynner virkelig å bli bekymret for blodårene dine nå....

Man vet man er på lavkarbo når man får beskjed om å spise mer når folk ser hva jeg spiser. Det de ikke skjønner er at når man spiser mer næringsrik mat og mer fett trenger man ikke såååå mye mat!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.