< Tilbake til oversikten

Du vet du er på lavkarbo når ...

Dietta sa for siden:

LOL :lol::lol::lol:

Klara sa for siden:

Noen som trenger en fettfanger til stekepanna? :lol:

Du vet du er på lavkarbo når du spiser kake til lunch hver dag, og det er en del av et godt og variert kosthold!

vaskeklut sa for siden:

jeg har en, klara :lol: men det er så tiltak å vaske den:o:rolleyes:

Klara sa for siden:

:lol:

Catwoman sa for siden:

....du har både kremflöte, vispgrädde og piskeflöde i kjöleskapet............:o

Fluke83 sa for siden:

Når du blir så lettet at du nesten svever når du våkner om morgenen og innser at du kun DRØMTE at moren din tvang deg til å spise en baguette............. :p

Det hører også med til historien at jeg husker meget tydelig at når jeg fikk denne baguetten med ost stappet i henda at jeg tenkte at jeg bare kunne gå rundt hjørnet, ta ut osten og kaste baguetten...........

Det verste er vel at moren min ikke er kritisk til lavkarbo engang..!

langaard sa for siden:

Høykarbomareritt er fæle greier:eek::D

Kanutten sa for siden:

Neida!! Det er kjekt det! Kan spise napoleonskake hver natt UTEN å bli klein av det! :sikle: Nå ER jeg i utgangspunktet ikke glad i søtt, men om natta kan jeg altså finne på å like det. :o

langaard sa for siden:

Tullsjur:lol:

Dietta sa for siden:

Det er no' dritt hvis du går i søvne da :p

Kanutten sa for siden:

Null sjans for meg å gå i søvne. Jeg er jo kobla til pustemaskina og ser ut som en bråkjekk jetpilot i maska mi. Ligger bom fast med andre ord. :p

Dietta sa for siden:

:hearts:

TigerTove sa for siden:

Når du skal ha gjester og oppdager spindelvev og en død edderkopp i potetkjelen :lol:

vaskeklut sa for siden:

...man baker et lass med knekkebrød for å ha med når man reiser til svigermor for å slippe å spise kneipp uten å virke altfor sær og kravstor :o

Eirik N R sa for siden:

Der er jeg om dagen! Føler det er viktig å få med alt det gode fettet. Men bare når jeg spiser alene da..

gamlebyen sa for siden:

når man i mangel på egg, kjører i seg to porsjonspakninger smør før trening

TigerTove sa for siden:

Hverdagsmagi :p

Marina sa for siden:

Når kjæresten spør hvor mye smør han skal bruke til blomkålrisen og du svarer "Bare ta resten, jeg prøver jo å gå ned i vekt!"

stinei sa for siden:

Som om jeg skulle skrevet det selv! Boksen med knekkebrød var det første jeg pakket i bilen når vi skal reise!

vaskeklut sa for siden:

.... når du skjønner at deler av grunnene til at du bare kjøper sorte klær er de #&@$»¥@# fettflekkene!

Bønna200 sa for siden:

Når du lager en ukes middag og tar med deg til syden. "Bare for sikkerhets skyld......"

senka sa for siden:

Neglene og håret vokser så innmari fort :confused::D

VSB sa for siden:

...når det er vrient å spise nok karbohydrater!

gamlebyen sa for siden:

Når vannmelon blir altfor søtt

Marina sa for siden:

Når noen spør om du får i deg nok vitaminer, og du med et tastetrykk kan gå inn på diett.no og si: "ja, vitaminer får jeg mer enn nok av!". Greit med beviser på at lavkarbo ikke er så dumt av og til ;)

Supera sa for siden:

Haha, gjett om det er mange som tror at lavkarbo er fattig på vitaminer og mineraler. Hun ene (godt voksne!) dama på jobb trodde seriøst at det var mer vitaminer og mineraler i hennes to kneippskiver med margarin, ost og noe grønt oppå (tror det var en tomatskive og en agurkskive) enn det var i min lunsj som var en kyllingfilét, toppene av en hel brokkoli (kødder ikke), og en god dæsj med karri-CF-saus. Da må noen ta seg en virkelighetssjekk altså...

Marina sa for siden:

:eek: Da ville jeg nesten lagt det inn på diett.no og vist. Hehe :p Bare tuller altså. Så lenge hun ikke kverulerer da... Da ville jeg vurdert det seriøst!

Supera sa for siden:

Hun mente det helt seriøst. Den delen av samtalen gikk noe slik som dette:

Dama: Får du i deg nok vitaminer og mineraler da?
Jeg: Å ja. Det er mer vitaminer og mineraler i min lunsj enn i din lunsj.
Dama: Tror du det? Jeg har jo litt tomat og agurk på.

Jeg kom ikke på så mye fornuftig å si der. Tror jeg måpte litt over at noen kunne være så fjerne. En hel brokkoli for søren, det må vel være godkjent av alle og enhver som vitamin- og mineralrik lunsj? Jeg hadde skjønt at hun hadde trodd det hvis det var en dag jeg spiste egg og bacon, men jeg hadde fortsatt hatt mer vitaminer og mineraler i mitt måltid.

vaskeklut sa for siden:

:eek: :eek: noen folk er så kunnskapsløse at jeg blir rent imponert! så hun ikke brokkolien din eller? o.0

Supera sa for siden:

Vet du ikke at brød inneholder enormt med vitaminer og mineraler? :ironi: :geip: Jeg vet ikke om hun så tallerken min eller ikke... Rett før kommenterte hun at jeg alltid hadde det samme til lunsj (noe jeg ikke har...). Jeg kom på etterpå at jeg skulle jo ha kommentert at hun hadde det samme til lunsj hver dag... To brødskiver med pålegg. Men hun hadde vel svart at hun hadde forskjellig pålegg på. :geip:

vaskeklut sa for siden:

sånne folk har bare bestemt seg for at de gjør riktig og andre feil :rolleyes: sjelden vits i å diskutere noe som helst, de må bare settes kraftig på plass med noe saftig noe. og sånne ting kommer man jo alltid på i ettertid slik du gjorde! bedre lykke neste gang hun prøver seg :D

Marina sa for siden:

:eek::eek::eek: Herlighet! Samme til lunch hver dag. Hehe.Mener hun grønnsaker og noe godt attåt da? :geip:

Klara sa for siden:

Folk, altså!

Supera sa for siden:

Kjøtt, saus og grønnsaker. Men det at kjøttet varierer, sausen varier (men karri-CF-saus er gjenganger) og grønnsakene varierer teller visst ikke ser det ut som. :geip: Men jeg har også hatt salat, omelett, egg&bacon, pizza, pasta, hamburger, yoghurt med müsli, knekkebrød og diverse gryteretter. Men jeg har visst det samme til lunsj hver eneste dag likevel... Det varierer hvem jeg sitter med (flere bord på jobb). Av og til sitter jeg med admindamene, og av og til sitter jeg med unggutta. Men jeg er helt sikker på at jeg har spist de fleste av disse forskjellige rettene mens jeg har sittet med admindamene. Kort tid før denne episoden hadde jeg Bali kyllinggryte og da kommenterte admindamene at det luktet helt himmelsk, så det fikk de tydeligvis med seg, men må ha glemt fort.

smgj sa for siden:

Når du ikke trenger fuktighetskrem lenger fordi det har ulike typer fett fikset for lenge siden... og om man skulle bli tørr på leppene har man da cocosa.

smgj sa for siden:

...når du ser på kyllingleverposen og tenker "mmm ... multivitamin"... :p

milena sa for siden:

...når du leser bruksanvisningen til din nye komfyr. Der står det at man skal vaske kokeflaten med en gang hvis det er noe som inneholder sukker på den (for det kan skade overflaten), men at man kan vente til den er kald hvis det har spruta fett på den. Og så tenker jeg med en gang at jeg har ett nytt argument til fordel for lavkarbo:D.

smgj sa for siden:

... når du døyver den dårlige samvittigheten du får av å spise jordbærrester i sukkerlake med å helle på ekstra kremfløte... :D

BenteR sa for siden:

når du uten og nøle takker nei til kaker som før ville fått deg til å sikle som en st.bernhards-hund

Gracella sa for siden:

Du vet at du er på lavkarbo (LCHF-delen) når du oppdager at du ved et uhell har bakt Black Sunday-kaken med dobbelt så mye smør som det skulle være... og så tenker du "Oi, der ble den jo dobbelt så sunn å spise!!" :D

Colt-pixy sa for siden:

Du hører foreldrene dine sier; "men dette kan ikke hun spise."

Supera sa for siden:

Tihi, ble den god da?

Blåbærpiken sa for siden:

Når gutten på 5 år ser på deg med store øyne og utbryter:
"Mamma, du spiser middag til frokost, du"

Gracella sa for siden:

Som smør, hehe

Ja, den er god, men jeg tror den er aaaaaaltfor feit for ikke-lchf'ere. Men neste gang skal jeg følge oppskriften litt bedre ;)

Zillah sa for siden:

Hehehe, Gracella, det blei litt som da eg skulle ha 3 ss smør og ikkje blunka to gongar over å feillese det til 3 dl. (Og innmari godt vart det også!)

Gracella sa for siden:

Hehe :D

VSB sa for siden:

Når andre sikler etter lunsjen din og spør om du ikke kan lage felles lunsj en dag...

smgj sa for siden:

Åh... det har jeg hørt så mye at jeg har gnagsår i ørene!

Klara sa for siden:

:ja:

Når kollegaer sender lange øyne etter lunsjen din, og kommenterer hvor flink du er til å lage lunsj mens de sitter der med sine tørre brødskifer dag etter dag etter dag etter dag, og du tenker i det stille at dersom de har så lyst på selv, hvorfor lager de det bare ikke selv? :p:p

Dietta sa for siden:

• når du for 3. gang skal bake høykarbokake og er tom for sukker :eek:

Supera sa for siden:

Når du ikke har hatt sukker i hus på snart tre år.

Dietta sa for siden:

Tror jeg må tenke sånn jeg også - at når jeg skal bake høykarbo så må jeg gå ut fra at jeg ikke har sukker, å få det på handlelista med en gang ;)

Gracella sa for siden:

... Og så er man nesten tom for mel!!

Og når man setter i gang med høykarbobaksten, så blir man helt forfær over hvor mye griseri det blir av melstøv :eek:

(All melbakst burde foregå utendørs :rolleyes:)

Supera sa for siden:

Når man ikke har hatt hvetemel i hus på snart tre år.

Hvorfor driver dere og baker høykarbo? :geip:

Dietta sa for siden:

Det hender jeg bidrar med kake til foreldremøter etc., og når vi samles til burdag i familien pleier vi å bake med oss litt alle sammen. Og så baker jeg for svigermor (MS og veldig dårlig), så hun kan ha i fryseren.
Men sant skal sies: Kaker til bursdager i familien har i det siste blitt ostekaka til MariannS, for den er alle så glad i, pluss at jeg har 2 svigerinner som også spiser lavkarbo ;)

Gracella sa for siden:

Her i huset vil barnet ha "skikkelige" muffins, vafler og pannekaker... Og verdens beste sjokoladekake til bursdagen og til påske. Da er ikke lavkarbo et alternativ, dessverre. Men det går nok over med årene, tenker jeg.

silje21 sa for siden:

når man blir lettere irritert når noen insisterer på å kalle margarin for smør :eek:
:P

Gracella sa for siden:

"Smør er smør, ikkesant" hehe

silje21 sa for siden:

mann er mann har jeg også hørt haha ;)

men ja, for ganske mange er smør smør, uansett om det er margarin eller smør det er snakk om xD og jeg er visst fanatisk som Foretrekker smør ;) aldri sagt nei til noe stekt i margarin da men hehe

langaard sa for siden:

-Blir provosert når du ser vita hjertegod sine produkter:rolleyes:

Photobscura sa for siden:

Og samtidig gir deg selv en indre high five når de ikke fikk lov til kalle "osten" sin for ost! :D

Har en kokebok (ikke lavkarbo) hvor det står:
"Smør staves S-M-Ø-R, ikke m a r g a r i n"

TigerTove sa for siden:

Når du kommer sliten hjem med tomme energireserver og desperat sier til din bedre halvdel "gi meg noe mat", hvorpå han svarer på refleks "vil du ha ost?"

VSB sa for siden:

Når det er enklere å kjøpe ferdig kakemiks enn å finne ut hva man ev. Mangler for å bake høykarbo... (baker til korps, samt at bursdager gjerne blir en blanding).

gamlebyen sa for siden:

Når du synes kjøleskapet er temmelig tomt, men du har fortsatt sju ulike oster, en liter kremfløte og en liter creme fraiche...

BenteR sa for siden:

• du først må finne oppskriften på ei kake jeg laget ørten ganger før i tiden, og så i butikken for og handle mel og sukker for og kunne lage kaka broderen har bedt om til sin og samboerens bursdag (70 år tilsammen)

vaskeklut sa for siden:

.... man blir stående som paralysert og stirre storøyd inn i kjøleskapet og lure på hva som foregår når man ikke finner fløte til kaffen :o "hæ, hva er det som mangler??"

hvilket bringer meg til:
når man tar seg i å tenke "kanskje det går an å drikke kaffe uten fløte i?" etter å ha summet seg etter opplevelsen over :rolleyes:

otis95 sa for siden:

Man vet man er på lavkarbo når man tar ut en rå blomkål ut av kjøleskapet og sitter og knasker på den mens man leser "du vet du er på lavkarbo når du.." Og får en liten hahah opplevelse... hehe :p

BenteR sa for siden:

Du vet du er på lavkarbo når du synest den pressede sitronen er litt for søt :rolleyes:

Dietta sa for siden:

• eller når du har høykarbere på overnattingsbesøk, og har glemt å kjøpe brød til frokost :eek:

vaskeklut sa for siden:

Nei, hæææ? :eek::eek: Jeg lager snurpetryne bare av tanken jeg :lol:

Anarko sa for siden:

... når du synes at usukrede (tidligere frosne) bær på aldershjemmet du jobber smaker like søtt som sjokolade, mens resten vrir og snurper munnen sammen for det er for surt.

Lavkarboforlivet sa for siden:

Når du ikke ofrer alt godteriet ved kassa i butikken en eneste tanke:)

Bønna200 sa for siden:

Når du blir helt rådvill når en gjest ber om sukker til teen. :p

Colt-pixy sa for siden:

Sånn har jeg vært nesten hele livet, all smaken i teen forsvinner når du har sukker i den.

Du vet du er på lavkarbo når du har spist en liten bit av favoritt kaken din og finner ut at den er så søt at du ikke får den ned.

Når man får nyhetsbrev fra Coop Obs! med overskriften "Superpriser på Maarud-snacks og 6 kg Regal hvetemel!" og det første du tenker er "hva i alle dager skal jeg med det?"

Photobscura sa for siden:

Når du ikke lenger trenger leppepomade etter morgenkaffen. :cool:

bligravid? sa for siden:

Når du ser venninen din ta en vita "smør" porsjonspakke til hotellfrokosten, og uten å tenke over det sier; Tør du bruke den?

(Å få det blikket tilbake.. :confused:)

langaard sa for siden:

smgj sa for siden:

Når du er på hotell, og ender opp med å spise pålegg + smør/majones til frokost fordi de ikke hadde eggerøre/egg&bacon... :-/

Dietta sa for siden:

Det kan da ikke være et hotel - heller kjøkkenet til KJ :eek:

smgj sa for siden:

:D Nei, det var ikke det, men vi kan vel si at hotelldriften ikke var hovedområdet deres...

Småspiseren sa for siden:

... buksa du kjøpte litt for liten for 2 mnd siden allerede er alt for stor :eek:

Anarko sa for siden:

... du syns det er morsomt at dama foran deg i køen kjøper en stor chips, en pose salte sticks (eller hva det heter), en stor plate sjokolade, holiday dip, LETT-rømme og Cola light..

bligravid? sa for siden:

Haha det er morsomt uansett :D livsløgnen lenge leve :D

otis95 sa for siden:

Når man ser i venners kjølesskap (etter noe å spise) som inneholder sjokolade, brus, lett majones og en SEKS pakninkg med egg og tenker "At de faktisk lever" :O

Ladejarlen sa for siden:

når man våkner opp hver dag uten masse gugge mellom tenna.

Anarko sa for siden:

Nå er det noen år siden jeg begynte på lavkarbo, så kan være hukommelsen som svikter. Men kan ikke si jeg husker noe gugge mellom tenna når jeg var høykarbo?

vaskeklut sa for siden:

tror ikke jeg heller hadde mellom.. dog hadde jeg en del "pels" på tenna av alle karbene...

Ladejarlen sa for siden:

Jeg spiser nesten bare rent kjøtt/fisk/kylling og grønt. Tidligere da jeg spiste mye potet, ris, korn o.l. våknet jeg ofte med gugge mellom tenna/pelstrekk uansett hvor godt jeg pussa. Vet av mange som har fulgt keto-dietten som har lignende erfaringer.

Tannlegen min har også bemerket det.

Anarko sa for siden:

Ah :) Takk for oppklaring :)

smgj sa for siden:

Det der med pels på tennene kjenner jeg også til - men også tannsteinen blir påvirket av kosten. Renere mat - mindre tannstein for min del... og jeg har "god" tannsteinsproduksjon...

Anne-Lene sa for siden:

du med glede lager gele helt fra bunn til ostekaken uten å synes det er pes...

Dietta sa for siden:

• du bruker smørøye i suppa :eek:

smgj sa for siden:

... eller seterrømmeøye. :)

Bik sa for siden:

Når det til en hver tid står to pakker fløte og to pakker egg i kjøleskapet :D

niisin sa for siden:

... Når du sitter i kassa på super'n og rister på hodet for HVER ting kunden legger på kassa.. (Lett, lett og lett produkter..)

(Har SÅ lyst til å si til kunden "det er ikke noe rart du er tjukk" :( )

Colt-pixy sa for siden:

Når du rister oppgitt på hodet når moren din skriver smør på handlelisten og du vet hun mener Soft Flora eller Vita Hjertgo'.

smgj sa for siden:

Eller nesten blir irritert på mannen fordi han har kjøpt melange til å steke (ødelegge) god biff i.... :mad:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.