< Tilbake til oversikten

Du vet du er på lavkarbo når ...

Supera sa for siden:

Bacon og rosenkål fungerer veldig bra sammen. :sikle: Jeg lagde baconsurret rosenkål som tilbehør til julemiddagen i fjor (eller i forfjor). Det tok tid å surre hver enkel rosenkål men du og du så godt det var!

Dietta sa for siden:

når gubben kommer hjem fra jobben og lurer på hvilken sang du nynner på hele tiden - og det går opp for deg at de siste 5 timene har du sunget: Wheat belly blues................. :eek:

Krøllerellerei sa for siden:

når du bare kjenner selv du har neglelakkfjernerånde!

når du må lukke opp vinduet på toalettet fordi det lukter så sterkt når du har forlatt vannet, forlatt landet? :D

Supera sa for siden:

Hva med Bacon Is Good For Me? :snill:

Hva er øffer?

smgj sa for siden:

Dietta sa for siden:

Pleeeeeese, ikke ødelegg meg mer nå. Ler så jeg har vondt i magen ;)

Supera sa for siden:

:lol: Jeg har ikke flere, nei. Jeg digger Bacon Is Good For Me. Den har jeg sunget noen ganger, hehe. Bacon is good for me, good for me, good good for me.

Klara sa for siden:

Den kommer jeg til å ha på hjernen i dag... :lol:

smgj sa for siden:

... når du spiser lever, bacon, rosenkål, løk og paprika ... til frokost. :D

Cherry sa for siden:

oppskrift?

Supera sa for siden:

Ehm, det var bare noe jeg slengte sammen og det er lenge siden jeg har laget det, så jeg husker dessverre ikke. Jeg tok bare hele rosenkål og så tok jeg baconstrimler og surret rundt. Mulig at jeg også hadde tannpirkere i for å holde baconet på plass, det husker jeg ikke. Jeg husker heller ikke hvor mye bacon per rosenkål eller hvor lenge i ovnen eller hvilken temperatur... Men det var bare disse to ingrediensene.

Marina sa for siden:

..du er på fest/besøk og ikke kan skjønne hvorfor dipen blandes ut med lettrømme. Det er jo så usunt?

Nerthus sa for siden:

For ikke snakke om smakløst ;)

Tiril77 sa for siden:

Når du har med deg en boks med kokte grønnsaker med stekt egg oppi, på trening.. Sånn at du kan spiser riktig rett etter trening og ikke skeier ut med noe annen fy-fy mat :p

Veggpryd sa for siden:

Æsj, lettrømme! :p

vaskeklut sa for siden:

Og så renner den jo så fryktelig :eek:

Kanutten sa for siden:

når du ikke drar på obligatorisk møte på skolen når de skal snakke om kosthold... Jeg har bare kommet til å hisset meg opp noe voldsomt. For JEG kan da vel ikke vite noe positivt om kosthold og især lavkarbo?? Jeg er jo feit!!!!! :o

VSB sa for siden:

Ja, den er god.Akkurat som dattera her må balansere på skolekjøkken lekser, mellom hva vi har i hus og hva de har i lekse.

Camomilla sa for siden:

... når du vurderer eget drivhus for å kutte kostnader på grønnsaksbudsjettet :D

... eller når barna ser ut som det er julaften når de får servert kokte poteter og saus med mel i når de er borte på middag :rolleyes:

... når barna ikke lenger anser brød/nudler/ris/pasta som MAT, men som godteri :p

smgj sa for siden:

Jeg vil jo si den siste der hører sammen med

"du vet du har lykkes som forelder når ..." :D

Marella77 sa for siden:

... du leser så mye om lavkarbo, at øynene dine går i sikksakk, og du tenker: Er det nødvendig å gjøre det så vanskelig for deg selv? Må du sette deg inn i alle forskjellige søtningsstoffene og oljene? Kan du ikke bare kutte ut alt? Kjenner jeg er sliten i hodet!!!

Nnem sa for siden:

Når du ser folk kjøpe lettprodukter og du tenker: "så feil, så feil...."

Supera sa for siden:

... du ser et godt tilbud på kokosmelk, men kjøper ikke fordi det er jo bare 6% fett i den typen!

Peppa Gris sa for siden:

Når man er blitt så fanatisk at man vurderer å sende med minstemann smør i barnehagen (de bruker margarin).

Marella77 sa for siden:

Ja, akkurat den tanken har jeg også hatt ;)

Zillah sa for siden:

Lillemor mi har Bremykt i kjøleskapet på barnehagen ho, i staden for den ekle margarinen dei bruker der.

surfeline sa for siden:

... når man tenker "stakkars" om kollegaene som spiser kake som helgeavslutning!

VSB sa for siden:

Ja, har tenkt på maten på SFO, margaring, sikkert billig kneip, dattera dytter nok innpå med brunost, ingen grønnsaker tenker jeg... Men jeg tenker som så at bare matpakka er god og variert, så overlever de vel det ene måltidet. De sier i hvert at det ikke er syltetøy og prim og sjokoladepålegg, så der er jo noe luket ut.

Peppa Gris sa for siden:

I barnehagen er det ikke matpakke. Bare brød med margarin, prim, leverpostei o.l. I tillegg til Neste barnegrøt. En dag i uka lager de varmmat. Veldig typisk norsk lunsjmat.

Tror jeg skal høre om jeg kan sende med litt lunsjretter til han, regner egentlig med at det går bra, for i følge dem er han ikke veldig glad i brød.

Aline sa for siden:

Flink gutt :D

Peppa Gris sa for siden:

Han er godt vant :D

Mariann S sa for siden:

Du vet at du er på lavkarbo når du står på hobbybutikken med decopage-lim i handa, og tar deg i å sjå etter karbo-innholdet :lol:

vaskeklut sa for siden:

Ahahaha, fantastisk bra :lol::lol::lol:

Marella77 sa for siden:

... når barna dine spør om de får fløte på havregrynen sin :)

langaard sa for siden:

Når du sjekker hundematen for kh -innhold, før du gir det til bikkja:)

Peppa Gris sa for siden:

Når du spiser brokkoli til frokost. Hver dag.

Tiril77 sa for siden:

Da begynner man å gi bikkja si vom&hundemat, så slipper man det problemet ;)

langaard sa for siden:

Nemlig:)

TigerTove sa for siden:

Skal hilse fra dyret her og si at hun er helt enig :D

Gerd sa for siden:

..... når du ikke deltar på nattverden under gudstjenesten, fordi du ikke vet hvor mange karber som er i oblatene..... :_plystre:

langaard sa for siden:

:lol:

Peppa Gris sa for siden:

Nr man stapper i seg brokkoli for tredje gang på en dag.. Hvem mente lavkarbo var usunt?

smgj sa for siden:

... når du som "sengekantsulten" spiser et par skiver kaldt bacon dyppet i bernaise uten å blunke... :p

(Det skjer altså IKKE hver dag.)

KarMa40 sa for siden:

Min versjon er å skrape tallerkenen baconet har ligget på og spise fettet, kan ikke kaste bort godt fett heller.

smgj sa for siden:

Det "tiner" vi i mikroen og heller i en kopp til neste gang vi trenger stekefett. :) Husets Herre ble ikke venner med cocosa pure så baconfett, andefett og smør er kompromisset.

vaskeklut sa for siden:

...når du spiser den feiteste ribba du har sett, til frokost og tar deg i å lure på om du ikke burde hatt på litt mer fett :D

Catwoman sa for siden:

Når ordet ribbe ikke lenger er synonymt med julaften :D

Supah sa for siden:

Du vet du er på lavkarbo(.no) når du får forumabstinenser fordi forumet er nede i et par timer....:rolleyes: :lol:

Kanutten sa for siden:

:rodme:

Nerthus sa for siden:

:o det føltes litt fælt...

Gerd sa for siden:

:ja:

:_plystre:

Litt????? :eek: :o

Supah sa for siden:

Haha, vi tar det kult :cool:

Ja, det var overraskende ubehagelig faktisk. Haha. Glad for at ingen så hvor mange ganger jeg prøvde å komme meg inn her..

lifejack sa for siden:

Haha, samme her:rodme:

Kanutten sa for siden:

:lol: Samme her!

Carisma sa for siden:

Ja, erru gæærn, jeg var redd jeg måtte begynne med husarbeid for å få kvelden til å gå jeg! :eek:

Appelsinpiken sa for siden:

Hahaha! Herlig!

(Fikk litt forumangst jeg også... :o)

Supah sa for siden:

Ja! :lol: Jeg fikk faktisk ryddet kjøkkenet, og satt på en klesvask! Det er aldri så galt...

Supera sa for siden:

Hva med:
du tror Internett er nede fordi du ikke kommer inn på forumet... :_plystre:

Det var rett før jeg restartet ruter og greier. Men så hørte jeg lyden som betyr at jeg har fått mail. :geip:

langaard sa for siden:

Ha ha! Da skulle du sett meg:p

Dietta sa for siden:

... du er glad for at Gubben reiser til England i 4 dager, for da kan du spise ribbe til middag HVER dag :eek:

Nnem sa for siden:

liker

Kanutten sa for siden:

du begynner vurdere lage krigstidens barkebrød... :o Jiihaaa!! Masse fiber!

smgj sa for siden:

Høh - grønnsaker og magnesium fyller den funksjonen... ;)

Supera sa for siden:

Æsj, fiber? Hva skal du med det? Magen min fungerer bedre uten.

Og jeg har resonnert meg frem til at fiber nok gjør at vi får i oss mindre av vitaminene og mineralene i maten. Fiber gjør at maten går fortere gjennom tarmen, og stordelen av vitaminer og mineraler blir tatt opp i tarmen... Mindre tid til å ta opp vitaminer og mineraler = mindre vitaminer og mineraler tatt opp i kroppen? Noen som vet om dette stemmer forresten eller om mitt resonnement er helt på jordet?

smgj sa for siden:

Nja... nå er det jo kjepphesten min om fytater i korn da... ;) Det finnes noe tilsvarende i belgfrukter. Begge deler binder opp mye sporstoffer og fører dem "tvers gjennom" uten at de blir tatt opp. Har ikke direkte med fiber å gjøre, men opptrer ofte i fiberkilder. (Spesielt de som er frø.)

TigerTove sa for siden:

Du vet at dyra dine er på lavkarbo når de ikke lenger reagerer på pappesker og ting som skrangler, men kommer løpende med en gang du knitrer med en plastpose :p

vaskeklut sa for siden:

Når du tenker at kaffekoppen uten kremfløte og kokosolje er en trist kopp kaffe :o

Photobscura sa for siden:

Når du er forkjøla i to dager i stedet for to uker.

Señora sa for siden:

Det er helt sant, dvs. jeg er aldri forkjølet lenger, jeg nyser kanskje 4 ganger en dag, litt snufsen på dag to og så er det over.

Jeg var omtrent kronisk forkjølet tidligere, med minst 4 bihulebetennelser i løpet av vinteren.

smgj sa for siden:

Bihulebetennelser og trange mellomører forsvant da jeg kuttet melet. :)

Supera sa for siden:

:ja: Jeg kan også skrive under på dette her. Helt utrolig. Jeg pleide å snufse hele vinteren og måtte snyte meg titt og ofte. På lavkarbo har jeg én dag hvor jeg må snyte meg og så er snørrproduksjonen normal igjen. Jeg har også hatt mye mindre bihulebetennelse på lavkarbo. Tror det bare har vært en eller to ganger på disse to årene med lavkarbo.

Kjersti1982 sa for siden:

.....når du må smugle med deg en atkins-bar i nødproviant i veska på metal-konsert da ikke akkurat Narvesen og 7-11 selger lavkarbo-nattmat :p

Giulia sa for siden:

..når lukten av sjokolade gjør deg kvalm, men synet av en banan gjør deg vill!

vaskeklut sa for siden:

banan??:confused:

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Altså, jeg får mange rare spørsmål på jobb, men DET spørsmålet har jeg ikke fått ennå... ;)

Giulia sa for siden:

Har ikke spist frukt siden før sommeren og så en venninne spise en banan her forleden. Hadde lyst til å kaste meg over den som jeg pleide å gjøre med sjokkis før lavkarbo kom inn i bildet!

Victory sa for siden:

Når du har 40 egg i kjøleskapet og tenker at det er jo ikke SÅ mange....

Marina sa for siden:

.. du blir lettere fornærmet over at folk sier de legger på seg av all den feite maten i julen!

Gerd sa for siden:

:lol:

Godt det ikke bare er meg ;)

vaskeklut sa for siden:

...når du blir forbanna over at sambo (som spiser lavkarbo, men ikke vil innrømme at det ER lavkarbo han spiser) sier han kommer til å få hjerteinfarkt av alt smøret :mad::realmad::realmad:

Peppa Gris sa for siden:

Når man smører meierismør på skiva med syltetøy til ungene for å få den litt sunnere. Ikke for så fryktelig lenge siden man så på meierismøret som den store synderen ;)

Carisma sa for siden:

Og likevel alltid konsekvent plukker med en pakning i butikken i tilefelle man går tom. :D

Señora sa for siden:

Jeg så en som kjøpte en 6 pakning med egg i dag og tenkte "stakkars", han kommer til å gå tom for egg før helgen er omme.

Señora sa for siden:

...treneren sier at han skal virkelig kjøre oss hardt i dag, siden vi skal spise ribbe i helgen, der jeg svarer: "Jammen ribbe er jo slankemat".

vaskeklut sa for siden:

HAHA! hva svarte trenern?

langaard sa for siden:

• Når svigermor sier: jammen du tar vel en mandelpotet til julemiddagen:p

Victory sa for siden:

:D Haha :D Ja, lenge leve 18 pakningene!!!!

Señora sa for siden:

Han sa ingenting, fikk bare et blikk, han støtter ikke kostholdet mitt. Han om det :-)

TigerTove sa for siden:

Kjøper jo brett rett fra bonden må vite, 30 av gangen ;)

Carisma sa for siden:

... du ser overskrifte på Kamille "196 sidet heltuten lavkarbo" og tenker hva pokker skal jeg med det da? :confused:

ftdmia sa for siden:

Haha, ja ikke sant. Men egentlig er det en litt genial overskrift for å lokke til seg de som er lei av alt lavkarbomaset i avisene, enten det er positivt eller negativt :P

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.