Appelsinpiken sa for siden:
Når folk rundt deg begynner å prate om hvor fæle blodårer du må ha... :rolleyes:
Når folk rundt deg begynner å prate om hvor fæle blodårer du må ha... :rolleyes:
smgj sa for siden:
Når du tar med en liten pose øffer og en flaske vann på en 4-timers skogstur ... og ikke er vesentlig sulten når du kommer hjem igjen 6 timer seinere... heller.
vaskeklut sa for siden:
..når du blir rent forskrekka over hvor lite smør andre folk bruker på knekkebrødet/brødskiva :eek:
Carisma sa for siden:
Eller over at folk spiser knekkebrød/skive. :D
Qlio sa for siden:
Hva i all verden er øffer??? :confused:
Photobscura sa for siden:
Ekte dansk grisesvor! Mmmmm!
smgj sa for siden:
Antoinette6 sa for siden:
. . . når du har en tube majones og sognemorr i håndveska hver dag.
Qlio sa for siden:
Takker og bukker! :D
lille_trille sa for siden:
... eller smørost og små pakker med stevia.
Solli sa for siden:
Når andre ser dumt på deg siden du knasker mandler /nøtter:cool:Og konstant har noen liggende i veska/sekken eller bilen:D
TigerTove sa for siden:
...du frustrert forsøker å få prosentandelen på diett.no til å ende opp på 75-20-5..
Nnem sa for siden:
Når kollegaer ser 2 ganger når du heller fløte i kaffen eller kommer med middagsrester uten ris/poteter/pasta.
Catwoman sa for siden:
... lurer på om du skal ha nakke kotelett eller laks til frokost i dag...;)
kamp sa for siden:
Jepp ;)
Jeg endte med fiakegrateng... (glemte å steke kyllingen i går.. )
smgj sa for siden:
... når du blir SUR over at det kun er margariner å få til lunchbordet på jobben/hotellet/seminaret. :D
Marina sa for siden:
Når du bare må ta en liiiten titt på Big Brother fordi gruppen spiser lavkarbo... og blir skuffet når de ikke vet hva de driver med :p
lille_trille sa for siden:
Når tastaturet glinser av fett fordi du har gnafsa pålegg og ostesnacks (lurer på hva vaskedamen tenker) :eek:
... Når du av samme grunn nekter å slenge deg på touch screen-hypen.
Aline sa for siden:
Eller har slengt deg på touchscreen hypen, og aldri ser skjermen i dagslys pga fettflekker :lol:
Mamaphenix 85 sa for siden:
når du har små tuber med baconost, nøtter, sjampinjong og bogskinke i bilen :D
Eller at man ikke trenger en kjøkkenskuffe til pose sauser/supper/gryter:p
Nå falt liksom alt så veldig på plass... Har lagt merke til at skjermen har blitt mer og mer fettete de siste månedene, men har ikke kobla det til maten før nå... :rolleyes:
Og hva med når kjæresten (på høykarbo) lurer på hva man kan spise til biffen. Du svarer grønnsaker og saus, og han ikke skjønner hva du mener... :rolleyes: Hvor er poteten, liksom!?
LinLeia sa for siden:
Når du ligger våken halve natta å planlegger all maten du skal lage,- haddde bare denne juleribba kommet i salg:D:D:D
. . .og du hele tiden planlegger DE gnafsne lavkarborettene du skal lage, - men trives forsåvidt så greit med Nannahs og egg og beiken.
LaLa77 sa for siden:
Når du baker muffins til barnebursdag, og du fysisk får vondt i munnen av alt sukkeret. Uten å ha smakt på de, kun av å se på de...... :D
Supera sa for siden:
... kollegaene dine kommenterer at du ikke får lov til å spise biff til lunsj. De vil også ha!
Nerthus sa for siden:
Haha, DET har jeg opplevd også når jeg varmer opp lunsjen i mikroen og lukten sprer seg i lokalene... de kommer sniffende inn og lurer på hva ER det du har med deg til lunsj? Urettferdig og friste oss slik! Så pakker de opp de tørre brødskivene med en liten skive brunost på og gumler i seg... ;)
Peppa Gris sa for siden:
Når du ikke vil dele lavkarbomuffinsen med barna, du vil ha alle selv :D
Nordmørsloppa sa for siden:
..du er god og mett hele dagen :D
...når du smaker på veninnens coca cola og lurer på hvorfor den inneholder sukkerlake...
...når du pent takker nei til ett ferskt eple fra fruktkurven
...når du spiser middagsrester til frokost , lunch og kvelds ! ;)
Jaa! helt enig :D
KarMa40 sa for siden:
Når lavkarbo-kjærsten din sier "nå ser du sliten ut, vent litt" og så kommer med en skje bar kokosolje...
ketto sa for siden:
Når du synes synd på kollegaen din som tar seg en automatkakao, marsipankake og vannbakkels til lunsj. I tillegg til 3 brødskiver..
Men, jeg bet det i meg ;)
Yonah sa for siden:
Når du i stedenfor å øke kosehønebestanden til 3 høner, ender opp med 15 verpehøns:lol: Og enda går tom for egg i blandt, for resten av familien begynner også å spise egg i alle varianter.
Når du spise fårikål til frokost! :D
(Og lunsj og middag og ...)
huldra99 sa for siden:
....folk lurer på hvorfor i allverden du bruker smør når du steiker i ei teflonpanne:)
Marina sa for siden:
Når du heller litt zalo i kjøkkenvasken for å være sikker på at ikke fettet setter seg...
Sprettball sa for siden:
Når du kommenterer til den seksårige jentungen din som steker pølse (nødløsning av og til...) at stekepannen snart svømmer over av smør og får til svar at
"jeg tenkte at siden vi har usunn middag i dag så ville jeg gjøre den litt sunnere så da tok jeg maaaaasse smør"
Supah sa for siden:
Ja, helt enig. Men også når...
...du er skikkelig fornøyd fordi lavkarbo-gruppen gikk ned mye i vekt! :smile:
langaard sa for siden:
Når 2 fat med kaker går i kjøkkenkverna etter bursdagsselkapet mitt i dag:D
Carisma sa for siden:
du blir hissig og tenker at helga er ødelagt når butikken er tom for kremfløte :D
Nerthus sa for siden:
Hahaha, spesielt når de ikke har de STORE boksene! ;)
Bæret sa for siden:
Hihi, jeg får lettere panikkanfall om jeg går tom for fløte. Om bukikken er tom i tillegg, jah da blir jeg vill i blikket...
Carisma sa for siden:
... du får besøk av en haug med ikke-lavkarbere og ikke for ditt bare liv husker hva de spiser :D
Nerthus sa for siden:
Haha, enda en god en! Får overnattingsbesøk helga og må huske på å kjøpe brød? Juice? Andre ting? De får lammelår i morgen da, med litt poteter og veldig mye gode grønnsaker og lavkarbo fløtelammekjøttsaus hmmmmm.....
Når du har hatt den samme kjekspakka i skapet siden 2008, da de eneste du kjenner som krever kaffemat er foreldrene dine som stort sett bare kommer på årlige visitter, og kjeksene smaker like bra i år også.
langaard sa for siden:
Skremmende hvor lenge høykarbomaten holder seg ja:eek:
Marina sa for siden:
når du blir glad for at butikkene er tomme for fettrike produkter (selv om du gjerne skulle hatt det selv). Og at de ansate sier "vi går tom selv om vi bestiller mer enn før. Skjønner ikke hvorfor..." Haha. Det skjønner jeg!
Veggpryd sa for siden:
Når du har middagsgjester og serverer kalvesteik med grønnsaker og saus og glemmer å koke poteter... :o
Yonah sa for siden:
:lol:
Hva sa gjestene?
Veggpryd sa for siden:
De syntes maten var god, og det gjorde ikke noe at de ikke fikk poteter. Det var litt stille i begynnelsen av måltidet... hehe. Jeg husket ikke potetene før vi var ferdige med å spise. Middag uten poteter liksom, hva er det? :rolleyes:
TigerTove sa for siden:
Fantastisk?
LinLeia sa for siden:
"Jeg husket ikke potetene før vi var ferdige med å spise."
Så herlig...........
Rioja sa for siden:
-Når du faktisk glemmer å spise fordi du enda klokka 17 er mett etter frokost!
-Og når buksa er like løs selv om du hadde DEN middagen med koteletter, fløtesaus, masse grønnsaker. Også har du likevel masse overskudd til å rydde litt etterpå istedet for å slenge deg på sofa'n...
...når du tydelig ser hvilke taster på pcen som blir mest brukt :rolleyes:. Det skinner liksom så fint.
Yonah sa for siden:
Og når jernstekepanna er så innsauset i smør at den i bunn og grunn fungerer som teflonpanne. Selv etter vask med varmt vann( pst, aldri såpe på jernpanner og gryter) er den like fet.
Og folk lurer på hvor du har fått alle kokekunnskapene fra, for plutselig kan man lage bearnaise saus rett i kjelen på minutter og steke biffen perfekt.
. . . . og alle lurer på hvordan du har laget DEN gode sausen, - og så er det bare fløte som er kokt ut i stekepanne. :D
Okie sa for siden:
:D lol la ikke merke til det før nå...
lizliz sa for siden:
... du løper rundt i hele trondheim by for å finne julienneskreller, fordi de er tomt i hele 7 butikker!
Cherry sa for siden:
...du titter i handlevogna til andre og blir trist når du ser knekkebrød, grovbrød, kalkunpålegg og skummet melk sammen med youghurt og masse frukt.
Og når du blir ekstra trist når du ser den samme handlevogna toppa med to 4pakninger cola, 3 poser potetgull og 4 store plater firkløver.
Dietta sa for siden:
...du må rengjøre kjøkkenventilatoren mye oftere enn før - fordi den er så full av fett ;)
smgj sa for siden:
Og man kjøper plumbo dobbelt så ofte som før...
Supera sa for siden:
Hehehe, kjenner meg igjen i den, ja. Noe av grunnen er jo at jeg lager så mye mer mat nå enn før (i stedet for å steke en pizza, varme opp en fjordlands eller spise brødmat). Og mye av maten stekes.
TigerTove sa for siden:
Når samboer kommer hjem etter en uventet lang dag på jobb med en halv pakke pølser. Det var det han kjøpte med seg på vei hjem i stedet for boller :lol:
Nupsida sa for siden:
Supera: LItt offtopic men bor du på moi? I vestagder? Eller Rogaland blir det kanskje? :P
Midt imellom kr.sand og stavanger hvertfall!
Lilleslem sa for siden:
..når det lukter frsikt og godt på toalettet etter deg...... :)
Dietta sa for siden:
...når den doble grønnsaksskuffen nederst i kjøleskapet er ALT for liten :cool: det er jo grønnsaker overalt...........
Dollsine sa for siden:
....når ungene kommer hjem på helgebesøk og ikke finner brød i brødskuffa.... "stakkars" :D
Elinf sa for siden:
... når du drar på stor vennefest med to mini vinflasker (flystørrelse) for en helaften, og blir glafull selv uten å drikke alt
(før gikk det med ca 1,5 helflaske på denslags kvelder..)
Supera sa for siden:
Jepp, bor på den Moi'en! "Stasjonsbyen". Den som ligger i Rogaland rett ved grensa til Vest-Agder. :ja:
Nupsida sa for siden:
Seriøst? Det er jo knape 20 min. unna meg jo!!
Bor i flekkefjord jeg! :D
Supera sa for siden:
Så gøy! :snill: Flekkefjord er en herlig by. Jeg bodde på Sira til jeg var åtte år, så Flekkefjord er byen for meg. Egersund lukter bare vondt. :geip: Og jeg gikk VGS i Flekkefjord også. Jeg var forresten i Flekkefjord senest i dag.
Nupsida sa for siden:
Haha, jaja da har jeg hørt det og! :) Ja, flekkefjord er en fin by :)
Er bare litt overrasket jeg, har sett deg flere ganger på forumet, men aldri sett hvor du kommer fra :P
Går Flekkefjord VGS nå jeg ;)
Marina sa for siden:
Artig :smile: Kjæresten min kommer også fra det området :) Er så gøy når man finner "kjente" fjes.
vaskeklut sa for siden:
...når du på restaurant blir overlykkelig over at maten svømmer i olje :D
Supera sa for siden:
Hørt hva? At Egersund lukter vondt? Egersund lukter vondt på grunn av sildoljefabrikken. Så når vinden blåser mot byen (som ikke er så sjeldent) så lukter det forferdelig vondt i sentrum.
Jeg er også litt overrasket. Jeg har sett at du har skrevet sørlandet, og tenkte at det var sikkert Kristiansand.
Hvis du har Nils Kjell som lærer, hør etter på hva han sier og forvent morsomme utsagn. Han sier så fantastisk mye morsomt. Av en eller annen grunn var det bare jeg og han jeg delte pult med som fikk med seg alt det morsomme Nils Kjell sa. Vi holdt på å le oss ihjel minst en gang i timen mens resten av klassen var dønn alvorlige. :lol: Hvorfor var det bare vi som reagerte da Nils Kjell sier "Nå skal vi lære om magnetfelt, så dere må være gode med høyrehånda fremover. Det blir en del vridninger og slikt." :lol:
Hvor stort område snakker vi om? Lund kommune, Dalane-regionen, Lister-regionen, sør-vest-Norge? :snill: Noen jeg kjenner kanskje?
Carisma sa for siden:
Min også!
Marina sa for siden:
Hehe. Ser ut som vi kupper tråden litt :p Men han er fra Lund, ja. Og han kjenner iallefall deg :p
Marina sa for siden:
Hehe. Morsomt :smile: Hvor i området da?
Carisma sa for siden:
Haua
Du vet du er på lavkarbo når du heller snakker med folk på forumet som er på samme planet, enn alle andre i den virkelige verden fordi du ikke orker forklare at du ikke kommer til å dø av hjertestans i morgen, eller at hjernen din ikke krymper fordi den ikke får sukker.... :rolleyes:
Marina sa for siden:
Hehe, sant det :p
Har venner på Haua :) Verden er ikke stor!
Nupsida sa for siden:
Ååå, noe ala moss da? :P Nei, det er liksom ikke så mange som vet hvor flekkefjord ligger, derfor er det enklere å bare si jeg er fra sørlandet ;)
Haha, jo han har en del gullkorn han! Har han ikke selv, men får hørt vittigheter han har sagt til andre, morsomme mannen :D
Huff, nå kupper vi tråden veeeldig her, Beklager!!
Elinf sa for siden:
Huff, klarer ikke å dy meg - men såå sjelden å treffe folk "hjemmefra". Er oppvokst på Feda i Kvinesdal, rett utenfor Flekkefjord. Må nesten "helsa heim" :-)
...og typisk lavkarbo å "henge" på lavkarbo.no til alle døgnets tider..
Supera sa for siden:
Jeg jobber med flere fedabuer. :snill: Jeg vet ikke hvor gammel du er, men hvis du er sånn ca 30 år så kjenner du dem nok.
Zillah sa for siden:
Eg skjønte at eg var uhelbredeleg innsunken i lavkarbo da eg ikkje blunka over at det skulle 3 desiliter olje i den derre Møllerens lavkarbobrødmiks.
(Nei, det skulle naturlegvis ikkje det. Det stod eigentleg 3 ss. Det såg eg etterpå.)
Elinf sa for siden:
supera:er nok 43, så litt annen generasjon, men fin plass..
og følte i dag virkelig at jeg var på lavkarbo når jeg tok det oppsamlede fettet fra svineribbe-stekinga og gned det over en stor ovnskylling og alle ovnsgrønnsakene!! tenkte "så herlig praktisk med en stor bolle svinefett" :-)
Supera sa for siden:
Fin og fin, jeg venter bare på at de skal bygge det taket de snakker om, jeg. :geip: Fnis, neida jeg bare tuller. Mange fine folk fra Feda.
Det fettet smaker veldig godt i sauser og supper. :ja: Jeg putter fettet i en boks og legger den i kjøleskapet til senere bruk. :snill:
Marina sa for siden:
Når du tenker at du har skeiet ut etter en halv potet :p
bigmum sa for siden:
Når du får kallenavn på jobben: "Ah, der kommer kjøttkvinnen! Mmm, hva har du med i dag? Nakkekoteletter ja, deilig!"
Rin sa for siden:
...Når du tar en halv munnfull tine iskaffe (som kunne bøttes i litervis tidligere) og knapt klarer å svelge guffa. Tror ikke jeg har hatt en sånn gag-refleks siden den ene gangen jeg fikk flytende penicillin som barn. :eek:
smgj sa for siden:
.... når du først blir sååå glad over å finne "lavkarbo"-produkter... og så blir såååå skuffa over å se at de er litt karbohydratreduserte, men like fulle av tilsetningsstoffer som "lett"-produktene.
.... når lørdagens høydepunkt er det samme som nødmaten i veska - en pose øffer. :D
utolmodig sa for siden:
Når venner du er på besøk hos, roter rådville i kjøkkenskapene og til slutt spør om de kan servere en tomat eller to?
Veggpryd sa for siden:
Når du prøver å spise den frossenpizza'n du likte så godt før lavkarbo, og må spytte den ut fordi den smaker helt for j*vlig!
smgj sa for siden:
... når du stadig utvider grønnsaksrepertoaret ... (har begynt å se at også rosenkål, auberginer og squash kan brukes til noe... :D )
Elinf sa for siden:
Når cocosaen plutselig begynner å smake godt bar (etter å nesten ha gitt brekninger i starten). Snille cocosaen som holder meg mett og dreper søtsug...
Cherry sa for siden:
De tre der er ganske spisende, men rosenkålen må du nok ihjelkoke og så steike med urtekrydder etc skal de bli spisende =)
smgj sa for siden:
Er enig, men i dag serverte jeg den kamuflert i bacon og det fungerte iallfall brukbart.
langaard sa for siden:
Når man spiser makrell i tomat rett fra boksen, og lar tomatsausen ligge igjen:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.